abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102139115
Ik vind trouwens dat TS ergens gewoon een heel sterk punt heeft.

Wij worden de gehele doodgegooid met een grote informatie brei veel meer dan we kunnen verwerken. Onze hersenen werken gelukkig als 1 grote superfilter vooral de vereiste informatie opnemen. Iedereen die zichzelf ooit heeft moeten verdiepen in marketing weet hoe die dit moet uitbuiten.

Je ziet het bord, je scant naar de tijden en het blijkt buiten de betaalde parkeertijden te zijn. 1 sterretje -->> * zo'n dus achter de koopavond dat er nog wat extra staat en het probleem is opgelost.
  maandag 19 september 2011 @ 15:03:22 #92
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_102139249
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:58 schreef Casos het volgende:

[..]

Duidelijk dus dat jij ook niet altijd even goed leest. Dit is namelijk een foto van hoe hij vind dat het had moeten zijn. Zie je hoe makkelijk je over iets heen leest, zeker als je denkt dat de informatie die jij zocht, al is geweest.
Maar dat veranderd nog steeds niets aan het feit dat TS een volkomen terechte bekeuring gehad heeft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 19 september 2011 @ 15:03:47 #93
152789 karr-1
pi_102139255
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind trouwens dat TS ergens gewoon een heel sterk punt heeft.

Wij worden de gehele doodgegooid met een grote informatie brei veel meer dan we kunnen verwerken. Onze hersenen werken gelukkig als 1 grote superfilter vooral de vereiste informatie opnemen. Iedereen die zichzelf ooit heeft moeten verdiepen in marketing weet hoe die dit moet uitbuiten.

Je ziet het bord, je scant naar de tijden en het blijkt buiten de betaalde parkeertijden te zijn. 1 sterretje -->> * zo'n dus achter de koopavond dat er nog wat extra staat en het probleem is opgelost.
Welk sterk punt? "Ik heb het niet gelezen en daarom geld het niet." Lijkt me niet echt een sterk punt.
pi_102139321
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Maar dat veranderd nog steeds niets aan het feit dat TS een volkomen terechte bekeuring gehad heeft.
Dat ben ik niet met je eens, de informatie was, zoals TS het schetst, niet bepaald logisch geplaatst op dat bord, ik had exact dezelfde fout gemaakt als TS denk ik. En ook de boete aangevochten of er iig geprobeerd voor te zorgen dat die koopavondinformatie duidelijker op de paal zou komen te staan.
pi_102139360
quote:

[..]

Welk sterk punt? "Ik heb het niet gelezen en daarom geld het niet." Lijkt me niet echt een sterk punt.
Jij laat hier net zelf zien hoe makkelijk je over bepaalde dingen heen kan lezen en dat terwijl je in ditzelfde topic beweert altijd alles heel zorgvuldig te lezen.
pi_102139431
het eerste wat ik op zoek als ik op een onbekende plek parkeer is tot hoelaat, het 2e is, wanneer is de koopavond. Iedereen weet dat met koopavonden tot later betaald moet worden (op veel plekken ook buiten het centrum)

Noem het Leergeld... ik weet zeker dat je niet meer vergeet dat het op donderdag koopavond is in lelystad :)
pi_102139512
quote:

[..]

Het is onduidelijk, net als een verkeersbord wat onleesbaar is.
pi_102139686
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is onduidelijk volgens TS ja, ik zou graag wat bewijs willen zien dat het zo enorm onduidelijk is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102139688
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:

quote:
De tekst van de op de parkeerautomaat aanwezige tarievenkaar laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Hieraan doet niet af dat dit in een kleiner lettertype staat weergegeven.
pi_102140368
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is misschien niet zo duidelijk als had moeten zijn, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om te lezen over de parkeerinformatie. Het staat er, daar gaat het om. Of de letters nou kleiner, groter, een andere kleur of in comic sans zijn doet daar verder niets aan af. Zie ook de uitspraak van de Rechtbank Leeuwarden in een zaak die hier heel erg op lijkt:

[..]

Misschien is dat wel de parkeerpaal zoals TS hierboven laat zien, zoals hij de informatie graag had gezien.

Ik zie overigens niet in waarom die tijden van de koopavond in een kleiner lettertype moeten. Betaal je ook met kleinere muntjes op koopavond? Het kan alleen maar voor verwarring zorgen. Zet het er gewoon bij, in dezelfde letters en ook type.
pi_102140562
quote:

[..]

[..]

Ik vind het verwarrend en irritant als het er zo staat. De meeste steden waar ik parkeer ken ik gelukkig gewoon. Maar ik zou me ook genaaid voelen.

Ik zou sowieso protest aantekenen als is het alleen maar om een punt te maken.
pi_102140683
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Misschien is dat wel de parkeerpaal zoals TS hierboven laat zien, zoals hij de informatie graag had gezien.

Ik zie overigens niet in waarom die tijden van de koopavond in een kleiner lettertype moeten. Betaal je ook met kleinere muntjes op koopavond? Het kan alleen maar voor verwarring zorgen. Zet het er gewoon bij, in dezelfde letters en ook type.
Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.

Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
pi_102140764
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee? Misschien omdat 'donderdag koopavond betaald parkeren tot 21:00 uur' (o.i.d.) te lang is om het in hetzelfde lettertype er op te zetten? Misschien wordt het minder belangrijk geacht, omdat het nog geen 52 dagen per jaar geldt? Misschien wilden ze iemand lekker een poot aannaaien? Ik weet het niet. Gelukkig doet dat er helemaal niet toe. Je hoort namelijk in het opvolgen van de wet je persoonlijke mening over de wet niet mee te laten tellen.

Bezwaar aantekenen is gedoemd te falen en bovendien verspilling van tijd en energie van beide partijen, maar het is zijn goed recht dus hij moet gerust zijn gang gaan als hij daar het nut van inziet.
Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.
pi_102140818
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Informatie dusdanig neerzetten dat het wel eens over het hoofd kan worden gezien is verspilling van tijd en energie. Juist met dit soort zaken met je uitgaan van stomheid aan de kant van de lezer. En het is zo makkelijk om het te doen, door alle informatie over wanneer er betaald moet worden, op 1 plek neer te zetten, namelijk onder het kopje "parkeertijden" en niet verspreid over het hele bord.
Ben ik met je eens. Op zich zou je dat wel als klacht op kunnen sturen naar de gemeente. Doet echter niets af van de juistheid van de boete. (Waarom heet zo'n ding eigenlijk heffing in dit geval?)
  maandag 19 september 2011 @ 17:13:54 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102144156
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:48 schreef Tchock het volgende:

misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102145984
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

misschien in lelystad, maar in mijn woonplaats wordt er in dit soort gevallen weldegelijk geluisterd naar de burger.
Ik zeg niet dat er niet geluisterd wordt, maar ik ben van mening dat niemand TS' boete ongedaan gaat maken op grond van 'de lettertjes waren te klein'.
pi_102146551
quote:

[..]

[..]

Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.
  maandag 19 september 2011 @ 18:41:23 #108
152789 karr-1
pi_102147537
Tsja ik zou zeggen als je zonodig een punt wilt maken, doe het vooral, maar het is van beide kanten een verspilling van tijd en moeite en gaat je echt niets opleveren.
pi_102171744
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Goh, had ik dat niet al eerder in dit topic vermeld? TS is een beetje kippig en leest alleen wat hij wil lezen, zowel in dit topic als op de parkeerautomaat.
Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.
pi_102172156
Zo werkt het ongeveer in elke gemeente.

Parkeertijden en extra de koopavonden en koopzondagen
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:05:32 #111
152789 karr-1
pi_102192875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien. In die uitspraak wordt echter niet duidelijk of alles overeenkomstig met mijn geval is. Het gaat me er voornamelijk om dat die tekst gewijzigd wordt. Dat ik die 4000% belastingverhoging niet terug krijg lijkt me wel duidelijk. De gemeente Lelystad moet ergens zijn geld vandaan halen.
Als de gemeente hier rijk van moet worden dan staat het er slecht voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')