abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101663766
KD, hoe gaat het?

Susie, balen van die infectie. Hopelijk helpen de eitjes/zalfje snel!

En Oeke, gefeliciteerd!!

wickie, ik hoop dat het toch snel op gang komt, dat voorwerk maakt ook ongeduldig?

Nicole, jammer dat je nog niet gestript kon worden. Hopelijk volgende week meer succes, en valt het mee met je bloeddruk donderdag!

Hier alles goed. De kleine beweegt lekker, af en toe een mooie koprol (tenminste voelt pijnlijk), schopt tegen de tafelrand, dus niks te klagen. Mijn bloeddruk lijkt ook beter. Tenminste nu al een week niet echt meer een heel erg duizelig/misselijk moment gehad, terwijl het daarvoor echt om de 2a3 dagen was. Klopt ook met de termijn, en dat is mooi meegenomen.
Verder lekker rustig hier. As weekend waarschijnlijk de commode terug naar de babykamer, en dan kunnen we alles daar opbergen en uitzoeken wat we nog moeten kopen/doen..
  woensdag 7 september 2011 @ 09:08:38 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_101663873
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh -O-

Einde vakantie dacht ik.
:D
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_101663964
Goedemorgend

Hier ook weer actieve buik, bij elke hoest of niesbui krampt hij ineen en babyboy houdt zich lichtjes op de achtergrond
Fietsen vind ik niet leuk meer :(
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_101664558
Goedemorgen allemaal. Hier alweer een hele tijd niet gepost, dus zojuist alles bijgelzen. Allereerst wil ik Oeke van harte feliciteren. *O* En ik ben benieuwd hoe het met KD is..

Zelf ben ik vandaag 23 weken zwanger. *O* De tijd gaat echt ontzettend hard en er moet nog zo ontzettend veel geregeld worden. Zo heb ik me nog niet eens aangemeld bij een cursus, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vroeg me af of jullie er baat bij hebben gehad en waar jullie dan voor gekozen hebben. Verschillende mogelijkheden komen me zo zweverig over en ik weet niet of dat dan aan mij besteed is. Is het überhaupt 'nodig', wat als je zo'n cursus niet doet en niet weet hoe weeën weg te puffen? Geeft je instinct zelf niet aan hoe te handelen? Ik ben benieuwd naar jullie advies. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 7 september 2011 @ 09:49:58 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_101664651
Geen KD nog?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_101664860
Nee...ze is ook sinds gisteravond niet meer online geweest -O- Ik hoop maar dat alles goed gaat met haar en Polle :*
Lotte!
Noah!
pi_101664878
Goedemorgen :W

Het is weer even geleden dat ik voor het laatst online ben geweest op FOK!, drukdrukdruk en dus ook niet bij kunnen lezen -O-

Gisteren met vrouwlief op controle geweest bij de gyn met 35w. + 5d. Ze heeft weer een stickertje gekregen en volgens de meting loopt de kleine weer in de pas met de groei, de insuline lijkt z'n werk dus goed te doen :)
Over 2 weken mogen weer komen en dan gaan ze kijken of ze haar kunnen inleiden.

Ondertussen begint vrouwlief wel de nodige last te krijgen van de laatste loodjes, flinke voorweeën en een kleine jongen die stevig loopt te trappelen.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_101664905
Hier ook ff een klaagpostje:

Sinds afgelopen vrijdag ben ik verkouden, en sinds zondag is daar een flinke benauwdheid bijgekomen. Morgen staat de keizersnede gepland en ik hoopte nog dat ik genoeg tijd had om te herstellen. Maar gisteravond zijn we naar de spoedpost geweest om te kijken of ze me niks konden geven. Ik kreeg gewoon geen lucht meer. Gelukkig hadden ze wat, maar het zou 24 uur duren voordat het zou helpen, gelukkig hielp het vannacht al deels.
Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld om te vragen of de keizersnede door kan gaan, ook al heb ik het morgen nog benauwd etc. Zij zagen er geen probleem in... Dus als alles goed is heb ik morgenochtend een beeb op mijn borst liggen, anders gaan we met volle vluchttas weer naar huis...
Dussss, laatste week was geen pretje... maar dat geldt volgens mij voor alle LLM (en ik ben er officieel morgen pas 1)
pi_101664948
Misschien is ze lekker aan 't uitslapen? :) KaaDeeeetje? Joehoe?

Soempie, een cursus kan geen kwaad natuurlijk, maar je moet het niet zien als een verplichting, doe waar je je goed bij voelt. Ik vond het wel prettig om wat info van tevoren te hebben, maar 99% van de inhoud van de cursus had ik al op Fok! gelezen :') (En puntje bij paaltje had ik niks aan de pufmanier van de pufclub want dat voelde helemaal niet goed, en verzon ik 't alsnog zelf :') ).
Als je zin hebt om andere zwangeren te leren kennen zou ik 't wel aanraden ;)

Vervelend Aoraki, zo benauwd! En ohhh morgen al!! Jeetje :o *O*

Ik ben vandaag 30 weken *O* DERTIG *O* WOEIIIII
En zo komt de kraamintake. En onze babykamer is nog een schroothoop en opslagplaats voor klusmateriaal _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_101664974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:44 schreef Soempie het volgende:
Goedemorgen allemaal. Hier alweer een hele tijd niet gepost, dus zojuist alles bijgelzen. Allereerst wil ik Oeke van harte feliciteren. *O* En ik ben benieuwd hoe het met KD is..

Zelf ben ik vandaag 23 weken zwanger. *O* De tijd gaat echt ontzettend hard en er moet nog zo ontzettend veel geregeld worden. Zo heb ik me nog niet eens aangemeld bij een cursus, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vroeg me af of jullie er baat bij hebben gehad en waar jullie dan voor gekozen hebben. Verschillende mogelijkheden komen me zo zweverig over en ik weet niet of dat dan aan mij besteed is. Is het überhaupt 'nodig', wat als je zo'n cursus niet doet en niet weet hoe weeën weg te puffen? Geeft je instinct zelf niet aan hoe te handelen? Ik ben benieuwd naar jullie advies. :)
Ik heb bij Noah geen cursus gedaan. Bij Lotte Yoga en een voorbereidingscursus. Yoga was niet zo mijn ding, maar wel lekker relaxed, viel ik steeds bijna bij in slaap (onnodig te zeggen dat het meeste grondoefeningen waren). De voorbereidingscursus vond ik wel leuk en leerzaam. Wat neem je mee naar het ziekenhuis, wat heb je als "uitzet" nodig, hoe verschoon je enz. enz.

Ow, en ademen: Diep in door je neus en laaaaang uit door je mond. Kan je nu op zoek naar een cursus die je leuk vind, nou je dit al hebt geleerd ;)
Lotte!
Noah!
pi_101664995
Soempie, bij de 1e zwangerschap heb ik een cursus bij de fysio gedaan. Dan is zo'n redelijk reguliere/ouderwetse cursus. Op zich vond ik het fijn dat ik elke week even een momentje had om met de kleine bezig te zijn. Een aantal oefeningen hielp ook echt voor het bekken. En tips over lig/zit/sta houdingen waren ook fijn. En allemaal binnen 3 weken uitgerekend, dus erg veel dezelfde kwaaltjes ook om over te klagen/kletsen.
De uitleg over de bevalling was ook leuk, wel confronterend als je 34 weken bent, en je beseft dat er over een paar weken zo'n baby daar onder doorheen moet ;)
Jammer genoeg hebben de ademhalingsoefeningen niet geholpen. Ik begon te hyperventileren.. Maar voor een 1e was zo'n cursus toch wel fijn.
Deze keer ga ik waarschijnlijk zwangerschapszwemmen. Dat is geen echte cursus, maar doorlopend aanbod met een opgeleide zweminstricteur. Kun je de komen als je er zin in hebt..
pi_101665126
Aoraki, wat naar dat je het zo benauwd hebt -gehad-. Echt niet tof als je weet dat je morgen een zware dag hebt. Maar, als het goed is heb je morgen wel je kindje. O+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:03 schreef Linda2205 het volgende:

Ow, en ademen: Diep in door je neus en laaaaang uit door je mond. Kan je nu op zoek naar een cursus die je leuk vind, nou je dit al hebt geleerd ;)
:D

Die hele cursus zou ik vooral doen om het ademen, maar ergens denk ik: dat moet toch ook wel gewoon goedkomen zonder uitleg? Denk dat ik vooral bang ben dat de VK straks denkt: mijn hemel wat doet die nou... :|W
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101665131
Aoraki, fijn dat het wat verlichting geeft, en spannend morgen :D !

Susie... Balen dat je zo verder modderd :(

En ben wel benieuwd hoe het met onze kleurdoos is...

Ik ook ff klagen:
Zat er gisterenavond zo doorheen.. Alweer dagen rugpijn, kan niks, wil te veel.. Weer extreem last van rusteloze benen, masr ook in m'n armen.. Dus maar weer uit bed en een lekker potje staan janken onder een koude douche.. En m'n lijf toegesproken dat ik alsjeblieft gewoon een keer ouderwets door wil slapen.
En waarempel, mn lijf heeft geluisterd, ben maar 2x eruit geweest en heb heerlijk geslapen.

Dus ga vaker gewoon janken, haalt kennelijk toch voldoende de spanning eraf :')
pi_101665143
Oeke gefeliciteerd!!!! *O*

Soempie, ik ben ook niet van de clubjes enzo. Sport zelf nog best vaak en zit inmiddels op gewone yoga met aangepaste oefeningen. Ik gaf aan de vk aan dat ik geen tijd en zin heb om 10 weken in zo'n klasje te zitten, blijkt er de mogelijkheid te zijn dat ze in mijn zwangerschapsverlof één keer een uurtje langskomt om uit te leggen wat we kunnen verwachten bij de bevalling, hoe ik moet puffen en hoe mijn vent mij kan ondersteunen, rekent ze 40 euro voor. En zo kort voor de bevalling zal ik het ook beter onthouden. Ideaal! Als ik met zwangeren wil kletsen doe ik dat hier wel. Verder heb ik het druk genoeg. Laat je nog even weten wat je doet?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_101665275
innepin, gefeliciteerd met de 30 weken! *O* En die babykamer is zo herkenbaar. Bij ons is het door het verbouwen ook een opslaghok geworden. Morgen komt een vriend helpen de zoldervloer af te maken en dan kan mooi alle meuk naar boven.

IslaBonita, ik denk dat ik dat ook het liefst heb. Dat er kort het een en ander uitgelegd wordt, zodat ik niet helemaal onvoorbereid de bevalling in zal gaan. Heb ook geen zin om elke week die verplichting van een klasje te hebben en laat het ook liever wat meer over me heen komen allemaal. Volgende keer bij de VK ga ik vragen of zij ook zoiets doen.
pi_101665363
hier alles oke hoor, mocht idd uitslapen. vannacht geen last gehad. nu alleen een beurs gevoel. Wellicht indalingsweeen? en of ie nu goed ligt hoor ik om 12 :)
pi_101665379
en vandaag 34 weken zwanger!
pi_101665412
KD, goed om van je te horen!

Ow, en ik heb geen smartphone, dus jullie zullen even moeten wachten op een update, tenzij lief een update plaatst.
pi_101665703
Soempie, ik geloof dat de fysio van mijn cursus ook 1 of 2 avonden aan huis verzorgde. Dus hetzelfde idee. Maar daar wist mijn VK ook wel meer over. Dus ik zou het daar even vragen inderdaad..

KD, fijn dat je kon uitslapen. Hopelijk straks goed nieuws!
pi_101665944
noh ik snap er echt de ballen van, ik verlies nu weer veel slijm met bloed (oud) erin.
ben blij dat ik zo naar de VK mag :')
pi_101666343
Jeetje kd dat klinkt wel vreemd... Goed dat je toch al naar controle moest vandaag!

Verder wel bijgelezen maar zit mobiel dus uitgebreid reageren gaat wat lastig aangezien m'n geheugen wat slecht is :')
In ieder geval morgen een spannende dag voor Aoraki!!!
Lijkt me heel vreemd dat je de dag weet dat je kindje komt.
Ik vind t ergens wel fijn dat ik t niet weet, kan ik me ook niet nerveus maken ;)

Vandaag drukke dag, manlief is jarig O+
Tralalalaaa
pi_101666392
Ooh Kd, wat vreemd, benieuwd wat je te horen krijg 12 u !
  woensdag 7 september 2011 @ 11:16:23 #123
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101666640
Hmmm, hoop dat alles ok is KD!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 11:17:11 #124
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101666666
MJ, wat fijn dat je beter bent!
Geniet lekker van het buidelen O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101667669
TAP, gefeliciteerd met de verjaardag van je man. :)

KD, ben benieuwd wat er nu allemaal aan de hand is in je buik. Best apart dat het allemaal zo vroeg al begint te rommelen.

Ik sprak zojuist m'n pleegmoeder en die zit maar van: oooh, ik denk dat ik de hele maand december/ januari maar vrij neem en zodra we horen dat er iets staat te gebeuren stappen we in de auto jullie kant op, etc. Het is het eerste kleinkind, dus ik snap het enthousiaste, maar ik vraag me af wat ze verwacht. Voel me er zelf best overdonderd door eigenlijk. Zodra we elkaar weer zien irl maar eens een gesprek aangaan, want ik zie het niet zo zitten om mensen heel lang over de vloer te hebben. Hoe lief ook...

Meer mensen met zulke enthousiaste ouders/ schoonouders? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')