quote:Engelse politie valt huizen binnen
De Londense politie is vanochtend vroeg begonnen met woninginvallen in verband met de rellen. Er worden ruim honderd arrestatiebevelen uitgevoerd.
De afgelopen dagen werden alleen in de Britse hoofdstad al meer dan duizend mensen opgepakt in verband met de onlusten. Ruim 400 van hen zijn al aangeklaagd.
Om de rechtszaken te behandelen, waren drie Londense rechtbanken de hele nacht open.
quote:Relatieve rust in Britse steden
LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden
Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.
Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.
Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.
Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:Slachtoffers herdacht in Birmingham
In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.
Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat
De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.
In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:17 schreef MrJones het volgende:
[..]
Eigenlijke TS zit de OP nog over te typen.
quote:Hulk Hogan weet oplossing rellen Londen
AMSTERDAM - Hulk Hogan denkt dat hij een goede oplossing heeft om de rellen in Londen te stoppen.
Volgens Hulk Hogan is het een uitstekend idee om de rellen in Londen de kop in te drukken door een aantal worstelaars op de relschoppers af te sturen. Dit vertelde Hulk aan BBC Radio 5.
"Ik hoorde zojuist wat er allemaal gebeurt op straat en ik denk dat er een beetje Hulkamania nodig is. Benen breken en mensen schoppen met laarzen om zo een einde maken aan de onrust. Uiteindelijk moeten we die jongens te grazen nemen, ze door elkaar schudden en ervoor zorgen dat ze ermee ophouden."
Hulk deed deze weinig intelligente uitspraken omdat hij "alles wil doen voor zijn Britse Hulkamania's".
Jazeker joepie, dat geeft de productiemaatschappij een reden om het niet uit te zenden wanneer iemand hierom verzoekt.quote:
Zoiets, als maar duidelijk is dat je geen toestemming geeft voor het -uitzenden- van de beelden. En dat juridische stappen volgen wanneer je wel op TV te zien bent.quote:[..]
Het kost u zus en zoveel geld als u dit niet uitzendt, dus doe maar niet. Zoiets?
Je gaat een beetje langs mijn punt heen. Het gaat erom dat het bijna niet te doen is om jou volledig onherkenbaar te maken. En dat is mooi, want dat betekend dat zij het niet durven uit te zenden als jij duidelijk maakt dat daar gevolgen aan zitten.quote:[..]
Ze doen niet eens een serieuze poging. Maar daar zijn het reclameblokverkopers voor. Het probleem is dat de politie hiervoor de hoer speelt en daartoe bevoegdheden misbruikt die daarvoor niet gegeven zijn. Op straat mag je filmen, en als je niet gefilmd wil worden loop je weg of rij je weg. Maar als de politie je een stopbevel heeft gegeven dan mag je niet wegrijden, en degene die je komt filmen hebben ze zelf meegenomen op de achterbank.
Duur watertjequote:At court in Camberwell. Guy who stole a £3.50 case of bottled water in riots just got three months in jail.
quote:Here's a little reaction to Cameron's statement from the civil liberties group Big Brother Watch.
The group's director, Daniel Hamilton, says:
While the prime minister was right to respond to the public's call for tough action against looters, the government must avoid the temptation to engage in populist authoritarianism.
"Restricting the ability of people to communicate via social networks, imposing curfews and outlawing the wearing of face-masks are tactics more reminiscent of Mubarak's Egypt than 21st century Britain.
"The police must be given the power to effectively do their job, including the ability to use force where absolutely necessary. Tougher sentences must also be imposed on those committing public order crimes."
Nederland heeft plek zat. We importeren ook Belgen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu de eerste veroordelingen er door komen, lijkt het mij dat er bizarre situaties in de gevangenissen gaan ontstaan. Waar laat je pakweg 1000 man bovenop de normale aanvoer gevangenen?
Zoveel luxe gun ik ze niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nederland heeft plek zat. We importeren ook Belgen.
quote:A 12-year-old looter was this morning sentenced just yards away from the Sainsbury's he took a bottle of wine from during Manchester's riots on Tuesday night.
Sitting outside court, his 33-year-old mother insisted he was sorry. The child giggled and repeatedly said he "didn't know" why he took the bottle, before being handed a nine-month referral order at the court.
quote:Manchester Metropolitan University computing student Kumail Rizvi, 19, of Hill Lane, Manchester, came from a 'good stable home' and had no previous convictions. Yet he pleaded guilty to stealing two bangles and three rings worth £690 from jewellery shop Links of London in St Ann's Square, as well as a charge of affray.
His parents apparently had no idea he was in trouble. He admitted being both "ashamed and disgusted in himself". His solicitor tried to get him bailed; the judge refused, and set a date for him to be seen in Manchester crown court.
De meeste boefjes zijn onder de 16 en de kans is heel klein dat die celstraf krijgen. Ze hebben tenslotte alleen maar wat gejat of kapotgemaakt en niemand verwond en de meeste zijn pas voor de eerste keer gepakt.quote:
Laat ze maar helpen met de rotzooi opruimen. Het liefst met een opvallend kledingstuk aan, waardoor iedereen kan zien dat het een straf is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste boefjes zijn onder de 16 en de kans is heel klein dat die celstraf krijgen. Ze hebben tenslotte alleen maar wat gejat of kapotgemaakt en niemand verwond en de meeste zijn pas voor de eerste keer gepakt.
De meeste boefjes zijn boven de 16....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste boefjes zijn onder de 16 en de kans is heel klein dat die celstraf krijgen. Ze hebben tenslotte alleen maar wat gejat of kapotgemaakt en niemand verwond en de meeste zijn pas voor de eerste keer gepakt.
De tijdsgeest. Hard aanpakken, zero tolerance etc. etc. .... politie-agenten waren zelfs teleurgesteld in de lage straffen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:51 schreef speknek het volgende:
Vind de straffen soms redelijk overdreven. Hier krijg je echt geen taakstraf/reclassering van negen maanden voor een gestolen fles wijn.
Als je een fles wijn steelt en daarna de slijterij in brand steekt, verdien je toch meer dan een opgeheven vingertje.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:51 schreef speknek het volgende:
Vind de straffen soms redelijk overdreven. Hier krijg je echt geen taakstraf/reclassering van negen maanden voor een gestolen fles wijn.
Feit is dat ze mensen uitzenden die duidelijk hebben aangegeven dat niet te willen. Daarnaast is de zender niet onrechtmatig bezig, dus heeft het bij de rechter weinig kans.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jazeker joepie, dat geeft de productiemaatschappij een reden om het niet uit te zenden wanneer iemand hierom verzoekt.
Volgens mij lul je maar wat, eerlijk gezegd.quote:Zoiets, als maar duidelijk is dat je geen toestemming geeft voor het -uitzenden- van de beelden. En dat juridische stappen volgen wanneer je wel op TV te zien bent.
Zij claimen dat zij op straat mogen filmen. En dat is ook zo. Wat volgens mij niet rechtmatig is en in ieder geval een voorbeeld van de hufterige overheid is dat een agent zijn bevoegdheid je een stopbevel te geven gebruikt om te zorgen dat je gefilmd kan worden voor een tv-programma.quote:Je gaat een beetje langs mijn punt heen. Het gaat erom dat het bijna niet te doen is om jou volledig onherkenbaar te maken. En dat is mooi, want dat betekend dat zij het niet durven uit te zenden als jij duidelijk maakt dat daar gevolgen aan zitten.
Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je een fles wijn steelt en daarna de slijterij in brand steekt, verdien je toch meer dan een opgeheven vingertje.
Het gaat natuurlijk ook om de omstandigheden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:51 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ze zich een stuk onschuldiger voordoen dan ze werkelijk zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich een stuk onschuldiger voordoen dan ze werkelijk zijn.
Ooit gehoord van portretrecht?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Feit is dat ze mensen uitzenden die duidelijk hebben aangegeven dat niet te willen. Daarnaast is de zender niet onrechtmatig bezig, dus heeft het bij de rechter weinig kans.
[..]
Volgens mij lul je maar wat, eerlijk gezegd.
[..]
Zij claimen dat zij op straat mogen filmen. En dat is ook zo. Wat volgens mij niet rechtmatig is en in ieder geval een voorbeeld van de hufterige overheid is dat een agent zijn bevoegdheid je een stopbevel te geven gebruikt om te zorgen dat je gefilmd kan worden voor een tv-programma.
Maar waarom zou er dan geen rekening met de omstandigheden moeten worden gehouden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.
Hofstad heeft wat dat betreft gelijk...had iemand tijdens een normale dag een fles water gejat uit de supermarkt, dan was er een hele andere straf uitgekomen.
Wat is erger? Een meeloper zijn of zelf een crimineel worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar waarom zou er dan geen rekening met de omstandigheden moeten worden gehouden?
Het is juist zo erg geworden omdat er zoveel meelopers zijn. Zonder al die meelopers die 'alleen maar' een .... stelen, zou het niet zo massaal zijn geweest.
Sterker nog, ik weet wel wat het is.quote:
Als je daarmee wil zeggen dat ik ernaast zit mag je ook uitleggen waarom.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik weet wel wat het is.
Zag gisteren interviews met Britse jochies.... 15, 16 jaar misschien, en die hadden (naar eigen zeggen) ook nooit iets fout gedaan, maar nu ze gratis spullen konden krijgen, en de politie toch niets deed, deden ze mee met het rellen. Het kon ze niets schelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:47 schreef Kingstown het volgende:
Gelukkig alleen maar daders met een slechte opvoeding.
Dat is wat het "onherkenbaar maken" is, ze maken je niet onherkenbaar, ze maken dat je portretrecht niet geschonden wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als je daarmee wil zeggen dat ik ernaast zit mag je ook uitleggen waarom.
Als je een winkel plundert is 3 maanden wat mij betreft niet te hoog. Uiteindelijk heeft die persoon misschien alleen maar een flesje water meegenomen, maar iedereen die dat doet is wel medeverantwoordelijk voor deze hele toestand en daar mag best een goede straf tegenover staan. Dit is toch wel wat meer dan alleen maar een flesje water meepikken tijdens het winkelen, je mag alles er omheen ook wel meerekenen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.
Wat mij betreft gewoon zoveel mogelijk mensen aanhouden of op beeld vastleggen en alle kosten (schade, inzet hulpverleners, alles) verhalen op deze personen en/of hun ouders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Zag gisteren interviews met Britse jochies.... 15, 16 jaar misschien, en die hadden (naar eigen zeggen) ook nooit iets fout gedaan, maar nu ze gratis spullen konden krijgen, en de politie toch niets deed, deden ze mee met het rellen. Het kon ze niets schelen.
Tja, opportunisten.
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je een winkel plundert is 3 maanden wat mij betreft niet te hoog. Uiteindelijk heeft die persoon misschien alleen maar een flesje water meegenomen, maar iedereen die dat doet is wel medeverantwoordelijk voor deze hele toestand en daar mag best een goede straf tegenover staan. Dit is toch wel wat meer dan alleen maar een flesje water meepikken tijdens het winkelen, je mag alles er omheen ook wel meerekenen.
Je jat niet alleen een flesje water, je helpt ook mee met een zaak te plunderen. Dat is heel wat anders dan overdag, als de winkel open is, naar binnen gaan en stiekem een flesje meenemen (wat ook gewoon fout is, maar dat is geen plunderen, dit wel).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.
Snelrecht is over het algemeen ook niet echt een goede optie, je houd die lui mssn een paar weekjes van de straat, maar je kunt er ook allemaal claims aan je broek voor krijgen omdat er bijvoorbeel niet goed met procedures is omgesprongen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.
Sowieso kun je dit soort massaal snelrecht niet goed uitoefenen als je alle omstandigheden mee wil wegen, want dan was je veel langer bezig met elke zaak. Makkelijk scoren....meer is het niet.
Ze zijn niet voor plunderen veroordeeld....die mensen moeten nog voor de rechtbank verschijnen en zullen ongetwijfeld hogere straffen krijgen (terecht wmb)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je jat niet alleen een flesje water, je helpt ook mee met een zaak te plunderen. Dat is heel wat anders dan overdag, als de winkel open is, naar binnen gaan en stiekem een flesje meenemen (wat ook gewoon fout is, maar dat is geen plunderen, dit wel).
Ik denk dat ze gewoon een statement af willen geven. Dat de overheid nu met 2 maten meet. Tja... Ik kan er nou niet echt wakker van liggenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.
Hofstad heeft wat dat betreft gelijk...had iemand tijdens een normale dag een fles water gejat uit de supermarkt, dan was er een hele andere straf uitgekomen.
Ow, ik kan er ook niet wakker van liggen, maar ik vind het nogal duf en denk ook niet dat het gaat werken. Zal vooral het gevoel versterken dat je toch oneerlijk behandeld wordt, dus waarom zal je dan zelf eerlijk zijn?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon een statement af willen geven. Dat de overheid nu met 2 maten meet. Tja... Ik kan er nou niet echt wakker van liggen
Ja hoor, achteraf, als je al dingen gejat hebt, nog een beetje gaan zeuren dat het niet eerlijk is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow, ik kan er ook niet wakker van liggen, maar ik vind het nogal duf en denk ook niet dat het gaat werken. Zal vooral het gevoel versterken dat je toch oneerlijk behandeld wordt, dus waarom zal je dan zelf eerlijk zijn?
Ze kunnen toch ook gewoon hun benen spreiden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14458424engelse dames
Samenvatting its good fun, free alcohol, targeting rich people.
"The rich". Lokale winkels in achterstandswijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14458424engelse dames
Samenvatting its good fun, free alcohol, targeting rich people.
Als jij 5 km te hard rijdt en ze stoppen je voor 3 maanden in de gevangenis "vanwege de omstandigheden", dan zullen we hier allemaal gaan juichen voor je!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja hoor, achteraf, als je al dingen gejat hebt, nog een beetje gaan zeuren dat het niet eerlijk is.Zieligheidsindustrie gaat weer op volle toeren draaien.
In vergelijking zijn die ondernemers rijker.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:42 schreef MrJones het volgende:
[..]
"The rich". Lokale winkels in achterstandswijken.
Nou ja, dat is ook weer zo. Justice is served!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In vergelijking zijn die ondernemers rijker.
de normale aanvoer zal hier ook wel tussen zittenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu de eerste veroordelingen er door komen, lijkt het mij dat er bizarre situaties in de gevangenissen gaan ontstaan. Waar laat je pakweg 1000 man bovenop de normale aanvoer gevangenen?
En dan nog. Als je dan een dergelijk punt zou willen maken, dan moet je met z'n allen naar de City trekken en een paar bank- en overheidsgebouwen te lijf gaan. Dan sta je in ieder geval voor de 'juiste' deur.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja "its the goverments fault, conservatives" wat ze dan wel niet fout hebben gedaan komt niet aan de orde"it's showing the rich people we can do what we want"
En daar zit hem denk ik de krux, dat is wat ze willen niet werken en wel lol hebben. Erg simpel.
Er zijn opmerkelijk veel veroordeelden die wél een baan hebben en dat dit soort rellen altijd uitbreken als de conservatives aan de macht zijn is ook geen toeval.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja "its the goverments fault, conservatives" wat ze dan wel niet fout hebben gedaan komt niet aan de orde"it's showing the rich people we can do what we want"
En daar zit hem denk ik de krux, dat is wat ze willen niet werken en wel lol hebben. Erg simpel.
engeland klan je verdelen in upper class, middel class en lower/working class, iedereen die een winkel heeft zit dus in een hogere klasse dan waar die 2 toe behoren en hoort daardoor bij de rijkenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:46 schreef MrJones het volgende:
[..]
En dan nog. Als je dan een dergelijk punt zou willen maken, dan moet je met z'n allen naar de City trekken en een paar bank- en overheidsgebouwen te lijf gaan. Dan sta je in ieder geval voor de 'juiste' deur.
hooligan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
het zou wel een leuk spel zijn
ja zoiets hooligans storm over europe een rts met hooligansquote:
Valt best tegen, dat hooligans. Laatst nog een keertje geprobeert te spelen maar is zelfs als je het met andere RTS games uit die tijd vergelijkt onder de maat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
het zou wel een leuk spel zijn
Omdat linksfiguren er niet tegen kunnen als anderen aan de macht zijn?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:47 schreef Kingstown het volgende:
Er zijn opmerkelijk veel veroordeelden die wél een baan hebben en dat dit soort rellen altijd uitbreken als de conservatives aan de macht zijn is ook geen toeval.
Heb daar volgens mij nog ergens een illegaal kopietje van liggen.... Ben nooit ver gekomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja zoiets hooligans storm over europe een rts met hooligans
En niet vergeten om een paar aandelenmakelaars en -handelaren te molesteren en (hoofd)kantoren van multinationals in de fik te steken. Dán maak je een statement, in tegenstelling tot wanneer je je eigen woonwijk met de grond gelijk maakt...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:46 schreef MrJones het volgende:
[..]
En dan nog. Als je dan een dergelijk punt zou willen maken, dan moet je met z'n allen naar de City trekken en een paar bank- en overheidsgebouwen te lijf gaan. Dan sta je in ieder geval voor de 'juiste' deur.
Ja de jeugd van tegenwoordig is erg in de politiek geintreseed. HAHAHAquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat linksfiguren er niet tegen kunnen als anderen aan de macht zijn?
Illegaal?! 9 maanden cel!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb daar volgens mij nog ergens een illegaal kopietje van liggen.... Ben nooit ver gekomen.
Was nog die leuke tijd waarin je kopietjes maakte van elkaars games... En ik was nog minderjarig dus de internetpolitie kan me niks maken!quote:
Showtje maken voor de dombo's achter de tv.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:08 schreef Kingstown het volgende:
Video van de invallen die vandaag zijn gedaan bij vermoedelijke looters.
De hoeveel politie doet vermoeden dat men Al-Quada op heeft gerold.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja de jeugd van tegenwoordig is erg in de politiek geintreseed. HAHAHA
Hoor je het ook van iemand anders, Kingstown.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:47 schreef Kingstown het volgende:
Er zijn opmerkelijk veel veroordeelden die wél een baan hebben en dat dit soort rellen altijd uitbreken als de conservatives aan de macht zijn is ook geen toeval.
Met 12 man naar binnenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:08 schreef Kingstown het volgende:
Klopt, maar ja, de conservatives kijken ook niet op een paar deuren te ver als het om de rekening van de crisis gaat.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:46 schreef MrJones het volgende:
[..]
Nee totaal niet mee eens. Het is terecht dat het hier zwaarder gestraft wordt omdat je feitelijk medepleger ben van een veel groter iets, nml massale rellen en plunderingen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Individueel een misdaad plegen is dus minder erg als dat in groepsverband doen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee totaal niet mee eens. Het is terecht dat het hier zwaarder gestraft wordt omdat je feitelijk medepleger ben van een veel groter iets, nml massale rellen en plunderingen.
Het is nog maar afwachten ofdat ze daadwerkelijk zwaarder gestraft worden, voor het zelfde geld word er in het uiteindelijke proces meegenomen dat er snelrecht is toegepast en worden de dagen die men al in hectenis heeft gezeten vrijgescholden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee totaal niet mee eens. Het is terecht dat het hier zwaarder gestraft wordt omdat je feitelijk medepleger ben van een veel groter iets, nml massale rellen en plunderingen.
quote:
Niet perse maar ik vind dat je best de context van de rellen en plunderingen mee mag nemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Individueel een misdaad plegen is dus minder erg als dat in groepsverband doen?
Maar als je niet oud genoeg volgens de wet bent, kan iedereen zo hoog springen als ze willen en zou je deze wet toch echt eerst aan moeten passen voordat dat men ze werkelijk in de bak kan gooien(als dat al mogelijk is met terugwerkende kracht).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Op de BBC net wat beelden,
Kids die hebben geplunderd lopen weer vrij nadat ze toegegeven hebben geplunderd te hebben. WTF, opsluiten die hap. Als je oud genoeg bent te rellen ben je oud genoeg voor de lik.
quote:
Goedemiddag, staat de koffie al klaar?quote:
Voor de moord op Jamie Bulger zijn toendertijd twee jongens van 10 en 11 als volwassenen berecht. Misschien is dat ook mogelijk voor ( veel ) lichtere vergrijpen, v.a 10 jaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is nog maar afwachten ofdat ze daadwerkelijk zwaarder gestraft worden, voor het zelfde geld word er in het uiteindelijke proces meegenomen dat er snelrecht is toegepast en worden de dagen die men al in hectenis heeft gezeten vrijgescholden.
Daarnaast kan Cameron wel heel makkelijk beweren dat deze pubers als volwassenen berecht moeten worden, maar daar is volgensmij meer voor nodig, aanpassing van wetten bijvoorbeeld.
Ja als volwassenen ja maar ze zijn al na een paar jaar vrijgekomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Voor de moord op Jamie Bulger zijn toendertijd twee jongens van 10 en 11 als volwassenen berecht. Misschien is dat ook mogelijk voor ( veel ) lichtere vergrijpen, v.a 10 jaar.
Wat ben jij genuanceerd de laatste dagen. Moet ik me zorgen gaan maken ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet perse maar ik vind dat je best de context van de rellen en plunderingen mee mag nemen.
Dat is niet zo vreemd trouwens, want iemand bv het leven ontnemen wordt ook anders gestraft afhankelijk vd context (doodslag/moord/noodweer).
Ik BEN vrij genuanceerd. Maar dat betekent niet dat je alles moet doodnuanceren tot een grijze pulp.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wat ben jij genuanceerd de laatste dagen. Moet ik me zorgen gaan maken ?
Klopt, want dat is ongenuanceerdquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik BEN vrij genuanceerd. Maar dat betekent niet dat je alles moet doodnuanceren tot een grijze pulp.
Heeft 1 van de daders niet zelfmoord gepleegd? (gaat nu zelf even zoeken)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja als volwassenen ja maar ze zijn al na een paar jaar vrijgekomen.
quote:An 11-year-old girl arrested during rioting smirked and refused to apologise to a judge when she appeared in court this morning.
Nottingham magistrates heard the youngster had not yet began senior school having finished at primary school only last month.
The court heard the defendant, who can't be named because of her age, had travelled 16 miles on Tuesday from her foster home in Shirebrook, Derbyshire, to Nottingham city centre.
Prosecutor Sumaiya Saeedullah said the girl was in a MacDonald's restaurant in the centre of Nottingham with a friend at around 7pm when she heard talk of there being a riot.
Ms Saeedullah said the defendant later told police she had been in a 'happy mood' because she was about to take part in a riot.
She left the fast food restaurant and joined a group of about 30 males and three other girls. Most of them masked their faces with bandannas. The prosecutor described what happened next as 'a large scale rampage'.
The 11-year-old was seen by witnesses hurling stones at shop windows. They gave a description of the girl to police who arrested her on Milton Street in Nottingham city centre between 11.30pm and midnight on Tuesday.
She had been in custody until her court appearance this morning.
District Judge Morris Cooper heard the mixed race girl, who looks older than her age, made full admissions to police after she had been arrested.
She told officers she had been 'egged on' by others present, grabbed stones from a plant pot and hurled them at two fashion shop windows, New Look and Flannels.
During the interview she told police that she knew she was taking part in a serious disturbance but 'wasn't bothered'.
She told police: 'I knew it was going to be bad, I just went along with everyone else. I knew I could get into serious trouble but none of us thought we were going to get caught.'
The court heard she had received a caution for criminal damage in 2010.
During the proceedings she at times laughed and chatted with two male security guards who sat with her in the dock behind a glass panel.
Judge Cooper asked the girl's solicitor, Lauren Manuel: 'Does she have any indication how serious this is?' to which Ms Manuel replied: 'She now realises it was more than just messing about. Her understanding of what happened is limited because of her age.'
Meer op de website
Ach gos, spierballen vertoon om te maskeren dat toen ze nodig waren ze er niet waren cq niet ingrepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:08 schreef Kingstown het volgende:
Na 8 jaar en 1 is er weer opgepakt ivm een zedendelict, gedacht wordt aan iets met kinderporno.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja als volwassenen ja maar ze zijn al na een paar jaar vrijgekomen.
Er is gewoon toegegeven dat de politie fouten heeft gemaakt hoor, dat wordt niet onder stoelen of banken geschoven.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach gos, spierballen vertoon om te maskeren dat toen ze nodig waren ze er niet waren cq niet ingrepen.
En zo wordt de bevolking weer in slaap gesust.
Schijnveiligheid!
quote:Update Into Murder Investigation
11 August 2011
Detectives investigating the death of three men following a road traffic collision in Birmingham yesterday morning (August 10) have arrested a further three people on suspicion of murder.
They are a youth aged 16, a youth aged 17 and a man aged 26 all from Birmingham
A 32-year-old man who was arrested on suspicion of murder following the incident, has been bailed while further enquiries are ongoing.
The incident took place in Dudley Road, Winson Green in the early hours of Wednesday morning.It's understood the three man who died - aged 31, 30 and 20 - were on foot in Dudley Road in the Winson Green area of the city when they were in collision with a car. All later died from their injuries in hospital.
Enquiries into the collision are ongoing-Anyone who witnessed the collision or has information in connection with the incident is asked to contact West Midlands Police on 0345 113 5000
Even, wat héb je aan dat toegeven? Hmm?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Er is gewoon toegegeven dat de politie fouten heeft gemaakt hoor, dat wordt niet onder stoelen of banken geschoven.
Bam! Aanpakken dat tuig.quote:
Als ik dit lees ben ik zo een voorstander van model Singapore.quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En waar zijn de ouders in het hele verhaal?
Weinig ouders vermoed ik zo.quote:from her foster home in Shirebrook
Pimlico is trouwens bepaald geen slechte wijk, dus zo slecht zal dit jochie het niet hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:08 schreef Kingstown het volgende:
Het ging mij er om dat ze dus niet maskeren dat ze iets fout hebben gedaan, wat je daar beweerde.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even, wat héb je aan dat toegeven? Hmm?
Makkelijk toch?
quote:Bernard Moore (born 23/03/1965), of Ridgwood Avenue, Monsall, jailed for 20 weeks for assaulting a police officer
Ik ben een andere mening toegedaan, ik denk dat 'men' ( wie dat dan ook moge zijn) doorheeft dat het toch wel verdomde makkelijk gegaan is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:35 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat ze dus niet maskeren dat ze iets fout hebben gedaan, wat je daar beweerde.
En liever dat ze nu inzien dat het volgende keer anders moet, dan dat ze volgende keer weer precies hetzelfde beginnen. Dus in dat opzicht...
quote:Eoin Flanagan (born 01/01/1983), of Carson Road, Burnage, jailed for eight months for stealing clothes
Als de korpchef en de vice korpschef van rotterdam morgen opstappen vanwege een of ander schandaal, dan zijn er over 2 weken ook geen capabele vervangers die de coordinatie even op zich kunnen nemen als er in bepaalde wijken grootschalige rellen uit breken om een of andere reden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach gos, spierballen vertoon om te maskeren dat toen ze nodig waren ze er niet waren cq niet ingrepen.
En zo wordt de bevolking weer in slaap gesust.
Schijnveiligheid!
Ik vermoed dat de UK politie in het vervolg sneller en harder mag ingrijpen en de evt relschoppers dit ook (te) weten (komen).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben een andere mening toegedaan, ik denk dat 'men' ( wie dat dan ook moge zijn) doorheeft dat het toch wel verdomde makkelijk gegaan is.
Dit zakt weg, nog wat politiek geleuter, spierballenvertoon en in feite verandert er niets.
Niet dat ik dat hoop, m'n zoon woont er immers, maar ik ben er niet gerust op.
Yvonne, zag je net in de HP staanquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben een andere mening toegedaan, ik denk dat 'men' ( wie dat dan ook moge zijn) doorheeft dat het toch wel verdomde makkelijk gegaan is.
Dit zakt weg, nog wat politiek geleuter, spierballenvertoon en in feite verandert er niets.
Niet dat ik dat hoop, m'n zoon woont er immers, maar ik ben er niet gerust op.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:43 schreef Darklight het volgende:
[..]
Yvonne, zag je net in de HP staan
Ik help het je hopenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik woon er zelf dus zit er ook niet echt op te wachten.
We zullen zien, ik neem aan de politie hier echt wel iets uit meeneemt, in positieve zin.
Ja, van 5 augustus, verleden week iddquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van verleden week was dat
En je leest HP
Jep, hij heeft helemaal gelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wel helemaal eens met die speech van Cameron daarnet:
- Volk dat hun mond vol heeft van rechten maar nooit over verplichtingen wil horen.
- Volk dat hun kinderen niet opvoed, ze geen onderscheid tussen goed en kwaad en een moraal leert
- Volk dat hun kinderen door scholen laten opvoeden: die kinderen die niet eens weten wat een boek is op school laten aandraven de 1e dag.
- Volk dat een uitkering krijgt van zijn medeburgers maar gaat slopen en rellen verdient die uitkering niet.
Voor Cameron komen deze rellen nou niet echt ongelukkig zo net na het News of the World schandaal.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wel helemaal eens met die speech van Cameron daarnet:
- Volk dat hun mond vol heeft van rechten maar nooit over verplichtingen wil horen.
- Volk dat hun kinderen niet opvoed, ze geen onderscheid tussen goed en kwaad en een moraal leert
- Volk dat hun kinderen door scholen laten opvoeden: die kinderen die niet eens weten wat een boek is op school laten aandraven de 1e dag.
- Volk dat een uitkering krijgt van zijn medeburgers maar gaat slopen en rellen verdient die uitkering niet.
Fijn als je gelijk hebt en de steden liggen in puin.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, hij heeft helemaal gelijk.
Wat NotW en haar uitgever aangaat hebben alle partijen in de UK hele EU boterbergen op het hoofd. Labour zat er in haar regeerperiode ook vuistdik in bij Murdochquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor Cameron komen deze rellen nou niet echt ongelukkig zo net na het News of the World schandaal.
Jij bent toch die klapjostie die Libie helemaal te gek vond met haar commentaar op de rellen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Fijn als je gelijk hebt en de steden liggen in puin.
Gelijk hebben is totaal niet interessant.
Geef de BNW'ers nou geen nieuwe ideeën.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor Cameron komen deze rellen nou niet echt ongelukkig zo net na het News of the World schandaal.
Libië was erg grappig ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent toch die klapjostie die Libie helemaal te gek vond met haar commentaar op de rellen?
Ik vond het ook wel geestig. Als je dan toch een harteloze dictator ben, vind ik het in ieder geval wel fijn als je zelfspot kentquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent toch die klapjostie die Libie helemaal te gek vond met haar commentaar op de rellen?
Vragen om een no-fly zone boven de UK als Libië zijnde...geniaal toch!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel geestig. Als je dan toch een harteloze dictator ben, vind ik het in ieder geval wel fijn als je zelfspot kent
Dat was idd ook lol, maar goed...sommige mensen zijn zo zuur/serieus dat ze daar niet om kunnen lachen. Ook goed.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik kon om Iran ook wel glimlachen eigenlijk.
Ja ik was net te laat zag net ze laatste zin.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:11 schreef StephanL het volgende:
Die gast waarvan de rugtas werd leeggeroofd was net even te zien op Skynews
Dat hij was geschokt door de leeftijd van diegene die daar om hem heen stonden. Waren allemaal middelbare scholieren. Verder heeft hij zijn moeder gesproken en gaat het verder wel goed met hem.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:28 schreef Kvdijk het volgende:
[..]
Ja ik was net te laat zag net ze laatste zin.
Had ie nog wat te vertellen?
Zij bedenkt toch net zo goed allerlei excuses in dat artikel? Dat het aan de opvoeding zou liggen etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:29 schreef De_Nuance het volgende:
Alle Britse (Europese) aandacht zou moeten gaan naar deze vlijmscherpe analyse over #UKRiots van bevlogen docente: http://t.co/x5j9TEz
Alles begint bij opvoeding.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:37 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Zij bedenkt toch net zo goed allerlei excuses in dat artikel? Dat het aan de opvoeding zou liggen etc.
Ik las ergens een artikel dat in 1 van de eerst getroffen wijken van Londen 60% van de kinderen een 1-ouder gezin heeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alles begint bij opvoeding.
En vaderdag in die wijken is ook zeker een erg verwarrende dag?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik las ergens een artikel dat in 1 van de eerst getroffen wijken van Londen 60% van de kinderen een 1-ouder gezin heeft.
Dat heb ik ook een deel van m'n jeugd gehad, maar je ziet mij ook geen televisie uit een brandende winkel trekken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik las ergens een artikel dat in 1 van de eerst getroffen wijken van Londen 60% van de kinderen een 1-ouder gezin heeft.
Wel verdacht dat je daar nu rondhangt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:18 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een deel van m'n jeugd gehad, maar je ziet mij ook geen televisie uit een brandende winkel trekken.
Gedoneert.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:01 schreef Kingstown het volgende:
Een website voor de oude meneer met zijn kappershop.
Iedereen die het zo zielig vond voor hem de afgelopen dagen heeft nu de kans om niet alleen de mond, maar ook de portemonnee te laten spreken.
Doneer Flink!
[ afbeelding ]
http://keepaaroncutting.blogspot.com/
Wel een mooie collectie council flats, dus niet enorm verrassend. Kereltje is wel duidelijk onderweg geweest om zooi te trappen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:34 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Pimlico is trouwens bepaald geen slechte wijk, dus zo slecht zal dit jochie het niet hebben.
Ach, na 6 jaar Engeland moet ik toegeven dat de gemiddelde koter uit Tottenham verdomd weinig kansen heeft. Dat hou je natuurlijk altijd met arme gezinnen, maar in Engeland is de situatie wel verdomd waardeloos. Na een paar generaties krijg je dan dit soort verneukte jongeren. Iedereen houdt altijd zijn individuele verantwoordelijkheid, maar er is een reden waarom dit soort pauperwijken ontstaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is natuurlijk allemaal de schuld van het sociale onrecht...
Bankiers hebben in een jaar miljoenen keren zoveel gejat als deze kneuzen. Komen die ook uit een kut wijk?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, na 6 jaar Engeland moet ik toegeven dat de gemiddelde koter uit Tottenham verdomd weinig kansen heeft. Dat hou je natuurlijk altijd met arme gezinnen, maar in Engeland is de situatie wel verdomd waardeloos. Na een paar generaties krijg je dan dit soort verneukte jongeren. Iedereen houdt altijd zijn individuele verantwoordelijkheid, maar er is een reden waarom dit soort pauperwijken ontstaan.
Allemaal redenen voor crimineel gedrag of allemaal excuses om niet je best te doen in de maatschappij? Of beide misschien?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wel verdacht dat je daar nu rondhangt.![]()
Woonde je ook in een wijk waar 60% een 1-ouder gezin had? Het heeft natuurlijk allemaal met elkaar te maken en is complexer dan 1 issue er uit halen. Sociale onderklasse, achterstandsbuurt, jong kids krijgen, laag inkomen, veel 1-ouder gezinnen hangt allemaal met elkaar samen.
Nee, maar ze doen vandaag niet mee met plunderen, of wel? Elke sociale klasse zijn eigen misdaad. En bankiers zijn de bom, dat je het weet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bankiers hebben in een jaar miljoenen keren zoveel gejat als deze kneuzen. Komen die ook uit een kut wijk?
En ook een miljoen keer meer opgebracht.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bankiers hebben in een jaar miljoenen keren zoveel gejat als deze kneuzen. Komen die ook uit een kut wijk?
Precies, en ze hebben mij niet direct geïrriteerd of voor het oog van camera's mijn normen en waarden geschonden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ook een miljoen keer meer opgebracht.
Bwoah...ik denk dat in dat soort omstandigheden meer criminaliteit voorkomt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:35 schreef 16meter het volgende:
[..]
Allemaal redenen voor crimineel gedrag of allemaal excuses om niet je best te doen in de maatschappij? Of beide misschien?
Er zijn foute bankiers dus alle bankiers zijn fout?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zouden 24/7 camerabeelden moeten hebben van de financiële plunderaars!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:43 schreef waht het volgende:
[..]
Precies, en ze hebben mij niet direct geïrriteerd of voor het oog van camera's mijn normen en waarden geschonden.
En daarom moesten de banken dus met belastinggeld overeind gehouden worden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat voornamelijk lucht bleek te zijn... maar de bonussen waren al binnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, want dan waren er geen miljarden verdwenen waar anderen voor op mogen draaien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:54 schreef Drive-r het volgende:
Dat zou er vrij saai uitzien. Maar die beelden zijn er wel, elke bank filmt bijna elke bankier fucking continue.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:00 schreef Drive-r het volgende:
Jawel. Ik heb mezelf jaren geergerd aan die klote camera boven m'n hoofd. Maar wat verwacht je te zien? Iemand die elke dag een koffer met biljetten mee naar huis sleept?
Zo lang de bankier tijdens zijn bezigheden geen ruiten intikt of politie-agenten aanvalt zal er niemand wakker om liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zouden 24/7 camerabeelden moeten hebben van de financiële plunderaars!
Veel energie?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn foute bankiers dus alle bankiers zijn fout?
Jij bent een beetje een omgekeerd spaarlampje, veel energie, geen groot licht.
Dag pensioentje?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:03 schreef waht het volgende:
[..]
Zo lang de bankier tijdens zijn bezigheden geen ruiten intikt of politie-agenten aanvalt zal er niemand wakker om liggen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij bent een beetje een omgekeerd spaarlampje, veel energie, geen groot licht.
Ach, er zijn ergere problemen dan een of andere egoïstische bankier.quote:
Ja, normaal sterven dat soort inteeltfamilies en kanslozen gewoon af en gaat de maatschappij door. We zijn teveel bezig om kanslozen hetzelfde leven te bieden, dus echte urgentie om uit die troep te komen is er niet. Als je denkt dat het niet kan en je sterft niet van de honger, ja dan ga je maar lopen kutten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, na 6 jaar Engeland moet ik toegeven dat de gemiddelde koter uit Tottenham verdomd weinig kansen heeft. Dat hou je natuurlijk altijd met arme gezinnen, maar in Engeland is de situatie wel verdomd waardeloos. Na een paar generaties krijg je dan dit soort verneukte jongeren. Iedereen houdt altijd zijn individuele verantwoordelijkheid, maar er is een reden waarom dit soort pauperwijken ontstaan.
Klopt. De kleptocratische elite komt overal mee weg.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:03 schreef waht het volgende:
[..]
Zo lang de bankier tijdens zijn bezigheden geen ruiten intikt of politie-agenten aanvalt zal er niemand wakker om liggen.
Uhu 30 verbrande huizen en een paar bedrijfjes die failliet zijn gegaan zijn veel belangrijker dan de honderdduizenden tent city bewoners in de VS alleen al. More to come soon!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:09 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, er zijn ergere problemen dan een of andere egoïstische bankier.
Uhu honderdduizenden tent city bewoners zijn veel belangrijker dan die miljoenen hongerige in Afrika alleen al. More to come soon!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Uhu 30 verbrande huizen en een paar bedrijfjes die failliet zijn gegaan zijn veel belangrijker dan de honderdduizenden tent city bewoners in de VS alleen al. More to come soon!
Dat je terug komt op dit punt zodra jezelf in een tent zitquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uhu honderdduizenden tent city bewoners zijn veel belangrijker dan die miljoenen hongerige in Afrika alleen al. More to come soon!
Oftewel, wat is nou je punt?
Dat mensen het minder erg vinden als iemand in een net pak hun hele pensioen en spaargeld afpakt op een moeilijk volgbare manier Ze hebben namelijk grotere problemen. Een ingeslagen ruit door een straatschoffie bijvoorbeeld! STUUR HET LEGER EROPAF SCHIET MET SCHERP OMG!!!!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uhu honderdduizenden tent city bewoners zijn veel belangrijker dan die miljoenen hongerige in Afrika alleen al. More to come soon!
Oftewel, wat is nou je punt?
Waar jij dan weer op terugkomt als je winkel kapot is geslagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:46 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat je terug komt op dit punt zodra jezelf in een tent zit
De kleptocratische onderlaag evenwel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt. De kleptocratische elite komt overal mee weg.
Net of ze stelen. Ze zijn gewoon incompetent. Maar goed, mensen zouden vrij moeten zijn om alle pensioenregelingen te weigeren. Gewoon zelf sparen als je van je oude dag wil genieten. Spaar je niet, heb je dikke vette pech.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat mensen het minder erg vinden als iemand in een net pak hun hele pensioen en spaargeld afpakt op een moeilijk volgbare manier Ze hebben namelijk grotere problemen. Een ingeslagen ruit door een straatschoffie bijvoorbeeld! STUUR HET LEGER EROPAF SCHIET MET SCHERP OMG!!!!
Speculanten zijn veel nuttiger voor een samenleving dan de gemiddelde arbeider.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Al ben ik het wel met hem eens dat mensen die speculeren op de beurs zonder uitzondering gore klootzakken zijn.
De heren van Goldman zijn betrapt op wedden tegen de eigen klanten. Dat is toch wel stelen hoor. En de ponzi schemes van de andere banken zijn geen haar beter dan stelen of niet soms?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Net of ze stelen. Ze zijn gewoon incompetent. Maar goed, mensen zouden vrij moeten zijn om alle pensioenregelingen te weigeren. Gewoon zelf sparen als je van je oude dag wil genieten. Spaar je niet, heb je dikke vette pech.
Zo kunnen die cornholio's ook niet met zoveel geld gaan lopen kutten. Hier wat geld, daar wat geld, commissietje hier, salarisje daar. Onoverzichtelijke brei van kneuzerigheid waar je geld verdampt.
Ja vreselijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De heren van Goldman zijn betrapt op wedden tegen de eigen klanten. Dat is toch wel stelen hoor. En de ponzi schemes van de andere banken zijn geen haar beter dan stelen of niet soms?
Zeker, dat is drankmisbruik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je een fles wijn steelt en daarna de slijterij in brand steekt, verdien je toch meer dan een opgeheven vingertje.
STUUR HET LEGER EROPAF SCHIET MET SCHERP OMG!!!!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja vreselijk.
...
En nu?
Ofdat ik daar zo blij mee moet zijn?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:29 schreef De_Nuance het volgende:
Tofik Dibi vind het artikel dat Yvonne zo leuk vind ook baas
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef ZuidGrens het volgende:
Het is dus nog altijd rustig...verwacht dat we niet veel topics meer vol hoeven te lullen
Ach de Fransen namen ook een pauze. Over een week is de handleiding van hun nieuwe tosti apparaat ontcijfert door iemand die groep 3 heeft afgemaakt en dan kunnen ze met hernieuwde energie weer los.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef ZuidGrens het volgende:
Het is dus nog altijd rustig...verwacht dat we niet veel topics meer vol hoeven te lullen
Mja maar volgende week gaan de agentjes weer naar huis en dan zet iemand weer wat op facebook en opeens staan er weer duizend jongeren in de straten. (zijn de elektronica winkels ook weer gevuld)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:21 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het percentage daadwerkelijk tuig in de banlieus veel groter. In londen lijkt twintig procent gangbanger en tachtig procent meeloper. Nu de politie optreedt houden al die opportunistische plunderaars het weer voor gezien. Ik denk dat het wel redelijk over is nu.
En nu zijn er rellen uit voort gekomenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja vreselijk.
...
En nu?
Tofik is een echte G man, tuurlIjk moet je blij zijn!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ofdat ik daar zo blij mee moet zijn?
Godzijdankquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef ZuidGrens het volgende:
.....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach de Fransen namen ook een pauze. Over een week is de handleiding van hun nieuwe tosti apparaat ontcijfert door iemand die groep 3 heeft afgemaakt en dan kunnen ze met hernieuwde energie weer los.
quote:Zware straffen voor plunderaars Engeland
ANP/Redactie − 12/08/11, 02:34
Zes maanden cel voor het stelen van flesjes water uit de supermarkt, of voor het ogenschijnlijk van plan zijn om te gaan plunderen. Dit is de nieuwe realiteit in Engeland, waar rechters extra zware straffen opleggen aan arrestanten betrokkenen bij de rellen en plunderingen van deze week. Dat berichten Britse media.
In de zaken tegen de opgepakte relschoppers worden straffen opgelegd die normaal gesproken niet snel zouden voorkomen. Zo kreeg een 23-jarige student met blanco strafblad 6 maanden cel voor het stelen van zes flesjes water bij supermarkt Lidl in Zuidoost-Londen. Een man die met bivakmuts en lege vuilniszak op weg was naar de plaats waar rellen plaatsvonden, werd eveneens tot 6 maanden celstraf veroordeeld.
Diefstal collectebus
Britse rechters willen daarmee een voorbeeld stellen. De rechter in de zaak tegen de waterdief zei dat de achtergrond van maatschappelijke onrust een verzwarende omstandigheid was.
Een onderzoeksrechter in Manchester noemde het stelen van een collectebus met 50 pond voor een kankerfonds 'waarschijnlijk de laagste en meest verachtelijke misdaad waar ik vandaag mee te maken had'. De 30-jarige verdachte heeft schuld bekend aan inbraak en diefstal en moet over enkele weken voor de politierechter verschijnen.
Arrestatiegolf
De politie in Londen heeft sinds de eerste rellen zaterdag uitbraken 1009 mensen gearresteerd in de Britse hoofdstad, van wie er 464 zijn aangeklaagd. Zeker 186 agenten zijn gewond geraakt tijdens de onlusten.
In andere Britse steden waar rellen uitbraken werden in totaal meer dan 500 arrestaties verricht.
Kritiek
De politie kreeg er flink van langs van premier David Cameron: 'Er waren te weinig agenten op straat en de strategieën die ze gebruikten werkten niet.' De politie in Londen kreeg na de eerste rellen de beschikking over 16.000 manschappen, ongeveer 60 procent van het Britse politieapparaat. Dit aantal blijft tot en met het weekeinde inzetbaar om nieuwe rellen te voorkomen.
De brandweer werd meer dan 1700 keer gebeld.
Wat een racist die gast. Is toch grappig, ik zou toch wel willen zien wat er gebeurt als een blanke hetzelfde roept tussen een grote groep zwarten. Hij moet ook telkens zijn eigen foutieve logica opvullen met niet onderbouwde onderbuikgevoelens. Sneu is dat. Maar omdat het een donkere racist is, krijgt hij veel thumbs up op YT.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mja maar volgende week gaan de agentjes weer naar huis en dan zet iemand weer wat op facebook en opeens staan er weer duizend jongeren in de straten. (zijn de elektronica winkels ook weer gevuld)
Boze negert.
Als je niet herkend wil worden, kan dat gewoon hoor. Bivakmuts doet wonderen. Het zijn geen camera's die door kleding kunnen kijken of om het hoekje kunnen. Weet niet hoe ze dat precies gemarket hebben qua facial recognition maar het lijkt mee eerder handig als je bijvoorbeeld wil weten hoe dingen zijn voorgevallen. Niet alleen getuigeverklaringen maar gewoon beelden van het geheel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:26 schreef Schenkstroop het volgende:
En nu is er op het neiuws dat de rellen kunne overwaaien naar NL en Amerika. Ehh... stemmingmakerij en bankmakerij wellicht?
Nog iets. Die facial recognition cameras die zijn toch zo goddeloos super, of is een hoodie afdoende voor "privacy when you're looting"?
niks te juichen natuurlijk, rechters moeten hun oren niet laten hangen naar de waan en heersende opinie van de dag.quote:
Kunnen ze niet gewoon gedumpt worden in China, als een soort gastarbeiders ofzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 05:17 schreef koffiekoekje het volgende:
Is het wel verstandig om vooral met gevangenisstraffen te gooien ipv. geldboetes? Gezien het kostenplaatje.
Racist? Zoveel verkeerd zegt hij niet. Ja af en toe slaat hij door, maar verder zegt hij echt niks fouts.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een racist die gast. Is toch grappig, ik zou toch wel willen zien wat er gebeurt als een blanke hetzelfde roept tussen een grote groep zwarten. Hij moet ook telkens zijn eigen foutieve logica opvullen met niet onderbouwde onderbuikgevoelens. Sneu is dat. Maar omdat het een donkere racist is, krijgt hij veel thumbs up op YT.Typisch.
quote:Gestolen laptop biedt kijkje in de ziel van Britse relschopper
Wat bespreekt een Britse relschopper met vrienden? Via zijn gestolen laptop kon de in Londen woonachtige Amerikaan Greg Martin (29) dat de afgelopen dagen op de voet volgen.
De tralies van zijn kelderwoning in West-Londen bleken tijdens de rellen van dinsdag niet bestand tegen een koevoet. Terwijl hij bij zijn vriendin sliep, raasde 'een tornado' door zijn slaapkamer. Zijn nieuwe Macbook Pro, een iPhone en 150 pond (171 euro) werden gestolen.
Wat de inbreker, de 20-jarige Soheil K., niet wist, was dat Martin, een computerbeveiliger, software had geïnstalleerd waarmee hij een eventuele dief kon traceren. Toen K. inlogde, werd het programmaatje Prey geactiveerd. Zonder flits of geluid maakte de ingebouwde camera talloze foto's - op de bank, op bed, met en zonder kleren. K. bleek praktisch om de hoek te wonen.
"Ik was op zakenreis en kreeg tijdens een etentje in Luxemburg ineens zijn lelijke grijns toegemaild", vertelt Martin per telefoon. Hij plaatste de foto op zijn Facebookpagina. "Dan moet je maar geen laptop stelen van een professionele hacker", schreef hij erbij.
Nadat de dief het internet opging, kreeg Martin om de vijf minuten mails met screenshots van bezochte websites. De informatie biedt een uniek inkijkje. Zo schept K. op dat de politie geen vat krijgt op de relschoppers. Uit een gesprek met een vriend blijkt dat hij afstand houdt tot de media omdat 'zijn mening dan verandert'. In plaats daarvan volgt hij Youtube-filmpjes van de rellen. Ook ziet hij een minidocumentaire over het einde der tijden in de Bijbel, de Koran en de Torah.
Maar meer nog lijkt hij geïnteresseerd in geld. Op zijn Facebookpagina noemt hij zichzelf money oriented. Voor de opbrengst van zijn buit leek hij al een bestemming te hebben: een Mercedes-Benz van 1700 euro. Onder een valse naam (Mohammed) en geboortedatum (1956) schrijft hij zich in voor een tankpas.
De politie reageerde aanvankelijk gelaten op de inbraak. Martin: "Shit happens, zeiden ze na het vergeefs zoeken op vingerafdrukken. Het leek hen niet te interesseren." De foto's en adresgegevens veranderden dat. Gisteravond rond achten werd Soheil K. thuis gearresteerd.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)se-relschopper.dhtml
quote:Rellen Londen eisen weer een leven
De rellen in Londen hebben weer een leven geëist. Een 68-jarige man donderdag kort voor middernacht in een ziekenhuis is overleden aan zijn verwondingen. Dat maakte Scotland Yard, de Londense politie bekend.
De bejaarde man werd maandag aangevallen tijdens ongeregeldheden. De man probeerde een vuurtje uit te stampen in de wijk Ealing in West-Londen toen hij werd aangevallen. Hij liep zware verwondingen aan zijn hoofd op.
De BBC meldt dat de man, Richard Mannington Bowes, in coma raakte na de aanval. Volgens de omroep heeft de politie een hoofdverdachte op het oog die is vastgelegd op videocameras. Een screenshot van de dader is vrijgegeven.
Andere slachtoffers
De man uit Ealing is het vierde dodelijke slachtoffer van de rellen in Engeland. Begin deze week werden drie mannen doodgereden die hun winkel in Birmingham probeerden te beschermen tegen plunderaars.
Een 26-jarige man werd maandagavond in zijn hoofd geschoten in het zuidelijke stadsdeel Croydon en bezweek dinsdag aan zijn verwondingen. De politie onderzoekt nog of zijn dood in verband staat met de rellen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)weer-een-leven.dhtml
quote:Identiteit springende vrouw in Londen bekend
Haar foto ging deze week de hele wereld over als het meest schokkende beeld van de rellen in Londen. Nu is haar identiteit bekend: de vrouw die uit het brandende huis sprong, is de Poolse immigrant Monika Konczyk.
Mevrouw Konczyk (32) uit Koronowo kwam in maart dit jaar naar Engeland en vond werk in een winkel. Tijdens het hoogtepunt van de rellen in Londen afgelopen weekend werd de winkel waarboven ze woonde in brand gestoken door vandalen. Dit was in de wijk Croydon, waar in dezelfde straat ook de meubelzaak House of Reeves in vlammen opging.
Trauma
De Poolse zat vast in het brandende pand. Toeschouwers riepen haar toe om uit haar raam te springen en toegesnelde vrienden gooiden matrassen op de grond om haar val te stuiten. De sprong die ze waagde, werd vastgelegd door een fotograaf en het dramatische beeld ging de hele wereld over, onder andere via Twitter.
Monika Konczyk verkeerde in schok en werd door haar vriend geholpen, die haar meenam naar het huis van haar zus. Aan haar vertelde Monika dat ze dacht dat ze dood zou gaan. De zus: 'We zijn onsteld. We dachten dat dit nooit kon gebeuren in zo'n beschaafd land'. Volgens vrienden is Monika zo getraumatiseerd dat ze de pers nog niet te woord kan staan.
Opvang
Ooggetuigen van de brand vertelden de media dat de vrouw aanvankelijk verlamd leek door angst. Toen ze toch sprong, kwam ze terecht in de armen van een oproeragent. Die versie wordt betwist door een Roemeen die zich Adrian noemt. 'Ik ving die vrouw op. Nadien was er niemand die vroeg hoe het met haar ging of aanbood een ambulance te bellen', aldus de man.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-Londen-bekend.dhtml
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY AND WHY
quote:I no longer live in London. I've been transplanted to Los Angeles by a combination of love and money; such good fortune and opportunity, in both cases, you might think disqualify me from commenting on matters in my homeland. Even the results of Britain's Got Ice-Factor may lay prettily glistening beyond my remit now that I am self-banished.
To be honest when I lived in England I didn't really care too much for the fabricated theatrics of reality TV. Except when I worked for Big Brother, then it was my job to slosh about in the amplified trivia of the housemates/inmates. Sometimes it was actually quite bloody interesting. Particularly the year that Nadia won. She was the Portuguese transsexual. Remember? No? Best series ever tbqh Well, that's the nature of the medium; as it whizzes past the eyes it seems very relevant but the malady of reality TV stars is that their shelf life expires, like dog years, by the power of seven. To me it seems as if Nadia's triumph took place during the silver jubilee, we had a street party.
Early in that series there was an incident of excitement and high tension. The testosteronal, alpha figures of the house – a Scot called Jason and a Londoner called Victor – incited by the teasing conditions and a camp lad called Marco (wow, it's all coming back) kicked off in the house, smashed some crockery and a few doors. Police were called, tapes were edited and the carnival rolled on. When I was warned to be discreet on-air about the extent of the violence, I quoted a British first-world-war general who, reflecting on the inability of his returning troops to adapt to civilian life, said: "You cannot rouse the animal in man then expect it to be put aside at a moment's notice."
"Yeah, that's exactly the kind of thing we want you to say the opposite of," said the channel's representative.
This week's riots are sad and frightening and, if I have by virtue of my temporary displacement forgone the right to speak about the behaviour of my countrymen, then this is gonna be irksome. I mean even David Cameron came back from his holiday. Eventually. The Tuscan truffles lost their succulence when the breaking glass became too loud to ignore. Then dopey ol' Boris came cycling back into the London clutter with his spun gold hair and his spun shit logic as it became apparent that the holiday was over.
In fact, it isn't my absence from the territory of London that bothers me; it's my absence from the economic class that is being affected that itches in my gut because, as I looked at the online incident maps, the boroughs that were suffering all, for me, had some resonance. I've lived in Dalston, Hackney, Elephant, Camden and Bethnal Green. I grew up round Dagenham and Romford and, whilst I could never claim to be from the demographic most obviously affected, I feel guilty that I'm not there now.
I feel proud to be English, proud to be a Londoner (all right, an Essex boy), never more so than since being in exile, and I naturally began to wonder what would make young people destroy their communities.
I have spoken to mates in London and Manchester and they sound genuinely frightened and hopeless, and the details of their stories place this outbreak beyond the realms of any political idealism or rationalisation. But I can't, from my ivory tower in the Hollywood Hills, compete with the understandable yet futile rhetoric, describing the rioters as mindless. Nor do I want to dwell on the sadness of our beautiful cities being tarnished and people's shops and livelihoods, sometimes generations old, being immolated. The tragic and inevitable deaths ought to be left for eulogies and grieving. Tariq Jahan has spoken so eloquently from his position of painful proximity, with such compassion, that nearly all else is redundant.*
The only question I can legitimately ask is: why is this happening? Mark Duggan's death has been badly handled but no one is contesting that is a reason for these conflagrations beyond the initial flash of activity in Tottenham. I've heard Theresa May and the Old Etonians whose hols have been curtailed (many would say they're the real victims) saying the behaviour is "unjustifiable" and "unacceptable". Wow! Thanks guys! What a wonderful use of the planet's fast-depleting oxygen resources. Now that's been dealt with can we move on to more taxing matters such as whether or not Jack The Ripper was a ladies' man. And what the hell do bears get up to in those woods?
However "unacceptable" and "unjustifiable" it might be, it has happened so we better accept it and, whilst we can't justify it, we should kick around a few neurons and work out why so many people feel utterly disconnected from the cities they live in.
Unless on the news tomorrow it's revealed that there's been a freaky "criminal creating" chemical leak in London and Manchester and Liverpool and Birmingham that's causing young people to spontaneously and simultaneously violate their environments – in which case we can park the ol' brainboxes, stop worrying and get on with the football season, but I suspect there hasn't – we have, as human beings, got a few things to consider together.
I should here admit that I have been arrested for criminal damage for my part in anti-capitalist protest earlier in this decade. I often attended protests and then, in my early 20s, and on drugs, I enjoyed it when the protests lost direction and became chaotic, hostile even. I was intrigued by the anarchist "Black bloc", hooded and masked, as, in retrospect, was their agenda, but was more viscerally affected by the football "casuals" who'd turn up because the veneer of the protest's idealistic objective gave them the perfect opportunity to wreck stuff and have a row with the Old Bill.
That was never my cup of tea though. For one thing, policemen are generally pretty good fighters and second, it registered that the accent they shouted at me with was closer to my own than that of some of those singing about the red flag making the wall of plastic shields between us seem thinner.
I found those protests exciting, yes, because I was young and a bit of a twerp but also, I suppose, because there was a void in me. A lack of direction, a sense that I was not invested in the dominant culture, that government existed not to look after the interests of the people it was elected to represent but the big businesses that they were in bed with.
I felt that, and I had a mum who loved me, a dad who told me that nothing was beyond my reach, an education, a grant from Essex council (to train as an actor of all things!!!) and several charities that gave me money for maintenance. I shudder to think how disenfranchised I would have felt if I had been deprived of that long list of privileges.
That state of deprivation though is, of course, the condition that many of those rioting endure as their unbending reality. No education, a weakened family unit, no money and no way of getting any. JD Sports is probably easier to desecrate if you can't afford what's in there and the few poorly paid jobs there are taken. Amidst the bleakness of this social landscape, squinting all the while in the glare of a culture that radiates ultraviolet consumerism and infrared celebrity. That daily, hourly, incessantly enforces the egregious, deceitful message that you are what you wear, what you drive, what you watch and what you watch it on, in livid, neon pixels. The only light in their lives comes from these luminous corporate messages. No wonder they have their fucking hoods up.
I remember Cameron saying "hug a hoodie" but I haven't seen him doing it. Why would he? Hoodies don't vote, they've realised it's pointless, that whoever gets elected will just be a different shade of the "we don't give a toss about you" party.
Politicians don't represent the interests of people who don't vote. They barely care about the people who do vote. They look after the corporations who get them elected. Cameron only spoke out against News International when it became evident to us, US, the people, not to him (like Rose West, "He must've known") that the newspapers Murdoch controlled were happy to desecrate the dead in the pursuit of another exploitative, distracting story.
Why am I surprised that these young people behave destructively, "mindlessly", motivated only by self-interest? How should we describe the actions of the city bankers who brought our economy to its knees in 2010? Altruistic? Mindful? Kind? But then again, they do wear suits, so they deserve to be bailed out, perhaps that's why not one of them has been imprisoned. And they got away with a lot more than a few fucking pairs of trainers.
These young people have no sense of community because they haven't been given one. They have no stake in society because Cameron's mentor Margaret Thatcher told us there's no such thing.
If we don't want our young people to tear apart our communities then don't let people in power tear apart the values that hold our communities together.
As you have by now surely noticed, I don't know enough about politics to ponder a solution and my hands are sticky with blood money from representing corporate interests through film, television and commercials, venerating, through my endorsements and celebrity, products and a lifestyle that contributes to the alienation of an increasingly dissatisfied underclass. But I know, as we all intuitively know, the solution is all around us and it isn't political, it is spiritual. Gandhi said: "Be the change you want to see in the world."
In this simple sentiment we can find hope, as we can in the efforts of those cleaning up the debris and ash in bonhomous, broom-wielding posses. If we want to live in a society where people feel included, we must include them, where they feel represented, we must represent them and where they feel love and compassion for their communities then we, the members of that community, must find love and compassion for them.
As we sweep away the mistakes made in the selfish, nocturnal darkness we must ensure that, amidst the broken glass and sadness, we don't sweep away the youth lost amongst the shards in the shadows cast by the new dawn.
quote:
Dat gaat dan om deze man volgens mij:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:46 schreef Toverheks het volgende:
Stelende helper' Londen opgepakt
LONDEN - De Britse politie heeft een man opgepakt die ervan wordt verdacht een slachtoffer van de Londense rellen te hebben beroofd. De man maakte deel uit van een groep die een gewonde Maleisische student leek te willen helpen. In werkelijkheid gingen de daders er echter vandoor met de inhoud van zijn rugzak.
Een omstander filmde de beroving en zette de beelden op YouTube. Daar werden de beelden in enkele dagen tijd meer dan 3 miljoen keer bekeken. „Het is een iconisch beeld, een voorbeeld dat veel mensen en agenten heeft geschokt, dus besteden we er veel aandacht aan”, verklaarde de Londense politie.
Het slachtoffer, Asyraf Haziq Rosli, liet donderdag weten dat hij medelijden heeft met zijn belagers. „Het was erg triest, omdat er kinderen tussen waren, basisscholieren. Het was behoorlijk schokkend”, zei hij op een persconferentie. Hij voegde eraan toe dat hij niet van plan is terug te keren naar Maleisië, ondanks een klemmend beroep van zijn moeder.
Aan de mishandeling die vooraf ging aan de beroving, hield Rosli een gebroken kaak over. Ook verloor hij enkele tanden.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Al 1500 mensen opgepakt, en harde straffen
6 maanden voor gappen uit een Lidl.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_relschoppers__.html
Kunnen we in NL wat van leren.
Hier had men na een week de videobeelden nog niet eens gewist cq kwijtgemaakt
Wat een extreme pauper. Nee, serieus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:32 schreef friekin_ het volgende:
Russel Brand doet een duit in het zakje. En raakt wel wat punten. Ook niet allemaal, maar toch een goede contributie vond ik.
[..]
Vertel, noem eens een voorbeeld van justitie in NL waar ze maar de helft van dit soort daadkracht lieten zien?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:01 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Oh ja, Nederland is zo slecht man, whine, whine, whine ...
De vraag of een harde aanpak nut heeft, is veel belangrijker.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, noem eens een voorbeeld van justitie in NL waar ze maar de helft van dit soort daadkracht lieten zien?
Wel netjes ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Al 1500 mensen opgepakt, en harde straffen
6 maanden voor gappen uit een Lidl.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_relschoppers__.html
Kunnen we in NL wat van leren.
Hier had men na een week de videobeelden nog niet eens
Koppie thee erbij?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
De vraag of een harde aanpak nut heeft, is veel belangrijker.
Preventie lijkt mij efficiënter.
Ja en het tegenovergestelde werkt wel gezien alle rellen in Engeland en Frankrijk de laatste jaren?quote:
Combie van beide lijkt me ideale oplossing, dit soort plunderaars eerst lens slaan en dan een half jaar de cel in voor het gappen uit de lidl.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel netjes ja.
Daar staat tegenover dat in NL de ME je gewoon de tyfus in slaat en niet wegrent.
Pleit je nu serieus voor de herinvoering van lijfstraffen? Wil je anderhalve eeuw terug in de tijd?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Combie van beide lijkt me ideale oplossing, dit soort plunderaars eerst lens slaan en dan een half jaar de cel in voor het gappen uit de lidl.
Tot vorige week was er in de UK ook niet zoveel loos.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:09 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Ja en het tegenovergestelde werkt wel gezien alle rellen in Engeland en Frankrijk de laatste jaren?
Jep, stokslagen, net als in Singapore.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef Gulo het volgende:
[..]
Pleit je nu serieus voor de herinvoering van lijfstraffen? Wil je anderhalve eeuw terug in de tijd?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot vorige week was er in de UK ook niet zoveel loos.
Zo hoort het en niet anders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Combie van beide lijkt me ideale oplossing, dit soort plunderaars eerst lens slaan en dan een half jaar de cel in voor het gappen uit de lidl.
Dan is er in NL ook niet zoveel loosquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot vorige week was er in de UK ook niet zoveel loos.
Inderdaad. Ik heb geen data bij de hand, maar UK lijkt me onveiliger dan NLquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:14 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dan is er in NL ook niet zoveel loos
Sommige mensen geilen op geweld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef Gulo het volgende:
[..]
Pleit je nu serieus voor de herinvoering van lijfstraffen? Wil je anderhalve eeuw terug in de tijd?
Ik vind het nogal primitief, zeker voor relatief lichte vergrijpen. Waar pleit je voor bij zwaardere overtredingen? De Russische knoet weer van stal halen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, stokslagen, net als in Singapore.
Inderdaad, het maakt hen geen donder uit of het werkt of niet, als ze maar een lekker gevoel hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sommige mensen geilen op geweld.
Het eerste wat mij te binnen schiet zijn de steekpartijen onder tieners van ongeveer een half jaar gelden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:15 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb geen data bij de hand, maar UK lijkt me onveiliger dan NL
En steniging zoals in ........quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, stokslagen, net als in Singapore.
Hoek van Holland, schieten met scherp. Werd niet zo gewaardeerd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, noem eens een voorbeeld van justitie in NL waar ze maar de helft van dit soort daadkracht lieten zien?
quote:Police have arrested a 22-year-old man over the death of Richard Mannigton Bowes, who died last night after being attacked during riots on Monday.
The suspect was held in west London on suspicion of murder, rioting and carrying out three burglaries, Scotland Yard said.
He was the fifth person to die after incidents connected to the rioting.
Stomme zinsvolgorde. Nu lijkt het net alsof de verdachte de vijfde dode is.quote:
Lol...nu je het zegt, idd ja!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stomme zinsvolgorde. Nu lijkt het net alsof de verdachte de vijfde dode is.
quote:
Michael Doyle, 19, outside Liverpool magistrates court; police escort a suspect away from flats in Pimlico; Mark Burns, 25, who is charged with stealing a digger and smashing it into a post office in Bootle.
Rajinder Claire, who was representing several alleged rioters, said defendants who would normally be released on bail were being routinely remanded in custody. "The decisions seem to be being taken in a routine manner without enough consideration for the distinct factors of each case," he told reporters, "It certainly seems to me that it is being motivated by political pressure."
http://www.guardian.co.uk(...)s-courtrooms-country
Nu niet meer nee, dus weer een hoop uitkeringstrekkers erbij die geen kans meer hebben op een baan, omdat ze flesjes water hebben gestolen. Prima plan!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:27 schreef Boosbaard het volgende:
Harder optreden tegen dat overbodige tuig is prima ! Denk je dat die mensen ooit nog een positieve bijdrage aan de maatschappij zullen leveren ?
Door mij wel, had er veel meer neergeknaldquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoek van Holland, schieten met scherp. Werd niet zo gewaardeerd.
Trololololol.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door mij wel, had er veel meer neergeknald
Daarom ben jij ook een welbekende fokinternetheld en niet een agent die daar stond.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door mij wel, had er veel meer neergeknald
En dat soort dingen gebeurd in NL niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Het eerste wat mij te binnen schiet zijn de steekpartijen onder tieners van ongeveer een half jaar gelden.
Minder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat soort dingen gebeurd in NL niet?
niet op zo'n grote schaal nee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat soort dingen gebeurd in NL niet?
Sommige mensen hebben gewoon een goed pak slaag nodig, die leren niets van de fluwelen handschoen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef Gulo het volgende:
[..]
Veel van de daders geven al aan zich gediscrimineerd en onderdrukt te voelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een goed pak slaag nodig, die leren niets van de fluwelen handschoen.
Als er 1 land in europa is waar mensen met een kleurtje alle kansen krijgen maatschappelijk wat te bereiken is het de uk wel. Ga je fucking school afmaken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Veel van de daders geven al aan zich gediscrimineerd en onderdrukt te voelen.
.
Ga jij je eigen kind wat iets steelt uit een winkel maar in elkaar meppen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een goed pak slaag nodig, die leren niets van de fluwelen handschoen.
Er komt nog niet het kleinste beetje positiefs uit dat deel van de bevolking, waarom zou je ze dan wel gaan behandelen alsof het kostbare kwetsbare entiteiten zijn die iets bij te dragen hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Veel van de daders geven al aan zich gediscrimineerd en onderdrukt te voelen.
Wat denk je dat er gebeurt als je lijfstraffen gaat uitvoeren op dergelijke lieden (denk daarbij ook even aan hun achtergrond en het verleden)?
Dan krijg je een opstand van ongekende schaal.
Ontbreken van ouderlijke opvoeding is idd een belangrijke oorzaak van het probleem. Stoere pappie blaft een pauperwijf zwanger en wiebert hem. Daar ligt de belangrijkste oorzaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ga jij je eigen kind wat iets steelt uit een winkel maar in elkaar meppen.
Piet, heb jij ooit een Engelse school bekeken van binnen? Da's wel een andere realiteit dan de onze, kan ik je uit ervaring vertellen. Met geld kan je een goeie opleiding krijgen in de UK, zonder geld is het nauwelijks mogelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er 1 land in europa is waar mensen met een kleurtje alle kansen krijgen maatschappelijk wat te bereiken is het de uk wel. Ga je fucking school afmaken.
Dus die schrijf je bij voorbaat af?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:45 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Er komt nog niet het kleinste beetje positiefs uit dat deel van de bevolking, waarom zou je ze dan wel gaan behandelen alsof het kostbare kwetsbare entiteiten zijn die iets bij te dragen hebben.
Het is een vlek die de rest van de maatschappij besmeurt
Ik heb op een britse school gewerkt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:50 schreef Drive-r het volgende:
Piet, heb jij ooit een Engelse school bekeken van binnen? Da's wel een andere realiteit dan de onze, kan ik je uit ervaring vertellen. Met geld kan je een goeie opleiding krijgen in de UK, zonder geld is het nauwelijks mogelijk.
Ja die schrijf ik idd af, waarom zorg dragen voor iets waar niemand iets aan heeft ? Terwijl de normale mens al genoeg moeite heeft voor zichzelf alles goed voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus die schrijf je bij voorbaat af?
Lijkt me niet dé oplossing eerlijk gezegd.
Onzin, echt, crap.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Copycat het volgende:
Realiteit is dat Groot-Brittannië nog immer een op klassen gestoelde maatschappij is waar je als penny verdomd moeilijk een pound wordt.
Nou, nou.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er 1 land in europa is waar mensen met een kleurtje alle kansen krijgen maatschappelijk wat te bereiken is het de uk wel. Ga je fucking school afmaken.
Goed stukquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
http://blogs.telegraph.co(...)e-top-as-the-bottom/
Kom dan eens een tijdje hier wonen, zul je zien wat voor crap dat is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, echt, crap.
Heb je de slachtoffers van de plunderingen gezien? Gros daarvan waren allochtoon
Als ze wat willen bereiken moeten ze dat zelf doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus die schrijf je bij voorbaat af?
Lijkt me niet dé oplossing eerlijk gezegd.
http://www.dailymail.co.u(...)rs-World-War-II.htmlquote:
Tsja...zo werkt het. Je kunt zelf voor tienduizenden ponds de boel oplichten en dan heel hard roepen dat er draconische straffen moeten komen voor deze verschrikkelijke looters.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
quote:Yesterday, the veteran Labour MP Gerald Kaufman asked the Prime Minister to consider how these rioters can be “reclaimed” by society. Yes, this is indeed the same Gerald Kaufman who submitted a claim for three months’ expenses totalling £14,301.60, which included £8,865 for a Bang & Olufsen television.
Or take the Salford MP Hazel Blears, who has been loudly calling for draconian action against the looters. I find it very hard to make any kind of ethical distinction between Blears’s expense cheating and tax avoidance, and the straight robbery carried out by the looters.
Ik heb in de UK gewoond.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kom dan eens een tijdje hier wonen, zul je zien wat voor crap dat is.
Dus ... ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je de slachtoffers van de plunderingen gezien? Gros daarvan waren allochtoon
Ik had het over school afmaken, een vak leren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Drive-r het volgende:
Ach man, die scholen in Hackney zijn diepe ellende. En als je dat al goed doorloopt, hoe wil je dan ooit naar een goeie universiteit zonder knaken... Er zijn wel wat mogelijkheden, maar dat is vrij beperkt. En probeer dan eens een baan in de city te krijgen als je niet de juiste universiteit hebt...
Alhoewel er ook genoeg autochtonen relden, zat het gros van de allochtonen in de UK gewoon thuis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, echt, crap.
Jij zegt dat wat Copycat zegt onzin/crap is. Kan je dat ook onderbouwen dan?quote:
Niet het punt, niet? De allochtone winkeliers laten zien dat er veel succesvolle allochtonen zijn, die slachtoffer zijn van de plunderingen. Het is niet zo dat het tegen een blanke elite gaat door zieluge gediscrimineerde mensen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:01 schreef t-8one het volgende:
[..]
Alhoewel er ook genoeg autochtonen relden, zat het gros van de allochtonen in de UK gewoon thuis.
Ben je nou aan het godwinnen ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)rs-World-War-II.html
Mooie fotos yvon.
Zie hier geen plunderaars trouwens
Alsof een baan in de City het enige is wat er is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Drive-r het volgende:
Ach man, die scholen in Hackney zijn diepe ellende. En als je dat al goed doorloopt, hoe wil je dan ooit naar een goeie universiteit zonder knaken... Er zijn wel wat mogelijkheden, maar dat is vrij beperkt. En probeer dan eens een baan in de city te krijgen als je niet de juiste universiteit hebt...
Keihard gewoon.quote:
Beetje wat ik al had gezegd. Eenschquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Op de vorige pagina al gepost, maar to the point.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Dus er is niet zoveel verschil tussen autochtonen en allochtonen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet het punt, niet? De allochtone winkeliers laten zien dat er veel succesvolle allochtonen zijn, die slachtoffer zijn van de plunderingen. Het is niet zo dat het tegen een blanke elite gaat door zieluge gediscrimineerde mensen.
Waar heb ik het over allochtonen versus autochtonen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, echt, crap.
Het was gewoon puur voor het rellen en jatten. De discriminatie kaart is gewoon een handig middel voor velen om hun eigen falen te verbergen. Dat tonen al die allochtonen waarmee het wel goed gaat aan. Het is gewoon een trend om iedereen behalve de jezelf de schuld te geven als het je tegenzit in het levenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet het punt, niet? De allochtone winkeliers laten zien dat er veel succesvolle allochtonen zijn, die slachtoffer zijn van de plunderingen. Het is niet zo dat het tegen een blanke elite gaat door zieluge gediscrimineerde mensen.
deze topics gaan dan ook behoorlijk snel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Op de vorige pagina al gepost, maar to the point.
Het voorbeeld van hebberigheid wordt van bovenaf gegeven en juist die mensen staan nu het hardste te schreeuwen, terwijl ze zelf niets anders doen, alleen dan kan het.
Ja en dan kom je thuis met een waterkoker een stel te kleine herenschoenen en een LCD van een kleine maat terwijl je zelf al een grotere had, en aldie spullen zijn heet en niet te verkopen of voor een paar tientjesquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het was gewoon puur voor het rellen en jatten. De discriminatie kaart is gewoon een handig middel voor velen om hun eigen falen te verbergen.
Je had het over een klassemaatschappij waar penny geen pond wordt, ik geef je een voorbeeld dat een maatschappelijke onderklasse, laag tot nietgeschoolde migranten prima in staat zijn wat op te bouwen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar heb ik het over allochtonen versus autochtonen?
Alleen dat betekent hard werken, en dit tuig heeft een broertje dood aan hard werken en denkt (gelooft) dat alles hun moet komen aanwaaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je had het over een klassemaatschappij waar penny geen pond wordt, ik geef je een voorbeeld dat een maatschappelijke onderklasse, laag tot nietgeschoolde migranten prima in staat zijn wat op te bouwen.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Feit blijft echter dat de UK de laagste sociale mobiliteit heeft. Dat ga je niet ontkennen toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je had het over een klassemaatschappij waar penny geen pond wordt, ik geef je een voorbeeld dat een maatschappelijke onderklasse, laag tot nietgeschoolde migranten prima in staat zijn wat op te bouwen.
Ze moeten weer gaan rellen, anders kunnen we straks alles volgen wat er gepost wordt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
deze topics gaan dan ook behoorlijk snel.
Plunder en verkracht! Plunder en verkracht!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:17 schreef Boosbaard het volgende:
Kunnen we hier niet gewoon met z'n alle flink e-rellen en plunderen ? Aangezien het in engeland nu toch weer rustig is.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Plunder en verkracht! Plunder en verkracht!
Yvonne:jaaaa?
Plunder! Plunder!
Onder allochtonen of over de gehele bevolking?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Feit blijft echter dat de UK de laagste sociale mobiliteit heeft. Dat ga je niet ontkennen toch?
De teller voor Aron en zijn vernielde barbershop staat ondertussen op 25.000 pond, dus dat is een leuk begin om een succesvolle doorstart te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:20 schreef Copycat het volgende:
Ja, want in die recessiemarkt met veel dichtgespijkerde winkels is zeker nog plek voor andere succesvolle upcoming winkeliers ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |