abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 12:16:12 #51
91830 MaximusTG
pi_102393786
Oh ja, das ook leuk, beetje zoals het heel veel tijd stoppen in surprise voor op basisschool/middelbare school, en dan een doos met krantensnippers (de "grabbelton") terugkrijgen.
  maandag 26 september 2011 @ 12:19:58 #52
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_102393886
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:16 schreef MaximusTG het volgende:
Oh ja, das ook leuk, beetje zoals het heel veel tijd stoppen in surprise voor op basisschool/middelbare school, en dan een doos met krantensnippers (de "grabbelton") terugkrijgen.
Hee! En daarmee weet ik meteen een leuk kerstkado! Bedankt! :D ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_102398261
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:04 schreef MaximusTG het volgende:
Oei, dapper hoor cinnamon_M. Is niet gemakkelijk om te koken voor mensen die geen "verstand" van lekker eten hebben..
Ik ga me er (bij mn schoonfamilie iig) niet meer aan wagen. Tenzij we het bij ons thuis doen.. Maar dan nog heb ik er geen zin in :P.
Bij mn schoonouders thuis "mogen" we de oven niet voorverwarmen. Want het is immers een heteluchtoven.. Zo'n lomp groot ding op het aanrecht. En dan klagen ze dat de tijden op producten die in de oven moeten niet kloppen :P.
Ja, ik ga het ook wel toegankelijk houden. Een beetje het niveau ik-doe-simpel-maar-lekker als er een groep vrienden hier wat wil eten voor we de stad ingaan ofzo. En er zijn grenzen, de kinderen van mijn tante zijn enorm moeilijke eters en die vreten zich dan maar 't ongans aan de aardappeltjes ofzo (een van de twee weigerde zelfs groentensoep vorig jaar... :X ) Oh ja, er zitten ook twee vegetariërs bij en naar 't schijnt houdt mijn oma niet van knoflook (al heeft ze volgens mij best eens gerechten gegeten waar dat in zat).

Wat haal ik me op de hals! :o

Ik denk nu aan iets als een tomatensoepje vooraf, kip met citroen honing (en knof??) uit de oven, salade en gebakken aardappeltjes of een stoofpotje als hoofd. En voor de vega's een salade met geitenkaas en verse vijgen en nog eea (de vega's zijn godzijdank geen moeilijke eters). Beetje saai, maar liever dat dan wat ik vorig jaar op mijn bord had... :r

Of ik doe iets met allemaal verschillende hapjes. Dan kan iedereen pakken wat ie wèl lust.

Oh, dat verhaal met die oven. Hoe eigenwijs kunnen mensen zijn!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_102399248
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ga het dit jaar niet doen, heb het 2 jaar achter elkaar gedaan, en 2 jaar daarvoor ook een keer. Ik maak wat lekkere dingen voor ons zelf en als de Familie wat wil, dan nodigen ze ons maar een keer uit
^^

Ik ben alleen erg benieuwd of die uitnodiging er gaat komen. Het is altijd makkelijker om bij iemand aan te schuiven dan om zelf moeite te doen :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 15:38:18 #55
91830 MaximusTG
pi_102400134
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:31 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ja, ik ga het ook wel toegankelijk houden. Een beetje het niveau ik-doe-simpel-maar-lekker als er een groep vrienden hier wat wil eten voor we de stad ingaan ofzo. En er zijn grenzen, de kinderen van mijn tante zijn enorm moeilijke eters en die vreten zich dan maar 't ongans aan de aardappeltjes ofzo (een van de twee weigerde zelfs groentensoep vorig jaar... :X ) Oh ja, er zitten ook twee vegetariërs bij en naar 't schijnt houdt mijn oma niet van knoflook (al heeft ze volgens mij best eens gerechten gegeten waar dat in zat).

Wat haal ik me op de hals! :o

Ik denk nu aan iets als een tomatensoepje vooraf, kip met citroen honing (en knof??) uit de oven, salade en gebakken aardappeltjes of een stoofpotje als hoofd. En voor de vega's een salade met geitenkaas en verse vijgen en nog eea (de vega's zijn godzijdank geen moeilijke eters). Beetje saai, maar liever dat dan wat ik vorig jaar op mijn bord had... :r

Of ik doe iets met allemaal verschillende hapjes. Dan kan iedereen pakken wat ie wèl lust.

Oh, dat verhaal met die oven. Hoe eigenwijs kunnen mensen zijn!
Ja, dat klinkt wel als een goed idee ;). Daar kunnen ze toch niet veel tegenin brengen lijkt me:). Simpele en toegankelijke gerechten, maar op een verfijnde manier klaargemaakt.
Wat hadden ze dan tegen de groentesoep? Te gezond :P?
pi_102400219
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef MaximusTG het volgende:

Niet iedereen houdt van soep, mijn broer is zeker geen moeilijke eter, maar soep gaat er (nog steeds) niet in(*), onafhankelijk van de soort of smaak...

(*)uiteraard hebben we het over voorkeur, niet in het geval van niets anders hebben...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102428864
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt wel als een goed idee ;). Daar kunnen ze toch niet veel tegenin brengen lijkt me:). Simpele en toegankelijke gerechten, maar op een verfijnde manier klaargemaakt.
Dat er 'stukjes' in zaten (groente) :X
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_102434022
Wij hebben met ons huis eind oktober al 'kerst'diner, waar er voor weinig geld gekookt moet worden (zodat er veel budget over blijft voor aankleding en wijn, haha). Toch worden het altijd 4 gangen, maar dan een beetje standaard.. iig soep, dat kan nog redelijk cheap. ik blijf even kijken voor tips :)
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2011 @ 13:09:15 #59
91830 MaximusTG
pi_102434379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:56 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

OMG 8)7 . Het moet niet veel gekker worden..
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:16:04 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102434624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:56 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Als kinderen die aardbeienyoghurt uit een pak lekker vinden maar naturel yoghurt met echte aardbeien niet omdat er stukjes in zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102434666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als kinderen die aardbeienyoghurt uit een pak lekker vinden maar naturel yoghurt met echte aardbeien niet omdat er stukjes in zitten.
Ja vreselijk is dat.. En naturel yoghurt is natuurlijk ''te zuur'' :')
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:25:30 #62
45206 Pietverdriet
pi_102434943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja vreselijk is dat.. En naturel yoghurt is natuurlijk ''te zuur'' :')
Jep, net als karnemelk te zuur is, spruitjes en witlof te bitter, rode wijn te zuur, maar wel bonbon Napoleon eten, Bier drinken.
Dan is het opeens niet te zuur of te bitter.
Maar chocolade moet zoete melk chocolade zijn.
pi_102435232
Wauw in razendtempo de stokpaardjes.opgezadeld en naar offtopicville gegalloppeerd! ^O^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_102436999
OMG dat verhaal over het niet voorverwarmen van de oven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:32:14 #65
45206 Pietverdriet
pi_102437215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw in razendtempo de stokpaardjes.opgezadeld en naar offtopicville gegalloppeerd! ^O^
Ah, nu je er bent, waar had jij die Chedder gezien?
pi_102548775
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, nu je er bent, waar had jij die Chedder gezien?
Dat wil ik ook wel eten ja, want ik ben net terug uit Engeland en moet nu dus weer afkicken van de cheddars en de rode Leicesters, enzovoorts! :)

Overigens, at eergisteren in Londen bij Nopi, het nieuwe restaurant van Yotam Ottolenghi.. Ik had daar een Valdéon-cheesecake met ingemaakte rode babybiet en hazelnoten die mijn voltallige gezelschap (8 man met zéér uiteenlopende smaken) dusdanig in verrukking bracht dat ik de komende weken ga besteden aan het namaken ervan.
Als dat ook maar een béétje lukt heb ik mijn voorgerecht voor kerst gevonden! :Y
(Driekwart van de schoonfamilie weigert namelijk pertinent iets te eten dat ook maar een béétje met wat voor lever dan ook te maken heeft. Helaas! Niettemin, Piet, graag topic openen, want dan maak ik die paté gewoon voor mezelf op 2e kerstdag)
Let me see you stripped down to the bone
pi_104889958
Enorme kick :+

Dit jaar komen zeker deze vrindjes op tafel

Stoofgerechtjes erin.
Verder moet er ijs op tafel (eis van oma) als dessert en aardappelen mogen niet ontbreken.

Hiermee ga ik op zoek naar de gerechten die op tafel komen.

In ieder geval een minisoepje met een klein hapje vooraf.
3 gerechtjes die samen het hoofdgerecht vormen (geen grote eters bleek na voorgaande jaren).
Dessert met ijs :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 november 2011 @ 19:26:54 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_104890000
Eerste kerstdag bij mijn ouders, tweede kerstdag bij de schoonouders. De keuken blijft.schoon dit jaar :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_104890643
Eindelijk heb ik het -na jaaaaaren- voor elkaar dat ik een keer niet thuis ben met kerst en mezelf (en mijn gezin dus twee dagen uit heb laten nodigen. Nu het eenmaal zo ver is en ik de uitnodigingen binnen heb begin ik stiekem toch wel te balen.

Ik wil eigenlijk toch wel uitgebreid koken. Hmm, eens even kijken of ik voor kerstavond nog wat vrienden op kan trommelen....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_104891077
Ik gok dat ik gewoon de hele kerstjamie op tafel kletter :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_104891708
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik gok dat ik gewoon de hele kerstjamie op tafel kletter :D
Heb twee keer moeten lezen :D

Welke gerechten zijn dat?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 11:13:44 #72
91830 MaximusTG
pi_104960057
Woehoeeee, we hoeven niet te koken bij de vreselijke zus van mn vriendin. Ja, kerst bij hun dit jaar, en jullie moeten koken was de mededeling . Ja, ammenooitniet. Zeker niet op zo'n manier. En ik ben nog nooit in dit huis van ze geweest, en ze zijn niet de meest nette mensen, dus dat zag ik totaal niet zitten. Nu wordt het toch gourmet.
pi_104960295
Ik zei vorige week voor de grap dat de fam op 2e Kerstdag wel bij mij mocht komen omdat ik 1e naar hen ga. Ze reageerden gelijk en nu komen ze 2e Kerstdag naar mij en moet ik een menu verzinnen :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_104960314
Potverdorie, ik was van plan om heel november mogelijke kerstgerechten uit te gaan proberen, maar ik werd per ongeluk verliefd op de kookboeken van Yotam Ottolenghi, dus nu heb ik de afgelopen weken voornamelijk allerlei vage vegetarische dingen staan koken. *)
In de loop van deze week toch maar eens mijn hoofd gaan breken over kerst&schoonfamilie-geschikte voor- en nagerechten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_104960876
Hier alwéér gourmet, t zelfde als de afgelopen 21 jaar geloof ik :'(

Tweede kerstdag waarschijnlijk voor het eerst kerst vieren bij mijn vader, word waarschijnlijk soep uit blik met kant en klaar stokbrood :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')