quote:Op zondag 18 september 2011 11:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goedemorgen! Vanochtend zijn wij om 8.50 uur trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Eva. Ze doet het heel goed en ligt heerlijk te slapen nu.
Ik ben vannacht uiteindelijk naar t ziekenhuis gegaan want ik trok de pijn niet meer.
Maar och och och wat is ze mooi
Vanmiddag mogen we naar huis
Whahaha dat ken ik helaas dus welquote:Op zondag 18 september 2011 09:25 schreef bitterend het volgende:
![]()
Is niet lekker....Gelukkig heb je nog niet dat je doos voelt alsof het uit elkaar aan het vallen is![]()
Kuukske fijn dat je niet meer misselijk bent!
Nou dat klinkt toch niet goed Nirak maar ja ik ben dan ook geen super-ervarings-zwangere.quote:Op zondag 18 september 2011 10:43 schreef Nirak het volgende:
Nog geen nieuws helaas..
Soempie wat lief
Ik heb heel de nacht hevige menstruatiekrampen gehad, nu nog wel maar net wat minder hevig.. Herkent iemand dat?
Ik was alweer bijna vergeten dat ik mezelf altijd met pijnstillers van de wereld slikte als ik ongesteld was... Jeezus wat doet dat zeer.. Denk dat ik zometeen voor t eerst sinds lange tijd weer eens paracetamol ga zoeken
De beeb beweegt goed en inmiddels is t weer over gelukkigquote:Op zondag 18 september 2011 12:23 schreef TimeJumper het volgende:
Nou dat klinkt toch niet goed Nirak maar ja ik ben dan ook geen super-ervarings-zwangere.
Ik zou toch effe contact opnemen met verloskundige of is er iemand anders die hier komt melden dat dit normaal is
+100%quote:
quote:Op zondag 18 september 2011 12:41 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ben echt helemaal verliefd, kan niet geloven dat wij dat mooie popje hebben gemaakt!
Ik zal zo proberen een foto te uploaden maar die komt er dan wel groot op te staan hier, maar kan m nu niet verkleinen. Is dat erg?
Wat Zoe en alle anderen zeggen!quote:Op zondag 18 september 2011 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd TAP! Wat een mooie naam![]()
ben benieuwd naar de foto van het mooie wonder!
@ kuukske;
7.2nog maar pril dus.
Vriend werkt onderin nederland en ik woon ergens bovenin.. door de week moet
hij daar dus verblijven
Ja dat wil ik ook weten.quote:Op zondag 18 september 2011 14:00 schreef Poezebeest het volgende:
Kuukske; zelf maken en restaurant mag zeker wel! Die kant en klare worden afgeraden omdat ze listeria-bacterie kunnen bevatten.
Wat is trouwens hét pannenkoekenrestaurant van Brabant?
De Pannekoekenbakker in resp. Baarle-nassau of Heusden. Ze hebben een aantal plekken maar ruim 500 om uit te kiezen en zoooooo lekker!! Maar das mooi.. Dan ga ik daar maar Es' heen volgende weekquote:Op zondag 18 september 2011 14:08 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook weten.
Want ik ben dol op pannenkoeken en woon in Brabant maar blijkbaar weet ik dus iet "hét" pannenkoekenrestaurant van Brabant te vinden![]()
![]()
Waar is het?
Ohw lekker al is het een beetje te ver rijden, maar effe gegoogled en in Heerle zit er ook 1.quote:Op zondag 18 september 2011 14:35 schreef Kuukske het volgende:
[..]
De Pannekoekenbakker in resp. Baarle-nassau of Heusden. Ze hebben een aantal plekken maar ruim 500 om uit te kiezen en zoooooo lekker!! Maar das mooi.. Dan ga ik daar maar Es' heen volgende week
Ook jij dank voor je heldere reactie Poez!
Handig om te weten... heb ze alleen wel gegetenquote:Op zondag 18 september 2011 14:00 schreef Poezebeest het volgende:
Die kant en klare worden afgeraden omdat ze listeria-bacterie kunnen bevatten.
Tarwemeelquote:Op zondag 18 september 2011 15:06 schreef bitterend het volgende:
Heb net ook tegen mijn man gezegd dat ik pannenkoeken wil...hij wijste me wel op dat we geen pannenkoeken mix hebben...<
Pannekoekenmix is voor viertjes. Inderdaad gewoon bloem, 1 ei per 150 gram, een schep bakpoeder/ander rijsmiddel en dan aanvullen met melk tot een glad beslag. Scheutje bier erdoor voor het extra luchtig (alcohol verdampt) en een scheut stroop voor de kleur. Goed luchtig kloppen en 30 min laten rijzen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:06 schreef bitterend het volgende:
Heb net ook tegen mijn man gezegd dat ik pannenkoeken wil...hij wijste me wel op dat we geen pannenkoeken mix hebben...
En ja waar blijft de foto!
Ja uit 1 pakje maken we alles op!quote:Op zondag 18 september 2011 16:00 schreef danic het volgende:
Pannenkoekmix is voor viertjes, bedoel je daarmee voor 4 personen??
Wij houden met zijn tweeën altijd zo'n 3 pannenkoeken over, die dan de volgende dag wel opgaan. Maar never nooit nie dat dat met zijn vieren gaat lukken uit 1 pak.
in de tijd dat je over pannenkoekmix gemiept hebt, had je al 5 keer zelf beslag kunnen makenquote:Op zondag 18 september 2011 16:15 schreef bitterend het volgende:
Tja sommige mensen werken 40 uur in de week en hebben niet altijd uitgebreid de tijd om te gaan spelen met bloem enzovoort. Net als soms een afhaal maaltijd makkelijk is. Of dat maakt je meteen een mietje, dat is wel erg beoordelend vind ik.
Jaja ben er. Met een hele mooie jongen naast me!quote:Op zondag 18 september 2011 16:24 schreef Poppejans het volgende:
MeNicole kom je es gauw melden, ben benieuwd!
Goh heb er helemaal overheen gelezen blijkbaar dat je al weeën had.quote:Op zondag 18 september 2011 17:24 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Jaja ben er. Met een hele mooie jongen naast me!Matthias
We hadden een onderbreking in de weeen door een giga valpartij van Leander maar vannacht om kwart over 3 was ie er alsnog. Mag het van KD vast geen bevalling noemen want was met 3 uurtjes gepiept
![]()
Nu gaan we weer genieten.
bloem, suiker, melk, eitjes en kaneel en boter(voor bakken)quote:Op zondag 18 september 2011 15:06 schreef bitterend het volgende:
Heb net ook tegen mijn man gezegd dat ik pannenkoeken wil...hij wijste me wel op dat we geen pannenkoeken mix hebben...
En ja waar blijft de foto!
Ja kan ook haast niet wachtenquote:Op zondag 18 september 2011 18:05 schreef innepin het volgende:
MeNicole, gefeliciteerd met Matthias!![]()
Waar blijven de foto's van verse beebs?
Haha dat is wel heel snel.quote:Op zondag 18 september 2011 18:09 schreef flugeltje het volgende:
Ik maak gewoon weer recht uit de baarmoeder een foto voor op Twitter
Ik lag nog op de verloskamer, was geloof ik binnen het half uur al online te bewonderen
ik ookquote:
SPOILER: klaagpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 september 2011 19:45 schreef NotTheSame het volgende:
Nicole en familie, gefeliciteerd met de kleine Matthias! Wat een mooierd hebben jullie gebakken!Gewoon lekker alles bestellen en weer terugsturen als het toch niet leuk is of teveel geld heeft gekost!SPOILER: klaagpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Ik ga aan je denken morgen en duimen voor een mooi gegroeid garnaaltjequote:Op zondag 18 september 2011 20:21 schreef flugeltje het volgende:
Stiekem toch wel weer een beetje nerveus aan het worden nu...
Morgen de tweede echo...
Superspannend idd! Succes samenquote:Op zondag 18 september 2011 21:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jullie houden de foto nog ff tegoed! We zijn nu thuis maar ben zoooo moe!
Superspannend de eerste nacht
Ik zag het ook meteen!quote:
Ohw wat een lief mannetjequote:
Tsja ahum ik dacht misschien slaap je evenquote:Op maandag 19 september 2011 07:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Geslapen?amper. Eva heeft wat last van krampjes, en waarschijnlijk misselijkheid van het vruchtwater dat ze ingeslikt heeft. Ze drinkt wel heel goed bij mij.
Maar in de wieg slapen wil ze niet, ze wil liever bij papa en mam liggen... En dat doen we dan maar ook, vind t zo zielig als ze huilt!
Maar ze kunnen de weeën toch remmen? Alleen volgens protocol mag dat dan weer niet geloof ik. Maar het kán wel. Zo stom...quote:Op maandag 19 september 2011 09:22 schreef klumsy het volgende:
In het Meander in amersfoort.
Probleemis dathet nu gewoon nog te vroeg is voor artsen om wat te kunnen doen,
Dus in welk ziekenhuis ik ook lig, dat veranderd niet.
Oh neu, ik heb 4 weken een briefje gehad met iets van 'binnenkort word je gebeld door de kraamzorg' Maar blijkbaar heb ik een andere definitie van 'binnenkort'quote:Op maandag 19 september 2011 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Vlindur, hier waren ze me met Chris vergeten. Geloof dat mijn inschrijving verdwenen was bij de fusie van 2 kraamorganisaties.. Dus je kunt er eens achteraan bellen, of je inschrijving goed door is gekomen?
Ja preciesquote:Op maandag 19 september 2011 09:37 schreef Kleurdoos het volgende:
kraamzorg belde mij ook pas 3 dagen terug hoor en toen was ik al 35 wk geweest.
meestal 4 of 6 weken van tevoren, dus je hebt nog ff te gaan
ik loop heul niet! ik mot sowieso nog een week (dan ben ik 37 wk) op mn kont liggen.quote:Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef Deepfreeze het volgende:
He KD, je loopt ook nog rond? Zo ga je wel langzaam richting oktober..
mwoah t is zwaar hoor, bedrust met een 2.5 jarige om je heenquote:Op maandag 19 september 2011 09:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Wanneer moet je weer voor controle? En red je je verder wat?
Ja, dat geloof ik prima. Balen dat je niemand in de buurt hebt..quote:Op maandag 19 september 2011 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mwoah t is zwaar hoor, bedrust met een 2.5 jarige om je heen
dus me er helemaal aan houden kan uiteraard niet. maar op maan en dinsdag hebben we simpelweg gene oppas, dus heb ik in t ziekenhuis ook en beetje afgedwongen of ik maandag weer thuis mocht zijn en dan met de belofte dat als ik weer bloed, ik woensdag weer ga ziekenhuizen
ohja ik ga er ook gewoon vanuit dat ie binnenblijft hoorquote:Op maandag 19 september 2011 09:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Klumsy, jammer dat die medicatie zo'n keerzijde heeft, anders was het ook wel meer gebruikt.. Ik ga hier ook duimen!
Vlindur, dan zou ik ook even rustig afwachten inderdaad. Destijds had ik alleen een aanmeldbrief gehad, en verder niks meer gehoord.
KD, lijkt me ook lastig met een peutertje rond je bed.. Gelukkig is de 37 in zicht. En dan zul je zien dat alles rustig is, en je de 41 gaat halen..
miniem, en eigenlijk hoor ik dus weer braaf in zeh hospital, maargoed, als t door blijft zetten, gaan we woensdag weer.quote:Op maandag 19 september 2011 09:52 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik prima. Balen dat je niemand in de buurt hebt..Bloed je nu ook? Of is alles 'rustig'?
Bleghquote:Op maandag 19 september 2011 09:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
miniem, en eigenlijk hoor ik dus weer braaf in zeh hospital, maargoed, als t door blijft zetten, gaan we woensdag weer.
dat is toch ook verticaal?quote:Op maandag 19 september 2011 09:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
dan zit dr maar 1 ding op KD
Keigoed op je handen leren lopen
ze is nog geen 24 weken, ze is pas 20 weken...quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef simmu het volgende:
klumsy, waarom lig je eigenlijk niet in een van de 10 nicu-ziekenhuizen? met 24 weken doen ze daar wel aktief dingen
ah, dan las ik dat verkeerdquote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ze is nog geen 24 weken, ze is pas 20 weken...
als je baby goed groeit dan is er niets aan de handquote:Op maandag 19 september 2011 10:03 schreef Vlindur het volgende:
Geen pijn is fijn!![]()
Is er trouwens een bepaald gewicht wat je -moet- aankomen?
Ik ben nu 31 weken en er zit welgeteld 2 kilo meer aan dan aan mn startgewicht(En nu niet allemaal jaloers worden, ik ben de lichtste echt niet
)
Hij groeit prima. Geen opmerkingen gehoord afgelopen vrijdagquote:Op maandag 19 september 2011 10:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als je baby goed groeit dan is er niets aan de handen ik zou blij zijn
Er is geen minimum geloof ik. Helemaal niks aankomen mag zelfs ook. Dat 'advies' kreeg ik van de vk, te proberen neutraal te blijven.quote:Op maandag 19 september 2011 10:03 schreef Vlindur het volgende:
Geen pijn is fijn!![]()
Is er trouwens een bepaald gewicht wat je -moet- aankomen?
Ik ben nu 31 weken en er zit welgeteld 2 kilo meer aan dan aan mn startgewicht(En nu niet allemaal jaloers worden, ik ben de lichtste echt niet
)
Oh wat fijnquote:Op maandag 19 september 2011 10:59 schreef flugeltje het volgende:
ff vanuit zkh... Kloppend hartje, beweeglijk beebje en week vooruit gezet....
quote:Op maandag 19 september 2011 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Zo laat pas? En als je nou een nekplooimeting zou willen? Dan heb je nog maar 1 week...quote:Op maandag 19 september 2011 11:07 schreef Zoë23 het volgende:
vanmorgen gebeld voor een echo, mocht met 11 weken, dus nog 'even' wachten.
erg onwerkelijk dat er iets in m'n buik groeit, en lastig om nog 4wkn te wachten (ongeduldig)
Is het niet standaard bij een eerste zwangerschap dat ze dan pas een echo doen? Intake bij de vk is toch wel al bij 8 weken? Dan komt ook de nt-meting ter sprake toch?quote:Op maandag 19 september 2011 11:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zo laat pas? En als je nou een nekplooimeting zou willen? Dan heb je nog maar 1 week...
Heb intake bij vk gehad met week 5, met 6.6 week nog een gesprek en bloedprikken en bloeddruk gemeten enzo.quote:Op maandag 19 september 2011 11:09 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Is het niet standaard bij een eerste zwangerschap dat ze dan pas een echo doen? Intake bij de vk is toch wel al bij 8 weken? Dan komt ook de nt-meting ter sprake toch?
Nee hoor. Ik had mijn termijnecho van Harry met 9 weken en nu dan met 7,5 week.quote:Op maandag 19 september 2011 11:09 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Is het niet standaard bij een eerste zwangerschap dat ze dan pas een echo doen? Intake bij de vk is toch wel al bij 8 weken? Dan komt ook de nt-meting ter sprake toch?
Oh ja, dat kan zeker.quote:Op maandag 19 september 2011 11:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had mijn termijnecho van Harry met 9 weken en nu dan met 7,5 week.
En het kan toch zijn dat je je bedenkt nav de termijnecho?
Ja ik kon kiezen, ziekenhuis of klein centrum waar ze echo's maken.quote:Op maandag 19 september 2011 11:30 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb de echo's in het ziekenhuis. Ik krijg een verwijskaart van de verloskundige. Dan bel ik naar het ziekenhuis en plan een afspraak. Het enige wat ze vragen is hoe ver ik denk te zijn...
Op de verwijskaart staat ook alleen 'termijnecho'. Verder niks en die zien ze pas als ik daar ben voor de echo
quote:Op maandag 19 september 2011 12:11 schreef Vlindur het volgende:
* Vlindur geeft Evenstrar en dikke virtuele knuffel
Bedankt v jullie reacties.quote:Op maandag 19 september 2011 11:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had bij Sasha de eerste rond 12 weken en bij Oscar al met 8 omdat ik dat zelf graag wilde en hoewel het toen heel fijn was te zien dat er idd een kindje zat met een kloppend hartje was de eerste echo van Sasha leuker, omdat er dan idd al een echt kindje met alles erop en eraan te zien was.
Dus als je kán wachten zou ik je dat echt aanraden.
Goed om te horen dat het er "werkelijk" allemaal vanaf gaat.quote:Op maandag 19 september 2011 10:37 schreef Vlindur het volgende:
Ja, dat is de fail. Bij Rienk had ik het er ook zo allemaal af. Vrat het er alleen in het eerste jaar allemaal weer aanMaar nu wil ik aan het werk, dat scheelt vast
quote:Op maandag 19 september 2011 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Bij Rienk ben ik ook maar iets van 10 kilo aangekomen. Ik heb sinds Rienk niet gewerkt, maar straks wil ik ook aan het werk zodat het financieel wat makkelijker wordt.quote:Op maandag 19 september 2011 13:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goed om te horen dat het er "werkelijk" allemaal vanaf gaat.
Schandelijk maar 2 kilo aankomen![]()
Hier zit er op 3 kilo na, 20 kilo bij
en om nou te zeggen dat ik veel snoep, nee
![]()
Wel veel eten en vaak helaas.
En na de bevalling en het verlof moet ik toch snel weer een baan vinden anders word het hier financieel lastig.
Ik ga er maar vanuit dat dat lukt anders ga ik me druk lopen maken
Hij staat in de folder van de Aldi voor 5 euro als ik me niet vergis.quote:Op maandag 19 september 2011 12:52 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt v de tip aventura! Ga ik zeker doen!
tnx Be!quote:Op maandag 19 september 2011 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
31 maart it is Flugel!
TAP! Wat een heerlijkheid!
Ze hebben hem nog. Wij hebben een bokspring dus ik heb een 1 persoons genomen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:25 schreef Nirak het volgende:
Kan iemand ff m'n wandelschoenen uit trekken? Er zit een bips tegen m'n ribben gedrukt
Ff een serieuze vraag. Ik had ergens gelezen van fijne onderlegger voor in bed die niet kraakt, ik meen bij de Action? Is dat een permanent product, dus kan ik dat nu nog halen?
wij hebben 2 pers boxspring, dus dan ga ik van de week eens even kijken daarquote:Op maandag 19 september 2011 14:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Ze hebben hem nog. Wij hebben een bokspring dus ik heb een 1 persoons genomen.
Ik loop vast weer overtijdquote:Op maandag 19 september 2011 14:44 schreef Asyniur het volgende:
TAP
meissie, fijn dat alles goed was!
flugel, heerlijk!
Alleen jammer van dat weekje. Ik vond het zo gezellig dat we tegelijk waren en nou ben jij stiekem gewoon een weekje verder...
Morgen moet ik weer op controle. Ga ik zeuren voor een echo voor volgende keer...
Bij ons hadden ze die 2-persoons helaas niet.... heb voor de zekerheid gewoon 1 persoons meegenomen, misschien leg ik het matras van het logeerbed op onze... ben er nog niet over uit. En anders haal ik het elastiek eruit ofzo. Voor het geld hoef ik het niet te laten in ieder geval.quote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef Nirak het volgende:
[..]
wij hebben 2 pers boxspring, dus dan ga ik van de week eens even kijken daarTHNX1
Ja, jij moet ook foto's posten in het babykamertjestopic hoor!quote:Op maandag 19 september 2011 17:12 schreef bitterend het volgende:
evenstar + kyara ben zo benieuwd naar de kamers!!!
![]()
![]()
je kan niet genoeg spammen hoor als t om verse baby's gaatquote:Op maandag 19 september 2011 17:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank jullie wel voor de leuke reacties!
Als dank spam ik m'n kind gewoon nog een keer. Gewoon, omdat t kan! (en mama zo retetrots is!)
[ afbeelding ]
Kyara, ik duim voor jullie!!!
Jazeker als het klaar is! komt ook sowieso op FBquote:Op maandag 19 september 2011 17:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, jij moet ook foto's posten in het babykamertjestopic hoor!
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog steeds twijfel over de combinatietest, down is voor ons geen reden om de zwangerschap te beeindigen, maar trisonomie 13 en 18 wel en dat is dus dezelfde test. Voor maandag wel een afspraak staan voor de nekplooimeting, maar nog twijfel of we het door zullen laten gaan...
Wat zijn de overwegingen hier bij iedereen geweest?
Je moet het ook eens doen, is zoooooooo lekker, toch KD?quote:
Na heel veel ellende de eerste weken van de zwangerschap bij mij wilde ik gewoon alles weten, dus ook dit..quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
ook een reden waarom wij het niet doen. ze hadden een 'kans berekening' gemaakt, op onze leeftijd en de kans op een kindje met syndroom van down minder dan 1 op 1000quote:Op maandag 19 september 2011 18:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.
Als je een nekplooimeting doet en de uitslag zou niet goed zijn, dan 'moet' je ook een vruchtwaterpunctie doen (anders vreet je je de rest van de tijd op of je kind wel of niet gezond is en eigenlijk weet je dan nog niks behalve een verhoogde kans), maar bij het doen van een vruchtwaterpunctie komt een verhoogd risico op een miskraam.
Wij wilden dit risico niet nemen dus dan maar niks...
familieomstandigheden gaven hier de doorslag.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Bij mij was de overweging puur leeftijd. Dus aangezien ik ook al 5 miskramen had gehad wilde ik zeker weten dat dit kindje gezond was.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog steeds twijfel over de combinatietest, down is voor ons geen reden om de zwangerschap te beeindigen, maar trisonomie 13 en 18 wel en dat is dus dezelfde test. Voor maandag wel een afspraak staan voor de nekplooimeting, maar nog twijfel of we het door zullen laten gaan...
Precies dát is dus inderdaad de overweging hier.... Dat trisonomie 13 en 18 beide syndromen zijn die niet met het leven verenigbaar zijn, de meesten sterven al tijdens de zwangerschap... Ik heb net een site doorgekregen van iemand, ga er wel even goed naar kijken. Het zijn blijkbaar sowieso erg zeldzame syndromen, dus wie weet doe ik wel weer 'moeilijk' om een te verwaarlozen kans...quote:Op maandag 19 september 2011 19:04 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja je hebt kans op alles, hazenlipje, open ruggetje, down, trisonomie 13 en 18, hartafwijkingen etc. en na de testen heb je nog niet eens 100% zekerheid op uitsluitsel van de meeste bovenstaande. (kindje met down etc alles is welkom bij ons) het is alleen heel erg naar om een kindje te dragen die niet met het leven verenigbaar is)
dus wij kozen er voor om geen testen uit te voeren, ook ivm een paar procent klans op een miskraam
Ongeacht de uitslag van de combinatietest laten wij geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen, mijn man wil het niet ivm het verhoogd risico op een miskraam.quote:Op maandag 19 september 2011 18:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.
Als je een nekplooimeting doet en de uitslag zou niet goed zijn, dan 'moet' je ook een vruchtwaterpunctie doen (anders vreet je je de rest van de tijd op of je kind wel of niet gezond is en eigenlijk weet je dan nog niks behalve een verhoogde kans), maar bij het doen van een vruchtwaterpunctie komt een verhoogd risico op een miskraam.
Wij wilden dit risico niet nemen dus dan maar niks...
Dat is zo'n klein matje toch??quote:Op maandag 19 september 2011 18:56 schreef Nirak het volgende:
@bitterend, ow verrek, daar heb ik eigenlijk niet eens goed naar gekeken.. Straks ff die doos erbij pakken
Dat was ook onze overweging. Ik kan daar niks mee. En van trisonomie had ik ook nog nooit gehoord.quote:Op maandag 19 september 2011 18:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ook een reden waarom wij het niet doen. ze hadden een 'kans berekening' gemaakt, op onze leeftijd en de kans op een kindje met syndroom van down minder dan 1 op 1000
en kans op een miskraam bij een punctie iets van 3 of 4 op 1000.
trisonomie 13 en 18 is mij onbekend..heeft vk niets over verteld..
(snel gegoogled maar brr..wat naar)
Weet je. Als het zo is (zekerheid met kindje met trisomie) dan beëindig je zijn/haar leven actief. Als je het niet weet, dan overlijdt het omdat zijn/haar tijd gekomen is.quote:Op maandag 19 september 2011 19:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Precies dát is dus inderdaad de overweging hier.... Dat trisonomie 13 en 18 beide syndromen zijn die niet met het leven verenigbaar zijn, de meesten sterven al tijdens de zwangerschap... Ik heb net een site doorgekregen van iemand, ga er wel even goed naar kijken. Het zijn blijkbaar sowieso erg zeldzame syndromen, dus wie weet doe ik wel weer 'moeilijk' om een te verwaarlozen kans...
Denk het wel als ik het zo lees. in elk geval hoop ik hetquote:Op maandag 19 september 2011 20:05 schreef Asyniur het volgende:
Overigens als ik het goed begrijp, zijn de afwijkingen best groot en die kun je dus (over het algemeen) ook zien op de 20-weken echo (denk ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |