Kwestie van willen inderdaad...quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:55 schreef Rekkie het volgende:
Hier lukt iemand het die 200 km enkele reis moet maken.
dus 800 km elk weekend.
Een steevast worden de kinderen op vrijdag gehaald en zondagavond/middag terug gebracht.
Dus ja het kan en als het in het geval van jouw ex niet lukt heeft dat niets met de afstand te maken maar meer met de welwillendheid van jouw ex.
Ahhh, het vingerwijzen is reeds begonnen!quote:En hoe maak ik hem duidelijk dat het niet (alleen maar) mijn schuld is?
Pcies, de vader moet net zo goed uitleg geven aan het kind.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:55 schreef minkuukel het volgende:
Ik vind de TT al fout.
Hoe helpen WIJ onze zoon er doorheen.
Je hebt wel gelijk, maar ik heb denk ik "ik" getypt omdat er gelijk al een enorme muur tussen ons is gekomen. Ik voel me hier al heel alleen in staan dus.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:55 schreef minkuukel het volgende:
Ik vind de TT al fout.
Hoe helpen WIJ onze zoon er doorheen.
Loop eens door haar PH heen... dit speelt al ruim drie jaar, geloof ik.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:07 schreef Ireyon het volgende:
Wat heb je allemaal gedaan om het huwelijk te redden? 'k Vind het in ieder geval idioot om te gaan scheiden met een zoon in zo'n kwetsbare levensfase en kan je uit ervaring vertellen dat, mocht het jouw schuld zijn, hij je dit nooit zal vergeven.
Uit dit topic:quote:Ons zoontje A. van 7 heeft het er moeilijk mee,
Hoe kan dat kind op 30 september 2009 6 jaar zijn en op 6 september 2011 7 jaar zijn??quote:De oplossing lijkt dan simpel: scheiden dus... maar we hebben een kind van 6.
Jarig zijn tussen 6 en 30 september...quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Uit dit topic:
to divorce or not to divorce
[..]
Hoe kan dat kind op 30 september 2009 6 jaar zijn en op 6 september 2011 7 jaar zijn??
Jullie helpen hem in ieder geval niet door elkaar de schuld te gaan geven in zijn bijzijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:51 schreef Sandrasan het volgende:
En hoe maak ik hem duidelijk dat het niet (alleen maar) mijn schuld is?
Nee bij elkaar blijven voor je kind, daar word het zeker wel gelukkiger van.. Echt dit soort opmerkingen zijn zum kotsen, scheiden doe je niet voor je plezier en omdat je kind pijn wilt doen. Maar bij elkaar blijven daar word je kind echt niet gelukkiger van, hoe denk je dat dat is, dat kinderen dagelijks geconfronteerd worden met ouders die elkaar amper een blik waardig gunnen of waar geen liefde meer van afstraalt, dat is net zo slecht voor je kind..quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:07 schreef Ireyon het volgende:
Wat heb je allemaal gedaan om het huwelijk te redden? 'k Vind het in ieder geval idioot om te gaan scheiden met een zoon in zo'n kwetsbare levensfase en kan je uit ervaring vertellen dat, mocht het jouw schuld zijn, hij je dit nooit zal vergeven.
Dit, niets meer aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Nee bij elkaar blijven voor je kind, daar word het zeker wel gelukkiger van.. Echt dit soort opmerkingen zijn zum kotsen, scheiden doe je niet voor je plezier en omdat je kind pijn wilt doen. Maar bij elkaar blijven daar word je kind echt niet gelukkiger van, hoe denk je dat dat is, dat kinderen dagelijks geconfronteerd worden met ouders die elkaar amper een blik waardig gunnen of waar geen liefde meer van afstraalt, dat is net zo slecht voor je kind..
@TS Ik heb helaas geen goede tips. Jammer dat je het gevoel hebt er alleen voor te staan, ik zou het wel bespreekbaar maken met je ex dat er wel samen gekeken word naar een oplossing. Sterkte met dit alles
Dit. Ga aub in discussie als de kinderen niet in de buurt zijn... En nog een goede tip voor wat later: Mijn dochter (5) wilde nooit met mij mee. Ze gaan proberen de "missende" partner te vervangen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jullie helpen hem in ieder geval niet door elkaar de schuld te gaan geven in zijn bijzijn.
O en waar je hem het meest mee helpt: zorgen dat je op een normale manier met je ex om blijft gaan.
Het gaat er niet om dat het zijn probleem is, zij vreest alleen dat hij het niet waar kan gaan maken, en haar zoontje dus (telkens) teleurgesteld wordt als papa niet elk weekend komt. Dat hij (de ex) uren in de auto moet zitten, zal haar verder niet zo veel uitmaken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Leandra het volgende:
Sterkte met de situatie.
Ga er maar vanuit dat je zoon het lelijkst doet tegen degene waarvan hij het zekerst is van de liefde, jij bent immers ook niet degene die weggaat, en al helemaal niet degene die 150 km (!!!) verderop gaat wonen.
Niet lelijk doen over papa, ook niet roepen dat het papa z'n eigen keuze is zo ver weg te gaan wonen, terwijl hij bij wijze van spreken ook om de hoek zou kunnen gaan wonen, en een normaal co-ouderschap zou kunnen hebben.
Die conclusie trekt hij uiteindelijk zelf wel, het kan en zal een tijdje duren, maar uiteindelijk realiseert hij zich dat, en hij zal zich ook realiseren dat jij papa nooit hebt zwartgemaakt.
Ik snap trouwens niet dat jij je druk maakt dat je (ex-)man straks 600 km in een weekend moet gaan reizen, dat is jouw probleem niet, daarbij is het zijn keuze.
Als je 150 km enkele reis te ver zou vinden voor je zoon dan zou ik nog begrijpen dat je je er druk om maakt, al moet je (ex-)man 1000 km op een dag reizen, het is jouw probleem niet.
Het boeit niet of jíj er gelukkiger van wordt, je zit met een kind dat volop aan het opgroeien is en behoefte heeft aan zekerheid en stabiliteit in z'n leven. En nee, misschien wordt-ie het kind er ook niet gelukkiger van, maar wat is het alternatief? Wekelijks heen-en-weer gesleurd worden tussen pap en mam, in het weekend niet met vriendjes van school kunnen spelen, dat is leuk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Nee bij elkaar blijven voor je kind, daar word het zeker wel gelukkiger van.. Echt dit soort opmerkingen zijn zum kotsen, scheiden doe je niet voor je plezier en omdat je kind pijn wilt doen. Maar bij elkaar blijven daar word je kind echt niet gelukkiger van, hoe denk je dat dat is, dat kinderen dagelijks geconfronteerd worden met ouders die elkaar amper een blik waardig gunnen of waar geen liefde meer van afstraalt, dat is net zo slecht voor je kind..
Zo ver zijn we nog niet, vrijdag pas definitief besloten uit elkaar te gaan... Wist niet eens dat een rechter dat kan verplichten!quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Overigens: van een vriendin weet ik dat de ex-man door de rechter verplicht is om in de buurt te blijven wonen vanwege het co-ouderschap. Geldt dat hier niet?
En wie zegt dat jouw moeder nooit geprobeerd heeft er iets van te maken.. Sorry hoor maar ik heb vaak genoeg om mij heen gezien dat de ouders bij elkaar bleven en dat dit echt niet ten goede kwam voor de kinderen, een van mijn vriendinnetjes dacht dat het haar schuld was dat haar ouders telkens ruzie maakte. Scheiden is niet wat je zomaar eens bedenkt te doen, je doet net of er niet over nagedacht is, dit is niet zomaar een beslissing die gemaakt is, als je TS haar ander topic eens doorleest snap je dat dit dus al langer dan 3jr sleept. Soms is de koek gewoon op en dan is het echt niet beter om voor het kind bij elkaar te blijven.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het boeit niet of jíj er gelukkiger van wordt, je zit met een kind dat volop aan het opgroeien is en behoefte heeft aan zekerheid en stabiliteit in z'n leven. En nee, misschien wordt-ie het kind er ook niet gelukkiger van, maar wat is het alternatief? Wekelijks heen-en-weer gesleurd worden tussen pap en mam, in het weekend niet met vriendjes van school kunnen spelen, dat is leuk.
Verder mag je het gerust zum kosten vinden maar ik spreek gewoon als jongen wiens ouders gingen scheiden toen-tie 7 jaar oud was en 14 jaar later nog steeds z'n moeder niet aardig vindt. Heel mijn jeugd en opvoeding is een puinhoop geweest omdat mijn moeder niet het geduld en de wil had om aan hun huwelijk te werken.
Dus ik geef TS alsnog advies en ze kijkt maar wat ze ermee doet:
- Als er een andere man komt, waar je beter even mee wacht, denk dan niet dat hij ooit papa #2 wordt.
- Denk niet dat je zoontje je aardiger gaat vinden als de sinterklaascadeautjes duurder zijn dan die van papa.
- Je zoontje gaat niet liever met jou mee naar een verjaardag/feestje/dierentuin wanneer hij bij z'n vader hoort te zijn.
Jij weet kennelijk precies dat het de "schuld" van je moeder is dat het huwelijk van je ouders niet gered is, in het geval van TS is ze al meer dan 3 jaar aan het proberen haar huwelijk te redden, en nu dat toch echt niet blijkt te werken besluit haar (ex-)man ook nog eens 150 km verderop te gaan wonen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het boeit niet of jíj er gelukkiger van wordt, je zit met een kind dat volop aan het opgroeien is en behoefte heeft aan zekerheid en stabiliteit in z'n leven. En nee, misschien wordt-ie het kind er ook niet gelukkiger van, maar wat is het alternatief? Wekelijks heen-en-weer gesleurd worden tussen pap en mam, in het weekend niet met vriendjes van school kunnen spelen, dat is leuk.
Verder mag je het gerust zum kosten vinden maar ik spreek gewoon als jongen wiens ouders gingen scheiden toen-tie 7 jaar oud was en 14 jaar later nog steeds z'n moeder niet aardig vindt. Heel mijn jeugd en opvoeding is een puinhoop geweest omdat mijn moeder niet het geduld en de wil had om aan hun huwelijk te werken.
- Als er een andere man komt, waar je beter even mee wacht, denk dan niet dat hij ooit papa #2 wordt.
- Denk niet dat je zoontje je aardiger gaat vinden als de sinterklaascadeautjes duurder zijn dan die van papa.
- Je zoontje gaat niet liever met jou mee naar een verjaardag/feestje/dierentuin wanneer hij bij z'n vader hoort te zijn.
Het is in elke situatie weer anders, maar het is in ieder geval niet per definitie zo dat bij elkaar blijven altijd beter is voor het kind. Er zijn ook genoeg kinderen met de ervaring dat gescheiden ouders beter was dan ruziënde ouders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is het allerbelangrijkste inderdaadquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zodra er weer regelmaat en zekerheid in zijn leven is en jullie blijven normaal en aardig tegenover elkaar, zodat hij geen loyaliteitsconflict ervaart, denk ik dat hij er vrij snel aan zal wennen.
Ik was zelf zo'n kind! Jarenlang hadden ze de ene knallende ruzie na de andere, met daartussen meestal een toestand van koude oorlog. Meerdere keren besloten ze uit elkaar te gaan en kwamen ze de volgende dag weer vertellen dat ze het hadden goedgemaakt en toch bij elkaar bleven. En dan dacht ik: shit nee he.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg kinderen met de ervaring dat gescheiden ouders beter was dan ruziënde ouders.
Dat heb ik vrij simpel geconcludeerd door m'n vader, naast z'n drukke baan als chauffeur, jarenlang te zien zwoegen in huis terwijl mam 24/7 in de bank ATWT lag te kijken. Uit het eerdere topic haal ik dat TS degene is die wilde scheiden waardoor ze al een 'achterstand' heeft, als ze de jaren daarna wel (zichtbaar) moeite heeft gedaan dan is het slechts een kwestie van tijd voordat 't zoontje dat beseft en komt 't allemaal wel goed (al blijven die 3 adviezen iets om rekening mee te houden).quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
En wie zegt dat jouw moeder nooit geprobeerd heeft er iets van te maken..
[..]
Ik vind het jammer om te lezen dat jij je moeder de schuld geeft, in een huwelijk ben je met z'n 2 hoor jouw vader is net zo goed schuld aan het geheel..
Ik zie het probleem niet dat hij 150km verderop gaat wonen, zal hij vast een reden voor hebben, alhoewel het makkelijker zal zijn als hij dichterbij zou wonen. Ti's zijn goed recht daar te willen wonen waar hij wilt..quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:16 schreef Scorpie het volgende:
Ach, als ik hoor hoe de vader in kwestie hier al verweten wordt dat hij 150km verderop gaat wonen, dan zal je de discussie over moeders aandeel in deze scheiding niet gaan winnen Ireyon.
Ik denk dat het belangrijkste dat de ouders (binnenkort ex-partners, maar nog steeds ouders van dit kind) in het oog moeten houden, is dat het voor het kind van geen enkele belang is wie er waaraan nou het meeste schuld heeft. Als een relatie niet meer werkt, is dat in veruit de meeste gevallen iets waar beide partners debet aan zijn. Misschien de een wat meer aan het ene puntje dat niet werkte en de ander aan een ander punt, maar samen gaat het niet meer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:16 schreef Scorpie het volgende:
Ach, als ik hoor hoe de vader in kwestie hier al verweten wordt dat hij 150km verderop gaat wonen, dan zal je de discussie over moeders aandeel in deze scheiding niet gaan winnen Ireyon.
De reden dat ik toen wou scheiden is dat ik zag dat het niet meer ging en dat er maar geen echte verbetering kwam ondanks goede pogingen van beide kanten. Hij heeft me toen uiteindelijk overgehaald toch verder te gaan. Maar nu is hij het met me eens, hoewel ik de eerste stap heb gezet. We zijn hier beide even verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Uit het eerdere topic haal ik dat TS degene is die wilde scheiden waardoor ze al een 'achterstand' heeft, als ze de jaren daarna wel (zichtbaar) moeite heeft gedaan dan is het slechts een kwestie van tijd voordat 't zoontje dat beseft en komt 't allemaal wel goed (al blijven die 3 adviezen iets om rekening mee te houden).
Ik heb het hem inderdaad gevraagd en verder dan deze uitleg komt hij niet. Ligt misschien aan de logica van een 7 jarige, of misschien omdat hij de echte reden nog niet weet te verwoorden.quote:Hoe dan ook lijkt 'mama heeft meer dagen' mij niet de belangrijkste reden te zijn dat zoontje A. zulke dingen zegt. Ik kan slechts op basis van eigen ervaring gokken wat het dan wel is, maar misschien is het niet zo'n gek idee om het zoontje A. zelf eens te vragen?
Precies. Mijn moeder is ook 'voor mij' bij m'n vader gebleven. Met de argumenten die Ireyon beschrijft. Het was de domste beslissing die ze ooit heeft genomen. Niet elke situatie is hetzelfde, Ireyon. En bedenk goed dat je je alleen maar voor kunt stellen hoe het andere scenario was geweest.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is in elke situatie weer anders, maar het is in ieder geval niet per definitie zo dat bij elkaar blijven altijd beter is voor het kind. Er zijn ook genoeg kinderen met de ervaring dat gescheiden ouders beter was dan ruziënde ouders.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:25 schreef twiFight het volgende:
Als ik als kind van gescheiden ouders mijn input mag geven; wat de ouders doen en hoe ze met elkaar omgaan na de scheiding vond ik vele malen belangrijker dan het feit dat ze wel/niet gescheiden waren. Of kort door de bocht gezegd: liever gescheiden terwijl de ouders goed met elkaar omgaan, dan bij elkaar maar continu ruzie.
Dit iddquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:25 schreef twiFight het volgende:
Als ik als kind van gescheiden ouders mijn input mag geven; wat de ouders doen en hoe ze met elkaar omgaan na de scheiding vond ik vele malen belangrijker dan het feit dat ze wel/niet gescheiden waren. Of kort door de bocht gezegd: liever gescheiden terwijl de ouders goed met elkaar omgaan, dan bij elkaar maar continu ruzie.
TS zei dat het pas sinds vrijdag besloten is dat ze gaan scheiden en is nu dus vast nog niet helemaal objectief.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:36 schreef tombolafan het volgende:
En ik vind dat je je heel negatief uitlaat over hem TS, als je er al meteen van uitgaat dat ie zn kind wel niet alle weekenden op zal komen halen
Prima, maar het verbaast mij niet als mede door zo'n negatieve houding een kind het idee krijgt dat het de schuld van die ouder isquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:50 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
TS zei dat het pas sinds vrijdag besloten is dat ze gaan scheiden en is nu dus vast nog niet helemaal objectief.
Misschien wel omdat de vader in kwestie geen andere keuze heeft?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dit idd![]()
Wat ik een beetje mis in het verhaal, is WAAROM de man in kwestie zo ver weg gaat wonen? En ik vind dat je je heel negatief uitlaat over hem TS, als je er al meteen van uitgaat dat ie zn kind wel niet alle weekenden op zal komen halen
Waarom spreek je niet af dat jullie ieder een deel doen? Dus heen haalt hij het kind en terug haal jij het kind bijvoorbeeld?
Ja, dat kan ik me goed voorstellen, ik snap daarom niet dat er meteen veroordelend over gedaan wordt, dat hij dat doet. Er wordt immers nergens gezegd waarom hij niet dichter bij gaat wonen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien wel omdat de vader in kwestie geen andere keuze heeft?
Ik wel, maar dat is puur persoonlijke ervaringquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen, ik snap daarom niet dat er meteen veroordelend over gedaan wordt, dat hij dat doet. Er wordt immers nergens gezegd waarom hij niet dichter bij gaat wonen.
Jij snapt waarom er meteen veroordelend gedaan wordt? Ik niet, ik vind dat elk verhaal 2 kanten heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat is puur persoonlijke ervaring
Nouja, het is niet zozeer dat ik het snap, want ik snap het niet, maar ik weet dat het wel vaak zo isquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Jij snapt waarom er meteen veroordelend gedaan wordt? Ik niet, ik vind dat elk verhaal 2 kanten heeft.
En ik spreek ook uit ervaring
Ik zeg dat ik het niet snap, en jij zegt "ik wel"quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, het is niet zozeer dat ik het snap, want ik snap het niet, maar ik weet dat het wel vaak zo isOndanks dat mensen niet alle kanten van het verhaal weten
Dan hoop ik dat TS anders in elkaar zit dan een oud collega van mijquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dit idd![]()
Wat ik een beetje mis in het verhaal, is WAAROM de man in kwestie zo ver weg gaat wonen? En ik vind dat je je heel negatief uitlaat over hem TS, als je er al meteen van uitgaat dat ie zn kind wel niet alle weekenden op zal komen halen
Waarom spreek je niet af dat jullie ieder een deel doen? Dus heen haalt hij het kind en terug haal jij het kind bijvoorbeeld?
Zoals je kan lezen is dat idd precies de insteek van TS, volgens mij gaat ze hem laten rijdenquote:Op zaterdag 10 september 2011 14:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat TS anders in elkaar zit dan een oud collega van mijDie ging scheiden en ging verhuizen naar de andere kant van het land en nam de kinderen mee. Als de vader de kinderen wilde zien dan moest hij ze maar komen halen en brengen, want hij wil ze toch zien
Dat zei je net ook al, maar ondertussen heb je wel je commentaar klaar liggenquote:Op zaterdag 10 september 2011 14:56 schreef tombolafan het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaa, laten we met zijn allen gaan raden hoe het zit
Ik wacht wel af tot de ts terug is
Nee hoor, ik laat weten wat ik er in denk te lezen en vraag om ophelderingquote:Op zaterdag 10 september 2011 14:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zei je net ook al, maar ondertussen heb je wel je commentaar klaar liggen
zou dat liggen aan het van dichtbij meegemaakt hebben en 'dus' gemakkelijker doen, of omdat ze in een zelfde soort relatie terecht komen die niet werkt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:57 schreef Scorpie het volgende:
Tja, dat hoor je vaker, kinderen van gescheiden ouders die zelf ook scheiden. Helaas.
ik ben ook met kinderen verhuisd en de afspraak was dat hij ze eens in de 4 wk kwam halen en dat ik ze eens in de 4 wk zou brengen. En in de vakanties dat ze bij hem zouden zijn ook half om half zeg maar.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat TS anders in elkaar zit dan een oud collega van mijDie ging scheiden en ging verhuizen naar de andere kant van het land en nam de kinderen mee. Als de vader de kinderen wilde zien dan moest hij ze maar komen halen en brengen, want hij wil ze toch zien
Ja maar dit is een andere situatie. Hij gaat verhuizen, niet zij. In dit geval verhuist hij verder weg van zijn kinderen wat de reden daar ook voor mag zijn. In het voorbeeld van Oognip verhuisden vrouw en kinderen juist en moest de man zich maar zien te redden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen is dat idd precies de insteek van TS, volgens mij gaat ze hem laten rijden
nou ja, daarom wilde ik ook weten waarom hij daar heen gaatquote:Op zaterdag 10 september 2011 18:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja maar dit is een andere situatie. Hij gaat verhuizen, niet zij. In dit geval verhuist hij verder weg van zijn kinderen wat de reden daar ook voor mag zijn. In het voorbeeld van Oognip verhuisden vrouw en kinderen juist en moest de man zich maar zien te redden.
Hoewel het mij ook in het belang van het kind lijkt dat hij zijn vader vaak genoeg ziet en dat ts daar dan ook aan mee kan werken om dit te bevorderen.
Goede vraag. Ik denk niet dat ik deze beslissing makkelijk heb genomen, we zijn al jaren met grote ups en downs (vooral downs) ons best aan het doen... maar misschien toch makkelijker dan anderen wiens ouders wel voor eeuwig bij elkaar bleven.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zou dat liggen aan het van dichtbij meegemaakt hebben en 'dus' gemakkelijker doen, of omdat ze in een zelfde soort relatie terecht komen die niet werkt?
Dit vind ik een beetje een rare uitspraak. Als je man helemaal geen vrienden heeft in de plaats waar hij nu woont, dan is het toch heel logisch dat hij verhuisd naar een plek waar hij wel vrienden heeft wonen? Moet hij dan in dezelfde plek als zijn zoon blijven wonen puur voor hem en op de dagen dat hij zijn zoon niet ziet ongelukkig zitten zijn? Ik vind dat je sommige dingen voor elkaar over moet hebben, gescheiden of niet.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:28 schreef Sandrasan het volgende:
De reden dat ex zo ver weg gaat wonen is dat hij terug wil naar waar hij woonde voordat we gingen trouwen, omdat hij daar een aantal vrienden heeft. Waar we nu wonen heeft hij nooit vrienden gemaakt. Hij heeft dus echt wel de keus!
Hij heeft zijn voornemen om heen en weer te rijden trouwens al teruggedraait naar 2 weekenden per maand...
En ik wil heus wel af en toe heen en weer rijden, maar ik baal ervan als ik heel vaak moet opdraaien voor zijn keuze om hier zo ver vandaan te gaan wonen. Bovendien heb ik gewoon een hekel aan lange auto ritten. Hoe we dit dus precies gaan regelen is nog niet duidelijk.
alsof je dat.van te voren aan kan zien komen...quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:12 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mensen die gaan trouwen en daarna gaan scheiden. Trouw niet of scheid niet. Simpel. Dat je kind je nu met je neus op de feiten drukt is alleen maar goed voor jouw reality check, verdomme. Besef wat je hem aandoet joh, gek.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
alsof je dat.van te voren aan kan zien komen...
Wat een onzin reactie zeg!!
Sluit dan lekker een samenlevingscontract of weet ik veel als je zonodig een formele band wilt, trouw niet zomaar omdat het een kinderdroom o.i.d. is van je om daarna te scheiden als er je kinderen hebt gekregen. Dat is toch geen leven voor een jong kind, papa en mama gaan uit elkaar? Ik kan me daar zeker over opwindenquote:De laatste cijfers over echtscheiding van het CBS gaan over 2009 en zijn als volgt:
Aantal echtscheidingen: 30.779
Echtscheidingen per 1.000 inwoners: 1,86
Echtscheidingen per 1.000 echtparen: 8,9
Gemiddelde huwelijksduur: 14,3 jaar
Totaal echtscheidingspercentage: 34,3 %.
Gemiddelde leeftijd mannen: 45,2 jaar
Gemiddelde leeftijd vrouwen: 42,2 jaar
Had m'n nog post geëdit en er 'als je kinderen hebt gekregen' bijgezet. Het zijn eigenlijk 2 ergenissen, mensen die trouwen als een avontuur zien ofzo (waar sláát het op, eigenlijk zou men van tevoren een geschiktheidsbewijs ofzo moeten krijgenquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Alsof het anders voor het kind is als je uit elkaar gaat als je een samenlevingscontract hebt?
Dan nog slaat de opmerking nergens op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Had m'n nog post geëdit en er 'als je kinderen hebt gekregen' bijgezet.
Voor hem zit er schijnbaar wel een logica achter. Lijkt me overigens zelf ook wel logisch dat hij nu liever naar een plaats gaat waar hij al vrienden heeft, dan dat ie helemaal alleen blijft zitten in een plaats waar hij geen vrienden heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:57 schreef Sandrasan het volgende:
Nee ik vind het niet logisch dat hij verhuist aangezien hij in de 9 jaar dat we hier wonen geen enkele moeite heeft gedaan om hier mensen te leren kennen en vrienden te maken. In die tijd ook bijna nooit de reis gemaakt om die oude vrienden op te zoeken... En nu moet ie zonodig voor die vrienden wel daarheen.
Ik vind het gewoon een klote situatie.
ja, wellicht dat ik nu mijn voet verkeerd zet, maar ik vind ts ergens wel een puntje hebben hoorquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:06 schreef Pinterman het volgende:
De TT moet duidelijk zijn: We gaan scheiden, hoe help ik mezelf hier het beste doorheen? Afgaande op de hoeveelheid 'ik' in tegenstelling tot 'mijn zoon'. Ik zie het zo gebeuren dat die arme jongen zijn vader straks max. 1x per maand ziet omdat moeder bereid is alles op initiatief van vader te laten gebeuren, ook als dat betekent dat zoon niet vaak bij vader kan zijn.
Immers, vader kiest toch om hem niet op te komen halen? Dat de enige die daar de dupe van is de kleine jongen is, lijkt er niet toe te doen.
Ze is er niet verantwoordelijk voor hoe vaak haar ex zijn kind ziet, maar wel (gedeeltelijk) voor hoe vaak haar kind zijn vader ziet.quote:Op zondag 11 september 2011 08:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, wellicht dat ik nu mijn voet verkeerd zet, maar ik vind ts ergens wel een puntje hebben hoorhaar ex kiest ervoor om ver weg te gaan wonen en zij is dan verantwoordelijk voor hoevaak de ex zijn kind ziet
wtf, is die vent ook een klein kind ofzo? hij's niet in staat om zo'n eind te rijden, hij's heel zielig en hij kan niks?
Ik denk dat dit een juiste gedachte is en uiteindelijk wel over zal waaien maar dequote:Op dinsdag 6 september 2011 11:51 schreef Sandrasan het volgende:
Mijn man en ik gaan scheiden, de beslissing is vrijdag gevallen. Allemaal erg vers dus.
Ons zoontje A. van 7 heeft het er moeilijk mee, is verdrietig en boos. Zijn vader heeft
hem verteld dat hij elk weekend bij hem zal zijn en door de week bij mij. A. vind dat
oneerlijk omdat hij vaker bij mij dan bij zijn vader zal zijn. Hij is vooral boos op mij
en geeft mij de schuld, omdat ik meer dagen zal hebben.
Nu heeft hij ineens zijn vader op een gigantisch voetstuk gezet, begroet hem met
luid gejuich, wil alleen bij hem zijn enz.
Vanmorgen in de auto naar school zei hij dat hij altijd van papa zal houden en dat
dat nooit minder kan worden. "Mooi, dat is goed" dacht ik nog. Maar daar achteraan
zei hij dat hij dat van mij niet zo zeker wist. Ik weet wel dat ik het moet relativeren
en dat hij het uit boosheid zegt, maar jemig wat doet het pijn.
Hij worstelt met zijn gevoelens, hoe kan ik hem helpen? En hoe maak ik hem duidelijk
dat het niet (alleen maar) mijn schuld is?
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hij het misschien nodig heeft om iemand de
schuld te geven...
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef twiFight het volgende:
Maar ik denk dat ruffrider wat persoonlijke issues heeft die geventileerd moesten worden
Want een jeugd vol met ruzie, slaande deuren, trapgestamp, beschuldigingen over en weer, gescheld en spanningen is natuurlijk wel fijnquote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.
Mja, no offense, maar blijkbaar heb je die ervaring niet. Verschillende posters in dit topic, waaronder ik, wel en toch reageren we heel anders dan jij denkt dat je zou doen in dat geval.quote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.
Over welke relatie hebben we het nou? Een klein kind dat geen snoep mag van z'n ouders of een relatie tussen 2 volwassen mensen waar een kind uit voortvloeit. Bijna elke volwassen relatie heeft ups en downs, erover praten is vaak gewoon dé oplossing. Als dat niet werkt ga je maar in relatietherapie ofzo. Als dát niet werkt is er gewoon een gebrek aan empathisch vermogen van beide kanten en had je niet aan kinderen moeten beginnen.quote:Op zondag 11 september 2011 16:12 schreef lifeincolours het volgende:
[..]
Want een jeugd vol met ruzie, slaande deuren, trapgestamp, beschuldigingen over en weer, gescheld en spanningen is natuurlijk wel fijn
Je weet natuurlijk niet hoe je opvoeding gelopen zou zijn als je ouders bij elkaar gebleven zouden zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat kun je nu wel roepen maar ik ken eigenlijk niemand die het z'n ouders kwalijk neemt (alleen in het begin even). Je leert omgaan met de nieuwe situatie die vaak na een tijdje zelfs fijner blijkt te zijn en klaar. Het enige dat ik m'n ouders kwalijk heb genomen is dat ze slecht over elkaar praatten waar ik bij was na de scheiding, en dat ik daardoor op een gegeven moment het gevoel kreeg een kant te moeten kiezen.quote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 september 2011 16:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik neem het jullie ook niet kwalijk dat jullie het voor jezelf hebben goedgepraat hoor, makkelijker te accepteren.
Jij vind het in je eigen leven fijner om dingen die onveranderlijk zijn te blijven haten en je daar zielig over te voelen?quote:Op zondag 11 september 2011 16:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik neem het jullie ook niet kwalijk dat jullie het voor jezelf hebben goedgepraat hoor, makkelijker te accepteren.
Nee, maar als 1/3e van het totaal aantal huwelijken dus uiteindelijk gewoon kapot gaat, is er iets mis. Is het dan toch de individualisering van de maatschappij?quote:Op zondag 11 september 2011 16:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Jij vind het in je eigen leven fijner om dingen die onveranderlijk zijn te blijven haten en je daar zielig over te voelen?
jawel hoor, er zijn mensen die daar bewust voor kiezen.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat bij elkaar blijven met de nodige ruzie ook niet goed is voor het kind. Nu kiest niemand daar bewust voor (alhoewel ik het eens ben dat een hoop stellen wel eens wat beter mogen nadenken), dus voor TS en alle andere ouders in die situatie is dit nu de realiteit waar ze mee om moeten gaan.
Maar ik denk dat ruffrider wat persoonlijke issues heeft die geventileerd moesten worden
Ik vind het vrij kwalijk dat hij door de keuze zover weg te gaan wonen de mogelijkheid voor een normaal co-ouderschap niet benut.quote:Op zondag 11 september 2011 16:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mja, no offense, maar blijkbaar heb je die ervaring niet. Verschillende posters in dit topic, waaronder ik, wel en toch reageren we heel anders dan jij denkt dat je zou doen in dat geval.
Ik verbaas me overigens nog wel over de houding van een aantal mensen hier "dat hij er zelf voor kiest zo ver weg te gaan wonen" etc. Alsof hij het doet om expres zover mogelijk bij zijn zoon vandaan te zijn? Er zijn vele redenen en omstandigheden om een bepaalde woning wel/niet te kiezen. Je (de TS) hebt een érg negatieve toon tegenover de omgang van je ex met je kind en jij gaat mij niet wijs maken dat je het komende jaar neutraal zal zijn waar je zoon bij is. Kinderen horen veel en het voelt zo goed om af en toe eens een sneer te maken. Dan ben je dus in feite al je ex aan het zwartmaken. Bovendien leg je wel de verantwoordelijkheid volledig bij hem. Hij moet rijden, hij moet verhuizen, hij kiest er voor zo ver weg te gaan wonen. Maar wat jij dan? Jij wil niet rijden, jij blijft lekker zitten waar je zit, jij laat de opvoeding van je zoon maar volledig afhangen van wat je ex doet. Ik vind je geen haar beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |