abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108377124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:48 schreef ATan het volgende:
Nou vooruit, dan ga ik alle verwarmingbuizen ook netjes met radiatorverf wit schilderen.
Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108377541
Gefeliciteerd Kluskonijn!

En verder..die lamellen :X
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:36:31 #78
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_108379519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zou er mooi vanaf blijven. Als de koper die buizen geschilderd wil hebben dan kan die dat in no-time zelf ook. De verf eraf halen gaat echter niet meer. Als ik iets een smerig gezicht vind, dan zijn het geverfde leidingen.
Ja, dat is ook wel zo.. mensen kunnen het inderdaad zelf ook binnen een middag. Het zou ook een beetje zonde zijn, ze zijn nog glimmend nieuw. Ok dan laat ik het zo.

quote:
En verder..die lamellen
Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefd :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:07:17 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_108380500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:36 schreef ATan het volgende:

Die zijn er binnen 5 minuten afgeschroefd :)
Dat is het probleem niet (helaas) Potentiële kopers/mensen zien als eerste die dingen ze niet mooi vinden. Op jouw foto's bijvoorbeeld zie ik als eerste die leidingen van de radiatoren. Nu is dat opzich nog niet het ergste, maar waarom zoveel koppelstukken :? En niet om het één of ander, maar waarom kies je er in godsnaam voor om afsluiters op je CV leiding te zetten :? Ik zie daarvan echt de toegevoegde waarde niet en het oogt verschrikkelijk lelijk. verder zie ik dat de aanvoer/afvoerleiding binnen een meter tweemaal aan de muur bevestigd is en dat er op iedere leiding tweemaal een koppelstuk zit. Gewoon die leiding in één geheel door laten lopen en alleen waar eht echt moet, een koppelstuk zetten. (die twee punten onder het bovenste bevestigingspunt zijn dus totaal overbodig eigenlijk)

Toeval wil dat ik zelf (mogelijk) op zoek ben naar een woning (zit nu in een huurwoning) maar ik zou, puur op basis van jouw foto's, niets eens overwegen je woning in het echt te zien. Sorry maar ik zou al die radiatorleidingen eruit halen en opnieuw plaatsen zonder overbodige koppelstukken en afsluiters.

@manco043: Jouw foto's ogen wel heel erg kil en koud vind ik persoonlijk, maar goed: het is persoonlijk, er zijn ook mensen die het wel aanspreekt uiteraard :P

[ Bericht 8% gewijzigd door RedFever007 op 25-02-2012 13:14:02 ]
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:04:17 #80
240100 ATan
pi_108382098
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:37:00 #81
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108384755
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:15 schreef Ml-etje het volgende:
Gefeliciteerd Kluskonijn!
Dank je! Ja ik ben er erg blij mee! (hoewel ik mijn oude hutje best wel zal gaan missen denk ik zo...)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ja, het is wat overkill, zo was het ontstaan toen ik kamer voor kamer aan het klussen was maar toch wel daar waar ik bezig was warmte wilde hebben. De onderste houder was een hulpstuk om precies recht uit te komen met de oude gaten in de vloer. Nu is het inderdaad niet meer zo nodig. Die afsluiters kan ik ook verwijderen, ik moet alleen even gaan nadenken hoe ik dat ga doen met die bocht aansluitingen. Iemand nog een goed idee? Die twee grote bochten vervangen voor twee knietjes en dan alles horizontaal?
Misschien gewoon een loodgieter bellen en je de moeite van het zelf doen besparen?

Ik vraag me trouwens af of die buizen wel zo'n 'enorm probleem' zullen vormen voor potentiele kopers. Ikzelf zou er geen enkele moeite mee hebben, ik hang er gewoon een gordijn voor en niemand die het meer ziet. Zou ik voor je foto's ook gewoon doen. ;)
Ik zou eerst die lamellen weghalen, die vind ik veel storender en vervelender voor de 'eerste indruk'.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:03:10 #82
240100 ATan
pi_108385334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
Ik vraag me trouwens af of die buizen wel zo'n 'enorm probleem' zullen vormen voor potentiele kopers. Ikzelf zou er geen enkele moeite mee hebben, ik hang er gewoon een gordijn voor en niemand die het meer ziet. Zou ik voor je foto's ook gewoon doen. ;)
Ik zou eerst die lamellen weghalen, die vind ik veel storender en vervelender voor de 'eerste indruk'.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.
Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen. Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..

[ Bericht 4% gewijzigd door ATan op 25-02-2012 17:20:27 ]
pi_108392985
@Atan

Het grootste probleem is dat er niet gebogen is waar dit makkelijk had gekunt, er messing koppelingen zijn gebruikt en onnodige afsluiters.

Het mooiste was natuurlijk geweest als je zoveel mogelijk had gebogen, chromen koppelingen had gebruikt ipv messing koppelingen en de afsluiters niet gebruikt had.

Om toch enigzins de kosten binnen de perken te houden, is het wel aan te raden om in ieder geval de extra afsluiters te verwijderen, waar je eventueel veel koppelingen hebt de leiding te vervangen en zoveel mogelijk te buigen en de koppelingen welke je niet wilt vervangen ( en dat zullen de meeste zijn ) met aluminium spray te behandelen zodat deze minder opvallen doordat de aluminiumkleur het dichtste bij de chromen kleur komt, in ieder geval geen gewone zinkspray nemen, die is erg dof wel kun je zilverzinkspray nemen, die glimt ook net als chroom.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:08:26 #84
323439 HetKlusKonijn
pi_108400071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:03 schreef ATan het volgende:

[..]

Ik vind de buizen zo ook niet zo'n probleem, het valt nu alleen op omdat de kamer nu helemaal opgeknapt en leeg is. Maar als mensen het storend vinden ga ik het even aanpassen.
Je kan eea ook gewoon verdoezelen voor de foto's, daar is niks mis mee. Gordijnen kopen en die er gewoon voor hangen, bijvoorbeeld. Kosten geen drol bij de Xenos en geeft meteen een veel 'huislijkere' indruk.
Foto's op funda e.d. zijn in eerste instantie bedoeld om mensen tot een bezichtiging aan te zetten. Als ze eenmaal binnen zijn zullen ze die buizen heus wel opmerken, maar het is nog maar de vraag of ze zich er echt aan zullen storen. Zoals gezegd - ik zou dat zeker niet doen, als het zaakje maar fatsoenlijk werkt! ;)

quote:
Ik ga die lamellen langs de rail binnenhalen met de touwtjes zodat ze op elkaar gestapeld in een hoekje hangen, dan hangen ze niet voor het raam bij een bezichtiging. Op zich is het voor kopers ook wel fijn dat ze privacy kunnen hebben tot ze zonwering naar eigen smaak hebben uitgezocht. Het kan soms maanden duren als je bijvoorbeeld houten luxaflex op maat laat maken..
Natuurlijk, het was ook niet mijn bedoeling om je aan te sporen ze meteen helemaal weg te halen. Zoals gezegd, het gaat om de foto's in deze fase van het verkoopproces - mensen overhalen tot een bezichtiging. Op je foto's vallen die dingen gewoon teveel op en een hoop mensen vinden ze spuuglelijk, en knappen erop af. Stom misschien maar zo zitten veel mensen inelkaar.
Wat je ook doet, maak in ieder geval foto's bij daglicht, dat scheelt al een hoop!

Ikzelf heb er bij de verkoop van mijn pandje voor gezorgd dat de Funda-foto's er gewoon 'lekker' uitzagen. Ik heb dan ook voldoende aanloop gekregen (enige tientallen bezichtigingen in één jaar) en dat is toch echt het begin van een succesvol verkoopproces.
Zodra mensen inderdaad over de vloer kwamen heb ik meteen de diverse 'problemen' van het pand laten zien, waaronder een 'twijfelachtige' rioolverbinding. Zo gek als dat misschien moge klinken, het werd erg gewaardeerd. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-02-2012 23:18:58 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:07:10 #85
240100 ATan
pi_108568721
Open huis zaterdag 31 maart tussen 11.00 uur en 15.00 uur, komt allen :)
Acacialaan 10, Linschoten

http://www.funda.nl/koop/linschoten/huis-83696836-acacialaan-10/

[ Bericht 26% gewijzigd door ATan op 29-02-2012 23:13:59 ]
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:58:49 #86
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_108582461
Die foto's van funda vind ik al een stuk aantrekkelijker, nu wordt beter duidelijk hoeveel ruimte het huis biedt. Enige wat me zo snel opvalt zijn de houten/kartonnen platen tegen het raam op de eerste verdieping aan de achterkant. Succes met het open huis iig, zet nog ergens een bloemetje neer of een pot met viooltjes buiten ofzoiets ;)
pi_108582665
Stukken beter! Alleen die voorgevel, is die echt zo smerig of is het schaduw. Lijkt wel of er zwarte vegen en strepen over lopen. Kan je dat nog opfrissen met de HD-spuit?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:47:33 #88
240100 ATan
pi_108600688
@Bananenvlaflip
Zo ziet de houten luxaflex eruit van de buitenkant.. ik ga wat bloemetjes planten.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:53:11 #89
240100 ATan
pi_108601011
@blomke
Dat is de schaduw van een boom. Een soortgelijke boom zie je in de reflectie van het kamerraam boven.
Onder het doucheraam zou het wat gereinigd kunnen worden, maar ik vind het wel meevallen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:33:15 #90
323439 HetKlusKonijn
pi_108603234
Véél beter inderdaad, ATan.
Het huis komt heel licht over, dat is altijd aantrekkelijk.

Inderdaad, wellicht een bloembakje plaatsen aan de voorkant?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:45:34 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_108603996
Stukken beter inderdaad ^O^ al lijken sommige foto's nogal "uitgerekt" maar dat heeft vermoed ik met de gebruikte lens te maken

Succes met de verkoop!! :)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:33:55 #92
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_108741513
Sinds dit weekend staat ons appartementje ook (weer) te koop!

Na een niet al te geslaagde verhuur-periode (waar ik niet al te veel over kwijt wil), is er de afgelopen maanden flink door mij en mijn vrouw geklust om het weer in een nette (verkoopbare) staat te krijgen.

Het betreft een 2kamerappartement aan de rand van Amsterdam Zuidoost, in de wijk Reigersbos: een rustige gezinsbuurt met voornamelijk laagbouw. Het appertement ligt vlakbij het knooppunt 'Holendrecht' (A2/A9), en op c.a. 2 minuten fietsen van het AMC. Metrostation Reigersbos is gelegen op minder dan 5 minuten lopen.

Indeling:
Entree, ruime hal, meterkast, toilet, intercom. Badkamer met douche en wasmachine aansluiting. Lichte woonkamer met toegang tot balkon op het noord-westen. Half open nieuwe keuken met inbouwapparatuur (o.a. vaatwasser en koel/vries-combinatie). Ruime slaapkamer. Nieuwe laminaatvloer doorlopend in het gehele appartement (met uitzondering van toilet en badkamer). De CV-ketel is een in 2012 geinstalleerde Remeha Avanta HR combi-ketel.

Enkele foto's:

En natuurlijk een funda link!
pi_108741875
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef ATan het volgende:
Ik zie nu pas op de foto welk een overdaad er aan bochten, kogelkranen (?) en koppelingen zit.

Paar ideeën:

- bochten vervangen door gebogen CV-pijp.
- de aanvoer naar de thermostaatkraan lager op de hoofdbuis zetten en vlak naast de radiator met een bocht omhoog
- dan met een haakse kraan aansluiten
- voetventielen indien niet aanwezig.
- kogelkranen verwijderen
- voor iedere radiator APARt een T-stuk op de hoofdaanvoer & -retour aanbrengen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:16:11 #94
323439 HetKlusKonijn
pi_108742876
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:33 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Sinds dit weekend staat ons appartementje ook (weer) te koop!

Na een niet al te geslaagde verhuur-periode (waar ik niet al te veel over kwijt wil), is er de afgelopen maanden flink door mij en mijn vrouw geklust om het weer in een nette (verkoopbare) staat te krijgen.

Het betreft een 2kamerappartement aan de rand van Amsterdam Zuidoost, in de wijk Reigersbos: een rustige gezinsbuurt met voornamelijk laagbouw. Het appertement ligt vlakbij het knooppunt 'Holendrecht' (A2/A9), en op c.a. 2 minuten fietsen van het AMC. Metrostation Reigersbos is gelegen op minder dan 5 minuten lopen.
Ziet er netjes uit, fraai opgeknapt. Mooie vloer en keuken. ^O^
Ik heb alleen wat twijfels over sommige foto's, met name deze:

Het lijkt een balzaal van een kamer, met een piepklein eettafeltje?
Wat voor lens is hiervoor gebruikt? De indruk is op z'n minst een beetje... vreemd. ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 15:39:35 #95
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_108743703
Het is een foto van de makelaar, met idd een groothoek lens. Het probleem is, dat je zonder zo'n lens niet de hele kamer op de foto krijgt. Verder is de eettafel ook niet echt groot, maar we hadden deze toevallig nog over.

Eigen foto's (zonder groothoek) heb ik niet vanuit dezelfde hoek, maar ook vanaf de andere kant oogt de kamer "vrij ruim":
  maandag 5 maart 2012 @ 15:52:33 #96
323439 HetKlusKonijn
pi_108744155
^^ Ik vind je eigengemaakte foto veel beter en mooier van lichtinval dan al die plaatjes van de makelaar bij elkaar!
Groothoeklenzen zijn echt een afrader, meer nadelen dan voordelen. Als ik jou was zou ik zelf nog een aantal foto's maken uit verschillende hoeken en die laten bijvoegen op je funda link. Dat geeft ook een prima indicatie van de ruimte.
Die makelaar lijkt me niet zo heel erg handig met het maken van foto's. Ze zijn allemaal overbelicht en/of scheef. Volgens mij kun je het zelf veel beter. ;)
pi_108744415
Eens met Kluskonijn, je eigen foto zegt zoveel meer! Ik wil altijd graag weten waar raampartijen precies zitten, hoe groot ze zijn en waar ik dan vanaf de bank op uitkijk.
En de kleuren zijn veel mooier, je vloer lijkt zo ook een heel stuk minder 'goedkoop'.
pi_108745641
Op de laatste zelfgemaakte foto lijkt het huis veel gezelliger, die andere foto is een beetje kil.
  zondag 11 maart 2012 @ 16:32:59 #99
107521 Furia
snoopy weer
pi_108974344
Ja, die laatste zelfgemaakte lijkt inderdaad veel gezelliger + je ziet ramen, wat ik op die andere foto echt mis. Ik had mooi die eigen foto gepakt!
pi_108975091
Waarom moet het strakke plafond onderbroken worden door zo'n lomp ding dat licht geeft (plafonnière genaamd)?. Gewoon een strak plafond, en verlichting aan de wanden.

Wie gebruikt z'n plafonnière wel eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')