De weerinstituten zijn vrijwel altijd op tijd met hun waarschuwingen... de vraag is wat moet je ermee? Hoeveel loze weeralarmen zijn er bijvoorbeeld de afgelopen tijd wel niet geweest?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Sowieso een rare openingszin van je betoog aangezien de weerinstituten toch echt ruim op tijd waren.
En de enige reden dat de 'weernerds', zoals jij ze respectvol omschrijft, hier nu een punt van maken is omdat de organisatie al zo sterk de positie in heeft genomen dat dit een enorme verrassing was en dat er niet is gewaarschuwd.
Tsja, voor alles is een mogelijkheid. De festivalleiding had niet impliciet met het vingertje moeten wijzen naar de weersinstituten, alsof zij nalatig zijn geweest (dat ze geen waarschuwing hebben ontvangen). Mijn gok is echter dat niemand hier echt nalatig is geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dus nee, zo precies valt dat niet te verwachten, maar de mogelijkheid lag er wel degelijk. En het is nou niet zo dat zulke waarschuwingen dagelijks uitgegeven worden, dus het zegt echt wel wat.
Wow, dat is echt een gevalletje wrong time wrong place.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Ooit op een Vlaams festival geweest? Over het algemeen is alles prima geregeld. Rock Werchter is zelfs een autoriteit op internationaal vlak en al meerdere malen uitgeroepen tot beste festival ter wereld.
Pukkelpop heeft gewoon brute pech gehad, kijk maar:
Eerste geluidsfragment is deze jongen aan het woord.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:06 schreef MrEarcheese het volgende:
[..]
Krijg gewoon de rillingen als ik dit zo lees.
wat is het nut van die weeralarmen als je bij voorbaat al zegt 'hey daar doe ik niets mee want ze zitten er ook wel is naast' ??quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:08 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
De weerinstituten zijn vrijwel altijd op tijd met hun waarschuwingen... de vraag is wat moet je ermee? Hoeveel loze weeralarmen zijn er bijvoorbeeld de afgelopen tijd wel niet geweest?
Klopt, afgelopen lente was er een code Rood aangegeven voor Nederland, en toen gebeurde er niets behalve een beetje regen en een rukje wind.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:08 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
De weerinstituten zijn vrijwel altijd op tijd met hun waarschuwingen... de vraag is wat moet je ermee? Hoeveel loze weeralarmen zijn er bijvoorbeeld de afgelopen tijd wel niet geweest?
Ik zal mezelf maar even quoten uit het vorige topic:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:08 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Mensen hebben een heel achterlijk beeld over weeralarmen en weerwaarschuwingen.
Sowieso worden ze VEEL minder vaak uitgegeven dan mensen denken (dit jaar nog 0 keer) en zijn het vaak de MEDIA die een in de eerste instantie prima verwachting opkloppen tot hysterische en apocalyptische proporties.
Daarnaast zijn ze de afgelopen jaren nog specifieker regionaal gegaan.
Oh, en natuurlijk ook niet te vergeten: Spitsalarmen en dat soort ongein dat te pas en te onpas wordt afgegeven door de ANWB en de NS en meer van dat soort organisaties die helemaal niet bevoegd zijn om ook maar iets van meteorologische waarde de wereld in te gooien. Krijgt het KNMI ook vaak de schuld van.
Dus blijf het maar lekker bespotten met je collegae: het KNMI verricht ondertussen gewoon prima werk.
Afgelopen jaren voorgekomen weeralarmen:
2006: 2
2007: 4
2008: 1
2009: 3
2010: 0 - wel 4 regionale
2011: 0
Ze kunnen er aan de andere kant ook niet echt veel mee, lijkt me, al was het 6 uur van te voren gemeld kun je nog niet even snel een man of 60.000 verplaatsen of een paar shelters bouwen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is het nut van die weeralarmen als je bij voorbaat al zegt 'hey daar doe ik niets mee want ze zitten er ook wel is naast' ??
ze geven dat alarm niet voor niets af lijkt me
Nee, heeft ook niet veel zin. Meeste festivalgangers geven overigens ook niks om een beetje regen, of zelfs onweer en blijven gewoon staan. Dit was wel even wat anders... hagelstenen die pijn doen is geen pretje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Is dat op Nederlandse festivals niet gebruikelijk in het geval van storm? Dat zoiets omgeroepen wordt?
OMGquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:06 schreef MrEarcheese het volgende:
[..]
Krijg gewoon de rillingen als ik dit zo lees.
Daar kunnen de weerinstituten dus niets aan doen. Het KNMI had die dag een perfecte verwachting opgesteld, met aangekondigd noodweer in de avond en verdere nacht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Klopt, afgelopen lente was er een code Rood aangegeven voor Nederland, en toen gebeurde er niets behalve een beetje regen en een rukje wind.
Mensen boos op de NS, want die paste haar dienstregeling aan, werkgevers boos omdat werknemers eerder naar huis (of helemaal niet kwamen opdagen) gingen vanwege het noodweer.
Kortom, het is nooit goed
Mensen zijn snel geneigd te zeggen dat het weeralarm zinloos was als er in hun woonomgeving niets gebeurde, terwijl 25 km verderop misschien de hel is losgebarsten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Daar kunnen de weerinstituten dus niets aan doen. Het KNMI had die dag een perfecte verwachting opgesteld, met aangekondigd noodweer in de avond en verdere nacht.
Vervolgens kwam de ANWB met uitgegeven en ingetrokken spitsalarmen, berichtte de Telegraaf dat strandgaan geen zin had, en ging de NS om 12.00 al over op een minder-moeite-doen dienstregeling.
En het KNMI krijgt de schuld. Zo werkt dat altijd.
Overigens kwam dat noodweer toen wel, gezien de verwoesting in plaatsen als Vught (vergelijkbaar met wat we in Hasselt hebben gezien gisteren)
prefabs?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze kunnen er aan de andere kant ook niet echt veel mee, lijkt me, al was het 6 uur van te voren gemeld kun je nog niet even snel een man of 60.000 verplaatsen of een paar shelters bouwen.
Zoals velen al gemeld hebben hier: insane. Hoe dat ding afbuigt op het laatste moment en 4x zo groot wordt binnen een kwartier, ik denk niet dat je je hier tegen had kunnen wapenen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Ooit op een Vlaams festival geweest? Over het algemeen is alles prima geregeld. Rock Werchter is zelfs een autoriteit op internationaal vlak en al meerdere malen uitgeroepen tot beste festival ter wereld.
Pukkelpop heeft gewoon brute pech gehad, kijk maar:
ik zeg toch nergens dat alleen een code rood serieus genomen moet wordenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat het code oranje was. Simpel. Dat is al behoorlijk serieus hoor. In Nederland staat het zelfs voor 'extreem' weer.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een rare houding om alleen code rood serieus te nemen. Oranje is al een behoorlijk statement.
Er is van alles gebroken... bomen, tenten, een nek, ...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef HalvinCarris het volgende:
Overigens, vanwaar de tag "BREAKING" in de titel?_!! Damn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er is van alles gebroken... bomen, tenten, een nek, ...
Dat ze bijna wordt weggeblazen verbaast me niks, dat vrouwke is 2 turven hoog.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:56 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:
Zegt 'Breaking News' je iets? Snelle updates over een plots incident/wereldnieuws.
En zoals het filmpje hierboven: hier krijg je het koud van http://www.standaard.be/a(...)DMF20110819_00053709
Enorm opgelucht dat mijn vrienden het zonder al te veel kleerscheuren gehaald hebben.
En raar te weten dat als ik nog tickets gevonden had zelf tussen het publiek had gestaan om naar Skunk Anansie te gaan kijken. :/
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:54 schreef pagadder het volgende:
Weet niet of dit al gepost is: beelden van in de Chateaux, enkele seconden na de instorting
Kan schokkend zijn, dus zet het in een spoilerIs uitgebreid slachtoffers filmen niet een beetje onbeschoft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de andere kant: als het om slachtoffers van een of andere aardbeving in een ver land zou gaan, dan had ik waarschijnlijk helemaal niks gezegd.![]()
Er waren al veel mensen aan het helpen, en als je niet weet wát je moet doen, is je er mee bemoeien ook niet altijd het beste. Zo te zien werd er al met hulpdiensten gebeld en nou ja, ik had wellicht wel voor posten van zo'n filmpje gezichten geblurred van de slachtoffers die je ziet liggen, maar verder zie ik er geen kwaad in van het filmen van zoiets.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:08 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Is uitgebreid slachtoffers filmen niet een beetje onbeschoft?
Aan de andere kant: als het om slachtoffers van een of andere aardbeving in een ver land zou gaan, dan had ik waarschijnlijk helemaal niks gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |