Omdat niemand in K&W zijn of haar huis te koop heeft staan?quote:
Keek net even en er staan op Funda 2270 appartementen op de Veluwe te koop. Vertel even welke er door jullie verbouwt is en aan te raden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Ons huis staat te koop, een appartement op de Veluwe...
Ja, dat is het dus. Hij is niet door ons verbouwt. Tenminste, niet zoals ik "verbouwen" langs zie komen in K&W. De badkamer en keuken e.d. heeft de vorige eigenaar gedaan. Wij zijn niet verder gekomen dan schilderen en nieuwe vloeren leggen zeg maar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:15 schreef jpajs het volgende:
[..]
Keek net even en er staan op Funda 2270 appartementen op de Veluwe te koop. Vertel even welke er door jullie verbouwt is en aan te raden.
Er zijn maar weinig klussers die echt alles zelf doen. Overigens is schilderen en vloeren leggen toch ook klussen? Ik ben benieuwd naar je huis.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is het dus. Hij is niet door ons verbouwt. Tenminste, niet zoals ik "verbouwen" langs zie komen in K&W. De badkamer en keuken e.d. heeft de vorige eigenaar gedaan. Wij zijn niet verder gekomen dan schilderen en nieuwe vloeren leggen zeg maar.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:07 schreef Forno het volgende:
Die van ons staat niet te koop, maar voor 5 ton mag je hem hebben.
Wij doen het voor anderhalf.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
wij doen het voor 4
(het verkopen dan)
Nooit in het centrum gewoond?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV..![]()
Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Welke gemakken? Winkels? Parkeerplek met vergunning? Waar zet je visite dan hun auto?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:15 schreef Iridal het volgende:
[..]
Centrum is meestal een A locatie, parkeerplek gewoon voor de deur (vergunning, dat wel) en je hebt werkelijk alle gemakken om je heen. Criminaliteit? 0.
Overal lopend naartoe kunnen. Visite vindt wel een plekje, hoor. En die herrie valt reuze mee. Centrum is niet altijd razend autoverkeer en dronken kroeglopers.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Welke gemakken? Winkels? Parkeerplek met vergunning? Waar zet je visite dan hun auto?
Binnenshuis blijven vanwege de geluidsoverlast
Wat een onzin zeg. Alsof een centrum van een stad per definitie betekent dat je alleen maar herrie om je heen hebt, midden in de criminaliteit zit en alleen maar ellende hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Welke gemakken? Winkels? Parkeerplek met vergunning? Waar zet je visite dan hun auto?
Binnenshuis blijven vanwege de geluidsoverlast
Waar loop je dan naar toe?quote:
Tja, die moeten dan ook lopen..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Visite vindt wel een plekje, hoor.
Dus vaak wel....of scheurende en knetterende scooters/brommers, allochtone uitgaansjeugd, zwerfafval, hondenstront etc...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Centrum is niet altijd razendautoverkeer en dronken kroeglopers.
Klopt, alleen vraag ik me af wat er dan zo "lekker wonen" is in een stadscentrum..... ik krijg als antwoord dat je overal dicht bij woont (waar dan dicht bij??), dat het niet altijd herrie is (dus vaak of meestal wel) en dat je voor je parkeerplek een vergunning moet betalen....nou ja, nou vraag ik je.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Blomke toch...adem in-adem uit dan leef je langer (buitenlucht en afgelegen wonen is blijkbaar niet altijd voedsel voor de geest.)
Mag iedereen zélf bepalen waar hij wil wonen en wat-ie prettig vind?
Woon aan de rand van een dorp tegen bos aan en ook hier wel eens een knetterende brommer, hardrijders over de dijk en vreemde figuren. Overal is wel wat maar iedereen bepaald zelf lekker waar hij het naar zijn zin heeft.
Dicht bij winkels, bioscoop, theater, restaurants, kroegjes, plantsoen. Vind ik persoonlijk belangrijker dan parkeerplek voor visite. Ik houd namelijk helemaal niet van visite.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt, alleen vraag ik me af wat er dan zo "lekker wonen" is in een stadscentrum..... ik krijg als antwoord dat je overal dicht bij woont (waar dan dicht bij??), dat het niet altijd herrie is (dus vaak of meestal wel) en dat je voor je parkeerplek een vergunning moet betalen....nou ja, nou vraag ik je.
Wij hebben op ons eigen terrein plek voor 4 auto's, zoveel visite kan er langskomen.
Mensen uit de stad komen hier wandelen, fietsen en zwemmen. Boodschappen doen vanwege de ruime gratis parkeergelegenheid.
En maar OZB en voor je parkeervergunning betalen om in het stadscentrum te mogen "leven". De levensverwachting van stadsbewoners is toch aanmerkelijk lager dan van dorpelingen....verbaast me niks.
Tja, ik ben inmiddels al verhuisd. Mensen kunnen er gelijk in als ze dat willen.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:55 schreef bleiblei het volgende:
Staat je huis zo ook op Funda?
Als ik dat zo zie zou ik niet snel geinteresseerd zijn.
Voor een paar 100 euro kan je zo een paar dingen fiksen die ik zo op de foto's al zie.
En ik zou er wat interieur in zetten en betere foto's maken van badkamer en keuken. Ik heb geen flauw idee hoe groot de keuken nu is bijv..
Oh wacht, mag wel beter lezen.
Maar fix even de lopende zaken en maak dan betere foto's. Want wat je hier post schrikt eerder af dan dat het aantrekkelijk eruit ziet.
En verkocht!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:54 schreef error_404 het volgende:
Ik heb ook nog een leuk appartement te koop staan. Aan de andere kant vind ik het wel prettig dat niet heel FOK! weet hoe mijn huis eruit ziet, of wat de vraagprijs van mijn oude woning is...
Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?quote:Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:
[..]
En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
quote:Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:
[..]
En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
Nee, een vet verlies, maar ik ben er tenminste vanaf en ik weet waar ik financieel aan toe benquote:Op maandag 2 januari 2012 11:44 schreef blomke het volgende:
Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?
Vraagprijs dik twee ton (alhier de link: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-47046488-brigittenstraat-8/), heb vandaag een bod geaccepteerd van 175 000 euro. Misschien ben ik wel gek, maar...quote:Op woensdag 28 december 2011 15:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wie nog een lief klein hutje in de binnenstad van Utrecht (Museumkwartier, bij de Nieuwe Gracht, dus zeer rustig maar wel het centrum en het station op loopafstand!) zoekt...
Het is zoals gezegd een klein huisje (geschikt voor een, hoogstens twee personen), maar wel zeer knus en gelegen in een van de mooiste straten van Utrecht. Ik heb er ruim twintig jaar met zeer veel plezier gewoond.
Heb je interesse, PM mij dan.
Een woning, zoals er duizenden te koop staan in de Randstad. Heel gemiddeld startershuis eigenlijk. Precies het segment dat to nu toe bevroren is (geweest).quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
Waarschijnlijk geheel aangepast aan de eisen van deze tijd en "normaal" geprijsde ééngezinswoning in goede buurt/stad/dorp?
Dank je, ja die berichten die ik vandaag weer las...quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef blomke het volgende:
Gefeliciteerd! Goede deal gedaan. Vandaag stond er weer een minder florissant bericht in de VK over de woningmarkt.
Tuurlijk wel. Als je hier in dergelijke buurten rond kijkt staat bijna de helft te koop omdat het gekocht is in de prachtige tijd met hoge beurskoersen en goedlopende eigen zaken, de tent nu in elkaar klapt en een hypotheek van een paar miljoen je toch wel nekt als de inkomsten of aandelenkoersen teruglopen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:16 schreef error_404 het volgende:
Ach en daarboven loopt het allemaal wel door hoor. Ben nu met een huisje bezig van 3mln aankoopprijs, wat nog voor 1-1,5mln verbouwd wordt. Voor dat soort mensen bestaat er nooit een crisis.
Wat een tof huis!quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vraagprijs dik twee ton (alhier de link: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-47046488-brigittenstraat-8/), heb vandaag een bod geaccepteerd van 175 000 euro. Misschien ben ik wel gek, maar...
Ik heb besloten het bod te accepteren, omdat ik -
1) geen verlies lijd (pandje is via een 'ouderwetsche' annuiteitenhypotheek volledig afbetaald, dus de centjes gaan linea-directa naar mijn eigen bankrekening), EN, het pandje is destijds aangekocht voor 130000 ouderwetse guldentjes),
2) het zou best zo kunnen zijn dat als ik nog langer wacht op een (illusionair?) 'beter bod', in de huidige huizenmarkt, ik uiteindelijk de deksel op mijn neus krijg.
Toch wel "grappig" om de meest recente WOZ-taxatie (die van 2010) weer te zien, die spreekt van een waarde van 215000 euro.
Nou ja dan. Mijn laatste bezwaar tegen die taxatie bestond voornamelijk uit het aanbod aan de gemeente om het pandje dan maar voor die prijs te kopen.![]()
![]()
![]()
"Take the money and RUN!"
Tsja... kijk als je jong (waarmee bedoeld wordt: nog geen 30quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mwahh die minister kan me wat, kwestie van goede afspraken maken bij indiensttreding.
1 jaar contract prima maar daarna onbepaalde tijd of eruit.
Duidelijkheid ftw.
Ik werd er 20 jaar geleden volledig verliefd op (was toen een vervallen studentenhuisje)... en ik heb zo het idee de huidige koper ook!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat een tof huis!
Zou het denk ik zeker wel gekocht hebben als ik 6 jaar terug een huisje gezocht zou hebben.
Heb toendertijd voor iets minder een flatje gekocht, maar dat was echt way niet zo tof als dat huis.
Ja, de makelaarsbranche heeft natuurlijk wel stevig meegewerkt om die prijzen zo op te drijven, maarre... de kopers en verkopers (wij dus!) gaan ook bepaald niet vrijuit, veelal gelovende in het sprookje dat huizenprijzen alleen maar zouden stijgen in de toekomst, etc.quote:
Had je er zelf veel aan gedaan die jaren? Als ik dat zo lees met enkel glas, geen cv, oude elektra.... Pfoe, zit nog een flinke klus aanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik werd er 20 jaar geleden volledig verliefd op (was toen een vervallen studentenhuisje)... en ik heb zo het idee de huidige koper ook!![]()
Maar, uiteraard heeft het fraaie pandje ook zijn nadelen. Geen CV, enkel glas (als het waait klapperen de ramen, persoonlijk vind ik dat wel charmant), een discutabel dak, alles is 'krom', stoppenkast uit 1962, etc.![]()
Maar daarvoor krijg je dus wel een pandje terug in een van de mooiste straten van Utrecht, in een prachtbuurt. Ik heb er 20 jaar met zeer veel plezier gewoond, maar ben nu toch wel blij om op ietwat 'oudere leeftijd' naar wat meer luxe en minder onderhoud te gaan.
Nou, toen ik het kocht was het een èchte bouwval!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Had je er zelf veel aan gedaan die jaren? Als ik dat zo lees met enkel glas, geen cv, oude elektra.... Pfoe, zit nog een flinke klus aan.
Tsja, de makelaar zal het wel weten he.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Best een fraai appartement, maar als ik een eerlijke tip mag geven: je foto's komen wel erg 'klinisch' over. Misschien is het een idee om het toch wat meer 'warmte' te geven, grote bos bloemen op tafel of zoiets?
Veel succes met de verkoop!
Helaas, dat doen/kunnen ze dus vaak juist niet. Foto's zijn bedoeld om in een korte tijdspanne de aandacht vast te houden, ik denk juist dat je die aandacht sneller zou trekken als je toch voor iets meer 'sfeer' op die foto's zou gaan. Bedenk dat vooral ook vrouwen daar wat gevoeliger voor zijn (ik wou dat dat anders was, maar helaas, het werkt wel zo).quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:06 schreef Manco043 het volgende:
En kijken mensen niet vooral door een inrichting heen?
Jaquote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Zijn er ook foto's waarop je wel het uitzicht ziet?
Mag toch hopen van nietquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:42 schreef blomke het volgende:
Zal wel vakverslaving zijn, maar die CV-buizen en -koppelingen springen wel heel erg in het oog? Is dat door een installateur zo gedaan?
Mee eens; alle buizen ed wit schilderen (wel met radiatorlak), vloerbedekking vlak leggen en geen foto's van details maken, zoals in de badkamer.quote:
Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:48 schreef ATan het volgende:
Nou vooruit, dan ga ik alle verwarmingbuizen ook netjes met radiatorverf wit schilderen.
Ja, dat is ook wel zo.. mensen kunnen het inderdaad zelf ook binnen een middag. Het zou ook een beetje zonde zijn, ze zijn nog glimmend nieuw. Ok dan laat ik het zo.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.
Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefdquote:En verder..die lamellen
Dat is het probleem niet (helaas) Potentiële kopers/mensen zien als eerste die dingen ze niet mooi vinden. Op jouw foto's bijvoorbeeld zie ik als eerste die leidingen van de radiatoren. Nu is dat opzich nog niet het ergste, maar waarom zoveel koppelstukkenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:36 schreef ATan het volgende:
Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefd
Dank je! Ja ik ben er erg blij mee! (hoewel ik mijn oude hutje best wel zal gaan missen denk ik zo...)quote:
Misschien gewoon een loodgieter bellen en je de moeite van het zelf doen besparen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen. Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af of die buizen wel zo'n 'enorm probleem' zullen vormen voor potentiele kopers. Ikzelf zou er geen enkele moeite mee hebben, ik hang er gewoon een gordijn voor en niemand die het meer ziet. Zou ik voor je foto's ook gewoon doen.
Ik zou eerst die lamellen weghalen, die vind ik veel storender en vervelender voor de 'eerste indruk'.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.
Je kan eea ook gewoon verdoezelen voor de foto's, daar is niks mis mee. Gordijnen kopen en die er gewoon voor hangen, bijvoorbeeld. Kosten geen drol bij de Xenos en geeft meteen een veel 'huislijkere' indruk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:03 schreef ATan het volgende:
[..]
Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen.
Natuurlijk, het was ook niet mijn bedoeling om je aan te sporen ze meteen helemaal weg te halen. Zoals gezegd, het gaat om de foto's in deze fase van het verkoopproces - mensen overhalen tot een bezichtiging. Op je foto's vallen die dingen gewoon teveel op en een hoop mensen vinden ze spuuglelijk, en knappen erop af. Stom misschien maar zo zitten veel mensen inelkaar.quote:Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..
Ik zie nu pas op de foto welk een overdaad er aan bochten, kogelkranen (?) en koppelingen zit.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
Ziet er netjes uit, fraai opgeknapt. Mooie vloer en keuken.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:33 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Sinds dit weekend staat ons appartementje ook (weer) te koop!
Na een niet al te geslaagde verhuur-periode (waar ik niet al te veel over kwijt wil), is er de afgelopen maanden flink door mij en mijn vrouw geklust om het weer in een nette (verkoopbare) staat te krijgen.
Het betreft een 2kamerappartement aan de rand van Amsterdam Zuidoost, in de wijk Reigersbos: een rustige gezinsbuurt met voornamelijk laagbouw. Het appertement ligt vlakbij het knooppunt 'Holendrecht' (A2/A9), en op c.a. 2 minuten fietsen van het AMC. Metrostation Reigersbos is gelegen op minder dan 5 minuten lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |