Nee, ik heb jammergenoeg nog nooit een vuurwapen afgevuurd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?
Hier zie je een LAW, ik neem aan de 72mm.
De AT4 is de opvolger van de LAW, de LAW werd te licht. Maar is idd een standaard AT wapen, overigens hebben we tegenwoordig ook de Panzerfaust.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
HahaOk, niet heel prettig.
Gebruiken jullie de AT4 dan als standaard Licht AT wapen?
LAW is 66mm.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit wel eens met wapens hebt gevuurd?
Hier zie je een LAW, ik neem aan de 72mm.
M72 66mmquote:
Verrassend.quote:
GL zal morgen wel over de zeik bij knevel en van den brink zitten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Verrassend.
Hoe is de verhouding Kmar / politie eigenlijk bij de missie?
Druk aan het voorbereiden voor aankomende week hierquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:46 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik denk dat voor veel mensen morgen weer de werk/school-week weer gaat beginnen.
Gmail!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Godnondefuckingju..
Mijn hotmail is gehackt. Zit nu een of andere lowlife smeeraap al m'n contacten lastig te vallen met smerige praat. Bah. Oplossing zoeken.
Ik dacht al wat praat je pauper ineensquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:05 schreef samthegreat5 het volgende:
Godnondefuckingju..
Mijn hotmail is gehackt. Zit nu een of andere lowlife smeeraap al m'n contacten lastig te vallen met smerige praat. Bah. Oplossing zoeken.
Wat is daar zo jammer aan? Ik heb zelf met veel wapens geschoten maar de keer dat ik een wapen nodig had kon ik er geen gebruiken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, ik heb jammergenoeg nog nooit een vuurwapen afgevuurd.
De terugslag, lijkt het, valt inderdaad best wel mee. Zoals Achja al zei lijkt het alsof het meer de drukgolf is.
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat is daar zo jammer aan? Ik heb zelf met veel wapens geschoten maar de keer dat ik een wapen nodig had kon ik er geen gebruiken.
Lees: situatie waarin Clan graag een wapen had willen gebruiken maar de ROE het niet toelietquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.
Ik lees uit jouw bericht dat je ooit in levensgevaar bent geweest en dat je toen geen vuurwapen bij je had? Hoe heb je je eruit gered?
Oh ok.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Lees: situatie waarin Clan graag een wapen had willen gebruiken maar de ROE het niet toeliet![]()
En ja schieten is wel leuk. Maar super speciaal is het niet
Ik heb met uitzending zeker momenten meegemaakt waarin ik graag even het wapen had willen hanteren, maar sowieso niet mocht omdat ik de rode kruisband droeg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Maar het is gewoon het gevoel wat veel jongens zullen hebben. Die kick om een keer met een vuurwapen te mogen schieten.
Ik lees uit jouw bericht dat je ooit in levensgevaar bent geweest en dat je toen geen vuurwapen bij je had? Hoe heb je je eruit gered?
Veel succes morgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
Ja, het zal inderdaad na een tijdje niet echt superspeciaal meer zijn. Maar ik denk dat de 1e keer wel bijzonder is. Maarja; dinsdag NatRes voorlichting in Valk Schaarsbergen, ben benieuwd.
Ik ga douchen, morgen 1e dag op de Uni, laters.
Na 1e x wapenonderhoud wil je al minder graag naar de schietbaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
Ja, het zal inderdaad na een tijdje niet echt superspeciaal meer zijn. Maar ik denk dat de 1e keer wel bijzonder is. Maarja; dinsdag NatRes voorlichting in Valk Schaarsbergen, ben benieuwd.
Schietbaan gaat nog. Maar losse floddersquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1e x wapenonderhoud wil je al minder graag naar de schietbaan
Zeker ook weer aant snurken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:28 schreef Lotusss het volgende:
Ga ik even snel douchen, ligt ER goftedomme weer te slapen op de bank![]()
![]()
En die homo is dan ook niet meer wakker te krijgen ook.
dat is inderdaad nog een groter drama.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Schietbaan gaat nog. Maar losse flodders![]()
Morgen ochtend me CIOS kleding ophalen
Of course.quote:
Heb jullie wel eens aan de slag gezien met enorme stokken enzoquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is inderdaad nog een groter drama.
Met tank schieten is niet erg..
door de gladde schietbuis is het relatief makkelijk schoon te krijgen, en onderhoud daarvan moest toch, ook al schoot je niet. verder is zoiets een groepsbezigheid
uhuquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Heb jullie wel eens aan de slag gezien met enorme stokken enzo
Valt er nu een regiment cavalerie af of hadden ze allemaal nog lichte cavalerie onder de pannen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
uhu
en als het weer moest, dan was het altijd als er maar een beperkt aantal lui was, en dan moest gelijk het hele eskadron. Tering daar zag je tegenop
haha die lagen er altijd...quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:54 schreef Thaboel het volgende:
Heb trouwens nog eens een herdenkingsdienst gedaan onder dat grote afdak.
Leuk man, een wachtmeester die een dooie duif vind+thaboel met een grote mond
er is nu nog 1 regiment over.. Huzaren van Boreel geloof ik.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Valt er nu een regiment cavalerie af of hadden ze allemaal nog lichte cavalerie onder de pannen?
Haha, mis het leventjequote:Op maandag 29 augustus 2011 00:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
haha die lagen er altijd...
Het was het huis van de kauwen...dat afdak.beesten waren gigantisch slim.
Succes.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:17 schreef Vortix het volgende:
Zo, mijn spullen voor de oefening van komende week zijn weer ingepakt. Lekker PC'tje spelen komende week
Haha ik heb het idee dat jou niks nieuws meer word verteld!quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:32 schreef TMartina het volgende:
[..]
Haha ik heb het idee dat jou niks nieuws meer word verteld!
Thanksquote:
Echt killer!quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:34 schreef Braamyo het volgende:
Ik ben niet lief....
Ben stoer en gemeen
quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:34 schreef Braamyo het volgende:
Ik ben niet lief....
Ben stoer en gemeen
Is de AT4 inmiddels niet compleet uitgefaseerd?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
De AT4 is de opvolger van de LAW, de LAW werd te licht. Maar is idd een standaard AT wapen, overigens hebben we tegenwoordig ook de Panzerfaust.
Zaalsport.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Wat staat er op de planning?
-ontbijt/brunch/lunchquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
- niksquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Ik begin deze week na maandan vakantie weer met college. Lekkah.
Wat gaat er geoogst worden?quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:46 schreef Nibb-it het volgende:
Ohja, strakjes even naar de computerboer
Ik wil meer wetennnnnquote:
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Is de AT4 inmiddels niet compleet uitgefaseerd?
De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.quote:Ik ben niet te spreken over de LAW, die naar mijn mening te onnauwkeurig is. Maar het gewicht en formaat is zodanig dat het altijd de moeite waard is om er een à twee in de groep te hebben.
Klopt.quote:En de pzfst, daar komt ook nog steeds een beste klap vanaf..
Geen verstand => Backups (hard nodig ja) => Apple...quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:25 schreef Nibb-it het volgende:
Ik moet even een externe schijf hebben om m'n Time Capsule back-ups op te dumpen, verder heb ik er geen verstand van dus ik laat me daar wel even informeren![]()
Genieten van mijn laatste week verlof.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Gezien, doe volgende week wel mee, nu nog verlof.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:27 schreef EllaN het volgende:
Achja, het maffia spelt staat weer open voor inschrijvingen.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze niet meer aangekocht worden, maar de oorlogsmunitie eerst verbruikt wordt ipv afgestort.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.
Ook al is ie hopeloos verouderd. Ik zou alsnog wel een LAW of 2 op de groep willen hebben als je manpacked gaat.quote:De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.
Al schijn je een scharap schouder in te kunnen dienen als je een Carl Gustav af moet vuren.quote:Klopt.
Dan doe ik misschien ook wel mee.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gezien, doe volgende week wel mee, nu nog verlof.
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:35 schreef Rave_NL het volgende:
Al schijn je een scharap schouder in te kunnen dienen als je een Carl Gustav af moet vuren.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.
Wat is er zo veroudert aan de huidige LAW ten aanzien van andere wapens?quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben aangezien ik me daar de laatste jaren amper tegenaan bemoeid heb.
[..]
De LAW zou allang uitgefasseerd moeten zijn, ware het niet dat dat wapen in de aanloop/ begin dagen van Afghanistan het enige wapen was wat door een quala muur heen kwam. Toen hebben ze ook rapidos een hele zooi LAW's naar Afghanistan verscheept. iig is dat het verhaal wat ik gehoord heb. Ik vroeg me toen nl. af wat al die ouwe zooi in Uruzgan moest.
[..]
Klopt.
Speedmars, wapenonderhoud, drukkers haten, exercitie, eindappellen !quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:39 schreef EllaN het volgende:
Het is weer maandag.
Ik begin deze week na maandan vakantie weer met college. Lekkah.
De M20 Bazooka was nog erger, gelukkig hadden we toen al de LAW.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken een vent die na het afvuren van de Carl Gustav wat losse dingen in zijn mond voelde... Bleken een aantal vullingen te zijn.
Penetratievermogen was altijd al een zorgenkindje bij die dingen, je lag altijd achter op de nieuwste tanks.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:56 schreef Pumatje het volgende:
Penetratievermogen, trefzekerheid en het niet kunnen herladen.
In principe leerde je op allerlei manieren een pantser te bestrijden ( Molotov op de Sherman kregen wij nog )quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk, maar als Infanterist zou ik het ook niet aan raden om een tank op te wachten en frontaal te bestoken![]()
wachten totdat de tank is gepasseerd... vervolgens op het Motorcompartiment, en terug in dekking.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk, maar als Infanterist zou ik het ook niet aan raden om een tank op te wachten en frontaal te bestoken![]()
wachten totdat de tank is gepasseerd... vervolgens op het Motorcompartiment, en terug in dekking.
regeltjes gaan nog op...quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:20 schreef Clan het volgende:
[..]
In principe leerde je op allerlei manieren een pantser te bestrijden ( Molotov op de Sherman kregen wij nog )
Zwakke plekken waren:
Periscopen
Koepelluiken
Motorcompartiment
Aandrijfwiel
Spanwiel
Bodem
Rupsbanden ( of zoals ze dat tegenwoordig blijkbaar noemen: tracks )
Middelen:
Rookhandgranaten
Antitankmijn
Molotov ( fosformengsel) Brandfles ( benzine/olie)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:24 schreef Clan het volgende:
Kijk! Cobra is ook nog opgeleid door de 'oude' garde
Dit gaat nog steeds over wapens?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:56 schreef Pumatje het volgende:
Penetratievermogen, trefzekerheid en het niet kunnen herladen.
Dat ging dan ook alleen op voor de Oostblokvoertuigen van die tijd, maar tot ver in de jaren 80 ( en waarschijnlijk erna )kreeg je een cursusje ouderwetse pantserbestrijding.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
regeltjes gaan nog op...
zoiezo is het meest kwetsbaar bovenkant toren, achterdek en de achterkant van de tank.
Molotovs halen tegenwoordig niet al te veel meer uit door het blussysteem van de tank maargoed hij staat in ieder geval even stil...crashmove is nog steeds wel mogelijk.. in ieder geval voor een korte periode.
Spanwiel is zo kwetsbaar niet meer, loopwielen ook niet, tandenkrans al helemaal niet.. en in de buurt komen met een anti tank mijn wens ik je veel succes.. want tegenwoordig zijn die dingen zo enorm mobiel.
Mgoed, in de stad is het een ander verhaal natuurlijk.
ik snap ik snap.. wilde het enkel ff doortrekkenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat ging dan ook alleen op voor de Oostblokvoertuigen van die tijd, maar tot ver in de jaren 80 ( en waarschijnlijk erna )kreeg je een cursusje ouderwetse pantserbestrijding.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Puma spreekt altijd over zijn schietbuis als ie over z'n loopje begint. Lijkt het nog wat..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |