abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:33:45 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129301281
Bij ons was het wat nijpender, N had het huis destijds met z'n ex gekocht, en haar in 2006 na het einde van hun relatie uitgekocht.
Ik trok het daar echt niet, ik werd er knettergek in "haar huis" :r
Als het vorig zomer niet te koop was gekomen dan had dat wel eens een breekpunt kunnen zijn.

Gelukkig is het verlies beperkt gebleven (12%) , en als je de inleg op de beleggingsverzekering meetelt is het verlies net geen 7% op de hypotheek.....
So be it, ik neem het verlies graag nu ik daar nooit meer hoef te komen *O*

En nee, er was niets mis met het huis, ik had alleen een probleem met het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:51:52 #77
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129304391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:33 schreef Leandra het volgende:
Bij ons was het wat nijpender, N had het huis destijds met z'n ex gekocht, en haar in 2006 na het einde van hun relatie uitgekocht.
Ik trok het daar echt niet, ik werd er knettergek in "haar huis" :r
Als het vorig zomer niet te koop was gekomen dan had dat wel eens een breekpunt kunnen zijn.

Gelukkig is het verlies beperkt gebleven (12%) , en als je de inleg op de beleggingsverzekering meetelt is het verlies net geen 7% op de hypotheek.....
So be it, ik neem het verlies graag nu ik daar nooit meer hoef te komen *O*

En nee, er was niets mis met het huis, ik had alleen een probleem met het huis.
Gefeliciteerd! *O*

Ik begrijp je gevoelens volledig. Aan dat huis kleefde natuurlijk een hele geschiedenis van de ex en op de een of andere manier 'voel' je dat. Fijn ook dat het verlies beperkt is gebleven!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129339835
jep, kan mij dat helemaal voorstellen. Toen ik O+ begon te daten woonde hij ook nog in het huis waar hij met hex had geleefd. No way dat ik daar wilde overnachten.
Het ging dan ook erg vlot te koop.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_129538803
Na hier jaren geleden een account te hebben gehad (waarvan ik helaas het pwd vergeten ben en geen herstelmail meer van kan maken omdat ik dat mailaccount niet meer heb) en hier alweer een hele tijd aan het lurken te zijn, leek het me wel zo fair om ook eens te beginnen met bijdragen.
Situatie: Ik heb mijn huis toendertijd alleen gekocht en inmiddels, samen met mijn lief, besloten om dat te verkopen en samen voor iets nieuws te gaan. Huis dus te koop gezet op 21 juni en nog geen 5 weken later was het verkocht, voor nagenoeg de VP. Gezien de tijd en de regio waar we wonen een van de kortst lopende verkooptrajecten. We zijn in ieder geval al begonnen met inpakken en daarnaast natuurlijk op zoek naar iets nieuws! Mocht er een kluswoning gekocht worden, dan zal die natuurlijk hier (in een eigen verbouwingstopic) geplaatst worden!
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:06:38 #80
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_129549095
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:49 schreef DrMorris het volgende:
Na hier jaren geleden een account te hebben gehad (waarvan ik helaas het pwd vergeten ben en geen herstelmail meer van kan maken omdat ik dat mailaccount niet meer heb) en hier alweer een hele tijd aan het lurken te zijn, leek het me wel zo fair om ook eens te beginnen met bijdragen.
Situatie: Ik heb mijn huis toendertijd alleen gekocht en inmiddels, samen met mijn lief, besloten om dat te verkopen en samen voor iets nieuws te gaan. Huis dus te koop gezet op 21 juni en nog geen 5 weken later was het verkocht, voor nagenoeg de VP. Gezien de tijd en de regio waar we wonen een van de kortst lopende verkooptrajecten. We zijn in ieder geval al begonnen met inpakken en daarnaast natuurlijk op zoek naar iets nieuws! Mocht er een kluswoning gekocht worden, dan zal die natuurlijk hier (in een eigen verbouwingstopic) geplaatst worden!
Gefeliciteerd! Wat is je geheim!
  Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 22:54:05 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129562191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:49 schreef DrMorris het volgende:
Dat zoiets nog mogelijk is in deze tijd; of was het huis met een heel scherpe prijs aangeboden op de markt ? :? *O*
pi_129570013
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:06 schreef ATan het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat is je geheim!
We hadden sowieso veel aanloop (11 bezichtigingen in die 5 weken), maar de uiteindelijke kopers zijn door louter toeval bij ons terecht gekomen. Wij hadden van de foto's van de makelaar een collage gemaakt en die op, jawel, FaceBook gezet. Die werd gezien door een vriendin, die hem weer deelde met een collega waarvan ze wist dat ze op huizenjacht was en zodoende hebben die een bezichtiging aangevraagd. En de rest is geschiedenis ;) .

Gisteravond is ook de officiële bedenktijd geëindigd, dus als nu alle papieren in goede staat bij de bank terechtkomen, dan is alles rond!
pi_129570114
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat zoiets nog mogelijk is in deze tijd; of was het huis met een heel scherpe prijs aangeboden op de markt ? :? *O*
Het was met een realistische prijs aangeboden (ik ben niet zo van dat hoger inzetten en dan samen met een koper naar een uiteindelijke prijs schuifelen), maar ik denk dat het daarnaast dom geluk geweest is. Hier in de straat staat qua bouw precies hetzelfde huis, maar dat staat al 2 jaar te koop, inmiddels met een lagere VP dan waarvoor onze verkocht is.

Geluk is wat dat betreft met de dommen :D
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:56:29 #84
323439 HetKlusKonijn
pi_129597341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 08:41 schreef DrMorris het volgende:
Het was met een realistische prijs aangeboden (ik ben niet zo van dat hoger inzetten en dan samen met een koper naar een uiteindelijke prijs schuifelen), maar ik denk dat het daarnaast dom geluk geweest is. Hier in de straat staat qua bouw precies hetzelfde huis, maar dat staat al 2 jaar te koop, inmiddels met een lagere VP dan waarvoor onze verkocht is.

Geluk is wat dat betreft met de dommen :D
:D

Van harte! *O*
En los van dat geluk ( ;) ), ik denk dat je het ook sowieso slim hebt aangepakt. Je hebt kennelijk gewoon een goede prijs gevraagd.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:15:15 #85
323439 HetKlusKonijn
pi_129597972
Ik had trouwens nog een 'leuk akkefietje' m.b.t. de verkoop van mijn huis...

Zoals ik in een eerdere post had beschreven, zou de overdracht van mijn huis op 14 augustus a.s. zijn. ZOU. Maandagmiddag laat werd ik gebeld door de notaris, of ik a.s. vrijdag (2 augustus, morgen dus!) in persoon zou verschijnen of dat er nog een volmacht geregeld moest worden.

Ik: "WATTE??? a.s. vrijdag??? maar in het concept koopcontract staat de 14e!" :? :o

Ik schrok me dus de kolere, want ik had expres 11-12-13 augustus vrij genomen om nog e.e.a. te regelen, nog wat spullen uit het huis te verwijderen (wat ook overeengekomen was), om het G/W/L te regelen en dergelijke.
Wat bleek nou - in plaats van wat normale beleefde mensen zouden doen, hebben kopers domweg in een mailtje aangegeven dat zij er dus van uitgingen dat de overdracht wel op 2 augustus zou zijn. Zonder het dus expliciet te vragen of dat de verkoper - mij dus! - wel zou uitkomen. Zonder dus ook aan een expliciet verzoek daartoe aan de makelaar.

De notaris wist niet beter dan dat de makelaar dat met mij had overlegd. De makelaar gaf aan dat ze helaas (want ja, ik geloof haar, het is echt een aardige mevrouw), volledig over die datum in het mailverkeer met de kopers had heen gelezen, ook omdat ze dit natuurlijk net als ik een belachelijke manier van doen vindt. En ik heb die mails dus nooit gezien, omdat ik had aangegeven dat ik de correspondentie op goed ouderwetsch geduldig PAPIER wenste te ontvangen, al is het maar omdat ik geen zin heb om mijn inkttankjes overmatig te belasten met het uitprinten van al dat gedoe.

Anyway, ik dus aangeven: sorry, maar ik ga niet akkoord met deze eenzijdige wijziging van het contract. No way. Tenzij... schadevergoeding. Maakt me niet uit wie het gaat dokken. Er is een fout gemaakt, en echt niet door mij...

Uiteindelijk heeft de makelaar mij een aantal honderden pleuro's betaald om de overdracht toch morgen te laten doorgaan. Waarschijnlijk omdat ze wel wist dat het toch grotendeels haar fout was, en dat rechtszaken hier niet tot een goed einde zouden komen - voor haar dan.

Dus... einde van het verhaal - de overdracht is morgenochtend (de volmacht is nog op tijd geregeld, me verder de schompes gewerkt om de spullen vanavond nog op te halen en het G/W/E in te lichten), maar ik heb wel een leuk bedragje 'gratis' op mijn bankrekening gekregen. *O*

Die kopers hoef ik dus echt niet te ontmoeten, wat een ongelooflijke botterikken, dat je zo maar eventjes 'eist' dat de overdracht twee weken eerder plaatsvindt, zonder dat fatsoenlijk te vragen... man, ik had wel op vakantie kunnen zijn, want ik wist dus helemaal van NIKS! :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 02-08-2013 02:57:34 ]
pi_129602736
Da's lekker, zo'n akkefietje. Ik merk ook dat je je instelt op de overdrachtsdatum en plant daar eigenlijk alles omheen (van het opzeggen van internet, via het G/W/L, naar het uiteindelijk verhuizen van je spullen.
Wij hebben gelukkig hele aardige kopers, waarvan ik dergelijke kamikaze-acties niet verwacht. Wat ik wel gemerkt heb is dat je heel goed met de makelaar moet overleggen wat er nu wel en niet aan roerende goederen bij de koop hoort. Wanneer je zegt dat je iets eventueel achter wilt laten, dan wordt daarvan eigenlijk automatisch aangenomen dat dat dan wel gratis zal zijn.
Kijkers, niet de huidige kopers gelukkig, komen ook met de gekste ideeën van zaken waarvan zij denken dat ze achterblijven. Goh, die loungeset die buiten staat, die blijft toch ook wel staan he? Ehhh, nee :{ .
Gisteren in ieder geval al internet opgezegd en begonnen met adreswijzigingen doorgeven. Nu had ik al van een tijdje post opgespaard om zodoende te achterhalen van wie ik post ontvang, maar da's best een lijst en je krijgt post van bedrijven waarvan je niet eens meer weet dat je daar ooit contact mee hebt gehad.

Verder vonden wij het ook lastig (i.v.m. met opzeggen van zaken) dat je eigenlijk pas kort voor de overdracht weet of alles doorgaat. Eerst krijg je natuurlijk het accepteren van het bod, dan een koopcontract, dan nog de bedenktijd en dan moet op het einde ook nog alles kloppen met de bank. Wij zitten nog te wachten op het finale akkoord van de bank, aangezien de getekende offerte van de kopers met allerlei papieren door de bank nog geaccordeerd moet worden. En dan moet je maar hopen dat bijvoorbeeld een werkgeversverklaring goed is ingevuld.

Anyway, onze overdracht is 1 september (da's een zondag), dus dat zal dan wel de vrijdag ervoor of de maandag erna worden.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:34:11 #87
323439 HetKlusKonijn
pi_129609345
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:22 schreef DrMorris het volgende:
Da's lekker, zo'n akkefietje. Ik merk ook dat je je instelt op de overdrachtsdatum en plant daar eigenlijk alles omheen (van het opzeggen van internet, via het G/W/L, naar het uiteindelijk verhuizen van je spullen.
Ja, precies. Nou, ik was dan ook 'not amused', zoals de Britten dat zo mooi uitdrukken. :(
Maar ach... nu nog eventjes de eindafrekening afwachten van het G/W/L en dan is het allemaal voltooid-verleden-tijd. Ik heb overal foto's van gemaakt, dus zelfs als hier weer eens iets niet blijkt te kloppen, dan heb ik in ieder geval *bewijs*.

quote:
Wij hebben gelukkig hele aardige kopers, waarvan ik dergelijke kamikaze-acties niet verwacht.
Dat is altijd fijn! Ik had het helaas niet voor het uitkiezen, het huis stond al twee jaar te koop, en het is nogal een 'vreemd' hutje - 19e eeuws binnenstadshutje, véél te klein om met een gezin in te wonen, en eigenlijk al te klein om met z'n tweeën in te wonen (zoals ik helaas tot mijn schade en schande heb moeten ervaren :') ), dus niet aantrekkelijk voor veel potentiële kopers. En ook nog eens in een niet-zo-beste staat van onderhoud, dus ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en het gewoon verkocht aan de eerste de beste gek die met een redelijk bod kwam. Wie weet hoe lang ik anders nog had moeten wachten...
Ik vrees ook dat deze nieuwe eigenaren van het type zijn dat alle originele details er meteen uitmikt. :{ Stiekum wens ik ze ernstige arachnofobie toe, want de kelder zit vol met spinnen. ~O>

quote:
Wat ik wel gemerkt heb is dat je heel goed met de makelaar moet overleggen wat er nu wel en niet aan roerende goederen bij de koop hoort. Wanneer je zegt dat je iets eventueel achter wilt laten, dan wordt daarvan eigenlijk automatisch aangenomen dat dat dan wel gratis zal zijn.
Kijkers, niet de huidige kopers gelukkig, komen ook met de gekste ideeën van zaken waarvan zij denken dat ze achterblijven. Goh, die loungeset die buiten staat, die blijft toch ook wel staan he? Ehhh, nee :{ .
Haha. Leuk geprobeerd inderdaad!
Ja, je moet in principe altijd "alles gaat mee" aanvinken in de lijst van roerende goederen, met de aantekening "wellicht over te nemen - tegen betaling" erbij. ;)

quote:
Gisteren in ieder geval al internet opgezegd en begonnen met adreswijzigingen doorgeven. Nu had ik al van een tijdje post opgespaard om zodoende te achterhalen van wie ik post ontvang, maar da's best een lijst en je krijgt post van bedrijven waarvan je niet eens meer weet dat je daar ooit contact mee hebt gehad.
Best veel, hè... ik heb zowat iedereen gebeld/aangeschreven, behalve de clubs waar ik eigenlijk toch zowat nooit meer wat mee te maken had. Mogen de nieuwe bewoners lekker zelf weten wat ze daar mee gaan doen. :)

quote:
Verder vonden wij het ook lastig (i.v.m. met opzeggen van zaken) dat je eigenlijk pas kort voor de overdracht weet of alles doorgaat. Eerst krijg je natuurlijk het accepteren van het bod, dan een koopcontract, dan nog de bedenktijd en dan moet op het einde ook nog alles kloppen met de bank. Wij zitten nog te wachten op het finale akkoord van de bank, aangezien de getekende offerte van de kopers met allerlei papieren door de bank nog geaccordeerd moet worden. En dan moet je maar hopen dat bijvoorbeeld een werkgeversverklaring goed is ingevuld.
Ja, zeker in deze tijd is dat vervelend...
Mijn kopers waren kennelijk rijke stinkerds, want ze hadden geen voorbehoud tot financiering in het koopcontract opgenomen. Ik heb nog even gehoopt op gratis geld als het allemaal niet rond zou komen ( :P ) maar helaas is dat niet gebeurd. Ach, who cares. Ik ben er nu eindelijk vanaf en dat is het belangrijkste. :)

quote:
Anyway, onze overdracht is 1 september (da's een zondag), dus dat zal dan wel de vrijdag ervoor of de maandag erna worden.
Nog even duimen dus! Maar ik ga er maar vanuit dat alles goed zal komen. *O*
pi_129609534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
[quote]0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ja, zeker in deze tijd is dat vervelend...
Mijn kopers waren kennelijk rijke stinkerds, want ze hadden geen voorbehoud tot financiering in het koopcontract opgenomen. Ik heb nog even gehoopt op gratis geld als het allemaal niet rond zou komen ( :P ) maar helaas is dat niet gebeurd. Ach, who cares. Ik ben er nu eindelijk vanaf en dat is het belangrijkste. :)

Jij trouwens nog gefeliciteerd *O* (ik ga ervan uit dat de overdracht al geweest is)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:42:41 #89
323439 HetKlusKonijn
pi_129609641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:39 schreef DrMorris het volgende:

[..]

Jij trouwens nog gefeliciteerd *O* (ik ga ervan uit dat de overdracht al geweest is)
Dank je! :)
Ja, vanmorgen. Kreeg net een telefoontje van de notaris dat alles in orde is (ik was er niet zelf bij, volmacht).
Nou effies wachten tot m'n centen op de bankrekening staan... :P
pi_135516977
Huuuuuuge kick!

Mijn dijkhuis gaat in de verkoop :)
Reden: ik wil dichter bij mijn werk/oma gaan wonen.

K&W / M&L's home deel X, jubileumtopic en tijd om alles af te hebben!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:38:24 #91
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135517673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:19 schreef Ml-etje het volgende:
Huuuuuuge kick!

Mijn dijkhuis gaat in de verkoop :)
Reden: ik wil dichter bij mijn werk/oma gaan wonen.

K&W / M&L's home deel X, jubileumtopic en tijd om alles af te hebben!
neeh :o wut? Dat verrast mij wel. En je partner? Die gaat mee?
pi_135517803
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

neeh :o wut? Dat verrast mij wel. En je partner? Die gaat mee?
Die heb ik al een hele tijd geleden verzocht mijn huis te verlaten.
Dus nee die mag niet mee :D

Enerzijds snap ik de verrassing maar de reisafstand breekt me eerlijk gezegd op plus dat mijn oma ook ouder wordt. Heb overigens alweer een leuk nieuw project gezien :+ dat helpt!
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:03:32 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135527467
Ah vandaar... Ik denk wel dat je je uitzicht gaat missen maar kijk vooral uit naar de nieuwe klustopics :P .
pi_135533838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:03 schreef bleiblei het volgende:
Ah vandaar... Ik denk wel dat je je uitzicht gaat missen maar kijk vooral uit naar de nieuwe klustopics :P .
Enerzijds wel, anderzijds vind ik meer aanspraak ook wel leuk :Y

En er is meer uitzicht verkrijgbaar, dat kan ik overal wel vinden.
Mijn idee nu is dat ik een huis zoals ik nu heb zeker weer wil hebben als ik 50 ben ofzo, lekker tuinieren enzovoorts.
Merk nu dat ik er te weinig aan toe kom en het een "moetje" wordt.
Niet de bedoeling.
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:14:32 #95
323439 HetKlusKonijn
pi_135541592
^^ Mooi huisje MI-etje, hoop dat de verkoop voorspoedig verloopt - aan het onderhoud en de locatie zal het niet liggen!

Kreeg trouwens van de week nog een staartje van vóór het verkoopproces van mijn vorige hut in de bus - van de gemeente. Zoals altijd heb ik destijds, in februari 2013 (dus een ruim aantal maanden vóór de hut daadwerkelijk verkocht werd), bezwaar aangetekend tegen de toenmalige WOZ-taxatie (met naar mijn inschatting zo'n 90% kans op succes - in de 20 jaar dat ik daar gewoon heb, 17 keer succes gehad...).

Schrijven van de gemeente: "wij hopen u nader te berichten aangaande uw bezwaarschrift in februari 2014". :')
Als woningeigenaar krijg je welgeteld zes weken de tijd om een WOZ-bezwaar in elkaar te frotten, de gemeente - met een volledige gespecialiseerde juridische afdeling - mag er een JAAR over doen om er over te oordelen... :X

Als ik gelijk krijg ga ik het de huidige eigenaren echt niet berichten. En mijn ex ook niet, haha.
Zie de poen graag volledig terug op mijn eigen bankrekening. Verkapt "honorarium indienen bezwaarschrift", toch? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-01-2014 22:32:01 ]
pi_135551001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooi huisje MI-etje, hoop dat de verkoop voorspoedig verloopt - aan het onderhoud en de locatie zal het niet liggen!

Kreeg trouwens van de week nog een staartje van vóór het verkoopproces van mijn vorige hut in de bus - van de gemeente. Zoals altijd heb ik destijds, in februari 2013 (dus een ruim aantal maanden vóór de hut daadwerkelijk verkocht werd), bezwaar aangetekend tegen de toenmalige WOZ-taxatie (met naar mijn inschatting zo'n 90% kans op succes - in de 20 jaar dat ik daar gewoon heb, 17 keer succes gehad...).

Schrijven van de gemeente: "wij hopen u nader te berichten aangaande uw bezwaarschrift in februari 2014". :')
Als woningeigenaar krijg je welgeteld zes weken de tijd om een WOZ-bezwaar in elkaar te frotten, de gemeente - met een volledige gespecialiseerde juridische afdeling - mag er een JAAR over doen om er over te oordelen... :X

Als ik gelijk krijg ga ik het de huidige eigenaren echt niet berichten. En mijn ex ook niet, haha.
Zie de poen graag volledig terug op mijn eigen bankrekening. Verkapt "honorarium indienen bezwaarschrift", toch? :P
_O- zakgeld ftw.

En inderdaad dat hoop ik ook!
pi_139826766
K&W / Zelf mijn woning verkopen! What I do..

Wie binnen 6 weken een koper aandraagt krijgt een aanbrengbonus van 2500 euro!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')