abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101233309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:12 schreef D. het volgende:
Je vlees niet bij AH halen is al een stap in de goede richting :P
Even voor mijn informatie. Ik heb dit in het topic al vaker gehoord, maar wat is er precies mis mee? Voor zover ik weet heeft de AH een 'eigen slager' dus zou het vlees ook 'goed' moeten zijn,

Natuurlijk merk ik het verschil tussen de AH en een poelier/slager. Maar eerlijk gezegd, merk ik het meer in mijn portemonnee dan in mijn mond.

Komt wel van iemand af die net een jaar op zichzelf woont. Moeders deed zit normaal altijd :)
pi_101233430
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:01 schreef gianni61 het volgende:
ik heb dit topic ook ff gevolgt.

gisteren toch maar een flesje worchestersauce van de jumbo meegenomen. morgen dus hamburgers bakken *O*
Welk merk heb je gehaald? Ik heb de Lea and Perrins die aangeraden werd :)
pi_101234310
Ik doe het alsvolgt:

- Rundergehakt van de slager 500g
- Mosterd
- Ketchup
- Zout
- Peper
- Worcestershiresaus
- FIjngemalen sjalotje = geen stukjes, wel de smaak
- Beetje foelie, nootmuskaat,parikapoeder
- Eitje
- Beetje broodkruim

Vanalles niet te veel, het moet wel vlees blijven :) en dan op een licht getoast bolletje met een lik mayo, verse sla (geen ijsberg), gebakken bacon, tomaat, komkommer en gebakken uitjes. Beetje ketchup erop en over de burgers een plakje extra belegen kaas laten meesmelten (niet die vieze cheddar).

Maar ik maak ook wel eens burgers van tartaar, alleen wat peper, zout, worcestershire en dan niet te gaar bakken. Beetje mayo en ketchup en broodje. Yum.
Whatever...
pi_101235168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:43 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Even voor mijn informatie. Ik heb dit in het topic al vaker gehoord, maar wat is er precies mis mee? Voor zover ik weet heeft de AH een 'eigen slager' dus zou het vlees ook 'goed' moeten zijn,

Natuurlijk merk ik het verschil tussen de AH en een poelier/slager. Maar eerlijk gezegd, merk ik het meer in mijn portemonnee dan in mijn mond.

Komt wel van iemand af die net een jaar op zichzelf woont. Moeders deed zit normaal altijd :)
De AH heeft meestal geen eigen slager maar koopt het in bij een grote slachterij of vleeswarenfabrikant. In NL mag 15% water in het vlees zitten. Als AH/fabrikant jou 15% water als vlees kan verkopen is dat natuurlijk snel kassa...

Een slager mag dat ook, maar die kun je er zelf op aanspreken dat je vlees zo kromp/spetterde etc.
dag
pi_101237213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]De AH
De AH heeft vaak prima vlees naar mijn mening. Zeker het "premium" vlees bij bijv. de entrecotes en rib-eyes is uitstekend, ook de hamburgers zijn voor op de bbq prima (bijv. de biologische burgers met jalapenos).

[ Bericht 1% gewijzigd door Zigger op 26-08-2011 23:06:15 ]
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:18:08 #56
18653 crew  D.
pi_101238196
quote:

[..]

Ik kom weinig bij de AH, maar die keren dat ik daar kom (en vlees koop) valt het me altijd tegen.
En dan vergelijk ik het met de plaatselijke Plus :Y
pi_101261271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:46 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Welk merk heb je gehaald? Ik heb de Lea and Perrins die aangeraden werd :)
die heb ik ook.

ik was best tevreden over de smaak.
Rundergehankt gemengt met zout, peper, worchester sauce en een beetje tobasco.
op een geroosterde italiaanse bol met kaas, sjalotjes en wat mayo en curry
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_101261339
AH gehakt vind ik waterig en drapperig na bakken.
Ben zelf zeer tevreden over het gehakt van de LIDL (vers, niet dat uit de diepvries).
Ja doei.
pi_101261880
De dag is vandaag anders gelopen dan verwacht. Ben uiteindelijk bij een vriend voetbal wezen kijken waar we een turkse pizza hadden besteld. De dag verliep sowieso hectisch door het slechte weer. Was veel van plan.. helaas.

Alles ligt nog in de vriezer. Morgen maar beter tijdens Man utd - Arsenal :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

De AH heeft meestal geen eigen slager maar koopt het in bij een grote slachterij of vleeswarenfabrikant. In NL mag 15% water in het vlees zitten. Als AH/fabrikant jou 15% water als vlees kan verkopen is dat natuurlijk snel kassa...

Een slager mag dat ook, maar die kun je er zelf op aanspreken dat je vlees zo kromp/spetterde etc.
Jaja. Zal binnenkort wel eens bij een slager een lekker stuk vlees halen en kijken of het echt zo verschilt. Niet dat ik je niet geloof, maar meer of ik het merk.

De AH waar ik naartoe ga, pretendeert wel zijn eigen slager te hebben in ieder geval. Dat staat er namelijk bij de vleesafdeling.
pi_101264019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
AH gehakt vind ik waterig en drapperig na bakken.
Ben zelf zeer tevreden over het gehakt van de LIDL (vers, niet dat uit de diepvries).
Het extra magere gehakt van de lidl is top, alhoewel ik het kalfsgehakt van mijn slager toch lekkerder vind :)
Whatever...
pi_101270373
Extra mager? Waarom zou je dat willen kopen.
Als je de boel op de bbq maakt gaat het vet er deels uit. Extra mager wil je niet hebben omdat vet voor de smaak zorgt. Het recept van Pavv is een aanrader deze maken wij eigenlijk altijd. Prefab willen we niet meer.
pi_101271016
Het is niet helemaal waar.

Vet draagt smaak (smaakstoffen lossen er makkelijk in op), en dus is vet nodig. Degradatie van vet geeft ook wat smaakstoffen. Maar in extra mager gehakt zit alsnog net geen 10% vet.. De smaak komt van de kruiden die je toevoegt en de reacties die in de pan plaatsvinden. Minder vet dat uit je vlees loopt = Meer smaak die erin blijft. Bij mij zijn hamburgers nooit te droog, kwestie van goed bereiden en kruiden (beetje mosterd voorkomt eventueel taai worden).

Blijft wel dat je goed vlees moet hebben. Hoe minder bindweefsel hoe lekkerder je gehakt (vind ik).

Ik houd helemaal niet va die moddervette schijven, dus ook een kwestie van smaak.
Whatever...
pi_101282250
moddervette schijven krijg je van h-o-h. Met alleen rundergehakt heb je daar echt geen last van.
pi_101284779
Fergburger uit Nieuw-Zeeland. Beter ga je niet vinden. Klaar.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:30:10 #65
66083 Platina
78th Element
pi_101285114
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:16 schreef Perquisite het volgende:
Fergburger uit Nieuw-Zeeland. Beter ga je niet vinden. Klaar.
Wat is er zo speciaal aan dan
pi_101288801
Kreeg net honger, en besloot vlak voordat Feyenoord - Heereveen begint snel de burgers te maken.

Ik heb ervoor gekozen eerst een basic burger te maken. Zodat ik goed kon proeven of het vlees lekker zou zijn. Indien dit het geval is, zou ik verder op deze basis kunnen voortborduren.

Burger in de pan, geen olie of boter bijgedaan. Paar druppels per burger van de Worcester sause.

Na een paar minuten uien, peper, zout en knoflookstukjes bijgedaan.

De broodjes die ik uitgekozen heb.

Het eindresultaat.

Natuurlijk erg benieuwd naar hoe het zou smaken. Ik heb het ongeveer een kwartier geleden allemaal opgegeten en was erg tevreden over de smaak.

Dankzij de Worcestersauce een echte hamburgersmaak. De ketchup, dikte van de burger en uien maakte het helemaal af.

De burger zelf was sappig en precies vet genoeg.

Volgende keer wat sla, een augurkje en een tomaat erbij :9
pi_101289607
je foto's doen het niet...

Verder een hoop geleerd in dit topic! Gelijk een bestelling geplaatst bij Smokey Al voor liquid smoke, chipotle tabasco en gerookt paprika poeder.

Tot nu toe maakte ik altijd deze burgers: http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/a-cracking-burger
Superlekker en gezond!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_101298550
Smoked Paprika is echt _O_ :9

Ook in bijvoorbeeld Goulash ;)
Ja doei.
pi_101302577
Gerookte paprika is errug goed!
Whatever...
pi_101303170
Durf het bijna niet te vragen, maar wat is er zo lekker aan gerookte paprika(poede) ?
pi_101303571
Het geeft barbecuesmaak aan je vlees terwijl je het in de pan bakt.. Overigens zijn ze heel ook mooi hoor.. Ruiken heerlijk en geven goede smaak.
Whatever...
pi_101379964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:44 schreef Redcoon het volgende:
Ik ben zelf een zeer groot fan van dit recept.

http://www.bbq-nl.com/2010/01/hamburgers.html

PS. niet door en door grillen, hamburgers morgen best medium(-rare) van binnen zijn, mits je rundvlees gebruikt.
Vandaag 6 hamburgers gemaakt met dit recept. Erg lekker, icm met wat cheddarkaas erbovenop! Ik kon alleen geen chipotle pepers vinden in de supermarkt. Alleen had ik de uitjes nog iets te groot, waardoor er wat 'scheurtjes' in de burgers kwamen.

Daarnaast nog wat zelfgemaakte patat erbij. :)
http://www.hoedoe.nl/eten(...)bak-ik-vlaamse-friet
pi_101395783
Mijn ouders halen meestal gewone pre-fab van de Appie, maar af en toe... :)
We grillen het trouwens altijd opp een grilplaat, maar vooral bij de hamburgers van de Albert Heijn("verse"uiteraard) komt er enorm veel vet uit...
Het is regelmatig gebeurt dat de aflekgootjes het niet aankonden en het vet aan alle kanten van de gril eruit druipte...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_101399752
Voor mij gaat er niets boven dit verhaal:

The Burger Lab: The World's Best Burger for a Single Man (or Woman)

Klein pannetje en gehakt extreem los houden! O+

(Ik heb een hekel aan van die doorgeknede burgers die als een dikke, compacte bonk op je broodje liggen, met kaas er als losse laag bovenop. Bleh.)

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 31-08-2011 06:54:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_101551511
Gisteren de allerlekkerste hamburger ooit gegeten :9

Ik was van plan gisteren weer hamburgers te maken. Ik had alles in huis om dit keer een hamburger van 'de next level' te maken.

Onverwachts kwam er een vriend langs, en ik bood hem ook 1 hamburger aan. Had er eigenlijk 2 voor mezelf, dus dat vond ik wel jammer, maar ik deel het liever dan dat ik alles alleen op eet.

De basis van vorige keer heb ik aangehouden met als enig verschil dat ik er vandaag ook tomaten en augurk bijdeed en een iets ander broodje had. Een rond bolletje met wat verschillende soorten zaden erin.

Iets meer van de wincester sause gebruikt en wat meer ketchup.

Onwijs lekker.

Die maat van me gaf ook aan dat dit veeel beter is dan de Mac of BK troep.

Zojuist weer hamburgers gehaald. Dit keer wat luxere. 'Scharrel beef'

Ben benieuwd :) Zal dalijk wel foto's maken. Gisteren wilde ik dat doen, maar bedacht me dat dat in bijzijn van die vriend van mij nogal vreemd kon overkomen.
  zondag 4 september 2011 @ 13:53:14 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101552116
Nu heb ik ook zin in hamburgers!! Alleen: ik heb geen worcestersaus. En die lijkt wel essentieel te zijn. Hmmm. Misschien toch maar dit als avondmaaltijd maken en straks even langs de zondagsupermarkt :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 4 september 2011 @ 14:04:41 #77
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_101552503
Ik maak wel vaker een hamburger met sla, tomaat, cheddar, gefrituurde uienringen, gefrituurde brie, mayonaise en ketchup. Alles op een focaccia, heerlijk :)
Hamburger zelf overigens marineren met curry, worcester-saus, een beetje sambal en een beetje mosterd :9
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_101559383
quote:

[..]

Bij ah gehakt loopt er altijd van die prut uit als je het aanbraadt. Geen idee wat het is, maar normaal is het niet :{w
pi_101562827
Wel grappig en tegelijk ook weer niet zo grappig dat je aan een topic als dit ziet hoe de McDonalds en de Burgerking het ideaalbeeld van een hamburger beinvloeden. De TT is dan ook nogal misleidend, aangezien TS nog heel ver van de perfectie af zat.

Volgens mij is het een Romeinse uitvinding en is het brood met een schijf van rundergehakt. En daarmee kun je behoorlijk variëren. Laat het Mc-idee helemaal los en dan hoeft het broodje helemaal niet rond te zijn, het is belangrijker dat het lekker brood is. Zo'n kadetje vind ik bijvoorbeeld niks, te luchtig en te zompig in je mond. Het vlees mag best vet zijn, het mag zeker rood zijn als je daarvan houdt, het hoeft echt niet gekruid met meer dan peper en zout, de kaas kan eventueel cheddar zijn als je lekkere kunt vinden, maar elke andere kaas die een beetje smelt (met hulp van de grill bijvoorbeeld) is kan minstens zo goed. Gloucester bijvoorbeeld, als je per se in het Engelse taalgebied wilt blijven. Sterker nog, die Cheddar van de mac is kunstmatig zacht gemaakt en die plakjes uit de super zijn cheddarhoudende analoogkaas. Maar zo'n cheapass camembert uit de super doet het ook prima. Eigenlijk hoeft er ook helemaal geen saus op, ik vind ketchup erop wel lekker, maar plakjes tomaat ook.

Zelf maak ik ze met Italiaanse bollen, van de Italiaan en niet die onzin van de super. Dat is lekker stevig brood en smaakvol deeg. Ze zijn wel groot dus moet er ook een grote hamburger op, dan maak ik van 2 van de slager eentje, of ik doe in noodgevallen steak du boeuf van de AH. Voordeel is dat 2 hamburgers pp dan een volledige maaltijd vormen voor een flinke eter, of samen met soep en wat salade of zo.

Met zout en grof gemalen zwarte peper in de grillpan, hartstikke rood van binnen. Hard gebakken uiringen erbij, paprikareepjes, sla (wisselend, soms romaine, soms raket, vaak botersla), plakjes augurk en ketchup. Soms nog een plakje pancetta of gerookt spek erbij. Ik varieer vooral met de kaas, die leg ik bovenop als ze omgedraaid zijn en dan zet ik nog even onder de gril om verder te laten smelten. De broodjes moesten ook onder de grill dus die was nog warm. Ik heb er ooit een creme brulee brander voor gekocht, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik varieer vooral met de kaas, voornamelijk wat ik in huis heb. Ik vind eigenlijk alles wel lekker, gewoon een pittige jonge of belegen, schapenkaas, harde geitenkaas, plakjes geitenkaas van zo'n rol, Emmenthaler, camembert. als je het maar lekkere kaas vindt en hij een beetje smelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101563996
Alsof de stukjes augurk ook neit mac-geinspireerd zijn.

Ieder zijn smaak. Leuke van hamburgers is dat bijna alles kan. Al word ik misselijk bij het idee van brie en mayonaise in een combi (hihi).

Ik vind zelf verse en goede tomaat (coeur de boeuf, zeer rijpe roma's of vleestomaten) erg belangrijk voor de smaak en doe er komkommer en lollo bianco op voor wat meer knapperigheid.

In het vlees vind ik dat mosterd een beetje ketchup en worcestershire wel lekker is.
Whatever...
pi_101565045
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
Alsof de stukjes augurk ook neit mac-geinspireerd zijn.
Wat mij betreft op een heel ander manier dan je denkt. Ik had namelijk tijdens mijn tweedaagse carriere bij de McDonalds ontdekt dat mensen een hamburger konden bestellen zonder bepaalde ingredienten en dat die dan vers gemaakt werd. Dus als ik er dan eens een hamburger ging halen bestelde ik er eentje zonder augurk, zodat ik er niet eentje kreeg die al 5 minuten klaarlag. Alleen bleek ik die augurk te missen. Maar ik denk dat ander tafelzuur ook voldoet.

quote:
Ieder zijn smaak. Leuke van hamburgers is dat bijna alles kan.
Inderdaad, brood met rundvlees ertussen, daar gaat het om.
pi_101565953
Bah, vandaag zowat heel de dag bezig geweest met klussen. Uiteindelijk was ik pas om half 8 klaar. Aangezien ik toen erge honger had, en redelijk bezweet was, maar een pizza in de oven gedaan en daarna gaan douchen, met het idee dat de pizza klaar zou zijn als ik klaar was met douchen.

Dit klopte redelijk en ik zit nu dus aan de pizza. Misschien dat ik later op de avond nog hamburgers ga maken, maar ik denk dat ik ze bewaar voor morgen :)
pi_101576227
Ik bak sinds kort mijn hamburgers in een grillpan, dan zie je pas echt goed hoeveel bagger en vet eruit die krengen komt :r

*Met het hier ergens eerder in dit topic geposte recept, dus samengevat: 500gr rundergehakt, 1 eetlepel ketchup, ui, en dan verder droge kruiden + drupje worcester. Maar als ik die dan in de grilpan gooi *(zonder olie) staat er 5min later al een dikke halve centimeter vet in :X
Normaal zou ik daar dus extra vet bijgooien (koekenpan met blokje croma) :D

Ze zijn trouwens wel gruwelijk lekker *;

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 23:16:16 ]
pi_101576379

Dat was best goed weg te krijgen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_101577289
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:30 schreef Platina het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan dan
http://www.fergburger.com/menu.html

Hierom, ze zijn gewoon perfect. Ik vind het vrij vervelend, want geen een hamburger kan hier aan tippen. Ook niet als ik ze zelf maak. Daarom eet ik nu bijna nooit meer hamburgers, ze worden toch niet zo lekker als die ik bij Fergburger heb gegeten. Ze zijn 21 uur per dag open, verkopen 2000 hamburgers per dag.
  maandag 5 september 2011 @ 00:49:14 #86
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_101579927
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 06:39 schreef minilot het volgende:
Voor mij gaat er niets boven dit verhaal:

The Burger Lab: The World's Best Burger for a Single Man (or Woman)

[ afbeelding ]

Klein pannetje en gehakt extreem los houden! O+

(Ik heb een hekel aan van die doorgeknede burgers die als een dikke, compacte bonk op je broodje liggen, met kaas er als losse laag bovenop. Bleh.)
_O_ Gelijk morgen proberen :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_101580469
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 00:49 schreef Bravebart het volgende:

[..]

_O_ Gelijk morgen proberen :D
Echt doen. Het zijn Hamburgers met een grote 'H'!

"..I love my wife, but burgers are my mistress"
:s)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 september 2011 @ 01:14:21 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101580547
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 17:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Bij ah gehakt loopt er altijd van die prut uit als je het aanbraadt. Geen idee wat het is, maar normaal is het niet :{w
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet normaal is? ;(
Het heet eiwit. Gestold e-i-w-i-t, ooit van gehoord? Nog steeds niet normaal?
pi_101582236
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

zoals het witte van een gekookt ei ? O-)
  maandag 5 september 2011 @ 10:14:40 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101584244
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gek, heb ik bij mijn eigen gehakt nooit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101586569
Heeft er trouwens iemand enig idee waar je wat grotere bollen kan halen? Ben bij verschillende supermarkten geweest, maar ik vind ze niet. Of het zijn van die erg krokante dingen, dat zoek ik ook niet.

pi_101586600
opgeschoond
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † maandag 5 september 2011 @ 12:26:53 #93
91830 MaximusTG
pi_101587548
@Gedetineerde: Dat is inderdaad lastig, hebben de meeste supermarkten niet, misschien bij een bakker?
Zelf bakken is dan nog de beste optie.. Kan je ze zo groot en klein maken als je zelf wil..
pi_101587937
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:53 schreef Gedetineerde het volgende:
Heeft er trouwens iemand enig idee waar je wat grotere bollen kan halen? Ben bij verschillende supermarkten geweest, maar ik vind ze niet. Of het zijn van die erg krokante dingen, dat zoek ik ook niet.
Klopt, schuimdeeg in een krokant korstje, en dan met wat kruiden en dan noem je het een Italiaanse bol. De Italiaanse bollen van een Italiaanse specialiteitenwinkel daarentegen doen het prima om een hamburger heen. Ik kan ze hier op de markt halen bij een deels Italiaanse specialiteitenkraam en de bijbehorende winkel, en bij een echte Italiaanse winkel. Maar ik ken ze van een afhaalpizzeria in een wijk waar ik woonde, die verkocht er wat dingetjes bij.
  maandag 5 september 2011 @ 13:18:57 #95
191858 Arnevld
Omdat het kan
pi_101589022
Probeer van die AH kalfburgers, even hard dicht laten bakken en daarna laag laten garen voor +/- 10 min, gecarameliseerde uitjes.
schijfje tomaat
blaadje ijsbergsla
Ketchup
Mayo
Licht mosterd op het witte bolletje
klein plakje augurk

In amerika bakte ik ze op de buitengril met Jack Daniels BBQ saus!

[ Bericht 12% gewijzigd door Arnevld op 05-09-2011 13:26:28 ]
Eindbaas jongeh!
pi_101590988
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef MaximusTG het volgende:
@Gedetineerde: Dat is inderdaad lastig, hebben de meeste supermarkten niet, misschien bij een bakker?
Zelf bakken is dan nog de beste optie.. Kan je ze zo groot en klein maken als je zelf wil..
Een bakker, dom dat ik daar niet aan heb gedacht :) Gelukkig zit die hier in de buurt. Volgende keer maar eens kijken :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, schuimdeeg in een krokant korstje, en dan met wat kruiden en dan noem je het een Italiaanse bol. De Italiaanse bollen van een Italiaanse specialiteitenwinkel daarentegen doen het prima om een hamburger heen. Ik kan ze hier op de markt halen bij een deels Italiaanse specialiteitenkraam en de bijbehorende winkel, en bij een echte Italiaanse winkel. Maar ik ken ze van een afhaalpizzeria in een wijk waar ik woonde, die verkocht er wat dingetjes bij.
Juist ja. De italiaanse bol is qua formaat goed. Ik vraag me alleen af waar ik die kan vinden hier, voor zover ik weet zit hier geen italiaans winkeltje in de buurt.

Wel veel turkse winkeltjes. Daar heb ik ook gekeken. De turkse puntjes, die de vorm hebben van een pistoletje zijn perfect qua structuur. Wat harder aan de buitenkant en lekker zacht van binnen.

Met deze broodjes eet ik altijd sardientjes met tomatensaus. Heel kort even bakken in een pannetje met olie, wat uien en peper erbij :9~

Jammer genoeg is de vorm van deze broodjes niet geschikt.

Ik zal verder zoeken naar goede broodjes. In ieder geval heb ik wel mijn doel bereikt met dit topic. Nu kan ik zelf lekkere hamburgers maken :)
pi_101593391
Ik vind die kleinere afbakciabatta's, vond ze pas bij c1000, eigenlijk wel heel goed om als hamburgerbroodje te gebruiken. Zijn eigenlijk ciabatta's in gewoon broodjesformaat. Misschien een idee om daar naar te zoeken.
pi_101593517
Die is rauw!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_101593848
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:22 schreef Gedetineerde het volgende:

Juist ja. De italiaanse bol is qua formaat goed. Ik vraag me alleen af waar ik die kan vinden hier, voor zover ik weet zit hier geen italiaans winkeltje in de buurt.

Wel veel turkse winkeltjes. Daar heb ik ook gekeken. De turkse puntjes, die de vorm hebben van een pistoletje zijn perfect qua structuur. Wat harder aan de buitenkant en lekker zacht van binnen.
En een beetje stevig? Ik vind textuur en smaak van het deeg ook erg belangrijk. Maar die niet zo authentieke Italiaanse bolleverkoper van de markt wist mij te vertellen dat ze van een Turkse bakker kwamen. Dat ze niet uit Italië werden geimporteerd had ik ook al bedacht, maar misschien kan die Turk van je ze gewoon bij zijn bakker bestellen. Ik vind ze heel aardig uit de vriezer komen als je ze er geen maanden in houdt.

Kennelijk willen de meeste Nederlanders een hap lucht met een korstje nemen.

quote:
Met deze broodjes eet ik altijd sardientjes met tomatensaus. Heel kort even bakken in een pannetje met olie, wat uien en peper erbij :9~

Jammer genoeg is de vorm van deze broodjes niet geschikt.
Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm waarin je je hamburgers maakt.
pi_101594544
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En een beetje stevig? Ik vind textuur en smaak van het deeg ook erg belangrijk. Maar die niet zo authentieke Italiaanse bolleverkoper van de markt wist mij te vertellen dat ze van een Turkse bakker kwamen. Dat ze niet uit Italië werden geimporteerd had ik ook al bedacht, maar misschien kan die Turk van je ze gewoon bij zijn bakker bestellen. Ik vind ze heel aardig uit de vriezer komen als je ze er geen maanden in houdt.

Kennelijk willen de meeste Nederlanders een hap lucht met een korstje nemen.

Ja ook stevig inderdaad. Heerlijk brood. Alleen wel 1 groot nadeel. Vers is het heerlijk, maar zodra het al 1 dag oud is, wordt het taai, Ik koop ook als ik het haal, 2 of 4 broodjes, zodat ik weet dat het de dag zelf op gaat.

Ik ben wel benieuwd hoe deze het in de vriezer doet. 'Normaal' brood werkt perfect, maar sommige soorten brood krijg ik er al een stuk minder uit. Wat uitgedroogder zeg maar.

quote:
Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm waarin je je hamburgers maakt.
Ja dat is waar, maar zelf vind ik het wel belangrijk dat het rond is. De burger zelf is rond, en ik weet niet anders. Vind het wel eigenlijk prima zo.

Op een lang broodje, zou de beleving minder zijn. Zou 'gewoon' een broodje vlees zijn dan.

Gewoon die goed gevulde ronde dikke burgers :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')