abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101319054
Als Fok!-klussers klaar zijn met klussen, kunnen ze niet lang stil blijven zitten en al snel kopen ze een nieuwe kluswoning. Klein probleem natuurlijk dat de oude woning nog even verkocht moet worden. Vandaar dit topic, waarin Fok!-klussers trots hun klussen&wonen huis kunnen aanprijzen.

- Probeer alles te posten in 1 post.
- Je hoeft natuurlijk niet gelijk je volledige adres erbij te vermelden, de gemeente en een omschrijving van de buurt volstaat.
- Je huis weer onder de aandacht brengen mag door nieuwe informatie toe te voegen (over bijv. een extra verbetering, of een significante verlaging van de vraagprijs). Liefst met een link naar de originele post.
- Interesse? Gebruik het Fok! Private Messaging systeem (http://messages.fok.nl).
pi_101319422
En dit is een idee van??
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_101322858
Hier had ik het al eens geprobeerd: In de verkoop: gerenoveerde woningen van Fok!-klussers De moderator vond het een leuk initiatief, maar er post niemand. Waarom nou toch mensen. Dus ik heb de regels ietsje versoepeld, gerenoveerd is het meestal toch wel. En anders is het een klushuis :)
We doen het voor elkaar. Kom maar op met die huizen ^O^

Wie schrijft geschiedenis door als eerste zijn of haar huis hier aan te prijzen?
pi_101324433
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:36 schreef Onverlaatje het volgende:
Waarom nou toch mensen.
Omdat niemand in K&W zijn of haar huis te koop heeft staan? :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_101324639
Ons huis staat te koop, een appartement op de Veluwe...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_101324764
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Ons huis staat te koop, een appartement op de Veluwe...
Keek net even en er staan op Funda 2270 appartementen op de Veluwe te koop. Vertel even welke er door jullie verbouwt is en aan te raden.
Jeroentje.
pi_101324868
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

Keek net even en er staan op Funda 2270 appartementen op de Veluwe te koop. Vertel even welke er door jullie verbouwt is en aan te raden.
Ja, dat is het dus. Hij is niet door ons verbouwt. Tenminste, niet zoals ik "verbouwen" langs zie komen in K&W. De badkamer en keuken e.d. heeft de vorige eigenaar gedaan. Wij zijn niet verder gekomen dan schilderen en nieuwe vloeren leggen zeg maar.
pi_101327466
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat is het dus. Hij is niet door ons verbouwt. Tenminste, niet zoals ik "verbouwen" langs zie komen in K&W. De badkamer en keuken e.d. heeft de vorige eigenaar gedaan. Wij zijn niet verder gekomen dan schilderen en nieuwe vloeren leggen zeg maar.
Er zijn maar weinig klussers die echt alles zelf doen. Overigens is schilderen en vloeren leggen toch ook klussen? Ik ben benieuwd naar je huis.
pi_101328809
Hmm, oke.

Nou goed, ons appartement staat te koop.
We willen graag verhuizen omdat we hier "uit zijn gegroeid" en ik graag een tuin wil hebben.

Het huis staat in Apeldoorn, in een wijk met een park, winkels, basisschool, huisartsen enz.
Het centrum is nog geen 10 minuten weg, en als je goede zin hebt lopend nog wel te doen.
Ons appartement ligt op de 2e etage, er zit nog een 3e etage boven. Het is een portiek van 6.

Beneden hebben we 2 schuren. Vrij groot, 3 x 3 en 1 van ruim 3 bij 2. Deze zijn beide voorzien van electra.

Boven kom je binnen in de hal, waar ik vorig jaar alles heb geschilderd. Voordeur, kozijnen enz. Er liggen witte plavuizen.
De keuken is netjes en zit er zo'n 10 jaar in. Met inductie, vaatwasser, koelkast, vriezer en combimagnetron. Er is achter de keuken nog een "werkbalkon" op het noorden, van 1 bij 1 m.
In de keuken zit nog een nis waar je je wasmachine en droger kwijt kan.
In de eerste slaapkamer is vorig jaar nieuw laminaat gelegd. Er zit een grote inbouwkast.
In de tweede slaapkamer is ook vorig jaar laminaat gelegd en er zit ook een grote inbouwkast.

De woonkamer is anderhalf jaar geleden helemaal geschilderd. 4 jaar geleden is er laminaat in gelegd. Woonkamer is lekker ruim. Er is een groot balkon op het zuiden, waar het kozijnwerk ook vorig jaar geschilderd is. Woonkamer is (geschat) een meter of 8 bij 4.
In de grote slaapkamer is ook vorig jaar laminaat gelegd. Er zit een open badkamer, deze zit er 10 jaar in. Met wasbak, douche en bubbelbad.
Tevens heeft ook de slaapkamer een grote inbouwkast.

Het huis bied mogelijkheden om nog een muur uit te breken om de woonkamer nog groter te maken.

Hal:

Woonkamer vanaf de grote slaapkamer:

Woonkamer vanaf de voorkant:

Idem:

Keuken:

Mijn FOK!kamer: ;)

Slaapkamer:

Badkamer:

Foto's zijn ruim een half jaar oud. Inmiddels is er in huis weer het e.e.a. veranderd aan inrichting.
pi_101330178
Wij hebben ons huis ook te koop staan via jaap.nl / Marktplaats verder via www.vdzande.com. Regio Den Bosch. Heb toen wij er in gingen ook een eigen klustopic gehad hier, al met al niet érg veel verbouwing gehad maar was toen wel leuk om wat foto'tjes te plaatsen.

Topic van destijds: Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City! [#1]
  FOK!fotograaf maandag 29 augustus 2011 @ 15:07:37 #11
17893 Forno
pi_101331489
Die van ons staat niet te koop, maar voor 5 ton mag je hem hebben.
pi_101347584
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:07 schreef Forno het volgende:
Die van ons staat niet te koop, maar voor 5 ton mag je hem hebben.
_O- wij doen het voor 4 :Y (het verkopen dan)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:34:36 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101348824
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- wij doen het voor 4 :Y (het verkopen dan)
Wij doen het voor anderhalf. ;)
pi_101366152
Goh, mijn hut mag je ook voor anderhalf hebben.
Lekker oud, midden in centrum, unieke locatie, grote tuin op zuiden, alles op loopafstand.
Hebbuh?
pi_101366587
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV.. :')

Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:54:40 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_101366824
Ik heb ook nog een leuk appartement te koop staan. Aan de andere kant vind ik het wel prettig dat niet heel FOK! weet hoe mijn huis eruit ziet, of wat de vraagprijs van mijn oude woning is...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_101399881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV.. :')

Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Nooit in het centrum gewoond?
Persoonlijk vind ik het heerlijk. In huis heb ik absoluut geen geluidsoverlast van het centrum, met 2 minuten zit ik op de snelweg, supermarkt is aan het einde van de straat (lopend, géén OV nodig), net als de rest van de winkels. Centrum is meestal een A locatie, parkeerplek gewoon voor de deur (vergunning, dat wel) en je hebt werkelijk alle gemakken om je heen. Criminaliteit? 0. Maar dat kom ws. omdat het hier om een kleine stad gaat (Assen). Maar goed in Zwolle woonde ik ook in het centrum onder exact dezelfde omstandigheden.
Je vooroordelen over in het centrum wonen zijn in mijn ogen niet terecht.
pi_101400737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:15 schreef Iridal het volgende:

[..]

Centrum is meestal een A locatie, parkeerplek gewoon voor de deur (vergunning, dat wel) en je hebt werkelijk alle gemakken om je heen. Criminaliteit? 0.
Welke gemakken? Winkels? Parkeerplek met vergunning? Waar zet je visite dan hun auto?
Binnenshuis blijven vanwege de geluidsoverlast :')
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:08:01 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101400804
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke gemakken? Winkels? Parkeerplek met vergunning? Waar zet je visite dan hun auto?
Overal lopend naartoe kunnen. Visite vindt wel een plekje, hoor. En die herrie valt reuze mee. Centrum is niet altijd razend autoverkeer en dronken kroeglopers.

Ik moet persoonlijk niet denken aan een dorp of een buitenwijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101408006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Alsof een centrum van een stad per definitie betekent dat je alleen maar herrie om je heen hebt, midden in de criminaliteit zit en alleen maar ellende hebt.
Kortzichtigheid ten top van je, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel inziet.
pi_101427640
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Overal lopend naartoe kunnen.
Waar loop je dan naar toe?

quote:

[..]

Visite vindt wel een plekje, hoor.
Tja, die moeten dan ook lopen..

quote:

[..]
Centrum is niet altijd razendautoverkeer en dronken kroeglopers.
Dus vaak wel....of scheurende en knetterende scooters/brommers, allochtone uitgaansjeugd, zwerfafval, hondenstront etc...
pi_101428080
Blomke toch...adem in-adem uit dan leef je langer (buitenlucht en afgelegen wonen is blijkbaar niet altijd voedsel voor de geest :P .)
Mag iedereen zélf bepalen waar hij wil wonen en wat-ie prettig vind?
Woon aan de rand van een dorp tegen bos aan en ook hier wel eens een knetterende brommer, hardrijders over de dijk en vreemde figuren. Overal is wel wat maar iedereen bepaald zelf lekker waar hij het naar zijn zin heeft.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101430834
Primadonna iemand nog een huis in de aanbieding?
pi_101431808
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Blomke toch...adem in-adem uit dan leef je langer (buitenlucht en afgelegen wonen is blijkbaar niet altijd voedsel voor de geest :P .)
Mag iedereen zélf bepalen waar hij wil wonen en wat-ie prettig vind?
Woon aan de rand van een dorp tegen bos aan en ook hier wel eens een knetterende brommer, hardrijders over de dijk en vreemde figuren. Overal is wel wat maar iedereen bepaald zelf lekker waar hij het naar zijn zin heeft.
Klopt, alleen vraag ik me af wat er dan zo "lekker wonen" is in een stadscentrum..... ik krijg als antwoord dat je overal dicht bij woont (waar dan dicht bij??), dat het niet altijd herrie is (dus vaak of meestal wel) en dat je voor je parkeerplek een vergunning moet betalen....nou ja, nou vraag ik je.
Wij hebben op ons eigen terrein plek voor 4 auto's, zoveel visite kan er langskomen.

Mensen uit de stad komen hier wandelen, fietsen en zwemmen. Boodschappen doen vanwege de ruime gratis parkeergelegenheid.

En maar OZB en voor je parkeervergunning betalen om in het stadscentrum te mogen "leven". De levensverwachting van stadsbewoners is toch aanmerkelijk lager dan van dorpelingen....verbaast me niks.
pi_101432870
Blomke en anderen..volgens mij is de SC ergens anders :)
Dit topic is echt bedoeld om woningen te zien van FOK!kers die ze het liefst zelf hebben verbouwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 01-09-2011 08:02:23 ]
  donderdag 1 september 2011 @ 07:56:00 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101439364
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt, alleen vraag ik me af wat er dan zo "lekker wonen" is in een stadscentrum..... ik krijg als antwoord dat je overal dicht bij woont (waar dan dicht bij??), dat het niet altijd herrie is (dus vaak of meestal wel) en dat je voor je parkeerplek een vergunning moet betalen....nou ja, nou vraag ik je.
Wij hebben op ons eigen terrein plek voor 4 auto's, zoveel visite kan er langskomen.

Mensen uit de stad komen hier wandelen, fietsen en zwemmen. Boodschappen doen vanwege de ruime gratis parkeergelegenheid.

En maar OZB en voor je parkeervergunning betalen om in het stadscentrum te mogen "leven". De levensverwachting van stadsbewoners is toch aanmerkelijk lager dan van dorpelingen....verbaast me niks.
Dicht bij winkels, bioscoop, theater, restaurants, kroegjes, plantsoen. Vind ik persoonlijk belangrijker dan parkeerplek voor visite. Ik houd namelijk helemaal niet van visite.
pi_101439730
Oké, duidelijk.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:44:06 #29
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_106126068
Mijn hoekwoning op de Acacialaan in Linschoten staat te koop. Linschoten ligt onder de A12 vlak naast Woerden, boven Montfoort). Je zit zo in Utrecht e.o. Er gaat weinig verkeer door de straat, een kindvriendelijke buurt, het is er heel rustig maar het dorp heeft wel een supermarkt, scholen en sportfaciliteiten. De tuin die erbij zit is de grootste van de hele straat, er staan een stenen berging en een grote schuur, tuin is betegeld. Parkeren op eigen terrein. De huizen in de omgeving hebben uitbouw, opbouw, een carport of garage, het verkrijgen van verbouwvergunningen is hier eenvoudig (je mag zelfs zonder vergunning een paar meter uitbouwen).

De oude, lichte deur met brievenbus heb ik vervangen door een zware massief houten deur zonder brievenbusgat, ik hield niet zo van het geluid van het geklepper van de brievenbus om vervolgens van alles van de mat te moeten rapen. Ik heb buiten netjes naast de deur een buitenbrievenbus gemonteerd op rubberen voetjes. De deur is voorzien van een moderne driepuntssluiting. Verder heb ik de originele mechanische drukdeurbel teruggemonteerd op de nieuwe deur, het werkt altijd, geen batterijen nodig. Wc zit ernaast en heeft met het kantelraampje de mogelijkheid voor een gestage stroom gratis frisse lucht.

De oude keuken heb ik leeggetrokken en opnieuw aangelegd en opgebouwd, de wasmachineafvoer en aanvoer zit verborgen achter het verplaatsbare keukenblok, twee extra groepen aangelegd voor wasmachine, eventuele droger of oven etc., radiator naar het plafond toe opgehangen, zodat een afvalbak koel blijft en niet gaat stinken. Luchtafvoer aangelegd door de hoekbuitenmuur met tijdschakelaar, zodat de lucht in de keuken fris blijft:

De trap is netjes gestucd en geverfd, de steunen heb ik opnieuw vastgemaakt met muurvastkit en grote stevige schroeven. Knappe jongen die het nu nog los trekt. De tapijttegeltjes zijn net nieuw:

De lichte douche. Gerenoveerd, met een radiator waar je handdoeken op kan drogen. Voordeel van het doucheraam is dat je na het douchen even het raampje open kan kantelen zodat de vochtige lucht snel buiten is:

De douche is uitgerust met automatische verlichting, de infrarooddetector in de lamp ziet dat je de douche in wandelt. Een roestvrijstalen douchestang met thermostaatkraan:

Een blinkend nieuw roestvrijstalen doucheputje, mooie moderne witte muurtegels en zwarte vloertegels:

De 3 slaapkamers, muren zijn gestucd, radiatorleidingen vervangen, thermostaatradiatorkranen gemonteerd, vensterbanken weer netjes gemaakt:

Deze muur rechts heb ik in zijn geheel vervangen met een gasbetonblokkenmuur. Het waren eerst vaste bakstenen kasten.. de schoorsteen heb ik laten zitten, dan kan er beneden nog een open haard of houtkachel worden gemonteerd, zodat je voor weinig geld kan stoken.

In deze slaapkamer heb ik rechts een een kurkwand gemonteerd van dikke kurkplaten en deze met latex witgeschilderd. Zodat je lekker muziek kan luisteren of een muziekinstrument kan bespelen zonder dat de buren daar last van hebben. Je kan het natuurlijk ook als soundproof kinderkamer gebruiken ;) Ik kan het desgewenst ook weer weghalen en netjes stucen.

Het meubeltje rechts is het douchemeubel wat ik nog aan het monteren ben, zodat de volgende bewoners daar hun spulletjes in kwijt kunnen:

De bergzolder met nieuwe vlizotrap:

De woonkamer, de radiatorleidingen met radiatorthermostaatkranen heb ik al aangelegd:

De woonkamer ga ik nog netjes stucen en verven voordat ik het verkoop!
Mogelijk geinteresseerden mogen alvast een private message sturen!

[ Bericht 0% gewijzigd door ATan op 28-12-2011 15:30:21 ]
pi_106126322
Vooral het aantal knelkoppelingen in de CV-installatie zal de prijs behoorlijk opschroeven....
  woensdag 28 december 2011 @ 14:55:43 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106126505
Staat je huis zo ook op Funda?
Als ik dat zo zie zou ik niet snel geinteresseerd zijn.
Voor een paar 100 euro kan je zo een paar dingen fiksen die ik zo op de foto's al zie.
En ik zou er wat interieur in zetten en betere foto's maken van badkamer en keuken. Ik heb geen flauw idee hoe groot de keuken nu is bijv..

Oh wacht, mag wel beter lezen :P .
Maar fix even de lopende zaken en maak dan betere foto's. Want wat je hier post schrikt eerder af dan dat het aantrekkelijk eruit ziet.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:00:09 #32
240100 ATan
pi_106126656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:55 schreef bleiblei het volgende:
Staat je huis zo ook op Funda?
Als ik dat zo zie zou ik niet snel geinteresseerd zijn.
Voor een paar 100 euro kan je zo een paar dingen fiksen die ik zo op de foto's al zie.
En ik zou er wat interieur in zetten en betere foto's maken van badkamer en keuken. Ik heb geen flauw idee hoe groot de keuken nu is bijv..

Oh wacht, mag wel beter lezen :P .
Maar fix even de lopende zaken en maak dan betere foto's. Want wat je hier post schrikt eerder af dan dat het aantrekkelijk eruit ziet.
Tja, ik ben inmiddels al verhuisd. Mensen kunnen er gelijk in als ze dat willen.
Bedoel je de woonkamer? Dat is voor mij alleen een kwestie van stucen, verven en stekkerdoosjes vervangen, toch?
Zodra ik daarmee klaar ben nodig ik de professionele fotograaf uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 28-12-2011 15:28:39 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 15:11:09 #33
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106127028
Wie nog een lief klein hutje in de binnenstad van Utrecht (Museumkwartier, bij de Nieuwe Gracht, dus zeer rustig maar wel het centrum en het station op loopafstand!) zoekt...
Het is zoals gezegd een klein huisje (geschikt voor een, hoogstens twee personen), maar wel zeer knus en gelegen in een van de mooiste straten van Utrecht. Ik heb er ruim twintig jaar met zeer veel plezier gewoond.

Heb je interesse, PM mij dan.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 2 januari 2012 @ 11:18:49 #34
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106304450
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:54 schreef error_404 het volgende:
Ik heb ook nog een leuk appartement te koop staan. Aan de andere kant vind ik het wel prettig dat niet heel FOK! weet hoe mijn huis eruit ziet, of wat de vraagprijs van mijn oude woning is...
En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
pi_106305102
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:

[..]

En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?
pi_106305850
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:

[..]

En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
^O^
  maandag 2 januari 2012 @ 16:11:38 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106314742
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:44 schreef blomke het volgende:

Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?
Nee, een vet verlies, maar ik ben er tenminste vanaf en ik weet waar ik financieel aan toe ben :)
Huizenprijzen blijven toch alleen nog maar zakken en de markt is compleet bevroren, dus beter wordt het niet.
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:47:44 #38
323439 HetKlusKonijn
pi_106710126
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wie nog een lief klein hutje in de binnenstad van Utrecht (Museumkwartier, bij de Nieuwe Gracht, dus zeer rustig maar wel het centrum en het station op loopafstand!) zoekt...
Het is zoals gezegd een klein huisje (geschikt voor een, hoogstens twee personen), maar wel zeer knus en gelegen in een van de mooiste straten van Utrecht. Ik heb er ruim twintig jaar met zeer veel plezier gewoond.

Heb je interesse, PM mij dan.
Vraagprijs dik twee ton (alhier de link: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-47046488-brigittenstraat-8/), heb vandaag een bod geaccepteerd van 175 000 euro. Misschien ben ik wel gek, maar...
Ik heb besloten het bod te accepteren, omdat ik -

1) geen verlies lijd (pandje is via een 'ouderwetsche' annuiteitenhypotheek volledig afbetaald, dus de centjes gaan linea-directa naar mijn eigen bankrekening), EN, het pandje is destijds aangekocht voor 130000 ouderwetse guldentjes :') ),
2) het zou best zo kunnen zijn dat als ik nog langer wacht op een (illusionair?) 'beter bod', in de huidige huizenmarkt, ik uiteindelijk de deksel op mijn neus krijg.

Toch wel "grappig" om de meest recente WOZ-taxatie (die van 2010) weer te zien, die spreekt van een waarde van 215000 euro.
Nou ja dan. Mijn laatste bezwaar tegen die taxatie bestond voornamelijk uit het aanbod aan de gemeente om het pandje dan maar voor die prijs te kopen. :') :') :')

"Take the money and RUN!" *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 12-01-2012 01:39:15 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_106713742
Gefeliciteerd! Goede deal gedaan. Vandaag stond er weer een minder florissant bericht in de VK over de woningmarkt.
pi_106713852
Hier vandaag de allereerste bezichtiging!
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:22:45 #41
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106716699
Vrienden van mij hadden pas hun huis te koop gezet, binnen een week een bezichtiging, twee dagen later een bod, een dag onderhandeld en verkocht....!

Blijkbaar kun je tegenwoordig tog weer een huis met een week verkopen :')
pi_106717987
Waarschijnlijk geheel aangepast aan de eisen van deze tijd en "normaal" geprijsde ééngezinswoning in goede buurt/stad/dorp?
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:29 #43
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106720037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
Waarschijnlijk geheel aangepast aan de eisen van deze tijd en "normaal" geprijsde ééngezinswoning in goede buurt/stad/dorp?
Een woning, zoals er duizenden te koop staan in de Randstad. Heel gemiddeld startershuis eigenlijk. Precies het segment dat to nu toe bevroren is (geweest).
pi_106725230
Denk dat dat segment het eerste ontdooit. Betaalbare doorsnee huizen in de Randstad zijn de beste concurrenten voor de vastgelopen huursector. Zeker in de Randstad.

Echt bevrozen tot -273,15 Celcius zijn de appartementen en vrijstaande huizen > 5 ton. Ik weet in die laatste sector huizen, waar er gewoon een jaar lang geen kijkers komen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:16:29 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106726251
Ach en daarboven loopt het allemaal wel door hoor. Ben nu met een huisje bezig van 3mln aankoopprijs, wat nog voor 1-1,5mln verbouwd wordt. Voor dat soort mensen bestaat er nooit een crisis.
pi_106726940
Die groep mensen bestaat ook ja, maar ik ken ze niet. Ik kom uit een "kouwe aardapppelen buurt".
pi_106734078
Hoe ging het @Lonaa.

En hoe gaat het met jou huisje? Hoe is t verder?
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:59:32 #48
323439 HetKlusKonijn
pi_106746795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef blomke het volgende:
Gefeliciteerd! Goede deal gedaan. Vandaag stond er weer een minder florissant bericht in de VK over de woningmarkt.
Dank je, ja die berichten die ik vandaag weer las... :X
En dan ook nog zo'n minister die het weer makkelijker wil maken voor werkgevers om mensen eindeloos in tijdelijke contracten te laten 'hangen'... erg leuk, een hypotheek kun je op die manier ook wel op je buik schrijven. :r

Dus, nog even wachten met echt "juichen" totdat mijn koper inderdaad het groene licht heeft gekregen van de bank! Ik hoop/verwacht dat het wel gaat lukken, maar toch.

Heel veel succes mensen die nog wat te verkopen hebben. :)
pi_106750983
Mwahh die minister kan me wat, kwestie van goede afspraken maken bij indiensttreding.
1 jaar contract prima maar daarna onbepaalde tijd of eruit.
Duidelijkheid ftw.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:34:59 #50
36431 bleiblei
pi_106753717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:16 schreef error_404 het volgende:
Ach en daarboven loopt het allemaal wel door hoor. Ben nu met een huisje bezig van 3mln aankoopprijs, wat nog voor 1-1,5mln verbouwd wordt. Voor dat soort mensen bestaat er nooit een crisis.
Tuurlijk wel. Als je hier in dergelijke buurten rond kijkt staat bijna de helft te koop omdat het gekocht is in de prachtige tijd met hoge beurskoersen en goedlopende eigen zaken, de tent nu in elkaar klapt en een hypotheek van een paar miljoen je toch wel nekt als de inkomsten of aandelenkoersen teruglopen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:44:13 #51
36431 bleiblei
pi_106753972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vraagprijs dik twee ton (alhier de link: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-47046488-brigittenstraat-8/), heb vandaag een bod geaccepteerd van 175 000 euro. Misschien ben ik wel gek, maar...
Ik heb besloten het bod te accepteren, omdat ik -

1) geen verlies lijd (pandje is via een 'ouderwetsche' annuiteitenhypotheek volledig afbetaald, dus de centjes gaan linea-directa naar mijn eigen bankrekening), EN, het pandje is destijds aangekocht voor 130000 ouderwetse guldentjes :') ),
2) het zou best zo kunnen zijn dat als ik nog langer wacht op een (illusionair?) 'beter bod', in de huidige huizenmarkt, ik uiteindelijk de deksel op mijn neus krijg.

Toch wel "grappig" om de meest recente WOZ-taxatie (die van 2010) weer te zien, die spreekt van een waarde van 215000 euro.
Nou ja dan. Mijn laatste bezwaar tegen die taxatie bestond voornamelijk uit het aanbod aan de gemeente om het pandje dan maar voor die prijs te kopen. :') :') :')

"Take the money and RUN!" *O*
Wat een tof huis!
Zou het denk ik zeker wel gekocht hebben als ik 6 jaar terug een huisje gezocht zou hebben.
Heb toendertijd voor iets minder een flatje gekocht, maar dat was echt way niet zo tof als dat huis.
pi_106755256
Ger Hukker is ook een mooie: heel verhaal wat er mis is op de woningmarkt : de ¤-crisis, de onzekerheid bij werknemers, de banken die kredieten knijpen. Allemaal externaliseren...om maar z'n eigen NVM-straatje schoon te vegen; de werkelijke oorzaak is zijn de hoge huizenprijzen bij de NVM-makelaars.

In de stad Groningen zijn de prijzen normaal, daar is doorstroming, kunnen mensen huizen betalen en staat een huis gemiddeld niet langer dan één jaar te koop. Maar dat meldt heer Hukker niet. Hukker = Rukker.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:25:14 #53
36431 bleiblei
pi_106756855
Dus je beweert hier dat de hoge huizenprijzen worden veroorzaakt door de NVM? :') .
Damn... Had je wat hoger ingeschat :P .
pi_106763630
Mede.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:38:30 #55
323439 HetKlusKonijn
pi_106766049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mwahh die minister kan me wat, kwestie van goede afspraken maken bij indiensttreding.
1 jaar contract prima maar daarna onbepaalde tijd of eruit.
Duidelijkheid ftw.
Tsja... kijk als je jong (waarmee bedoeld wordt: nog geen 30 :') ) & goed opgeleid bent kun je misschien nog 'eisen' stellen, maar wat te denken van de velen die er op hun 40e uitgebonjoured zijn, herintreders, mensen met een 'vlekje', gat in je CV, etc.? Die hebben maar zeer weinig te onderhandelen hoor...
Ik vind het gewoon stik-asociaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat een tof huis!
Zou het denk ik zeker wel gekocht hebben als ik 6 jaar terug een huisje gezocht zou hebben.
Heb toendertijd voor iets minder een flatje gekocht, maar dat was echt way niet zo tof als dat huis.
Ik werd er 20 jaar geleden volledig verliefd op (was toen een vervallen studentenhuisje)... en ik heb zo het idee de huidige koper ook! :s)
Maar, uiteraard heeft het fraaie pandje ook zijn nadelen. Geen CV, enkel glas (als het waait klapperen de ramen, persoonlijk vind ik dat wel charmant), een discutabel dak, alles is 'krom', stoppenkast uit 1962, etc. :P
Maar daarvoor krijg je dus wel een pandje terug in een van de mooiste straten van Utrecht, in een prachtbuurt. Ik heb er 20 jaar met zeer veel plezier gewoond, maar ben nu toch wel blij om op ietwat 'oudere leeftijd' naar wat meer luxe en minder onderhoud te gaan. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:26 schreef blomke het volgende:
Mede.
Ja, de makelaarsbranche heeft natuurlijk wel stevig meegewerkt om die prijzen zo op te drijven, maarre... de kopers en verkopers (wij dus!) gaan ook bepaald niet vrijuit, veelal gelovende in het sprookje dat huizenprijzen alleen maar zouden stijgen in de toekomst, etc.
En vergeet vooral ook niet die idiote hypotheekrente-aftrek, waardoor mensen hun budget gingen afstellen op de netto maandlasten ipv wat ze eigenlijk zouden hebben moeten betalen. Het kon niet op! Wat we nu zien lijkt mij een logische correctie, een leeglopende luchtbel.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:28:01 #56
36431 bleiblei
pi_106768088
Naja, als je kijkt dat in 2008 ikzelf tegen mijn NVM makelaar gezegd heb dat ie veel te laag zag met zijn gewenste verkoopprijs en ik 6.000 euro boven! de prijs verkocht heb waarmee hij mijn appartement op de markt wilde zetten. Denk ik dat de schuld voornamelijk bij kopers/verkopers/banken en overheid ligt.
Banken hebben tijdenlang bizarre hypotheken verschaft die natuurlijk wel volledig ingelost moesten worden bij verkoop. Overheid heeft een vreemd stelsel met HRA/Overdrachtsbelasting en nog wat vergelijkbare zaken die als je ze allemaal evenredig wegstreept bakken met geld scheelt en 1 belangrijke factor uit de huizenmarkt haalt. De minimaal 10% hogere prijs op huizen omdat mensen moeite hebben met verlies pakken op hun huis. En de belangrijkste oorzaak. Hebberige verkopers. En dat is een bijzonder menselijke trek. Dat er andere mensen (de kopers) dat weer tijdenlang geaccepteerd hebben. Tja...

Daar krijg je een kromme huizenmarkt van.
Maar dit lijkt mij een discussie die een plaats heeft op tal van andere plekken op Fok! :P .
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:29:25 #57
36431 bleiblei
pi_106768146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ik werd er 20 jaar geleden volledig verliefd op (was toen een vervallen studentenhuisje)... en ik heb zo het idee de huidige koper ook! :s)
Maar, uiteraard heeft het fraaie pandje ook zijn nadelen. Geen CV, enkel glas (als het waait klapperen de ramen, persoonlijk vind ik dat wel charmant), een discutabel dak, alles is 'krom', stoppenkast uit 1962, etc. :P
Maar daarvoor krijg je dus wel een pandje terug in een van de mooiste straten van Utrecht, in een prachtbuurt. Ik heb er 20 jaar met zeer veel plezier gewoond, maar ben nu toch wel blij om op ietwat 'oudere leeftijd' naar wat meer luxe en minder onderhoud te gaan. :Y
Had je er zelf veel aan gedaan die jaren? Als ik dat zo lees met enkel glas, geen cv, oude elektra.... Pfoe, zit nog een flinke klus aan :P .
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:40:14 #58
323439 HetKlusKonijn
pi_106768518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Had je er zelf veel aan gedaan die jaren? Als ik dat zo lees met enkel glas, geen cv, oude elektra.... Pfoe, zit nog een flinke klus aan :P .
Nou, toen ik het kocht was het een èchte bouwval!
Ik heb de gehele benedenverdieping moeten laten vervangen (alles, balken, stucwerk, de trap) want die was zwaar aangetast door... tadaa... huiszwam. :X Inclusief professionele verwijdering van 'dat beest', het grapje liep in de vijf cijfertjes. Heb dat trouwens eerlijk verteld. ;)

Ik heb het altijd juist heel erg plezierig gevonden, die gaskacheltjes. O+
En een beetje tocht... ach. Ik zou helemaal gek worden van die nieuwbouw waar zelfs geen raampje meer openkan! Heel veel van de electra is ook aangepast toen ik een badkamer liet plaatsen (die zat er oorspronkelijk namelijk niet in, alleen zo'n douchekabine op de zolder).
Dus ja, wel wat aan gedaan, maar de koper mag er nog aardig wat insteken om het helemaal up-to-date te maken. Dat is-ie trouwens ook van plan, hij is al langsgeweest met een aannemer.
pi_106797936
Mijn appartement staat ook nog steeds te koop.

zaterdag 14 januari 2012 @ 19:57:04 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_106811416
^^ Best een fraai appartement, maar als ik een eerlijke tip mag geven: je foto's komen wel erg 'klinisch' over. Misschien is het een idee om het toch wat meer 'warmte' te geven, grote bos bloemen op tafel of zoiets?

Veel succes met de verkoop!
pi_106813643
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Best een fraai appartement, maar als ik een eerlijke tip mag geven: je foto's komen wel erg 'klinisch' over. Misschien is het een idee om het toch wat meer 'warmte' te geven, grote bos bloemen op tafel of zoiets?

Veel succes met de verkoop!
Tsja, de makelaar zal het wel weten he.

Het is dan ook klinisch ingericht, zakelijk en kil ;)

En kijken mensen niet vooral door een inrichting heen?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:09:47 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106813739
Zijn er ook foto's waarop je wel het uitzicht ziet?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:13:21 #63
323439 HetKlusKonijn
pi_106813835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:06 schreef Manco043 het volgende:
En kijken mensen niet vooral door een inrichting heen?
Helaas, dat doen/kunnen ze dus vaak juist niet. Foto's zijn bedoeld om in een korte tijdspanne de aandacht vast te houden, ik denk juist dat je die aandacht sneller zou trekken als je toch voor iets meer 'sfeer' op die foto's zou gaan. Bedenk dat vooral ook vrouwen daar wat gevoeliger voor zijn (ik wou dat dat anders was, maar helaas, het werkt wel zo). ;)
pi_106818934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Zijn er ook foto's waarop je wel het uitzicht ziet?
Ja

Maar niet bij de hand
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:23:22 #65
240100 ATan
pi_108325103
Acacialaan 10, Linschoten (naast de A12 tussen Woerden en Montfoort). Vraagprijs voor dit hoekhuis met parkeren op eigen grond: 189.000 euro.

Ik heb ondertussen het laatste in huis wat nog netjes gemaakt moest worden, de woonkamer, gedaan:
Voor:

Na (zoek het verschil):

En frisse nieuwe vloerbedekking neergelegd op de overloop (op de foto nog niet vastgemaakt) en in het kantoor/kinderkamer (en de kurkplaten voorzetwand daar heb ik verwijderd en vervangen met net stucwerk):

[ Bericht 1% gewijzigd door ATan op 25-02-2012 00:41:07 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:42:46 #66
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_108326393
ATan; mag ik heel brutaal zijn? Ik snap dat het voor jou heel wat werk zijn geweest om deze verschillen te maken en het ziet er beslist beter uit. Maar als ik het huis vanaf de foto's zou moeten beoordelen zou ik denken, 140.000 max. De ruimte wordt niet duidelijk vanaf de foto's, de verschillende hoogtes/soorten schakelmateriaal vallen negatief op. Ik zou die lamellen weghalen, de vloerbedekking gladstrijken, foto's maken vanuit een hoek van de kamer ipv halverwege. En is er niets aan die verwarmingsbuizen te doen? Al verf je ze wit.

Hopelijk ervaar je deze post als opbouwende kritiek, ik kan het even niet subtieler brengen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:45:24 #67
240100 ATan
pi_108326546
Bedankt bananenvlaflip, ik ga de vloerbedekking netjes maken en nadenken over je andere punten. Ik denk niet dat ik ga zakken met de vraagprijs. Het is een zeer nette prijs voor een rustig gesitueerd, opgeknapt hoekhuis, met uitbouwmogelijkheden, in een goede buurt, in de randstad.

[ Bericht 28% gewijzigd door ATan op 23-02-2012 23:02:54 ]
pi_108334999
Zal wel vakverslaving zijn, maar die CV-buizen en -koppelingen springen wel heel erg in het oog? Is dat door een installateur zo gedaan?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:00:15 #69
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_108336539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:42 schreef blomke het volgende:
Zal wel vakverslaving zijn, maar die CV-buizen en -koppelingen springen wel heel erg in het oog? Is dat door een installateur zo gedaan?
Mag toch hopen van niet :)
pi_108336681
ATan, en dweil je vloer, voor je een foto met flits maakt. ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:07:57 #71
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108336752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
-knip-
Mee eens; alle buizen ed wit schilderen (wel met radiatorlak), vloerbedekking vlak leggen en geen foto's van details maken, zoals in de badkamer.
Dat geeft te veel info over onbelangrijke dingen, waardoor het ineens opvalt dat een buis heel gek zit oid.
Maak duidelijke overzichtfoto's waaruit de ruimte blijkt, dus meer een ruimte-ervaring. Wanneer mensen komen kijken, zal hen waarschijnlijk die buis niet eens opvallen, of ze storen zich er verder niet aan. Nu leg je er nadruk op.
Succes!
pi_108337123
Inderdaad, beter foto's zijn best mogelijk.

Overdag als de zon schijnt en de lamellen/luxaflex opengooien. Het lijkt wel alsof je handelaar in zonweringsspullen bent ipv je huis te willen verkopen.
pi_108337304
Het huis is prima maar die foto's zijn waardeloos.
Ik hoop dat je die niet gebruikt om het huis te verkopen.
Foto's sowieso maken wanneer het licht is buiten, en die zooi voor de ramen open doen of weghalen.
Geen flits gebruiken! Dan wordt een witte muur heel erg fel waardoor de witbalans van je camera de rest heel erg donker maakt.
Geen lampen aanzetten op foto's, geeft de indruk dat het huis donker is.

Dus flits uit, als je foto's te donker worden sluitertijd omhoog, als alles dan bewogen is neem je een statief. Desnoods een stapel dozen waar je de camera op zet.
Een andere optie is om indirect te flitsen, bijv. via het plafond, maar daar moet je wel de spullen en de kennis voor hebben.
Verder heb je een camera met een lens nodig die verder uit kan zoomen, of groothoek, want het lijken nu allemaal piepkleine hokjes.

Je kan het probleem bij de koper leggen omdat die daar niet doorheen kan kijken, maarja hij of zij moet wel jouw huis gaan kopen......
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:48:56 #74
240100 ATan
pi_108371426
Ja dit zijn mijn eigen fotootjes.. de makelaar heeft zelf ook foto's gepoogd te maken. Nou vooruit, dan ga ik alle verwarmingbuizen ook netjes met radiatorverf wit schilderen. Het wordt er wel futuristisch van, alles net nieuw en dan bijna alles wit..
  zaterdag 25 februari 2012 @ 01:47:42 #75
323439 HetKlusKonijn
pi_108372988
^^ Ben het wel eens met bovenstaande kritiek.
Het is op zich een prima pand ATan (fijne badkamer!), maar laat alsjeblieft foto's maken bij DAGLICHT!
Zet er wat leuke plantjes, of een fraaie bos bloemen in (ja, dat werkt).
En doe als het even kan die vreselijke steriele vertikale lamellen de deur uit, of op zijn minst dicht.

Ziet er dan veel aantrekkelijker en frisser uit. Foto's zijn in eerste instantie bedoeld om kijkers te trekken. Dat lukt dus echt niet met die duistere, gele prentjes die je hier gepost hebt, zeker niet als er nog een boel vergelijkbare pandjes te koop staan...

Heel veel succes, het is ècht geen makkie vandaag de dag.

Ik heb zelf net doorgekregen dat de notaris de waarborgsom heeft ontvangen voor de verkoop van mijn pandje.
De verkoop gaat dus echt door! *O* *O* *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-02-2012 01:55:49 ]
pi_108377124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:48 schreef ATan het volgende:
Nou vooruit, dan ga ik alle verwarmingbuizen ook netjes met radiatorverf wit schilderen.
Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108377541
Gefeliciteerd Kluskonijn!

En verder..die lamellen :X
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:36:31 #78
240100 ATan
pi_108379519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.
Ja, dat is ook wel zo.. mensen kunnen het inderdaad zelf ook binnen een middag. Het zou ook een beetje zonde zijn, ze zijn nog glimmend nieuw. Ok dan laat ik het zo.

quote:
En verder..die lamellen
Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefd :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:07:17 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_108380500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:36 schreef ATan het volgende:

Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefd :)
Dat is het probleem niet (helaas) Potentiële kopers/mensen zien als eerste die dingen ze niet mooi vinden. Op jouw foto's bijvoorbeeld zie ik als eerste die leidingen van de radiatoren. Nu is dat opzich nog niet het ergste, maar waarom zoveel koppelstukken :? En niet om het één of ander, maar waarom kies je er in godsnaam voor om afsluiters op je CV leiding te zetten :? Ik zie daarvan echt de toegevoegde waarde niet en het oogt verschrikkelijk lelijk. verder zie ik dat de aanvoer/afvoerleiding binnen een meter tweemaal aan de muur bevestigd is en dat er op iedere leiding tweemaal een koppelstuk zit. Gewoon die leiding in één geheel door laten lopen en alleen waar eht echt moet, een koppelstuk zetten. (die twee punten onder het bovenste bevestigingspunt zijn dus totaal overbodig eigenlijk)

Toeval wil dat ik zelf (mogelijk) op zoek ben naar een woning (zit nu in een huurwoning) maar ik zou, puur op basis van jouw foto's, niets eens overwegen je woning in het echt te zien. Sorry maar ik zou al die radiatorleidingen eruit halen en opnieuw plaatsen zonder overbodige koppelstukken en afsluiters.

@manco043: Jouw foto's ogen wel heel erg kil en koud vind ik persoonlijk, maar goed: het is persoonlijk, er zijn ook mensen die het wel aanspreekt uiteraard :P

[ Bericht 8% gewijzigd door RedFever007 op 25-02-2012 13:14:02 ]
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:04:17 #80
240100 ATan
pi_108382098
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:37:00 #81
323439 HetKlusKonijn
pi_108384755
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:15 schreef Ml-etje het volgende:
Gefeliciteerd Kluskonijn!
Dank je! Ja ik ben er erg blij mee! (hoewel ik mijn oude hutje best wel zal gaan missen denk ik zo...)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
Misschien gewoon een loodgieter bellen en je de moeite van het zelf doen besparen?

Ik vraag me trouwens af of die buizen wel zo'n 'enorm probleem' zullen vormen voor potentiele kopers. Ikzelf zou er geen enkele moeite mee hebben, ik hang er gewoon een gordijn voor en niemand die het meer ziet. Zou ik voor je foto's ook gewoon doen. ;)
Ik zou eerst die lamellen weghalen, die vind ik veel storender en vervelender voor de 'eerste indruk'.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:03:10 #82
240100 ATan
pi_108385334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
Ik vraag me trouwens af of die buizen wel zo'n 'enorm probleem' zullen vormen voor potentiele kopers. Ikzelf zou er geen enkele moeite mee hebben, ik hang er gewoon een gordijn voor en niemand die het meer ziet. Zou ik voor je foto's ook gewoon doen. ;)
Ik zou eerst die lamellen weghalen, die vind ik veel storender en vervelender voor de 'eerste indruk'.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.
Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen. Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..

[ Bericht 4% gewijzigd door ATan op 25-02-2012 17:20:27 ]
pi_108392985
@Atan

Het grootste probleem is dat er niet gebogen is waar dit makkelijk had gekunt, er messing koppelingen zijn gebruikt en onnodige afsluiters.

Het mooiste was natuurlijk geweest als je zoveel mogelijk had gebogen, chromen koppelingen had gebruikt ipv messing koppelingen en de afsluiters niet gebruikt had.

Om toch enigzins de kosten binnen de perken te houden, is het wel aan te raden om in ieder geval de extra afsluiters te verwijderen, waar je eventueel veel koppelingen hebt de leiding te vervangen en zoveel mogelijk te buigen en de koppelingen welke je niet wilt vervangen ( en dat zullen de meeste zijn ) met aluminium spray te behandelen zodat deze minder opvallen doordat de aluminiumkleur het dichtste bij de chromen kleur komt, in ieder geval geen gewone zinkspray nemen, die is erg dof wel kun je zilverzinkspray nemen, die glimt ook net als chroom.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:08:26 #84
323439 HetKlusKonijn
pi_108400071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:03 schreef ATan het volgende:

[..]

Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen.
Je kan eea ook gewoon verdoezelen voor de foto's, daar is niks mis mee. Gordijnen kopen en die er gewoon voor hangen, bijvoorbeeld. Kosten geen drol bij de Xenos en geeft meteen een veel 'huislijkere' indruk.
Foto's op funda e.d. zijn in eerste instantie bedoeld om mensen tot een bezichtiging aan te zetten. Als ze eenmaal binnen zijn zullen ze die buizen heus wel opmerken, maar het is nog maar de vraag of ze zich er echt aan zullen storen. Zoals gezegd - ik zou dat zeker niet doen, als het zaakje maar fatsoenlijk werkt! ;)

quote:
Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..
Natuurlijk, het was ook niet mijn bedoeling om je aan te sporen ze meteen helemaal weg te halen. Zoals gezegd, het gaat om de foto's in deze fase van het verkoopproces - mensen overhalen tot een bezichtiging. Op je foto's vallen die dingen gewoon teveel op en een hoop mensen vinden ze spuuglelijk, en knappen erop af. Stom misschien maar zo zitten veel mensen inelkaar.
Wat je ook doet, maak in ieder geval foto's bij daglicht, dat scheelt al een hoop!

Ikzelf heb er bij de verkoop van mijn pandje voor gezorgd dat de Funda-foto's er gewoon 'lekker' uitzagen. Ik heb dan ook voldoende aanloop gekregen (enige tientallen bezichtigingen in één jaar) en dat is toch echt het begin van een succesvol verkoopproces.
Zodra mensen inderdaad over de vloer kwamen heb ik meteen de diverse 'problemen' van het pand laten zien, waaronder een 'twijfelachtige' rioolverbinding. Zo gek als dat misschien moge klinken, het werd erg gewaardeerd. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-02-2012 23:18:58 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:07:10 #85
240100 ATan
pi_108568721
Open huis zaterdag 31 maart tussen 11.00 uur en 15.00 uur, komt allen :)
Acacialaan 10, Linschoten

http://www.funda.nl/koop/linschoten/huis-83696836-acacialaan-10/

[ Bericht 26% gewijzigd door ATan op 29-02-2012 23:13:59 ]
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:58:49 #86
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_108582461
Die foto's van funda vind ik al een stuk aantrekkelijker, nu wordt beter duidelijk hoeveel ruimte het huis biedt. Enige wat me zo snel opvalt zijn de houten/kartonnen platen tegen het raam op de eerste verdieping aan de achterkant. Succes met het open huis iig, zet nog ergens een bloemetje neer of een pot met viooltjes buiten ofzoiets ;)
pi_108582665
Stukken beter! Alleen die voorgevel, is die echt zo smerig of is het schaduw. Lijkt wel of er zwarte vegen en strepen over lopen. Kan je dat nog opfrissen met de HD-spuit?
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:47:33 #88
240100 ATan
pi_108600688
@Bananenvlaflip
Zo ziet de houten luxaflex eruit van de buitenkant.. ik ga wat bloemetjes planten.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:53:11 #89
240100 ATan
pi_108601011
@blomke
Dat is de schaduw van een boom. Een soortgelijke boom zie je in de reflectie van het kamerraam boven.
Onder het doucheraam zou het wat gereinigd kunnen worden, maar ik vind het wel meevallen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:33:15 #90
323439 HetKlusKonijn
pi_108603234
Véél beter inderdaad, ATan.
Het huis komt heel licht over, dat is altijd aantrekkelijk.

Inderdaad, wellicht een bloembakje plaatsen aan de voorkant?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:45:34 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_108603996
Stukken beter inderdaad ^O^ al lijken sommige foto's nogal "uitgerekt" maar dat heeft vermoed ik met de gebruikte lens te maken

Succes met de verkoop!! :)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:33:55 #92
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_108741513
Sinds dit weekend staat ons appartementje ook (weer) te koop!

Na een niet al te geslaagde verhuur-periode (waar ik niet al te veel over kwijt wil), is er de afgelopen maanden flink door mij en mijn vrouw geklust om het weer in een nette (verkoopbare) staat te krijgen.

Het betreft een 2kamerappartement aan de rand van Amsterdam Zuidoost, in de wijk Reigersbos: een rustige gezinsbuurt met voornamelijk laagbouw. Het appertement ligt vlakbij het knooppunt 'Holendrecht' (A2/A9), en op c.a. 2 minuten fietsen van het AMC. Metrostation Reigersbos is gelegen op minder dan 5 minuten lopen.

Indeling:
Entree, ruime hal, meterkast, toilet, intercom. Badkamer met douche en wasmachine aansluiting. Lichte woonkamer met toegang tot balkon op het noord-westen. Half open nieuwe keuken met inbouwapparatuur (o.a. vaatwasser en koel/vries-combinatie). Ruime slaapkamer. Nieuwe laminaatvloer doorlopend in het gehele appartement (met uitzondering van toilet en badkamer). De CV-ketel is een in 2012 geinstalleerde Remeha Avanta HR combi-ketel.

Enkele foto's:

En natuurlijk een funda link!
pi_108741875
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ik zie nu pas op de foto welk een overdaad er aan bochten, kogelkranen (?) en koppelingen zit.

Paar ideeën:

- bochten vervangen door gebogen CV-pijp.
- de aanvoer naar de thermostaatkraan lager op de hoofdbuis zetten en vlak naast de radiator met een bocht omhoog
- dan met een haakse kraan aansluiten
- voetventielen indien niet aanwezig.
- kogelkranen verwijderen
- voor iedere radiator APARt een T-stuk op de hoofdaanvoer & -retour aanbrengen.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:16:11 #94
323439 HetKlusKonijn
pi_108742876
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:33 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Sinds dit weekend staat ons appartementje ook (weer) te koop!

Na een niet al te geslaagde verhuur-periode (waar ik niet al te veel over kwijt wil), is er de afgelopen maanden flink door mij en mijn vrouw geklust om het weer in een nette (verkoopbare) staat te krijgen.

Het betreft een 2kamerappartement aan de rand van Amsterdam Zuidoost, in de wijk Reigersbos: een rustige gezinsbuurt met voornamelijk laagbouw. Het appertement ligt vlakbij het knooppunt 'Holendrecht' (A2/A9), en op c.a. 2 minuten fietsen van het AMC. Metrostation Reigersbos is gelegen op minder dan 5 minuten lopen.
Ziet er netjes uit, fraai opgeknapt. Mooie vloer en keuken. ^O^
Ik heb alleen wat twijfels over sommige foto's, met name deze:

Het lijkt een balzaal van een kamer, met een piepklein eettafeltje?
Wat voor lens is hiervoor gebruikt? De indruk is op z'n minst een beetje... vreemd. ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 15:39:35 #95
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_108743703
Het is een foto van de makelaar, met idd een groothoek lens. Het probleem is, dat je zonder zo'n lens niet de hele kamer op de foto krijgt. Verder is de eettafel ook niet echt groot, maar we hadden deze toevallig nog over.

Eigen foto's (zonder groothoek) heb ik niet vanuit dezelfde hoek, maar ook vanaf de andere kant oogt de kamer "vrij ruim":
  maandag 5 maart 2012 @ 15:52:33 #96
323439 HetKlusKonijn
pi_108744155
^^ Ik vind je eigengemaakte foto veel beter en mooier van lichtinval dan al die plaatjes van de makelaar bij elkaar!
Groothoeklenzen zijn echt een afrader, meer nadelen dan voordelen. Als ik jou was zou ik zelf nog een aantal foto's maken uit verschillende hoeken en die laten bijvoegen op je funda link. Dat geeft ook een prima indicatie van de ruimte.
Die makelaar lijkt me niet zo heel erg handig met het maken van foto's. Ze zijn allemaal overbelicht en/of scheef. Volgens mij kun je het zelf veel beter. ;)
pi_108744415
Eens met Kluskonijn, je eigen foto zegt zoveel meer! Ik wil altijd graag weten waar raampartijen precies zitten, hoe groot ze zijn en waar ik dan vanaf de bank op uitkijk.
En de kleuren zijn veel mooier, je vloer lijkt zo ook een heel stuk minder 'goedkoop'.
pi_108745641
Op de laatste zelfgemaakte foto lijkt het huis veel gezelliger, die andere foto is een beetje kil.
  zondag 11 maart 2012 @ 16:32:59 #99
107521 Furia
snoopy weer
pi_108974344
Ja, die laatste zelfgemaakte lijkt inderdaad veel gezelliger + je ziet ramen, wat ik op die andere foto echt mis. Ik had mooi die eigen foto gepakt!
pi_108975091
Waarom moet het strakke plafond onderbroken worden door zo'n lomp ding dat licht geeft (plafonnière genaamd)?. Gewoon een strak plafond, en verlichting aan de wanden.

Wie gebruikt z'n plafonnière wel eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')