quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:27 schreef Cobra4 het volgende:
Windsor Davies: "1 pound for the crew who shoots down a plane! 2 pounds if it's a German one!"
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:34 schreef AchJa het volgende:
Das Boot!![]()
Heb de directors cut ook liggen.
Heb hem hier uncut liggen maar wat duurt die lang zegquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:34 schreef AchJa het volgende:
Das Boot!![]()
Heb de directors cut ook liggen.
Bestaan er dan zulke lange filmrollen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb hem hier uncut liggen maar wat duurt die lang zeg
Weet je al of je 8 oktober kan?quote:
quote:
Filmrollen zijn zolang als je ze wilt hebbenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bestaan er dan zulke lange filmrollen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door samthegreat5 op 28-08-2011 11:34:08 ]
quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Das Boot afgekeken, 3:48 uur..Spoilers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan je dat zienquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:33 schreef ErwinRommel het volgende:
LOL, heb 37 notes. Zit ze nu ff te lezen
Geen idee, niet-blauwen hebben het er ook vaak genoeg overquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kunnen niet alleen blauwen dat sien?
Daarom zijn de "blauwen" ook een beetje bevoorrechtquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Geen idee, niet-blauwen hebben het er ook vaak genoeg over
quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:09 schreef Nibb-it het volgende:
Oh ik heb het al, met een abo kan je het blijkbaar ook inzienwat een openbaring
Ieder z'n ding natuurlijkquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:14 schreef Nibb-it het volgende:
Vind het wel fijn, geen ads, custom CSS dus je kan ook het e.e.a. aan het forum aanpassen
Zullen nog wel meer functies zijn maar daar doe ik niks mee
Nee, ik neem wel koffie.zo richting werk.quote:
Bij deze, op kosten van huize ER en Lotusss, 1 maal koffie zwart en peuk zware van Nellequote:Op zondag 28 augustus 2011 12:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, ik neem wel koffie.zo richting werk.
Merci.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij deze, op kosten van huize ER en Lotusss, 1 maal koffie zwart en peuk zware van Nelle
Graag gedaanquote:
Nee hoor. CNN kijken om te zien hoe NY onder water komt te staan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Graag gedaan
Gaat zeker kin tikken worden vandaag op werk?
Het zal daar, NY, uiteindelijk allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee hoor. CNN kijken om te zien hoe NY onder water komt te staan.
Volgens CNN niet. Die lieten net al, Breaking News!!!!, een volgelopen straatkolk zien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zal daar, NY, uiteindelijk allemaal wel meevallen.
Tja, dat was gisteren ook in NC. Bleek achteraf erg mee te vallen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Volgens CNN niet. Die lieten net al, Breaking News!!!!, een volgelopen straatkolk zien.
Gelukkig weet CNN elk nieuws spectaculair te brengen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat was gisteren ook in NC. Bleek achteraf erg mee te vallen.
Idemquote:
ErwinRommel heeft via iemand van het Veteranencafé ook een uitnodiging gehad om naar Roermond te komen. Ik wil er wel naartoe. Nu ErwinRommel nog overhalen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ben komende zaterdag, zoals elk jaar, aanwezig op de Indië herdenking in Roermond.
Mazzelaar! Hier schijnt de zon.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:38 schreef Lotusss het volgende:
Yay, onweer!
Tenminste nog iets leuks aan het achterlijke schijthoerenweer van de laatste weken...
quote:
Ah, nu niet meer. Regen.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:11 schreef m.k het volgende:
Krijg net de lokale krant van vrijdag door de bus
Je hoeft er geen uitnodiging voor te hebben, het is vrij te bezoeken. Ik ben 's ochtends nog even op de van Horne kazerne ( donderdag reunie KMS, ) vanwege de open dag op de KMS en 's middags ben ik aanwezig bij de plechtigheden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ErwinRommel heeft via iemand van het Veteranencafé ook een uitnodiging gehad om naar Roermond te komen. Ik wil er wel naartoe. Nu ErwinRommel nog overhalen...
Wat is er merkwaardig aan dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Jungs, kiek is in het herkenningsquiz topic. Stuk ziet er erg merkwaardig uit
Via Tunngle?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Net ff een paar uur Red Alert2 gespeuld
Zo ziet bijna elke TLV er uit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Achterkant van de loop ziet er raar uit.
Ja, ben ik kennelijk niet zo aan gewend.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zo ziet bijna elke TLV er uit.
[ afbeelding ]
Hier bv de Carl gustav
Nee, de klap van de terugstoot wordt opgeheven. Terugstoot Loze Vuurmondquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ben ik kennelijk niet zo aan gewend.
Was ook even naar de reden voor die vorm van de loop aan 't zoeken. Wat ik begrepen heb: zodat de gasdistributie zeg maar gelijk is over de voor en achterkant zodat het draaimoment wordt opgeheven.
Ja, dat snap ik uit de naam wel jaquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, de klap van de terugstoot wordt opgeheven. Terugstoot Loze Vuurmond
Is wat wiki zegt over de LG40.quote:It incorporated torque vanes in the jet nozzle to counteract the torque forces imparted by the round engaging the rifling and any clogged or eroded nozzles
Nope dat schijnt nog niet te werken hierquote:
Ja! Jij!!! Ga jij ¤21 uitgeven enkel om je haar te laten knippen?quote:
Misschien dat deze uitleg meer helderheid brengt:quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik uit de naam wel ja..
Ik zoek de natuurkundige verklaring er achter.
[..]
Is wat wiki zegt over de LG40.
Hier een uitleg in het Nederlands.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik uit de naam wel ja..
Ik zoek de natuurkundige verklaring er achter.
[..]
Is wat wiki zegt over de LG40.
Alleen mogen de mensen die nu de herkenningsquiz doen even niet op deze pagina kijkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
Hahaha. Super Clan! Beiden die TLV pagina.
De LAW werkt met hetzelfde principe, al gooi je dat ding na te hebben gebruikt weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Die TLV pagina had ik inderdaad ook al gevonden.
Maar ik snap het nu. Het gaat om 2 evenwijdige krachten in tegengestelde richting, maar waarvan de werklijnen niet in elkaars verlengde liggen en die ook een ander aangrijpingspunt hebben. Een koppel. Daar is ook die ''vuurmond'' aan het achtereinde van de loop voor. Die zorgt er voor dat de gassen met een even grote kracht naar achter uitzetten als dat ze naar voren doen, want met een normale loop heb je verminderde gasuitzetting naar achteren en dus stuwing naar achteren. Hierdoor --> geen translatie, dus geen beweging --> maar wel draaimoment. Hierdoor wordt dus de terugslag opgevangen, maar het ding draait nog steeds mogelijk wel, maar dat is niet zo erg.
Eerste wet van Newton
Maar de LAW heeft wel een behoorlijke recoil toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:08 schreef Clan het volgende:
[..]
De LAW werkt met hetzelfde principe, al gooi je dat ding na te hebben gebruikt weg.
Je bedoelt 'terugslag'? Elk wapen heeft een behoorlijke terugslag al is dat bij 'oudere' wapens erger dan bij veel modernere 'hand'-wapens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar de LAW heeft wel een behoorlijke recoil toch?
Ja. Hoe wordt dit eigenlijk bedoeld dan: Terugstoot Loze Vuurmond?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Je bedoelt 'terugslag'? Elk wapen heeft een behoorlijke terugslag al is dat bij 'oudere' wapens erger dan bij veel modernere 'hand'-wapens.
Weinig/ geen terugslag, in principe is het gewoon een vuurpijl in een buis, TLV en aanverwante wapens zijn ook open aan de achterkant mocht dat je ontgaan zijn.. Leg een buis horizontaal leg er een vuurpijl in en hij schiet weg en de buis blijft liggen, dat is het hele principe. Op zijn Jip en Jannekes.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja. Hoe wordt dit eigenlijk bedoeld dan: Terugstoot Loze Vuurmond?
Of indiceert dat gewoon dat er weinig terugslag is?
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weinig/ geen terugslag, in principe is het gewoon een vuurpijl in een buis, TLV en aanverwante wapens zijn ook open aan de achterkant mocht dat je ontgaan zijn.. Leg een buis horizontaal leg er een vuurpijl in en hij schiet weg en de buis blijft liggen, dat is het hele principe. Op zijn Jip en Jannekes.
Terugslag voel je bijna niet, de drukgolf des te meer, bij bv een AT4 is het alsof ze je met een natte handdoek in het gezicht slaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denken.
Hahaquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Terugslag voel je bijna niet, de drukgolf des te meer, bij bv een AT4 is het alsof ze je met een natte handdoek in het gezicht slaan.
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denken.
Nee, ik heb jammergenoeg nog nooit een vuurwapen afgevuurd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?
Hier zie je een LAW, ik neem aan de 72mm.
De AT4 is de opvolger van de LAW, de LAW werd te licht. Maar is idd een standaard AT wapen, overigens hebben we tegenwoordig ook de Panzerfaust.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
HahaOk, niet heel prettig.
Gebruiken jullie de AT4 dan als standaard Licht AT wapen?
LAW is 66mm.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?
Hier zie je een LAW, ik neem aan de 72mm.
M72 66mmquote:
Verrassend.quote:
GL zal morgen wel over de zeik bij knevel en van den brink zitten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Verrassend.
Hoe is de verhouding Kmar / politie eigenlijk bij de missie?
Druk aan het voorbereiden voor aankomende week hierquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk dat voor veel mensen morgen weer de werk/school-week weer gaat beginnen.
Gmail!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Godnondefuckingju..
Mijn hotmail is gehackt. Zit nu een of andere lowlife smeeraap al m'n contacten lastig te vallen met smerige praat. Bah. Oplossing zoeken.
Ik dacht al wat praat je pauper ineensquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Godnondefuckingju..
Mijn hotmail is gehackt. Zit nu een of andere lowlife smeeraap al m'n contacten lastig te vallen met smerige praat. Bah. Oplossing zoeken.
Wat is daar zo jammer aan? Ik heb zelf met veel wapens geschoten maar de keer dat ik een wapen nodig had kon ik er geen gebruiken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, ik heb jammergenoeg nog nooit een vuurwapen afgevuurd.
De terugslag, lijkt het, valt inderdaad best wel mee. Zoals Achja al zei lijkt het alsof het meer de drukgolf is.
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat is daar zo jammer aan? Ik heb zelf met veel wapens geschoten maar de keer dat ik een wapen nodig had kon ik er geen gebruiken.
Lees: situatie waarin Clan graag een wapen had willen gebruiken maar de ROE het niet toelietquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.
Ik lees uit jouw bericht dat je ooit in levensgevaar bent geweest en dat je toen geen vuurwapen bij je had? Hoe heb je je eruit gered?
Oh ok.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Lees: situatie waarin Clan graag een wapen had willen gebruiken maar de ROE het niet toeliet![]()
En ja schieten is wel leuk. Maar super speciaal is het niet
Ik heb met uitzending zeker momenten meegemaakt waarin ik graag even het wapen had willen hanteren, maar sowieso niet mocht omdat ik de rode kruisband droeg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.
Ik lees uit jouw bericht dat je ooit in levensgevaar bent geweest en dat je toen geen vuurwapen bij je had? Hoe heb je je eruit gered?
Veel succes morgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
Ja, het zal inderdaad na een tijdje niet echt superspeciaal meer zijn. Maar ik denk dat de 1e keer wel bijzonder is. Maarja; dinsdag NatRes voorlichting in Valk Schaarsbergen, ben benieuwd.
Ik ga douchen, morgen 1e dag op de Uni, laters.
Na 1e x wapenonderhoud wil je al minder graag naar de schietbaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
Ja, het zal inderdaad na een tijdje niet echt superspeciaal meer zijn. Maar ik denk dat de 1e keer wel bijzonder is. Maarja; dinsdag NatRes voorlichting in Valk Schaarsbergen, ben benieuwd.
Schietbaan gaat nog. Maar losse floddersquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1e x wapenonderhoud wil je al minder graag naar de schietbaan
Zeker ook weer aant snurken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:28 schreef Lotusss het volgende:
Ga ik even snel douchen, ligt ER goftedomme weer te slapen op de bank![]()
![]()
En die homo is dan ook niet meer wakker te krijgen ook.
dat is inderdaad nog een groter drama.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Schietbaan gaat nog. Maar losse flodders![]()
Morgen ochtend me CIOS kleding ophalen
Of course.quote:
Heb jullie wel eens aan de slag gezien met enorme stokken enzoquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is inderdaad nog een groter drama.
Met tank schieten is niet erg..
door de gladde schietbuis is het relatief makkelijk schoon te krijgen, en onderhoud daarvan moest toch, ook al schoot je niet. verder is zoiets een groepsbezigheid
uhuquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Heb jullie wel eens aan de slag gezien met enorme stokken enzo
Valt er nu een regiment cavalerie af of hadden ze allemaal nog lichte cavalerie onder de pannen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
uhu
en als het weer moest, dan was het altijd als er maar een beperkt aantal lui was, en dan moest gelijk het hele eskadron. Tering daar zag je tegenop
haha die lagen er altijd...quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:54 schreef Thaboel het volgende:
Heb trouwens nog eens een herdenkingsdienst gedaan onder dat grote afdak.
Leuk man, een wachtmeester die een dooie duif vind+thaboel met een grote mond
er is nu nog 1 regiment over.. Huzaren van Boreel geloof ik.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Valt er nu een regiment cavalerie af of hadden ze allemaal nog lichte cavalerie onder de pannen?
Haha, mis het leventjequote:Op maandag 29 augustus 2011 00:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
haha die lagen er altijd...
Het was het huis van de kauwen...dat afdak.beesten waren gigantisch slim.
Succes.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:17 schreef Vortix het volgende:
Zo, mijn spullen voor de oefening van komende week zijn weer ingepakt. Lekker PC'tje spelen komende week
Haha ik heb het idee dat jou niks nieuws meer word verteld!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:32 schreef TMartina het volgende:
[..]
Haha ik heb het idee dat jou niks nieuws meer word verteld!
Thanksquote:
Echt killer!quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:34 schreef Braamyo het volgende:
Ik ben niet lief....
Ben stoer en gemeen
quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:34 schreef Braamyo het volgende:
Ik ben niet lief....
Ben stoer en gemeen
Is de AT4 inmiddels niet compleet uitgefaseerd?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
De AT4 is de opvolger van de LAW, de LAW werd te licht. Maar is idd een standaard AT wapen, overigens hebben we tegenwoordig ook de Panzerfaust.
Zaalsport.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Wat staat er op de planning?
-ontbijt/brunch/lunchquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
- niksquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Ik begin deze week na maandan vakantie weer met college. Lekkah.
Wat gaat er geoogst worden?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:46 schreef Nibb-it het volgende:
Ohja, strakjes even naar de computerboer
Ik wil meer wetennnnnquote:
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Is de AT4 inmiddels niet compleet uitgefaseerd?
De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.quote:Ik ben niet te spreken over de LAW, die naar mijn mening te onnauwkeurig is. Maar het gewicht en formaat is zodanig dat het altijd de moeite waard is om er een à twee in de groep te hebben.
Klopt.quote:En de pzfst, daar komt ook nog steeds een beste klap vanaf..
Geen verstand => Backups (hard nodig ja) => Apple...quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:25 schreef Nibb-it het volgende:
Ik moet even een externe schijf hebben om m'n Time Capsule back-ups op te dumpen, verder heb ik er geen verstand van dus ik laat me daar wel even informeren![]()
Genieten van mijn laatste week verlof.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Gezien, doe volgende week wel mee, nu nog verlof.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:27 schreef EllaN het volgende:
Achja, het maffia spelt staat weer open voor inschrijvingen.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze niet meer aangekocht worden, maar de oorlogsmunitie eerst verbruikt wordt ipv afgestort.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.
Ook al is ie hopeloos verouderd. Ik zou alsnog wel een LAW of 2 op de groep willen hebben als je manpacked gaat.quote:De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.
Al schijn je een scharap schouder in te kunnen dienen als je een Carl Gustav af moet vuren.quote:Klopt.
Dan doe ik misschien ook wel mee.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gezien, doe volgende week wel mee, nu nog verlof.
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:35 schreef Rave_NL het volgende:
Al schijn je een scharap schouder in te kunnen dienen als je een Carl Gustav af moet vuren.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.
Wat is er zo veroudert aan de huidige LAW ten aanzien van andere wapens?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.
[..]
De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.
[..]
Klopt.
Speedmars, wapenonderhoud, drukkers haten, exercitie, eindappellen !quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Ik begin deze week na maandan vakantie weer met college. Lekkah.
De M20 Bazooka was nog erger, gelukkig hadden we toen al de LAW.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.
Penetratievermogen was altijd al een zorgenkindje bij die dingen, je lag altijd achter op de nieuwste tanks.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:56 schreef Pumatje het volgende:
Penetratievermogen, trefzekerheid en het niet kunnen herladen.
In principe leerde je op allerlei manieren een pantser te bestrijden ( Molotov op de Sherman kregen wij nog )quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk, maar als Infanterist zou ik het ook niet aan raden om een tank op te wachten en frontaal te bestoken![]()
wachten totdat de tank is gepasseerd... vervolgens op het Motorcompartiment, en terug in dekking.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk, maar als Infanterist zou ik het ook niet aan raden om een tank op te wachten en frontaal te bestoken![]()
wachten totdat de tank is gepasseerd... vervolgens op het Motorcompartiment, en terug in dekking.
regeltjes gaan nog op...quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:20 schreef Clan het volgende:
[..]
In principe leerde je op allerlei manieren een pantser te bestrijden ( Molotov op de Sherman kregen wij nog )
Zwakke plekken waren:
Periscopen
Koepelluiken
Motorcompartiment
Aandrijfwiel
Spanwiel
Bodem
Rupsbanden ( of zoals ze dat tegenwoordig blijkbaar noemen: tracks )
Middelen:
Rookhandgranaten
Antitankmijn
Molotov ( fosformengsel) Brandfles ( benzine/olie)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:24 schreef Clan het volgende:
Kijk! Cobra is ook nog opgeleid door de 'oude' garde
Dit gaat nog steeds over wapens?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:56 schreef Pumatje het volgende:
Penetratievermogen, trefzekerheid en het niet kunnen herladen.
Dat ging dan ook alleen op voor de Oostblokvoertuigen van die tijd, maar tot ver in de jaren 80 ( en waarschijnlijk erna )kreeg je een cursusje ouderwetse pantserbestrijding.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
regeltjes gaan nog op...
zoiezo is het meest kwetsbaar bovenkant toren, achterdek en de achterkant van de tank.
Molotovs halen tegenwoordig niet al te veel meer uit door het blussysteem van de tank maargoed hij staat in ieder geval even stil...crashmove is nog steeds wel mogelijk.. in ieder geval voor een korte periode.
Spanwiel is zo kwetsbaar niet meer, loopwielen ook niet, tandenkrans al helemaal niet.. en in de buurt komen met een anti tank mijn wens ik je veel succes.. want tegenwoordig zijn die dingen zo enorm mobiel.
Mgoed, in de stad is het een ander verhaal natuurlijk.
ik snap ik snap.. wilde het enkel ff doortrekkenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat ging dan ook alleen op voor de Oostblokvoertuigen van die tijd, maar tot ver in de jaren 80 ( en waarschijnlijk erna )kreeg je een cursusje ouderwetse pantserbestrijding.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Puma spreekt altijd over zijn schietbuis als ie over z'n loopje begint. Lijkt het nog wat..
De denk?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:42 schreef Braamyo het volgende:
Terugkomende op infanterie voertuigen. Uit de laatste OVG sessie is gebleken dat het ook zeer doeltreffend werkt om de achterdeur open te maken en gewoon naar binnen te buksenMischien dat de denk het dan nog doet, maar de bemanning zeker niet
![]()
En daar hoef je geen loeizwaar AT wapen voor op je rug mee te sjouwen![]()
Private Braamyo, making a effort in 'drukken' on a daily bases
Daarom gaat de deur ook altijd op de vergrendeling in het inzetgebied...quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:42 schreef Braamyo het volgende:
Terugkomende op infanterie voertuigen. Uit de laatste OVG sessie is gebleken dat het ook zeer doeltreffend werkt om de achterdeur open te maken en gewoon naar binnen te buksenMischien dat de denk het dan nog doet, maar de bemanning zeker niet
![]()
En daar hoef je geen loeizwaar AT wapen voor op je rug mee te sjouwen![]()
Lekke band...quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:30 schreef Cobra4 het volgende:
De Tattoo begint nu op BBC1. En het wielrijderskorps is er weer bij.
Zapte er net langs. Kijk er nu naar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:30 schreef Cobra4 het volgende:
De Tattoo begint nu op BBC1. En het wielrijderskorps is er weer bij.
Helaas voor ER, de Duitse marsmuziek is al geweest.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zapte er net langs. Kijk er nu naar.
Correct.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:00 schreef Schild het volgende:
Heb 't ff gemist, die er nu op zijn dat zijn toch ook Nederlanders?
quote:
Zekers. Schitterend.quote:
Graag gedaan.quote:
Zekers. Jammer dat we niet eerder gezapped hadden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:28 schreef Cobra4 het volgende:
Dat laatste stuk blijft mooi, de march out en als ze over de Royal Mile marcheren.
Volgend jaar?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zekers. Jammer dat we niet eerder gezapped hadden.
Ik heb een idee Cobra
Deal.quote:
Dank je Clan. Nu ff kijken!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:36 schreef Clan het volgende:
Nu bij Uitgesproken op Nederland 2!:
Tijdens de Bosnische oorlog van 1992-1995 vielen zoveel doden en gewonden (uiteindelijk meer dan 200.000), dat de Veiligheidsraad op 7 mei 1993 besloot tot het instellen van safe areas om een aantal belegerde steden die zwaar onder vuur lagen van de Servische troepen te beschermen. Sarajevo, ?epa, Srebrenica, Gora?de, Tuzla en Biha? werden uitgeroepen tot 'safe areas'. Al deze steden hadden zwaar te lijden van de dagelijkse beschietingen, maar Biha? was er wel het ergst aan toe, al was het maar omdat de stad vrijwel volledig was afgesloten van de buitenwereld, geen voedsel en medische hulp ontving en er geen journalisten aanwezig waren om het oorlogsgeweld te registreren. De enige berichten over Biha? die de buitenwereld bereikten waren afkomstig van de UNMO, van United Nations Military Observers. In Biha? zaten er dertien, waaronder één Nederlander, kapitein Ad van de Kreeke. Ad van de Kreeke was een traditionele militair die graag wilde vechten. Hij had al eerder in Libanon gezeten en bij de beveiliging van een transportbataljon in Bosnië. Biha? leek hem wel wat, want daar werd flink geknokt. Ad van de Kreeke wist op 4 oktober de stad te bereiken en kort daarna werd de enclave hermetisch afgesloten en kon er geen mens meer in of uit. Vanaf dat moment namen de aanvallen in hevigheid toe. De stad werd beschoten met granaten, gebombardeerd met clusterbommen en bestookt met napalm. Elk dorpje dat door de belegeraars werd veroverd werd totaal uitgemoord, vaak nadat de mensen op gruwelijke wijze waren gemarteld. Ad van de Kreeke moest dat militair geweld registreren en het aantal slachtoffers vaststellen. In kleine opschrijfboekjes maakte hij zijn aantekeningen, maar al snel kon hij het alleen nog maar bijhouden door streepjes te trekken. De rapporten werden dagelijks opgestuurd naar de VN, maar ondanks de status van beschermd gebied greep de wereldgemeenschap niet in. Slechts één keer, op 19 november 1994, werd een vliegveld van de aanvallers gebombardeerd. De VN-waarnemers kregen de schuld en vanaf dat moment was Ad van de Kreeke geen onafhankelijke waarnemer, maar partij in het conflict en trok hij vuur aan van de aanvallers. Ad van de Kreeke wist het toen zeker, dit zou hij niet overleven. Hij besloot te vluchten, dwars door de Servische linies heen. Dat lukte hem in april 1995. Uitgesproken VARA ging met Ad van de Kreeke terug naar Biha? waar hij sinds 1996 niet meer was geweest. Het is een verhaal over oorlog en geweld en over de falende rol van internationale instituties, maar vooral een verhaal van een man die zich dankzij deze oorlog ontwikkelde van een traditionele vechtmachine tot een nadenkend mens.
Kan alleen als je in de UK woontquote:
Jaaaaaaa!quote:
Wat had je dan gedacht op een eerste dagquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik heb m'n eerste dag op de uni ook weer gehad.
Beh, wat een saaie zooi. Allemaal van die intro-onzin over hoe de studie is opgebouwd die je al 200 keer hebt gehoord en veiligheidsvoorschriften in het lab. Get to the point met de stof jongens..
Mooi, gaat leuk worden.quote:
Staat me nog iets bij van tijdens of na de tweede Golfoorlog, Irakese opstandelingen die een Britse pantser uitschakelen en de tempratuur binnenin zo ondraaglijk werd dat de bemanning de luiken open moesten gooien en vervolgens half gelynched werden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:27 schreef Pumatje het volgende:
Molotovs halen tegenwoordig niet al te veel meer uit door het blussysteem van de tank maargoed hij staat in ieder geval even stil...crashmove is nog steeds wel mogelijk.. in ieder geval voor een korte periode.
Was dat niet een Amerikaanse tank?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Staat me nog iets bij van tijdens of na de tweede Golfoorlog, Irakese opstandelingen die een Britse pantser uitschakelen en de tempratuur binnenin zo ondraaglijk werd dat de bemanning de luiken open moesten gooien en vervolgens half gelynched werden.
Iemand bekend met dit filmpje?
Volgens mij was dit een Warrior gevechtsvoertuig. Kon zo snel het filmpje niet vinden, maar wel de foto'squote:Op maandag 29 augustus 2011 21:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Staat me nog iets bij van tijdens of na de tweede Golfoorlog, Irakese opstandelingen die een Britse pantser uitschakelen en de tempratuur binnenin zo ondraaglijk werd dat de bemanning de luiken open moesten gooien en vervolgens half gelynched werden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard ken ik het filmpje.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Vandaag was het al beter..quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:21 schreef EllaN het volgende:
[..]
Wat had je dan gedacht op een eerste dag? Zo gaat dat altijd.
Kan ze mooi een convooi vormen met die andere wereldvreemde griet vormen.quote:
Nu?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:44 schreef EllaN het volgende:
Navy seals: class 234 op Discovery World.
Surviving the cut zekers?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:47 schreef EllaN het volgende:
Ja!
De voice-over is ontzettend saai zeg. Alsof zij bijna in slaap valt.
Functie?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:02 schreef Lotusss het volgende:
Zo, op rondleiding/sollicitatiegesprek geweest; denk dat ik wel aangenomen ben! Maar dat hoor ik met 2 dagen ofzo...
Functie betreft telefonisch contact medewerker bij een zorgverzekeraar. Heb dat al eerder gedaan als bijbaan en beviel me wel. Locatie is ook op steenworp afstand van mijn huisquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Functie?
Maarrr.. ik ga maar is even kijken hoe het met het eten staat beneden.
Om kwart voor 6 word ik opgehaald door een maat van me die ook naar de NatRes voorlichting in Valk-Schaarsbergen gaat.
s3 van himym bijna afquote:
CIOS. Hoop over 4jaar terug te keren als sportspierquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:50 schreef Braamyo het volgende:
Net ff World-war battle los angeles gekeken. Best een vermakelijke film, maar toch niet echt het *WAUW* gevoel aan over gehouden.
@ Thaboel: Ik heb zo te lezen weer iets volledig gemist, wat voor een opleiding ga je doen ?
Lijkbleek zoals de meeste sportspieren zul jij in elk geval niet zienquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
CIOS. Hoop over 4jaar terug te keren als sportspier
Ik mag geen nikker, makaak, roetmop, katoenplukker of zwartje als krachttermen meer gebruikenquote:
Heh, ach, liever een Molukker in de keuken dan een Rus in de tuinquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:00 schreef Thaboel het volgende:
Dan doe ol het voor ER: ik ben half 'treinkaper'
Nu stond ik net iets te schrijven over onze trouwe Molukkers in het andere topicquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh, ach, liever een Molukker in de keuken dan een Rus in de tuin![]()
Die Ambonezen, die zijn zwaar belazerd door de NL regering. Ik schaam mij daarvoor als Nederlander.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Nu stond ik net iets te schrijven over onze trouwe Molukkers in het andere topic
Ik denk dat 'wij' ook redlijk zijn belazerd, maar de behandeling van de Molukkers en de Indo's verdient natuurlijk ook niet de schoonheidsprijs, maar in die tijd dacht men in Nederland dat we ze nog konden 'dumpen' in Nieuw Guinea, daarom was die kolonie nog zo belangrijk, dat we hier in Holland weer snel van die mensen af waren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die Ambonezen, die zijn zwaar belazerd door de NL regering. Ik schaam mij daarvoor als Nederlander.
Zelfde met het bedrog tov de Papua's ttv. NNG en de overdracht van NNG.
Met name de VS. Dreiging tot stopzetten van de Marshall-hulp.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk dat 'wij' ook redlijk zijn belazerd, maar de behandeling van de Molukkers en de Indo's verdient natuurlijk ook niet de schoonheidsprijs, maar in die tijd dacht men in Nederland dat we ze nog konden 'dumpen' in Nieuw Guinea, daarom was die kolonie nog zo belangrijk, dat we hier in Holland weer snel van die mensen af waren.
Maar goed, de VN, RI en vooral de VS en Australië hebben ons niet meegezeten.
Op alle buitengewesten van de archipel is het een bende, er is op het ogenblik een offensief gaande op west Timor, want Oost mag nu vrij zijn, in het westen gaat de guerila gewoon door, ondertussen blijven de beelden opduiken van martelen en doding van Papoa's en sinds de laatste 'slachting' in Atjeh, van 1998, blijft het onrustig daar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:13 schreef Thaboel het volgende:
Ach het is er nogsteeds een bende hoor (anderhalf jaar geleden)
Blijft een leuk geluid in het donker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:15 schreef Magneet het volgende:
Ik dacht al wat hoor ik maar er zijn wat Chinooks & Apache's aan het spelen in de buurt
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/08/30/R187.htm
DRUKSTEST !!!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zweet nu al peentjes voor dat onderzoek morgen middag.
Is gvd te triest voor woorden... En dan dat commentaar op de defensie site...quote:
absoluutquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Blijft een leuk geluid in het donker.
Wmb steken ze die hele zooi inc. Kruispeelloods in de fik... Wat heb ik die omgeving vervloekt. En hoeveel liter zweet daar van mij wel niet in de grond zit...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef Magneet het volgende:
[..]
absoluutGelukkig blijven de Budeler/Weeretrbossen wel aan als oefenterrein ook al gaan Budel & Weert ws dicht.
Mijn god wat kansloosquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:17 schreef AchJa het volgende:
http://www.defensie.nl/la(...)en_op_Uitmarkt_video
![]()
![]()
hehe, nooit in het leger gezeten dus kan daar niet over mee praten. Wel een keer een Duitser over z'n kop staan zeiken toen ik terug kwam van stappen, hij was wel goed gecamoufleerd moet ik zeggenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wmb steken ze die hele zooi inc. Kruispeelloods in de fik... Wat heb ik die omgeving vervloekt. En hoeveel liter zweet daar van mij wel niet in de grond zit...
Een broncho-scopiequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:28 schreef Braamyo het volgende:
[..]
DRUKSTEST !!!!
neej zonder dollen, welk onderzoek?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Magneet het volgende:
[..]
hehe, nooit in het leger gezeten dus kan daar niet over mee praten. Wel een keer een Duitser over z'n kop staan zeiken toen ik terug kwam van stappen, hij was wel goed gecamoufleerd moet ik zeggen
http://www.mst.nl/longgeneeskunde/onderzoeken/bronchoscopie/quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Braamyo het volgende:
Het zegt me weer eens helemaal niks !
Post jij nou eens een liedje van dat popgroepjequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:31 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Keihard ridicuul... Maar wel errug grappig !
Waarom zouden die oefenterreinen open blijven als de kazerne's gaan sluiten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef Magneet het volgende:
[..]
absoluutGelukkig blijven de Budeler/Weeretrbossen wel aan als oefenterrein ook al gaan Budel & Weert ws dicht.
Hmja, wel leukquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:49 schreef Braamyo het volgende:
@nibb-it: Sabaton maakt overigens (op 2 of 3 nummers na) uitsluitend muziek gebaseerd op oorlogsverhalen. Midway gaat dus ook over het gevecht tussen Amerika en Japan op volle zee.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:49 schreef Braamyo het volgende:
En ik ben slapen ! Want morgen weer vroeg op
Met een mini camera + slang via de mond en luchtpijp de longen in om te bekijken hoe ze er van binnen uit zien. En met een tangetje een klein stukje long pakken om te onderzoeken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef Braamyo het volgende:
Het zegt me weer eens helemaal niks !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |