Njah, eiwit dat met water uit het gehakt loopt.. Meestal is er dan water bijgedaan.quote:Op maandag 5 september 2011 01:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet normaal is?![]()
Het heet eiwit. Gestold e-i-w-i-t, ooit van gehoord? Nog steeds niet normaal?
Je kan het voorkomen door een kuiltje in het midden te maken.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Alle zelfgemaakte hamburgers die ik ooit heb gehad waren meer een soort gehaktballen geworden in de panAls rauw vlees nog mooi plat, in de pan bolt het op. Hoe kan dat en hoe voorkom je het?
Nog platter slaan!quote:Op woensdag 7 september 2011 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Alle zelfgemaakte hamburgers die ik ooit heb gehad waren meer een soort gehaktballen geworden in de panAls rauw vlees nog mooi plat, in de pan bolt het op. Hoe kan dat en hoe voorkom je het?
En ze ongeveer 1,5 keer zo groot en dunner maken dan je ze uiteindelijk wilt hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kan het voorkomen door een kuiltje in het midden te maken.
Je kan het ook op een stukje aluminiumfolie leggen en dat dicht vouwen. Kaas smelt dan prima, maar gaat niet aan je pan plakkenquote:Op woensdag 7 september 2011 18:01 schreef 12345r het volgende:
Beefburger bakken, als die bijna goed is 4 plakjes kaas erop leggen en de deksel even op de pan.
Zodra de kaas een beetje gesmolten is kan de beefburger uit de pan.
De hamburger van Heston ziet er zeer goed uit en vrees dat als je die een keer eet, gewone hamburgers je niet meer smaken.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:57 schreef keepoww het volgende:
Lol....
Interesting Figures
•Number of ingredients to make a cheeseburger: 3 (meat, cheese, bun)
•Number of ingredients to make a Blumenburger: 32
•Cost of average homemade half-pound cheeseburger: $3
•Cost of Blumenburger: $9
•Time required to make average cheeseburger: 7 minutes (3 minutes of prep, 4 minutes cooking time)
•Time required to make Blumenburger: 30 hours, 4 minutes (30 hours of prep, 4 minutes cooking time)
Mee eens haha. Sowieso is die serie in search for perfection leuk om te kijken. Hestons Feast ook trouwens.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De hamburger van Heston ziet er zeer goed uit en vrees dat als je die een keer eet, gewone hamburgers je niet meer smaken.
Kan best.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:38 schreef keepoww het volgende:
[..]
Alleen zijn die recepten niet na te maken, >24 uur voor een ''simpel'' gerecht :S
Je weet het wel heerlijk te presenteren. Goddamnquote:Op donderdag 8 september 2011 12:54 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kan best.
[ link | afbeelding ]
Robinook's Heston Blumenthal's Perfect Spaghetti Bolognese
Dank je. :-)quote:Op donderdag 8 september 2011 13:44 schreef keepoww het volgende:
@Robin, leuk blog trouwens. Staan leuke dingen in.
Leuk filmpje!quote:Op donderdag 8 september 2011 11:53 schreef keepoww het volgende:
De vraag wat is het recept voor de ''perfecte'' hamburger is niet echt moeilijk toch, gewoon Heston Blumenthal na doen.
Het gaat om brood met rundvlees. Ik heb ze zo ooit ook wel eens gemaakt, alleen dan met spek en wel ketchup. Best lekker hoor. Ik gooi vaak wat uiringen bij in de grillpan en die worden dan ook niet echt gaar.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:46 schreef keepoww het volgende:
Ontopic / on filmpje, wat vinden jullie van die american tent in het begin. Waar je de burger krijgt tussen 2 boterhammen en smeer kaasspread en een ui ring rauw?
Een BBC budget moet schijnbaar ook opquote:Op donderdag 8 september 2011 15:17 schreef keepoww het volgende:
Ja dat is bij heel die serie zo, hij gaat ergens naar toe voor een test of een manier van koken en doet er vervolgens helemaal niks mee.
Hij doet het uitendelijk op zijn eigen manier.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:21 schreef MaximusTG het volgende:
Zo, net lunchhamburger op! Foto van gebakken resultaat:
[ link | afbeelding ]
waarom kijk ik hier weer als ik alleen maar boterhammetjes bij me hebquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:21 schreef MaximusTG het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's waarquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:51 schreef MaximusTG het volgende:
Sorry :p. Tja, kaas is wel lekker soms ja, maar dan wordt het meteen weer zo zwaar.
@sararaats: Dat doe ik ook natuurlijk, maar zo was ie geserveerd. Ziet er ook mooier uit op de foto. Anders zie je alleen een platgedrukt broodje...
Wauw... Dit lijkt erg op mijn 'perfecte hamburger'. Zelf had ik er een plakje tomaat bijgedaan en had ik een wat groter stuk vlees erop gedaan, maar een erg net resultaat.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:21 schreef MaximusTG het volgende:
[ link | afbeelding ]
Onzin. Dan kun je wat mij betreft beter een tartaartje maken en dan wat dikker en half rood eten. Maargoed. ieder zijn smaak.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een echte hamburger bevat een hamburgerschijf van 100% rundvlees. Rotzooi door het gehakt is not done.
Tartaar is niet vet genoeg voor een hamburger. Verder klopt het. De extra's horen tussen het broodje en het vlees te zitten, niet in de burgerquote:Op zaterdag 10 september 2011 20:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Onzin. Dan kun je wat mij betreft beter een tartaartje maken en dan wat dikker en half rood eten. Maargoed. ieder zijn smaak.
Ui heel fijn hakken en daarna met je mes 'pureren' dan heb je wel de smaak van verse ui, geen stukjes.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:04 schreef GuitarJJ het volgende:
Net weer burgers met het Pimp-Ya-Dust-recept gemaakt. Erg lekker!
Nadeel is alleen de scheurtjes in burgers. Dat zal wel worden veroorzaakt door de stukjes ui. Misschien de volgende keer eens uienpoeder proberen ipv losse stukjes ui.
Ik heb laatst ook deze burgers gemaakt, maar dan met in stukjes geslagen cream crackers en een eitje er doorheen. Werkte supergoed!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:04 schreef GuitarJJ het volgende:
Net weer burgers met het Pimp-Ya-Dust-recept gemaakt. Erg lekker!
Nadeel is alleen de scheurtjes in burgers. Dat zal wel worden veroorzaakt door de stukjes ui. Misschien de volgende keer eens uienpoeder proberen ipv losse stukjes ui.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 06:39 schreef minilot het volgende:
Voor mij gaat er niets boven dit verhaal:
The Burger Lab: The World's Best Burger for a Single Man (or Woman)
[ afbeelding ]
Klein pannetje en gehakt extreem los houden!
Vandaag deze klaar gemaakt, prima snel klaar te maken burgers. Ik heb cheddar als kaas gebruikt, is dat de beste optie?
(Ik heb een hekel aan van die doorgeknede burgers die als een dikke, compacte bonk op je broodje liggen, met kaas er als losse laag bovenop. Bleh.)
Inderdaad! Dank voor het omhoog schoppen - meer dan dat heb je niet nodig!quote:
Lamsgehakt of HoH-gehakt kan net zo lekker zijnquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een echte hamburger bevat een hamburgerschijf van 100% rundvlees. Rotzooi door het gehakt is not done.
Hamburgers horen juist lekker vet te zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:51 schreef ibaneX het volgende:
Als het makkelijk en snel moet. Haal ik mora hamburgers en die doe ik dan in de oven. Goed te eten en bijna vetvrij. Broodje in de rooster en klaar. Simpel en snel.
Heb ik de tijd dan toch het liefste met hoh-gehakt van de echte slager hier, beetje kruiden ed. Dan even aanbraden in de koekenpan en lekker laten garen.
Bolletjes gaan al door de midden in de oven. Dan heb je niet zo'n kleffe hap aan je broodje.
Plakje sla, beetje ketchup, augurkje. Klaar.
Naar aanleiding van je aanbeveling ook besteld, ze komen vanmiddag aan, ben erg benieuwdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 02:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb sinds kort van deze dingen in huis. Dat is toch een partij lekker, echt ongelofelijk
Zachte bolletjes: kadetjes met sesamzaad of zijn het harde bollen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:48 schreef Tijn het volgende:
Ik koop altijd sesambolletjes van de bakker. Die hamburgerbroodje van de supermarkt vind ik er niet lekker uitzien (nooit geprobeerd though).
Ik heb er nog 2 in de vriezerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 02:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb sinds kort van deze dingen in huis. Dat is toch een partij lekker, echt ongelofelijk
Nee, geen harde. Gewoon van dit soort dingen:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:12 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Zachte bolletjes: kadetjes met sesamzaad of zijn het harde bollen?
Same herequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik koop meestal die hamburgerbroodjes die per zes verpakt zijn. Ze zijn alleen lekker als je ze open snijd en ze met de opengesneden kant naar boven in de ovengrill legt voor ongeveer 7 minuten. Echt goede hamburgerbroodjes ben ik hier nog niet tegengekomen. Zachte broodjes zijn te zacht en harde broodjes te hardquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:20 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Naar aanleiding van je aanbeveling ook besteld, ze komen vanmiddag aan, ben erg benieuwd
Dan rest mij de vraag:
Welke broodjes gebruiken jullie voor de hamburger?
Je hebt die wat zoetige kleine hamburgerbroodjes (per zes verpakt), ik gebruik wel eens Italiaanse bollen, maar wat is nu echt aan te raden en waar haal ik het?
Heb ze gisteren klaargemaakt. Eentje met de 'heisa' erop en eronder en eentje als vol broodje hamburger.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 02:42 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij moet je gewoon van vettere stukken gehakt laten draaien bij de slager, die weet vast wel welke delen koe die daarvoor moet hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 07:20 schreef Alan_Bastard het volgende:
Weet nog niet of ik er -gezien de kosten per stuk- nog een keer ga bestellen of dat ik op zoek moet naar een betere slager in de buurt. Verzending was erg netjes en snel, dus aan Beef en Steak ligt het niet
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:07 schreef hmmmz het volgende:
Foto die ik vorige week vrijdag gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Deze is voor de double double animalquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:33 schreef Redcoon het volgende:
Ik ben een groot fan van de Amerikaanse hamburgerketen 'In-n-Out Burger'. Mochten jullie ooit bij de Westkust van de VS zijn, ga daar dan een keer heen en bestel een Double Double burger...
Aangezien dat een beetje overdreven is kan je het ook namaken ;-)
Klik hier, echt de moeite waard.
quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Die Tommy burger spreekt mij wel aan... Zal me eens een trip naar RTM regelenquote:Op zondag 27 oktober 2013 07:10 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind de hamburgers van http://www.rotterdamschekookpot.nl/ lekker.
Maar die zijn denk ik niet voor burgerfundamentalisten, want het zijn burgers met lekker veel toeters en bellen en sterke smaken. En alles homemade. Nou ja, vast niet alles, maar zoals je dat thuis ook zou doen. Leuke zaak, aardige mensen.
Bedenk wel dat elke keer wanneer je een hamburger uit de vriezer haalt deze moet chambreren (op kamertemperatuur brengen). Reken voor een hamburger van 100-125 gram op een uur of wat, zo niet meer. Doe je het voorgezegde niet, dan verbrand je de hamburger waarschijnlijk in de pan, en is de binnenkant nog steenkoud. Ik vrees ook dat een dergelijke hamburger (ook al is 'ie van tevoren ontdooid) zeer droog zal zijn. Je kunt de hamburgers ook zeer plat maken zodat het ontdooien korter duurt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:14 schreef silverhill het volgende:
Sinds ik dit topic heb gezien wil ik het ook eens helemaal zelf proberen. Ik heb een kilo gehakt gehaald, en nu had ik het idee om van dat gehakt eerst 8-10 (hoeveel eigenlijk?) hamburgers te maken en die dan in te vriezen. Iedere keer als ik dan zin heb in een hamburger als avondeten, kan ik makkelijk een losse hamburger uit de diepvries halen en dan pas kruiden door het gehakt mengen (dus niet er simpelweg op strooien). Dit omdat ik dan iedere keer opnieuw de smaak kan aanpassen.
Zitten er in deze aanpak fouten/valkuilen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |