abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101917973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

En toch verval je net als die ministers in simplistische prietpraat, en vage onzin en denigrerende termen als "mentaliteitsverschil" en "knoflooklanden". Overigens houden Duitsland en Nederland zich ook niet aan de EU-begrotingsregels.
Prietpraat en onzin zijn woorden met dezelfde betekenis ;) Maar licht toe, het is simplistische en vage onzin, maar je begrijpt het wel en bent het er niet mee eens want...?
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:16:03 #182
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101918074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:00 schreef Clan het volgende:

[..]

Daar mogen wij dan echter wel weer voor betalen. (IKKE, IKKE, IKKE)

[..]

En dat gaat ons centjes kosten. IKKE, IKKE, IKKE.

Wees eerlijk, D/NL en FIN hebben geen feestbegroting zoals die zuidelijke landen. Alleen al het feit dat wij als een van de enige dit jaar onder de 3% blijven zegt voldoende. HUN, DAN WIJ OOK. IKKE, IKKE, IKKE.

Kortom: wij betalen letterlijk de rekening voor die mensen door de onvermijdelijke geldontwaarding hierdoor. IKKE, IKKE, IKKE.
Noord europa moet zelf verder, en de rest moet het zelf maar uitzoeken. IKKE, IKKE, IKKE.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101918093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Prietpraat en onzin zijn woorden met dezelfde betekenis ;) Maar licht toe, het is simplistische en vage onzin, maar je begrijpt het wel en bent het er niet mee eens want...?
Een "zuidelijke mentaliteit" bestaat niet, wat dat ook moge betekenen. Jouw oplossing is precies die "ikke ikke ikke"-mentaliteit waar jij kritiek op hebt.
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:20:25 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101918367
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

En toch verval je net als die ministers in simplistische prietpraat, en vage onzin en denigrerende termen als "mentaliteitsverschil" en "knoflooklanden". Overigens houden Duitsland en Nederland zich ook niet aan de EU-begrotingsregels.
Als we die knoflooklanden niet scherp in de gaten houden dan gaan we er zelf ook aan, dan zal het jou persoonlijk gaan raken , snap je dat?

We hebben tien jaar lang heel veel aan die landen kunnen verkopen door onze eigen royale kredieten.
Maar nu is het feest over
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101918500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van.... etc" (C) Doe Maar
Hoeveel miljard hebben ze in Griekse banken? Lijkt mij bijna belangrijker.
pi_101918684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:16 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Wij mogen dus niet aan onszelf denken nadat die zuidelijke landen de begroting niet op orde hebben weten te houden vanwege die manier van leven ( op hun 40 of 50e met pensioen bij veel ambtenaren ) , die mensen hebben alleen maar IKKE IKKE gedaan en wij zeggen: nu is het genoeg! Dan mogen we niet aan onszelf denken omdat...?
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:27:55 #187
323876 michaelmoore
pi_101918932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:24 schreef Clan het volgende:

[..]

Wij mogen dus niet aan onszelf denken nadat die zuidelijke landen de begroting niet op orde hebben weten te houden vanwege die manier van leven ( op hun 40 of 50e met pensioen bij veel ambtenaren ) , die mensen hebben alleen maar IKKE IKKE gedaan en wij zeggen: nu is het genoeg! Dan mogen we niet aan onszelf denken omdat...?
Het is nu zonneklaar voor iedereen, een munt met 17 politieke bolwerken en 17 fiscale burocraten, onmogelijk zal kunnen werken.
Nog afgezien van de 17 talen en 17 culturen, voor de buitenwereld is de toon gezet , bij de Euro is het ieder voor zich en de volgende is Portugal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101918948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Een "zuidelijke mentaliteit" bestaat niet, wat dat ook moge betekenen. Jouw oplossing is precies die "ikke ikke ikke"-mentaliteit waar jij kritiek op hebt.
Wat is jou oplossing? jij wilt dat Nederland maar gaat betalen, dat we flink extra kunnen bezuinigen zodat we achteraf kunnen zeggen: we hebben geen 'ikke' mentaliteit gehad?

Laten we duidelijk zijn, die euro hebben we nodig, en ik hoef niet morgen te zien dat mijn euro ineens 10 cent waard is, want dan is wat op mijn bankrekening staat ook ineens minder, mijn spaargeld dus.
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:29:38 #189
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101919076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:24 schreef Clan het volgende:

[..]

Nou tja, ik kan daar alleen maar jouw woorden als antwoord op geven, waar ik het zeer mee eens ben:

quote:
Het amusante aan dit hele verhaal is dat de meeste mensen ondanks alle gigantisch economische problemen maar lekker blijven navelstaren, de PVV inclusief.
We moeten kappen met dat IKKE IKKE en navelstaren. Kijk verder dan je eigen belangen en landsgrenzen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101919134
quote:
Wees eerlijk, D/NL en FIN hebben geen feestbegroting zoals die zuidelijke landen. Alleen al het feit dat wij als een van de enige dit jaar onder de 3% blijven zegt voldoende.
Jammer alleen dat het niet klopt. Pas volgend jaar blijven we met 2,9% net binnen de norm - hopelijk. Nu nog niet (toch?).

En daarmee doen we het niet alleen structureel slechter dan de Scandinavische landen, maar bijvoorbeeld ook slechter dan Estland of Bulgarije.

Kortom, beetje apart om te klagen over ikke ikke ikke en vervolgens misplaatst arrogant te gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2011 22:32:26 ]
pi_101919200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Kijk verder dan je eigen belangen en landsgrenzen.
Maar uiteindelijk moet we dat toch vooral vanwege onze eigen belangen doen (toch?). Het is een non-discussie, uiteindelijk komt je er op uit dat echt altruïsme buitengewoon zeldzaam is.
pi_101919560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het niet klopt. Pas volgend jaar blijven we met 2,9% net binnen de norm - hopelijk. Nu nog niet (toch?).

En daarmee doen we het niet alleen structureel slechter dan de Scandinavische landen, maar bijvoorbeeld ook slechter dan Estland of Bulgarije.

Kortom, beetje apart om te klagen over ikke ikke ikke en vervolgens misplaatst arrogant te gaan doen.
Ik weet niet waar jij werkt, maar het kalenderjaar eindigt pas in 2012.
pi_101919883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk moet we dat toch vooral vanwege onze eigen belangen doen (toch?). Het is een non-discussie, uiteindelijk komt je er op uit dat echt altruïsme buitengewoon zeldzaam is.
De belangen van de Randstad worden ook geschaad door al die uitkeringen naar Friesland. Het ligt er maar aan welke "belangen" je het over hebt.
pi_101919939
-laat maar-

Is er dan nergens te vinden hoe hoog men denkt dat het begrotingstekort van Nederland in 2011 gaat worden? :?

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2011 22:43:22 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:45:03 #195
323876 michaelmoore
pi_101920195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De belangen van de Randstad worden ook geschaad door al die uitkeringen naar Friesland. Het ligt er maar aan welke "belangen" je het over hebt.
Maar Friesland en de Randstad zijn een eenheid, met een politiek, een fiscus, een taal en een cultuur.
Dus praten we er niet over welke weg in welke provincie ophoudt of wie waar een uitkering gaat halen

Wat mij betreft zou ik net zo goed samen gaan met Duitsland en dan Den Haag opheffen en naar Berlijn gaan met alle ambtenaren

Dat is het rare met die euro-fielen , ze willen een Europa, maar als je zegt alle ambtenaren naar Berlijn, dan schrikken ze zich de pleuris
pi_101920375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
-laat maar-

Is er dan nergens te vinden hoe hoog men denkt dat het begrotingstekort van Nederland in 2011 gaat worden? :?
http://www.nu.nl/economie(...)ner-dan-geraamd.html
pi_101921290
Ik heb het idee gehoord om als Griekenland failliet gaat ze in een weekend uit de Euro te zetten en dan gewoon te zorgen dat alle tegoeden in Griekenland gelijk worden omgezet in Drachmen. Alle bankkantoren zijn dicht, internetsites uit de lucht, etc. De Drachme zal dan op maandag gigantisch dalen (de Euro waarschijnlijk ook in mindere mate, maar dat is dan tijdelijk), maar er is wel een probleem gedeeltelijk weg. Alle leningen worden dan ook minder waard, maar dit geldt dan ook voor tegoeden etc.
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:05:57 #198
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101921411
Net bij Nieuwsuur een goed item met Hans-Werner Sinn, zal vast al wel ergens terug te zien zijn. Hij had het er o.a. over dat Geithner naar Europa komt om proberen meer belastinggeld in Griekenland te pompen omdat anders de CDS triggeren en ze (alweer) instellingen als AIG mogen redden.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:04 schreef flyguy het volgende:
Zijn er ergens cijfers/schattingen van wie allemaal flink swaps hebben op Griekenland?
Swap-clusterbommen > crisis 2.0
The more debt, the better
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:06:08 #199
323876 michaelmoore
pi_101921421
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:03 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb het idee gehoord om als Griekenland failliet gaat ze in een weekend uit de Euro te zetten en dan gewoon te zorgen dat alle tegoeden in Griekenland gelijk worden omgezet in Drachmen. Alle bankkantoren zijn dicht, internetsites uit de lucht, etc. De Drachme zal dan op maandag gigantisch dalen (de Euro waarschijnlijk ook in mindere mate, maar dat is dan tijdelijk), maar er is wel een probleem gedeeltelijk weg. Alle leningen worden dan ook minder waard, maar dit geldt dan ook voor tegoeden etc.
Een van de scenario's waar ik niemand over hoor is dat Griekenland voorlopig gewoon een Euro-gebruiker blijft net als Montenegro

Ze zijn dan zelfstandig en kunnen weer lenen bij de EU, indien ze zich gedragen, maar eerst een haircut, zeg 70% op alle leningen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2011 23:11:47 ]
pi_101921671
Cruijff over de Spaanse economie: "Als je zo omhoog gaat, dan moet het ook zo naar beneden komen. Dat had iedereen kunnen zien aankomen, dat is logisch".
pi_101921708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Cruijff over de Spaanse economie: "Als je zo omhoog gaat, dan moet het ook zo naar beneden komen. Dat had iedereen kunnen zien aankomen, dat is logisch".
Jij zit dichter bij Amsterdam dan ik ;)

Ik lees het en dan hoor ik het pas
pi_101921870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:11 schreef Clan het volgende:

[..]

Jij zit dichter bij Amsterdam dan ik ;)

Ik lees het en dan hoor ik het pas
Ik lig ook 5 seconden voor op de woonkamer, geen idee waarom dat is :P
pi_101922955
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef MaLo het volgende:
Stel je bent in Griekenland op vakantie als het land failliet gaat, merk je er dan nog gevolgen van?
pi_101923003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, in de wisselkoers. Voor de rest zal het wel meevallen. Tenzij Griekenland echt uit de euro gezet wordt, dan zou het kunnen dat pinautomaten restricties opgelegd krijgen.
pi_101923182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een van de scenario's waar ik niemand over hoor is dat Griekenland voorlopig gewoon een Euro-gebruiker blijft net als Montenegro

Ze zijn dan zelfstandig en kunnen weer lenen bij de EU, indien ze zich gedragen, maar eerst een haircut, zeg 70% op alle leningen
Het grote verschil is dan natuurlijk dat de impact van een land als Griekenland met 11 miljoen inwoners veel groter is dan de impact van een land als Montenegro met 0,6/0,7 miljoen inwoners. Het zou dan moeilijk verantwoord gaan.
pi_101923917
Montenegro zit niet in de eurozone, dat is een volledig non-issue. Dat land zit niet eens in de EU, de integratie met Montenegro is nihil.

Maarre, het officiële standpunt van Duitsland is gelijk gebleven, Merkel: "een failliet van Griekenland sluiten we uit". http://online.wsj.com/art(...)l?mod=googlenews_wsj
pi_101924029
De reacties daarop:

quote:
The biggest beneficiaries, some traders said, were French banks, whose stocks rose strongly Tuesday. Shares in Société Générale SA, France's second-largest bank by market value, rose 15%, BNP Paribas SA shares rose 7.2% and Crédit Agricole SA gained 6.7%.
Beleggers :D :') :D
pi_101924336
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:18 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)dable-rtlz-says.html
Dutch Government Sees Greek Default as Unavoidable, RTLZ Says
Dat zal de Jager niet in dank worden afgenomen...terwijl hij dat juist niet gezegt heeft ;)
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
  woensdag 14 september 2011 @ 00:11:15 #210
323876 michaelmoore
pi_101924352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Montenegro zit niet in de eurozone, dat is een volledig non-issue. Dat land zit niet eens in de EU, de integratie met Montenegro is nihil.

Maakt niet uit ze zijn wel euro gebruiker en dan heb je die schok niet

Overigens Montenegro zal eerder bij de EU komen dan Servië of Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')