abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101408970
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef El_Matador het volgende:

Maar de legio voorbeelden van voorbeeeeeldig onverkozen bestuur van de burgemeesters door het land zijn natuurlijk overweldigende argumenten om het gekozen alternatief niet te hoeven proberen... _O-
Het is nogal stompzinnig om een verkozen burgermeester te willen in een stelsel met een verkozen gemeenteraad waarin de burgermeester geacht wordt boven de partijen te staan én de link te vormen met de rijksoverheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101409082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is nogal stompzinnig om een verkozen burgermeester te willen in een stelsel met een verkozen gemeenteraad waarin de burgermeester geacht wordt boven de partijen te staan én de link te vormen met de rijksoverheid.
Partijpolitieke rotzooi heb je nu al. Dat vlak je niet uit. Jij hebt geen vertrouwen in het volk. Wel in partijorganen die afgedankte politici doorschuiven naar nieuwe baantjes. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:01:00 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101409091
quote:

[..]

Ja, waanzin, hoe zou dat dan toch gaan in andere landen waar men wel de burgemeester kiest,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:02:46 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_101409160
quote:

[..]

Als de burgemeester geacht wordt boven de partijen te staan, waarom mag de burgemeester dan wel lid zijn van een partij?

Daarnaast is directe democratie effectiever dan indirecte democratie die in de praktijk de macht aan de achterkamertjes regenten van de grote partijen geeft.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_101409236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, waanzin, hoe zou dat dan toch gaan in andere landen waar men wel de burgemeester kiest,
Die hebben een ander stelsel. Als je het hele stelsel afschaft kun je dat best vervangen voor een heel ander stelsel met een gekozen burgermeester. Maar dat maakt het niet minder stompzinnig om een verkozen burgermeester in dit stelsel te wringen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:08:06 #156
111528 Viajero
Who dares wins
pi_101409338
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die hebben een ander stelsel. Als je het hele stelsel afschaft kun je dat best vervangen voor een heel ander stelsel met een gekozen burgermeester. Maar dat maakt het niet minder stompzinnig om een verkozen burgermeester in dit stelsel te wringen.
Het zal vervelend worden voor de vriendjes van de regenten, dan moeten ineens honderden compleet incompetente partijleden een baan vinden waarin ze echt moeten presteren. En ook Brussel en Straatsburg hebben een limiet op hoeveel mislukkelingen je daar naartoe kan sturen.

Verder zie ik echt voor niemand nadelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_101409408
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het veroorzaken van overlast lijkt me nou niet iets waarvoor je een strafblad krijgt of zou moeten krijgen.
Wat jou (of mij) lijkt doet niet ter zake. Het is aan de rechter om te beslissen of iemand veroordeeld wordt of niet. En een veroordeling = strafblad.

Daarnaast: tegenwoordig wordt structurele straatroof en winkeldiefstal door de politiek onder de noemer "overlast" geschaard. Dat dat allebei gewoonweg delicten zijn die tot veroordelingen kunnen leiden is gewoon een feit, ook al willen sommigen (zoals deze burgemeester) daar niets van weten.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:11:03 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101409442
denk niet dat een gekozen burgermeester zulk soort problematiek even makkelijk zal oplossen, maar wie weet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:14:14 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_101409559
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:11 schreef Re het volgende:
denk niet dat een gekozen burgermeester zulk soort problematiek even makkelijk zal oplossen, maar wie weet
Dat denk ik ook niet. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Maar een gekozen burgemeester zal het in elk geval beter doen dan een benoemde regent, omdat een gekozen burgemeester opnieuw verkozen wil worden, of misschien zelfs in een grotere stad wil worden verkozen.
pi_101409987
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het zal vervelend worden voor de vriendjes van de regenten, dan moeten ineens honderden compleet incompetente partijleden een baan vinden waarin ze echt moeten presteren. En ook Brussel en Straatsburg hebben een limiet op hoeveel mislukkelingen je daar naartoe kan sturen.

Verder zie ik echt voor niemand nadelen.
Waarom quote je mij als je niet leest wat er staat?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:10 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Wat jou (of mij) lijkt doet niet ter zake. Het is aan de rechter om te beslissen of iemand veroordeeld wordt of niet. En een veroordeling = strafblad.
Ja, dat was mij bekend, en nu?

quote:
Daarnaast: tegenwoordig wordt structurele straatroof en winkeldiefstal door de politiek onder de noemer "overlast" geschaard.
Door wie? Volgens mij wordt overlast nogal eens onder ernstige criminaliteit geschaard, terwijl het toch echt geen synoniemen zijn, in de verste verte niet. Het zal wel net zoiets zijn als dat het gevoel van onveiligheid ook onveiligheid is. Ik dacht dat het een jaar of 10 geleden al tijd was om "de problemen te benoemen", ik ben daar een voorstander van maar die behoefte lijkt juist te ontbreken. Als je problemen benoemt is het ene probleem namelijk het andere niet en wordt ook anders benoemt. Overlast is een ander probleem dan straatroof, wat ik me bij structurele straatroof moet voorstellen weet ik niet, en dat moet je dus ook anders benoemen. Dat de problemen vaak verwant zijn doet daar natuurlijk niet aan af. Juist zij die de problemen benoemd willen hebben weigeren de problemen te benoemen en roepen liever iets met 'Marokkanen'.

quote:
Dat dat allebei gewoonweg delicten zijn die tot veroordelingen kunnen leiden is gewoon een feit, ook al willen sommigen (zoals deze burgemeester) daar niets van weten.
Of hij maakt gewoon van overlast niet iets wat het niet is, zoals van iemand met enige beheersing van de Nederlandse taal verwacht mag worden.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:29:45 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101410074
Je azijnzeikerij gaat er gewoon over wat er met overlast bedoeld wordt, nietwaar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101412663
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom quote je mij als je niet leest wat er staat?

[..]

Ja, dat was mij bekend, en nu?

[..]

Door wie? Volgens mij wordt overlast nogal eens onder ernstige criminaliteit geschaard, terwijl het toch echt geen synoniemen zijn, in de verste verte niet. Het zal wel net zoiets zijn als dat het gevoel van onveiligheid ook onveiligheid is. Ik dacht dat het een jaar of 10 geleden al tijd was om "de problemen te benoemen", ik ben daar een voorstander van maar die behoefte lijkt juist te ontbreken. Als je problemen benoemt is het ene probleem namelijk het andere niet en wordt ook anders benoemt. Overlast is een ander probleem dan straatroof, wat ik me bij structurele straatroof moet voorstellen weet ik niet, en dat moet je dus ook anders benoemen. Dat de problemen vaak verwant zijn doet daar natuurlijk niet aan af. Juist zij die de problemen benoemd willen hebben weigeren de problemen te benoemen en roepen liever iets met 'Marokkanen'.

[..]

Of hij maakt gewoon van overlast niet iets wat het niet is, zoals van iemand met enige beheersing van de Nederlandse taal verwacht mag worden.
Ikke niet (willen) weten nie.

Straatroof en andere terreur wordt tegenwoordig (na sturing door politiek) door de politie geregistreerd als "overlast". Structurele straatroof = draaideurdrama.

Jij wil het niet weten. Ik ben er weer klaar mee. Toedeloe ik ben weg.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:51:01 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101412746
Ach joh, in elk topic komt er wel weer een "met de mantel der liefde" bedekker, gewoon niet meer serieus op ingaan, die types komen niet buiten man :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:59:18 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101413024
ach ja beter dan die rechtse rukkertjes die als een kip zonder kop over straat rennen me dunkt :')

oftewel: lijkt me toch best van belang wat er tegenwoordig nou onder overlast wordt geplaatst, en een onderbuikdrekgevoel noem ik geen argument.

verder is de gedachte van deze burgermeester natuurlijk eentje van de categorie zware plank voor je hoofd
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:00:15 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101413055
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:59 schreef Re het volgende:
ach ja beter dan die rechtse rukkertjes die als een kip zonder kop over straat rennen me dunkt :')

oftewel: lijkt me toch best van belang wat er tegenwoordig nou onder overlast wordt geplaatst, en een onderbuikdrekgevoel noem ik geen argument.

verder is de gedachte van deze burgermeester natuurlijk eentje van de categorie zware plank voor je hoofd
Beide is irritant. Maar overlast stond eerder al omschreven, straatroof etc dus. Dat is tegenwoordig dus al overlast ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101413147
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:59 schreef Re het volgende:
Dat durven die rukkertjes van hier helemaal niet, veel te gevaarlijk, en rennen was toch al nooit hun ding.

quote:
Laten we het allemaal gewoon "dat gedrag" noemen, wat dan "aangepakt" moet worden. Om met Opstelten te spreken "Je moet iets doen". Dan hebben we zowel de problemen als de oplossing benoemd.
pi_101413213
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Beide is irritant. Maar overlast stond eerder al omschreven, straatroof etc dus. Dat is tegenwoordig dus al overlast ;).
Hoe gaan we binnenkort moord noemen? Wordt daar ook een fijne relativerende term voor bedacht?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:07:45 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101413270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ik heb geen bron gezien, slechts wat geblaat en elkaar napraten, of ik moet iets gemist hebben, dat kan ook
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 16:10:44 #169
137949 Disana
pi_101413348
Als je overlast invoert op Google vind je enkel ergernissen die niet crimineel zijn.
pi_101413542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe gaan we binnenkort moord noemen? Wordt daar ook een fijne relativerende term voor bedacht?
Vraag het Just a girl en Heatwave, dat zijn overduidelijk goed geinformeerde taalpuristen.
pi_101414851
Ik het niet wat om die reljongeren gewoon gratis wiet te geven? Dan blijven ze vanzelf relaxed en het is tevens goed voor de Helmondse industrie ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101415071
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik het niet wat om die reljongeren gewoon gratis wiet te geven? Dan blijven ze vanzelf relaxed en het is tevens goed voor de Helmondse industrie ^O^
Nee, die koffieshops werden juist gesloten. :|W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_101415131
quote:
15s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, die koffieshops werden juist gesloten. :|W
Die coffeeshops die gratis wiet uitdeelden? Als ze wiet moeten kopen dan moeten ze eerst op criminele wijze wat geld 'verdienen'. Dat moeten we niet hebben, de kosten moeten maar betaald worden door de gemeenschap, die heeft tenslotte last van het reltuig :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101415233
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die coffeeshops die gratis wiet uitdeelden? Als ze wiet moeten kopen dan moeten ze eerst op criminele wijze wat geld 'verdienen'. Dat moeten we niet hebben, de kosten moeten maar betaald worden door de gemeenschap, die heeft tenslotte last van het reltuig :7
Want gewoon werken is voor de dommen?
pi_101415284
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iedereen gratis wiet. :7

Strak plan.

pi_101416081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want gewoon werken is voor de dommen?
Reljongeren zijn meestal liever crimineel dan deugdzaam. Waarom werken als je ook kan stelen? Is nog veel stoerder ook.
pi_101416146
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Iedereen gratis wiet. :7

Strak plan.
Alleen als ze gratis meth in de koffie doen ;)
pi_101416552
- Edit: laat maar
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_101418329
Dilemma;

Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.

Ik vind het ook altijd maar een vaag ding; een strafblad.

Daarmee veroordeel je iemand dus tot levenslang.

Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.

Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.

Nog beter voor de maatschappij ook.
pi_101419904
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dilemma;

Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.

Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.

Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen? :?
Een werkgever kan helemaal geen strafblad inzien. Men kan een verklaring van goed gedrag vragen en die wordt alleen afgewezen als het relevant is. Dus een veroordeelde pedo zou geen verklaring goed gedrag kunnen krijgen voor werken met kinderen.
Een strafblad is noodzakelijk om notoire veelplegers aan te kunnen pakken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101420357
quote:
Dilemma;

Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?
Het is nu al een lachertje, of beter gezegd een huilertje zoals die jongens niet aangepakt worden, maar dan zijn helemaal alle remmen los.

God allemachtig, wat een achterlijk idee van die burgemeester.
pi_101421126
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen? :?
Een werkgever kan helemaal geen strafblad inzien. Men kan een verklaring van goed gedrag vragen en die wordt alleen afgewezen als het relevant is. Dus een veroordeelde pedo zou geen verklaring goed gedrag kunnen krijgen voor werken met kinderen.
Een strafblad is noodzakelijk om notoire veelplegers aan te kunnen pakken.
Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?
Het is nu al een lachertje, of beter gezegd een huilertje zoals die jongens niet aangepakt worden, maar dan zijn helemaal alle remmen los.

God allemachtig, wat een achterlijk idee van die burgemeester.
Dat is dus het dilemma,
ik denk dat het wetenschappelijk moet worden onderzocht wat de beste oplossing is op de langere termijn..
tja maar die burgemeester stelt ook maar iets aan de kaak dat doen burgemeesters wel vaker.
pi_101421348
quote:
Dilemma;

Je haalt Nederland door de war met de VS.
pi_101422533
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?
Nou een goede maat van mij heeft een strafblad (voor drugs) en die heeft een dikke baan in de financiële wereld.

En nee, voor schoonmaker wordt dat niet gevraagd. Tenzij misschien je in een bedrijf komt te werken waar staatsgeheimen liggen.

Feit is gewoon dat het strafblad door niemand in te zien is behalve justitie. En die verklaring voor goed gedrag kan je gewoon krijgen als het strafblad niet relevant is. Zo kan je dus WEL als veroordeelde pedo bij een bank werken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101423593
quote:
92 criminele jeugdbendes in Nederland
Er zijn bijna 1800 jeugdbendes in Nederland. De meeste zorgen vooral voor overlast op straat, maar 92 jeugdbendes zijn ronduit crimineel. Dat blijkt uit cijfers van de politie, verstrekt aan RTL.

De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.

Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.

In totaal zijn er volgens het 2009 Masterplan van de politie 1760 jeugdbendes actief in Nederland. Over het algemeen zijn de jongeren tussen de 12 en 24 jaar oud. 1341 jeugdgroepen zijn hinderlijk. 327 vallen in de categorie overlastgevenden. 92 jeugdbendes zijn crimineel. In Utrecht staan de meeste jeugdbendes geregistreerd: 166, waarvan 17 crimineel.
De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?

Daarnaast: Die burgemeester :r
pi_101424981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:30 schreef ArnosL het volgende:

[..]

De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?

Daarnaast: Die burgemeester :r
Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.
Die 17 bendes die notabene als crimineel geregistreerd staan horen dus al achter slot en grendel te zitten. Waarom loopt dat nog rond? :?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:13:55 #187
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101425978
Deze burgemeester heeft groot gelijk!
Strafbladen werken stigmatiserend. Afschaffen die handel. ^O^
pi_101426585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Waarom loopt dat nog rond? :?
Omdat de politie een lijstje heeft waar ze op staan.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:36:34 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101427300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.
Die 17 bendes die notabene als crimineel geregistreerd staan horen dus al achter slot en grendel te zitten. Waarom loopt dat nog rond? :?
Bron?
pi_101428036
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:36 schreef Re het volgende:

[..]

Bron?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/06/binnenland/92_criminele_jeugdbendes_in_Nederland.xml
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:56:39 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101428278
404
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 21:57:44 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101428344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het aantal meldingen van overlast is bijna dertig, terwijl dit jaar pas acht maanden oud is. Verder is algemeen bekend dat de meldingsbereidheid daalt wanneer eerdere meldingen niet leiden tot sancties.

lol, das 1 per week (give or take), wat een oase van rust moet dat zijn :D

verder een rare uitspraak natuurlijk van de burgemeester maar ik vraag me altijd een beetje af of we dit probleem niet wat te veel uitvergroten

dat die figuren vaker op straat rondhangen en shit slopen dan de autochtone bevolking is al erg genoeg maar om nu geforceerd overal de overlast op de agenda te zetten omdat je ermee kunt scoren vind ik wat onzinnig ... dan krijg je dit soort domme uitspraken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101445093
quote:
9s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

:').

Vraag me af hoe ze die overtreffende trappen steeds weer verzinnen.
De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
pi_101445505
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
Nou, dit is toch knuffelen in de overtreffende trap, me dunkt...
pi_101445735
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oftewel: belonen als ze zich normaal gedragen. Zoals je ook je hond opvoedt, als het ware.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101446308
Maar als burgers er genoeg van hebben, dan krijgen ze ook niet gelijk een strafblad, mag ik hopen? :P

Echt, nog heel even en je hebt hier rassenrellen.. Waar zijn ze toch mee bezig?
  donderdag 1 september 2011 @ 13:35:14 #197
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101446576
Nogmaals, ik denk dat z’n woorden nogal uit z’n verband zijn gerukt. Geen burgemeester met een beetje politiek gevoel in z’n donder zou zo’n softe maatregel voorstellen in een stad die kampt met kut-marokkanen.

Eerder iets als:
- Pierre, van Houd Helmond Leefbaar: ik stel voor om ze allemaal linea recta naar de jeugdgevangenis te sturen, zodra de buurt overlast ondervindt
- Burgemeester: Dat lijkt me nogal overdreven. Ik wil niet de toekomst van een rotjongen verpesten door hem direct met een strafblad op te zadelen. Dat werkt alleen maar contraproductief.
- Journalist: BINGO! ‘Burgemeester wil dat Marokkanen geen strafblad meer krijgen’
pi_101446612
Ik denk dat deze discussie het toonbeeld is van waarom het niet wilt vlotten met het oplossen van de problematiek.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')