abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:21:15 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_102843028
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:14 schreef Jahr00n het volgende:
Freerunner (2011)

Wat een bagger. Gaat helemaal nergens over en de tricks die ze doen zou ik zelf ook wel kunnen dus daar hoef je het ook niet voor te kijken.

2/10.
http://www.imdb.com/title/tt1579232/
dan kan je beter district 13 gaan kijken :P
http://www.imdb.com/title/tt0414852/

die stunts daar doe je niet na, en buiten dat om is het een toffe film waar ook een vervolg van is
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102851732
[Rec]2 (2009)
Net als hef goeie eerste deel een lekker spannende horror gefilmd met hand- en hoofd-camera'tjes.

Prima Spaanse productie.

in het begin zit ik in de film. ):O ~O>
8.0/10 (IMDB: 6.6/10)

Elektra (2005)
Op zich vrij matige film, maar hot killer chicks in lekkere pakjes blijft gewoon een goed thema.

Tattoo was wel vet gedaan en redt het voorspelbare verhaaltje nogal.
7.0/10 (IMDB: 4.8/10)

Monsters (2010)
Mooi gefilmde en af en toe goed spannende reisfilm in Mexico.

Als je een alienfilm als District 9 verwacht, valt Monsters wellicht wat tegen.

Maar de beelden zijn smullen en het verhaaltje is aardig. Beperkte graphics, maar wel mooi gedaan.
8.3/10(IMDB: 6.4/10 - genomineerd voor een BAFTA)

[ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 09-10-2011 00:01:53 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102860955
Sint

Nederland
Horror / Komedie
88 minuten

geregisseerd door Dick Maas
met Huub Stapel, Bert Luppes en Egbert-Jan Weeber

St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak. Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken. Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende. Frank weet ternauwernood aan de moordpartij te ontkomen. De politie gelooft zijn verhaal echter niet en ziet hem als verdachte. Frank bindt hierop de strijd aan met Niklas, geholpen door zijn vriendin Lisa (Caro Lenssen) en Goert (Bert Luppes), een rechercheur van politie. Er volgt een bloedstollende nachtelijke strijd dwars door Amsterdam waarbij maar één ding zeker is: 5 december zal nooit meer hetzelfde zijn...

hele toffe nederlandse film, echt een aanrader om te zien!!
acteerwerk is prima te noemen, en de acties zijn erg leuk om te zien.. echte een leuke combinatie van horror/comedie.
Deze film komt zeker in mijn lijstje van favo nederlandse films!
dikke 7.5
pi_102861179

Insidious
Ik moet zulke films niet in m'n eentje in een donkere kamer kijken, daar ben ik echt te oud voor. Leuk toen ik 17 was, maar nu kan ik er steeds minder goed tegen :') Hijw as dus beter dan ik had verwacht. Ik zag de poster en dacht eerst: Nee, he. Weer zo'n kutkind dat spoken kan zien. Maar zo zit het dus helemaal niet en hoewel ik nog steeds een beetje Rose Byrne-moe ben (dat mens is overal!!!) overtrof deze film mijn verwachtingen O+ Ik heb lekker liggen griezelen, daar hou ik van. Geklop op muren, schaduwen, stemmen... Alleen naar het einde toe ging het helemaal nergens meer over, maar de rest van de film heb ik me uitstekend vermaakt :P
Tap tap tap
pi_102867207
Drive Angry

Redelijk in beeld gebrachte prut die het moet hebben van overdreven bloederig geweld en een snelle auto of 2. Het verhaal is onlogisch en heeft niks om het lijf net als het acteerwerk van Nicolas Cage. Amber Heard heeft dan weer teveel om het lijf. Alleen kijken als je niks te doen hebt of behoeft hebt aan bewegend behang.
4,5

Tucker & Dale vs. Evil

Een groepje college kids gaat kamperen in de bossen. Al onderweg maken ze voor `t eerst "kennis" met twee ultieme hillbillies: Tucker en Dale. En ontspint een verhaal dat bol staat van de misverstanden, aannames en ongelukkige samenlopen van omstandigheden. Ik heb het normaal niet op van die flauwe Amerikaanse comedy's maar door zijn originele twist pakt het heel leuk uit.
8-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:07:32 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_102867322
The Illusionist
Zoon van een meubelmaker en een jonge hertogin worden verliefd. Hij vindt goochelen leuk, maar is natuurlijk te min voor haar. Hij vertrekt en komt jaren later terug naar Wenen waar ze weer voor elkaar vallen, maar ondertussen is zij het liefje van de stoute kroonprins.

Sfeervolle muziek en dito beelden maken de film vanaf de start interessant. Als er dan ook nog een mooi verhaal volgt dat richting het einde een who-dunnit wordt ben ik om. Heerlijke film.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:27:51 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_102867592
Mr Popper's Penquins

Na de plotse dood van zijn vader erft Jim Carrey enkele penquins die zijn leven op stelten zetten. Het is gebaseerd op een bekend Amerikaans kinderboek maar daarmee houdt het ook op. De Special effects zijn dik in orde, maar de rest is zo cliché als de pest, en ik begrijp niet waarom ik hem wou kijken. Gare familiefilm die je beter kan laten liggen.

4
pi_102867798
Cappaqua (1966)
Nogal vage hippiefilm met en over veel drugs en alcohol.

"Muziek" van Ravi Shankar en rollen van Ginsberg en Burroughs.

Verhaal is slap, de beelden te donker en matig gefilmd om echt goed over te komen en het geheel overtuigt ook niet. Misschien toentertijd beter (onder invloed denk ik, al lijkt me de film dan te eng en negatief) dan 45 jaar later.

Leuk om es te zien als je 80 minuutjes over hebt. Psych-Out is een betere optie.
6.5/10 (IMDB: 6.3/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 oktober 2011 @ 10:48:06 #184
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102867892
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:57 schreef Karstman het volgende:
Drive Angry
[ afbeelding ]
Redelijk in beeld gebrachte prut die het moet hebben van overdreven bloederig geweld en een snelle auto of 2. Het verhaal is onlogisch en heeft niks om het lijf net als het acteerwerk van Nicolas Cage. Amber Heard heeft dan weer teveel om het lijf. Alleen kijken als je niks te doen hebt of behoeft hebt aan bewegend behang.
4,5

Nicolas Cage heeft de laatste tijd alleen maar baggerfilms gemaakt. Had ie tot 10 jaar geleden nog actieknallers als The Rock, Con Air, Face/off, nu is zijn carriére tot een dieptepunt gedaald..
pi_102867961
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:48 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Nicolas Cage heeft de laatste tijd alleen maar baggerfilms gemaakt. Had ie tot 10 jaar geleden nog actieknallers als The Rock, Con Air, Face/off, nu is zijn carriére tot een dieptepunt gedaald..
Bad Lieutenant _O_
pi_102867976
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:27 schreef Roces18 het volgende:
Mr Popper's Penquins
[ afbeelding ]

Na de plotse dood van zijn vader erft Jim Carrey enkele penquins die zijn leven op stelten zetten. Het is gebaseerd op een bekend Amerikaans kinderboek maar daarmee houdt het ook op. De Special effects zijn dik in orde, maar de rest is zo cliché als de pest, en ik begrijp niet waarom ik hem wou kijken. Gare familiefilm die je beter kan laten liggen.

4
Ik keek hem alleen omdat pinguïns tof zijn, maar wat een draak van een film ja :D :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_102872989
Fright night

quote:
Nadat er vele mensen in zijn omgeving mysterieus verdwijnen, denkt tiener Charlie Brewster (Yelchin) dat zijn nieuwe buurman Jerry Dandrige (Farrell) een vampier is. Zijn angsten worden bevestigd wanneer zijn leven in gevaar komt. Charlie zal samen met Peter Vincent (Tennant), een magiër uit Las Vegas, moeten samenwerken om Jerry te stoppen.
Ik ken het origineel niet, maar deze nieuwe versie vond ik niet zo heel goed eigenlijk.
Het verhaal was wel oke, maar voorspelbaar. Wat wat goede grappen, en de vampiers zagen er in de laatste scene ineens heel tof uit, maar ik heb me voornamelijk ontzettend zitten irriteren aan het 3D gebeuren in de film - het was er wel, maar het was er niet. Het beeld zag er niet goed uit, ik heb zelfs mijn brilletje nog omgeruild maar het beeld bleef slecht en onduidelijk. Jammer!
pi_102881944
Shuttle

Redelijke thriller over 2 lekkere wijven die met de verkeerde shuttlebus meegaan...
Niet heel bijzonder en af en toe erg voorspelbaar maar toch leuk om te kijken als je van t genre houdt. best aardig einde ook.
Verdient iets hoger dan de 5.6 op imdb.
pi_102889446
Melancholia

Deze film maakte me eerst ontzettend nijdig, en daarna werd ik naarmate de film vorderde rustiger. Mooie muziek, mooie beelden en voornamelijk (hoe kan het ook ander bij Von Trier) drama.

Het begin deed met denken aan die film waar die baby uit het raam pleurde terwijl Sgt Ellias een wijf aan het palen was in zwart wit, maar dan beter. Lekker pretentieus dus. En binnen 2 minuten weet je dat de hele film zinloos is, je hebt het einde toch al gezien. Jammer alleen dat de film dan weer zo goed is dat er toch nog spanning en oprecht gevoel in zit, ook al heb je na 10 minuten een schijthekel aan Kirsten Dunsts rol.

Als jij een film kan maken die eigenlijk "Hoe gaan twee neurotische wijven om met het feit dat het einde van de aarde nadert?" had moeten heten en dan toch nog een goede film weet neer te zetten die mij ook nog eens ongevraagd allerlei dingen laat afvragen nadien dan weet je wat je doet. Netjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik : 8
Imdb: 7.7:
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:09:50 #190
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102890537
quote:
Het begin deed met denken aan die film waar die baby uit het raam pleurde terwijl Sgt Ellias een wijf aan het palen was in zwart wit, maar dan beter.
De vorige van Lars von Trier bedoel je?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102892337
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:09 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

De vorige van Lars von Trier bedoel je?
Joh :{

Owja, ik heb nog meer gezien:

Transformers 3

Ik ben nu al 5 minuten aan het denken wat ik hier precies over kan zeggen. Hij was minder slecht dat deel 2, maar misschien kwam dat omdat ik deze in HD heb gekeken en Leonard Nimoy meedeed. En dat lekker wijf.

Michael Bay houdt van Amerika, heel erg, maar hij houdt nog meer van diens leger. Zo erg zelfs, dat ik vermoed dat ie vaak met een half stijfje rondloopt in de buurt van mannen in uniform. En dat zie je terug in alles. Alles moet nobel, macho en mooi zijn ten koste van daadwerkelijke karakter uitdieping of een steekhoudend plot. Jammer, want het ziet er allemaal verdomd mooi uit, nu de rest nog.

Ik: 4 (voor de moeite)
Imdb: 6.5

Green Lantern

Meer van hetzelfde superhelden gedoe. Slechter dan Thor, beter dan euhm, nou, Transformers 1,2 en 3. Voordeel van deze is dart Ryan Renolds in mijn ogen niets meer fout kan doen na Buried. Humor zit bij deze wel goed en voelt niet te geforceerd. Beetje veel Americano koekjes, maar voor de rest wel vermakelijk. .

Ik: 6
Imdb: 6.1

Bad Teacher

Cameron Diaz speelt een ongeïnteresseerde, oppervlakkige doos waar vast veel vrouwen een ontzettende schijthekel aan hebben, immers 'zo zijn vrouwen niet'. Of dat waar is laat ik even in het midden want het gaat hier om de film.

Kwa humor nogal voorspelbaar maar desalniettemin erg grappig om te zien. Cameron Diaz kan niet vaak genoeg fuck zeggen, Jason Segel speelt heel ongeforceerd waar ie goed in is; grappig en Justin Timberlakes rol zorgde voor wurgneigingen dus die deed blijkbaar iets goed. Leuke bijrol voor Eric Stonestreet (die dikke van Modern Family) trouwens. Natuurlijk een alles komt goed en een 'ik heb het licht gezien' einde, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik: 6.5
Imdb: 5.8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102902149
Banlieue 13 - Ultimatum (2009)
Aardig vervolg op het betere eerste deel. Leuk politiek verhaaltje, actie soms net iets te, maar vaak dik in orde.

Deel 1 was wel duidelijk beter.
7.9/10 (IMDB: 6.4/10)

maandag 10 oktober 2011 @ 00:30:34 #193
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_102902482
http://www.imdb.com/title/tt1133985/

Green Lantern ( 2011 )

Redelijk geslaagde superhelden film. Ik vond hem minder slecht dan de meeste mensen ( gezien het IMDB cijfer ).
Leuke actie en de film
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik geef deze een 7,6
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_102918158
Milk (2008)

quote:
De film vertelt het verhaal van Harvey Milk (Sean Penn). Harvey Milk was het eerste homoseksuele gemeenteraadslid van San Francicso en was één van de allereerste activisten voor gelijke rechten. Milk leert in deze periode onder andere de activisten Cleve Jones (Emile Hirsch) en Scott Smith (James Franco) kennen waarmee hij verschillende mooie, maar ook dramatische momenten beleeft.
Ik kender dit verhaal uit de Amerikaanse geschiedenis niet, en deze film is dan misschien ook wel meer een drama/biopic dan een film film, maar toch hadden ze die beelden in het begin wel mogen schrappen (de beelden over datgene waarmee de film afsluit). Nu was ik gewoon aan het wachten op dat. Jammer.

Voor de rest wel een geslaagde film, leer je ook weer eens wat en goed gespeeld. Leuk ook dat ze veel originele locaties gebruikten (de échte fotozaak, gemeentehuis) en mensen die zichzelf of een andere rol speelden (waaronder diegene in het kantoor op het laatst). Was interessant.

Oh, and slightly off-topic: wie weet wat de naam is van dit ding wat Gus van Sant hier vasthoudt?:

@ hieronder: nee, want als je op imdb kijkt, zie je daar ook een foto waar Tom Hanks iets dergelijks vasthoudt bij de film Larry Crowne.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2011 16:39:32 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:21:08 #195
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102918267
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
Milk (2008)
[ afbeelding ]

[..]

Ik kender dit verhaal uit de Amerikaanse geschiedenis niet, en deze film is dan misschien ook wel meer een drama/biopic dan een film film, maar toch hadden ze die beelden in het begin wel mogen schrappen (de beelden over datgene waarmee de film afsluit). Nu was ik gewoon aan het wachten op dat. Jammer.

Voor de rest wel een geslaagde film, leer je ook weer eens wat en goed gespeeld. Leuk ook dat ze veel originele locaties gebruikten (de échte fotozaak, gemeentehuis) en mensen die zichzelf of een andere rol speelden (waaronder diegene in het kantoor op het laatst). Was interessant.

Oh, and slightly off-topic: wie weet wat de naam is van dit ding wat Gus van Sant hier vasthoudt?:
[ afbeelding ]
Volgens mij houdt ie hem niet vast, maar loopt dat ding achter hem langs.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:32:03 #196
286575 Roces18
Chef de party
pi_102921238
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien een camera telescoop?/ (ik zeg ook maar wat)
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:11:15 #197
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102924959

We Are the Night (oorspr. Duits, Engels gedubd)

Verhaal: Een groepje vampieren leeft zoals zij willen, vrij en zonder grenzen. Tot een verward meisje zich aanmeldt bij hun feestje en één van hen haar tot een vampier maakt. Het nieuwe lid laat haar verleden niet los en brengt de rest in gevaar.

Oordeel: oorspronkelijk Duits gesproken en overgeproken in het Duits. Ik vind hem helemaal niet superslecht. Je moet alleen door al dat power-feminisme heenkijken en dan blijft het een leuk verhaal.

imdb: 6.4
Mijn cijfer 8.0 voor een Europese film.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:13:07 #198
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102925042
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn cijfer 8.0 voor een Europese film.
Als het een Amerikaanse film was had je hem een ander cijfer gegeven?
O)))
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:19:18 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102925321
verder:

13 Ghosts (horror)

verhaal: een rijkaard geinteresseerd in het occulte vangt 12 zielen met verschillende doodsoorzaak en verzamelt hen in een glazen huis. Met daarin een machine dat de poort opent tussen hel en aarde. Echter is voor dat doel nog een 13e ziel nodig en daarvoor gebruikt hij zijn neef.

oordeel: had beter gekund, wel leuk gedaan (d especial effects), maar de uitwerking met acteurs is ronduit slecht en 'bijna B'.

Youth in Revolt

verhaal: ik weet het eigenlijk niet.

oordeel: Micheal Cera was nog wel okee in Juno. Alleen in deze film wordt het ondraaglijk. Ik kwam niet door de eerste 10 minuten heen. Mischien dat ik de film in de toekomst nog een keer kijk. Maar ik denk het haast niet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:21:26 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102925431
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:13 schreef arucard het volgende:

[..]

Als het een Amerikaanse film was had je hem een ander cijfer gegeven?
Dan had ik de film wellicht een 7 gegeven omdat ik wel beter gewend ben van Amerikaanse films. Maar omdat het een Europese film is vind ik het wel wat meer waard. Omdat het geen slechte poging is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')