abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:23:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101302167
quote:
'Agenten Kunduz gaan toch vechten'

KUNDUZ - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.

Foto: ANP

De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Geen nieuws voor iedereen met het IQ boven dat van een kokosnoot, maar het wordt toch even in de krant gezet. Voor de statistieken denk ik.

De hopeloze naïviteit van onze politici (die overigens al tientallen militairen het leven kostte), die denken dat ze in de Tweede-Kamerdebat kunnen besluiten of er wel of niet gevochten wordt in een stuk berglandschap 5000 km verderop wel of niet gevochten gaat worden is langzamerhand wel een beetje ontmoedigend.

Je zou verwachten dat ze na Uruzgan zich toch beseffen dat niet het opstellen van een memorandum het verloop van de toestand in Afghanistan kan bepalen, maar enkel de werkelijkheid daar.

Als die agenten op een post worden ingezet, en ze worden aangevallen, wat verwachten Mark en Jolande dan? Dat ze heel hard roepen: "Joehoe, jongens! Jullie vergissen je! Wij zijn door de Nederlanders opgeleid en doen niet mee met vechten!" :')

De volgende keer zal er weer een missie komen, en weer zullen er partijen moeten worden overgehaald in te stemmen door te beloven dat er niet gevochten zal gaan worden. En weer zal een prachtig memorandum opgesteld worden waarin dit plechtig verwoord wordt. Et cetera. Er is totaal geen leercurve bij politici. Het is nu al sinds Srebrenica hetzelfde liedje.
The End Times are wild
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:28:54 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_101302505
Wat had men dan verwacht? Dat de agenten netjes boetes gingen uitdelen aan fietsers zonder licht, in een land wat eigenlijk nog in oorlog is. :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:29:38 #3
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_101302553
Wat verrassend !
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:35:39 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101303001
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat had men dan verwacht? Dat de agenten netjes boetes gingen uitdelen aan fietsers zonder licht, in een land wat eigenlijk nog in oorlog is. :')
Dat bonnetjes uitdelen was natuurlijk nooit serieus bedoeld, maar op de een of andere manier heerst in de Tweede Kamer wel het idee dat ze met wat debatten en vergaderen de gang van zaken in Afghanistan kunnen sturen. Dat is al heel moeilijk als je er fysiek zit, laat staan als je niets meer doet dan een kamerdebat digitaal online zetten.
The End Times are wild
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:39:45 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101303302
De naïviteit van GroenLinks in deze kwestie is echt tenenkrommend ongelofelijk :')
pi_101303328
Persoonlijk kan ik niet geloven dat politici zo stom kunnen zijn. Liegen is wat ze de hele dag doen. Als een minister liegt tegen de tweede kamer dan is het exit maar als ze zonder reden tegen het gepeupel liegen dan is alles helemaal ok.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:41:05 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101303385
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk kan ik niet geloven dat politici zo stom kunnen zijn. Liegen is wat ze de hele dag doen. Als een minister liegt tegen de tweede kamer dan is het exit maar als ze zonder reden tegen het gepeupel liegen dan is alles helemaal ok.
Toch is het denk ik ook een deel naïviteit. Veel voordeel zal Sap er toch niet uithalen denk ik.
The End Times are wild
pi_101303865
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is het denk ik ook een deel naïviteit. Veel voordeel zal Sap er toch niet uithalen denk ik.
Iedere droplul die ooit een journaal met een item of Afghanistan heeft gezien wist dat dit ging gebeuren. Ik mag aannemen dat mevrouw Sap of iemand anders van die club ooit naar discovery channel heeft gekeken of een van de vele docu's over de vorige missie in Afghanistan van de publieke omroep. Sterker nog ik mag hopen dat ze ooit met een militair over deze specifieke missie hebben gesproken. Iedere militair die ik ooit over de Afghanen heb horen praten was van mening dat afspraken daar nooit erg fanatiek nageleefd worden. Dus een afspraak die zo ver van de echte wereld af staat als deze moet toch wel wat wenkbrauwen omhoog laten komen bij mensen die gestudeerd hebben.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:51:44 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101304051
Dit kon je verwachten. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:54:54 #10
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_101304254
Dat zal die Rutte wel hebben wijsgemaakt, zelfverdediging, dus wat nou vechten

quote:
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
:')
pi_101305326
Groenlinks :')
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:11:04 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_101305345
Het is een prestatie van Rutte dat hij de pacifisten in de Tweede Kamer zo ver heeft gekregen om de missie te ondersteunen. De houding van GL is ronduit naief, maar niet verrassend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_101306796
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:39 schreef TNA het volgende:
De naïviteit van GroenLinks in deze kwestie is echt tenenkrommend ongelofelijk :')
Het is niet alleen ongelofelijk naief, het is ook zo schoffering van het Afghaanse volk. Groenlinks biedt ze agenten waar ze daar niks aan hebben. Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.
Groenlinks zichzelf volkomen belachelijk, iets waar ze steeds beter in worden...
pi_101308027
Goh, wat een verrassing :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_101310176
Ja dit wist GroenLinks natuurlijk ook wel. Het gaat erom dat er alleen uit zelfverdediging mag worden gevochten, en dus geen offensieve acties mogen worden gevoerd.
Ik hoop en verwacht dat GroenLinks kamervragen stelt over hoe defensief de acties zijn, en dat het dan zo blijft als het is en dus niet de "stekker eruit wordt getrokken".

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:31 schreef Zandheks het volgende:
Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.
Denk je nou echt dat die agenten daarvoor worden opgeleid?
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:18:49 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101310371
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:31 schreef Zandheks het volgende:

[..]

Het is niet alleen ongelofelijk naief, het is ook zo schoffering van het Afghaanse volk. Groenlinks biedt ze agenten waar ze daar niks aan hebben. Afghanistan heeft behoefte aan veiligheid en stabiliteit en niet aan agenten die blaastestjes en wielklemmen uitdelen.
Groenlinks zichzelf volkomen belachelijk, iets waar ze steeds beter in worden...
Dat die agenten blaastestjes houden en wielklemmen zetten is slechts satire van Geenstijl hoor! Dat gebeurt echt niet. Ze moeten echter wel een politietaak gaan uitvoeren, ipv ingezet worden als een paramilitaire eenheid.
The End Times are wild
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:29:15 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101311182
Welterusten, Jolande.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_101312375
Waarom kunnen politici militaire beslissingen nemen welke het beste beslist kunnen worden door de militairen zelf op de grond.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:53:18 #19
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_101312865
Of ze zijn niet persé naïef maar willen het officiëel op deze manier stellen zodat Nederland niet overkomt als een land dat zich teveel (militair) bemoeit met Afghanistan. Heeft ook zo z'n voordelen.

Dat die commandant ze in wilt stellen is volkomen begrijpelijk verder.
When all else fails, you always have delusion.
pi_101315116
De rol van Groen Links is zo'n beetje als die van Pontius Pilatus; het onvermijdelijke aanvaarden, maar het verdommen om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
pi_101315312
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:36 schreef HiZ het volgende:
De rol van Groen Links is zo'n beetje als die van Pontius Pilatus; het onvermijdelijke aanvaarden, maar het verdommen om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
Ze nemen daar wel degelijk verantwoordelijkheid voor af. Ik ga er dan ook vanuit dat als de beloftes van Rutte niet worden nagekomen, GroenLinks de stekker uit de missie trekt. Ik ben alleen van mening dat dat hier (nog) niet gebeurd is.
pi_101315391
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat die agenten blaastestjes houden en wielklemmen zetten is slechts satire van Geenstijl hoor! Dat gebeurt echt niet. Ze moeten echter wel een politietaak gaan uitvoeren, ipv ingezet worden als een paramilitaire eenheid.
[/satire modus off] :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:44:02 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101322131
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ze nemen daar wel degelijk verantwoordelijkheid voor af. Ik ga er dan ook vanuit dat als de beloftes van Rutte niet worden nagekomen, GroenLinks de stekker uit de missie trekt. Ik ben alleen van mening dat dat hier (nog) niet gebeurd is.
Zo, da's klare taal! :').

Die missie is begonnen en moet voltooid. Met of zonder vechten. Daar helpt geen jolandetjelief aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:50:23 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_101322196
Waar gehakt wordt... Ik zie niet waarom dit nieuws zou zijn. Er werd ook nooit gezegd dat de politie 'niet zou gaan vechten' alleen dat ze primair geen gevechtstaken zou krijgen!

Dat is heel politiek natuurlijk, maar zeker wel wat anders! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_101324507
daar maken ze SAP van , natuurlijk gewoon vechten daar , moet de politie hier toch ook steeds vaker ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')