Reljongeren zijn meestal liever crimineel dan deugdzaam. Waarom werken als je ook kan stelen? Is nog veel stoerder ook.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want gewoon werken is voor de dommen?
Alleen als ze gratis meth in de koffie doenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:07 schreef El_Matador het volgende:
Iedereen gratis wiet.
Strak plan.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dilemma;
Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.
Ik vind het ook altijd maar een vaag ding; een strafblad.
Daarmee veroordeel je iemand dus tot levenslang.
Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.
Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.
Nog beter voor de maatschappij ook.
Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dilemma;
Als je een strafblad hebt dan wordt je praktisch nergens meer aangenomen. Aangezien je dan veroordeeld bent tot een uitkering, wordt de kans groter dat je verder de criminaliteit ingaat om brood op de plank te krijgen.
Niet dat ik warme gevoelens heb voor criminelen, maar bovenstaande is wel een feit.
Als iemand nergens meer kan werken, dan kun je hem net zo goed weer de gevangenis in zetten.
Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat je nergens wordt aangenomen?
Een werkgever kan helemaal geen strafblad inzien. Men kan een verklaring van goed gedrag vragen en die wordt alleen afgewezen als het relevant is. Dus een veroordeelde pedo zou geen verklaring goed gedrag kunnen krijgen voor werken met kinderen.
Een strafblad is noodzakelijk om notoire veelplegers aan te kunnen pakken.
Dat is dus het dilemma,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar stel je voor dat dit doorgaat, geen strafblad meer, dan is toch de laatste hindernis om op het rechte pad te blijven weggenomen?
Het is nu al een lachertje, of beter gezegd een huilertje zoals die jongens niet aangepakt worden, maar dan zijn helemaal alle remmen los.
God allemachtig, wat een achterlijk idee van die burgemeester.
Je haalt Nederland door de war met de VS.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dilemma;
Nou een goede maat van mij heeft een strafblad (voor drugs) en die heeft een dikke baan in de financiële wereld.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:32 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Zelfs voor een schoonmaker wordt tegenwoordig verklaring van goed gedrag geeist. Het ligt inderdaad ook aan het strafbare feit(en) maar noem mij bijvoorbeeld 1 bedrijf waar ex-criminelen werken?
De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?quote:92 criminele jeugdbendes in Nederland
Er zijn bijna 1800 jeugdbendes in Nederland. De meeste zorgen vooral voor overlast op straat, maar 92 jeugdbendes zijn ronduit crimineel. Dat blijkt uit cijfers van de politie, verstrekt aan RTL.
De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.
Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.
In totaal zijn er volgens het 2009 Masterplan van de politie 1760 jeugdbendes actief in Nederland. Over het algemeen zijn de jongeren tussen de 12 en 24 jaar oud. 1341 jeugdgroepen zijn hinderlijk. 327 vallen in de categorie overlastgevenden. 92 jeugdbendes zijn crimineel. In Utrecht staan de meeste jeugdbendes geregistreerd: 166, waarvan 17 crimineel.
Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De groep met 'overlastgevende jeugd' is toch al crimineel of ben ik nou gek? Kun je daar niet al een paar jaar celstraf voor krijgen?
Daarnaast: Die burgemeester![]()
Bron?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn die crimineel. Alleen geeft de politiek er de voorkeur aan om het 'overlast' te noemen, dan hoeven ze nog niet in te grijpen. Ja, ze zijn creatief op dat gebied.
Die 17 bendes die notabene als crimineel geregistreerd staan horen dus al achter slot en grendel te zitten. Waarom loopt dat nog rond?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/06/binnenland/92_criminele_jeugdbendes_in_Nederland.xmlquote:
lol, das 1 per week (give or take), wat een oase van rust moet dat zijnquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het aantal meldingen van overlast is bijna dertig, terwijl dit jaar pas acht maanden oud is. Verder is algemeen bekend dat de meldingsbereidheid daalt wanneer eerdere meldingen niet leiden tot sancties.
De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
.
Vraag me af hoe ze die overtreffende trappen steeds weer verzinnen.
Nou, dit is toch knuffelen in de overtreffende trap, me dunkt...quote:Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
Oftewel: belonen als ze zich normaal gedragen. Zoals je ook je hond opvoedt, als het ware.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De burgemeester vergeet dat hij ze beter kan knuffelen en geld kan toesteken wanneer ze geen shit uithalen.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |