Die beesten zijn ook zó eigenwijs hè?quote:Op zondag 18 september 2011 16:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Top:
• alles wat geen speelgoed is (squash balletje, sokken, speelgoed van de baby, aluminiumfolie)
die katten hier zijn r helemaal gek van. Zodra ze hem horen rammelen (van de sleutelhanger) beginnen ze al te kijken en zoeken.quote:Op zondag 18 september 2011 15:59 schreef Rewimo het volgende:
Laserlampje komt hier ook binnen van de weekOdie is er helemaal gek mee, zag ik al in een filmpje van Oognip
Het idee was dat je onderling kunt ruilenquote:Op zondag 18 september 2011 18:51 schreef phusician het volgende:
Rewimo waar moeten wij de speeltjes naar toe sturen
Wat een geweldige post met al die foto's!quote:Op zondag 18 september 2011 18:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Huisgemaakt/gevonden speelgoed doet het hier ook goed, maar ik zal me even beperken tot dingen die wel aangeschaft moeten worden om er aan te komen;
Top;
Tentjes;
[ afbeelding ]
Speeltunnel (wij hebben er twee van de Wibra aan elkaar geknoopt, totale kosten 3.98, vast wel weer verkrijgbaar wegens dierendag binnenkort)
Stinkbeesten ; speelgoedmuizen, ratten of andere beesten gevuld met catnip of (volgens mijn katten beter) valeriaan. Ook fijn voor katten met stress.
Ik koop ze bij deze site van twee dames die enorme hoeveelheden stinkbeestjes knutselen en de opbrengst doneren aan asiel Canina in Essen, Belgie. Dat is een heel goed asiel, ze verdienen zeker een beetje steun en je krijgt nog een goed product ook.
http://stinkstrikken-enzo.webklik.nl/page/welkom
Kong kickaroo; kussen gevuld met catnip en bij de kleine kittenvariant met ritselspul. De kat kan het hele ding vastpakken en er lekker tegen schoppen.
[ afbeelding ]
Dragonfly speelhengel (zelfde idee als de cat dancer, die is ook leuk maar deze heeft een echt handvat en een mooie libel aan het einde)
Play 'n scratch;
[ afbeelding ]
Cat activity board;
[ afbeelding ]
Kitty Snippy;
[ afbeelding ]
Feline flyer speelhengel (geen actiefoto's maar ligt hier op de voorgrond). Verenstokjes van hun merk (cats claws) zijn ook van goede kwaliteit, andere zijn veel sneller gesloopt.
[ afbeelding ]\
Frolicat Bolt automatisch laserspeelgoed;
Flop;
Cat-it senses massage center en scratch pad. Die baan is wel een succes maar toch vooral bij de opvangkittens.
Als iemand het massage center en/of scratch pad wil overnemen of ruilen dan hoor ik het wel;.
[ afbeelding ]
Kitty brain train, ding heeft twee kanten, aan één kant zitten putjes waar je brokjes/snoepjes in kan verstoppen, daar moet je balletjes op leggen en die kunnen de katten er dan af duwen om het snoep te zoeken. Mijn katten vonden het uitermate stom. Gelukkig zat er nog een ballenbaantje aan de achterkant, dat vinden ze wel leuk, maar daar had ik hem niet voor hoeven kopen. Dus ook beschikbaar om te ruilen.
[ afbeelding ]
Badabeam! laserspeelgoed, draait de hele tijd een cirkeltje en véél te snel. Alleen Flynn de Somali speelde er mee, want die ziet hyperactief speelgoed gewoon als een uitdaging.
Als iemand denkt katten te hebben met dezelfde instelling dan is deze ook te ruil.
[ afbeelding ]
Turbinio; in de bal zit een mechaniekje waardoor de bal vanzelf over de vloer voortrolt en de muis aan het touwtje achter zich aansleept. Als de bal ergens tegenaan rolt verandert hij van richting. Leuk idee maar aangezien het ding nogal abrupt alle kanten oprijdt rijdt het steeds tegen katten aan, over pootjes en staarten heen en dat vinden ze niet tof. Ook raakt het touwtje met muisje helemaal opgerold en verstrikt.
[ afbeelding ]
Leuk volgens kittens, afgekeurd door de volwassen katten;
Flower power (ook verkrijgbaar als veer met muis ipv bloem), volgens mijn katten het stomste wat ik ooit voor ze heb gekocht. Volgens m'n opvangkittens één van de leukste dingen ever !!
[ afbeelding ]
Cat-it senses play circuit; m'n eigen katten spelen er niet vaak mee maar de kittens voortdurend. Dit is de platte variant, er is ook een variant met bergen en dalen in de baan en een lichtgevend balletje maar van deze lichting kittens speelt eigenlijk maar één van de vier kittens daar regelmatig mee.
[ afbeelding ]
Ik schaam me verder nergens voor![]()
Met je kat spelen is natuurlijk veel gezelliger, maar zeker nu er hier 7 katten rondlopen is het wel lekker om daarnaast af en toen zo'n automatisch speelgoedje aan te zetten, dat houdt ze toch lekker bezig.quote:Op zondag 18 september 2011 19:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat een geweldige post met al die foto's!Zo'n automatische laser vind ik wat overrated, 't is toch veel leuker om zelf met je kat te spelen?
Wel een gaaf ding op zich natuurlijk.
Klopt met automatische lichtjes, gaan ook weer uit als de kat er een tijdje niets mee doet. Maar zelfs een kitten van 6 weken waar ik hem aan had uitgeleend vond het nietsquote:Op zondag 18 september 2011 20:01 schreef Rewimo het volgende:
Wat is dat voor een mat? Iets met lichtjes??
Die catnipfoto
Een laserlampje is leuker denk ik (kijk maar eens naar de laatste twee filmpjes in Oognips topic - zie OP)quote:Op zondag 18 september 2011 20:04 schreef WinnieWana het volgende:
Klopt met automatische lichtjes, gaan ook weer uit als de kat er een tijdje niets mee doet. Maar zelfs een kitten van 6 weken waar ik hem aan had uitgeleend vond het niets![]()
En Minous wordt altijd helemaal stoned van Yeowww catnip en nu ze deze catnip kent (te koop bij kattig.eu) blieft ze geen andere meer.
Heul veulquote:
Dat wachten is vreselijkquote:Op zondag 18 september 2011 20:12 schreef CartWOman het volgende:
Heul veulEigenlijk alles voor twee kittens; ik doe dus met je mee
alleen krijgen wij ze een week later dan jullie. Erg hoor, dat wachten...
quote:Op zondag 18 september 2011 20:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat wachten is vreselijk![]()
Wij hebben nog het nodige van onze vorige katten, zoals bakken en mandjes en een berg zachte dekentjes, zelfs grit stond er nog. Maar er moesten natuurlijk wel nieuwe speeltjes komen.
Je kunt nu eenmaal niet niks kopen voor je katten, toch?
Ja, daar zijn ze hier ook dol op! Ik had die kleine gekocht, niet op gelet dat dat eigenlijk voor kittens was. Een tijdje later mijn Zooplus-punten ingewisseld voor een andere, bleek dus de grotekattenvariant te zijn. V was er wat angstig voor, hij bleef maar van de kleine naar de grote kijkenquote:Op zondag 18 september 2011 18:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Kong kickaroo; kussen gevuld met catnip en bij de kleine kittenvariant met ritselspul. De kat kan het hele ding vastpakken en er lekker tegen schoppen.
Ook een groot succes hier, dat andere ding op de foto, de fatboy. En dan wel de grote -oftewel, de mijne- natuurlijk, niet hun eigenquote:Feline flyer speelhengel (geen actiefoto's maar ligt hier op de voorgrond). Verenstokjes van hun merk (cats claws) zijn ook van goede kwaliteit, andere zijn veel sneller gesloopt.
Ik laat het bezorgen op m'n vrije dag, lijkt me zó leuk!quote:Op zondag 18 september 2011 20:28 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n kittenkongding heb ik ook besteld. Ik heb een beetje veel besteld geloof ikNou ja, ik hoor het commentaar wel als ik van de week thuiskom en qltel de boel heeft aangepakt van de postbode
Vroeger scheurde Gijs ze uit elkaar en kreeg ook stukjes binnen, toen ben ik met folie opgehouden. Ik ga het weer proberen, hardere propjes maken zal ook helpen.quote:Op zondag 18 september 2011 20:41 schreef Rewimo het volgende:
Zilverpapier voor propjes moet je hebben joh. Ik kon hier nooit chocola eten zonder dat Guus me aan stond te staren, net zolang tot ik een prop had gemaakt van het zilverpapier. En die ging hij dan apporteren
Heb je zo'n ding bestelt? http://www.tuinland.nl/images/products//m_0215307.jpgquote:Op zondag 18 september 2011 20:28 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n kittenkongding heb ik ook besteld. Ik heb een beetje veel besteld geloof ikNou ja, ik hoor het commentaar wel als ik van de week thuiskom en qltel de boel heeft aangepakt van de postbode
Ik dacht juist net laat ik die voor Rhana kopen binnenkortquote:Op zondag 18 september 2011 21:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Heb je zo'n ding bestelt? http://www.tuinland.nl/images/products//m_0215307.jpg
Die vinden ze hier niet veel aan
Oh maar onze katten vinden het wel leuk! Alleen de kittens heb ik er niet veel mee gezien, maar die Rewimo heeft gekocht is nog nieuw dus sterkere kattekruid geur dus dat komt helemaal goedquote:Op zondag 18 september 2011 21:33 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik dacht juist net laat ik die voor Rhana kopen binnenkort
Hier hebben ze ook de grootste lol met een zooplusdoos waar ik van de week twee "ramen" en een deurtje in heb gesneden.quote:Op zondag 18 september 2011 21:48 schreef nokwanda het volgende:
We bestellen iedere twee maanden ongeveer 20 kilo voer bij zooplus. dat komt in een grote doos. Da's iedere keer opnieuw feest
Vandaag keek ik op de rommelmarkt nog naar kattespeeltjes, maar niets. Wat voor een kinderspeelgoed vinden jullie katten ook leuk?
Dat hebben wij hier ook gehad, met bloedend overgeven tot gevolg, DOODENGquote:Op zondag 18 september 2011 20:49 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Vroeger scheurde Gijs ze uit elkaar en kreeg ook stukjes binnen, toen ben ik met folie opgehouden. Ik ga het weer proberen, hardere propjes maken zal ook helpen.
Ow, dat is heel eng ja. Hebben wij nog nooit gehad maar dat is dus wel iets om in de gaten te houden. Als ze ze slopen dus geen zilverpapier.quote:Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef tombolafan het volgende:
Dat hebben wij hier ook gehad, met bloedend overgeven tot gevolg, DOODENG
Hier dus geen zilverpapier meer
Ha! Moet straks toch naar de action, dus dan neem ik er wel eentje mee.quote:Op maandag 19 september 2011 00:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Hier hebben ze ook de grootste lol met een zooplusdoos waar ik van de week twee "ramen" en een deurtje in heb gesneden.
Ik heb bij de Action voor 55 cent zo'n regenboogtraploopveer ding gekocht wat ik af en toe 20x van de trap gooi voor een ademloos publiek.
Dat heb ik hier met pingpongballen!quote:Op maandag 19 september 2011 08:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ha! Moet straks toch naar de action, dus dan neem ik er wel eentje mee.
In de kattenspeeltjes zakken van de action zit ook een piepmuis. Die vinden ze hier geweldig, maar ze raken allemaal zoek. Snap niet hoe het kan, maar van de 3 die er waren kan ik er geen meer vinden.
De Kickeroo kan je ook van je Zooplus bonuspunten kopen (voor 't geval je dat niet wist)quote:Op maandag 19 september 2011 14:43 schreef Ikina het volgende:
Ik ben al heel lang aan het dubben over de aanschaf van een Kong kickeroo, een Cat-it speelbaan en de massagecenter maar ik lees steeds wisselende berichten en ik weet het met mijn katten niet zo goed.
Gewoon bal eruit, voer erin? Hoe krijgen ze het er dan uit?quote:Op maandag 19 september 2011 18:03 schreef Holyme het volgende:
Oh ja, de Cat it rails gebruik ik trouwens ook wel 'ns met voer, werkt ook prima
Waar heb je die cat activity bord gekocht?quote:Op maandag 19 september 2011 19:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
Gewoon bal eruit, voer erin? Hoe krijgen ze het er dan uit?
hier, hij is nu zelfs in de aanbieding!quote:Op maandag 19 september 2011 19:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Waar heb je die cat activity bord gekocht?
ok ik ga eerst eens bij de lokale dierenmishandelwinkel kijkenquote:Op maandag 19 september 2011 20:00 schreef Twinky het volgende:
[..]
hier, hij is nu zelfs in de aanbieding!
daar kost hij (hier iig) gewoon 40 euro... Als je er één wilt, zou ik hem gewoon daar bestellen! Hier is het dus een succes, maar ik geef dan ook al het eten in het dingquote:Op maandag 19 september 2011 20:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok ik ga eerst eens bij de lokale dierenmishandelwinkel kijkenThx
Ja was mijn idee ook. De 1 eet niet zoveel, maar schrokt enorm. De ander is een is-dat-eetbaar-dan-moet-het-op typequote:Op maandag 19 september 2011 20:11 schreef Twinky het volgende:
[..]
daar kost hij (hier iig) gewoon 40 euro... Als je er één wilt, zou ik hem gewoon daar bestellen! Hier is het dus een succes, maar ik geef dan ook al het eten in het ding
hahaquote:Op maandag 19 september 2011 20:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja was mijn idee ook. De 1 eet niet zoveel, maar schrokt enorm. De ander is een is-dat-eetbaar-dan-moet-het-op type
Lijkt wat op mijn alles-moet-op poes. Die heb ik een mooie slaapplek op 1.7 meter hoog gegeven, dat geeft dr ook wat extra motivatie om te willen klimmen. Maar is meer een ik-lig-lekker-op-schoot geval.quote:Op maandag 19 september 2011 20:17 schreef Twinky het volgende:
[..]
hahadan lijkt het me een mooi ding
Mozes is gewoon wat dikkig en beweegt niet zoveel. En met dat bord eet hij in ieder geval langzamer, en het is echt leuk om naar te kijken hoe hij zit te vissen. Hij hengelt het er allemaal nu zo uit, maar het gaat nog steeds een stuk langzamer dan als het een vol bakje is!
Jaa dat wil hier ook wel eens gebeurenquote:Op maandag 19 september 2011 17:35 schreef ferrari_rood het volgende:
En nog een tip lintjes zijn ook niet zo'n succes als ze er stukjes van binnen krijgen. Wij konden het erbij zo uittrekken aan de achterkant. Sindsdien is dat verboden speelgoed.
quote:Op maandag 19 september 2011 21:25 schreef nokwanda het volgende:
Heb vandaag zo'n trapspiraalding gekocht bij de Action. Mijn man speelt er heeeeerlijk mee. Ik heb er geen kind aan. Heeeelemaal happy. De katten kijken er niet naar om. Hooguit alleen om met hun pootjes tegen de 8 hoofdjes te tikken om aan te geven wat ze van mijnman denken.
Die bal laat ik lekker zitten, ik ben veel te lui voor om dat ding elke keer los te halenquote:Op maandag 19 september 2011 19:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
Gewoon bal eruit, voer erin? Hoe krijgen ze het er dan uit?
Tis dat ik geen trap heb...quote:Op maandag 19 september 2011 21:25 schreef nokwanda het volgende:
Heb vandaag zo'n trapspiraalding gekocht bij de Action. Mijn man speelt er heeeeerlijk mee. Ik heb er geen kind aan. Heeeelemaal happy. De katten kijken er niet naar om. Hooguit alleen om met hun pootjes tegen de 8 hoofdjes te tikken om aan te geven wat ze van mijnman denken.
Hier ook!quote:Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef Cat22 het volgende:
Top:
Lasermuis (grappig is dat ze hem overal achterna vliegen behalve als ik het lampje op een andere kat schijn)
Dat ga ik van de week eens uitproberenquote:
Thx!quote:Op woensdag 21 september 2011 19:36 schreef WinnieWana het volgende:
Bij de Wibra liggen nu weer allemaal nieuwe kattenspeeltjes. Heb twee speelstokjes gekocht van 1 euro.![]()
Ook hebben ze daar kittenkrabpalen voor 6 euro, voor de liefhebber.
hebben ze nog meer dingen? ik ben nog steeds op zoek naar een krabpaalachtig iets wat niet breed is en zo hoog mogelijk (zeg maar minimaal 2 meter hoog, max 3)quote:
Cat it senses rail, heb je verschillende van voor een mooie baan. Of dezequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:54 schreef Mixende_match het volgende:
Heb niks te ruilen, maar wel iets te vragen!
Welk speeltje is geschikt om als jonge kat alleen te spelen? Haar vriendinnetje is helaas weggelopen van ons huis, en ze moet nu dus alleen spelen. We zijn 4 dagen werken, dus is het wel leuk voor dr om alleen te spelen haha.
thx
Oh, die voertoren hebben we nu ook net, vanwege het schrokken van een van onze Arie's. De een eet al der brokjes eruit, de ander vindt het alleen voor snoepjes de moeite waardquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:05 schreef senesta het volgende:
Hier vinden ze zowat alles leuk![]()
Top!
De cat-it rails staat met stip op 1
De andere onderdelen vinden ze ook leuk
Stinkmuizen! Absoluut het einde!
Alleen 1 muis op drie katten is wel wat gemeen![]()
Activityboard zijn ze uren zoet mee geweest, momenteel wat minder.
*geluid even uitzetten*
Dozen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Andere ballen in banenspeeltjes
[ afbeelding ]
Kattengras is hier ook een hit altijd
Tunnel![]()
*Ook geluid even uitzetten*
Vogeltjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kong vinden ze ook leuk!
[ afbeelding ]
Ikea rat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En verenstokjes vinden ze allemaal fantastisch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flop:
De voertoren vinden ze niet bijzonder helaas.
[ afbeelding ]
Ik zou het doenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:58 schreef tombolafan het volgende:
die cat it rails is voor 9.99 bij Zooplus in de aanbieding nu!
Ik zit er over te denken hem te bestellen...
Ik heb hem besteld! Samen met nog een lazermuisje en een verwarminghangmatjequote:
Probeer eens iets met Valeriaan, zie mijn tuig met een stinkstrikquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:43 schreef nokwanda het volgende:
Zo'n "ding" hadden we. Werd niks.
Pas geleden zo'n rond ding met een balletje erin en een veer met een pompommetje eraan..... succes beperkt tot 2 dagen. Speeltje aan een elastiekje..... ik heb ze een half uur staan lokken en ze keken me aan alsof ik debiel was. Pas met een takje gedroogde catnip die ik een tijd terug geplukt en gedroogd had werd er even mee gespeeld door maar twee katten. Geen succes dus
Ik durf niet eens te beginnen aan de cattit of zo.
Ja, wel handig (nou ja, mister_d dan), maar we hoopten dat er een kant en klaar oplossing is, dat is net zo makkelijker. Ben bang dat het klussen wordtquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:55 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn grootste flop hier in huis is de Catit Senses Massage Centre.
Dus wie 'm wil hebben? Je kan 'm komen halen in Amsterdam!
miss_dynastie, ben je zelf misschien handig?
Dan zou ik als ik jou was met sisaltouw om een buis een maken.
Dan kan je 'm zo hoog maken als je zelf wilt, en zelf bedenken hoe/waar je 'm kan bevestigen.
(denk zelf dat 2m hoog en een kat die er in klimt, het aardig instabiel wordt, maar ik heb dan ook 2 lompe beren hier in huis)
Hier ook al, al het speelgoed beland in de drinkbakquote:Op donderdag 24 november 2011 11:03 schreef Patapon het volgende:
De kattensoftballen van Zooplus zijn voor Aiko (Maine Coon) het topspeeltje. Ze neemt die in haar bek, gooit ze in de drinkbak van de honden en vist ze eruit, schudt ze droog en dan weer opnieuw...ze laat al haar speelgoed trouwens regelmatig zwemmen in de drinkbak van de honden.
Ze kan ook voetballen, dan slaat ze echt het balletje weer terug.
Verder zijn muizen, de laser, kong (klein, groot en reuze), het speelgoed van de honden, spinnen en andere kriebelbeestjes en washandjes erg geliefd bij onze dames.
tvpquote:Op zondag 8 januari 2012 23:30 schreef senesta het volgende:
Ze zijn hier inmiddels al 1,5 week erg zoet met aansteek lonten
Volgens mij heb ik ze laatst bij Mt kathadins of zoiets gekocht, je hebt er ook muisjes van toch?quote:Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef summer2bird het volgende:
Weet iemand trouwens waar je (goedkope als het kan) van die knisperende balletjes kan kopen?
Wij hadden er 1 waar Teun dol op was maar die is kwijt
En nee, de lokale dierenwinkel had ze niet, zooplus volgens mij ook niet (of beetje aan dure kant)
Misschien de kitty snippy, ?quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:30 schreef Turbomuis het volgende:
Ik zag op een foto ooit een heel leuk kattenspeeltje. Ze hadden het toen bij Zooplus, maar niet gekocht. Gisteren keek ik daar, en nu staat het er niet meer op...
Misschien dat iemand het over heeft van wie ik het kan overnemen? Of dsat iemnand weet waar het te koop is?
Het gaat om een soort tuimelaarballetje (tuimelaar, die speeldingen van vroeger) met een hengeltje o.i.d. erop, zodat dat ding de hele tijd omvalt als de kat ermee speelt en dan vanzelf weer rechtop komt. (en nu maar hopen dat iemand uit deze omschrijving kan halen wat ik bedoel)
Ik ga 's kijken of ik die foto nog kan terugvinden. Was volgens mij hier op het forum, denk hoop dat ik het topic nog wel weet
Jaaaa, die was het! Volgens mij had ik die ook bij jou gezien, in een filmpje met Tony, kan dat?quote:Op maandag 9 januari 2012 01:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Misschien de kitty snippy, ?
Mijn katten vermaken zich momenteel erg goed met het kinderspeeltje "crazy bug" van de Action, het dingetje kost maar 1.09 euro. Je kunt beter wel extra batterijen (pakje van 6 kost 40 cent bij Action) en een mini-schroevedraaiertje bij de hand hebben, want geheid dat je de batterij snel moet vervangen.
Wat jammer dat je niet in de buurt woont. Rossi had zijn kattenboksbal al binnen een week gesloopt en hij was er best dol op.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:56 schreef Muck het volgende:
Flop:
- Kattenboksbal (zwart pluchen plankje met een balletje aan een springveer. Als iemand er interesse in heeft, geef gerust een gil)
- Krabpaal met mooi huisje eronder (gaat naar mijn broer)
- Balletjes met belletjes (te eng...)
- Zakjes met kraakspul erin (nog enger)
Top:
- Simpele krabpaal
- Propjes papier
- Mijn porseleinen engeltjes van 25 jaar oud ()
- Touwtjes (vooral als ik aan het haken of breien ben)
- Vieze Vis (een gehaakt, blauw visje)
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |