Even voor mijn informatie. Ik heb dit in het topic al vaker gehoord, maar wat is er precies mis mee? Voor zover ik weet heeft de AH een 'eigen slager' dus zou het vlees ook 'goed' moeten zijn,quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:12 schreef D. het volgende:
Je vlees niet bij AH halen is al een stap in de goede richting
Welk merk heb je gehaald? Ik heb de Lea and Perrins die aangeraden werdquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:01 schreef gianni61 het volgende:
ik heb dit topic ook ff gevolgt.
gisteren toch maar een flesje worchestersauce van de jumbo meegenomen. morgen dus hamburgers bakken
De AH heeft meestal geen eigen slager maar koopt het in bij een grote slachterij of vleeswarenfabrikant. In NL mag 15% water in het vlees zitten. Als AH/fabrikant jou 15% water als vlees kan verkopen is dat natuurlijk snel kassa...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:43 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Even voor mijn informatie. Ik heb dit in het topic al vaker gehoord, maar wat is er precies mis mee? Voor zover ik weet heeft de AH een 'eigen slager' dus zou het vlees ook 'goed' moeten zijn,
Natuurlijk merk ik het verschil tussen de AH en een poelier/slager. Maar eerlijk gezegd, merk ik het meer in mijn portemonnee dan in mijn mond.
Komt wel van iemand af die net een jaar op zichzelf woont. Moeders deed zit normaal altijd
De AH heeft vaak prima vlees naar mijn mening. Zeker het "premium" vlees bij bijv. de entrecotes en rib-eyes is uitstekend, ook de hamburgers zijn voor op de bbq prima (bijv. de biologische burgers met jalapenos).quote:
Ik kom weinig bij de AH, maar die keren dat ik daar kom (en vlees koop) valt het me altijd tegen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:43 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Even voor mijn informatie. Ik heb dit in het topic al vaker gehoord, maar wat is er precies mis mee? Voor zover ik weet heeft de AH een 'eigen slager' dus zou het vlees ook 'goed' moeten zijn,
Natuurlijk merk ik het verschil tussen de AH en een poelier/slager. Maar eerlijk gezegd, merk ik het meer in mijn portemonnee dan in mijn mond.
Komt wel van iemand af die net een jaar op zichzelf woont. Moeders deed zit normaal altijd
die heb ik ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:46 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Welk merk heb je gehaald? Ik heb de Lea and Perrins die aangeraden werd
Jaja. Zal binnenkort wel eens bij een slager een lekker stuk vlees halen en kijken of het echt zo verschilt. Niet dat ik je niet geloof, maar meer of ik het merk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]
De AH heeft meestal geen eigen slager maar koopt het in bij een grote slachterij of vleeswarenfabrikant. In NL mag 15% water in het vlees zitten. Als AH/fabrikant jou 15% water als vlees kan verkopen is dat natuurlijk snel kassa...
Een slager mag dat ook, maar die kun je er zelf op aanspreken dat je vlees zo kromp/spetterde etc.
Het extra magere gehakt van de lidl is top, alhoewel ik het kalfsgehakt van mijn slager toch lekkerder vindquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
AH gehakt vind ik waterig en drapperig na bakken.
Ben zelf zeer tevreden over het gehakt van de LIDL (vers, niet dat uit de diepvries).
Wat is er zo speciaal aan danquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:16 schreef Perquisite het volgende:
Fergburger uit Nieuw-Zeeland. Beter ga je niet vinden. Klaar.
Vandaag 6 hamburgers gemaakt met dit recept. Erg lekker, icm met wat cheddarkaas erbovenop! Ik kon alleen geen chipotle pepers vinden in de supermarkt. Alleen had ik de uitjes nog iets te groot, waardoor er wat 'scheurtjes' in de burgers kwamen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:44 schreef Redcoon het volgende:
Ik ben zelf een zeer groot fan van dit recept.
http://www.bbq-nl.com/2010/01/hamburgers.html
PS. niet door en door grillen, hamburgers morgen best medium(-rare) van binnen zijn, mits je rundvlees gebruikt.
Bij ah gehakt loopt er altijd van die prut uit als je het aanbraadt. Geen idee wat het is, maar normaal is het nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:43 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Wat mij betreft op een heel ander manier dan je denkt. Ik had namelijk tijdens mijn tweedaagse carriere bij de McDonalds ontdekt dat mensen een hamburger konden bestellen zonder bepaalde ingredienten en dat die dan vers gemaakt werd. Dus als ik er dan eens een hamburger ging halen bestelde ik er eentje zonder augurk, zodat ik er niet eentje kreeg die al 5 minuten klaarlag. Alleen bleek ik die augurk te missen. Maar ik denk dat ander tafelzuur ook voldoet.quote:Op zondag 4 september 2011 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
Alsof de stukjes augurk ook neit mac-geinspireerd zijn.
Inderdaad, brood met rundvlees ertussen, daar gaat het om.quote:Ieder zijn smaak. Leuke van hamburgers is dat bijna alles kan.
http://www.fergburger.com/menu.htmlquote:
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 06:39 schreef minilot het volgende:
Voor mij gaat er niets boven dit verhaal:
The Burger Lab: The World's Best Burger for a Single Man (or Woman)
[ afbeelding ]
Klein pannetje en gehakt extreem los houden!
(Ik heb een hekel aan van die doorgeknede burgers die als een dikke, compacte bonk op je broodje liggen, met kaas er als losse laag bovenop. Bleh.)
Echt doen. Het zijn Hamburgers met een grote 'H'!quote:
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet normaal is?quote:Op zondag 4 september 2011 17:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bij ah gehakt loopt er altijd van die prut uit als je het aanbraadt. Geen idee wat het is, maar normaal is het niet
zoals het witte van een gekookt ei ?quote:Op maandag 5 september 2011 01:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet normaal is?![]()
Het heet eiwit. Gestold e-i-w-i-t, ooit van gehoord? Nog steeds niet normaal?
Gek, heb ik bij mijn eigen gehakt nooit.quote:Op maandag 5 september 2011 01:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet normaal is?![]()
Het heet eiwit. Gestold e-i-w-i-t, ooit van gehoord? Nog steeds niet normaal?
Klopt, schuimdeeg in een krokant korstje, en dan met wat kruiden en dan noem je het een Italiaanse bol. De Italiaanse bollen van een Italiaanse specialiteitenwinkel daarentegen doen het prima om een hamburger heen. Ik kan ze hier op de markt halen bij een deels Italiaanse specialiteitenkraam en de bijbehorende winkel, en bij een echte Italiaanse winkel. Maar ik ken ze van een afhaalpizzeria in een wijk waar ik woonde, die verkocht er wat dingetjes bij.quote:Op maandag 5 september 2011 11:53 schreef Gedetineerde het volgende:
Heeft er trouwens iemand enig idee waar je wat grotere bollen kan halen? Ben bij verschillende supermarkten geweest, maar ik vind ze niet. Of het zijn van die erg krokante dingen, dat zoek ik ook niet.
Een bakker, dom dat ik daar niet aan heb gedachtquote:Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef MaximusTG het volgende:
@Gedetineerde: Dat is inderdaad lastig, hebben de meeste supermarkten niet, misschien bij een bakker?
Zelf bakken is dan nog de beste optie.. Kan je ze zo groot en klein maken als je zelf wil..
Juist ja. De italiaanse bol is qua formaat goed. Ik vraag me alleen af waar ik die kan vinden hier, voor zover ik weet zit hier geen italiaans winkeltje in de buurt.quote:Op maandag 5 september 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, schuimdeeg in een krokant korstje, en dan met wat kruiden en dan noem je het een Italiaanse bol. De Italiaanse bollen van een Italiaanse specialiteitenwinkel daarentegen doen het prima om een hamburger heen. Ik kan ze hier op de markt halen bij een deels Italiaanse specialiteitenkraam en de bijbehorende winkel, en bij een echte Italiaanse winkel. Maar ik ken ze van een afhaalpizzeria in een wijk waar ik woonde, die verkocht er wat dingetjes bij.
En een beetje stevig? Ik vind textuur en smaak van het deeg ook erg belangrijk. Maar die niet zo authentieke Italiaanse bolleverkoper van de markt wist mij te vertellen dat ze van een Turkse bakker kwamen. Dat ze niet uit Italië werden geimporteerd had ik ook al bedacht, maar misschien kan die Turk van je ze gewoon bij zijn bakker bestellen. Ik vind ze heel aardig uit de vriezer komen als je ze er geen maanden in houdt.quote:Op maandag 5 september 2011 14:22 schreef Gedetineerde het volgende:
Juist ja. De italiaanse bol is qua formaat goed. Ik vraag me alleen af waar ik die kan vinden hier, voor zover ik weet zit hier geen italiaans winkeltje in de buurt.
Wel veel turkse winkeltjes. Daar heb ik ook gekeken. De turkse puntjes, die de vorm hebben van een pistoletje zijn perfect qua structuur. Wat harder aan de buitenkant en lekker zacht van binnen.
Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm waarin je je hamburgers maakt.quote:Met deze broodjes eet ik altijd sardientjes met tomatensaus. Heel kort even bakken in een pannetje met olie, wat uien en peper erbij![]()
Jammer genoeg is de vorm van deze broodjes niet geschikt.
Ja ook stevig inderdaad. Heerlijk brood. Alleen wel 1 groot nadeel. Vers is het heerlijk, maar zodra het al 1 dag oud is, wordt het taai, Ik koop ook als ik het haal, 2 of 4 broodjes, zodat ik weet dat het de dag zelf op gaat.quote:Op maandag 5 september 2011 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En een beetje stevig? Ik vind textuur en smaak van het deeg ook erg belangrijk. Maar die niet zo authentieke Italiaanse bolleverkoper van de markt wist mij te vertellen dat ze van een Turkse bakker kwamen. Dat ze niet uit Italië werden geimporteerd had ik ook al bedacht, maar misschien kan die Turk van je ze gewoon bij zijn bakker bestellen. Ik vind ze heel aardig uit de vriezer komen als je ze er geen maanden in houdt.
Kennelijk willen de meeste Nederlanders een hap lucht met een korstje nemen.
Ja dat is waar, maar zelf vind ik het wel belangrijk dat het rond is. De burger zelf is rond, en ik weet niet anders. Vind het wel eigenlijk prima zo.quote:Dat hangt natuurlijk ook af van de vorm waarin je je hamburgers maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |