Weet ik, maar daarvoor zijn de lootjes ook al getrokken!quote:Op zondag 18 september 2011 18:48 schreef Spaghettivreter het volgende:
Sinterklaas moet nog komen man
Ha, ongetwijfeld!quote:Op zondag 18 september 2011 19:07 schreef Bleie het volgende:
Eerst maar eens uitvechten bij wie we het allemaal vieren dit jaar. De ouders van manlief zijn gescheiden, dus er zijn drie ouderparen, redelijk verspreid over het land, dus allemaal doen we niet. Het feit dat ik dan 8 maanden zwanger ben zal denk ik wel een geaccepteerd excuus zijn om redelijk ons eigen plan te trekken, gelukkig
Je kunt altijd nog een deel zelf doen bij je ouders!quote:Op zondag 18 september 2011 19:24 schreef PdeHoog het volgende:
Het lijkt erop dat ik dit jaar vrij hebEen avond bij mijn ouders en normaal de andere avond bij mijn beste vriendin
Geloof me...mijn ouders waarderen het wel maar ik vind het alle stress niet waardquote:Op zondag 18 september 2011 19:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een deel zelf doen bij je ouders!![]()
Ik heb eigenlijk nog nooit thuis gekookt voor kerst - we zijn altijd bij de ouders. Ik wilde dit jaar eigenlijk mijn ouders voor het eerst bij ons thuis uitnodigen, maar net nu gaan ze plots met kerst op vakantie! Volgens jaar maar eens hier thuis iets organiseren, want dat steeds gesleep met spullen (blender, grillpan, elektrisch steenoventje..) en half voorbereide gerechten naar mijn schoonouders is niet echt heel handig.
Da's niet lastig........chocomel, gevulde speculaas, kruidnoten en taaitaaiquote:Op zondag 18 september 2011 21:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Jeetje nu al! Eerst t sinterklaas diner maar eens
En erwtensoep. Bij Sinterklaas hoort erwtensoepquote:Op zondag 18 september 2011 21:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's niet lastig........chocomel, gevulde speculaas, kruidnoten en taaitaai
en marsepeinen aardappeltjesquote:Op zondag 18 september 2011 21:38 schreef Bleie het volgende:
[..]
En erwtensoep. Bij Sinterklaas hoort erwtensoep
Daar zat ik zelf nou ook aan te denken. En dan zelf brioche erbij bakken..quote:Op zondag 18 september 2011 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort maar weer eens een Pate au Foie Gras maken
Dierenmishandeling?quote:Op zondag 18 september 2011 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort maar weer eens een Pate au Foie Gras maken
Glaasje/bordje consommé? Niet teveel, maar net leuk in een glaasje.quote:Op zondag 18 september 2011 18:42 schreef minilot het volgende:
De rest wil ik een beetje in dezelfde sfeer: oubollige klassiekers (stoofperen, meloen met ham), in een iets nieuwere vorm. Nog vier gerechten(/tjes) te verzinnen!
dit!quote:Op zondag 18 september 2011 19:07 schreef Bleie het volgende:
Eerst maar eens uitvechten bij wie we het allemaal vieren dit jaar. De ouders van manlief zijn gescheiden, dus er zijn drie ouderparen, redelijk verspreid over het land, dus allemaal doen we niet. Het feit dat ik dan 8 maanden zwanger ben zal denk ik wel een geaccepteerd excuus zijn om redelijk ons eigen plan te trekken, gelukkig
Voorpret, maar ook voorbereiding. Als er een groot diner in de planning staat, kost dat nu eenmaal tijd om alles te regelen. Kiezen wat je gaat eten is meestal het eerste punt. Misschien wat vroeg, maar dan kun je je recept proberen, verbeteren en oefenen (hoeveel tijd en plek heb ik nodig, etc.)quote:Op woensdag 21 september 2011 21:24 schreef KrentebolHooft het volgende:
waarom weten jullie in september al wat je in december gaat eten
en je kan slim winkelen nu een aantal dingen nog goedkoop zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 15:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Voorpret, maar ook voorbereiding. Als er een groot diner in de planning staat, kost dat nu eenmaal tijd om alles te regelen. Kiezen wat je gaat eten is meestal het eerste punt. Misschien wat vroeg, maar dan kun je je recept proberen, verbeteren en oefenen (hoeveel tijd en plek heb ik nodig, etc.)
Dat vind ik ook zo n gezeik om niks, staat er ergens in het Wetboek van Strafrecht wanneer je kruidnoten e.d. mag verkopen dan ?quote:Op zondag 18 september 2011 18:56 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Helemaal niet. Zie je KLB niet ofzo? Vol met mensen die erover klagen. Ook in de supermarkt zelf constant opmerkingen erover van mensen die langs die schappen lopen. 't Is officieel nog 5 dagen zomer ook!
[..]
LOLquote:Op zondag 18 september 2011 22:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar zat ik zelf nou ook aan te denken. En dan zelf brioche erbij bakken..![]()
Maar ik vind het nogal een onderneming, paté maken. Open er maar een topic over, met een handleiding en veel duidelijke foto's, ja?
Waar zag je chedder?quote:Op zondag 25 september 2011 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Minlot! Ik dacht van de week aan je! Ik zag een aantal cheddars! Is je probleem inmiddels opgelost?
dat doen we toch al?quote:Op zondag 25 september 2011 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Prima, wil ik wel modbijstand die alle pvdd stemmers wegkickt.
Hmm ja kreeft was ik ook sowieso van plan dit jaarquote:Op maandag 26 september 2011 08:58 schreef robuust89 het volgende:
Voorpret topique!
Vorig jaar was het tof, met halve kreeften en een grand dessert
Hee! En daarmee weet ik meteen een leuk kerstkado! Bedankt!quote:Op maandag 26 september 2011 12:16 schreef MaximusTG het volgende:
Oh ja, das ook leuk, beetje zoals het heel veel tijd stoppen in surprise voor op basisschool/middelbare school, en dan een doos met krantensnippers (de "grabbelton") terugkrijgen.
Ja, ik ga het ook wel toegankelijk houden. Een beetje het niveau ik-doe-simpel-maar-lekker als er een groep vrienden hier wat wil eten voor we de stad ingaan ofzo. En er zijn grenzen, de kinderen van mijn tante zijn enorm moeilijke eters en die vreten zich dan maar 't ongans aan de aardappeltjes ofzo (een van de twee weigerde zelfs groentensoep vorig jaar...quote:Op maandag 26 september 2011 12:04 schreef MaximusTG het volgende:
Oei, dapper hoor cinnamon_M. Is niet gemakkelijk om te koken voor mensen die geen "verstand" van lekker eten hebben..
Ik ga me er (bij mn schoonfamilie iig) niet meer aan wagen. Tenzij we het bij ons thuis doen.. Maar dan nog heb ik er geen zin in.
Bij mn schoonouders thuis "mogen" we de oven niet voorverwarmen. Want het is immers een heteluchtoven.. Zo'n lomp groot ding op het aanrecht. En dan klagen ze dat de tijden op producten die in de oven moeten niet kloppen.
^^quote:Op zondag 18 september 2011 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ga het dit jaar niet doen, heb het 2 jaar achter elkaar gedaan, en 2 jaar daarvoor ook een keer. Ik maak wat lekkere dingen voor ons zelf en als de Familie wat wil, dan nodigen ze ons maar een keer uit
Ja, dat klinkt wel als een goed ideequote:Op maandag 26 september 2011 14:31 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ja, ik ga het ook wel toegankelijk houden. Een beetje het niveau ik-doe-simpel-maar-lekker als er een groep vrienden hier wat wil eten voor we de stad ingaan ofzo. En er zijn grenzen, de kinderen van mijn tante zijn enorm moeilijke eters en die vreten zich dan maar 't ongans aan de aardappeltjes ofzo (een van de twee weigerde zelfs groentensoep vorig jaar...) Oh ja, er zitten ook twee vegetariërs bij en naar 't schijnt houdt mijn oma niet van knoflook (al heeft ze volgens mij best eens gerechten gegeten waar dat in zat).
Wat haal ik me op de hals!![]()
Ik denk nu aan iets als een tomatensoepje vooraf, kip met citroen honing (en knof??) uit de oven, salade en gebakken aardappeltjes of een stoofpotje als hoofd. En voor de vega's een salade met geitenkaas en verse vijgen en nog eea (de vega's zijn godzijdank geen moeilijke eters). Beetje saai, maar liever dat dan wat ik vorig jaar op mijn bord had...
Of ik doe iets met allemaal verschillende hapjes. Dan kan iedereen pakken wat ie wèl lust.
Oh, dat verhaal met die oven. Hoe eigenwijs kunnen mensen zijn!
Niet iedereen houdt van soep, mijn broer is zeker geen moeilijke eter, maar soep gaat er (nog steeds) niet in(*), onafhankelijk van de soort of smaak...quote:Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef MaximusTG het volgende:
Wat hadden ze dan tegen de groentesoep? Te gezond?
Dat er 'stukjes' in zaten (groente)quote:Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt wel als een goed idee. Daar kunnen ze toch niet veel tegenin brengen lijkt me:). Simpele en toegankelijke gerechten, maar op een verfijnde manier klaargemaakt.
Wat hadden ze dan tegen de groentesoep? Te gezond?
OMGquote:Op dinsdag 27 september 2011 09:56 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat er 'stukjes' in zaten (groente)
Als kinderen die aardbeienyoghurt uit een pak lekker vinden maar naturel yoghurt met echte aardbeien niet omdat er stukjes in zitten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:56 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat er 'stukjes' in zaten (groente)
Ja vreselijk is dat.. En naturel yoghurt is natuurlijk ''te zuur''quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kinderen die aardbeienyoghurt uit een pak lekker vinden maar naturel yoghurt met echte aardbeien niet omdat er stukjes in zitten.
Jep, net als karnemelk te zuur is, spruitjes en witlof te bitter, rode wijn te zuur, maar wel bonbon Napoleon eten, Bier drinken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja vreselijk is dat.. En naturel yoghurt is natuurlijk ''te zuur''
Ah, nu je er bent, waar had jij die Chedder gezien?quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw in razendtempo de stokpaardjes.opgezadeld en naar offtopicville gegalloppeerd!
Dat wil ik ook wel eten ja, want ik ben net terug uit Engeland en moet nu dus weer afkicken van de cheddars en de rode Leicesters, enzovoorts!quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, nu je er bent, waar had jij die Chedder gezien?
Heb twee keer moeten lezenquote:Op zondag 27 november 2011 19:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik gok dat ik gewoon de hele kerstjamie op tafel kletter
kant en klaar stokbrood is niets mis meequote:Op dinsdag 29 november 2011 11:36 schreef hugsy33 het volgende:
Hier alwéér gourmet, t zelfde als de afgelopen 21 jaar geloof ik
Tweede kerstdag waarschijnlijk voor het eerst kerst vieren bij mijn vader, word waarschijnlijk soep uit blik met kant en klaar stokbrood
Sober is niet leuk maar 3 dagen flink uitgebreid hoeft van mij ook niet. Ben net zo blij met een goed bord pasta en een schaaltje ijs met fruit toe op 1 kerstdagquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:38 schreef MaximusTG het volgende:
Het gaat tenslotte om de gezelligheid
je bedoeld verplichtingquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:38 schreef MaximusTG het volgende:
Het gaat tenslotte om de gezelligheid
De grootste ruzies ontstaan daar... Eigenlijk gek he, bij het feest van de vredequote:Op dinsdag 29 november 2011 11:45 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, het was ook meer over mn eigen situatie. Voorheen was ik wel wat enthousiaster over het kerstdiner, maar nu zal ik al blij zijn als het een beetje gezellig wordt.
Grrrrrote eters. Heel grote eters. Alleen een tikkie kieskeurig, niet zo dol op al te 'vreemde' dingen.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Weet niet of jullie grote of kleiner eters zijn. Of de zalm rauw of niet eten. Wat ideetjes:
Zalmquiche.
Zalmtartaartje.
Salade met gerookte zalm.
Frisse wrap met zalm.
Een zalmmouse maken met stukken stokbrood.
Dank voor de tip!quote:Op donderdag 1 december 2011 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de Aldi verkopen ze gerookte wilde zalm, die is erg lekker
Grand dessert met van alles wat?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:22 schreef Purdey het volgende:
Het nagerecht was 'vroeger' altijd ijs met slagroom, maar een nagerecht maak ik nu wel zelf. Dit jaar zit ik vol ideeën, en ik kan niet kiezen![]()
-Brownies met stukjes witte chocolade, tarte tatin met appel, chocolademouse en ik zit aan iets van cheesecake te denken.
Wat ook lekker is:quote:Op donderdag 1 december 2011 13:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de tip!
Ik bezin mij momenteel op een online gevonden gerecht van chef Thomas Keller, met kappertjes en rode ui en door een zeef gedrukt eiwit en eigeel:
[ afbeelding ]
Eén dezer dagen het recept maar eens uittesten.. Piet, jij nog een receptsuggestie met die gerookte wilde zalm, moet moet ik daarvoor in het andere topic zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |