abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101031463
De tijd gaat zo snel. Ik besef me ineens dat ik mijn rijbewijs al bijna 5 jaar heb terwijl ik nog weet dat ik rijlessen enz heb gehad.

Hoe was jullie eerste keer rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald?

TS:
Ik had gelest in een Volkswagen Jetta uit 2006 en dat was een diesel. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald reed ik voor het eerst in de auto van mn moeder:
Een rode Subaru Vivio met een 0.8 liter blok

De eerste keer ging ik hiermee taart halen en naar de huis van mijn rijinstructeur toe. Aangezien ik in een diesel had gereden was een bezineauto best anders en viel de auto bij 3 stoplichten uit(bij de 4e was ik bij zijn huis :'))
Na 2 maanden had ik het allemaal onder de knie en reed ik in een BMWtje
en sindsdien alleen maar BMW gereden :@
pi_101031550
Dikke bak, die Subaru.
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:31:10 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101031581
Gelest in een Renault Megane diesel. Bij de testrit van m'n 1e auto, een Nissan Sunny 1.4, sloeg hij inderdaad een stuk of 5x af. :+
Daarna meteen dagelijks gebruikt voor woon-werk, zonder grote problemen. Na een jaartje wilde ik wel wat snellers dus een auto met een 1.8 turbeau gekocht. :9
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101031586
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:29 schreef renerulezzz het volgende:
Dikke bak, die Subaru.
Dat ding zoop meer olie dan benzine :') Lang leve de Aldi olie
pi_101031592
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
pi_101031612
Best wel een uitdaging, ik leerde rijden in 1 van de eerst golf tdi's, met een turbogat van heb ik jou daar, in het relatief rustige Leeuwarden. Mijn eerste rit was mijn vader naar schiphol brengen in zijn 190D 2.5 in de spits, royaal voor het tomtom tijdperk. Dat was peentjes zweten, maar het is me gelukt. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:37:42 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101031711
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:31 schreef Ssswing het volgende:
van pure zenuwen in zijn 3 proberen weg te rijden op een heel druk kruispunt. En dan 3 keer opnieuw proberen de motor te starten en weer weg te rijden. *zucht* Dat was echt eng!
Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.
Wat opviel is dat het dodelijk vermoeiend was. Net als lessen trouwens. Pas toen het allemaal een beetje vanzelf ging werd het ontspannen rijden.
pi_101031790
Mijn rijinstructeur had en diesel en benzine gedurende de rijlessen die ik had. Dus ik heb met beide om leren gaan. Hij was niet tevreden over zijn auto en heeft hem toen ingeruild.

Mijn eerste autootje was een Nissan Micra, het enige wat niet fijn was met autorijden was het inhalen, omdat je (vooral met vrachtwagens), heen en weer geblazen werd. Heb nu een Citroën ZX Aura. Geen problemen gehad met autorijden, geen zenuwen. Mijn eerste keer rijden wat rustig, mijn rijinstructeur was nogal een schreeuwend menspersoon (maar hij was wel goed), dus was lekker stil in de auto ;).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_101031793
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:37 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik vond het niet eng. Ik had een dag de audi 100 gekaapt van een vriend van mij ging erg goed.
Wat opviel is dat het dodelijk vermoeiend was. Net als lessen trouwens. Pas toen het allemaal een beetje vanzelf ging werd het ontspannen rijden.
In de eerste week dat ik mijn rijbewijs net had, ging ik met een vriend van Haarlem naar Ridderkerk (naar Alternate) toe en toen was ik ook vermoeid toen ik thuis kwam.

Nu valt dat allemaal mee :)
pi_101031813
Niet de eerste tocht, maar wel vlak nadat ik m'n rijbewijs had bracht ik m'n zus naar schiphol. Zij reed naar schiphol en ik zou de auto terug naar huis brengen. Nadat ik haar uitgezwaaid had en bij de auto kwam bleek ie in z'n 5 te staan en daar wou ie gewoon niet meer uit. De ANWB vertelde me dat een stang verbogen was en ik in z'n 5 naar huis (Gelderland) moest rijden. 'Gewoon rustig optrekken'. Nog nooit zo'n spannende rit gehad. Gelukkig was het 4 uur 's ochtends en was er een parkeerplek waar ik 'm zo in kon steken thuis ;)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:44:34 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101031870
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:41 schreef Logical het volgende:
De ANWB vertelde me dat een stang verbogen was en ik in z'n 5 naar huis (Gelderland) moest rijden.
Wtf :')
En eenmaal thuis kon je meteen nieuwe koppelingsplaten bestellen? _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101031942
Mijn eerste rit was een proefrit van een tweedehands autotje :P De eerste 4 of 5 autos waren het niet geworden omdat ik er maar niet aan kon wennen.
Klussen deel 1 en 2
pi_101032010
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101032051
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eerste rit alleen was heerlijk. Lekker muziekje erbij, beetje doortrekken. Prachtig.
Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat :P
pi_101032214
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Leuk is dat he, De eerste week ging ik meteen met spinnende banden optrekken. Heerlijk was dat :P
Inderdaad zo heb ik het ook ervaren :D Heerlijk was dat, geen instructeur meer die mij vertelde hoe ik moest rijden.. Ik liep toen stage en kon de laatste dagen mooi klanten bezoeken met een busje :D en op één of andere manier had ik altijd een omweg ondanks de tomtom :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:09:33 #16
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101032393
Eerste paar keren (heel sporadisch) in de auto van m'n vriend. Makkie eigenlijk, even voelen en wennen aan vooral de koppeling (zoals de rest al zegt; van diesel ineens naar benzine) en gaan met die banaan. Hij vond het alleen erg moeilijk om het stuur over te geven, dus ben slechts een keer of 4 maar kleine stukjes in zijn auto weggeweest.

Toen ik een paar maanden later mijn eigen auto'tje kreeg begon het rijden pas écht. De eerste keer vond ik het wel eng, omdat hij zo anders rijd als moderne auto's, en ik nog eigenlijk geen rijervaring had. Een enorme spartaanse rit naar huis toen ik em ging ophalen. Het was pikkedonker, en er stond flink wat wind en ik zwabberde over de weg. Gevoelsmatig was dat erger als het in werkelijkheid was, m'n vriend reed namelijk achter me en moest vooral erg lachen dat ik bij elke hobbel gelanceerd werd.
Na een paar dagen wennen (geen stuur- en rembekrachtiging, stugge vering en 4 versnellingen) was het alsof ik nooit anders gereden had.
pi_101032402
Ik vergat een snelweg afslag te nemen omdat niemand zei: "neem de volgende afslag maar".
Toen moest ik dus 15 km omrijden 8)7
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:09:56 #18
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101032403
edit
pi_101032446
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik ga de auto van mijn ouders niet verneuken, zeker niet als ik nog amper kilometers heb gereden en de auto totaal niet ken.

Da's gewoon asociaal en enorm achterlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101032498
Mijn eerste ritje was geen pretje.
Weet het nog goed was op 12 januari 1999 en ik had een leuke Kadett gekocht voor 2000 gulden.
Auto was gekocht in Gorinchem bij mijn oom en van hem kreeg ik een volle tank (twv. 90 gulden)
De dagen ervoor was het weer al niet zo goed, maar op de betreffende dag was het spekglad.

Mijn moeder vond het verschrikkelijk en wou me verbieden de auto naar Rotterdam te halen, maar gelukkig steunde mijn vader me wel. Hij bood nog wel aan om zelf ook mee terug te rijden, maar stoere Droopie wou het natuurlijk zelf doen. Dus ik rij de straat uit, pak gelijk het eerste de beste stoep mee. gelukkig geen dure velgen, en dan wordt het pas echt grappig, want zonder stuurbekrachtiging en abs is autorijden natuurlijk een stuk lastiger.
Hij is wel 3 keer afgeslagen, maar heb het overleefd ondanks dat het flink stressen was.
Hell To The Liars
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:20:49 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_101032635
't Is al weer zo'n 25 jaar geleden.
Ik heb gelest in een BMW 324D, en na een maand of twee een rit Delft->N.O.Polder gereden in een (ook toen al) stokoude VW Jetta van een vriend, ook diesel. Daarin maakt ik een paar keer een behoorlijke uitzwaaier in een snelle bocht (ja, BMW rijdt toch wat strakker).
Nog nog een maand of twee kwam mijn eerste lease-auto, een Mazda 323 station met een 1.5l benzinemotor, en vanaf de eerste paar meters voelde ik me daarin meer thuis, en meer de baas over de auto, dan in de BMW waar ik een les of 40 in had gereden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_101032838
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:44 schreef mstx het volgende:
Wtf :')
En eenmaal thuis kon je meteen nieuwe koppelingsplaten bestellen? _O-
Ik weet niet meer wat voor merk het was, maar wat een wrak was dat. Nadat de remmen het op een gegeven moment gewoon niet meer deden (yup handrem gebruiken op de provinciale weg) 'm dan ook maar naar de sloop gebracht.
(gelukkig was ik toen trouwens niet de bestuurder)

Wat ik nog wel van m'n eerste rit weet is dat een lesauto met stuurbekrachtiging en gevoelige remmen veel minder afstand nodig heeft dan een VW Jetta zonder dat alles ;)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_101033635
Een lollige kennis die me in zijn oude Opel liet rijden toen we terugreden van het gemeentehuis waar ik vers mijn rijbewijs had opgehaald, helaas had hij me er niet bijverteld dat zijn oude brik een speciale manier had om te schakelen met als gevolg dat ik steeds stil stond....de lol die hij had. :')

Paar maanden later had ik mijn eigen 2 jaar oude Opeltje. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 22-08-2011 12:15:06 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:29:53 #24
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101034301
Heb in een Polo Bluemotion 2010 (diesel) les gehad. 9 mei had ik eindelijk het rijexamen gehaald, en 17 mei reed ik bij het gemeentehuis weg in een Fiat Punto uit 1997 op benzine. Ik heb de auto maar één keertje laten afslaan, namelijk bij de oprit van ons huis :'). Verder ging de reis van 13 km zonder problemen.

De eerste week gingen mijn ouders nog wel naast me zitten als ik een stukje ging rijden, maar daarna ben ik alleen gaan rijden. Mijn eerste ritje echt alleen was toen ik naar mijn oude stageplek ging.

Toen ik nog geen rijbewijs had, had ik nog wel mijn twijfels over die Fiat, over het gebruik, en of het motortje wel snel genoeg was (een 1.1 met 55pk is niet heel veel :P). Maar ik verbaasde me erover hoe vlot dat motortje reageerde. Ik rij nu nog steeds in die Fiat met veel plezier :)
pi_101035412
Hier ook les gehad in een Polo blauwe beweging 2010, eerste solo ritje was met muziek maar bijzonder stil, geen instructeur naast je :P Daarna in een BMW X5 gereden, behoorlijk verschil :')
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:25:31 #26
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_101035979
mijn binnenspiegel van mijn nieuwe auto flikkerde er direct af,dsu mijn eerste rit was naar de Halfords _O-
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_101036039
mijn eerste auto was een grote volvo men dat ding trok snel op :')
Ik stuiterde de hele wijk door de eerste rit.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 12:27:52 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101036049
Mijn eerste rit in een auto van mijn ouders was over een strandparkeerplaats. Daar rondjes rijden :P

quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:29 schreef .Neovo. het volgende:
Toen ik nog geen rijbewijs had, had ik nog wel mijn twijfels over die Fiat, over het gebruik, en of het motortje wel snel genoeg was (een 1.1 met 55pk is niet heel veel :P). Maar ik verbaasde me erover hoe vlot dat motortje reageerde. Ik rij nu nog steeds in die Fiat met veel plezier :)
Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101036064
Yup, hier ook de diesel-naar-benzine-problematiek.

Gelest in volkswagen polo. Eerste rit met rijbewijs in ford fiesta. Ik kan me nog herinneren dat ik weg moest rijden tegen een klein heuveltje op (ma parkeerde auto vaak op een stukje gras). Lukte pas na 5 keer :')

Toen meteen doorgereden naar een achteraf weggetje om optrekken te oefenen :P
I feel kinda Locrian today
pi_101036227
Is voor mij zo'n 11 jaar geleden. Reed eerst vnl. in de Fiat Panda (oude model) van mn moeder. Volgens mij alleen tijdens het eerste ritje een keer af laten slaan (benzine vs. diesel gewenningsverhaal ;) ). Wel reed ik in het begin heel traag, omdat ik tijdens lessen geleerd had om bij het wegrijden eerst zonder gas geven de koppeling op te laten komen en als je eenmaal rolt gas bij te geven. Werd toen bij stoplichten tijdens het wegrijden regelmatig ingehaald door een ongeduldige achterligger :') Later snel ontdekt dat het ook sneller kan :P
pi_101036271
Les gehad in een Toyota Auris diesel, heb veel uren gehad dus de eerste keer rijden was niet echt bijzonder verder. Ik heb eerst een tijd in de VW Caddy van m'n werk gereden, ook diesel dus dat was een vrij makkelijke overstap. Toen ik mijn eigen benzine auto kocht was het eerst wel even een afslaan-festijn, maar dat kon ik in het begin beperken door (teveel) gas te geven zodat ik in elk geval niet stil kwam te staan bij de verkeerslichten. Na een paar weken rijden ken je de auto wel en komt afslaan en teveel gas geven niet meer voor. :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:37:42 #32
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101036353
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn eerste rit in een auto van mijn ouders was over een strandparkeerplaats. Daar rondjes rijden :P

[..]

Waarschijnlijk vergeet je hetzelfde als de meeste anderen. Dat een autotje met een 1.1 motortje ook geen donder weegt en je dus qua vermogen wel goed zit op het gewicht.
Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam was :P Ik ga echt geen halve minuut doen om 80 te gaan rijden, dan trap ik het gas wel in.
pi_101036601
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:37 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Was ik niet vergeten. alleen omdat mijn ouders ook als bejaarden op de weg rijden, begon ik nog echt te denken dat het ding zo langzaam was :P Ik ga echt geen halve minuut doen om 80 te gaan rijden, dan trap ik het gas wel in.
Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halen :') maar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 12:49:46 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101036744
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Ik zou echt niet in zo'n ding willen rijden, terug schakelen om in te halen :') maar zuinig en goedkoop zijn ze zeker.
Als mijn motor warm is dan ben ik meestal sneller weg bij het stoplicht dan menig BMW :P Vinden ze niet leuk, mja, in 2 keer (1&2, 5500 rpm) naar de 100. Meeste vermogen krijg je als je hoog in de toeren zit :)
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:51:18 #35
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101036800
Gelest in een Alfa 159 Business sport. Toen direct mijn 1e auto gekocht, een Citroen AX jonge kut! :D En uiteraard veeeeeeeeel te hard rijden omdat eindelijk niemand naast me liep te mauwen!
Thinking about thinking of you.
  FOK!fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 13:57:16 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101038960
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:51 schreef shifto het volgende:
Gelest in een Alfa 159 Business sport. Toen direct mijn 1e auto gekocht, een Citroen AX jonge kut! :D En uiteraard veeeeeeeeel te hard rijden omdat eindelijk niemand naast me liep te mauwen!
Welke versie? :D
The summer is magic!

pi_101038976
Ik vond het doodeng en het ging helemaal mis :D
2e keer ging dan weer supergoed.
Oh ik had mijn lessen in een Toyota Auris en nu rijd ik in mijn moeders Chevrolet daewoo. Speelgoedautootje ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door Plums op 22-08-2011 16:15:19 ]
I'm not a sinner.
pi_101040096
Na een week wachten op het rijbewijs, zoveel tijd had de gemeente nodig, stond de auto van pa en ma klaar voor de eerste rit (Skoda Favorit).

Er lag een flink pak sneeuw en ik vond het doodeng maar ook heerlijk. Ging gelukkig allemaal goed, de Skoda reed nogal anders dan de lesauto die ik gewend was (Daihatsu Applause).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:50:02 #39
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101042743
Lessen, Audi a4 1.9 tdi quatro
Rijden Renault clio 1.8 rsi

Gelijk aan een sleeper 8-).
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:01:49 #40
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101047481
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:45 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Hihi, zuinig zijn ze zeker. 1:22 gehaald :)
En als het motortje lekker warm is dan wil ie ook wel :D. En inhalen doe ik (bijna) niet. En als ik ga inhalen, dan schakel ik niet eens terug, motortje is sterk genoeg ervoor :P
pi_101052283
Ik reed al voor mijn rijbewijs in mijn Unotje ( O+ ) nadat ik geslaagd was voor me rijbewijs gelijk weer in de Uno ( O+ O+ ) gestapt en doorgereden naar de bakker om vlaai te halen voor mijn instructeur en familie.. *O*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:11:57 #42
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101052950
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Welke versie? :D
1.1 monopoint jonge!! :D
Thinking about thinking of you.
pi_101055518
Ik weet alleen nog in welke auto ik reed: Een rode Alfa Romeo 146 1.6 uit 1996.

Maar verder dus geen bijzonderheden, dus zal het wel een goed ritje zijn geweest :P.
pi_101072835
Gelest in een VOlkswagen Bora / BMW 3 serie; allebei diesels. na behalen rijbewijs gelijk met de station-astra van mijn ouders naar het gemeentehuis gereden om mijn rijbwijs te halen. Geloof dat het ding wel 6 keer afgeslagen is :(
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:22:28 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_101072854
Het is al een tijdje geleden, ik reed een stukje in de auto (Toyota Corolla) van mijn toenmalige vriend en ik deed de ruitenwisser aan in plaats van de richtingaanwijzer :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_101074694
Gelest in een Golf 4 SDI uit 98.
Na het afhalen van mijn rijbewijs op het gemeentehuis teruggereden in de oude auto van mijn ouders.
Een Renault Express 1.1 benzine. met nog 3 dagen APK.
remmen waren ijzer op ijzer. :')
Auto reed voor het eerst in een jaar weer boven de 80 ( 130 *O* )
En bij het optrekken na een bocht barstte het differentieel. :P

Ofwel, heb welgeteld 3 uur gedaan over het vernielen van mijn eerste auto _O-
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_101077316
Ik had rijles in een Grijze Golf 4 Diesel.

Eerste ritje was in 2e auto van me ouders,op dat moment een Escort Station die alleen werd gebruikt in het weekend of als er wat opgehaald moest worden.

Niks bijzonders eerste ritje,beetje blij doen omdat je eindelijk alleen mocht rijden :')
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_101078208
Ik heb gelest in een Volvo S60 en later bij een andere school een Toyota yaris(?) met gare synchro's. Tussendoor wel eens sporadisch in een toyota landcruiser of mercedes a-klasse ( :r ) gezeten als dat zo uitkwam. Mijn rijlessen waren erg apart.

Mijn eerste eigen rit was onder paranoide toezicht van mijn ouders een paar keer voor-en-achteruit op een landweg in een 1.6 astra benzine. Vind dat nog steeds een prachtwagen, doet gewoon wat hij moet doen.

Ondertussen vele duizenden kilometers gemaakt in vanalles en nogwat, als het maar 4 wielen heeft. Van zeer basic tot decadent, en rijden blijft nagenoeg altijd relaxed en tof om te doen *O*
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:10:49 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_101079022
Ik had er helemaal geen last van dat de motor steeds afsloeg (Mazda 6 benzine). Wel gaf ik steeds teveel gas, dus de motor loeide als een dolle. :')
En omdat ik in een grote stad gelest heb, vond ik het best eng om bij mijn ouders over die smalle polderwegen te rijden waar je 80 mag. Of die binnenwegen waar je 60 mag en de locals gewoon met 80 passeren, en waar je trouwens alleen kan passeren door een klein stukje in de berm te rijden. :X

Binnenkort de echte vuurdoop, dan moet ik m'n net gekochte Corsa naar huis rijden (135 km) in m'n uppie. :%
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_101079423
Had lessen in een hyundai i30 diesel. Eerste keer alleen gereden in een gare Hyundai excel. Was wel even wennen om in een benzine auto te rijden. Ook zeker wel een paar keer af laten slaan. Paar dagen erna in de nieuwe Audi A4 van mijn baas gereden en niet veel later mijn eigen eerste auto een Alfa 145 gekocht. (geen goed idee als je niet al te duur wilt rijden. :') )

Het ergste is nog dat als ik nu weer in een diesel stap dat ik er gewoon niet aan kan wennen. De Volvo C30 en Seat Leon, beide diesel, na 2 jaar in benzine auto's, laat in nog steeds regelmatig afslaan :') Kut diesel :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')