Ik vertrouw de NZZ ietsje meer dan jou als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, maar overdrijven is ook een vak hoor. Eten kopen zal het probleem niet zijn, al zou de economie totaal instorten. Maar de werkloosheid zal wel enorm toenemen en er zal een flinke economische krimp komen, Veel mensen zullen hun baan verliezen en dat op zich is geen prettig vooruitzicht.
Ergens online, of enkel de dodenbomenversie? Dat ze zich dan bij tijdelijke handelsverstoringen bijvoorbeeld geen blauwvintonijn of koningskrab kunnen veroorloven, dat lijkt me logisch... Maar fruit, olijven, vis en noten is er genoeg.. En Argentinie of IJsland tonen aan dat een failliet helemaal geen jarenlange ellende hoeft te betekenen..quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ze produceren zelfs niet voldoende om zichzelf te voeden, stond drie weken geleden al in de NZZ. Voor sommige levensmiddelen gold zelfs dat ze de helft importeerden.
Als puntje bij paaltje komt dan is Griekenland echt wel in staat om zichzelf te voeden. Het is waar dat de Griekse bodem niet erg vruchtbaar is maar daar staat dan ook tegenover dat veel gewassen ten koste gaan van de veestapel die gevoed moet worden. De switch om over te gaan naar minder vee en meer gewassen met kwalitatief voedsel is snel gemaakt. Daarnaast heeft Griekenland ook strategische graanreserves die het land enkele jaren vooruit kunnen helpen mocht de nood hoog zijn. Het is nogal overtrokken om te denken dat Griekenland sterft van de honger als het budget niet meer toereikend is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:53 schreef HiZ het volgende:
Nee, ze produceren zelfs niet voldoende om zichzelf te voeden, stond drie weken geleden al in de NZZ. Voor sommige levensmiddelen gold zelfs dat ze de helft importeerden.
Ben je wel eens in landbouwgebieden geweest op de verschillende eilanden en wat te denken van de wijn en visquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
1000 landbouwbedrijven >= dan 100 HAquote:De landbouw speelt een fundamentele rol
De Griekse landbouw produceert 21 % van de rijkdom van het land (bbp).
Hij stelt 23 % van de werknemers tewerk (600 000 personen, waarvan 14 % loontrekkers zijn).
De landbouwers gebruiken 3 500 000 ha, waarvan 27 % verpacht wordt.
Er zijn 821 000 landbouwbedrijven, waarvan 0,1 % groter zijn dan 100 ha.
Gemiddelde grootte van de landbouwbedrijven : 4,5 ha (EU : 18,5 ha).
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 19:30:45Ministerie van Financiën: Faillissement Griekenland onafwendbaar. http://ow.ly/6tgLY reageer retweet
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 19:41:40Oeps dat verhaal van ons zojuist leidt nu al tot allerlei crisisachtig overleg in Den Haag reageer retweet
Zo is dat dus niet, het zijn verschillende landen met verschillende talen en culturenquote:Op dinsdag 13 september 2011 14:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
de markt dacht tot pakweg een jaar geleden nog dat landen uit de eurozone toch onbeperkt garant stonden voor elkaar. Nederland = Duitsland = Frankrijk = Griekenland. Zo was dat de markt ook verteld.
Spannend hoor.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:46 schreef Darklight het volgende:
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 19:41:40Oeps dat verhaal van ons zojuist leidt nu al tot allerlei crisisachtig overleg in Den Haag reageer retweet
[Upd] MinFin: Griekenland gaat faillietquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:46 schreef Darklight het volgende:
Als ze dat echt hebben gezegd dan is dat wereldnieuws!quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:36 schreef johnnylove het volgende:
Next:twitter:RTLNieuwsnl twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 19:30:45Ministerie van Financiën: Faillissement Griekenland onafwendbaar. http://ow.ly/6tgLY reageer retweet
Laat ze het alsjeblieft gewoon doen, dan zijn we van een hoop gedoe af.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ze dat echt hebben gezegd dan is dat wereldnieuws!
(ongeacht de open deur die het is)
Nu hebben ze precies in gang gezet wat ze niet wilden. Wat een faalhazen hebben wij ook in de regering zeg.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:48 schreef pberends het volgende:
[..]
[Upd] MinFin: Griekenland gaat failliet
Nu kunnen ze niet meer terug.
De euro stijgt ook nog steedsquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:55 schreef SeLang het volgende:
Ik zie Wallstreet nog niet crashen....
<F5> <F5> <F5> <F5> <F5> <F5>
Misschien stijgt de euro wel enorm als blijkt dat het einde van de Griekse lijdensweg in zicht is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:57 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
De euro stijgt ook nog steeds
Die schulden worden gewoon geherstructureerd. Het verlies is voor diegenen die deze schulden nog in bezit hebben.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:57 schreef larry_flynt het volgende:
Hoi allen,
Zoals iedereen denk ik, heb ik de laatste tijd veel gehoord over Griekenland dat op de afgrond van faillissement stond en dat het nu zeker is dat Griekenland failliet zal gaan.
Nu vraag ik mij echter af hoe dit in zijn werk gaat en wat hier de gevolgen van zullen zijn. Is het mogelijk dat dit een gevolg heeft voor landen als Portugal, die ook problemen hebben? Is er de mogelijkheid dat de euro hierdoor sterk keldert?
Maar wat ik me vooral afvraag, hoe gaat zo land verder? Het lijkt me sterk dat het zoals een bedrijf een doorstart kan maken met nieuwe eigenaren... Wat is voor Griekenland zelf het gevolg? Wat merkt de bevolking?
Ze hebben geluisterd daar bij het CDAquote:Kamer tikt Verhagen op de vingers
DEN HAAG - Als minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) iets nieuws te melden heeft, moet eerst de Tweede Kamer en dan pas de pers worden geïnformeerd.
Het parlement gaat die boodschap schriftelijk overbrengen op de bewindsman, zo bleek dinsdag tijdens een overleg.
De vingertik bij Verhagen komt van D66-Kamerlid Kees Verhoeven. Hij vindt dat de minister stelselmatig zijn plannen via de media verspreidt en pas later de Tweede Kamer informeert en is dat zat.
De druppel die bij Verhoeven de emmer deed overlopen, was dat hij via de media moest vernemen dat Verhagen de heffing voor ondernemers bij de Kamer van Koophandel vanaf 2013 wil afschaffen. ''Dit is al de zoveelste keer dat minister Verhagen de regels aan zijn laars lapt'', aldus Verhoeven.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:54 schreef zalkc het volgende:
Ik zat net even te cijferen (heel slecht, niet onderbouwd en geen compounds meegenomen) maar ik vraag me af waar in de basis de gaten zitten in het volgende plan.
Schema afbetaling:
0 Mrd voor de eerste 5 jaar (om de economie te herstellen)
7 Mrd voor de volgende 15 jaar (gelijk aan de rente)
10 Mrd voor 10 jaar (30 afgelost)
14 Mrd voor 10 jaar (100 afgelost)
19 Mrd voor 10 jaar (220 afgelost)
24 Mrd voor 8 jaar (356 afgelost)
Begin maar met schieten!
VOC mentaliteit.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:57 schreef Sloggi het volgende:
Dat zou wat zijn, als het Nederlandse ministerie van Financiën de DJ laat crashen.
Dan krijgen de andere zuidelijke landen het extra moeilijkquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien stijgt de euro wel enorm als blijkt dat het einde van de Griekse lijdensweg in zicht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |