Oh ja, dat kan zeker.quote:Op maandag 19 september 2011 11:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had mijn termijnecho van Harry met 9 weken en nu dan met 7,5 week.
En het kan toch zijn dat je je bedenkt nav de termijnecho?
Ja ik kon kiezen, ziekenhuis of klein centrum waar ze echo's maken.quote:Op maandag 19 september 2011 11:30 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb de echo's in het ziekenhuis. Ik krijg een verwijskaart van de verloskundige. Dan bel ik naar het ziekenhuis en plan een afspraak. Het enige wat ze vragen is hoe ver ik denk te zijn...
Op de verwijskaart staat ook alleen 'termijnecho'. Verder niks en die zien ze pas als ik daar ben voor de echo
quote:Op maandag 19 september 2011 12:11 schreef Vlindur het volgende:
* Vlindur geeft Evenstrar en dikke virtuele knuffel
Bedankt v jullie reacties.quote:Op maandag 19 september 2011 11:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had bij Sasha de eerste rond 12 weken en bij Oscar al met 8 omdat ik dat zelf graag wilde en hoewel het toen heel fijn was te zien dat er idd een kindje zat met een kloppend hartje was de eerste echo van Sasha leuker, omdat er dan idd al een echt kindje met alles erop en eraan te zien was.
Dus als je kán wachten zou ik je dat echt aanraden.
Goed om te horen dat het er "werkelijk" allemaal vanaf gaat.quote:Op maandag 19 september 2011 10:37 schreef Vlindur het volgende:
Ja, dat is de fail. Bij Rienk had ik het er ook zo allemaal af. Vrat het er alleen in het eerste jaar allemaal weer aanMaar nu wil ik aan het werk, dat scheelt vast
quote:Op maandag 19 september 2011 10:59 schreef flugeltje het volgende:
ff vanuit zkh... Kloppend hartje, beweeglijk beebje en week vooruit gezet....
Bij Rienk ben ik ook maar iets van 10 kilo aangekomen. Ik heb sinds Rienk niet gewerkt, maar straks wil ik ook aan het werk zodat het financieel wat makkelijker wordt.quote:Op maandag 19 september 2011 13:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goed om te horen dat het er "werkelijk" allemaal vanaf gaat.
Schandelijk maar 2 kilo aankomen![]()
Hier zit er op 3 kilo na, 20 kilo bij
en om nou te zeggen dat ik veel snoep, nee
![]()
Wel veel eten en vaak helaas.
En na de bevalling en het verlof moet ik toch snel weer een baan vinden anders word het hier financieel lastig.
Ik ga er maar vanuit dat dat lukt anders ga ik me druk lopen maken
Hij staat in de folder van de Aldi voor 5 euro als ik me niet vergis.quote:Op maandag 19 september 2011 12:52 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt v de tip aventura! Ga ik zeker doen!
tnx Be!quote:Op maandag 19 september 2011 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
31 maart it is Flugel!
TAP! Wat een heerlijkheid!
Ze hebben hem nog. Wij hebben een bokspring dus ik heb een 1 persoons genomen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:25 schreef Nirak het volgende:
Kan iemand ff m'n wandelschoenen uit trekken? Er zit een bips tegen m'n ribben gedrukt
Ff een serieuze vraag. Ik had ergens gelezen van fijne onderlegger voor in bed die niet kraakt, ik meen bij de Action? Is dat een permanent product, dus kan ik dat nu nog halen?
wij hebben 2 pers boxspring, dus dan ga ik van de week eens even kijken daarquote:Op maandag 19 september 2011 14:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Ze hebben hem nog. Wij hebben een bokspring dus ik heb een 1 persoons genomen.
Ik loop vast weer overtijdquote:Op maandag 19 september 2011 14:44 schreef Asyniur het volgende:
TAP
meissie, fijn dat alles goed was!
flugel, heerlijk!
Alleen jammer van dat weekje. Ik vond het zo gezellig dat we tegelijk waren en nou ben jij stiekem gewoon een weekje verder...
Morgen moet ik weer op controle. Ga ik zeuren voor een echo voor volgende keer...
Bij ons hadden ze die 2-persoons helaas niet.... heb voor de zekerheid gewoon 1 persoons meegenomen, misschien leg ik het matras van het logeerbed op onze... ben er nog niet over uit. En anders haal ik het elastiek eruit ofzo. Voor het geld hoef ik het niet te laten in ieder geval.quote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef Nirak het volgende:
[..]
wij hebben 2 pers boxspring, dus dan ga ik van de week eens even kijken daarTHNX1
Ja, jij moet ook foto's posten in het babykamertjestopic hoor!quote:Op maandag 19 september 2011 17:12 schreef bitterend het volgende:
evenstar + kyara ben zo benieuwd naar de kamers!!!
![]()
![]()
je kan niet genoeg spammen hoor als t om verse baby's gaatquote:Op maandag 19 september 2011 17:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank jullie wel voor de leuke reacties!
Als dank spam ik m'n kind gewoon nog een keer. Gewoon, omdat t kan! (en mama zo retetrots is!)
[ afbeelding ]
Kyara, ik duim voor jullie!!!
Jazeker als het klaar is! komt ook sowieso op FBquote:Op maandag 19 september 2011 17:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, jij moet ook foto's posten in het babykamertjestopic hoor!
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog steeds twijfel over de combinatietest, down is voor ons geen reden om de zwangerschap te beeindigen, maar trisonomie 13 en 18 wel en dat is dus dezelfde test. Voor maandag wel een afspraak staan voor de nekplooimeting, maar nog twijfel of we het door zullen laten gaan...
Wat zijn de overwegingen hier bij iedereen geweest?
Je moet het ook eens doen, is zoooooooo lekker, toch KD?quote:
Na heel veel ellende de eerste weken van de zwangerschap bij mij wilde ik gewoon alles weten, dus ook dit..quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
ook een reden waarom wij het niet doen. ze hadden een 'kans berekening' gemaakt, op onze leeftijd en de kans op een kindje met syndroom van down minder dan 1 op 1000quote:Op maandag 19 september 2011 18:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.
Als je een nekplooimeting doet en de uitslag zou niet goed zijn, dan 'moet' je ook een vruchtwaterpunctie doen (anders vreet je je de rest van de tijd op of je kind wel of niet gezond is en eigenlijk weet je dan nog niks behalve een verhoogde kans), maar bij het doen van een vruchtwaterpunctie komt een verhoogd risico op een miskraam.
Wij wilden dit risico niet nemen dus dan maar niks...
familieomstandigheden gaven hier de doorslag.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Bij mij was de overweging puur leeftijd. Dus aangezien ik ook al 5 miskramen had gehad wilde ik zeker weten dat dit kindje gezond was.quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog steeds twijfel over de combinatietest, down is voor ons geen reden om de zwangerschap te beeindigen, maar trisonomie 13 en 18 wel en dat is dus dezelfde test. Voor maandag wel een afspraak staan voor de nekplooimeting, maar nog twijfel of we het door zullen laten gaan...
Precies dát is dus inderdaad de overweging hier.... Dat trisonomie 13 en 18 beide syndromen zijn die niet met het leven verenigbaar zijn, de meesten sterven al tijdens de zwangerschap... Ik heb net een site doorgekregen van iemand, ga er wel even goed naar kijken. Het zijn blijkbaar sowieso erg zeldzame syndromen, dus wie weet doe ik wel weer 'moeilijk' om een te verwaarlozen kans...quote:Op maandag 19 september 2011 19:04 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja je hebt kans op alles, hazenlipje, open ruggetje, down, trisonomie 13 en 18, hartafwijkingen etc. en na de testen heb je nog niet eens 100% zekerheid op uitsluitsel van de meeste bovenstaande. (kindje met down etc alles is welkom bij ons) het is alleen heel erg naar om een kindje te dragen die niet met het leven verenigbaar is)
dus wij kozen er voor om geen testen uit te voeren, ook ivm een paar procent klans op een miskraam
Ongeacht de uitslag van de combinatietest laten wij geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen, mijn man wil het niet ivm het verhoogd risico op een miskraam.quote:Op maandag 19 september 2011 18:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij hebben uiteindelijk besloten het niet te doen.
Als je een nekplooimeting doet en de uitslag zou niet goed zijn, dan 'moet' je ook een vruchtwaterpunctie doen (anders vreet je je de rest van de tijd op of je kind wel of niet gezond is en eigenlijk weet je dan nog niks behalve een verhoogde kans), maar bij het doen van een vruchtwaterpunctie komt een verhoogd risico op een miskraam.
Wij wilden dit risico niet nemen dus dan maar niks...
Dat is zo'n klein matje toch??quote:Op maandag 19 september 2011 18:56 schreef Nirak het volgende:
@bitterend, ow verrek, daar heb ik eigenlijk niet eens goed naar gekeken.. Straks ff die doos erbij pakken
Dat was ook onze overweging. Ik kan daar niks mee. En van trisonomie had ik ook nog nooit gehoord.quote:Op maandag 19 september 2011 18:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ook een reden waarom wij het niet doen. ze hadden een 'kans berekening' gemaakt, op onze leeftijd en de kans op een kindje met syndroom van down minder dan 1 op 1000
en kans op een miskraam bij een punctie iets van 3 of 4 op 1000.
trisonomie 13 en 18 is mij onbekend..heeft vk niets over verteld..
(snel gegoogled maar brr..wat naar)
Weet je. Als het zo is (zekerheid met kindje met trisomie) dan beëindig je zijn/haar leven actief. Als je het niet weet, dan overlijdt het omdat zijn/haar tijd gekomen is.quote:Op maandag 19 september 2011 19:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Precies dát is dus inderdaad de overweging hier.... Dat trisonomie 13 en 18 beide syndromen zijn die niet met het leven verenigbaar zijn, de meesten sterven al tijdens de zwangerschap... Ik heb net een site doorgekregen van iemand, ga er wel even goed naar kijken. Het zijn blijkbaar sowieso erg zeldzame syndromen, dus wie weet doe ik wel weer 'moeilijk' om een te verwaarlozen kans...
Denk het wel als ik het zo lees. in elk geval hoop ik hetquote:Op maandag 19 september 2011 20:05 schreef Asyniur het volgende:
Overigens als ik het goed begrijp, zijn de afwijkingen best groot en die kun je dus (over het algemeen) ook zien op de 20-weken echo (denk ik).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |