Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:31 schreef Ssswing het volgende:
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
In de eerste week dat ik mijn rijbewijs net had, ging ik met een vriend van Haarlem naar Ridderkerk (naar Alternate) toe en toen was ik ook vermoeid toen ik thuis kwam.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.
Wat opviel is dat het dodelijk vermoeiend was. Net als lessen trouwens. Pas toen het allemaal een beetje vanzelf ging werd het ontspannen rijden.
Wtfquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:41 schreef Logical het volgende:
De ANWB vertelde me dat een stang verbogen was en ik in z'n 5 naar huis (Gelderland) moest rijden.
Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was datquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
Inderdaad zo heb ik het ook ervarenquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat
Ik ga de auto van mijn ouders niet verneuken, zeker niet als ik nog amper kilometers heb gereden en de auto totaal niet ken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat
Ik weet niet meer wat voor merk het was, maar wat een wrak was dat. Nadat de remmen het op een gegeven moment gewoon niet meer deden (yup handrem gebruiken op de provinciale weg) 'm dan ook maar naar de sloop gebracht.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:44 schreef mstx het volgende:
Wtf![]()
En eenmaal thuis kon je meteen nieuwe koppelingsplaten bestellen?
Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:29 schreef .Neovo. het volgende:
Toen ik nog geen rijbewijs had, had ik nog wel mijn twijfels over die Fiat, over het gebruik, en of het motortje wel snel genoeg was (een 1.1 met 55pk is niet heel veel). Maar ik verbaasde me erover hoe vlot dat motortje reageerde. Ik rij nu nog steeds in die Fiat met veel plezier
Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam wasquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn eerste rit in een auto van mijn ouders was over een strandparkeerplaats. Daar rondjes rijden
[..]
Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.
Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halenquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam wasIk ga echt geen halve minuut doen om 80 te gaan rijden, dan trap ik het gas wel in.
Als mijn motor warm is dan ben ik meestal sneller weg bij het stoplicht dan menig BMWquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halenmaar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
Welke versie?quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:51 schreef shifto het volgende:
Gelest in een Alfa 159 Business sport. Toen direct mijn 1e auto gekocht, een Citroen AX jonge kut!En uiteraard veeeeeeeeel te hard rijden omdat eindelijk niemand naast me liep te mauwen!
Hihi, zuinig zijn ze zeker. 1:22 gehaaldquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halenmaar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
Hèhè, welke uitvoering? Allure, Fuore, Volcane, etc... Pics?quote:
Word je net aangehouden. "Papieren graag". "Ja agent, rijdt u even mee naar het gemeentehuis?"quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:07 schreef D. het volgende:
Best spannend, want ik had het papiertje nog niet, en nam de auto mee om 'm op te gaan halen
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:37 schreef bokkepoot het volgende:
Gelijk op zijn associaalst.Werd thuisgebracht door klasgenoten
Rende het huis binnen en pasje laten zien en vervolgens gelijk er weer vandoor in de auto van mijn moeder.
Nooit geweten dat een auto 100 kon in zijn 2
Na mijn lessen reed ik in een auto die anderhalf keer zo hoog en zo lang was, en dat vond ik veel fijner, hoog zitten vind ik zo veel fijner rijdenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:49 schreef Oekeokiki het volgende:
Verder had ik les in een toyota corolla uit 2007 en hebben mijn ouders een kia cee'd sportywagon. Iets langer dan mijn lesauto dus. Was ook erg wennen. Maar goed, ondertussen vele kilometers met de kia gemaakt dus tegenwoordig kom ik ergens
Had mijn pa geen last van, die heeft ons allemaal al rijles gegeven voor ons 18equote:Op zondag 4 september 2011 11:58 schreef Albert86 het volgende:
Ging prima, alleen had mn pa het zweet in de bilnaat staan geloof ik. omdat het mijn eerste keer rijden was buiten de lesauto
haha, sukkel, je naam klopt niet, Made ligt in Brabantquote:Op zondag 4 september 2011 14:52 schreef Made-In-Holland het volgende:
Van een VW Golf TDI als lesauto naar de auto van pa:
[ afbeelding ]
Benzine dus, eerste keer voor het verkeerslicht 2 keer laten afslaan en bij poging 3 bij 4000 toeren van het inmiddels rode verkeerslicht wegrijden![]()
quote:Op maandag 5 september 2011 12:21 schreef Dangel het volgende:
[..]
haha, sukkel, je naam klopt niet, Made ligt in Brabant
same here, in een fiat puntoquote:Op maandag 5 september 2011 18:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moest meteen de bob zijn. Na gelest te hebben in een Auris, hele fijne diesel, moest ik mezelf maar aanpassen aan een schamele 206.
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging aan dit topicquote:Op maandag 5 september 2011 12:21 schreef Dangel het volgende:
[..]
haha, sukkel, je naam klopt niet, Made ligt in Brabant
Ok, een 'bijna goed' Chevyquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:00 schreef the85mc het volgende:
Een chevrolet corsica.. Beetje europese amerikaan. Ook maar een 4 cilindertje, wel 2.2 liter.
Heb die ooit nog eens tegen de auto van mn vader geparkeerd.. 2 parkeerschades tegelijkertijd. Vonden mn ouders niet zo prettig.
Dat zijn geen chevys.. Dat zijn koreaanse hokken. Heb wel eens in een 1974 Corvette gereden, dat is wel een echte chevy. Wat een apparaat was dat. Enorme motorkap (en motor), en totaal geen gevoel in de koppeling. Voelde alsof je 30 kilo stenen weg moest trappen om te koppelen. Maar wát een geluidquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, een 'bijna goed' Chevyik was even bang dat je Chevy zei tegen een Deawrolet
F150quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:03 schreef Biogarde het volgende:
Gelest in een Polo en een Golf 4. Ford gaan rijden.
Ben nu aan het sparen voor een F150.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:31 schreef Ssswing het volgende:
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef trovey het volgende:
Een lollige kennis die me in zijn oude Opel liet rijden toen we terugreden van het gemeentehuis waar ik vers mijn rijbewijs had opgehaald, helaas had hij me er niet bijverteld dat zijn oude brik een speciale manier had om te schakelen met als gevolg dat ik steeds stil stond....de lol die hij had.
Paar maanden later had ik mijn eigen 2 jaar oude Opeltje.![]()
Heb je die ervaring 2x gehad?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:43 schreef trovey het volgende:
Kut, ik zat in de auto met gebruiksaanwijzing van een kennis op de terugweg van het gemeentehuis (ja, toen kreeg je je rijbewijs nog zo mee na aanvraag) en die auto had een gebruiksaanwijzing met het schakelen, moest echt een een bepaalde manier anders sloeg de motor af....en een lol dat die had op de passagiersstoel.
![]()
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:47 schreef T42 het volgende:
1e keer kon ik al meteen duwem... naar de benzine pomp.
iemand had mijn auto geleent en hem leeg terug gezet (van je ouders moet je het hebben)
was mijn groene kever
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:55 schreef T42 het volgende:
was nog zelfde dag papiertje op halen en rijden. alleen ik kon duwen.. iemand had de tank al leeg gereden.. en net 300meter voor de pomp stopte die.
die auto heb ik trouwens nog altijd.
Ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Heb je die ervaring 2x gehad?
Nou,gewoon een eigen 2de?3de hands wagentje op de kop tikken en vervolgens je als een koning te rijk voelen gezien de vrijheid die je nu had als autobestuurder. Nooit meer de bus,noot meer het openbaar vervoer of je fiets. Gewoon je eigen auto ter beschikking.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:24 schreef Gokhan03 het volgende:
De tijd gaat zo snel. Ik besef me ineens dat ik mijn rijbewijs al bijna 5 jaar heb terwijl ik nog weet dat ik rijlessen enz heb gehad.
Hoe was jullie eerste keer rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald?
Hahha tof. Mijn oude topicquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou,gewoon een eigen 2de?3de hands wagentje op de kop tikken en vervolgens je als een koning te rijk voelen gezien de vrijheid die je nu had als autobestuurder. Nooit meer de bus,noot meer het openbaar vervoer of je fiets. Gewoon je eigen auto ter beschikking.
En je kon ook wat bijverdienen als bestuurder.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |