Ik vind het verwarrend en irritant als het er zo staat. De meeste steden waar ik parkeer ken ik gelukkig gewoon. Maar ik zou me ook genaaid voelen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:
[..]
Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:38 schreef Casos het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de parkeerpaal zoals TS hierboven laat zien, zoals hij de informatie graag had gezien.
Ik zie overigens niet in waarom die tijden van de koopavond in een kleiner lettertype moeten. Betaal je ook met kleinere muntjes op koopavond? Het kan alleen maar voor verwarring zorgen. Zet het er gewoon bij, in dezelfde letters en ook type.
Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.quote:Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.
Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
Ben ik met je eens. Op zich zou je dat wel als klacht op kunnen sturen naar de gemeente. Doet echter niets af van de juistheid van de boete. (Waarom heet zo'n ding eigenlijk heffing in dit geval?)quote:Op maandag 19 september 2011 15:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.
misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.quote:Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:
Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
Ik zeg niet dat er niet geluisterd wordt, maar ik ben van mening dat niemand TS' boete ongedaan gaat maken op grond van 'de lettertjes waren te klein'.quote:Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.
Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:
[..]
Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.quote:Op maandag 19 september 2011 18:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.
Als de gemeente hier rijk van moet worden dan staat het er slecht voor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |