Ik kom nooit in Lelystad. Hoe moet ik weten dat het koopavond is?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:14 schreef Rekkie het volgende:
Het stond er, je had het dus kunnen weten. Imo ben je zelf fout en moet je betalen.
Als je logisch nadenkt, had je tevens kunnen beredeneren dat je alleen moet betalen wanneer de winkels open zijn, dus ook op koopavond.
Je reageert behoorlijk snel.. wel mijn hele post gelezen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:13 schreef Caland het volgende:
Je faalt gewoon in lezen. Daar had je niet zo'n lang verhaal over hoeven maken.
Dokken dus.
Hierna dacht ik al: " hij vergeet de koopavond te lezen"quote:"Betaald parkeren van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag van 9:00 tot 15:30"
Jawel hoor, maar heeft je moeder je nooit geleerd om ook de kleine lettertjes te lezen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:17 schreef opinionr het volgende:
[..]
Je reageert behoorlijk snel.. wel mijn hele post gelezen?
Nee hé?Faal.
Dat is helemaal niet relevant man, het gaat er om dat je het gewoon had kunnen lezen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:16 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik kom nooit in Lelystad. Hoe moet ik weten dat het koopavond is?
Bovendien is de parkeerplaats op meer dan 500 meter van het centrum
Als ze het me voor zouden kauwen, had het netjes bij parkeertijden gestaan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet relevant man, het gaat er om dat je het gewoon had kunnen lezen.
Ze kauwen je het zelfs voor.
Jij leest altijd alle terms and conditions?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar heeft je moeder je nooit geleerd om ook de kleine lettertjes te lezen?
Waar het zich bevind is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:21 schreef opinionr het volgende:
[..]
Als ze het me voor zouden kauwen, had het netjes bij parkeertijden gestaan.
Het parkeerterein bevind zich naast een school, een flat en nog wat openbare gebouwen.
Geen winkel in de omtrek.
Wel als het om dit soort dingen gaat ja. Verder is het toch algemeen bekend dat er altijd één uitzondering is, namelijk de koopavond. Die ook nog eens in enorm veel steden op donderdagavond is.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:26 schreef opinionr het volgende:
[..]
Jij leest altijd alle terms and conditions?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:21 schreef opinionr het volgende:
[..]
Als ze het me voor zouden kauwen, had het netjes bij parkeertijden gestaan.
Het parkeerterein bevind zich naast een school, een flat en nog wat openbare gebouwen.
Geen winkel in de omtrek.
Ok, laten we dan het woordje relevant vervangen voor redelijk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar het zich bevind is totaal niet relevant.
Het stond gewoon aangegeven op de parkeermeter. PUNT
Je hebt gewoon verzuimd om verder te lezen, dat is jammer maar helaas.
Het is echt je eigen fout hoor.... je had het immers gewoon kunnen lezen.
Dat doen ze dan ook he.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:29 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ok, laten we dan het woordje relevant vervangen voor redelijk.
Het lijkt mij heel redelijk dat de gemeente zijn best doet om parkeerders zo goed en duidelijk mogelijk te informeren.
Dat hebben ze gedaan.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:29 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ok, laten we dan het woordje relevant vervangen voor redelijk.
Het lijkt mij heel redelijk dat de gemeente zijn best doet om parkeerders zo goed en duidelijk mogelijk te informeren.
Ik besef me heel goed dat ze de informatie wel vertrekt hebben. Het gaat me op de manier waarop. Als je een inhoudsopgave maakt waarin je verwijst naar een bepaald onderwerp, ga je neem ik aan ook de informatie over dat onderwerp op die plek plaatsen. Even voor je beeldvorming.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook he.
Als het er niet op had gestaan, dan had je een punt gehad.
Omdat er relevante informatie staat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:39 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik besef me heel goed dat ze de informatie wel vertrekt hebben. Het gaat me op de manier waarop. Als je een inhoudsopgave maakt waarin je verwijst naar een bepaald onderwerp, ga je neem ik aan ook de informatie over dat onderwerp op die plek plaatsen. Even voor je beeldvorming.
Parkeertijden Betaald Parkeren:
Maandag t/m Vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag: van 9:00 tot 15:30
-----------------------------------------------------------
Parkeertarief:
Per uur ¤1,50
Per 10 minuten ¤ bla
Maximale parkeerduur 4 uur.
Op donderdag koopavond: Betaald parkeren tot 21:00
Op het moment dat ik de bovenstaande informatie heb gelezen is onderstaande voor mij niet meer relevant. Waarom zou ik het dan nog lezen? Ik verwacht de uitzonderingen op parkeertijden onder "Zaterdag" en niet onder maximale parkeerduur.
Toeval of niet dat we met 5 mensen stonden te vloeken op de boete. Dat was meer dan de helft van de daar geparkeerde auto's en allemaal het zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Omdat er relevante informatie staat.
Je had het kunnen lezen, je bepaalt zelf om het niet te doen.
Dat is jouw beslissing en die pakt nu uit in een boete.
Dat het niet overeenkomt met jouw verwachting is jammer, maar de gemeente is niet in gebreke gebleven met informatievoorziening.
Nooit? Je was er warempel afgelopen dinsdag nog.quote:Ik kom nooit in Lelystad. Hoe moet ik weten dat het koopavond is?
Dat was mijn eerste bezoek. Vandaag mijn tweede.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Nooit? Je was er warempel afgelopen dinsdag nog.
Ik kom ook nooit in Lelystad (en al zeker nooit 2x in één week). Dus ik zou gewoon lezen wat er op de parkeermeter stond.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:16 schreef opinionr het volgende:
[..]
Bovendien is de parkeerplaats op meer dan 500 meter van het centrum
Volgens mij kun jij niet goed lezen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 02:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kom ook nooit in Lelystad (en al zeker nooit 2x in één week). Dus ik zou gewoon lezen wat er op de parkeermeter stond.
Wil je nou serieus de gemeente gaan verwijten dat jij niet goed kan lezen?
Als het maar een paar regels zijn wel ja.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:26 schreef opinionr het volgende:
[..]
Jij leest altijd alle terms and conditions?
Belastinggeld verspillen noemen we dat. Het staat gewoon op het apparaat, dat je het niet leest is je eigen keuze.quote:Op vrijdag 16 september 2011 06:25 schreef Kluiven-79 het volgende:
Is Lelystad ook zo'n stad waar je op koopzondag ook ineens moet betalen om te parkeren? Erg triest verhaal idd. Voor die 56 Euro zou ik er minimaal een briefje aan wagen, al ben ik bang dat het tevergeefs zal zijn...
Zo je het hierboven opschrijft, had ik het ook niet gelezenquote:Op vrijdag 16 september 2011 00:39 schreef opinionr het volgende:
Even voor je beeldvorming.
Parkeertijden Betaald Parkeren:
Maandag t/m Vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag: van 9:00 tot 15:30
-----------------------------------------------------------
Parkeertarief:
Per uur ¤1,50
Per 10 minuten ¤ bla
Maximale parkeerduur 4 uur.
Op donderdag koopavond: Betaald parkeren tot 21:00
TS moet beter lezen!quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:14 schreef Rekkie het volgende:
Het stond er, je had het dus kunnen weten. Imo ben je zelf fout en moet je betalen.
Als je logisch nadenkt, had je tevens kunnen beredeneren dat je alleen moet betalen wanneer de winkels open zijn, dus ook op koopavond.
Juridisch zal ie wel de lul zijn, maar wat betreft redelijkheid ben ik het eens met ts. De gemeente had het ook op de achterkant kunnen zetten van die paal, of op de onderkant. Dan "staat het er ook gewoon op"quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Belastinggeld verspillen noemen we dat. Het staat gewoon op het apparaat, dat je het niet leest is je eigen keuze.
Dan moet je even op een parkeermeter kijkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 08:47 schreef LoggedIn het volgende:
En hoe moet je weten of het koopavond is als je daar niet komt om naar de winkel te gaan? Ik weet van mn eigen stad nieteens wanneer die onzin is.
Dan mis ik ook nog de officiele koopzondagen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:18 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Hierna dacht ik al: " hij vergeet de koopavond te lezen"
quote:
Ik heb het niet over wettelijk fout, maar moreel fout. Staat er ook tussen de regels door, als je leest. Maar ieder zijn mening.quote:
quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik stel voor dat je geen bezwaar indient. Je hebt geen kans en het kost mij (belastingbetaler) geld.
Hoe kan het moreel fout zijn als het er gewoon staat en TS weigert om verder te lezen. Zeker in een vreemde stad zou ik het hele ding lezen om zeker te weten dat ik niets mis. En koopavonden zijn bijna altijd op donderdag of vrijdag en vrijwel altijd moet je dan gewoon betalen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:14 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wettelijk fout, maar moreel fout. Staat er ook tussen de regels door, als je leest. Maar ieder zijn mening.
Zo logisch is dat niet als het je een boete kan kostenquote:Op vrijdag 16 september 2011 04:52 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij niet goed lezen.
Ts stopt met lezen omdat de rest van de info logisch gezien niet meer relevant zou zijn. Logisch was geweest wanneer men alle info per categorie bijelkaar had gedaan en niet versplinterd.
Bezwaar zal worden afgewezen, kortom zinloos en dus niet doenquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:37 schreef FransDeens het volgende:
Ik ben het met TS eens en ik zou zeker bezwaar maken, de koopavond hoort bij de parkeertijden te staan.
quote:
Yep en voor de tweede keer op donderdagavond. Even goed lezen.quote:
Het hele topic in een notendopquote:
quote:
Hoezo "Anders wordt het een mooie boel"? Die tijden moeten gewoon overduidelijk op zo'n paal staan. Als je zin hebt er je tijd in te steken, gewoon doen. Je naait de gemeente er enorm bij als het toegekend wordt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:57 schreef Caland het volgende:
Bezwaar zal niks uithalen. Anders wordt het een mooie boel. 56 euro is trouwens 'normaal'.
De tijden staan dan ook duidelijk op de paal, TS weigert alleen ze te lezen. Door het bezwaar maken moet er weer een ambtenaar mee aan het werk en word er weer belastinggeld van ons allemaal zinloos verspild.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoezo "Anders wordt het een mooie boel"? Die tijden moeten gewoon overduidelijk op zo'n paal staan. Als je zin hebt er je tijd in te steken, gewoon doen. Je naait de gemeente er enorm bij als het toegekend wordt.
En toekennen kun je natuurlijk vergeten, dat gaat niet gebeuren
Oh, verdomd!quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep en voor de tweede keer op donderdagavond. Even goed lezen.
Lekker simpel gesteld. Als een snelheidsbeperking onduidelijk / niet goed staat aangegeven kun je daar ook onderuit komen in sommige gevallen. Het is helemaal niet zo gek dat je er een issue van maakt als een gemeente iets verkeerd doet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:59 schreef karr-1 het volgende:
De tijden staan dan ook duidelijk op de paal, TS weigert alleen ze te lezen. Door het bezwaar maken moet er weer een ambtenaar mee aan het werk en word er weer belastinggeld van ons allemaal zinloos verspild.
Waren die overige 5 familie of vrienden van je?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:53 schreef opinionr het volgende:
[..]
Toeval of niet dat we met 5 mensen stonden te vloeken op de boete. Dat was meer dan de helft van de daar geparkeerde auto's en allemaal het zelfde verhaal.
Het is niet dat ik al lezend van die tekst actief een beslissing neem om iets niet te lezen.
Het is onbewust selectief lezen. Je pakt de informatie waar je naar op zoek bent mee en de rest valt weg.
Daarnaast toont het feit dat ik dinsdag uberhaubt op de meter gekeken heb al aan dat ik voornemens was om parkeertarief netjes te betalen. Niet dat ik daar wat mee hard kan maken, maar mijn eerlijke gedrag wordt weer heerlijk beloond.
Bovendien staat 56 euro natuurlijk sowieso helemaal nergens op voor een naheffing over een paar euro. Maar dat is een andere discussie.
Door ook de kleine lettertjes te lezen die op de meter stonden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:16 schreef opinionr het volgende:
[..]
Bezwaar tegen je OZB heeft nog een kans van slagen, dit is bij voorbaat totaal zinloos en dat weet je ook gewoon. Waarom zou je er dan aan beginnen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lekker simpel gesteld. Als een snelheidsbeperking onduidelijk / niet goed staat aangegeven kun je daar ook onderuit komen in sommige gevallen. Het is helemaal niet zo gek dat je er een issue van maakt als een gemeente iets verkeerd doet.
En dat het een ambtenaar tijd kost is natuurlijk een kulreden, dan kun je ook beredeneren dat bezwaar maken tegen je OZB niet 'mag'.
quote:Met betrekking tot de onder punt 3.2 a vermelde grief is de rechtbank van oordeel dat de tekst van de op de parkeerautomaat aanwezige tarievenkaart - gezien de tot de gedingstukken behorende op ware grootte gemaakte kopie daarvan - niets aan duidelijkheid te wensen overlaat; uit deze tekst valt onmiskenbaar op te maken dat ter zake van het parkeren op donderdag van 09.00 tot 21.00 uur parkeerbelasting is verschuldigd. Hieraan doet niet af dat dit in een (enigszins) kleiner lettertype staat weergegeven dan de vermelding inzake het betaald parkeren op maandag tot en met zaterdag van 09.00 uur tot 18.00 uur. De omstandigheid dat volgens eiser voor hem niet kenbaar was dat sprake was van een koopavond, maakt dit oordeel evenmin anders. De term "koopavond" wordt immers niet gebezigd in de op de parkeerautomaat weergegeven tekst. De onder punt 3.2 a vermelde grief heeft eiser derhalve tevergeefs opgeworpen.
Waarom zouden ze? De tekst is duidelijk genoeg zo als je maar wilt lezenquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:52 schreef Maanvis het volgende:
ik zou het sowieso aanvechten. als meer mensen dat doen dan passen ze de onduidelijke tekst op de parkeermeter aan.
Gelukkig is iemand zijn mening niet belangrijker dan de wet. Het staat gewoon op de paal, dus TS had het kunnen weten. Waarom dan nog moeilijk gaan doen?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:15 schreef RIVDSL het volgende:
Ik ben het met TS eens en zal zeker bezwaar maken als dit mij was overkomen.
Er staat eerst onjuiste informatie vermeld, namelijk dat het van maandag t/m vrijdag tot 18.00 betalen is. Er vanuit gaande dat er geen sterretje of iets dergelijks bij stond om aan te geven dat er nog een voetnoot bij de tekst hoort ben ik van mening dat er conflicterende informatie op die paal staat.
Het mag van mij prima in een kleiner lettertype staan. Feit is dat er eerst iets anders staat waar ze later op terug komen zonder aan te geven dat er een uitzondering aan zit te komen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig is iemand zijn mening niet belangrijker dan de wet. Het staat gewoon op de paal, dus TS had het kunnen weten. Waarom dan nog moeilijk gaan doen?
De gemeente lelystad moet rekening houden met mensen met een gering IQ.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? De tekst is duidelijk genoeg zo als je maar wilt lezen
Kortom, eerst het hele ding doorlezen dus zeker als je in een stad komt waar je normaal nooit komt. Iedereen weet dat op een koopavond vaak andere regels gelden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:19 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Het mag van mij prima in een kleiner lettertype staan. Feit is dat er eerst iets anders staat waar ze later op terug komen zonder aan te geven dat er een uitzondering aan zit te komen.
Tsja als we daar ook al rekening mee moeten houdenquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De gemeente lelystad moet rekening houden met mensen met een gering IQ.
Doen ze al: ze kouwen alles opnieuw voor en zetten dat op de parkeermeters.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:19 schreef Maanvis het volgende:
De gemeente lelystad moet rekening houden met mensen met een gering IQ.
Dat is leuk, maar totaal niet relevant. De informatie staat op de paal en is leesbaar. De plaats waar het staat is niet relevant. Zeker als je onbekend bent in het gebied is het altijd goed om alle informatie door te lezen en zeker te weten dat je niets gemist hebt.quote:Op zondag 18 september 2011 11:44 schreef Piger het volgende:
Ik ben het helemaal eens met TS. Twee redenen:
- Bij parkeertijden hadden gewoon alle tijden moeten staan. Je kan niet verwachten dat iemand nog verder leest in verwachting dat daarna nog meer informatie over parkeertijden komt.
- Er is geen logische reden waarom de tekst over koopavonden op een andere plek wordt weergegeven en waarom deze in een kleiner lettertype wordt weergegeven. Een kleiner lettertype geeft naar mijn mening aan dat deze tekst minder belangrijk is. Ook geeft het kleinere lettertype het idee dat het doel is dat mensen hier overheen lezen en zo een boete kunnen krijgen.
Ik zou zeker bezwaar maken. Met een foto van de informatie natuurlijk. Wanneer het bezwaar wordt afgekeurd zeker voor laten komen.
Niet relevant? Ik kan de informatie ook met een watervaste stift onderaan op de achterkant schrijven. Is de plaats dan ook niet relevant meer?quote:Op zondag 18 september 2011 15:57 schreef karr-1 het volgende:
Dat is leuk, maar totaal niet relevant. De informatie staat op de paal en is leesbaar. De plaats waar het staat is niet relevant. Zeker als je onbekend bent in het gebied is het altijd goed om alle informatie door te lezen en zeker te weten dat je niets gemist hebt.
Bezwaar maken is natuurlijk een optie, maar je weet bij voorbaat dat het zinloos zal zijn en dat je een hoop tijd, moeite en belastinggeld gaat verspillen.
Onderaan op de achterkant is niet in het zicht en geen plaats waar je normaal gesproken zou kijken. Aan de voorkant bij de rest van de tekst is dat wel.quote:Op zondag 18 september 2011 16:04 schreef Piger het volgende:
[..]
Niet relevant? Ik kan de informatie ook met een watervaste stift onderaan op de achterkant schrijven. Is de plaats dan ook niet relevant meer?
Een kopje waar duidelijk bij staat: "tijden" geeft duidelijk aan dat daar de tijden zouden moeten staan.
De gemeente is netjes aangezien de tijden er gewoon opstaan. Dat ze niet staan waar jij ze verwacht is wat anders, maar geen reden om te zeiken over een terechte boete. Dit heeft niets met sluwheid of wat dan ook te maken, waar komt die gedachte toch vandaan? Alsof een gemeente zoveel moeite gaat doen voor die paar euro....quote:Op zondag 18 september 2011 16:47 schreef opinionr het volgende:
Het op mijn IQ gooien
Iemand met een hoog IQ ziet nooit iets over het hoofd en heeft een perfecte score?
Ik ga er dinsdag weer heen. Zal dan een foto ter onderbouwing maken en deze hier tonen.
Natuurlijk had ik het kunnen lezen, de informatie was aanwezig en daarmee heeft de gemeente zeker een punt als ze mijn bezwaar afwijzen. Desalniettemin gaat het mij om het morale punt.
Die 54 euro is dikke pech, maar ik ga zeker om een aanpassing van de borden vragen.
Het feit dat ik niet alles compleet gelezen heb, heeft er ook zeker mee te maken dat ik haast had, daarmee rekening houdend vind ik dat het heel netjes van de gemeente zou zijn als ze de informatie duidelijk onderbrengen onder het kopje "Parkeertijden".
Dit is ook gewoon logisch. De ontwerper van dit bordje is gewoon dom, danwel een sluwe vos van van de afdeling burgermelkerij.
Het kopje "Tarieven" is geen plaats waar ik normaal gesproken zou kijken wanneer ik op zoek ben naar de tijden.quote:Op zondag 18 september 2011 16:53 schreef karr-1 het volgende:
Onderaan op de achterkant is niet in het zicht en geen plaats waar je normaal gesproken zou kijken. Aan de voorkant bij de rest van de tekst is dat wel.
Tsja dat zegt dan meer over jou dan over de persoon die het bord maakt. Je wilt toch wel weten wat je per uur of per dagdeel kwijt bent?quote:Op zondag 18 september 2011 17:05 schreef Piger het volgende:
[..]
Het kopje "Tarieven" is geen plaats waar ik normaal gesproken zou kijken wanneer ik op zoek ben naar de tijden.
Nee, want aan de tijden te zien is het gratis. Dan is er dus geen sprake van een tarief wat je verwacht kwijt te zijn per uur/dagdeel.quote:Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef karr-1 het volgende:
Tsja dat zegt dan meer over jou dan over de persoon die het bord maakt. Je wilt toch wel weten wat je per uur of per dagdeel kwijt bent?
Het is gratis na 18.00 behalve op koopavonden, precies zoals er staat.quote:Op zondag 18 september 2011 20:19 schreef Piger het volgende:
[..]
Nee, want aan de tijden te zien is het gratis. Dan is er dus geen sprake van een tarief wat je verwacht kwijt te zijn per uur/dagdeel.
Die neiging heb ik ook zo langzamerhand. Sommige mensen hebben gewoon een bord voor hun hoofd.quote:Op zondag 18 september 2011 21:06 schreef Mark het volgende:
karr-1: jij en ik kunnen het tot in den treure herhalen maar sommige mensen hebben gewoon een parkeerschijf voor hun hoofd.
Voor de laatste keer: Kansloos. Betalen. En nou druk ik op de Stop volgen knop.
quote:Op maandag 19 september 2011 13:18 schreef opinionr het volgende:
Overig is de bekeuring van 56 euro over een parkeerbelasting van 1,40 sowieso buitenproportioneel. Een aanslag van bijna 4000%![]()
Dit dus, gevalletje jammer maar helaas. Vind ook wel dat de gemeente ook wel duidelijker aan kan geven dat dat op donderdag koopavond is. Maar je geld zul je niet terugkrijgen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 02:27 schreef kree het volgende:
Dat het in de kleine lettertjes staat is lomp van de gemeente.
Daar geef ik je helemaal gelijk in.
Punt is je gaat dit nooit winnen, want het stond er wel.
Dus ja helaas, denk dat het betalen gaat worden voor je.
En ik voel je pijn, heb dit ook meegemaakt.
Iets links van het midden staat toch echt heel duidelijk "Vaste koopavond op de vrijdag" Dat zegt toch al genoeg? Iedereen weet dat je dan langer moet betalen.quote:Op maandag 19 september 2011 13:18 schreef opinionr het volgende:
Hier even een voorbeeldje van hoe ik vind dat het moet zijn.
Tijden netjes onder het juiste kopje.
[ afbeelding ]
Vraagje aan Karr-1 en Mark:
Kijk nu niet meer naar de afbeelding hier boven en vertel mij hoe jij je saldo moet opvragen.
Dat weet je waarschijnlijk niet, omdat het geen relevante informatie voor je is.
Evenzo is het kopje tariefen voor mij niet meer relevant op het moment dat ik al heb gelezen dat ik betaald moet parkeren tot 18:00. Op het moment dat dus onder aan het kopje met de tariefen iets over koopavonden staat, lees ik dat logischerwijs niet.
Overig is de bekeuring van 56 euro over een parkeerbelasting van 1,40 sowieso buitenproportioneel. Een aanslag van bijna 4000%![]()
Duidelijk dus dat jij ook niet altijd even goed leest. Dit is namelijk een foto van hoe hij vind dat het had moeten zijn. Zie je hoe makkelijk je over iets heen leest, zeker als je denkt dat de informatie die jij zocht, al is geweest.quote:Op maandag 19 september 2011 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets links van het midden staat toch echt heel duidelijk "Vaste koopavond op de vrijdag" Dat zegt toch al genoeg? Iedereen weet dat je dan langer moet betalen.
Ook word er in dat zelfde stukje gesproken over koopavonden, dus veel duidelijker kan het niet zijn.
Maar dat veranderd nog steeds niets aan het feit dat TS een volkomen terechte bekeuring gehad heeft.quote:Op maandag 19 september 2011 14:58 schreef Casos het volgende:
[..]
Duidelijk dus dat jij ook niet altijd even goed leest. Dit is namelijk een foto van hoe hij vind dat het had moeten zijn. Zie je hoe makkelijk je over iets heen leest, zeker als je denkt dat de informatie die jij zocht, al is geweest.
Welk sterk punt? "Ik heb het niet gelezen en daarom geld het niet." Lijkt me niet echt een sterk punt.quote:Op maandag 19 september 2011 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind trouwens dat TS ergens gewoon een heel sterk punt heeft.
Wij worden de gehele doodgegooid met een grote informatie brei veel meer dan we kunnen verwerken. Onze hersenen werken gelukkig als 1 grote superfilter vooral de vereiste informatie opnemen. Iedereen die zichzelf ooit heeft moeten verdiepen in marketing weet hoe die dit moet uitbuiten.
Je ziet het bord, je scant naar de tijden en het blijkt buiten de betaalde parkeertijden te zijn. 1 sterretje -->> * zo'n dus achter de koopavond dat er nog wat extra staat en het probleem is opgelost.
Dat ben ik niet met je eens, de informatie was, zoals TS het schetst, niet bepaald logisch geplaatst op dat bord, ik had exact dezelfde fout gemaakt als TS denk ik. En ook de boete aangevochten of er iig geprobeerd voor te zorgen dat die koopavondinformatie duidelijker op de paal zou komen te staan.quote:Op maandag 19 september 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar dat veranderd nog steeds niets aan het feit dat TS een volkomen terechte bekeuring gehad heeft.
Jij laat hier net zelf zien hoe makkelijk je over bepaalde dingen heen kan lezen en dat terwijl je in ditzelfde topic beweert altijd alles heel zorgvuldig te lezen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welk sterk punt? "Ik heb het niet gelezen en daarom geld het niet." Lijkt me niet echt een sterk punt.
Het is onduidelijk, net als een verkeersbord wat onleesbaar is.quote:Op maandag 19 september 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welk sterk punt? "Ik heb het niet gelezen en daarom geld het niet." Lijkt me niet echt een sterk punt.
Het is onduidelijk volgens TS ja, ik zou graag wat bewijs willen zien dat het zo enorm onduidelijk is.quote:Op maandag 19 september 2011 15:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is onduidelijk, net als een verkeersbord wat onleesbaar is.
Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:quote:Op maandag 19 september 2011 15:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is onduidelijk, net als een verkeersbord wat onleesbaar is.
quote:De tekst van de op de parkeerautomaat aanwezige tarievenkaar laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Hieraan doet niet af dat dit in een kleiner lettertype staat weergegeven.
Misschien is dat wel de parkeerpaal zoals TS hierboven laat zien, zoals hij de informatie graag had gezien.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:
[..]
Ik vind het verwarrend en irritant als het er zo staat. De meeste steden waar ik parkeer ken ik gelukkig gewoon. Maar ik zou me ook genaaid voelen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:
[..]
Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:38 schreef Casos het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de parkeerpaal zoals TS hierboven laat zien, zoals hij de informatie graag had gezien.
Ik zie overigens niet in waarom die tijden van de koopavond in een kleiner lettertype moeten. Betaal je ook met kleinere muntjes op koopavond? Het kan alleen maar voor verwarring zorgen. Zet het er gewoon bij, in dezelfde letters en ook type.
Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.quote:Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.
Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
Ben ik met je eens. Op zich zou je dat wel als klacht op kunnen sturen naar de gemeente. Doet echter niets af van de juistheid van de boete. (Waarom heet zo'n ding eigenlijk heffing in dit geval?)quote:Op maandag 19 september 2011 15:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.
misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.quote:Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:
Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
Ik zeg niet dat er niet geluisterd wordt, maar ik ben van mening dat niemand TS' boete ongedaan gaat maken op grond van 'de lettertjes waren te klein'.quote:Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.
Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.quote:Op maandag 19 september 2011 18:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.
Als de gemeente hier rijk van moet worden dan staat het er slecht voor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |