Haha, het is het adelijke voorhoofd he? Dat doet het hem?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oooooh, ik zie het al. Dat wordt weer zo'n knapperd!
![]()
Ahw!quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:37 schreef oeke het volgende:
[..]
Haha, het is het adelijke voorhoofd he? Dat doet het hem?
Deze is een stuk beter, met 9w3d.
Echt he?
[ afbeelding ]
De echodame wilde graag dat ik voor de 12 weken echo terugkwam.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:43 schreef Twinkly het volgende:
Oh wow wat een mooie echo foto, oekeJeetje wat enorm gegroeid, het is nu al een echt mensje! Krijg je met 12 weken nog een echo of moet je nu weer wachten tot de 20 weken echo?
De nekplooimeting moet juist in week 12w0d - 12w6d plaatsvinden, omdat dat de enige periode is dat er iets uit kan blijken. Ervoor en erna kun je er niets uit opmaken, dus wat je zag, zegt echt nog niets!quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:35 schreef oeke het volgende:
[..]
De echodame wilde graag dat ik voor de 12 weken echo terugkwam.
Dus dat doen we dan maar.![]()
We gaan dan meteen voor de nekplooimeting, alhoewel ik er een beetje huiverig voor ben.
Zo bizar, een uur voor deze echo was ik ook in het ziekenhuis voor een soort groepsgesprek met allerlei stellen die in de 'risicogroep' vallen, dwz boven de 36. Het gesprek werd geleid door 2 vk's.
Dus ik had net alles gehoord over nekplooimetingen en puncties etc. Zie ik bij die echo en enorme nekplooi. Precies zoals op die plaatjes die we eerder zagen.
Gelukkig kon ze me geruststellen, dat het nu veel te vroeg was, dat het altijd zo breed was in deze fase.
Toch ben ik best wat zenuwachtig. Vooral omdat ik geen idee heb hoe we op een verhoogde kans gaan reageren bv of wat we er mee moeten doen.
Precies. Maar goed, het leek zo enorm op het gebruikte plaatje in de bespreking dat mijn hart me in de keel schoot. De echoscopiste vond het wel bijzonder dat ik dat zag trouwens.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:41 schreef miss_sly het volgende:
De nekplooimeting moet juist in week 12w0d - 12w6d plaatsvinden, omdat dat de enige periode is dat er iets uit kan blijken. Ervoor en erna kun je er niets uit opmaken, dus wat je zag, zegt echt nog niets!
Vooral dat laatste inderdaad. Poeh.quote:Moeilijk lijkt het me wel. Je beslist immers ook niet meer alleen voor jullie tweetjes, maar ook voor de invloed op Ko's leven.
Uh, de knobbels van je bekken.. wacht, dat wordt er niet duidelijker op. plaatje:quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:41 schreef oeke het volgende:
Haha, Innepin! Wat een goede fysio!![]()
Wat is je SIgewricht trouwens?
Wij hebben ook weer een nekplooimeting laten doen. Inderdaad, zoals iemand hiervoor al zei, vanwege de invloed op ons gezin.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:35 schreef oeke het volgende:
[..]
De echodame wilde graag dat ik voor de 12 weken echo terugkwam.
Dus dat doen we dan maar.![]()
We gaan dan meteen voor de nekplooimeting, alhoewel ik er een beetje huiverig voor ben.
Zo bizar, een uur voor deze echo was ik ook in het ziekenhuis voor een soort groepsgesprek met allerlei stellen die in de 'risicogroep' vallen, dwz boven de 36. Het gesprek werd geleid door 2 vk's.
Dus ik had net alles gehoord over nekplooimetingen en puncties etc. Zie ik bij die echo en enorme nekplooi. Precies zoals op die plaatjes die we eerder zagen.
Gelukkig kon ze me geruststellen, dat het nu veel te vroeg was, dat het altijd zo breed was in deze fase.
Toch ben ik best wat zenuwachtig. Vooral omdat ik geen idee heb hoe we op een verhoogde kans gaan reageren bv of wat we er mee moeten doen.
Die laatste loodjes toch hequote:Op dinsdag 6 september 2011 14:02 schreef wickie het volgende:
Innepin![]()
/klaagmodus
Ik heb een 'ik baal er even enorm van' dag. Slecht slapen, alles wat pijn doet. De misselijkheid die er ineens is sinds een paar dagen.. niks smaakt meer, honger maar ook enorme maagzuur..
Mijn hoofd wil gewoon even niet vandaag. Ik moet ook m'n best doen niet al te veel hoop te geven aan de controle van donderdag en een mogelijke strippoging. Ik ben bang dat er misschien niks mogelijk is en dat het dan een behoorlijke domper zal zijn.
/einde klaagmodus
Zo maar beneden schoonmaken, misschien helpt dat en kruidnoten kopen oja en nog meer Rennies zodat ik de kruidnoten kan op eten![]()
Gelukkig heb ik morgen entertainment in de vorm van Mette en mijn moeder en nichtje komen helpen.
2 dagen alleen is heel fijn maar je vervalt ook in een soort van naar zelfmedelijden, terwijl ik dat helemaal niet wil.
Sorry voor m'n geklaag![]()
Een van de redenen waarom bij ons geen sprake is geweest van een mogelijke tweede: schaap wilde testen en eventueel afbreken als de uitslag slecht was, en ik wilde die beslissing gewoonweg niet hoeven nemen. Wat het dan weer erg moeilijk maakte, want ik wilde ook niet dat Senna zou komen te lijden onder een moeiiljke (leef)situatie). Een gezien mijn leeftijd ben ik wel duidelijk een risicogroep.quote:Oeke het lijkt me een hele moeilijke beslissing, nekplooimeting en wat er eventueel uit kan komen en de beslissingen die je dan neemt. Zoals eerder gezegd heb ik getwijfeld wel de test te doen bij deze 2e, maar R. wilde niet voor de beslissing komen te staan. Maar ook gezegd, wij zijn geen risicogroep. Anders had ik wel het onderzoek willen laten uitvoeren.
Op je zij liggen kan welquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:52 schreef oeke het volgende:
@Innepin, ehm, hoe masseer je die?
Moet je zitten? Ik neem aan dat je niet meer op je buik kunt liggen toch?
Wel fijn dat dat helpt!
Daar zit het probleem bij mij ook. Alleen dan puur rechtsquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:46 schreef innepin het volgende:
[..]
Uh, de knobbels van je bekken.. wacht, dat wordt er niet duidelijker op. plaatje:
[ afbeelding ]
Tadaa. Die van mij doen t niet zo goedEn masseren helpt! Dus. Meneer mag aan de bak
Veel plezier met vertellen!
Volgens mij ging ze alleen, dus zou der man niet blij mee zijn!!quote:
Schuif maar een kilometertje of 10 richting eh.. het westen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:10 schreef flugeltje het volgende:
Bestel je vol goede moed een lekker portie chinees, Martijn is niet thuis en ik had er echt enorm veel zin in
Word ik misselijk en heb ik geen honger meer
Dan krijg je wel Willem er bij, die heeft nog wel honger...quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:11 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Schuif maar een kilometertje of 10 richting eh.. het westen..
Edit: oh, van centrum naar centrum is 28 km. Vooruit. Iets meer dan.
Ach joh, Chinees is toch altijd minder dan een kwart opeten en de rest overhouden en evt. bewaren voor morgen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:10 schreef flugeltje het volgende:
Bestel je vol goede moed een lekker portie chinees, Martijn is niet thuis en ik had er echt enorm veel zin in
Word ik misselijk en heb ik geen honger meer
Och, dat is volgens mij best een dotje. Prima hoor! Je mag zelf ook mee, als je maar een emmer meeneemt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan krijg je wel Willem er bij, die heeft nog wel honger...
Ja dat was net. Maar kleine man was nog niet goed ingedaald. Ze vond dat ie eigenlijk nog een halve cm verder moest. Dus we hebben deze poging niett gedaan. Volgende week donderdagochtend ben ik de eerste.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:05 schreef wickie het volgende:
MeNicole, hoe ging de controle? Hebben ze iets kunnen doen? (was toch vandaag?)
Haha, ja en dan alles bij elkaar gooien en prakken, zag ik eens bij BZV.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:19 schreef Webkim het volgende:
Ach joh, Chinees is toch altijd minder dan een kwart opeten en de rest overhouden en evt. bewaren voor morgen.
Ik heb in bad gelegen, dat was een goede zet. En Chinees besteldquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:10 schreef oeke het volgende:
Hoe is het, Wickie? Al iets beter? Heb je kruidnootjes gehaald?
Ik heb ze wel gehaaldquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:10 schreef oeke het volgende:
Hoe is het, Wickie? Al iets beter? Heb je kruidnootjes gehaald?
Herkenbaar. Hier ook gisteren. En de vorige zwangerschap ook net voor 37 weken. Volgens de vroedvrouw was het normaal bij een tweede of volgende zwangerschap. Maar ik ben natuurlijk een paar weekjes verder dan jij...quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gehaald![]()
Met dank aan Innepin![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:09 schreef wickie het volgende:
Oeke, weet je wat het is, ik ben gewoon niet meer gewend alleen te zijn. Doordat alleen zijn verval je gewoon in dat soort buien. Het was ook gelijk over toen m'n liefjes beiden thuis waren
Ja KD, dat is wel een goede graadmeter wat Octo zegt, als je er wakker van wordt lijkt het me toch echt niet goed en dan wel bellen! En probeer met een kruik in bed te gaan liggen, dat wil misschien wat verlichten. Dat kreeg ik als tip van de gyn, vanwege die harde buiken toen. Ook vertelde ze me echt te bellen als het met kruik ook niet overging.quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:15 schreef octopussy het volgende:
KD, als je er straks wakker door wordt dan ga je wel even bellen hè? Gewoon voor de zekerheid.
Wickie, het is een mooie avond om nog even te prostaglandingessen
quote:
Ik heb bij Noah geen cursus gedaan. Bij Lotte Yoga en een voorbereidingscursus. Yoga was niet zo mijn ding, maar wel lekker relaxed, viel ik steeds bijna bij in slaap (onnodig te zeggen dat het meeste grondoefeningen waren). De voorbereidingscursus vond ik wel leuk en leerzaam. Wat neem je mee naar het ziekenhuis, wat heb je als "uitzet" nodig, hoe verschoon je enz. enz.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:44 schreef Soempie het volgende:
Goedemorgen allemaal. Hier alweer een hele tijd niet gepost, dus zojuist alles bijgelzen. Allereerst wil ik Oeke van harte feliciteren.En ik ben benieuwd hoe het met KD is..
Zelf ben ik vandaag 23 weken zwanger.De tijd gaat echt ontzettend hard en er moet nog zo ontzettend veel geregeld worden. Zo heb ik me nog niet eens aangemeld bij een cursus, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vroeg me af of jullie er baat bij hebben gehad en waar jullie dan voor gekozen hebben. Verschillende mogelijkheden komen me zo zweverig over en ik weet niet of dat dan aan mij besteed is. Is het überhaupt 'nodig', wat als je zo'n cursus niet doet en niet weet hoe weeën weg te puffen? Geeft je instinct zelf niet aan hoe te handelen? Ik ben benieuwd naar jullie advies.
quote:Op woensdag 7 september 2011 10:03 schreef Linda2205 het volgende:
Ow, en ademen: Diep in door je neus en laaaaang uit door je mond. Kan je nu op zoek naar een cursus die je leuk vind, nou je dit al hebt geleerd
Waarom moet je daarom lachen dan? Is eigenlijk best gevaarlijk hoor!!quote:Op woensdag 7 september 2011 13:42 schreef _Bar_ het volgende:
Ik moet lachen om je Vage termijnMaaruh spannend MeNicole dus bijna ....
Ssssst! Ze heeft jou op de wereld gezet, dat is toch wel een goed dingquote:Op woensdag 7 september 2011 12:49 schreef klumsy het volgende:
Over m'n moeder zullen we het maar niet hebben, die had bij haar geboorte gewoon gesterreliseerd moeten worden! echt dat zo iemand kinderen heeft mogen krijgen
Ja we hebben verschillende echo's gehad maar steeds onduidelijk. Vooral omdat we al een positieve test hadden terwijl ik toen mijn eisprong nog moest hebben volgens de echo. En de vlos vond gisteren weer dat ons mannetje wel heel erg aan de grote kant is.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef _Bar_ het volgende:
Nou gezien de tijd waarin we ons bevinden, met veel nieuwe technieken enzo.
Was het dan zo lastig te zien met een echo?
Ja. Volgens de eerste echo ben ik nu bijna 39 weken. maar kan ook zijn dat het al 42 weken is.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:20 schreef Keshet het volgende:
Dus je zou zo maar 3/4 weken verder kunnen zijn dan de officiële termijn aangeeft?
Ben gisteravond nog geweest. Maar ze weten denk ik zelf niet goed wat ze ermeemoeten. Ik heb al paar keer aangegeven geen risico te willen lopen dat straks de placenta op is enzo. maar zolang ik geen buikpijn of bloedverlies heb gaan ze toch liever vand e echo uit. Maar nu met de bloeddruk erbij vinden ze het ook wel weer beetje eng!quote:Op woensdag 7 september 2011 14:24 schreef Keshet het volgende:
Jeumig. Dan snap ik eigenlijk niet dat je vandaag niet langs moet komen joh!
Thijs ook, die kwam 9 dagen voor d-dayquote:Op woensdag 7 september 2011 16:01 schreef Aoraki het volgende:
Ik had bij Thomas ook een datum, maar die was veel later, en mijn vliezen braken eerder, dus ik had geen tijd om me druk te maken.
Maar nu...Pfffff
Ook geen weeenactiviteit?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:32 schreef McLaura het volgende:
KD moet blijven vanwege het bloeden. Er is nog geen ontsluiting.
quote:Op woensdag 7 september 2011 16:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Hoever is ze vandaag? 35 weken toch?
Succes KD, hoop dat de kleine voorlopig nog lekker blijft zittenquote:
+1quote:Op woensdag 7 september 2011 17:04 schreef Kyara het volgende:
duimen draaien dat Polle nog even blijft zitten KD!
Ik vind het een heel naar gevoel...heb een paar per dag/avond en vind ze pijnlijkquote:Op woensdag 7 september 2011 20:26 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat ik vandaag mijn 1e harde buik heb gehad.
volgens mij horen ze niet pijnlijk te zijn toch? Mijn beeb zet d'r wel eens flink af, waardoor mijn buik strak komt te staan, maar pijnlijk is het niet, soms onprettig, omdat ze dan erg hoog komt te zitten...quote:Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik vind het een heel naar gevoel...heb een paar per dag/avond en vind ze pijnlijk
Dit dusquote:Op woensdag 7 september 2011 22:56 schreef Keshet het volgende:
KD, sterkte vannacht. Ik hoopt dat Polleke nog even in z'n holleke blijft.![]()
Aoraki, succes morgen!
Jij ook Nicole!
+1quote:Op donderdag 8 september 2011 06:50 schreef bodpa09 het volgende:
Zet hem op vandaag Aoraki!
Ben benieuwd hoe het met KD is.
Super! Geweldig! Gefeliciteerd beide!quote:Op donderdag 8 september 2011 08:17 schreef Kuukske het volgende:
[me=Kuukske]kijkt om het hoekje, zet PurpleDaisy in de kast en zegt iets met *Tadaaa*.
[/me]. 12 weken en 1 dag vandaag! Ik had even gemist dat ik op 21 maart was gezet in plaats van 22
.
Mag 22/3/12 PurpleDaisy eruit, en ***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** erin?
KD, ik hoop dat het goed met je gaat meis.
Wickie! Toffe mijlpaal.
Yes uit de kast!!quote:Op donderdag 8 september 2011 08:17 schreef Kuukske het volgende:
[me=Kuukske]kijkt om het hoekje, zet PurpleDaisy in de kast en zegt iets met *Tadaaa*.
[/me]. 12 weken en 1 dag vandaag! Ik had even gemist dat ik op 21 maart was gezet in plaats van 22
.
Mag 22/3/12 PurpleDaisy eruit, en ***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** erin?
KD, ik hoop dat het goed met je gaat meis.
Wickie! Toffe mijlpaal.
Ik doe dat ook niet meer. Ik probeer alles wat ik moet plannen 's morgens te plannen voortaanquote:Op donderdag 8 september 2011 08:24 schreef wickie het volgende:
Octo, pas om half 4. Ik vraag me ook echt af waarom ik zo laat die afspraak heb gemaakt
Da's toevalligquote:Op donderdag 8 september 2011 08:28 schreef bitterend het volgende:
Kuuk!!! gisteren moest ik nog aan je denken...zo van hoe zou het met haar gaan enzo! wat leuk!
quote:Op donderdag 8 september 2011 08:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Da's toevallig.
Mja, ik ben er steeds meer van overtuigd dat deze kleine muppet blijft. Gisteren hartje gehoord enzo, gaaf joh.
Edit: maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen.
ik hoop dat er niks aan de hand is!!quote:Op donderdag 8 september 2011 09:21 schreef klumsy het volgende:
Kuukske wat leuk!
Pff hier weer eens bloedverlies ( voor de zoveelste keer )
Vanmiddag gelijk even bij het ziekenhuis langs voor een echo om
toch even te kijken of alles nog goed zit....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |