abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100678007
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:35 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het is niet crimineel als het legaal is, beste man. Wetten betaan er om het algemeen doel te dienen en als het bestrijden van leegstand een algemeen doel is dan is kraken een bizar effectief middel is wat ik zeg.
Maar het is niet legaal, maar crimineel. Als je het legaliseert dan legaliseer je dus iets crimineels en dat is wat ik zeg :')
Je kan ook legaliseren dat juweliers shotguns achter de toonbank hebben zodat ze overvallers dood kunnen schieten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:38:06 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over 1 woning, maar over miljoenen m2 aan leegstaande kantoorpanden, waar nog meer leegstand als oplossing wordt aangevoerd. Geniaal bedacht! Dezelfde hebzucht die looters ten toon spreiden.
Die miljoenen m² zijn in handen van meerdere bedrijven, particulieren en beleggers.
Iemand die 1 of 2 woningen heeft, mag dit wel, maar iemand die een kantoortoren heeft van 10.000 m² is een gierige boef? Dat is zijn werk verdomme, een bakker heeft duizenden broden en ik maar twee op voorraad, dat wil nog niet zeggen dat hij niet met de prijzen mag frunniken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100678038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, we gaan niet ten onder, uiteindelijk is iedereen gewoon flexibel.
Maar ik denk dat rechts iets minder in de maakbaarheid van een samenleving geloofd en niet denkt dat met Randstadbelastingen iedereen braaf in Amsterdam ja gaat knikken en zichzelf verspreid naar de periferie.
Tot op zekere hoogte kun je het wel iets sturen (door bijvoorbeeld een belastingkorting te geven aan bedrijven die zich ergens in de periferie vestigen. Anders houd je de vicieuze cirkel alleen maar in stand.
pi_100678045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, we gaan niet ten onder, uiteindelijk is iedereen gewoon flexibel.
Maar ik denk dat rechts iets minder in de maakbaarheid van een samenleving geloofd en niet denkt dat met Randstadbelastingen iedereen braaf in Amsterdam ja gaat knikken en zichzelf verspreid naar de periferie.
Dit dus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100678067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte kun je het wel iets sturen (door bijvoorbeeld een belastingkorting te geven aan bedrijven die zich ergens in de periferie vestigen. Anders houd je de vicieuze cirkel alleen maar in stand.
Sturen kan makkelijk dmv subsidi en accijns, maar 100% resultaat krijg je nooit.
pi_100678084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ehm. Je begrijpt wel dat leegstand geen inkomsten betekent voor de verhuurder?
Als jij een woning hebt en volgens het kadaster zou jij conform je postcodegebied er 200k voor kunnen vragen, maar niemand biedt meer dan ¤ 150.000, ga je dan met je vingertje naar de overheid wijzen?
Je commentaar slaat kant noch wal. Een speculant kan het iha geen reet boeien of hij maandelijks wat eurootjes vangt voor zijn panden. Hij gaat liever voor de miljoenen die hij op papier heeft, waarvan 25 tot 50% zou verdwijnen als hij daadwerkelijk op verhuur zou overgaan.

En nee, als ik niet 200k krijg dan laat ik mijn woning rustig een paar jaartjes te koop staan totdat iemand wel 200k biedt. Waarom? Omdat leegstand niet bestraft wordt en omdat het goedkoper is je hypotheek te blijven betalen dan dat is het is om 50000 verlies te incasseren. Zie hier de verziekte markt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_100678087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:33 schreef GSbrder het volgende:
Als een bakker het zo ver laat komen dat mensen zijn brood niet kunnen betalen, mag iedereen het stelen :W
Weer met een kleinschalig voorbeeld grootschalig misbruik en criminaliteit proberen te vergoeilijken. :W
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:40:06 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die aantrekkingskracht is niet te sturen met wat simpele fiscale regels.
Kijk naar de kosten voor kantoor in New York en Texas, waarom blijven de huizenprijzen stijgen in Manhattan terwijl je voor dat geld honderden hectare grond kan kopen in de Mid-West? Omdat men nu eenmaal graag in een centrumlocatie zit en daar alle recht toe heeft. Als er iets een probleem is met de verdeling in Nederland, is dat wel een grote concentratie economisch zwakkeren in de core-areas.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:41:05 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Weer met een kleinschalig voorbeeld grootschalig misbruik en criminaliteit proberen te vergoeilijken. :W
Er is niets crimineel aan het hebben van bezit.
pi_100678153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is niet crimineel.
pi_100678171
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar het is niet legaal, maar crimineel. Als je het legaliseert dan legaliseer je dus iets crimineels en dat is wat ik zeg :')
Je kan ook legaliseren dat juweliers shotguns achter de toonbank hebben zodat ze overvallers dood kunnen schieten.
Ja, en dat is aan de overheid. En de overheid dient hopelijk het algemeen doel. Het is de vraag of iets wenselijk genoeg is om te legaliseren of dat iets ongewenst genoeg is om illegaal te maken.

En aangezien we hier blijkbaar wetgeving bediscussieren is de vraag of iets illegaal is of niet, compleet irrelevant.
pi_100678218
Nogmaals, criminaliteit is een persoonlijke waardeuitdrukking (zoals jullie nu ook zien en zelf dat woord naar je toegeslingerd krijgt), en is dus irrelevant.
pi_100678219
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ja, en dat is aan de overheid. En de overheid dient hopelijk het algemeen doel. Het is de vraag of iets wenselijk genoeg is om te legaliseren of dat iets ongewenst genoeg is om illegaal te maken.

En aangezien we hier blijkbaar wetgeving bediscussieren is de vraag of iets illegaal is of niet, compleet irrelevant.
Verbied bezit dan, dan zijn alle problemen opgeloste. O, wacht.. :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:44:58 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678262
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je commentaar slaat kant noch wal. Een speculant kan het iha geen reet boeien of hij maandelijks wat eurootjes vangt voor zijn panden. Hij gaat liever voor de miljoenen die hij op papier heeft, waarvan 25 tot 50% zou verdwijnen als hij daadwerkelijk op verhuur zou overgaan.
Hè? Natuurlijk ligt zo’n vent wel wakker van het leegstandscijfer, maar dat wilt nog niet meteen zeggen dat hij overgaat tot afwaardering van zijn portefeuille. Een verkoper baalt ook als hij een dubbele hypotheek heeft en zijn in 2000 aangekochte woning niet zonder verlies kan verkopen, maar dat zet hem er nog niet direct toe aan het verlies meteen te nemen. Die papieren miljoenen zijn belangrijk voor hem, zoals het met elke aandeelhouder belangrijk is niet te verkopen als de prijzen op zijn laagst staan en te kopen als de prijzen op zijn hoogst zijn.

Dit soort professionele beleggers in stenen vinden het ontzettend onhandig dat ze hun vastgoed niet kunnen verhuren en proberen middels allerlei incentives (gratis huurperiodes of gratis inrichting) het vastgoed alsnog te slijten aan afnemers. Dat ze omwille van hun BAR-waarden niet de nettohuur omlaag gooien, is volkomen logisch. Een eigenaar van een villa zal ook eerst proberen over de keuken te onderhandelen of zichzelf wat gunstiger presenteren voordat hij de vraagprijs laat kelderen.

quote:
En nee, als ik niet 200k krijg dan laat ik mijn woning rustig een paar jaartjes te koop staan totdat iemand wel 200k biedt. Waarom? Omdat leegstand niet bestraft wordt en omdat het goedkoper is je hypotheek te blijven betalen dan dat is het is om 50000 verlies te incasseren. Zie hier de verziekte markt.
Wat is er verziekt aan het niet willen nemen van verlies?
Waarom zou de overheid jou moeten dwingen met verlies te verkopen/verhuren als uiteindelijk de nadelen voor je eigen rekening komen?
pi_100678264
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:43 schreef trancethrust het volgende:
Nogmaals, criminaliteit is een persoonlijke waardeuitdrukking (zoals jullie nu ook zien en zelf dat woord naar je toegeslingerd krijgt), en is dus irrelevant.
quote:
criminaliteit: cri - mi - na - li` teit
(�Frans)
de -woord (vrouwelijk)
misdadigheid, aantal begane misdaden
criminaliteit: Misdadigheid, het begaan van misdaden.
criminaliteit: misdadigheid

misdaad
quote:
misdaad: ` mis - daad
de -woord
misdaden
strafbaar feit, zwaar vergrijp
pi_100678293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben klaar met je.
pi_100678343
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:46 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik ben klaar met je.
Omdat ik het niet met je eens ben over het woord criminaliteit? Gebruik dan moraal verwerpelijk ofzo, in plaats van zelf definities verzinnen. Zwaktebod.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:47:53 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678352
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dat is wel relevant, want indien je de eigendomsrechten gaat misbruiken en feitelijk het onaantrekkelijk maakt om vastgoed te bezitten - want je zou zomaar eens zonder afnemers kunnen komen te zitten - maakt dat ontzettend inbreuk op het rechtzekerheidsbeginsel. Gaan we de AH ook bekeuren omdat er ondanks wereldwijde honger tientallen artikelen per dag worden weggegooid die er naar westerse normen niet meer aantrekkelijk uitzien? Gaan we horeca-ondernemers bekeuren indien zij niet een 100% bezetting van hun bedden hebben?
pi_100678422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hè? Natuurlijk ligt zo’n vent wel wakker van het leegstandscijfer, maar dat wilt nog niet meteen zeggen dat hij overgaat tot afwaardering van zijn portefeuille. Een verkoper baalt ook als hij een dubbele hypotheek heeft en zijn in 2000 aangekochte woning niet zonder verlies kan verkopen, maar dat zet hem er nog niet direct toe aan het verlies meteen te nemen. Die papieren miljoenen zijn belangrijk voor hem, zoals het met elke aandeelhouder belangrijk is niet te verkopen als de prijzen op zijn laagst staan en te kopen als de prijzen op zijn hoogst zijn.

Dit soort professionele beleggers in stenen vinden het ontzettend onhandig dat ze hun vastgoed niet kunnen verhuren en proberen middels allerlei incentives (gratis huurperiodes of gratis inrichting) het vastgoed alsnog te slijten aan afnemers. Dat ze omwille van hun BAR-waarden niet de nettohuur omlaag gooien, is volkomen logisch. Een eigenaar van een villa zal ook eerst proberen over de keuken te onderhandelen of zichzelf wat gunstiger presenteren voordat hij de vraagprijs laat kelderen.

[..]

Wat is er verziekt aan het niet willen nemen van verlies?
Waarom zou de overheid jou moeten dwingen met verlies te verkopen/verhuren als uiteindelijk de nadelen voor je eigen rekening komen?
Dit is inderdaad precies wat ik zeg. Wat er verziekt aan is, is dat 200k strikt genomen te duur is (luchtbellen et cetera), maar je zou kunnen zeggen de prijs is wat de gek ervoor geeft. Behalve dat in ons huidige systeem de gek voor een groot deel gefinancieerd wordt door de overheid (en samenleving). Maar dit is een compleet andere discussie dan het andere punt wat mogelijk de boel verziekt: leegstand.

Ook je eerste deel klopt overigens, en als dat werkt is er geen probleem. Maar de stelling van dit topic (zie OP) is dat het niet werkt.
pi_100678546
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is wel relevant, want indien je de eigendomsrechten gaat misbruiken en feitelijk het onaantrekkelijk maakt om vastgoed te bezitten - want je zou zomaar eens zonder afnemers kunnen komen te zitten - maakt dat ontzettend inbreuk op het rechtzekerheidsbeginsel.
Welk beginsel? Je geeft alleen waardeoordelen, en, verrassing: niet iedereen heeft dezelfde waardes. Vandaar democratie enzo. Het is bv. ook onaantrekkelijk vuurwapens te bezitten, en dat vind ik prima.

quote:
Gaan we de AH ook bekeuren omdat er ondanks wereldwijde honger tientallen artikelen per dag worden weggegooid die er naar westerse normen niet meer aantrekkelijk uitzien?
Nee, maar ik kan me voorstellen dat er iets wordt geforceerd wanneer er Nederlanders in Nederland massaal aan de hongersnood zitten.
quote:
Gaan we horeca-ondernemers bekeuren indien zij niet een 100% bezetting van hun bedden hebben?
Nee, want er is geen tekort aan bedden noch is het onwenselijk dat een beddenwinkel leegstaande bedden tentoonspreidt. Integendeel.

Je moet echt met wat beters komen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:57:36 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678686
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:53 schreef trancethrust het volgende:
Nee, maar ik kan me voorstellen dat er iets wordt geforceerd wanneer er Nederlanders in Nederland massaal aan de hongersnood zitten.
Ah, jouw nationalistische waarden geven dus aan dat een probleem enkel aangepakt hoeft te worden indien het in Nederland geldt. Ook arbitrair natuurlijk, net zoals mijn waardeoordeel, maar omdat Nederland dus een gespannen huizenmarkt heeft, mag daar niet mee gespot worden. Het locale overschot aan voedsel hier staat compleet los van de rest van de wereld en mag dus wel pervers gebruikt worden voor speculatie.

quote:
Nee, want er is geen tekort aan bedden noch is het onwenselijk dat een beddenwinkel leegstaande bedden tentoonspreidt. Integendeel.
Als er daklozen zijn die elke nacht om 01:00 naar hotels kunnen gaan om de aldaar lege bedden te vullen, zou de Nederlandse straat een stuk veiliger worden en zou dit beter zijn voor de samenleving als geheel. Dat is dezelfde strekking als mensen die niet willen betalen voor een huis een huis laten kraken waar de eigenaar eigenlijk andere plannen mee had.

Een horeca-ondernemer heeft bepaalde doelen met zijn hotelbedden, een vastgoedmagnaat eveneens met zijn kantoormeters. De laatste groep verplichten krakers op te nemen maar de eerste niet gebruiken om daklozen te laten huisvesten, is enigszins selectief.
pi_100678738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:12 schreef Sicstus het volgende:

[..]

bron: FP (Nieuwsuur)

En weer een lijk uit de kast van het als onkruid voortwoekerende kapitalisme. Hoe lang duurt het nog voor we wakker worden en niet meer op VVD, CDA, PvdA en andere, deze excessen in stand houdende partijen blijven stemmen? Moeten we echt definitief de afgrond geholpen worden door bankiers, speculaten, vastgoedbazen en andere waardeloze kapitalistische zwijnen voordat we wakker worden? Kennelijk.

-
Je hebt volkomen gelijk. Het is immers veel simpeler om de marktpartijen de schuld te geven van de problemen dan te pleiten voor het structureel aanpakken van de problemen. Het is nog makkelijker om het kapitalisme te schuld te geven, terwijl de markt voor vastgoed door de overheid zo verstierd is dat je niet eens meer van iets wat ook maar in de verste verte lijkt op kapitalisme en een vrije markt kunt spreken. Stel je eens voor dat je de vinger op de zere plek moet leggen (de regels deugen niet)! Dat zou ingewikkeld zijn, dat kan niet!

:')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:00:14 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100678772
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:49 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dit is inderdaad precies wat ik zeg. Wat er verziekt aan is, is dat 200k strikt genomen te duur is (luchtbellen et cetera), maar je zou kunnen zeggen de prijs is wat de gek ervoor geeft. Behalve dat in ons huidige systeem de gek voor een groot deel gefinancieerd wordt door de overheid (en samenleving). Maar dit is een compleet andere discussie dan het andere punt wat mogelijk de boel verziekt: leegstand.

Ook je eerste deel klopt overigens, en als dat werkt is er geen probleem. Maar de stelling van dit topic (zie OP) is dat het niet werkt.
Er zijn echter veel mensen die voorbij gaan aan de overheidsschuld. Ons systeem waarbij het dus aantrekkelijker is om leegstand te houden in plaats van af te boeken of te transformeren in andere functies is niet de schuld van de marktdeelnemers, terwijl kraken van kantoorpanden wel de problematiek enkel en alleen bij de eigenaren van deze woningen legt.

We zijn als Nederland naar een samenleving gegaan waarbij het eenvoudiger is nieuwe projecten te bouwen dan oude panden te vullen. Dat is een tweeledig probleem; enerzijds voor de markt die er nu al last van heeft door lage huurinkomsten, anderzijds voor de overheid die te maken heeft met een bevolking die dit "oneerlijk" vind en het liever anders had gezien.
pi_100678941
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er zijn echter veel mensen die voorbij gaan aan de overheidsschuld. Ons systeem waarbij het dus aantrekkelijker is om leegstand te houden in plaats van af te boeken of te transformeren in andere functies is niet de schuld van de marktdeelnemers, terwijl kraken van kantoorpanden wel de problematiek enkel en alleen bij de eigenaren van deze woningen legt.

We zijn als Nederland naar een samenleving gegaan waarbij het eenvoudiger is nieuwe projecten te bouwen dan oude panden te vullen. Dat is een tweeledig probleem; enerzijds voor de markt die er nu al last van heeft door lage huurinkomsten, anderzijds voor de overheid die te maken heeft met een bevolking die dit "oneerlijk" vind en het liever anders had gezien.
Tel daar ook nog eens een een overheid die het probleem niet kan/wil oplossen bij op en de succesformule is compleet.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:08:36 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100679038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tel daar ook nog eens een een overheid die het probleem niet kan/wil oplossen bij op en de succesformule is compleet.
Ach, het is makkelijker de eigenaar verantwoordelijk te houden en te zeggen dat hij maar een plekje vrij moet maken voor wat lastige krakers dan de wetgever zijn complexe en marktverstorende wetten moet afschaffen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:11:21 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100679112
Waar hadden we anders het kraakverbod voor nodig? Speculatie brengt geld in het laatje
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:12:02 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100679133
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Waar hadden we anders het kraakverbod voor nodig? Speculatie brengt geld in het laatje
We hebben het kraakverbod nodig omdat kraken diefstal is.
Anders moeten we iedere dakloze ook kosteloos in een lege hotelkamer laten slapen, is mijn stelling :Y)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:14:27 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100679198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We hebben het kraakverbod nodig omdat kraken diefstal is.
Anders moeten we iedere dakloze ook kosteloos in een lege hotelkamer laten slapen, is mijn stelling :Y)
Diefstal van een huis?

HA-HA

Je kunt beter je mond houden als het onderwerp te ver van je bed is
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:15:16 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100679224
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Diefstal van een huis? [ afbeelding ]

HA-HA

Je kunt beter je mond houden als het onderwerp te ver van je bed is
Diefstal is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom. Krakers nemen eveneens bezit van panden die niet de hunne zijn.

Haha, mag ik je vragen wat jij in het dagelijks leven doet dat jou n expert op het gebied van kantoorpanden maakt :') ?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:19:59 #130
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_100679357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Diefstal is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom. Krakers nemen eveneens bezit van panden die niet de hunne zijn.

Haha, mag ik je vragen wat jij in het dagelijks leven doet dat jou n expert op het gebied van kantoorpanden maakt :') ?
Is bezig gelijk aan gebruik dan?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:21:41 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100679412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zal je even helpen bij dit moeilijke vraagstuk schat:

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Synoniem van wegnemen: meenemen

Ik kom over 5 minuten weer bij je tafeltje kijken of je het snapt, anders steek je maar je vinger op :*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:29:59 #132
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100679692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik zal je even helpen bij dit moeilijke vraagstuk schat:

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Synoniem van wegnemen: meenemen

Ik kom over 5 minuten weer bij je tafeltje kijken of je het snapt, anders steek je maar je vinger op :*
Leuk, taalspelletjes O+

wegnemen (ww): gappen, kapen, pakken, roven, stelen, toe-eigenen, wegkapen, wegpakken.

toeeigenen (ww): eigenen, gappen, in bezit nemen, Innemen

Kraken is het zonder toestemming van de eigenaar in gebruik nemen van een onroerende zaak in de vorm van een ongebruikt terrein, gebouw of ruimte daarvan.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:40:24 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100679999
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:17 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik keek was Nederland juist een van de grootste forensenlanden. Bijna niemand woont in de buurt (fietsafstand) van waar ze werken.
De mensen in Nederland willen wel graag bij hun werk wonen, maar de overheid frustreert dat.

Op de eerste plaats door de verhuisbelasting, die nu tijdelijk is gereduceerd.
Op de tweede plaats doordat ze onrendabelen in staat stellen om te gaan wonen waar ze willen, door woonruimte tegen niet-marktconforme prijzen ter beschikking te stellen. Waar wonen de meeste uitkeringstrekkers en andere niet-productieven? In de Randstad. Hele wijken met miljoenen kanslozen, vaak immigranten, worden daar gehuisvest. Tegelijkertijd moeten mensen vanuit elders in het land urenlang in de file staan om op hun werk in de Randstad te komen.

Als ze de markt hun gang lieten gaan zouden die onrendabelen vanzelf in de meest kansloze gebieden van Nederland terechtkomen, en was het in de Randstad goed en veilig wonen voor de werkenden.
The End Times are wild
pi_100680029
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:40 schreef LXIV het volgende:

Als ze de markt hun gang lieten gaan
Dan zouden er miljarden verloren gaan aan een zeepbel met leegstaande kantoorpanden...ow wacht.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:43:01 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100680057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Leuk, taalspelletjes O+

wegnemen (ww): gappen, kapen, pakken, roven, stelen, toe-eigenen, wegkapen, wegpakken.

Kraken is het zonder toestemming van de eigenaar in gebruik nemen van een onroerende zaak in de vorm van een ongebruikt terrein, gebouw of ruimte daarvan.
Inbezitneming van registergoederen gaat minimaal dmv de registers, zonder is er geen verandering van eigenaar, dus geen overdracht van bezit.

Maar leuke poging :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:43:12 #136
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dan zouden er miljarden verloren gaan aan een zeepbel met leegstaande kantoorpanden...ow wacht.
En we kunnen beter die zeepbel kunstmatig in stand houden met een overheid *O*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:48:49 #137
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680231
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Inbezitneming van registergoederen gaat minimaal dmv de registers, zonder is er geen verandering van eigenaar, dus geen overdracht van bezit.

Maar leuke poging :')
Het hele kraken is sowieso onrechtmatig bezit nemen van andermans eigendom.
Zeggen dat er geen overdracht heeft plaatsgevonden, want er is geen registerwijziging, is nogal wiedes met diefstal.

Als ik een boot steel, wordt dit aangenomen als diefstal, ondanks dat ik het niet op mijn naam heb laten registreren. Hetzelfde geld voor woningen en vliegtuigen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:50:24 #138
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_100680275
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Leuk, taalspelletjes O+

Als je bij een vriend blijft logeren voor een weekje en op de logeerkamer staat een dvd speler die hij nooit gebruikt. En je laat de dvd speler staan maar gebruikt hem wel om gedurende de week wat films op te kijken, heb je dan ook de dvd speler gestolen?

Beetje kromme redenatie.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:51:24 #139
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100680307
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het hele kraken is sowieso onrechtmatig bezit nemen van andermans eigendom.
Zeggen dat er geen overdracht heeft plaatsgevonden, want er is geen registerwijziging, is nogal wiedes met diefstal.

Als ik een boot steel, wordt dit aangenomen als diefstal, ondanks dat ik het niet op mijn naam heb laten registreren. Hetzelfde geld voor woningen en vliegtuigen.
Nee dat is het niet. Klaar. Punt. Einde verhaal.

Als ik in een boot ga zitten is het geen diefstal. RARA HOE KAN DAT IN NEDERLAND?!?!11

Je wilt het gewoon niet snappen :O :W
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:53:15 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:50 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als je bij een vriend blijft logeren voor een weekje en op de logeerkamer staat een dvd speler die hij nooit gebruikt. En je laat de dvd speler staan maar gebruikt hem wel om gedurende de week wat films op te kijken, heb je dan ook de dvd speler gestolen?

Beetje kromme redenatie.
Dit is feitelijk joy-riding of gebruiksdiefstal.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:57:08 #141
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_100680445
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit is feitelijk joy-riding of gebruiksdiefstal.
We wonen in Nederland, niet in Belgie.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:58:16 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680477
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:57 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

We wonen in Nederland, niet in Belgie.
Uw punt?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:59:44 #143
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_100680514
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uw punt?
Dat dit in NL gewoon mag en niet als diefstal wordt gekenmerkt.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:05:41 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680654
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dat dit in NL gewoon mag en niet als diefstal wordt gekenmerkt.
Die vriend van je kan wel degelijk een aanklacht tegen jou indienen, want doorslaggevend is niet of het goed stoffelijk is, maar of het dezelfde eigenschappen heeft als een stoffelijk goed (het goed moet een bepaalde waarde vertegenwoordigen en het bezit van het goed strekt tot enig voordeel).
pi_100680715
Typisch (en verontrustend) dat er nog steeds een paar mensen zijn die elke uitwas van het kapitalisme goed menen te moeten praten...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09:20 #146
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_100680754
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die vriend van je kan wel degelijk een aanklacht tegen jou indienen, want doorslaggevend is niet of het goed stoffelijk is, maar of het dezelfde eigenschappen heeft als een stoffelijk goed (het goed moet een bepaalde waarde vertegenwoordigen en het bezit van het goed strekt tot enig voordeel).
Het grote verschil tussen NL en BE wetgeving zit in het woordje 'toe-eigenen'. Je eigent jezelf die dvd speler niet toe, je neemt het niet in bezit. Je gebruikt het slechts. Net als krakers het huis 'gebruiken' en niet in bezit nemen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09:30 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680761
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:08 schreef Sicstus het volgende:
Typisch (en verontrustend) dat er nog steeds een paar mensen zijn die elke uitwas van het kapitalisme goed menen te moeten praten...
Wat is het uitwas?
pi_100680774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is het uitwas?
Dat waar het bijvoorbeeld in dit topic over gaat.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:11:42 #149
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680816
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen NL en BE wetgeving zit in het woordje 'toe-eigenen'. Je eigent jezelf die dvd speler niet toe, je neemt het niet in bezit. Je gebruikt het slechts. Net als krakers het huis 'gebruiken' en niet in bezit nemen.
Ze nemen het woongenot echter wel. Wil er sprake zijn van een strafbare diefstal in de zin van artikel 310 (Sr) dan moet onder meer bewezen worden dat er sprake is geweest van wegneming van een goed. Dit hoeft niet een fysiek goed te zijn.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:12:34 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100680845
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:10 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat waar het bijvoorbeeld in dit topic over gaat.
Ik zie geen uitwas. De enige uitwassen die ik hier zie zijn socialisten die diefstal willen goedpraten of geweld legitimeren jegens de rechtmatig eigenaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')