Gelukkig weet CNN elk nieuws spectaculair te brengen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat was gisteren ook in NC. Bleek achteraf erg mee te vallen.
Idemquote:
ErwinRommel heeft via iemand van het Veteranencafé ook een uitnodiging gehad om naar Roermond te komen. Ik wil er wel naartoe. Nu ErwinRommel nog overhalen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ben komende zaterdag, zoals elk jaar, aanwezig op de Indië herdenking in Roermond.
Mazzelaar! Hier schijnt de zon.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:38 schreef Lotusss het volgende:
Yay, onweer!
Tenminste nog iets leuks aan het achterlijke schijthoerenweer van de laatste weken...
quote:
Ah, nu niet meer. Regen.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:11 schreef m.k het volgende:
Krijg net de lokale krant van vrijdag door de bus
Je hoeft er geen uitnodiging voor te hebben, het is vrij te bezoeken. Ik ben 's ochtends nog even op de van Horne kazerne ( donderdag reunie KMS, ) vanwege de open dag op de KMS en 's middags ben ik aanwezig bij de plechtigheden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
ErwinRommel heeft via iemand van het Veteranencafé ook een uitnodiging gehad om naar Roermond te komen. Ik wil er wel naartoe. Nu ErwinRommel nog overhalen...
Wat is er merkwaardig aan dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Jungs, kiek is in het herkenningsquiz topic. Stuk ziet er erg merkwaardig uit
Via Tunngle?quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Net ff een paar uur Red Alert2 gespeuld
Zo ziet bijna elke TLV er uit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Achterkant van de loop ziet er raar uit.
Ja, ben ik kennelijk niet zo aan gewend.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zo ziet bijna elke TLV er uit.
[ afbeelding ]
Hier bv de Carl gustav
Nee, de klap van de terugstoot wordt opgeheven. Terugstoot Loze Vuurmondquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ben ik kennelijk niet zo aan gewend.
Was ook even naar de reden voor die vorm van de loop aan 't zoeken. Wat ik begrepen heb: zodat de gasdistributie zeg maar gelijk is over de voor en achterkant zodat het draaimoment wordt opgeheven.
Ja, dat snap ik uit de naam wel jaquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, de klap van de terugstoot wordt opgeheven. Terugstoot Loze Vuurmond
Is wat wiki zegt over de LG40.quote:It incorporated torque vanes in the jet nozzle to counteract the torque forces imparted by the round engaging the rifling and any clogged or eroded nozzles
Nope dat schijnt nog niet te werken hierquote:
Ja! Jij!!! Ga jij ¤21 uitgeven enkel om je haar te laten knippen?quote:
Misschien dat deze uitleg meer helderheid brengt:quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik uit de naam wel ja..
Ik zoek de natuurkundige verklaring er achter.
[..]
Is wat wiki zegt over de LG40.
Hier een uitleg in het Nederlands.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik uit de naam wel ja..
Ik zoek de natuurkundige verklaring er achter.
[..]
Is wat wiki zegt over de LG40.
Alleen mogen de mensen die nu de herkenningsquiz doen even niet op deze pagina kijkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
Hahaha. Super Clan! Beiden die TLV pagina.
De LAW werkt met hetzelfde principe, al gooi je dat ding na te hebben gebruikt weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Die TLV pagina had ik inderdaad ook al gevonden.
Maar ik snap het nu. Het gaat om 2 evenwijdige krachten in tegengestelde richting, maar waarvan de werklijnen niet in elkaars verlengde liggen en die ook een ander aangrijpingspunt hebben. Een koppel. Daar is ook die ''vuurmond'' aan het achtereinde van de loop voor. Die zorgt er voor dat de gassen met een even grote kracht naar achter uitzetten als dat ze naar voren doen, want met een normale loop heb je verminderde gasuitzetting naar achteren en dus stuwing naar achteren. Hierdoor --> geen translatie, dus geen beweging --> maar wel draaimoment. Hierdoor wordt dus de terugslag opgevangen, maar het ding draait nog steeds mogelijk wel, maar dat is niet zo erg.
Eerste wet van Newton
Maar de LAW heeft wel een behoorlijke recoil toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:08 schreef Clan het volgende:
[..]
De LAW werkt met hetzelfde principe, al gooi je dat ding na te hebben gebruikt weg.
Je bedoelt 'terugslag'? Elk wapen heeft een behoorlijke terugslag al is dat bij 'oudere' wapens erger dan bij veel modernere 'hand'-wapens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar de LAW heeft wel een behoorlijke recoil toch?
Ja. Hoe wordt dit eigenlijk bedoeld dan: Terugstoot Loze Vuurmond?quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Je bedoelt 'terugslag'? Elk wapen heeft een behoorlijke terugslag al is dat bij 'oudere' wapens erger dan bij veel modernere 'hand'-wapens.
Weinig/ geen terugslag, in principe is het gewoon een vuurpijl in een buis, TLV en aanverwante wapens zijn ook open aan de achterkant mocht dat je ontgaan zijn.. Leg een buis horizontaal leg er een vuurpijl in en hij schiet weg en de buis blijft liggen, dat is het hele principe. Op zijn Jip en Jannekes.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja. Hoe wordt dit eigenlijk bedoeld dan: Terugstoot Loze Vuurmond?
Of indiceert dat gewoon dat er weinig terugslag is?
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denkenquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weinig/ geen terugslag, in principe is het gewoon een vuurpijl in een buis, TLV en aanverwante wapens zijn ook open aan de achterkant mocht dat je ontgaan zijn.. Leg een buis horizontaal leg er een vuurpijl in en hij schiet weg en de buis blijft liggen, dat is het hele principe. Op zijn Jip en Jannekes.
Terugslag voel je bijna niet, de drukgolf des te meer, bij bv een AT4 is het alsof ze je met een natte handdoek in het gezicht slaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denken.
Hahaquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Terugslag voel je bijna niet, de drukgolf des te meer, bij bv een AT4 is het alsof ze je met een natte handdoek in het gezicht slaan.
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, nee. Het principe heb ik hier ergens boven ook op z'n natuurkundigs uitgelegd. Alleen ik vroeg me af of er nou werkelijk echt géén terugslag is of dat er toch altijd wel een beetje terugslag is. Want dat is wat de naam een beetje doet denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |