Dus jij weet het beter dan iedereen? Dan zijn we zo klaar denk ik.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te zoeken, ik weet waar ik het over heb.
Waarheid is geen zweverig begrip dat voor iedereen anders is. Daar wil jij gezien je uitspraken niet aan.
Je vergelijking gaat mank !!! Daar begint het al mee. Je bekijkt het puur met een 'believer' bril.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hu? Mag ik geen eigen mening hebben? Volgens mij omschrijf ik het allemaal nog heel beleefd.
Punt is dat het belachelijk is om tegen windmolens te vechten. Je gaat ook niet in een groentewinkel roepen dat appels kut zijn. Waarom kom je er dan? Zat mensen die die appels wel lekker vinden. Als je ze zo kut vindt, ga dan gewoon weg en koop iets anders.
Wat is jouw definitie van waarheid?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus jij weet het beter dan iedereen? Dan zijn we zo klaar denk ik.
Nou, het woord "waarheid" bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Vertel, waar verschilt dit van de op?
Daar kun je van alles op antwoorden, o.a. mijn post.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die jaren TRU, wat heeft dat opgeleverd?
Lees jij altijd alleen de TT?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, het woord "waarheid" bijvoorbeeld.
Dit was je originele vraag,
[..]
Daar kun je van alles op antwoorden, o.a. mijn post.
Nu vraag je om een waarheid. Dat is natuurlijk een gebed zonder end, en een discussie waarvan we het verloop nu al kennen. Best jammer eigenlijk dat je toch die kant uit lijkt te willen.
Voor jou is dat het niet en voor een ander wel en daar wil jij niet aan .quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te zoeken, ik weet waar ik het over heb.
Waarheid is geen zweverig begrip dat voor iedereen anders is. Daar wil jij gezien je uitspraken niet aan.
Als ik dat zou accepteren zou ik mijn standpunt verlogenen, niet?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Voor jou is dat het niet en voor een ander wel en daar wil jij niet aan .
Top. Dat waardeer ik van jequote:Op vrijdag 2 september 2011 21:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jou ben ik ook nog een excuus verschuldigd. Ik ben wat hard en gemeen geweest en dat was niet echt nodig. Ik weet dat je een lief persoon bent en ondanks dat ik het vaak niet met je eens ben omdat ik je soms nogal naief vindt overkomen, is het belangrijker dat je een vriendelijk persoon bent. Sorry
Nee hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees jij altijd alleen de TT?
Nou, dan kan ik geheel OT melden dat al die jaren TRU in elk geval een patstelling omtrent het begrip heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De discussie over wat waarheid is, is OT. Dat klopt.
Dus je pakt stukken uit mijn quote die je goed uitkomen en voegt dat naar jouw eigen believen samen, en trek je mjn post compleet uit zijn context? Dan krijg je niet de context die ik bedoeld heb he.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef R0N1N het volgende:
Vooruit, had 'm niet direct gezien... en later had ik zoiets van ... laat ook maar.
Maar bij deze, zal ik 'm toch beantwoorden:
Het was een samenvatting/uitreksel van deze post:
Nee. PV weet duidelijk niet waar hij over praat als het om spirituele zaken gaat, omdat hij het per definitie als onzin beschouwt. Hij weet misschien iets van wetenschap, maar zodra het over spirituele zaken gaat slaat hij de plank volledig mis.quote:1: Aanname + hij weet er anders erg veel van af, dus 'niet zijn ding' ???
Nee. Ik bedoel a) dat hij probeert de users van TRU en de daarin besproken onderwerpen te diskwaificeren hetgeen per definitie nutteloos is omdat dit nu eenmaal TRU is en b) dat hij zichzelf op regelmatige basis diskwalificeert door zijn manier van posten en op een vervelende manier reageren op users.quote:2: He (hoe bedoel je 'overdrijven')Diskwalificatie van foutieve zaken hoort bij 'TRUth seeking' ?
Waarheis is voor iedereen verschillend. Je kunt natuurlijk wel stellen dat je objectief naar iets moet kijken, maar aangezien iedere waarneming wordt gekleurd door de perceptie en de ervaring van de waarnemer is dat onmogelijk. Ook objectieve metingen door instrumenten worden vervolgens weer door een persoon waargenomen. Dus de waarheid is altijd perceptie-, ervarings- en persoonsgebonden.quote:... en op zoek zijn naar antwoorden. Waarheid. Kennis. Het willen weten ... Wat is waar ? Wat niet ?
Maar nogmaals, wat waar en wat niet waar is, is voor iedereen verschillend.quote:Dat kan, mag en gebeurt toch ook ?
Dingen roepen die niet waar zijn is echter heel wat anders. De grens daartussen is uiterst vaag.
Zoveel mogelijk. Vergeet niet dat ik ook een mens ben met mijn eigen doen en laten. Niemand is compleet onpartijdig. Je kunt alleen je best daarvoor doen.quote:Moderatie is per definitie onpartijdig/neutraal, althans, dat behoort zij te zijn. Je bent er om de discussie 'vreedzaam' te houden & storende elementen weg te houden. Niets meer, niets minder.
Mensen mogen het gerust met me oneens zijn. Met alle plezier ga ik de discussie aan en leg ik zo goed mogelijk mijn visie aan anderen uit.. Maar dat moet wel met respect gebeuren en niet op een vervelende manier.quote:& storende elementen is: Schelden, bedreigen en dat soort zaken. "Het er niet mee eens zijn" hoort daar niet bij, al ervaar jij dat persoonlijk zo storend als wat.
Thanks. Al heb ik het gevoel dat een kleine voortzetting per pm veel zou ophelderen, want ik denk dat er een paar misverstanden tussen ons leven.quote:& Verder ... ben je best ook wel ok hoor & doe je het niet eens zo heel erg slecht
Die heb ik niet. Ik weet alleen dat wat ik zie als de waarheid, op talloze facetten verschilt van wat jij als waarheid ziet. Omdat ik gewoon een ander persoon ben dan jij.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van waarheid?
Ik heb ook geen grondige hekel aan je... maar die discussie van laatst staat me nog vers in het geheugen en op basis daarvan ben ik geen fan van je. Nu was ik gisteravond ook weer een beetje gefrustreerd (what else is new) en ik probeer niet te zeggen dat ik jou als persoon totaal niet mag. Ik ken je nl. helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:03 schreef R0N1N het volgende:
@Probably_on_pcp: Top![]()
* haalt kruisje achter naam weg
Die reakties heb ik wel respect voor.![]()
(Hoe je verder ook over mij denkt)
Klopt maar then again, daar is het toch ook TRU voor? In ONZ had je ongetwijfeld gelijk gehad. En daarbij heb ik gewoon andere dingen meegemaakt dan PV of jou. Derhalve hebben we elk een andere mening hierover.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank !!! Daar begint het al mee. Je bekijkt het puur met een 'believer' bril.
edit:
* Hoewel er wel een ondertoon in de TT & OP zit die een dergelijke aanname mogelijk maakt. Dat moet ik ook wel toegeven
Punt is dat we vaak geen hekel hebben aan mensen, maar aan hun gedrag.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb ook geen grondige hekel aan je... maar die discussie van laatst staat me nog vers in het geheugen en op basis daarvan ben ik geen fan van je. Nu was ik gisteravond ook weer een beetje gefrustreerd (what else is new) en ik probeer niet te zeggen dat ik jou als persoon totaal niet mag. Ik ken je nl. helemaal niet.
Klopt. Want voor wie doe je het uiteindelijk? JIJ neemt waar, JIJ groeit, JIJ bent, JIJ voelt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee hoor
Het is alleen echt een vreselijk afgezaagde discussie. Vragen om bewijs is gewoon een beetje, zinloos in deze. In de spiritualiteit draait het om bevestiging voor je zelf krijgen, en nergens anders om. Vertrouwen in jezelf, je eigen kracht. Zolang je dat basisprincipe niet toepast, zul je blijven vragen om bewijs. Als je dat principe wel toepast, kom je er achter dat bewijs zinloos is.
Je zou de posts van Summers eens wat beter moeten lezen. Tenminste, als je echt oprecht geļnteresseerd bent in het vinden van bewijs voor jezelf.
Voor een ander hoef je het niet te doen.
Valt me nog mee dat je niet vervogelen zegtquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik dat zou accepteren zou ik mijn standpunt verlogenen, niet?
Dan zou je moeten begrijpen dat een ander daar net zomin zin in heeftquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik dat zou accepteren zou ik mijn standpunt verlogenen, niet?
Als ik zeg dat ik en anderen de waarheid achter tarotleggingen heb gezien hier dan gaat het daar weer over en hoe onmogelijk dat weer is dus het is een discussie zonder end. Dus zeg ik maar dat er veel mensen een tarotlegging hebben gekregen en ermee waren geholpen waar ik het deel WAARHEID achter wegen laat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Vertel, waar verschilt dit van de op?
Je kent dat wel, comprimeren, aandikken & spiegelen, in de hoop dat men het ziet/begrijptquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus je pakt stukken uit mijn quote die je goed uitkomen en voegt dat naar jouw eigen believen samen, en trek je mjn post compleet uit zijn context? Dan krijg je niet de context die ik bedoeld heb he.
Hij vindt het onzin. Dat is een mening. Hopelijk (& zelfs waarschijnlijk) gebaseerd op kennis.quote:Nee. PV weet duidelijk niet waar hij over praat als het om spirituele zaken gaat, omdat hij het per definitie als onzin beschouwt. Hij weet misschien iets van wetenschap, maar zodra het over spirituele zaken gaat slaat hij de plank volledig mis.
De toon (van Piet) is alles behalve vriendelijk, dat vind ik ook, maar voor de rest, zie hierboven.quote:Nee. Ik bedoel a) dat hij probeert de users van TRU en de daarin besproken onderwerpen te diskwaificeren hetgeen per definitie nutteloos is omdat dit nu eenmaal TRU is en b) dat hij zichzelf op regelmatige basis diskwalificeert door zijn manier van posten en op een vervelende manier reageren op users.
Nee, maar daar komen we toch niet uit.quote:Waarheis is voor iedereen verschillend. Je kunt natuurlijk wel stellen dat je objectief naar iets moet kijken, maar aangezien iedere waarneming wordt gekleurd door de perceptie en de ervaring van de waarnemer is dat onmogelijk. Ook objectieve metingen door instrumenten worden vervolgens weer door een persoon waargenomen. Dus de waarheid is altijd perceptie-, ervarings- en persoonsgebonden.
& zo hoort het ook.quote:Zoveel mogelijk proberen objectief te zijn is daarentegen weer wat anders. Maar het houdt ook in dat als persoon 1 iets meegemaakt heeft, het niet perse betekent dat het niet waar is omdat persoon 2 het niet ook heeft meegemaakt. En daar biedt TRU ruimte voor.
& nogmaals, dat is onzin, maar daar komen we toch niet uit.quote:Maar nogmaals, wat waar en wat niet waar is, is voor iedereen verschillend.
Dat snap ik ook wel. Ik zie je juist liever slagen dan falen. Echt.quote:Zoveel mogelijk. Vergeet niet dat ik ook een mens ben met mijn eigen doen en laten. Niemand is compleet onpartijdig. Je kunt alleen je best daarvoor doen.
Nee. Geen behoefte aan. Sorry.quote:Mensen mogen het gerust met me oneens zijn. Met alle plezier ga ik de discussie aan en leg ik zo goed mogelijk mijn visie aan anderen uit.. Maar dat moet wel met respect gebeuren en niet op een vervelende manier.
Thanks. Al heb ik het gevoel dat een kleine voortzetting per pm veel zou ophelderen, want ik denk dat er een paar misverstanden tussen ons leven.
Ja maar over 50 jaar kunnen we misschien wel een buurtfeest geven op een andere planeet dus dan word het al weer een stuk leukerquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:14 schreef R0N1N het volgende:
een buurtfeestMeer kan er niet vanaf ?
laat maar zitten dan.
Hetgeen dus niet echt objectief en neutraal is he?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef R0N1N het volgende:
Je kent dat wel, comprimeren, aandikken & spiegelen, in de hoop dat men het ziet/begrijpt
Het gaat in dat geval om wat je er mee impliceert, los van context.
Iedereen mag er ingaan hoe hij of zij dat wil. Mits alleen maar met respect voor de ander. En dat mis ik een beetje in de teneur van Pietquote:Piet Verdriet is een Grumpy old man, ja. So ? Je (in algemene zin) kan er ook NIET op ingaan. (No offence Piet)
Daar heb je gelijk in, behalve dat ik dingen heb zien gebeuren waarvan de wetenschap zegt dat ze niet kunnen. In dat opzicht heb ik een empirische ervaringsvoorsprong op hem. Als hij dan op een vervelende manier zegt dat het niet mogelijk is, dan weet ik (vanuit mijn eigen ervaring) dat hij het niet bij het rechte eind heeft.quote:Hij vindt het onzin. Dat is een mening. Hopelijk (& zelfs waarschijnlijk) gebaseerd op kennis.
Dus dat ie niet weet waar hij over praat = jouw 'visie' & eigenlijk zelfs een poging de discussie partner via ridiculisering te diskwalificeren.
Je hoeft niet te zingen, als je er maar een topic over opentquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:09 schreef jogy het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat er één basis waarheid is waar de rest van het universum op gestoeld is en heb zelf een vermoeden wat voor één dat is en wat het inhoudt voor het hele concept realiteit maar ik ga er geen gospel over houden.
In dit geval juist welquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hetgeen dus niet echt objectief en neutraal is he?
Maar ... als jij het 'ziet', is het dus meetbaar / aantoonbaar. Wellicht missen we nog de kennis of apparatuur om dat te doen, maar daar ligt dan dus een schone taak voor jouquote:Iedereen mag er ingaan hoe hij of zij dat wil. Mits alleen maar met respect voor de ander. En dat mis ik een beetje in de teneur van Piet
[..]
Daar heb je gelijk in, behalve dat ik dingen heb zien gebeuren waarvan de wetenschap zegt dat ze niet kunnen. In dat opzicht heb ik een empirische ervaringsvoorsprong op hem. Als hij dan op een vervelende manier zegt dat het niet mogelijk is, dan weet ik (vanuit mijn eigen ervaring) dat hij het niet bij het rechte eind heeft.
Moet ie wel in de buurt liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:17 schreef Summers het volgende:
Ja maar over 50 jaar kunnen we misschien wel een buurtfeest geven op een andere planeet dus dan word het al weer een stuk leuker
Alweer?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hoeft niet te zingen, als je er maar een topic over opent
Helaas ben ik geen wetenschapper en kan ik een en ander niet in een wetenschappelijk jasje gooien. Daarbij accepteert de wetenschap geen individuele resultaten, en alles wat ik heb gezien was juist op basis daarvan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:26 schreef R0N1N het volgende:
Maar ... als jij het 'ziet', is het dus meetbaar / aantoonbaar. Wellicht missen we nog de kennis of apparatuur om dat te doen, maar daar ligt dan dus een schone taak voor jou
Toon het aan, zet de (wetenschappelijke)wereld op z'n kop, DAN heb je je voorsprong & over 100 jaar noemen ze scholen naar je.![]()
Iedereen is wetenschapper/onderzoeker
Been there, done that.quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:50 schreef Maron het volgende:
Ik denk dat RON1N rijp is om zelf een forum te beginnen.. met zóveel ontegenzeggelijke wijsheid valt het niet te ontkennen dat hij/zij alle wijsheid in pacht heeft om ons allen te gaan onderwijzen..
(ik kan niet w88ten;)
Iedereen ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:29 schreef Maron het volgende:
Ad Hominems..hmm, lijkt me iets van Latijn, en iets van wat de mensen aangaat, maar jammergenoeg ben ik nooit in de gelegenheid geweest deze taal gesubsidieerd te gaan bestuderen...)
Ik..?..Ikke niet hoor, ik zou niet durven..jij (ronin) daarentegen schijnt alle wijsheid in pacht te hebben..
Ik wil alleen stellen dat iedereen het recht heeft om ongestoord te kunnen posten in 'Tru", zonder meteen afgemaakt te worden door RON1N'S , en andere wijsneuzen..(no hard feelings doh;)
Dit topic gaat over de zin of onzin over het topic "Truth"..(en dat vind ik nog steeds zinnig)
Van mij wel hoor @ RON1Nneke..no problem..zolang jij datzelfde recht ook aan anderen laat..quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Iedereen ?
Dus ik mag hier ook ongestoord posten zonder persoonlijke aanvallen van die andere wijsneuzen zoals Maronnetjes. Nee,ok, dan zijn we het eens.
Dat doe ik hier al bijna 3 jaar lieve schat, of probeer het in ieder geval, iedereen heeft wel eens een moment van zwaktequote:Op zaterdag 3 september 2011 03:01 schreef Maron het volgende:
Van mij wel hoor @ RON1Nneke..no problem..zolang jij datzelfde recht ook aan anderen laat..
Okay RON1N, daar kan ik me in vinden..even goede vrienden..quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:32 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat doe ik hier al bijna 3 jaar lieve schat, of probeer het in ieder geval, iedereen heeft wel eens een moment van zwakte
Ook al geloof ik niet zozeer in de meeste dingen hier, zoals ik al zei, alles kan tot het is uitgesloten. De onderwerpen hier betreft veel zaken die dan wel niet bewezen mogen zijn, ze zijn ook niet uitgesloten. (& soms kan dat ook gewoon niet).
De eeuwige discussies over de bewijsvoering en de verwijzingen naar Randi's miljoen etc. hoeven van mij ook niet hoor.
Maar vaak wordt gedaan of alleen de non-believers hier de ander voor gek en nog wat verslijt en dat is niet zo. Helaas.
Geconfronteerd met mogelijk bewijs, moet dat echter wel goed bekeken worden. Dat moet men kunnen verdedigen. Maar de discussies daarover wordt ik ook moe van hoor en doe er ook zelden aan mee. Soms moet je gewoon ergens overheen stappen of een aanname doen om verder te komen in een discussie.
Wat als ... ?
& waarschijnlijkheid is nog geen zekerheid.
Dat Roswell etc. een buitenaards ruimteschip was behoort dus nog steeds tot de mogelijkheden, evengoed dat geesten kunnen bestaan, reincarnatie en ga zo maar door.
We weten nog lang niet alles. Vrij weinig zelfs. Dat maakt het juist zo interessant.
The truth is out there, heeft te maken met onderzoeken, nieuwe dingen ontdekken, nieuwsgierigheid, antwoorden, nieuwe inzichten.
& Dat bereik je niet met ridiculiseren, maar elke waarheid moet daar wel doorheen
edit:
en ik gebruik expres 'buitenaards ruimteschip' en niet UFO, want dat kan van alles zijn. Aliens, geesten, projecties, top secret ... zelfs een vogel of natuurverschijnsel
Huh wat? Welk homeopatisch middel helpt tegen muggen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:28 schreef MissVanity het volgende:
Ik heb dat hele verhaal over homeopathie gemist![]()
Ken wel mensen die er heel veel baat bij hebben.
En je wordt niet geprikt door muggen als je die middelen gebruikt
Oftewel, het heeft geen zin er over door te gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:26 schreef R0N1N het volgende:
Nou, dan kan ik geheel OT melden dat al die jaren TRU in elk geval een patstelling omtrent het begrip [waarheid] heeft opgeleverd.
quote:Tegenover relativisme over het begrip waarheid, bestaan er ook positivistische opvattingen waarmee er bijvoorbeeld naar een "overkoepelende waarheid" gestreefd kan worden om ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden (of axioma's) op een hoger niveau met elkaar te verzoenen.
Zo denk ik er ook over eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:27 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar wat ik vreemd vind is dat hier door sommigen gesproken wordt over 'jouw waarheid, mijn waarheid', maar waarheid is gewoon waarheid. Er is niet een 'jouw waarheid, mijn waarheid'. Dat is gewoon grote onzin.
En wat me sowieso meestal opvalt bij gelovigen, is gebrek aan kennis. En door dat gebrek aan kennis geloven ze.
Dan heeft bijvoorbeeld iemand weer zogenaamd een vrije-energie-ding uitgevonden (scam, gebaseerd op het verkrijgen van eindeloze giften) en een hele zooi gelovigen loopt daar dan weer achteraan te hijgen en te wijzen richting de wetenschap van 'kijk dan kijk dan, jahaa jullie willen er gewoon niets van weten omdat het een blamage is voor de gevestigde wetenschap en omdat 'de wetenschap' * er niks aan kan verdienen', terwijl gewoon iedere keer blijkt dat die gelovigen gewoon een gebrek aan kennis bezitten en dat die mensen die weer zogenaamd een vrij-energie-ding hebben uitgevonden grote oplichters zijn en jśist uit zijn op mensen geld afhandig te maken. En zo kan ik nog wel veel meer dingen opnoemen waar veel gelovige mensen als onwetende schaapjes achteraan lopen (en zelfs geld voor betalen).
Nogmaals: Er is niet zoiets als 'jouw waarheid, mijn waarheid'. Er is waarheid en een andere mening (meestal gebaseerd op een gebrek aan kennis).
* Ik krijg soms de indruk dat sommige gelovigen denken dat 'de wetenschap' een 'ding' is waar iedereen elkaars hand boven het hoofd houdt, maar zo werkt wetenschap gewoon niet. Als er een onderzoek is geweest en jij bent van mening dat er geen barst klopt van de resultaten, staat het je vrij om het zelf opnieuw wetenschappelijk te gaan onderzoeken. Als blijkt dat jij gelijk hebt, dan wordt jouw paper echt serieus genomen.
Wat heb jij dan (blijkbaar) voor bijzondere dingen zien gebeuren en hoe weet je zo zeker dat ze niet wetenschappelijk/rationeel zijn te verklaren?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daar heb je gelijk in, behalve dat ik dingen heb zien gebeuren waarvan de wetenschap zegt dat ze niet kunnen. In dat opzicht heb ik een empirische ervaringsvoorsprong op hem. Als hij dan op een vervelende manier zegt dat het niet mogelijk is, dan weet ik (vanuit mijn eigen ervaring) dat hij het niet bij het rechte eind heeft.
Ach dat mis ik ook bij jou. Net als je getroll in het homeopatietopic enorm stoorde, je deed daar echt je best het topic om zeep te helpen.quote:[b]Op vrijdag 2 september 2011 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:[/url]
[..]
Iedereen mag er ingaan hoe hij of zij dat wil. Mits alleen maar met respect voor de ander. En dat mis ik een beetje in de teneur van Piet
Waar heb je het over?quote:[..]
Of jij ... door zo door te blijven hameren op je eigen gelijk, want jij hebt immers gelijk en anders moeten ze het maar aantonen terwijl je weet dat het niet aan te tonen is.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach dat mis ik ook bij jou. Net als je getroll in het homeopatietopic enorm stoorde, je deed daar echt je best het topic om zeep te helpen.
Jij had in dat topic geen enkel steekhoudend argument. Dat je daar boos over bent is niet mijn probleem, maar jij schijnt er nogal problemen mee te hebben. Grappig, heel grappig dat je mij wat persoonlijke zaken aanwrijft die vooral op jezelf slaan.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Of jij ... door zo door te blijven hameren op je eigen gelijk, want jij hebt immers gelijk en anders moeten ze het maar aantonen terwijl je weet dat het niet aan te tonen is.
Lekker he die makkelijke discussies willen voeren? Voel je je goed bij als je je punt kan maken en weet dat er niemand iets anders (lees wetenschappelijk aangetoond bewijs) tegenin kan brengen?
Persoonlijk vind ik het een uiting van zwakte om jezelf op die manier lekker te voelen. Dat soort discussies, als je het al zo wilt noemen zijn zinloos. Nog triester maakt het dat je nu er nog een punt van maakt dat iemand je plezier dwars heeft gezeten alsof je speeltje is afgepakt.
Er nu nog op terugkomen... omg wat heb ik een medelij met jouw gedachtegang.
Wat ik me afvraag Piet, jij als 'wetenschappelijk onderlegd', zoals je je laat zien dan, reageert niet op mijn:quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij had in dat topic geen enkel steekhoudend argument. Dat je daar boos over bent is niet mijn probleem, maar jij schijnt er nogal problemen mee te hebben. Grappig, heel grappig dat je mij wat persoonlijke zaken aanwrijft die vooral op jezelf slaan.
Je bent er als de kippen bij om Bastard zogenaamd bij zn kladden te grijpen, waarom reageer je niet op mijn post?quote:ook de wetenschap heeft de waarheid niet in pacht. Anders zou 'de waarheid' niet 1 keer in de zoveel tijd hoeven worden aangepast.
Dat niet willen begrijpen of maar een poging tot willen doen.. Succes met die plaat voor je kop.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij had in dat topic geen enkel steekhoudend argument. Dat je daar boos over bent is niet mijn probleem, maar jij schijnt er nogal problemen mee te hebben. Grappig, heel grappig dat je mij wat persoonlijke zaken aanwrijft die vooral op jezelf slaan.
Eenzijdig een discussie willen voeren en alleen maar willen onderstrepen van eigen gelijk voelt bij mij niet aan als "in de kladden grijpen hoor". Nee, ik zie het als mastrubatie.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:09 schreef Blaadje11 het volgende:
Je bent er als de kippen bij om Bastard zogenaamd bij zn kladden te grijpen, waarom reageer je niet op mijn post?
Ehms.. ook lekker jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eenzijdig een discussie willen voeren en alleen maar willen onderstrepen van van eigen gelijk voelt bij mij niet aan als "in de kladden grijpen hoor". Nee, ik zie het als mastrubatie.
Kom ik nog op terug, ben aan het koken en ipad typt lastig.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:09 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag Piet, jij als 'wetenschappelijk onderlegd', zoals je je laat zien dan, reageert niet op mijn:
[..]
Je bent er als de kippen bij om Bastard zogenaamd bij zn kladden te grijpen, waarom reageer je niet op mijn post?
En weer loop je te schelden, zoals altijd.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat niet willen begrijpen of maar een poging tot willen doen.. Succes met die plaat voor je kop.
Doe jij ook, al is dat misschien zogenaamd wat beschaafder..quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer loop je te schelden, zoals altijd.
Waar scheld ik?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:23 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Doe jij ook, al is dat misschien zogenaamd wat beschaafder..
Het gaat niet om schelden, het gaat om wat je zegt met wat voor toon.. waarom snap je dat niet?quote:
Nom nom nomquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom ik nog op terug, ben aan het koken en ipad typt lastig.
Ach nu is het de toon.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:24 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Het gaat niet om schelden, het gaat om wat je zegt met wat voor toon.. waarom snap je dat niet?
Nee, juist omdat je ze niet echt kan onderbouwen. Je schermt met de wetenschap, terwijl je (voor het gemak?) vergeet dat ook de wetenschap de waarheid niet in pacht heeft, zoals ik in een vorige post al aangaf en waar jij nog op gaat reagerenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach nu is het de toon.
Vertel, ironie? Omdat ik een andere mening heb en die goed weet te onderbouwen? Mensen op redeneerfouten wijs en ze dat niet leuk vinden?
Is dat schelden in jouw straatje?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer loop je te schelden, zoals altijd.
Niemand vraagt om Piet nee, maar tis wel zo dat hij overuigingen (ongewildquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is dat schelden in jouw straatje?
Je hoort jezelf graag praten, vind het geweldig om een punt te maken of je gelijk neer te zetten, maar weet je, niemand heeft er om gevraagd dus waarom zou je het spuwen? Denk daar eens over na.
Het is alsof ik eens even wil gaan vertellen in PTA dat auto's toch echt milieuvervuilend zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:45 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Niemand vraagt om Piet nee, maar tis wel zo dat hij overuigingen (ongewild) versterkt, mooi toch
Ik probeer het steeds weer, die spiegel aanreiken.. maar het is verspilde moeite geloof ik inderdaad.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:48 schreef mousy31 het volgende:
k Zou hier mn energie niet meer aan verkwisten Bastard, hij doet in alle topics zo, zielig eigenlijk toch als je niet eens normaal een discussie kan voeren, zonder een ander te kwetsen of te beledigen.
Ik zeg nixquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is alsof ik eens even wil gaan vertellen in PTA dat auto's toch echt milieuvervuilend zijn.
Ik open er een topic over en vraag iedereen om mij het tegendeel te bewijzen, en dan gelukkig wezen als niemand blijkt mij anders te kunnen vertellen. Please
En weer een persoonlijke aanvalquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is dat schelden in jouw straatje?
Je hoort jezelf graag praten, vind het geweldig om een punt te maken of je gelijk neer te zetten, maar weet je, niemand heeft er om gevraagd dus waarom zou je het spuwen? Denk daar eens over na.
Misschien toch doen, er is altijd wat te leren?quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Ok, dat scheelt dan weer 200 ruzieposts lezen.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:17 schreef mousy31 het volgende:
Sommige mensen willen niet leren en dan houd t gewoon op.
Probleem is dat men dan maar modder gaat gooien. Van weerskanten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:17 schreef mousy31 het volgende:
Sommige mensen willen niet leren en dan houd t gewoon op.
Ik wacht met smart op het moment dat je uitgekookt bent.. ehh..quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom ik nog op terug, ben aan het koken en ipad typt lastig.
Hiermee veronderstel je al dat geloven irrationeel is in jouw ogen. Ook je voorbeeld.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:40 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Als ik trouwens een gelovige zou zijn, zou ik blij zijn als blijkt dat er rationele verklaringen zijn.
<snip>
Ik vind de meeste geloofsdingetjes (misschien wel allemaal) inderdaad niet getuigen van enig logisch inzicht en kennis van zaken. Het is echt hoofdzakelijk onwetendheid. Zoals bijvoorbeeld dat voorbeeld dat ik gaf over vrije energie.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hiermee veronderstel je al dat geloven irrationeel is in jouw ogen. Ook je voorbeeld.
Bovendien heb je het dan over traumatische ervaringen.
Ook veel gelovigen hebben het over doemscenario's, demonen, enge spoken, en andere narigheden.quote:Veel gelovigen hebben het juist over positieve ervaringen.
Daar hoef je geen waarzegger voor te wezenquote:Op zondag 4 september 2011 10:17 schreef lezzer het volgende:
Nou het verloop van dit topic had ik wel durven voorspellen.
MissVanity, welk homeopathisch middel helpt goed tegen muggen? Ik ken namelijk iemand die altijd zit te zeuren dat hij last heeft van muggen en dat niks helpt en hij wil ook niet de hele dag onder een klamboe gaan zitten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:28 schreef MissVanity het volgende:
Ik heb dat hele verhaal over homeopathie gemist![]()
Ken wel mensen die er heel veel baat bij hebben.
En je wordt niet geprikt door muggen als je die middelen gebruikt
Alles door elkaar heenquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:01 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
MissVanity, welk homeopathisch middel helpt goed tegen muggen? Ik ken namelijk iemand die altijd zit te zeuren dat hij last heeft van muggen en dat niks helpt en hij wil ook niet de hele dag onder een klamboe gaan zitten.
Suuuurequote:Op dinsdag 6 september 2011 14:37 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Alles door elkaar heenIk ken iemand die slikt echt van alles en die zegt dat ze sinds ze die middelen gebruikt niet meer wordt geprikt.
Juistquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:04 schreef MissVanity het volgende:
Wiki zegt: Homeopathie (Oud Grieks: ὅμοιος, homoios, gelijksoortig en πάθος, pathos, lijden of ziekte) is een alternatieve geneeswijze gebaseerd op de ideeėn van Samuel Hahnemann (1755 – 1843). De homeopathische behandeling bestaat in het voorschrijven van homeopathica, extreme verdunningen van stoffen die dezelfde symptomen als de te bestrijden ziekte zouden oproepen.
De homeopathische leer wordt niet ondersteund door wetenschappelijk bewijs; het gelijksoortigheidsbeginsel is in het algemeen onjuist en extreme verdunning maakt elk middel onwerkzaam.[1] Homeopaten beroepen zich echter op de theorie dat bij het zogenaamde "potentiėren" de werking van de grondstof op het oplosmiddel zou overgaan. Homeopathie wordt daarom tot de pseudowetenschappen gerekend. Effecten als gevolg van een homeopathische behandeling worden wel aan het placebo-effect toegeschreven.
Zeg dat nou nietquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:13 schreef MissVanity het volgende:
Ach, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik gebruik ook wel eens wat. Als je er hard genoeg in gelooft werkt het. En dat is dan toch prima?
Het is vooral goed voor de verkopers ervanquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:13 schreef MissVanity het volgende:
Ach, baadt het niet dan schaadt het niet.
Nee, dat doet het niet, en als jij veel geld aan wat suiker wilt betalen.quote:Ik gebruik ook wel eens wat. Als je er hard genoeg in gelooft werkt het. En dat is dan toch prima?
Ik zie het, je vraagt het je hardop af.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoeveel kinderen er niet hun vaccinaties hebben gekregen van bange domme ouders door het hersenloze gezever erover in TRU en BNW, en daarmee een groot risico lopen.
Sorryquote:
Jij was mod, jij bent mede verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie het, je vraagt het je hardop af.
Hangt van de vaccinatie af. Neem die varkens/mexicaanse-griep ...quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoeveel kinderen er niet hun vaccinaties hebben gekregen van bange domme ouders door het hersenloze gezever erover in TRU en BNW, en daarmee een groot risico lopen.
Ik ben nergens verantwoordelijk voor geweest anders dan de discussie in open veld te laten plaatsvinden zonder gescheld of gesneer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij was mod, jij bent mede verantwoordelijk.
Heb jij je kinderen laten vaccineren tegen bv Mazelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |