abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101416081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want gewoon werken is voor de dommen?
Reljongeren zijn meestal liever crimineel dan deugdzaam. Waarom werken als je ook kan stelen? Is nog veel stoerder ook.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101416146
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:07 schreef El_Matador het volgende:

Iedereen gratis wiet. :7

Strak plan.
Alleen als ze gratis meth in de koffie doen ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101416552
- Edit: laat maar
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_101418329
Dilemma;

Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.

Ik vind het ook altijd maar een vaag ding; een strafblad.

Daarmee veroordeel je iemand dus tot levenslang.

Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.

Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.

Nog beter voor de maatschappij ook.
pi_101419904
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dilemma;

Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.

Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.

Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen? :?
Een werkgever kan helemaal geen strafblad inzien. Men kan een verklaring van goed gedrag vragen en die wordt alleen afgewezen als het relevant is. Dus een veroordeelde pedo zou geen verklaring goed gedrag kunnen krijgen voor werken met kinderen.
Een strafblad is noodzakelijk om notoire veelplegers aan te kunnen pakken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101420357
quote:
Dilemma;

Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?
Het is nu al een lachertje, of beter gezegd een huilertje zoals die jongens niet aangepakt worden, maar dan zijn helemaal alle remmen los.

God allemachtig, wat een achterlijk idee van die burgemeester.
pi_101421126
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen? :?
Een werkgever kan helemaal geen strafblad inzien. Men kan een verklaring van goed gedrag vragen en die wordt alleen afgewezen als het relevant is. Dus een veroordeelde pedo zou geen verklaring goed gedrag kunnen krijgen voor werken met kinderen.
Een strafblad is noodzakelijk om notoire veelplegers aan te kunnen pakken.
Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?
Het is nu al een lachertje, of beter gezegd een huilertje zoals die jongens niet aangepakt worden, maar dan zijn helemaal alle remmen los.

God allemachtig, wat een achterlijk idee van die burgemeester.
Dat is dus het dilemma,
ik denk dat het wetenschappelijk moet worden onderzocht wat de beste oplossing is op de langere termijn..
tja maar die burgemeester stelt ook maar iets aan de kaak dat doen burgemeesters wel vaker.
pi_101421348
quote:
Dilemma;

Je haalt Nederland door de war met de VS.
pi_101422533
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?
Nou een goede maat van mij heeft een strafblad (voor drugs) en die heeft een dikke baan in de financiële wereld.

En nee, voor schoonmaker wordt dat niet gevraagd. Tenzij misschien je in een bedrijf komt te werken waar staatsgeheimen liggen.

Feit is gewoon dat het strafblad door niemand in te zien is behalve justitie. En die verklaring voor goed gedrag kan je gewoon krijgen als het strafblad niet relevant is. Zo kan je dus WEL als veroordeelde pedo bij een bank werken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101423593
quote:
92 criminele jeugdbendes in Nederland
Er zijn bijna 1800 jeugdbendes in Nederland. De meeste zorgen vooral voor overlast op straat, maar 92 jeugdbendes zijn ronduit crimineel. Dat blijkt uit cijfers van de politie, verstrekt aan RTL.

De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.

Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.

In totaal zijn er volgens het 2009 Masterplan van de politie 1760 jeugdbendes actief in Nederland. Over het algemeen zijn de jongeren tussen de 12 en 24 jaar oud. 1341 jeugdgroepen zijn hinderlijk. 327 vallen in de categorie overlastgevenden. 92 jeugdbendes zijn crimineel. In Utrecht staan de meeste jeugdbendes geregistreerd: 166, waarvan 17 crimineel.
De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?

Daarnaast: Die burgemeester :r
pi_101424981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:30 schreef ArnosL het volgende:

[..]

De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?

Daarnaast: Die burgemeester :r
Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.
Die 17 bendes die notabene als crimineel geregistreerd staan horen dus al achter slot en grendel te zitten. Waarom loopt dat nog rond? :?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:13:55 #187
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_101425978
Deze burgemeester heeft groot gelijk!
Strafbladen werken stigmatiserend. Afschaffen die handel. ^O^
pi_101426585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Waarom loopt dat nog rond? :?
Omdat de politie een lijstje heeft waar ze op staan.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:36:34 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101427300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.
Die 17 bendes die notabene als crimineel geregistreerd staan horen dus al achter slot en grendel te zitten. Waarom loopt dat nog rond? :?
Bron?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101428036
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:36 schreef Re het volgende:

[..]

Bron?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/06/binnenland/92_criminele_jeugdbendes_in_Nederland.xml
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:56:39 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101428278
404
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 21:57:44 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101428344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het aantal meldingen van overlast is bijna dertig, terwijl dit jaar pas acht maanden oud is. Verder is algemeen bekend dat de meldingsbereidheid daalt wanneer eerdere meldingen niet leiden tot sancties.

lol, das 1 per week (give or take), wat een oase van rust moet dat zijn :D

verder een rare uitspraak natuurlijk van de burgemeester maar ik vraag me altijd een beetje af of we dit probleem niet wat te veel uitvergroten

dat die figuren vaker op straat rondhangen en shit slopen dan de autochtone bevolking is al erg genoeg maar om nu geforceerd overal de overlast op de agenda te zetten omdat je ermee kunt scoren vind ik wat onzinnig ... dan krijg je dit soort domme uitspraken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101445093
quote:
9s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

:').

Vraag me af hoe ze die overtreffende trappen steeds weer verzinnen.
De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
pi_101445505
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
Nou, dit is toch knuffelen in de overtreffende trap, me dunkt...
pi_101445735
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oftewel: belonen als ze zich normaal gedragen. Zoals je ook je hond opvoedt, als het ware.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101446308
Maar als burgers er genoeg van hebben, dan krijgen ze ook niet gelijk een strafblad, mag ik hopen? :P

Echt, nog heel even en je hebt hier rassenrellen.. Waar zijn ze toch mee bezig?
  donderdag 1 september 2011 @ 13:35:14 #197
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101446576
Nogmaals, ik denk dat z’n woorden nogal uit z’n verband zijn gerukt. Geen burgemeester met een beetje politiek gevoel in z’n donder zou zo’n softe maatregel voorstellen in een stad die kampt met kut-marokkanen.

Eerder iets als:
- Pierre, van Houd Helmond Leefbaar: ik stel voor om ze allemaal linea recta naar de jeugdgevangenis te sturen, zodra de buurt overlast ondervindt
- Burgemeester: Dat lijkt me nogal overdreven. Ik wil niet de toekomst van een rotjongen verpesten door hem direct met een strafblad op te zadelen. Dat werkt alleen maar contraproductief.
- Journalist: BINGO! ‘Burgemeester wil dat Marokkanen geen strafblad meer krijgen’
pi_101446612
Ik denk dat deze discussie het toonbeeld is van waarom het niet wilt vlotten met het oplossen van de problematiek.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')