Het is nogal stompzinnig om een verkozen burgermeester te willen in een stelsel met een verkozen gemeenteraad waarin de burgermeester geacht wordt boven de partijen te staan én de link te vormen met de rijksoverheid.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef El_Matador het volgende:
Maar de legio voorbeelden van voorbeeeeeldig onverkozen bestuur van de burgemeesters door het land zijn natuurlijk overweldigende argumenten om het gekozen alternatief niet te hoeven proberen...
Partijpolitieke rotzooi heb je nu al. Dat vlak je niet uit. Jij hebt geen vertrouwen in het volk. Wel in partijorganen die afgedankte politici doorschuiven naar nieuwe baantjes.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nogal stompzinnig om een verkozen burgermeester te willen in een stelsel met een verkozen gemeenteraad waarin de burgermeester geacht wordt boven de partijen te staan én de link te vormen met de rijksoverheid.
Ja, waanzin, hoe zou dat dan toch gaan in andere landen waar men wel de burgemeester kiest,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nogal stompzinnig om een verkozen burgermeester te willen in een stelsel met een verkozen gemeenteraad waarin de burgermeester geacht wordt boven de partijen te staan én de link te vormen met de rijksoverheid.
Als de burgemeester geacht wordt boven de partijen te staan, waarom mag de burgemeester dan wel lid zijn van een partij?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hebben een ander stelsel. Als je het hele stelsel afschaft kun je dat best vervangen voor een heel ander stelsel met een gekozen burgermeester. Maar dat maakt het niet minder stompzinnig om een verkozen burgermeester in dit stelsel te wringen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, waanzin, hoe zou dat dan toch gaan in andere landen waar men wel de burgemeester kiest,
Het zal vervelend worden voor de vriendjes van de regenten, dan moeten ineens honderden compleet incompetente partijleden een baan vinden waarin ze echt moeten presteren. En ook Brussel en Straatsburg hebben een limiet op hoeveel mislukkelingen je daar naartoe kan sturen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hebben een ander stelsel. Als je het hele stelsel afschaft kun je dat best vervangen voor een heel ander stelsel met een gekozen burgermeester. Maar dat maakt het niet minder stompzinnig om een verkozen burgermeester in dit stelsel te wringen.
Wat jou (of mij) lijkt doet niet ter zake. Het is aan de rechter om te beslissen of iemand veroordeeld wordt of niet. En een veroordeling = strafblad.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het veroorzaken van overlast lijkt me nou niet iets waarvoor je een strafblad krijgt of zou moeten krijgen.
Dat denk ik ook niet. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Maar een gekozen burgemeester zal het in elk geval beter doen dan een benoemde regent, omdat een gekozen burgemeester opnieuw verkozen wil worden, of misschien zelfs in een grotere stad wil worden verkozen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:11 schreef Re het volgende:
denk niet dat een gekozen burgermeester zulk soort problematiek even makkelijk zal oplossen, maar wie weet
Waarom quote je mij als je niet leest wat er staat?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het zal vervelend worden voor de vriendjes van de regenten, dan moeten ineens honderden compleet incompetente partijleden een baan vinden waarin ze echt moeten presteren. En ook Brussel en Straatsburg hebben een limiet op hoeveel mislukkelingen je daar naartoe kan sturen.
Verder zie ik echt voor niemand nadelen.
Ja, dat was mij bekend, en nu?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:10 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Wat jou (of mij) lijkt doet niet ter zake. Het is aan de rechter om te beslissen of iemand veroordeeld wordt of niet. En een veroordeling = strafblad.
Door wie? Volgens mij wordt overlast nogal eens onder ernstige criminaliteit geschaard, terwijl het toch echt geen synoniemen zijn, in de verste verte niet. Het zal wel net zoiets zijn als dat het gevoel van onveiligheid ook onveiligheid is. Ik dacht dat het een jaar of 10 geleden al tijd was om "de problemen te benoemen", ik ben daar een voorstander van maar die behoefte lijkt juist te ontbreken. Als je problemen benoemt is het ene probleem namelijk het andere niet en wordt ook anders benoemt. Overlast is een ander probleem dan straatroof, wat ik me bij structurele straatroof moet voorstellen weet ik niet, en dat moet je dus ook anders benoemen. Dat de problemen vaak verwant zijn doet daar natuurlijk niet aan af. Juist zij die de problemen benoemd willen hebben weigeren de problemen te benoemen en roepen liever iets met 'Marokkanen'.quote:Daarnaast: tegenwoordig wordt structurele straatroof en winkeldiefstal door de politiek onder de noemer "overlast" geschaard.
Of hij maakt gewoon van overlast niet iets wat het niet is, zoals van iemand met enige beheersing van de Nederlandse taal verwacht mag worden.quote:Dat dat allebei gewoonweg delicten zijn die tot veroordelingen kunnen leiden is gewoon een feit, ook al willen sommigen (zoals deze burgemeester) daar niets van weten.
Ikke niet (willen) weten nie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom quote je mij als je niet leest wat er staat?
[..]
Ja, dat was mij bekend, en nu?
[..]
Door wie? Volgens mij wordt overlast nogal eens onder ernstige criminaliteit geschaard, terwijl het toch echt geen synoniemen zijn, in de verste verte niet. Het zal wel net zoiets zijn als dat het gevoel van onveiligheid ook onveiligheid is. Ik dacht dat het een jaar of 10 geleden al tijd was om "de problemen te benoemen", ik ben daar een voorstander van maar die behoefte lijkt juist te ontbreken. Als je problemen benoemt is het ene probleem namelijk het andere niet en wordt ook anders benoemt. Overlast is een ander probleem dan straatroof, wat ik me bij structurele straatroof moet voorstellen weet ik niet, en dat moet je dus ook anders benoemen. Dat de problemen vaak verwant zijn doet daar natuurlijk niet aan af. Juist zij die de problemen benoemd willen hebben weigeren de problemen te benoemen en roepen liever iets met 'Marokkanen'.
[..]
Of hij maakt gewoon van overlast niet iets wat het niet is, zoals van iemand met enige beheersing van de Nederlandse taal verwacht mag worden.
Beide is irritant. Maar overlast stond eerder al omschreven, straatroof etc dus. Dat is tegenwoordig dus al overlastquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:59 schreef Re het volgende:
ach ja beter dan die rechtse rukkertjes die als een kip zonder kop over straat rennen me dunkt
oftewel: lijkt me toch best van belang wat er tegenwoordig nou onder overlast wordt geplaatst, en een onderbuikdrekgevoel noem ik geen argument.
verder is de gedachte van deze burgermeester natuurlijk eentje van de categorie zware plank voor je hoofd
Dat durven die rukkertjes van hier helemaal niet, veel te gevaarlijk, en rennen was toch al nooit hun ding.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:59 schreef Re het volgende:
ach ja beter dan die rechtse rukkertjes die als een kip zonder kop over straat rennen me dunkt
Laten we het allemaal gewoon "dat gedrag" noemen, wat dan "aangepakt" moet worden. Om met Opstelten te spreken "Je moet iets doen". Dan hebben we zowel de problemen als de oplossing benoemd.quote:oftewel: lijkt me toch best van belang wat er tegenwoordig nou onder overlast wordt geplaatst, en een onderbuikdrekgevoel noem ik geen argument.
Hoe gaan we binnenkort moord noemen? Wordt daar ook een fijne relativerende term voor bedacht?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beide is irritant. Maar overlast stond eerder al omschreven, straatroof etc dus. Dat is tegenwoordig dus al overlast.
ik heb geen bron gezien, slechts wat geblaat en elkaar napraten, of ik moet iets gemist hebben, dat kan ookquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beide is irritant. Maar overlast stond eerder al omschreven, straatroof etc dus. Dat is tegenwoordig dus al overlast.
Vraag het Just a girl en Heatwave, dat zijn overduidelijk goed geinformeerde taalpuristen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe gaan we binnenkort moord noemen? Wordt daar ook een fijne relativerende term voor bedacht?
Nee, die koffieshops werden juist gesloten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik het niet wat om die reljongeren gewoon gratis wiet te geven? Dan blijven ze vanzelf relaxed en het is tevens goed voor de Helmondse industrie
Die coffeeshops die gratis wiet uitdeelden? Als ze wiet moeten kopen dan moeten ze eerst op criminele wijze wat geld 'verdienen'. Dat moeten we niet hebben, de kosten moeten maar betaald worden door de gemeenschap, die heeft tenslotte last van het reltuigquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die koffieshops werden juist gesloten.
Want gewoon werken is voor de dommen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die coffeeshops die gratis wiet uitdeelden? Als ze wiet moeten kopen dan moeten ze eerst op criminele wijze wat geld 'verdienen'. Dat moeten we niet hebben, de kosten moeten maar betaald worden door de gemeenschap, die heeft tenslotte last van het reltuig
Iedereen gratis wiet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die coffeeshops die gratis wiet uitdeelden? Als ze wiet moeten kopen dan moeten ze eerst op criminele wijze wat geld 'verdienen'. Dat moeten we niet hebben, de kosten moeten maar betaald worden door de gemeenschap, die heeft tenslotte last van het reltuig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |