abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101031463
De tijd gaat zo snel. Ik besef me ineens dat ik mijn rijbewijs al bijna 5 jaar heb terwijl ik nog weet dat ik rijlessen enz heb gehad.

Hoe was jullie eerste keer rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald?

TS:
Ik had gelest in een Volkswagen Jetta uit 2006 en dat was een diesel. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald reed ik voor het eerst in de auto van mn moeder:
Een rode Subaru Vivio met een 0.8 liter blok

De eerste keer ging ik hiermee taart halen en naar de huis van mijn rijinstructeur toe. Aangezien ik in een diesel had gereden was een bezineauto best anders en viel de auto bij 3 stoplichten uit(bij de 4e was ik bij zijn huis :'))
Na 2 maanden had ik het allemaal onder de knie en reed ik in een BMWtje
en sindsdien alleen maar BMW gereden :@
pi_101031550
Dikke bak, die Subaru.
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:31:10 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101031581
Gelest in een Renault Megane diesel. Bij de testrit van m'n 1e auto, een Nissan Sunny 1.4, sloeg hij inderdaad een stuk of 5x af. :+
Daarna meteen dagelijks gebruikt voor woon-werk, zonder grote problemen. Na een jaartje wilde ik wel wat snellers dus een auto met een 1.8 turbeau gekocht. :9
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101031586
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:29 schreef renerulezzz het volgende:
Dikke bak, die Subaru.
Dat ding zoop meer olie dan benzine :') Lang leve de Aldi olie
pi_101031592
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
pi_101031612
Best wel een uitdaging, ik leerde rijden in 1 van de eerst golf tdi's, met een turbogat van heb ik jou daar, in het relatief rustige Leeuwarden. Mijn eerste rit was mijn vader naar schiphol brengen in zijn 190D 2.5 in de spits, royaal voor het tomtom tijdperk. Dat was peentjes zweten, maar het is me gelukt. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:37:42 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101031711
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:31 schreef Ssswing het volgende:
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.
Wat opviel is dat het dodelijk vermoeiend was. Net als lessen trouwens. Pas toen het allemaal een beetje vanzelf ging werd het ontspannen rijden.
pi_101031790
Mijn rijinstructeur had en diesel en benzine gedurende de rijlessen die ik had. Dus ik heb met beide om leren gaan. Hij was niet tevreden over zijn auto en heeft hem toen ingeruild.

Mijn eerste autootje was een Nissan Micra, het enige wat niet fijn was met autorijden was het inhalen, omdat je (vooral met vrachtwagens), heen en weer geblazen werd. Heb nu een Citroën ZX Aura. Geen problemen gehad met autorijden, geen zenuwen. Mijn eerste keer rijden wat rustig, mijn rijinstructeur was nogal een schreeuwend menspersoon (maar hij was wel goed), dus was lekker stil in de auto ;).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_101031793
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:37 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.
Wat opviel is dat het dodelijk vermoeiend was. Net als lessen trouwens. Pas toen het allemaal een beetje vanzelf ging werd het ontspannen rijden.
In de eerste week dat ik mijn rijbewijs net had, ging ik met een vriend van Haarlem naar Ridderkerk (naar Alternate) toe en toen was ik ook vermoeid toen ik thuis kwam.

Nu valt dat allemaal mee :)
pi_101031813
Niet de eerste tocht, maar wel vlak nadat ik m'n rijbewijs had bracht ik m'n zus naar schiphol. Zij reed naar schiphol en ik zou de auto terug naar huis brengen. Nadat ik haar uitgezwaaid had en bij de auto kwam bleek ie in z'n 5 te staan en daar wou ie gewoon niet meer uit. De ANWB vertelde me dat een stang verbogen was en ik in z'n 5 naar huis (Gelderland) moest rijden. 'Gewoon rustig optrekken'. Nog nooit zo'n spannende rit gehad. Gelukkig was het 4 uur 's ochtends en was er een parkeerplek waar ik 'm zo in kon steken thuis ;)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:44:34 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101031870
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:41 schreef Logical het volgende:
De ANWB vertelde me dat een stang verbogen was en ik in z'n 5 naar huis (Gelderland) moest rijden.
Wtf :')
En eenmaal thuis kon je meteen nieuwe koppelingsplaten bestellen? _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101031942
Mijn eerste rit was een proefrit van een tweedehands autotje :P De eerste 4 of 5 autos waren het niet geworden omdat ik er maar niet aan kon wennen.
Klussen deel 1 en 2
pi_101032010
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101032051
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat :P
pi_101032214
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat :P
Inderdaad zo heb ik het ook ervaren :D Heerlijk was dat, geen instructeur meer die mij vertelde hoe ik moest rijden.. Ik liep toen stage en kon de laatste dagen mooi klanten bezoeken met een busje :D en op één of andere manier had ik altijd een omweg ondanks de tomtom :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:09:33 #16
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101032393
Eerste paar keren (heel sporadisch) in de auto van m'n vriend. Makkie eigenlijk, even voelen en wennen aan vooral de koppeling (zoals de rest al zegt; van diesel ineens naar benzine) en gaan met die banaan. Hij vond het alleen erg moeilijk om het stuur over te geven, dus ben slechts een keer of 4 maar kleine stukjes in zijn auto weggeweest.

Toen ik een paar maanden later mijn eigen auto'tje kreeg begon het rijden pas écht. De eerste keer vond ik het wel eng, omdat hij zo anders rijd als moderne auto's, en ik nog eigenlijk geen rijervaring had. Een enorme spartaanse rit naar huis toen ik em ging ophalen. Het was pikkedonker, en er stond flink wat wind en ik zwabberde over de weg. Gevoelsmatig was dat erger als het in werkelijkheid was, m'n vriend reed namelijk achter me en moest vooral erg lachen dat ik bij elke hobbel gelanceerd werd.
Na een paar dagen wennen (geen stuur- en rembekrachtiging, stugge vering en 4 versnellingen) was het alsof ik nooit anders gereden had.
pi_101032402
Ik vergat een snelweg afslag te nemen omdat niemand zei: "neem de volgende afslag maar".
Toen moest ik dus 15 km omrijden 8)7
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:09:56 #18
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101032403
edit
pi_101032446
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik ga de auto van mijn ouders niet verneuken, zeker niet als ik nog amper kilometers heb gereden en de auto totaal niet ken.

Da's gewoon asociaal en enorm achterlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101032498
Mijn eerste ritje was geen pretje.
Weet het nog goed was op 12 januari 1999 en ik had een leuke Kadett gekocht voor 2000 gulden.
Auto was gekocht in Gorinchem bij mijn oom en van hem kreeg ik een volle tank (twv. 90 gulden)
De dagen ervoor was het weer al niet zo goed, maar op de betreffende dag was het spekglad.

Mijn moeder vond het verschrikkelijk en wou me verbieden de auto naar Rotterdam te halen, maar gelukkig steunde mijn vader me wel. Hij bood nog wel aan om zelf ook mee terug te rijden, maar stoere Droopie wou het natuurlijk zelf doen. Dus ik rij de straat uit, pak gelijk het eerste de beste stoep mee. gelukkig geen dure velgen, en dan wordt het pas echt grappig, want zonder stuurbekrachtiging en abs is autorijden natuurlijk een stuk lastiger.
Hij is wel 3 keer afgeslagen, maar heb het overleefd ondanks dat het flink stressen was.
Hell To The Liars
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:20:49 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_101032635
't Is al weer zo'n 25 jaar geleden.
Ik heb gelest in een BMW 324D, en na een maand of twee een rit Delft->N.O.Polder gereden in een (ook toen al) stokoude VW Jetta van een vriend, ook diesel. Daarin maakt ik een paar keer een behoorlijke uitzwaaier in een snelle bocht (ja, BMW rijdt toch wat strakker).
Nog nog een maand of twee kwam mijn eerste lease-auto, een Mazda 323 station met een 1.5l benzinemotor, en vanaf de eerste paar meters voelde ik me daarin meer thuis, en meer de baas over de auto, dan in de BMW waar ik een les of 40 in had gereden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_101032838
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:44 schreef mstx het volgende:
Wtf :')
En eenmaal thuis kon je meteen nieuwe koppelingsplaten bestellen? _O-
Ik weet niet meer wat voor merk het was, maar wat een wrak was dat. Nadat de remmen het op een gegeven moment gewoon niet meer deden (yup handrem gebruiken op de provinciale weg) 'm dan ook maar naar de sloop gebracht.
(gelukkig was ik toen trouwens niet de bestuurder)

Wat ik nog wel van m'n eerste rit weet is dat een lesauto met stuurbekrachtiging en gevoelige remmen veel minder afstand nodig heeft dan een VW Jetta zonder dat alles ;)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_101033635
Een lollige kennis die me in zijn oude Opel liet rijden toen we terugreden van het gemeentehuis waar ik vers mijn rijbewijs had opgehaald, helaas had hij me er niet bijverteld dat zijn oude brik een speciale manier had om te schakelen met als gevolg dat ik steeds stil stond....de lol die hij had. :')

Paar maanden later had ik mijn eigen 2 jaar oude Opeltje. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 22-08-2011 12:15:06 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:29:53 #24
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101034301
Heb in een Polo Bluemotion 2010 (diesel) les gehad. 9 mei had ik eindelijk het rijexamen gehaald, en 17 mei reed ik bij het gemeentehuis weg in een Fiat Punto uit 1997 op benzine. Ik heb de auto maar één keertje laten afslaan, namelijk bij de oprit van ons huis :'). Verder ging de reis van 13 km zonder problemen.

De eerste week gingen mijn ouders nog wel naast me zitten als ik een stukje ging rijden, maar daarna ben ik alleen gaan rijden. Mijn eerste ritje echt alleen was toen ik naar mijn oude stageplek ging.

Toen ik nog geen rijbewijs had, had ik nog wel mijn twijfels over die Fiat, over het gebruik, en of het motortje wel snel genoeg was (een 1.1 met 55pk is niet heel veel :P). Maar ik verbaasde me erover hoe vlot dat motortje reageerde. Ik rij nu nog steeds in die Fiat met veel plezier :)
pi_101035412
Hier ook les gehad in een Polo blauwe beweging 2010, eerste solo ritje was met muziek maar bijzonder stil, geen instructeur naast je :P Daarna in een BMW X5 gereden, behoorlijk verschil :')
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:25:31 #26
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_101035979
mijn binnenspiegel van mijn nieuwe auto flikkerde er direct af,dsu mijn eerste rit was naar de Halfords _O-
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_101036039
mijn eerste auto was een grote volvo men dat ding trok snel op :')
Ik stuiterde de hele wijk door de eerste rit.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 12:27:52 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101036049
Mijn eerste rit in een auto van mijn ouders was over een strandparkeerplaats. Daar rondjes rijden :P

quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:29 schreef .Neovo. het volgende:
Toen ik nog geen rijbewijs had, had ik nog wel mijn twijfels over die Fiat, over het gebruik, en of het motortje wel snel genoeg was (een 1.1 met 55pk is niet heel veel :P). Maar ik verbaasde me erover hoe vlot dat motortje reageerde. Ik rij nu nog steeds in die Fiat met veel plezier :)
Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101036064
Yup, hier ook de diesel-naar-benzine-problematiek.

Gelest in volkswagen polo. Eerste rit met rijbewijs in ford fiesta. Ik kan me nog herinneren dat ik weg moest rijden tegen een klein heuveltje op (ma parkeerde auto vaak op een stukje gras). Lukte pas na 5 keer :')

Toen meteen doorgereden naar een achteraf weggetje om optrekken te oefenen :P
I feel kinda Locrian today
pi_101036227
Is voor mij zo'n 11 jaar geleden. Reed eerst vnl. in de Fiat Panda (oude model) van mn moeder. Volgens mij alleen tijdens het eerste ritje een keer af laten slaan (benzine vs. diesel gewenningsverhaal ;) ). Wel reed ik in het begin heel traag, omdat ik tijdens lessen geleerd had om bij het wegrijden eerst zonder gas geven de koppeling op te laten komen en als je eenmaal rolt gas bij te geven. Werd toen bij stoplichten tijdens het wegrijden regelmatig ingehaald door een ongeduldige achterligger :') Later snel ontdekt dat het ook sneller kan :P
pi_101036271
Les gehad in een Toyota Auris diesel, heb veel uren gehad dus de eerste keer rijden was niet echt bijzonder verder. Ik heb eerst een tijd in de VW Caddy van m'n werk gereden, ook diesel dus dat was een vrij makkelijke overstap. Toen ik mijn eigen benzine auto kocht was het eerst wel even een afslaan-festijn, maar dat kon ik in het begin beperken door (teveel) gas te geven zodat ik in elk geval niet stil kwam te staan bij de verkeerslichten. Na een paar weken rijden ken je de auto wel en komt afslaan en teveel gas geven niet meer voor. :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:37:42 #32
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101036353
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn eerste rit in een auto van mijn ouders was over een strandparkeerplaats. Daar rondjes rijden :P

[..]

Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.
Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam was :P Ik ga echt geen halve minuut doen om 80 te gaan rijden, dan trap ik het gas wel in.
pi_101036601
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:37 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam was :P Ik ga echt geen halve minuut doen om 80 te gaan rijden, dan trap ik het gas wel in.
Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halen :') maar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 12:49:46 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101036744
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halen :') maar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
Als mijn motor warm is dan ben ik meestal sneller weg bij het stoplicht dan menig BMW :P Vinden ze niet leuk, mja, in 2 keer (1&2, 5500 rpm) naar de 100. Meeste vermogen krijg je als je hoog in de toeren zit :)
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:51:18 #35
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101036800
Gelest in een Alfa 159 Business sport. Toen direct mijn 1e auto gekocht, een Citroen AX jonge kut! :D En uiteraard veeeeeeeeel te hard rijden omdat eindelijk niemand naast me liep te mauwen!
Thinking about thinking of you.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 13:57:16 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101038960
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:51 schreef shifto het volgende:
Gelest in een Alfa 159 Business sport. Toen direct mijn 1e auto gekocht, een Citroen AX jonge kut! :D En uiteraard veeeeeeeeel te hard rijden omdat eindelijk niemand naast me liep te mauwen!
Welke versie? :D
The summer is magic!

pi_101038976
Ik vond het doodeng en het ging helemaal mis :D
2e keer ging dan weer supergoed.
Oh ik had mijn lessen in een Toyota Auris en nu rijd ik in mijn moeders Chevrolet daewoo. Speelgoedautootje ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door Plums op 22-08-2011 16:15:19 ]
I'm not a sinner.
pi_101040096
Na een week wachten op het rijbewijs, zoveel tijd had de gemeente nodig, stond de auto van pa en ma klaar voor de eerste rit (Skoda Favorit).

Er lag een flink pak sneeuw en ik vond het doodeng maar ook heerlijk. Ging gelukkig allemaal goed, de Skoda reed nogal anders dan de lesauto die ik gewend was (Daihatsu Applause).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:50:02 #39
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101042743
Lessen, Audi a4 1.9 tdi quatro
Rijden Renault clio 1.8 rsi

Gelijk aan een sleeper 8-).
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:01:49 #40
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101047481
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Hihi, zuinig zijn ze zeker. 1:22 gehaald :)
En als het motortje lekker warm is dan wil ie ook wel :D. En inhalen doe ik (bijna) niet. En als ik ga inhalen, dan schakel ik niet eens terug, motortje is sterk genoeg ervoor :P
pi_101052283
Ik reed al voor mijn rijbewijs in mijn Unotje ( O+ ) nadat ik geslaagd was voor me rijbewijs gelijk weer in de Uno ( O+ O+ ) gestapt en doorgereden naar de bakker om vlaai te halen voor mijn instructeur en familie.. *O*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:11:57 #42
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101052950
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Welke versie? :D
1.1 monopoint jonge!! :D
Thinking about thinking of you.
pi_101055518
Ik weet alleen nog in welke auto ik reed: Een rode Alfa Romeo 146 1.6 uit 1996.

Maar verder dus geen bijzonderheden, dus zal het wel een goed ritje zijn geweest :P.
pi_101072835
Gelest in een VOlkswagen Bora / BMW 3 serie; allebei diesels. na behalen rijbewijs gelijk met de station-astra van mijn ouders naar het gemeentehuis gereden om mijn rijbwijs te halen. Geloof dat het ding wel 6 keer afgeslagen is :(
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:22:28 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_101072854
Het is al een tijdje geleden, ik reed een stukje in de auto (Toyota Corolla) van mijn toenmalige vriend en ik deed de ruitenwisser aan in plaats van de richtingaanwijzer :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_101074694
Gelest in een Golf 4 SDI uit 98.
Na het afhalen van mijn rijbewijs op het gemeentehuis teruggereden in de oude auto van mijn ouders.
Een Renault Express 1.1 benzine. met nog 3 dagen APK.
remmen waren ijzer op ijzer. :')
Auto reed voor het eerst in een jaar weer boven de 80 ( 130 *O* )
En bij het optrekken na een bocht barstte het differentieel. :P

Ofwel, heb welgeteld 3 uur gedaan over het vernielen van mijn eerste auto _O-
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_101077316
Ik had rijles in een Grijze Golf 4 Diesel.

Eerste ritje was in 2e auto van me ouders,op dat moment een Escort Station die alleen werd gebruikt in het weekend of als er wat opgehaald moest worden.

Niks bijzonders eerste ritje,beetje blij doen omdat je eindelijk alleen mocht rijden :')
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_101078208
Ik heb gelest in een Volvo S60 en later bij een andere school een Toyota yaris(?) met gare synchro's. Tussendoor wel eens sporadisch in een toyota landcruiser of mercedes a-klasse ( :r ) gezeten als dat zo uitkwam. Mijn rijlessen waren erg apart.

Mijn eerste eigen rit was onder paranoide toezicht van mijn ouders een paar keer voor-en-achteruit op een landweg in een 1.6 astra benzine. Vind dat nog steeds een prachtwagen, doet gewoon wat hij moet doen.

Ondertussen vele duizenden kilometers gemaakt in vanalles en nogwat, als het maar 4 wielen heeft. Van zeer basic tot decadent, en rijden blijft nagenoeg altijd relaxed en tof om te doen *O*
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:10:49 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_101079022
Ik had er helemaal geen last van dat de motor steeds afsloeg (Mazda 6 benzine). Wel gaf ik steeds teveel gas, dus de motor loeide als een dolle. :')
En omdat ik in een grote stad gelest heb, vond ik het best eng om bij mijn ouders over die smalle polderwegen te rijden waar je 80 mag. Of die binnenwegen waar je 60 mag en de locals gewoon met 80 passeren, en waar je trouwens alleen kan passeren door een klein stukje in de berm te rijden. :X

Binnenkort de echte vuurdoop, dan moet ik m'n net gekochte Corsa naar huis rijden (135 km) in m'n uppie. :%
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_101079423
Had lessen in een hyundai i30 diesel. Eerste keer alleen gereden in een gare Hyundai excel. Was wel even wennen om in een benzine auto te rijden. Ook zeker wel een paar keer af laten slaan. Paar dagen erna in de nieuwe Audi A4 van mijn baas gereden en niet veel later mijn eigen eerste auto een Alfa 145 gekocht. (geen goed idee als je niet al te duur wilt rijden. :') )

Het ergste is nog dat als ik nu weer in een diesel stap dat ik er gewoon niet aan kan wennen. De Volvo C30 en Seat Leon, beide diesel, na 2 jaar in benzine auto's, laat in nog steeds regelmatig afslaan :') Kut diesel :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_101080681
1e keer zelf rijden was in de toyota avensis 2.4 van mijn ouders met sneeuw en 's avonds (A)
De dag erna mocht ik ermee naar het werk want mijn vader was een weekje op vakantie rijd ik achteruit de oprit af stuur de weg op en raak met mijn neus een paaltje .. deuk in het spatbord..

Het meest genante vond ik nog dat ik al regelmatig op eigen terrein de auto regelmatig in en uit de garage moest halen en ook af en toe met aanhanger achteruit de oprit op om te laden,
  FOK!fotograaf dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:03:23 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101080738
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:11 schreef shifto het volgende:

[..]

1.1 monopoint jonge!! :D
Hèhè, welke uitvoering? Allure, Fuore, Volcane, etc... Pics?
The summer is magic!

Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:07:53 #53
18653 crew  D.
pi_101083210
Best spannend, want ik had het papiertje nog niet, en nam de auto mee om 'm op te gaan halen :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:37:26 #54
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_101091400
Gelijk op zijn associaalst.Werd thuisgebracht door klasgenoten
Rende het huis binnen en pasje laten zien en vervolgens gelijk er weer vandoor in de auto van mijn moeder.

Nooit geweten dat een auto 100 kon in zijn 2 :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:41:21 #55
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101091552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef D. het volgende:
Best spannend, want ik had het papiertje nog niet, en nam de auto mee om 'm op te gaan halen :P
Word je net aangehouden. "Papieren graag". "Ja agent, rijdt u even mee naar het gemeentehuis?" :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:41:46 #56
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101091572
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:37 schreef bokkepoot het volgende:
Gelijk op zijn associaalst.Werd thuisgebracht door klasgenoten
Rende het huis binnen en pasje laten zien en vervolgens gelijk er weer vandoor in de auto van mijn moeder.

Nooit geweten dat een auto 100 kon in zijn 2 :P
:')
pi_101091591
De motor van de Ford Fiesta bijna opgeblazen op de eerste helling die ik tegen kwam. :')
Ik rij nu al bijna 5 jaar lekker in een Citroen Saxo. 8-)

Direct na het behalen van rijbewijs A een motor (gs500) van 200 euro gekocht en nooit geen problemen mee gehad.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:43:29 #58
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_101091642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:41 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ik was toch nog geen benzine gewend ja ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:47:13 #59
53151 T42
Pinball Wizard
pi_101097118
1e keer kon ik al meteen duwem... naar de benzine pomp.
iemand had mijn auto geleent en hem leeg terug gezet (van je ouders moet je het hebben)
was mijn groene kever ;)

donderdag 25 augustus 2011 @ 04:03:23 #60
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_101159517
Gelest in een Polo en een Golf 4. Ford gaan rijden.

Ben nu aan het sparen voor een F150.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_101166423
F150 is wel tof O+
~Autumn, 2002
pi_101186371
Gelest in een Volkswagen Golf Plus (1.9 diesel volgens mij) en later een Volkswagen Golf VI (ook een diesel, 1.6 o.i.d.). Eerste keer zelf rijden was fantastisch. Ouders waren niet thuis dus even een belletje gegeven en met de Range Rover Classic (3.5i V8 aut.) naar het centrum gereden om wat te gaan drinken met vrienden.
pi_101192798
Ik had ook altijd les gehad in een VW Golf TDI (3.5 jaar geleden), maar op een of andere manier had ik nooit last van de overstap naar benzine. Sterker nog, m'n moeder had destijds een Renault Twingo 1.2. Nooit af laten slaan, zelfs niet de eerste keer alleen rijden. Op een of andere manier kreeg ik het echter wel voor elkaar om de VW Passat TDI van m'n pa enorm vaak af te laten slaan :')
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:31:30 #64
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_101490781
Ik reed voor het eerst alleen toen ik m'n eerste auto had gekocht. Wat heulemaal in Amersfoort was (ik woon in Zwolle.)

Onderweg wel 20x de motor af laten slaan, het bekende verhaal: gelest in een Focus diesel, en dan een benzine Mégane rijden. :P

Een leuke ervaring op zich, wel frustrerend, maar ik ben nu maar wat blij dat ik het ding voor mezelf heb. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door AbXorb op 02-09-2011 15:51:40 ]
I________have become. Comfortably numb.
pi_101493306
Dat zou ik echt niet meer weten :D Heb mijn rijbewijs al een jaar of 13 namelijk :D Weet wel dat ik gelest heb in een Opel Astra, en dat dat meteen de laatste keer was dat ik in zo'n strontbak heb willen rijden. Direct een Citroën BX gekocht op benzine, dus daar zal ik vast wel als een van de eerste dingen in gereden hebben.

Maar de tijd vliegt, kan me niet meer heugen dat ik geen rijbewijs had :@
pi_101494612
Ik heb hem pas net dus voor mij is alles nog vers in het geheugen :). Mijn eerste keer was in de bezine auto van me zus, beetje schokkerig bij het wegrijden maar ging verder wel :). Heel snel een eigen autotje (Suzuki swift) gehaald waarmee ik heel blij ben. Moet nog een beetje wennen aan niet teveel gas geven bij het weg rijden, maar dat is slechts ff wennen :P.
pi_101501552
Was de handrem vergeten eraf te halen :P
Kwam er pas bij het parkeren achter. Vond ook al dat hij zo snel afsloeg bij het optrekken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_101503090
In een golf plus, en mercedes B klasse gelest, daarna in een benzine van 10 jaar ouder mijn eerste ritje gaan maken, de 10 kilometer fietstocht die ik normaal altijd op de fiets deed O+
Was wel een supersmalle weg, dat was iets minder :(
Uitputting viel ook wel bij langere ritjes mee, heb rijlessen gehad waar ik ruim boven de 2 uur moest rijden. En 2 maand nadat ik alleen mocht rijden een kleine 1000 kilometer in 8.5 uur gereden.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:49:28 #69
354816 Oekeokiki
Nee, ik hoef geen koekje
pi_101509771
Voor mij was de eerste keer pas een jaar geleden dus weet het nog redelijk goed.
Na 32 lessen in een diesel te hebben gereden dacht ik dat ik de auto van mijn ouders ook wel makkelijk in beweging zou krijgen. Tijdens mijn laatste les had ik nog aan mijn rij instructeur gevraagd of er een verschil zat in diesel en benzine (ik wist niet precies wat het verschil was) maar hij zei dat er praktisch geen verschil in zat. Ik startte dus vrolijk de benzine auto van mijn ouders, wou wegrijden maar kwam niet verder dan 2 meter. Ik dacht, kan gebeuren dus probeerde het nog een keer, weer sloeg de motor af. Uiteindelijk heb ik na 5 pogingen weg kunnen rijden naar een stille parkeerplaats om daar maar verder te oefenen. Ondertussen zaten mijn moeder en broertje ook in de auto :P

Na veel oefenen kreeg ik de koppeling on de knie en heb ik een week later 300km snelweg gereden in duitsland. Daar had ik me dus mooi in vergist.

Verder had ik les in een toyota corolla uit 2007 en hebben mijn ouders een kia cee'd sportywagon. Iets langer dan mijn lesauto dus. Was ook erg wennen. Maar goed, ondertussen vele kilometers met de kia gemaakt dus tegenwoordig kom ik ergens :P
pi_101511679
Heel braaf mijn rijbewijs met de fiets opgehaald bij het gemeentehuis en daarna meteen met de auto die mijn moeder toen had, een Seat Arosa 1.4 benzine, naar school gereden. Ging goed, maar een of twee keer afgeslagen en fileparkeren lukte zowaar ook.
De zelfde middag met vrienden in de auto gezeten, die ik maande om stil te zijn.

In de maanden erna heel veel gereden, ook in mijn vaders Mercedes-Benz station, een automaat, wende ook erg snel.

Nu alweer bijna 4 jaar mijn rijbewijs en in die tijd enorm veel gereden en al een behoorlijke autogeschiedenis, en het blijft leuk!
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_101512872
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:49 schreef Oekeokiki het volgende:
Verder had ik les in een toyota corolla uit 2007 en hebben mijn ouders een kia cee'd sportywagon. Iets langer dan mijn lesauto dus. Was ook erg wennen. Maar goed, ondertussen vele kilometers met de kia gemaakt dus tegenwoordig kom ik ergens :P
Na mijn lessen reed ik in een auto die anderhalf keer zo hoog en zo lang was, en dat vond ik veel fijner, hoog zitten vind ik zo veel fijner rijden :)
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:30:37 #72
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101527592
Eerste keer alleen was in een Toyota Starlet... Heel fijn wagentje, zeker voor een beginnend automobilist. Het was in de winter en ik reed s'avonds over een autobaan met de kachel vol open.
Binnen een paar minuten waren de ramen compleet beslagen en moest ik met m'n neus tegen de voorruit gaan zitten om nog een klein beetje te zien... Heb toen de waardevolle les geleerd dat een raam een klein beetje open zetten wonderen kan verrichten ;) :P
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101548298
Gelest in een Ford Focus (benzine). Had dus geen afslaande auto de eerste keer dat ik in de auto van mn ouders reed. Dat was trouwens in een Renault Scenic. Ging prima, alleen had mn pa het zweet in de bilnaat staan geloof ik. omdat het mijn eerste keer rijden was buiten de lesauto :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Albert86 op 04-09-2011 12:32:21 ]
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_101548660
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:58 schreef Albert86 het volgende:
Ging prima, alleen had mn pa het zweet in de bilnaat staan geloof ik. omdat het mijn eerste keer rijden was buiten de lesauto :')
Had mijn pa geen last van, die heeft ons allemaal al rijles gegeven voor ons 18e :P Gewoon in een auto op LPG, dus de problemen met diesel/benzine heb ik ook niet gekend verder na het lessen in een diesl.
  zondag 4 september 2011 @ 14:31:39 #75
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101553496
Mijn eerste keer dat ik mijn rijdbewijs haalde was de tijd dat je nog geen theorielessen hoefde
te volgen en eerst de nomale plichtplegingen deed,vervolgens de auto instapte en ging rijden en
na afloop de instructeur je nog wat theoretische vragen stelde, en dat was het dan.
  zondag 4 september 2011 @ 14:52:01 #76
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_101554261
Van een VW Golf TDI als lesauto naar de auto van pa:

Benzine dus, eerste keer voor het verkeerslicht 2 keer laten afslaan en bij poging 3 bij 4000 toeren van het inmiddels rode verkeerslicht wegrijden :@ :@
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
  maandag 5 september 2011 @ 12:21:32 #77
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_101587392
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:52 schreef Made-In-Holland het volgende:
Van een VW Golf TDI als lesauto naar de auto van pa:
[ afbeelding ]
Benzine dus, eerste keer voor het verkeerslicht 2 keer laten afslaan en bij poging 3 bij 4000 toeren van het inmiddels rode verkeerslicht wegrijden :@ :@
haha, sukkel, je naam klopt niet, Made ligt in Brabant _O-
~Autumn, 2002
pi_101594557
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 12:21 schreef Dangel het volgende:

[..]

OT: Ik heb op 8 Januari 1999 mijn rijbewijs gehaald, 's-avonds (toen kon je dezelfde dag nog je rijbewijs op gemeentehuis ophalen :D ) ik heb geen idee meer waar ik de eerste keer naartoe ben gereden, weet alleen dat ik over de N65 ben gegaan en dat ik me toen nog zo moest concentreren dat ik toen geen radio aan had :') "Dat was teveel afleiding" :') Tis ondertussen ook alweer ruim 12 jaar geleden :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 5 september 2011 @ 16:32:26 #79
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_101594976
Ik mocht na het halen van mijn rijbewijs vorig jaar wel met de renault megane (1.4 8v) van mijn ouders naar het werk omdat ze zelf met hun camper weg waren.. die auto sloeg bij iedereen af,dus ook bij mij..
Afgelopen November met een vriend door het westen van de US getrokken met een huur-auto.. sindsdien ben ik ook na lange ritten niet moe meer .
pi_101599456
Ik moest meteen de bob zijn. Na gelest te hebben in een Auris, hele fijne diesel, moest ik mezelf maar aanpassen aan een schamele 206.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 5 september 2011 @ 22:11:59 #81
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101612236
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 18:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moest meteen de bob zijn. Na gelest te hebben in een Auris, hele fijne diesel, moest ik mezelf maar aanpassen aan een schamele 206.
same here, in een fiat punto
  maandag 5 september 2011 @ 22:47:34 #82
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_101614700
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 12:21 schreef Dangel het volgende:

[..]

Bedankt voor deze waardevolle toevoeging aan dit topic :W

[ Bericht 11% gewijzigd door Made-In-Holland op 05-09-2011 22:53:20 ]
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
pi_101628365
Ik had net mn rijbewijs in 2003 en ben toen alleen met de Chevy naar mn zus gereden. Die woonde toen 200 km verderop. Was toch wel even wennen, niemand die zegt waar je af moet slaan ;)
Toch reed die chevy wel prima, sloeg bijna nooit af. je kon daarmee zelfs makkelijk in zn 2 optrekken, zonder al teveel met de koppeling te slippen. Die trok ook makkelijker op dan de diesel waar ik nu mee rij (laguna dieseltje). Die rijdt met optrekken bijna als een benzine, altijd wat gasgeven om afslaan te voorkomen.
Lastigste auto met wegrijden is toch wel de Aygo van een maat van me. Ondanks dat ik veel auto's heb gereden vind ik dat toch wel moeilijk wegrijden. Alles voelt zo breekbaar aan. Heb de hele tijd het gevoel dat ik de pedalen kapot trap. Voelt zo ielig aan..
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:47:03 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101628571
Chevy?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101628909
Een chevrolet corsica.. Beetje europese amerikaan. Ook maar een 4 cilindertje, wel 2.2 liter.
Heb die ooit nog eens tegen de auto van mn vader geparkeerd ;( .. 2 parkeerschades tegelijkertijd. Vonden mn ouders niet zo prettig.
pi_101629329
Ergens in april '99 heb ik mijn rijbewijs gehaald. Meteen daarna de wagen van mijn pa gepakt. Ik zou hem wel even ophalen van zijn werk. Toen ik daar aankwam vond ik het toch wel wat stinken. Bleek dat ik 25 km met de handrem erop had gereden . |:(

Zo peugeot 505 had mijn vader toen...
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:42:44 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101630127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:00 schreef the85mc het volgende:
Een chevrolet corsica.. Beetje europese amerikaan. Ook maar een 4 cilindertje, wel 2.2 liter.
Heb die ooit nog eens tegen de auto van mn vader geparkeerd ;( .. 2 parkeerschades tegelijkertijd. Vonden mn ouders niet zo prettig.
Ok, een 'bijna goed' Chevy ;) ik was even bang dat je Chevy zei tegen een Deawrolet :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101630512
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, een 'bijna goed' Chevy ;) ik was even bang dat je Chevy zei tegen een Deawrolet :(
Dat zijn geen chevys.. Dat zijn koreaanse hokken. Heb wel eens in een 1974 Corvette gereden, dat is wel een echte chevy. Wat een apparaat was dat. Enorme motorkap (en motor), en totaal geen gevoel in de koppeling. Voelde alsof je 30 kilo stenen weg moest trappen om te koppelen. Maar wát een geluid :7
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:32:32 #89
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101635549
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:03 schreef Biogarde het volgende:
Gelest in een Polo en een Golf 4. Ford gaan rijden.

Ben nu aan het sparen voor een F150.
F150 _O_. Hier in de buurt staat een F250, mijn god wat een apparaat(terwijl de mijne ook niet klein is met 5m+). Die is wel een meter of 7 schat ik zo in :').

Mijn eerste ritje was naar school in de auto van m'n moeder. Suzuki Swift 1.3 GR. Daarna op school de auto volgepropt met vrienden en toen naar de Mac gereden :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 september 2011 @ 16:34:29 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_101635617
Lekker over de A4 naar Den Haag vanaf Amsterdam.

Ging prima.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 10 september 2011 @ 10:07:56 #91
145146 Andyy
pi_101777770
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:31 schreef Ssswing het volgende:
Laatst ook in zijn 3 proberen weg te rijden, maar aangezien ik meestal vlot weg wil, hield ik het toerental een beetje stationair (rond de 3000) en liet de koppeling springen, schrok me dood toen die afsloeg :+

Maar tijdens mijn eerste rit de motor maar twee keer af laten slaan, 1 x op een parkeerplaats waar ik een hellingproef wou doen, gelest in een diesel dus die kan je weg laten rijden zonder gas te geven, wist niet dat het bij benzine anders was :+
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:22:18 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_101902370
Pff mijn 1e keer rijden nadat ik m'n rijbewijs had gehaald was ook wel fijn :'). Had m'n rijbewijs gewoon gehaald in een schakel-auto, maar m'n ouders hadden een Opel Zafira 2.2. Automaat.
Was best wennen!

Maar gelijk de 2e dag door Nederland gecrosst, paar honderd km gereden. Aanrader ^O^
pi_101907813
Ik heb m'n rijbewijs nu ruim een jaar maar ik rij niet zoveel, gemiddeld eens per maand ofzo (toen ik hem net had wel vaker, liefst elke dag :P) en dan geen langere afstanden dus ik ben nog steeds wel een newbie en als ik ergens heen moet waar ik nooit ben geweest wil ik van tevoren zeker weten dat ik precies weet hoe ik moet rijden. Ik ben niet zo goed in navigeren + rijden tegelijk :@
Ik had op een ochtend m'n rijbewijs opgehaald en die middag na school met m'n vader naar Nieuwegein (uur rijden) om iets op te halen. Ik was met m'n lessen weinig op de snelweg geweest en altijd hetzelfde stukje, dus het was erg wennen! Aan het eind van de straat de motor twee keer achter elkaar uit laten vallen (benzine..) en later in de file ook nog een keer, verder niet :)
Het duurde wel een paar weken voor ik helemaal alleen durfde te rijden, nu rij ik juist het liefst alleen, lekker relaxed.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:47:52 #94
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101912730
Normaal wou nooit iemand iets met mij te maken hebben. Maarja, nu heb je een rijbewijs en dan beseffen ze dat dat wel eens erg handig kon zijn :') ophalen van huis als je naar school gaat en terugbrengen :')
  Redactie Frontpage dinsdag 13 september 2011 @ 20:50:58 #95
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_101912881
Kut _O- M'n vader naast me, alles ging mis wat er mis kon gaan, zelfs bochtje achteruit ging de mist in :') 2 jaar ofzo niet gereden :@ Tot ik bij m'n ex kwam, toen in vakanties onwijs veel gereden.

Heb nog steeds geen auto, maar rij wel regelmatig nu en het gaat stukken beter dan die ene keer met m'n vader naast me :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_101927925
Al die verhalen hier geven wel moed/ hoop. :D

Heb zelf nog maar net een rijbewijs. Les gehad in een Polo (diesel natuurlijk) en heb nu zelf een peugeot 205 O+. Eerste rit was van de verkoper naar huis. Lullige was dat de garage net die dag de APK had gedaan en dat de achterruitverwarming niet uit was gezet. Toen ik probeerde weg te rijden kwam ik daar dus mooi achter. Alle mensen om me heen keken echt van: :|W 'oh God, net d'r rijbewijs en ze krijgt hem niet eens gestart.' En een van de mannen: 'laat mij maar even!'. :')

Uiteindelijk met startkabels het ding weer aan de praat gekregen. De auto eenmaal weer draaiende mocht ik hem niet stil laten vallen. :') Wat natuurlijk wel gebeurde....heb zelfs nog een stukje moeten duwen en heb flink zitten stressen bij alle stoplichten/ drukke kruispunten. :%

Aan de ene kant vind ik het eng om alleen te gaan rijden. Aan de andere kant word ik weer onzeker als iemand naast me zit en zegt: 'als je nu zo en zo doet, dan..' Onzeker is niet het goede woord, ik heb er dan geen zin meer in, omdat ik zelf ook wel door heb wat er fout gaat als het schakelen niet soepel gaat. :') Dus ben nu een beetje in een cirkeltje beland waar ik uit moet. Jullie posts helpen wel moet ik zeggen. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101928187
Ik ben na m'n rijlessen begonnen met rijden in een berlingo (bedrijfsauto) en toen dat een weekje goed ging kreeg ik ook de ML en touareg mee (auto's van de baas).
Toen ik m'n ouders vroeg of ik in hun auto's mocht rijden was het antwoord nee "ach ik heb toch al in een ML en touareg gereden, zo spannend vind ik die auto's van jullie toch niet".
pi_101928358
gelest (2005) in een BMW 330... waarom die rijinstructeur dat deed begrijp ik nog niet...! eerste keer alleen was in een VW passat 2.0 uit 2005 wat een feest was dat...! zelf beslissen of ik rechts of links ging! :P
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:58:54 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_145570438
Net voor het eerst zelf gereden. Ik had les in een Audi A3 sportback en reed vanmiddag in de Renault Twingo van m'n moeder. Rondjes door de stad gereden om kaarten te bezorgen, dus vrijwel dezelfde kleine straatjes als met rijlessen. Vanuit stilstand wegrijden was wel even wennen, sloeg ook een paar keer af in het begin natuurlijk :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145570538
Afgezet na het examen bij het gemeentehuis om mijn rijbewijs op te halen (toen kon dat nog direct) en intussen kwamen mijn ma en oma mij ophalen, zelf naar huis gereden ^O^
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:58:34 #101
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145572595
S`avonds meteen in de Corolla van mijn maat mogen rijden. Was meteen de BOB, maar niet kunnen drinken vond ik toen niet erg ofcourse.

Irritanter was dat mijn maat zich als een rijinstructeur gedroeg....
Maar ja, was ook zijn auto.
  Moderator woensdag 15 oktober 2014 @ 17:46:43 #102
18653 crew  D.
pi_145574544
Mijn eerste ritje was in een Volvo 340 van '83 (geloof ik) van m'n moeder.

Toen ik mijn rijbewijs ophaalde stond ie buiten het gemeentehuis op me te wachten :Y

Ik was er nl. ook mee naar het gemeentehuis gereden :P
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2014 @ 02:54:33 #103
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145592790
Gelest in een Golf 4 diesel, B-rijbewijs gehaald in mei 2003. 1e rit was in de Nissan Patrol van mijn ouders wat, afgezien van enkele inschattingsfoutjes in krappe bochten, geen problemen opleverde. Die hadden daarnaast overigens ook een VW Transporter T4, waar ik in die tijd ook nog flink wat kilometers in gemaakt heb :+

Een goed jaar later heb ik de E-categorie er ook maar bijgehaald, omdat het kon en omdat ik vind dat dat er gewoon bij hoort.

In 2006 mijn 1e eigen auto gekocht, een Golf MK1 cabrio. Die heeft zo door de jaren enkele duizenden euro's aan reparaties/onderhoud gekost, maar die heb ik tot op de dag van vandaag toch nog steeds (want: de aanhouder wint) :7 Sinds 2011 is daar mijn Nissan Patrol bij gekomen, die ik erbij heb gekocht tijdens de 2 jaar dat de Golf heeft moeten stilstaan.

In 2007 heb ik de D-categorie (bus) op mijn spaarkaart bijgeschreven, i.v.m. mijn bijbaan als parttime buschauffeur in het OV (tot eind 2012 met veel plezier gedaan, toen nam Arriva het stokje over en werden alle parttimers er helaas uit geflikkerd).

Tot slot, begin 2009, eigenlijk ook alleen omdat het kon, ook nog het motorrijbewijs (A) gehaald (zonder ooit op een scooter/brommer/snorfiets/o.i.d. gereden te hebben). Tot op de dag van vandaag heb ik daar echter nog niets mee gedaan en op dit moment zijn er ook geen plannen voor... Mocht daar verandering in komen, dan ga ik eerst weer even een losse rijles nemen om er weer een beetje in te komen ;)

Op het B-rijbewijs (vereiste maar liefst 3(!) pogingen) na, heb ik alle praktijkexamens in 1 keer, en zonder noemenswaardige problemen, gehaald. Bij B+E en D kon ik überhaupt geen enkel punt van commentaar bij zowel examinator als rij-instructeur loskrijgen...

Op de bus ben ik na het behalen van D al vrij snel aan de slag gegaan, waarbij er regelmatig weken van >40 uur waren. Het heeft best lang geduurd, alvorens dat écht vertrouwd raakte. Dat kwam natuurlijk deels door het überhaupt rijden op de bus, maar ook door het overige werk zelf er meteen bij. Het duurde lang alvorens de lijnroutes een beetje goed ingeprent raakten en je wilt, zeker als beginneling, in 1 of ander willekeurig dorpje en/of in een woonwijk, -echt- _niet_ verkeerd rijden met een bus van 12 meter.. Daarbij heb ik mezelf dus wel een paar keer een goeie vuurdoop gegund, door (uiteraard niet met opzet) tóch zulke dorpjes of straten in te rijden :P
Tevens -purist.
pi_145592889
Ging prima, al was het inderdaad wel even wennen aan het verschil tussen diesel en benzine. Heb altijd gelest in Almelo, moest toen ineens van Almelo naar Leiden rijden, over de ring van Amsterdam. Was m'n eerste rit zonder instructeur en alleen :')

Vond die ringweg maar eng en fucking druk, maar heb het netjes overleefd en gedaan :)
Daarna heel veel op de weg gezeten, in 4 jaar tijd dik 200.000 km gereden.

Eerste keer Keizer Karelplein in Nijmegen was trouwens enger dan Ring Amsterdam :X
Brutal. Fucking. Metal.
pi_145599673
Ik had les in een Peugeot 307 diesel, ding was al aan vervanging toe en zo gaar als het maar kon zijn. Dus toen ik voor het eerst in mijn eigen auto (Citroen BX 1.6) reed was het wel even apart, vooral de stilte en de vrijheid was echt fijn :D Op zich was het niet eens zo heel erg met wennen van diesel-benzine, gewoon die koppeling heel langzaam op laten komen :D
pi_145600206
Ik had al een auto die ik goedkoop had gekocht om op te knappen en door te verkopen: Een E34 met v8. De eerste rit was autobahn hier net over de grens.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_145600503
Ik vond het eerlijk gezegd erg spannend.

Had koud en wel mijn rijbewijs toen mijn vader de autosleutel in m'n hand drukte en vertelde dat we een dagje naar Duitsland gingen (vanuit omgeving Breda). Ik heb meteen dat hele stuk heen en terug gereden. Eerlijk gezegd stond het zweet in m'n handen toen ik in Duitsland op de Autobahn links en rechts gepasseerd werd door hardrijders. Ook was de reistijd een behoorlijke aanslag op m'n concentratievermogen op dat moment. Ik was dan ook bekaf toen we 's avonds weer thuis kwamen.

Maar nog altijd ben ik m'n vader dankbaar dat hij me meteen in het diepe heeft gegooid. Daardoor heb ik nooit de kans gehad om enige onzekerheid te ontwikkelen op dat vlak.

Omdat ik verder altijd al een autofreak ben geweest heb ik niet lang daarna een eigen auto aangeschaft, en al snel daarna volgden steeds leukere auto's elkaar af, en heb ik met ongeveer 30.000 km per jaar hard aan mijn rij-ervaring gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 16-10-2014 13:11:30 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_145600891
De eerste rit herinner ik mij niet meer, maar wel een kort daarna. Ongeveer een week later. Ik stond stil om links af te slaan en tegemoetkomend verkeer voor te laten, knalt er iemand vol achterop die mij over het hoofd had gezien (ik stond er pas een seconde of 15...). Ik weet nog dat mijn moeder er naast zat en zei dat ze blij was dat ze erbij was omdat ze anders er van overtuigd zou zijn geweest dat het toch ook ergens mijn schuld was...

Paar weken later had ik mijn eerste boete (89 km/u waar je 50 mocht). Ook die rit staat mij nog bij. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145601863
Ik weet het nog wel! Op die zomeravond in juni '97 met pa's Mazda 626 (uit 1989) door het centrum cruisen met de raampjes open en de radio hard O+ Op zo'n moment voel je je echt de bink natuurlijk!

ach, we zijn allemaal jong geweest :')
pi_145601950
Kut, ik zat in de auto met gebruiksaanwijzing van een kennis op de terugweg van het gemeentehuis (ja, toen kreeg je je rijbewijs nog zo mee na aanvraag :P ) en die auto had een gebruiksaanwijzing met het schakelen, moest echt een een bepaalde manier anders sloeg de motor af....en een lol dat die had op de passagiersstoel. :( :')
Optimist tot in de kist
pi_145608579
Heb het pasje nog niet (19 November) maar de eerste keer autorijden in mijn ma d`r" auto (kleine 3 maanden geleden) was absoluut niet eng of spannend, liet hem wel afslaan bij het achteruit rijden (Benzine, en rotte koppeling, dus dat was heel erg anders) Maar het rijden ging gewoon prima en was niks raars of spannends aan, heb nog nooit relaxter gereden (Zelfs niet dan nu tijdens de rijlessen)

Dus in dat opzicht zal het rijden met het pasje niet anders gaan, behalve dan dat het een grotere auto gaat worden dan het autootje waar ik toen in reed (Fiat Seicento :') )

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 19:47:22 ]
pi_145612842
Mijn eerste rit was een lange: Een uitje naar Rotterdam vanuit Arnhem.
Ik had de route goed voorbereid (geen tomtom) en tot aan Kralingen ging alles goed.
Daar zou ik op een verkeersplein links moeten gaan om de stad in te kunnen.
Terwijl ik dat verkeersplein naderde sorteerde ik netjes voor op de juiste strook maar op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ik toch verkeerd zat en ik schoof snel een paar stroken op naar wat de juiste strook moest zijn.
Toen realiseerde ik me dat ik daardoor fout zat maar het was al te laat om zonder rare capriolen weer terug te gaan.
Ik had toen maar een stukje van de ring gevolgd en toen een andere route de stad in gereden en vervolgens via de P-route bij mijn bestemming aangekomen.

Rotterdam uit en over de snelweg terug naar Arnhem ging ook weer goed.
Toen ik bijna thuis was moest ik een voorrangsweg oprijden vanaf een weg die daar naar toe bergop ging.
Terwijl ik wachtte op het verkeer op de voorrangsweg kwamen er al wat andere auto's achter me staan die dezelfde kant op wilden.
Toen was de weg vrij en ik liet de koppeling opkomen... En de motor sloeg af*
Ik snel de koppeling weer in en ondertussen de motor weer starten want er stonden allemaal mensen te wachten. En toen weer de motor laten afslaan want ik stond nog steeds bergop.
Ik begon steeds meer te stressen want de mensen achter werden natuurlijk ook steeds ongeduldiger. Dat hielp natuurlijk niet want toen liet ik de motor weer afslaan.
Daarna besloten de mensen achter me maar langs me heen te rijden.
Uiteindelijk lukte het toch om door te rijden en ben ik veilig thuisgekomen.

*Jawel, gelest met diesel en de eerste keer alleen met benzine.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:41:44 #113
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_145612977
Eerste ritje was kort. Ik weet het niet meer precies maar vond het allemaal best spannend maar ook wel fijn, zonder iemand naast je die de hele tijd mee zit te kijken ^O^.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:02:39 #114
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_145619621
Ha, les gehad in vrij nieuw klein koekblik (precieze type vergeten). Maar mijn ouders hadden toen een 9-persoons Toyota Hi-ace met verlengde wielbasis en zonder stuurbekrachtiging. Heb de eerste ritten na halen van mijn rijbewijs gereden met mijn pa ernaast omdat ik wel even moest wennen aan die bak. Toch maar even opnieuw oefenen met keren en parkeren. :+
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2014 @ 22:25:33 #115
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145620845
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef trovey het volgende:
Een lollige kennis die me in zijn oude Opel liet rijden toen we terugreden van het gemeentehuis waar ik vers mijn rijbewijs had opgehaald, helaas had hij me er niet bijverteld dat zijn oude brik een speciale manier had om te schakelen met als gevolg dat ik steeds stil stond....de lol die hij had. :')

Paar maanden later had ik mijn eigen 2 jaar oude Opeltje. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:43 schreef trovey het volgende:
Kut, ik zat in de auto met gebruiksaanwijzing van een kennis op de terugweg van het gemeentehuis (ja, toen kreeg je je rijbewijs nog zo mee na aanvraag :P ) en die auto had een gebruiksaanwijzing met het schakelen, moest echt een een bepaalde manier anders sloeg de motor af....en een lol dat die had op de passagiersstoel. :( :')
Heb je die ervaring 2x gehad?
Tevens -purist.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:55:21 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_145624662
was nog zelfde dag papiertje op halen en rijden. alleen ik kon duwen.. iemand had de tank al leeg gereden.. en net 300meter voor de pomp stopte die.
die auto heb ik trouwens nog altijd.
maar ik had er al lang in gereden en deed al aan autosport dus raar was het niet
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2014 @ 23:56:40 #117
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145624706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:47 schreef T42 het volgende:
1e keer kon ik al meteen duwem... naar de benzine pomp.
iemand had mijn auto geleent en hem leeg terug gezet (van je ouders moet je het hebben)
was mijn groene kever ;)

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:55 schreef T42 het volgende:
was nog zelfde dag papiertje op halen en rijden. alleen ik kon duwen.. iemand had de tank al leeg gereden.. en net 300meter voor de pomp stopte die.
die auto heb ik trouwens nog altijd.
:+
Tevens -purist.
pi_145626158
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:25 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[..]

Heb je die ervaring 2x gehad?
Ja. :+
Optimist tot in de kist
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:18:21 #119
53151 T42
Pinball Wizard
pi_145659761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:56 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[..]

:+
owjah oud topic :P
pi_145665881
Ik had eerst gelest in een Fiat Bravo JTD, daarna overgestapt van rijschool en afgereden in een Corolla diesel..

Mijn eerste km's daarna heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en bezoekje aan tante gebracht in Den Helder. Lekker relaxed 110 rijden, muziekje aan en in het donker terug. Ik herken wel veel in het gezegde dat je eerste kilometers alleen dood eng zijn, maar meer omdat ik met de auto van mijn ouders ging, dan het rijden zelf, wat redelijk soepeltjes ging. 3 weken nadat ik rijbewijs had, kwam ik te werken als koerier en sindsdien is autorijden een soort 2e natuur geworden. Dat is soms ook wel eng als autorijden je zo makkelijk af gaat.

Dat is nu alweer 14,5 jaar geleden. :D
pi_145672145
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:24 schreef Gokhan03 het volgende:
De tijd gaat zo snel. Ik besef me ineens dat ik mijn rijbewijs al bijna 5 jaar heb terwijl ik nog weet dat ik rijlessen enz heb gehad.

Hoe was jullie eerste keer rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald?

Nou,gewoon een eigen 2de?3de hands wagentje op de kop tikken en vervolgens je als een koning te rijk voelen gezien de vrijheid die je nu had als autobestuurder. Nooit meer de bus,noot meer het openbaar vervoer of je fiets. Gewoon je eigen auto ter beschikking. :s)

En je kon ook wat bijverdienen als bestuurder. :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 18:12:32 ]
pi_145818954
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:12 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou,gewoon een eigen 2de?3de hands wagentje op de kop tikken en vervolgens je als een koning te rijk voelen gezien de vrijheid die je nu had als autobestuurder. Nooit meer de bus,noot meer het openbaar vervoer of je fiets. Gewoon je eigen auto ter beschikking. :s)

En je kon ook wat bijverdienen als bestuurder. :Y
Hahha tof. Mijn oude topic :o Ik ben inmiddels verslaafd geraakt aan motoren. Ik rij al 2.5 jaar een Yamaha R6 uit 2004. Begin dit jaar op mn plaat gegaan ivm ijzel. Maar na zo n 1500 euro( :') ) verder liep dat ding weer.
Mn BMW 323ti heb ik weggedaan en een Seat Ibiza 1.4 uit 2002 gekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')