Geen nieuws voor iedereen met het IQ boven dat van een kokosnoot, maar het wordt toch even in de krant gezet. Voor de statistieken denk ik.quote:'Agenten Kunduz gaan toch vechten'
KUNDUZ - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.
Foto: ANP
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Dat bonnetjes uitdelen was natuurlijk nooit serieus bedoeld, maar op de een of andere manier heerst in de Tweede Kamer wel het idee dat ze met wat debatten en vergaderen de gang van zaken in Afghanistan kunnen sturen. Dat is al heel moeilijk als je er fysiek zit, laat staan als je niets meer doet dan een kamerdebat digitaal online zetten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat had men dan verwacht? Dat de agenten netjes boetes gingen uitdelen aan fietsers zonder licht, in een land wat eigenlijk nog in oorlog is.
Toch is het denk ik ook een deel naïviteit. Veel voordeel zal Sap er toch niet uithalen denk ik.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk kan ik niet geloven dat politici zo stom kunnen zijn. Liegen is wat ze de hele dag doen. Als een minister liegt tegen de tweede kamer dan is het exit maar als ze zonder reden tegen het gepeupel liegen dan is alles helemaal ok.
Iedere droplul die ooit een journaal met een item of Afghanistan heeft gezien wist dat dit ging gebeuren. Ik mag aannemen dat mevrouw Sap of iemand anders van die club ooit naar discovery channel heeft gekeken of een van de vele docu's over de vorige missie in Afghanistan van de publieke omroep. Sterker nog ik mag hopen dat ze ooit met een militair over deze specifieke missie hebben gesproken. Iedere militair die ik ooit over de Afghanen heb horen praten was van mening dat afspraken daar nooit erg fanatiek nageleefd worden. Dus een afspraak die zo ver van de echte wereld af staat als deze moet toch wel wat wenkbrauwen omhoog laten komen bij mensen die gestudeerd hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het denk ik ook een deel naïviteit. Veel voordeel zal Sap er toch niet uithalen denk ik.
quote:De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Het is niet alleen ongelofelijk naief, het is ook zo schoffering van het Afghaanse volk. Groenlinks biedt ze agenten waar ze daar niks aan hebben. Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:39 schreef TNA het volgende:
De naïviteit van GroenLinks in deze kwestie is echt tenenkrommend ongelofelijk
Denk je nou echt dat die agenten daarvoor worden opgeleid?quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:31 schreef Zandheks het volgende:
Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.
Dat die agenten blaastestjes houden en wielklemmen zetten is slechts satire van Geenstijl hoor! Dat gebeurt echt niet. Ze moeten echter wel een politietaak gaan uitvoeren, ipv ingezet worden als een paramilitaire eenheid.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:31 schreef Zandheks het volgende:
[..]
Het is niet alleen ongelofelijk naief, het is ook zo schoffering van het Afghaanse volk. Groenlinks biedt ze agenten waar ze daar niks aan hebben. Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.
Groenlinks zichzelf volkomen belachelijk, iets waar ze steeds beter in worden...
Ze nemen daar wel degelijk verantwoordelijkheid voor af. Ik ga er dan ook vanuit dat als de beloftes van Rutte niet worden nagekomen, GroenLinks de stekker uit de missie trekt. Ik ben alleen van mening dat dat hier (nog) niet gebeurd is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:36 schreef HiZ het volgende:
De rol van Groen Links is zo'n beetje als die van Pontius Pilatus; het onvermijdelijke aanvaarden, maar het verdommen om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
[/satire modus off]quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat die agenten blaastestjes houden en wielklemmen zetten is slechts satire van Geenstijl hoor! Dat gebeurt echt niet. Ze moeten echter wel een politietaak gaan uitvoeren, ipv ingezet worden als een paramilitaire eenheid.
Zo, da's klare taal!quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ze nemen daar wel degelijk verantwoordelijkheid voor af. Ik ga er dan ook vanuit dat als de beloftes van Rutte niet worden nagekomen, GroenLinks de stekker uit de missie trekt. Ik ben alleen van mening dat dat hier (nog) niet gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |