quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
alsof je dat.van te voren aan kan zien komen...
Wat een onzin reactie zeg!!
Sluit dan lekker een samenlevingscontract of weet ik veel als je zonodig een formele band wilt, trouw niet zomaar omdat het een kinderdroom o.i.d. is van je om daarna te scheiden als er je kinderen hebt gekregen. Dat is toch geen leven voor een jong kind, papa en mama gaan uit elkaar? Ik kan me daar zeker over opwindenquote:De laatste cijfers over echtscheiding van het CBS gaan over 2009 en zijn als volgt:
Aantal echtscheidingen: 30.779
Echtscheidingen per 1.000 inwoners: 1,86
Echtscheidingen per 1.000 echtparen: 8,9
Gemiddelde huwelijksduur: 14,3 jaar
Totaal echtscheidingspercentage: 34,3 %.
Gemiddelde leeftijd mannen: 45,2 jaar
Gemiddelde leeftijd vrouwen: 42,2 jaar
Had m'n nog post geëdit en er 'als je kinderen hebt gekregen' bijgezet. Het zijn eigenlijk 2 ergenissen, mensen die trouwen als een avontuur zien ofzo (waar sláát het op, eigenlijk zou men van tevoren een geschiktheidsbewijs ofzo moeten krijgenquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Alsof het anders voor het kind is als je uit elkaar gaat als je een samenlevingscontract hebt?
Dan nog slaat de opmerking nergens op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Had m'n nog post geëdit en er 'als je kinderen hebt gekregen' bijgezet.
Voor hem zit er schijnbaar wel een logica achter. Lijkt me overigens zelf ook wel logisch dat hij nu liever naar een plaats gaat waar hij al vrienden heeft, dan dat ie helemaal alleen blijft zitten in een plaats waar hij geen vrienden heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:57 schreef Sandrasan het volgende:
Nee ik vind het niet logisch dat hij verhuist aangezien hij in de 9 jaar dat we hier wonen geen enkele moeite heeft gedaan om hier mensen te leren kennen en vrienden te maken. In die tijd ook bijna nooit de reis gemaakt om die oude vrienden op te zoeken... En nu moet ie zonodig voor die vrienden wel daarheen.
Ik vind het gewoon een klote situatie.
ja, wellicht dat ik nu mijn voet verkeerd zet, maar ik vind ts ergens wel een puntje hebben hoorquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:06 schreef Pinterman het volgende:
De TT moet duidelijk zijn: We gaan scheiden, hoe help ik mezelf hier het beste doorheen? Afgaande op de hoeveelheid 'ik' in tegenstelling tot 'mijn zoon'. Ik zie het zo gebeuren dat die arme jongen zijn vader straks max. 1x per maand ziet omdat moeder bereid is alles op initiatief van vader te laten gebeuren, ook als dat betekent dat zoon niet vaak bij vader kan zijn.
Immers, vader kiest toch om hem niet op te komen halen? Dat de enige die daar de dupe van is de kleine jongen is, lijkt er niet toe te doen.
Ze is er niet verantwoordelijk voor hoe vaak haar ex zijn kind ziet, maar wel (gedeeltelijk) voor hoe vaak haar kind zijn vader ziet.quote:Op zondag 11 september 2011 08:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, wellicht dat ik nu mijn voet verkeerd zet, maar ik vind ts ergens wel een puntje hebben hoorhaar ex kiest ervoor om ver weg te gaan wonen en zij is dan verantwoordelijk voor hoevaak de ex zijn kind ziet
wtf, is die vent ook een klein kind ofzo? hij's niet in staat om zo'n eind te rijden, hij's heel zielig en hij kan niks?
Ik denk dat dit een juiste gedachte is en uiteindelijk wel over zal waaien maar dequote:Op dinsdag 6 september 2011 11:51 schreef Sandrasan het volgende:
Mijn man en ik gaan scheiden, de beslissing is vrijdag gevallen. Allemaal erg vers dus.
Ons zoontje A. van 7 heeft het er moeilijk mee, is verdrietig en boos. Zijn vader heeft
hem verteld dat hij elk weekend bij hem zal zijn en door de week bij mij. A. vind dat
oneerlijk omdat hij vaker bij mij dan bij zijn vader zal zijn. Hij is vooral boos op mij
en geeft mij de schuld, omdat ik meer dagen zal hebben.
Nu heeft hij ineens zijn vader op een gigantisch voetstuk gezet, begroet hem met
luid gejuich, wil alleen bij hem zijn enz.
Vanmorgen in de auto naar school zei hij dat hij altijd van papa zal houden en dat
dat nooit minder kan worden. "Mooi, dat is goed" dacht ik nog. Maar daar achteraan
zei hij dat hij dat van mij niet zo zeker wist. Ik weet wel dat ik het moet relativeren
en dat hij het uit boosheid zegt, maar jemig wat doet het pijn.
Hij worstelt met zijn gevoelens, hoe kan ik hem helpen? En hoe maak ik hem duidelijk
dat het niet (alleen maar) mijn schuld is?
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hij het misschien nodig heeft om iemand de
schuld te geven...
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef twiFight het volgende:
Maar ik denk dat ruffrider wat persoonlijke issues heeft die geventileerd moesten worden
Want een jeugd vol met ruzie, slaande deuren, trapgestamp, beschuldigingen over en weer, gescheld en spanningen is natuurlijk wel fijnquote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.
Mja, no offense, maar blijkbaar heb je die ervaring niet. Verschillende posters in dit topic, waaronder ik, wel en toch reageren we heel anders dan jij denkt dat je zou doen in dat geval.quote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Verre van hoor, maar als het mij zou overkomen zou ik het m'n ouders behoorlijk flink kwalijk nemen later.
Over welke relatie hebben we het nou? Een klein kind dat geen snoep mag van z'n ouders of een relatie tussen 2 volwassen mensen waar een kind uit voortvloeit. Bijna elke volwassen relatie heeft ups en downs, erover praten is vaak gewoon dé oplossing. Als dat niet werkt ga je maar in relatietherapie ofzo. Als dát niet werkt is er gewoon een gebrek aan empathisch vermogen van beide kanten en had je niet aan kinderen moeten beginnen.quote:Op zondag 11 september 2011 16:12 schreef lifeincolours het volgende:
[..]
Want een jeugd vol met ruzie, slaande deuren, trapgestamp, beschuldigingen over en weer, gescheld en spanningen is natuurlijk wel fijn
Je weet natuurlijk niet hoe je opvoeding gelopen zou zijn als je ouders bij elkaar gebleven zouden zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het boeit niet of jíj er gelukkiger van wordt, je zit met een kind dat volop aan het opgroeien is en behoefte heeft aan zekerheid en stabiliteit in z'n leven. En nee, misschien wordt-ie het kind er ook niet gelukkiger van, maar wat is het alternatief? Wekelijks heen-en-weer gesleurd worden tussen pap en mam, in het weekend niet met vriendjes van school kunnen spelen, dat is leuk.
Verder mag je het gerust zum kosten vinden maar ik spreek gewoon als jongen wiens ouders gingen scheiden toen-tie 7 jaar oud was en 14 jaar later nog steeds z'n moeder niet aardig vindt. Heel mijn jeugd en opvoeding is een puinhoop geweest omdat mijn moeder niet het geduld en de wil had om aan hun huwelijk te werken.
Dus ik geef TS alsnog advies en ze kijkt maar wat ze ermee doet:
- Als er een andere man komt, waar je beter even mee wacht, denk dan niet dat hij ooit papa #2 wordt.
- Denk niet dat je zoontje je aardiger gaat vinden als de sinterklaascadeautjes duurder zijn dan die van papa.
- Je zoontje gaat niet liever met jou mee naar een verjaardag/feestje/dierentuin wanneer hij bij z'n vader hoort te zijn.
Dat kun je nu wel roepen maar ik ken eigenlijk niemand die het z'n ouders kwalijk neemt (alleen in het begin even). Je leert omgaan met de nieuwe situatie die vaak na een tijdje zelfs fijner blijkt te zijn en klaar. Het enige dat ik m'n ouders kwalijk heb genomen is dat ze slecht over elkaar praatten waar ik bij was na de scheiding, en dat ik daardoor op een gegeven moment het gevoel kreeg een kant te moeten kiezen.quote:Op zondag 11 september 2011 16:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 september 2011 16:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik neem het jullie ook niet kwalijk dat jullie het voor jezelf hebben goedgepraat hoor, makkelijker te accepteren.
Jij vind het in je eigen leven fijner om dingen die onveranderlijk zijn te blijven haten en je daar zielig over te voelen?quote:Op zondag 11 september 2011 16:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik neem het jullie ook niet kwalijk dat jullie het voor jezelf hebben goedgepraat hoor, makkelijker te accepteren.
Nee, maar als 1/3e van het totaal aantal huwelijken dus uiteindelijk gewoon kapot gaat, is er iets mis. Is het dan toch de individualisering van de maatschappij?quote:Op zondag 11 september 2011 16:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Jij vind het in je eigen leven fijner om dingen die onveranderlijk zijn te blijven haten en je daar zielig over te voelen?
jawel hoor, er zijn mensen die daar bewust voor kiezen.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat bij elkaar blijven met de nodige ruzie ook niet goed is voor het kind. Nu kiest niemand daar bewust voor (alhoewel ik het eens ben dat een hoop stellen wel eens wat beter mogen nadenken), dus voor TS en alle andere ouders in die situatie is dit nu de realiteit waar ze mee om moeten gaan.
Maar ik denk dat ruffrider wat persoonlijke issues heeft die geventileerd moesten worden
Ik vind het vrij kwalijk dat hij door de keuze zover weg te gaan wonen de mogelijkheid voor een normaal co-ouderschap niet benut.quote:Op zondag 11 september 2011 16:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mja, no offense, maar blijkbaar heb je die ervaring niet. Verschillende posters in dit topic, waaronder ik, wel en toch reageren we heel anders dan jij denkt dat je zou doen in dat geval.
Ik verbaas me overigens nog wel over de houding van een aantal mensen hier "dat hij er zelf voor kiest zo ver weg te gaan wonen" etc. Alsof hij het doet om expres zover mogelijk bij zijn zoon vandaan te zijn? Er zijn vele redenen en omstandigheden om een bepaalde woning wel/niet te kiezen. Je (de TS) hebt een érg negatieve toon tegenover de omgang van je ex met je kind en jij gaat mij niet wijs maken dat je het komende jaar neutraal zal zijn waar je zoon bij is. Kinderen horen veel en het voelt zo goed om af en toe eens een sneer te maken. Dan ben je dus in feite al je ex aan het zwartmaken. Bovendien leg je wel de verantwoordelijkheid volledig bij hem. Hij moet rijden, hij moet verhuizen, hij kiest er voor zo ver weg te gaan wonen. Maar wat jij dan? Jij wil niet rijden, jij blijft lekker zitten waar je zit, jij laat de opvoeding van je zoon maar volledig afhangen van wat je ex doet. Ik vind je geen haar beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |