abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101432870
Blomke en anderen..volgens mij is de SC ergens anders :)
Dit topic is echt bedoeld om woningen te zien van FOK!kers die ze het liefst zelf hebben verbouwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 01-09-2011 08:02:23 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 1 september 2011 @ 07:56:00 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101439364
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt, alleen vraag ik me af wat er dan zo "lekker wonen" is in een stadscentrum..... ik krijg als antwoord dat je overal dicht bij woont (waar dan dicht bij??), dat het niet altijd herrie is (dus vaak of meestal wel) en dat je voor je parkeerplek een vergunning moet betalen....nou ja, nou vraag ik je.
Wij hebben op ons eigen terrein plek voor 4 auto's, zoveel visite kan er langskomen.

Mensen uit de stad komen hier wandelen, fietsen en zwemmen. Boodschappen doen vanwege de ruime gratis parkeergelegenheid.

En maar OZB en voor je parkeervergunning betalen om in het stadscentrum te mogen "leven". De levensverwachting van stadsbewoners is toch aanmerkelijk lager dan van dorpelingen....verbaast me niks.
Dicht bij winkels, bioscoop, theater, restaurants, kroegjes, plantsoen. Vind ik persoonlijk belangrijker dan parkeerplek voor visite. Ik houd namelijk helemaal niet van visite.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101439730
Oké, duidelijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:44:06 #29
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_106126068
Mijn hoekwoning op de Acacialaan in Linschoten staat te koop. Linschoten ligt onder de A12 vlak naast Woerden, boven Montfoort). Je zit zo in Utrecht e.o. Er gaat weinig verkeer door de straat, een kindvriendelijke buurt, het is er heel rustig maar het dorp heeft wel een supermarkt, scholen en sportfaciliteiten. De tuin die erbij zit is de grootste van de hele straat, er staan een stenen berging en een grote schuur, tuin is betegeld. Parkeren op eigen terrein. De huizen in de omgeving hebben uitbouw, opbouw, een carport of garage, het verkrijgen van verbouwvergunningen is hier eenvoudig (je mag zelfs zonder vergunning een paar meter uitbouwen).

De oude, lichte deur met brievenbus heb ik vervangen door een zware massief houten deur zonder brievenbusgat, ik hield niet zo van het geluid van het geklepper van de brievenbus om vervolgens van alles van de mat te moeten rapen. Ik heb buiten netjes naast de deur een buitenbrievenbus gemonteerd op rubberen voetjes. De deur is voorzien van een moderne driepuntssluiting. Verder heb ik de originele mechanische drukdeurbel teruggemonteerd op de nieuwe deur, het werkt altijd, geen batterijen nodig. Wc zit ernaast en heeft met het kantelraampje de mogelijkheid voor een gestage stroom gratis frisse lucht.

De oude keuken heb ik leeggetrokken en opnieuw aangelegd en opgebouwd, de wasmachineafvoer en aanvoer zit verborgen achter het verplaatsbare keukenblok, twee extra groepen aangelegd voor wasmachine, eventuele droger of oven etc., radiator naar het plafond toe opgehangen, zodat een afvalbak koel blijft en niet gaat stinken. Luchtafvoer aangelegd door de hoekbuitenmuur met tijdschakelaar, zodat de lucht in de keuken fris blijft:

De trap is netjes gestucd en geverfd, de steunen heb ik opnieuw vastgemaakt met muurvastkit en grote stevige schroeven. Knappe jongen die het nu nog los trekt. De tapijttegeltjes zijn net nieuw:

De lichte douche. Gerenoveerd, met een radiator waar je handdoeken op kan drogen. Voordeel van het doucheraam is dat je na het douchen even het raampje open kan kantelen zodat de vochtige lucht snel buiten is:

De douche is uitgerust met automatische verlichting, de infrarooddetector in de lamp ziet dat je de douche in wandelt. Een roestvrijstalen douchestang met thermostaatkraan:

Een blinkend nieuw roestvrijstalen doucheputje, mooie moderne witte muurtegels en zwarte vloertegels:

De 3 slaapkamers, muren zijn gestucd, radiatorleidingen vervangen, thermostaatradiatorkranen gemonteerd, vensterbanken weer netjes gemaakt:

Deze muur rechts heb ik in zijn geheel vervangen met een gasbetonblokkenmuur. Het waren eerst vaste bakstenen kasten.. de schoorsteen heb ik laten zitten, dan kan er beneden nog een open haard of houtkachel worden gemonteerd, zodat je voor weinig geld kan stoken.

In deze slaapkamer heb ik rechts een een kurkwand gemonteerd van dikke kurkplaten en deze met latex witgeschilderd. Zodat je lekker muziek kan luisteren of een muziekinstrument kan bespelen zonder dat de buren daar last van hebben. Je kan het natuurlijk ook als soundproof kinderkamer gebruiken ;) Ik kan het desgewenst ook weer weghalen en netjes stucen.

Het meubeltje rechts is het douchemeubel wat ik nog aan het monteren ben, zodat de volgende bewoners daar hun spulletjes in kwijt kunnen:

De bergzolder met nieuwe vlizotrap:

De woonkamer, de radiatorleidingen met radiatorthermostaatkranen heb ik al aangelegd:

De woonkamer ga ik nog netjes stucen en verven voordat ik het verkoop!
Mogelijk geinteresseerden mogen alvast een private message sturen!

[ Bericht 0% gewijzigd door ATan op 28-12-2011 15:30:21 ]
pi_106126322
Vooral het aantal knelkoppelingen in de CV-installatie zal de prijs behoorlijk opschroeven....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:55:43 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106126505
Staat je huis zo ook op Funda?
Als ik dat zo zie zou ik niet snel geinteresseerd zijn.
Voor een paar 100 euro kan je zo een paar dingen fiksen die ik zo op de foto's al zie.
En ik zou er wat interieur in zetten en betere foto's maken van badkamer en keuken. Ik heb geen flauw idee hoe groot de keuken nu is bijv..

Oh wacht, mag wel beter lezen :P .
Maar fix even de lopende zaken en maak dan betere foto's. Want wat je hier post schrikt eerder af dan dat het aantrekkelijk eruit ziet.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:00:09 #32
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_106126656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:55 schreef bleiblei het volgende:
Staat je huis zo ook op Funda?
Als ik dat zo zie zou ik niet snel geinteresseerd zijn.
Voor een paar 100 euro kan je zo een paar dingen fiksen die ik zo op de foto's al zie.
En ik zou er wat interieur in zetten en betere foto's maken van badkamer en keuken. Ik heb geen flauw idee hoe groot de keuken nu is bijv..

Oh wacht, mag wel beter lezen :P .
Maar fix even de lopende zaken en maak dan betere foto's. Want wat je hier post schrikt eerder af dan dat het aantrekkelijk eruit ziet.
Tja, ik ben inmiddels al verhuisd. Mensen kunnen er gelijk in als ze dat willen.
Bedoel je de woonkamer? Dat is voor mij alleen een kwestie van stucen, verven en stekkerdoosjes vervangen, toch?
Zodra ik daarmee klaar ben nodig ik de professionele fotograaf uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 28-12-2011 15:28:39 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 15:11:09 #33
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106127028
Wie nog een lief klein hutje in de binnenstad van Utrecht (Museumkwartier, bij de Nieuwe Gracht, dus zeer rustig maar wel het centrum en het station op loopafstand!) zoekt...
Het is zoals gezegd een klein huisje (geschikt voor een, hoogstens twee personen), maar wel zeer knus en gelegen in een van de mooiste straten van Utrecht. Ik heb er ruim twintig jaar met zeer veel plezier gewoond.

Heb je interesse, PM mij dan.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 2 januari 2012 @ 11:18:49 #34
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106304450
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:54 schreef error_404 het volgende:
Ik heb ook nog een leuk appartement te koop staan. Aan de andere kant vind ik het wel prettig dat niet heel FOK! weet hoe mijn huis eruit ziet, of wat de vraagprijs van mijn oude woning is...
En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_106305102
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:

[..]

En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?
pi_106305850
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef error_404 het volgende:

[..]

En verkocht!
(na meer dan 2 jaar...)
^O^
  maandag 2 januari 2012 @ 16:11:38 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106314742
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:44 schreef blomke het volgende:

Gefeliciteerd! Goed begin van 2012. Beetje de vraagprijs kunnen benaderen?
Nee, een vet verlies, maar ik ben er tenminste vanaf en ik weet waar ik financieel aan toe ben :)
Huizenprijzen blijven toch alleen nog maar zakken en de markt is compleet bevroren, dus beter wordt het niet.
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:47:44 #38
323439 HetKlusKonijn
pi_106710126
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wie nog een lief klein hutje in de binnenstad van Utrecht (Museumkwartier, bij de Nieuwe Gracht, dus zeer rustig maar wel het centrum en het station op loopafstand!) zoekt...
Het is zoals gezegd een klein huisje (geschikt voor een, hoogstens twee personen), maar wel zeer knus en gelegen in een van de mooiste straten van Utrecht. Ik heb er ruim twintig jaar met zeer veel plezier gewoond.

Heb je interesse, PM mij dan.
Vraagprijs dik twee ton (alhier de link: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-47046488-brigittenstraat-8/), heb vandaag een bod geaccepteerd van 175 000 euro. Misschien ben ik wel gek, maar...
Ik heb besloten het bod te accepteren, omdat ik -

1) geen verlies lijd (pandje is via een 'ouderwetsche' annuiteitenhypotheek volledig afbetaald, dus de centjes gaan linea-directa naar mijn eigen bankrekening), EN, het pandje is destijds aangekocht voor 130000 ouderwetse guldentjes :') ),
2) het zou best zo kunnen zijn dat als ik nog langer wacht op een (illusionair?) 'beter bod', in de huidige huizenmarkt, ik uiteindelijk de deksel op mijn neus krijg.

Toch wel "grappig" om de meest recente WOZ-taxatie (die van 2010) weer te zien, die spreekt van een waarde van 215000 euro.
Nou ja dan. Mijn laatste bezwaar tegen die taxatie bestond voornamelijk uit het aanbod aan de gemeente om het pandje dan maar voor die prijs te kopen. :') :') :')

"Take the money and RUN!" *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 12-01-2012 01:39:15 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_106713742
Gefeliciteerd! Goede deal gedaan. Vandaag stond er weer een minder florissant bericht in de VK over de woningmarkt.
pi_106713852
Hier vandaag de allereerste bezichtiging!
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:22:45 #41
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106716699
Vrienden van mij hadden pas hun huis te koop gezet, binnen een week een bezichtiging, twee dagen later een bod, een dag onderhandeld en verkocht....!

Blijkbaar kun je tegenwoordig tog weer een huis met een week verkopen :')
pi_106717987
Waarschijnlijk geheel aangepast aan de eisen van deze tijd en "normaal" geprijsde ééngezinswoning in goede buurt/stad/dorp?
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:29 #43
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106720037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
Waarschijnlijk geheel aangepast aan de eisen van deze tijd en "normaal" geprijsde ééngezinswoning in goede buurt/stad/dorp?
Een woning, zoals er duizenden te koop staan in de Randstad. Heel gemiddeld startershuis eigenlijk. Precies het segment dat to nu toe bevroren is (geweest).
pi_106725230
Denk dat dat segment het eerste ontdooit. Betaalbare doorsnee huizen in de Randstad zijn de beste concurrenten voor de vastgelopen huursector. Zeker in de Randstad.

Echt bevrozen tot -273,15 Celcius zijn de appartementen en vrijstaande huizen > 5 ton. Ik weet in die laatste sector huizen, waar er gewoon een jaar lang geen kijkers komen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:16:29 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106726251
Ach en daarboven loopt het allemaal wel door hoor. Ben nu met een huisje bezig van 3mln aankoopprijs, wat nog voor 1-1,5mln verbouwd wordt. Voor dat soort mensen bestaat er nooit een crisis.
pi_106726940
Die groep mensen bestaat ook ja, maar ik ken ze niet. Ik kom uit een "kouwe aardapppelen buurt".
pi_106734078
Hoe ging het @Lonaa.

En hoe gaat het met jou huisje? Hoe is t verder?
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:59:32 #48
323439 HetKlusKonijn
pi_106746795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:55 schreef blomke het volgende:
Gefeliciteerd! Goede deal gedaan. Vandaag stond er weer een minder florissant bericht in de VK over de woningmarkt.
Dank je, ja die berichten die ik vandaag weer las... :X
En dan ook nog zo'n minister die het weer makkelijker wil maken voor werkgevers om mensen eindeloos in tijdelijke contracten te laten 'hangen'... erg leuk, een hypotheek kun je op die manier ook wel op je buik schrijven. :r

Dus, nog even wachten met echt "juichen" totdat mijn koper inderdaad het groene licht heeft gekregen van de bank! Ik hoop/verwacht dat het wel gaat lukken, maar toch.

Heel veel succes mensen die nog wat te verkopen hebben. :)
pi_106750983
Mwahh die minister kan me wat, kwestie van goede afspraken maken bij indiensttreding.
1 jaar contract prima maar daarna onbepaalde tijd of eruit.
Duidelijkheid ftw.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:34:59 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106753717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:16 schreef error_404 het volgende:
Ach en daarboven loopt het allemaal wel door hoor. Ben nu met een huisje bezig van 3mln aankoopprijs, wat nog voor 1-1,5mln verbouwd wordt. Voor dat soort mensen bestaat er nooit een crisis.
Tuurlijk wel. Als je hier in dergelijke buurten rond kijkt staat bijna de helft te koop omdat het gekocht is in de prachtige tijd met hoge beurskoersen en goedlopende eigen zaken, de tent nu in elkaar klapt en een hypotheek van een paar miljoen je toch wel nekt als de inkomsten of aandelenkoersen teruglopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')