Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je een fles wijn steelt en daarna de slijterij in brand steekt, verdien je toch meer dan een opgeheven vingertje.
Het gaat natuurlijk ook om de omstandigheden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:51 schreef speknek het volgende:
Vind de straffen soms redelijk overdreven. Hier krijg je echt geen taakstraf/reclassering van negen maanden voor een gestolen fles wijn.
Ik denk dat ze zich een stuk onschuldiger voordoen dan ze werkelijk zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich een stuk onschuldiger voordoen dan ze werkelijk zijn.
Ooit gehoord van portretrecht?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Feit is dat ze mensen uitzenden die duidelijk hebben aangegeven dat niet te willen. Daarnaast is de zender niet onrechtmatig bezig, dus heeft het bij de rechter weinig kans.
[..]
Volgens mij lul je maar wat, eerlijk gezegd.
[..]
Zij claimen dat zij op straat mogen filmen. En dat is ook zo. Wat volgens mij niet rechtmatig is en in ieder geval een voorbeeld van de hufterige overheid is dat een agent zijn bevoegdheid je een stopbevel te geven gebruikt om te zorgen dat je gefilmd kan worden voor een tv-programma.
Maar waarom zou er dan geen rekening met de omstandigheden moeten worden gehouden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.
Hofstad heeft wat dat betreft gelijk...had iemand tijdens een normale dag een fles water gejat uit de supermarkt, dan was er een hele andere straf uitgekomen.
Wat is erger? Een meeloper zijn of zelf een crimineel worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar waarom zou er dan geen rekening met de omstandigheden moeten worden gehouden?
Het is juist zo erg geworden omdat er zoveel meelopers zijn. Zonder al die meelopers die 'alleen maar' een .... stelen, zou het niet zo massaal zijn geweest.
Sterker nog, ik weet wel wat het is.quote:
Als je daarmee wil zeggen dat ik ernaast zit mag je ook uitleggen waarom.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik weet wel wat het is.
Zag gisteren interviews met Britse jochies.... 15, 16 jaar misschien, en die hadden (naar eigen zeggen) ook nooit iets fout gedaan, maar nu ze gratis spullen konden krijgen, en de politie toch niets deed, deden ze mee met het rellen. Het kon ze niets schelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:47 schreef Kingstown het volgende:
Gelukkig alleen maar daders met een slechte opvoeding.
Dat is wat het "onherkenbaar maken" is, ze maken je niet onherkenbaar, ze maken dat je portretrecht niet geschonden wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als je daarmee wil zeggen dat ik ernaast zit mag je ook uitleggen waarom.
Als je een winkel plundert is 3 maanden wat mij betreft niet te hoog. Uiteindelijk heeft die persoon misschien alleen maar een flesje water meegenomen, maar iedereen die dat doet is wel medeverantwoordelijk voor deze hele toestand en daar mag best een goede straf tegenover staan. Dit is toch wel wat meer dan alleen maar een flesje water meepikken tijdens het winkelen, je mag alles er omheen ook wel meerekenen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je alleen een fles water steelt en dan 3 maanden in de bak beland, heeft dat niets met brandstichting te maken.
Wat mij betreft gewoon zoveel mogelijk mensen aanhouden of op beeld vastleggen en alle kosten (schade, inzet hulpverleners, alles) verhalen op deze personen en/of hun ouders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Zag gisteren interviews met Britse jochies.... 15, 16 jaar misschien, en die hadden (naar eigen zeggen) ook nooit iets fout gedaan, maar nu ze gratis spullen konden krijgen, en de politie toch niets deed, deden ze mee met het rellen. Het kon ze niets schelen.
Tja, opportunisten.
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je een winkel plundert is 3 maanden wat mij betreft niet te hoog. Uiteindelijk heeft die persoon misschien alleen maar een flesje water meegenomen, maar iedereen die dat doet is wel medeverantwoordelijk voor deze hele toestand en daar mag best een goede straf tegenover staan. Dit is toch wel wat meer dan alleen maar een flesje water meepikken tijdens het winkelen, je mag alles er omheen ook wel meerekenen.
Je jat niet alleen een flesje water, je helpt ook mee met een zaak te plunderen. Dat is heel wat anders dan overdag, als de winkel open is, naar binnen gaan en stiekem een flesje meenemen (wat ook gewoon fout is, maar dat is geen plunderen, dit wel).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.
Snelrecht is over het algemeen ook niet echt een goede optie, je houd die lui mssn een paar weekjes van de straat, maar je kunt er ook allemaal claims aan je broek voor krijgen omdat er bijvoorbeel niet goed met procedures is omgesprongen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omstandigheden...net zoals ik een beetje moe wordt van die "moeilijke jeugd excuses", word ik dat ook hiervan. Een fles water jatten is een fles water jatten. Punt.
Sowieso kun je dit soort massaal snelrecht niet goed uitoefenen als je alle omstandigheden mee wil wegen, want dan was je veel langer bezig met elke zaak. Makkelijk scoren....meer is het niet.
Ze zijn niet voor plunderen veroordeeld....die mensen moeten nog voor de rechtbank verschijnen en zullen ongetwijfeld hogere straffen krijgen (terecht wmb)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je jat niet alleen een flesje water, je helpt ook mee met een zaak te plunderen. Dat is heel wat anders dan overdag, als de winkel open is, naar binnen gaan en stiekem een flesje meenemen (wat ook gewoon fout is, maar dat is geen plunderen, dit wel).
Ik denk dat ze gewoon een statement af willen geven. Dat de overheid nu met 2 maten meet. Tja... Ik kan er nou niet echt wakker van liggenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het gaat er om waarvoor ze veroordeeld worden, niet wat jij of ik denk.
Hofstad heeft wat dat betreft gelijk...had iemand tijdens een normale dag een fles water gejat uit de supermarkt, dan was er een hele andere straf uitgekomen.
Ow, ik kan er ook niet wakker van liggen, maar ik vind het nogal duf en denk ook niet dat het gaat werken. Zal vooral het gevoel versterken dat je toch oneerlijk behandeld wordt, dus waarom zal je dan zelf eerlijk zijn?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon een statement af willen geven. Dat de overheid nu met 2 maten meet. Tja... Ik kan er nou niet echt wakker van liggen
Ja hoor, achteraf, als je al dingen gejat hebt, nog een beetje gaan zeuren dat het niet eerlijk is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow, ik kan er ook niet wakker van liggen, maar ik vind het nogal duf en denk ook niet dat het gaat werken. Zal vooral het gevoel versterken dat je toch oneerlijk behandeld wordt, dus waarom zal je dan zelf eerlijk zijn?
Ze kunnen toch ook gewoon hun benen spreiden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14458424engelse dames
Samenvatting its good fun, free alcohol, targeting rich people.
"The rich". Lokale winkels in achterstandswijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14458424engelse dames
Samenvatting its good fun, free alcohol, targeting rich people.
Als jij 5 km te hard rijdt en ze stoppen je voor 3 maanden in de gevangenis "vanwege de omstandigheden", dan zullen we hier allemaal gaan juichen voor je!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja hoor, achteraf, als je al dingen gejat hebt, nog een beetje gaan zeuren dat het niet eerlijk is.Zieligheidsindustrie gaat weer op volle toeren draaien.
In vergelijking zijn die ondernemers rijker.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:42 schreef MrJones het volgende:
[..]
"The rich". Lokale winkels in achterstandswijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |