Jij zit dichter bij Amsterdam dan ikquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Cruijff over de Spaanse economie: "Als je zo omhoog gaat, dan moet het ook zo naar beneden komen. Dat had iedereen kunnen zien aankomen, dat is logisch".
Ik lig ook 5 seconden voor op de woonkamer, geen idee waarom dat isquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij zit dichter bij Amsterdam dan ik
Ik lees het en dan hoor ik het pas
quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef MaLo het volgende:
Stel je bent in Griekenland op vakantie als het land failliet gaat, merk je er dan nog gevolgen van?
Ja, in de wisselkoers. Voor de rest zal het wel meevallen. Tenzij Griekenland echt uit de euro gezet wordt, dan zou het kunnen dat pinautomaten restricties opgelegd krijgen.quote:
Het grote verschil is dan natuurlijk dat de impact van een land als Griekenland met 11 miljoen inwoners veel groter is dan de impact van een land als Montenegro met 0,6/0,7 miljoen inwoners. Het zou dan moeilijk verantwoord gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een van de scenario's waar ik niemand over hoor is dat Griekenland voorlopig gewoon een Euro-gebruiker blijft net als Montenegro
Ze zijn dan zelfstandig en kunnen weer lenen bij de EU, indien ze zich gedragen, maar eerst een haircut, zeg 70% op alle leningen
Beleggersquote:The biggest beneficiaries, some traders said, were French banks, whose stocks rose strongly Tuesday. Shares in Société Générale SA, France's second-largest bank by market value, rose 15%, BNP Paribas SA shares rose 7.2% and Crédit Agricole SA gained 6.7%.
Dat zal de Jager niet in dank worden afgenomen...terwijl hij dat juist niet gezegt heeftquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:18 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)dable-rtlz-says.html
Dutch Government Sees Greek Default as Unavoidable, RTLZ Says
Maakt niet uit ze zijn wel euro gebruiker en dan heb je die schok nietquote:Op woensdag 14 september 2011 00:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Montenegro zit niet in de eurozone, dat is een volledig non-issue. Dat land zit niet eens in de EU, de integratie met Montenegro is nihil.
Als Griekenland voorlopig Euro gebruiker blijft, dan is ook dat geen issuequote:Op dinsdag 13 september 2011 23:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, in de wisselkoers. Voor de rest zal het wel meevallen. Tenzij Griekenland echt uit de euro gezet wordt, dan zou het kunnen dat pinautomaten restricties opgelegd krijgen.
quote:"Data released by the Hellenic Statistical Authority (ELSTAT) suggested that Greece imported 1.5 million euros’ worth of olive oil -- once a staple of its agricultural production -- from Germany in 2010, Skai reported on Thursday, adding that the General Confederation of Greek Agrarian Associations (GCGAA) believes that much of this oil came from Greece to begin with.
GCGAA member Giorgos Goniotakis said the reason for the high level of imports was that domestic olive oil production has slumped below demand due to the drop in price".
Of is het juist gunstig voor Nederland...de rente op staatsobligaties daalt enorm, Nederland heeft weinig exposure in Griekenland (zowel de bancaire instellingen als onze exportpositie)...de Euro kan hierdoor dalen waardoor onze exportpositie stijgt...misschien niet verkeerd (ik kan me overigens ook indenken dat de Euro juist stijgt omdat de rotte appel er uit is)quote:Op woensdag 14 september 2011 00:11 schreef MouzurX het volgende:
Dus we zijn de lul?
2012 gaat gebeuren?
Nouja, het zou kunnen. Je weet niet hoe valutabeleggers hierop reageren. Maar inderdaad, het zal weinig problemen opleveren op vakantie.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Griekenland voorlopig Euro gebruiker blijft, dan is ook dat geen issue
Dit of een pandemonium en hel op aarde. En het leuke is: niemand weet het!quote:Op woensdag 14 september 2011 00:14 schreef Salitos1 het volgende:
[..]
Of is het juist gunstig voor Nederland...de rente op staatsobligaties daalt enorm, Nederland heeft weinig exposure in Griekenland (zowel de bancaire instellingen als onze exportpositie)...de Euro kan hierdoor dalen waardoor onze exportpositie stijgt...misschien niet verkeerd (ik kan me overigens ook indenken dat de Euro juist stijgt omdat de rotte appel er uit is)
opgelucht.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Nouja, het zou kunnen. Je weet niet hoe valutabeleggers hierop reageren.
[..]
Nou nee, niet echt, want van de drie landen in de topic titel is er maar eentje over dat in een positie zit waar in de euro-zone uberhaupt wordt besproken. Ierland is al redelijk op weg naar hestel en Portugal lijkt allerminst een basket case.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:13 schreef Drugshond het volgende:
Nou wat we al maanden riepen is toch bijna waarheid geworden (deze reeks is al 10 mnd onderweg).
Mooi he, wat een boel posters bij elkaar hebben geïnventariseerd, waar de politiek achter de curve liep. Een boel zit volgens mij nog steeds in de kast (who is holding the bag). Maar dat komt tzt nog wel ter sprake.
Uit de gevarenzone zijn ze ook niet. En de wereldwijde tendens is down en niet up.quote:Op woensdag 14 september 2011 05:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou nee, niet echt, want van de drie landen in de topic titel is er maar eentje over dat in een positie zit waar in de euro-zone uberhaupt wordt besproken. Ierland is al redelijk op weg naar hestel en Portugal lijkt allerminst een basket case.
Portugal is next en Italie is in de plaats van Ierland gekomen, ik vrees dat het nog lang niet afgelopen isquote:Op woensdag 14 september 2011 05:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou nee, niet echt, want van de drie landen in de topic titel is er maar eentje over dat in een positie zit waar in de euro-zone uberhaupt wordt besproken. Ierland is al redelijk op weg naar hestel en Portugal lijkt allerminst een basket case.
quote:wo 14 sep 2011, 08:23
Rusland somberder over schuldencrisis EU
AMSTERDAM - Rusland, dat bijna de helft van zijn nationale valutareserves aanhoudt in euro’s, kijkt met argusogen naar Brussel, dat er maar niet in slaagt de problemen rond de Europese munteenheid op te lossen.
De Russische minister Aleksej Koedrin (Financiën) sprak dit voorjaar nog zijn vertrouwen uit in de eurozone. Inmiddels is zijn toon aanzienlijk somberder geworden.
Die acht miljard gaat wel direct het afvoerputje in, ik denk niet dat Jan-Kees mee gaat doenquote:Op woensdag 14 september 2011 09:06 schreef SeLang het volgende:
Vandaag is het toch D-day wat betreft de beslissing of die Grieken opnieuw 8 miljard krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |