Je kunt het beter zien als een punt waar het orderboek gewoon behoorlijk vol staat. Zo heb je op bepaalde punten nu eenmaal enorm veel koop orders en op bepaalde enorm veel verkoop orders. Men zal eerder een koop/verkoop order zetten op 300 dan op 301.54 en dus krijg je het 'magische' verhaal van steun en weerstanden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef farscapevr8 het volgende:
260 was toch een steunpunt ofzo?
wat houd dat eigenlijk precies in? is dat een sentiment steunpunt of moet ik dat anders zien?
ING P DEC 4,91 kost nu 55 cent. Daalt ING naar die low dan verdien je amper 85 cent per put.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef Blandigan het volgende:
ING stond in 2008 rond de 3,5 Euro. Er is dus nog ruimte voor meer zou ik zeggen.
Bepaalde divisies van banken kunnen verschillende adviezen geven. Zo gek is dat niet als beide divisies ivm. chinese walls niet met elkaar samen mogen werken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:48 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Vanochtend de RTL-Z fragmenten van gisteren terug gekeken en het viel mij op dat de woordvoerende analist van ING vertelde dat ING al een tijd onderwogen in de aandelen zit. Dit in tegenstelling tot de TA-analist die op IEX en op de website van ING zelf een long-advies voor aandelen af gaf. Na dit advies is er geen verandering geweest en het eerst volgende advies komt, volgens de ING-site, op 22 augustus. Mooi gevalletje bank naait klantenMaarja, aan de andere kant, dat wist iedereen al lang...
Je hebt als professional ook gewoon dusdanig zoveel voordelen dat als je er eenmaal inzit eigenlijk niet meer zonder kan. Het verschil in informatie tussen professioneel en particulier is dusdanig groot dat als je weer terug moet naar particulier het toch een stuk moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Jammer, jij hebt daar met een BB natuurlijk veel meer zicht op. Maar zoals Jaco al mooi beschreef doet het er weinig toe om een instapmoment te formuleren. De markten zijn immers gecorreleerd aan elkaar, waardoor je de S&P500 (waar de informatie makkelijk en vrij toegankelijk verkrijgbaar is) als barometer kunt gebruiken.
Maar is het niet zo dat alle informatie die jij (en dus ook anderen) uit die systemen halen, al lang is ingeprijst?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt als professional ook gewoon dusdanig zoveel voordelen dat als je er eenmaal inzit eigenlijk niet meer zonder kan. Het verschil in informatie tussen professioneel en particulier is dusdanig groot dat als je weer terug moet naar particulier het toch een stuk moeilijker wordt.
Nee. Want je krijgt de data expliciet op het moment dat het uitkomt en ziet daarna de impact op de markt binnen een seconde op het moment dat je het verkrijgt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:31 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat alle informatie die jij (en dus ook anderen) uit die systemen halen, al lang is ingeprijst?
Ik heb em laatst ook al eens getipt; k/w van 3,5... Kijk maar eens een paar posts terug.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:06 schreef Anno2012 het volgende:
Als je AIR-france KLM ziet, die staan nu al lager dan het dieptepunt in maart 2009...
Zou wel willen gaan kopen, maar gok erop dat alles nog veel lager gaat. Dit is pas het begin denk ik. Maar dat zegt mijn gevoel.
Ik heb hetzelfde gevoel. Als de economie in een recessie komt, gaat de luchtvaart sector als een van de eerste teruglopende omzet/winst zien. Veel bedrijven bezuinigen dan op business class reizen van het personeel. Die worden dan in de economy class gezet of de communicatie blijkt ineens allemaal ook wel via dataverbindingen, Webex, etcetera te kunnen. Ook particulieren gaan minder ver op vakantie of blijven zelfs thuis tijdens een recessie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:06 schreef Anno2012 het volgende:
Als je AIR-france KLM ziet, die staan nu al lager dan het dieptepunt in maart 2009...
Zou wel willen gaan kopen, maar gok erop dat alles nog veel lager gaat. Dit is pas het begin denk ik. Maar dat zegt mijn gevoel.
Antonov is een grote oplichtersbende, daar zou ik zelfs nooit speculatief een positie op innemenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:07 schreef pberends het volgende:
De luchtvaart is veel te afhankelijk van brandstofprijzen, toekomstige milieu-eisen en concurrentie van prijsvechters. Het is geen serieuze investering. Het kan soms speculatief interessant zijn, maar dat is zelfs Saab en Antonov.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:13 schreef VBlom het volgende:
Hoe vertel ik mijn vader op een tactvolle manier dat hij geen zak weet van beleggen/investeren?
Wat snapt hij er niet aan en jij wel?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:13 schreef VBlom het volgende:
Hoe vertel ik mijn vader op een tactvolle manier dat hij geen zak weet van beleggen/investeren?
Tjsa, hij is tandarts en heeft een lading aan spaargeld waar hij mee "belegt". Ik heb geen idee of hij +EV is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
![]()
Nuja, serieus, dat kan je niet. 'T zijn zijn centen ten slotte. Houdt hij een excel ofzo bij met zijn rendement? If so, let the numbers talk.
Gewoon de waarheid vertellen, misschien dat onderbouwen met een helder boekje/artikel over beleggen. In ieder geval niet achteraf als het leed is geschied, de 'told you so'-houding aannemen om toch nog een goede verstandhouding met je vader te houden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:30 schreef VBlom het volgende:
[..]
Tjsa, hij is tandarts en heeft een lading aan spaargeld waar hij mee "belegt". Ik heb geen idee of hij +EV is.
Maar hij doet (naar mijn mening) echt retarded dingen:
Dat wil zeggen 2 stocks (in dezelfde sector ook nog) kopen en ik zei dat dat zinloos is want gigantisch risico en weinig diversificatie, gespreid beleggen is beter etc en ik vroeg waarom hij ze kocht waarop hij zei: Vroeger waren ze veel meer waard dan nu dus het gaat stijgen.
Hij doet af en toe ook wat "day-trades" met opties omdat het overduidelijk is dat de aex over 2 dagen hoger sluit dan vandaag.
Dat soort dingetjes. Maar we hebben beide een hele andere visie: Ik ben nog jong (25 jaar) en ik zie het als een lange termijn iets, rustig 7-11% per jaar pakken en hij ziet het als "gauw geld" verdienen krijg ik het idee.
Het kan altijd lager en het kan altijd hoger. Er zal nooit een moment zijn waarop je meer zekerheid hebt dan nu (of minder).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:06 schreef Anno2012 het volgende:
Wanneer gaat dat beginnen dan? Voorlopig zijn de percentages niet half zo groot als 2/3 jaar geleden. Toen dropten indexen met 10% en aandelen met 20%.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:22 schreef Mercer het volgende:
Dit gaat erger worden dan 08/09 heb ik het gevoel. Wat een puinhoop zeg, niet normaal.![]()
We zijn al een heel flink eind op weg zo te zien. En de snelheid van dalen doet weinig af aan het eindresultaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat beginnen dan? Voorlopig zijn de percentages niet half zo groot als 2/3 jaar geleden. Toen dropten indexen met 10% en aandelen met 20%.
De kans dat we de dieptepunten van toen weer gaan bezoeken lijkt me idd nadrukkelijk aanwezigquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:22 schreef Mercer het volgende:
Dit gaat erger worden dan 08/09 heb ik het gevoel. Wat een puinhoop zeg, niet normaal.![]()
True, langzaam maar zeker kan tot het zelfde dieptepunt leiden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:59 schreef Mercer het volgende:
We zijn al een heel flink eind op weg zo te zien. En de snelheid van dalen doet weinig af aan het eindresultaat natuurlijk.
Eerste ben ik het mee eens. Tweede zou ik mee uitkijken, want je weet nooit zeker.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:00 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De kans dat we de dieptepunten van toen weer gaan bezoeken lijkt me idd nadrukkelijk aanwezig![]()
Ik ga mijn verzameling puts maar weer eens wat uitbreiden tijdens eventuele stijgingen volgende week.
Lol shiitquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd nog weinig aandelen die ik bespottelijk goedkoop vind.
Verder is Korea ook aan het capituleren zo te zien: http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=KOSPI:IND
Zoveel goedkoop spul is er inderdaad nog niet. Alleen financials en shipping als sectoren vind ik op dit moment goedkoop en het kopen waard. Voor de rest is het mij allemaal veel te duur en mag het veel meer zakken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:17 schreef JimmyJames het volgende:
Verder is Korea ook aan het capituleren zo te zien: http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=KOSPI:IND
Heeft hij wellicht een vriend of een buurman van wie hij dit soort 'tips' krijgt? Dan wordt het tijd om diegene te ontmaskeren. Moedig hem aan om eens de jaarafrekeningen of het online portfolio rendement van deze tipgever te bekijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:30 schreef VBlom het volgende:
Maar hij doet (naar mijn mening) echt retarded dingen:
Dat wil zeggen 2 stocks (in dezelfde sector ook nog) kopen en ik zei dat dat zinloos is want gigantisch risico en weinig diversificatie, gespreid beleggen is beter etc en ik vroeg waarom hij ze kocht waarop hij zei: Vroeger waren ze veel meer waard dan nu dus het gaat stijgen.
Hij doet af en toe ook wat "day-trades" met opties omdat het overduidelijk is dat de aex over 2 dagen hoger sluit dan vandaag.
Ik verwacht eigenlijk nu nog niet, zie de AEX eerst nog wel teruggaan richting 250-255, om daarna te gaan herstellen. Oktober is een goede maand voor dit soort dalingenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat beginnen dan? Voorlopig zijn de percentages niet half zo groot als 2/3 jaar geleden. Toen dropten indexen met 10% en aandelen met 20%.
Dan moet de economie in de EU ook herstellen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 08:25 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht eigenlijk nu nog niet, zie de AEX eerst nog wel teruggaan richting 250-255, om daarna te gaan herstellen. Oktober is een goede maand voor dit soort dalingen
Eerst moet de Euro vallen of een definitieve oplossing komen, zolang die onzekerheid er is zie ik geen verbeteringquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:26 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dan moet de economie in de EU ook herstellen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Je economie hoeft niet te herstellen om een rally te krijgenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:26 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dan moet de economie in de EU ook herstellen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Valt wel mee toch, vanaf de top is er nog niet zoveel vanaf?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:17 schreef JimmyJames het volgende:
Uitstekend artikel! Bedankt voor de link.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 07:36 schreef jaco het volgende:
Goed artikel geschreven door een finance professor over het trapped cash probleem van Amerikaanse bedrijven met internationale aktiviteiten: http://aswathdamodaran.bl(...)measurement-and.html
Klopt, ik zie ze ook nog niet zo snel.quote:Ik zie eerlijk gezegd nog weinig aandelen die ik bespottelijk goedkoop vind.
Dat de ene crisis, bijna 100 jaar geleden op een bepaalde manier verliep, zegt natuurlijk helemaal niks over het verloop van deze crisis.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Het is slechts een historisch voorbeeld om aan te geven dat als we aan de vooravond van de ultieme crash/crisis staan, het dieptepunt voorlopig nog niet bereikt is en dat dat een proces kan zijn van meerdere jaren.
Dat is toch precies wat ik zeg. Ik heb het voorbeeld alleen aangehaald om aan te geven dat als we zeer goedkope niveaus aan de hand van shiller p/e gaan bereiken en daar nu op weg naar zijn, dat het dieptepunt nog jaren voor ons kan liggen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:18 schreef WinningMood het volgende:
Dat de ene crisis, bijna 100 jaar geleden op een bepaalde manier verliep, zegt natuurlijk helemaal niks over het verloop van deze crisis.
Zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat het dieptepunt over een maand is bereikt. M.a.w. ik snap niet wat je hiermee probeert te zeggen. Je uitspraak heeft alleen waarde als je een mate van waarschijnlijkheid kan aangeven. Anders kan je net zo goed een muntje opgooien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:27 schreef piepeloi55 het volgende:
dat het dieptepunt nog jaren voor ons kan liggen.
Volgens mij is in al die jaren de menselijke component op de beurs flink afgenomen en de snelheid van informatievergaring en het reageren/handelen o.b.v. die informatie is vele malen sneller geworden. Daarom geloof ik ook dat deze crisis op de beurs over een paar maanden is afgelopen. Mogelijk duur een evt. recessie nog wel iets langer, maar de beurzen reageren daar veel korter op.quote:... omdat de economiie onderhevig is aan een soort natuurkundige wetmatigheden en de menselijke emotie/interventie altijd dezelfde is gebleven.
Ik gaf slechts aan dat het behalen van bepaalde shiller p/e niveaus zeer lang op zich kan laten wachten. Of denk jij dat als we die gaan behalen de aankomende crisis in een maand >60-70% dalen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef WinningMood het volgende:
Zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat het dieptepunt over een maand is bereikt. M.a.w. ik snap niet wat je hiermee probeert te zeggen. Je uitspraak heeft alleen waarde als je een mate van waarschijnlijkheid kan aangeven. Anders kan je net zo goed een muntje opgooien.
This time it is different! No, really we life in a new era!quote:Volgens mij is in al die jaren de menselijke component op de beurs flink afgenomen en de snelheid van informatievergaring en het reageren/handelen o.b.v. die informatie is vele malen sneller geworden. Daarom geloof ik ook dat deze crisis op de beurs over een paar maanden is afgelopen. Mogelijk duur een evt. recessie nog wel iets langer, maar de beurzen reageren daar veel korter op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |