Jij weet gewoon niet wat karma isquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weer een bullshit topic van een bullshit TS
Polo bluemotion is goed verkocht. Leuk design ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:13 schreef minkuukel het volgende:
Zijn er dan mensen die zo'n konijnenhok gekocht hebben
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik wel of niet weet volgens jou, je hebt ergere issues waar je tijd aan kunt bestedenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Jij weet gewoon niet wat karma is
Nah ik zie jou niet als issue, meer als randverschijnsel wat je vandaag de dag helaas op internet tegenkomtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik wel of niet weet volgens jou, je hebt ergere issues waar je tijd aan kunt besteden
Fixedquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Polo gaymotion is goed verkocht. Lelijk design ook
Denk je serieus dat hij te redden valt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maak je nou maar niet zo druk over wat ik wel of niet weet volgens jou, je hebt ergere issues waar je tijd aan kunt besteden
Vanaf volgend jaar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
BedanktBedankt dat jullie in grote getalen een volkswagen polo bluemotion hebben gekocht ipv 1 of ander B merk op benzine. Het kost jullie vanaf volgend jaar zo'n 1000 euro extra aan wegenbelasting waar Nederland hard behoefte aan heeft! Dat zo'n 20 jaar oude mercedes stinkdiesel gratis blijft in wegenbelasting is voor jullie niet een reden geweest er 1 aan te schaffen. Jullie rijden polo. Naast de extra inkomsten die de overheid straks krijgt, en die de rest van ons dus niet hieven op te hoesten, plus het feit dat ik liever een mooie roetarme polo voor me heb rijden, dat zijn dingen waar ik jullie in dit topic voor wil danken. 1000 maal dank dus
![]()
![]()
![]()
![]()
Ow coolguy en zijn trolmaatje. Als je wilt optieven uit dit topic, heel graagquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je serieus dat hij te redden valt?
Wat ben je toch ook een sad, sad figuur he. Je opent een kuttopic in een vrij serieus subforum en gaat huilen als de rest jouw gedrag sneu vindquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow coolguy en zijn trolmaatje. Als je wilt optieven uit dit topic, heel graag
Grappig, dat gevoel heb ik ook bij jouquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nah ik zie jou niet als issue, meer als randverschijnsel wat je vandaag de dag helaas op internet tegenkomt
De "Zwarte Bumper - Tokkie" wordt hij ook wel eens genoemd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig, dat gevoel heb ik ook bij joumaar wat voor auto had je nou ook alweer? was het een volkswagen, een renault of toch eigenlijk wat anders? En had je nou zwarte bumpers of toch niet?
Nou ja, mijn vraag was toch wel redelijk serieus, omdat ik niet weet welke auto hij nou echt heeft. Hij heeft van verschillende merken en types al doen voorkomen alsof hij die auto heeft, dus ja, mijn vraag was toch wel redelijk serieus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De "Zwarte Bumper - Tokkie" wordt hij ook wel eens genoemd.
Het lullige van deze maatregel is natuurlijk dat de inruilwaarde van een BlueMotion, of welke belastingvrije auto die dat straks niet meer is dan ook, drastisch naar beneden zal gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar?
Ik weet niet in welk jaar dat jij leeft, maar 2014 is toch nog wat verder dan 4 en een halve maand...
Ze hadden het nooit in moeten voeren, punt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het lullige van deze maatregel is natuurlijk dat de inruilwaarde van een BlueMotion, of welke belastingvrije auto die dat straks niet meer is dan ook, drastisch naar beneden zal gaan.
Persoonlijk vind ik het compleet achterlijk dat er sowieso auto's vrijgesteld worden van wegenbelasting (iedereen gebruikt tenslotte de wegen), maar dit gaat heel wat mensen flink wat geld kosten.
Hadden ze niet beter kunnen besluiten dat er vanaf nu geen nieuwe belastingvrije auto's meer verkocht kunnen worden, en dat van de huidige generatie 'nieuwe' belastingvrije auto's de vrijstelling komt te vervallen zodra de auto naar een andere eigenaar gaat?
1:1 terugbitchenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig, dat gevoel heb ik ook bij joumaar wat voor auto had je nou ook alweer? was het een volkswagen, een renault of toch eigenlijk wat anders? En had je nou zwarte bumpers of toch niet?
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ze hadden het nooit in moeten voeren, punt.
Het jammere is dat je niet kunt uitkiezen welke users op een topic reageren. Can't stand the heat? stay out of the kitchen. Ík beslis of ik hier reageer. Niet jij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
1:1 terugbitchenDonder op uit dit topic debiele trol dat je er bent, en neem je maatje mee. Dank
Dat is absoluut waar, maar dat geldt voor elke auto waar dit een voordeel voor was. Aan de andere kant, als je toch per se heel goedkoop wil autorijden kun je wellicht ook gewoon een kleinere auto kopen, een aygo of een c1 ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Je bent een trolmaatje van scorpie en je weet het.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het jammere is dat je niet kunt uitkiezen welke users op een topic reageren. Can't stand the heat? stay out of the kitchen. Ík beslis of ik hier reageer. Niet jij.
Maar goed, welke auto heb je nou? En dan welke auto je echt hebt, niet iets wat je verzint
Ja helemaal fair is het niet maar zo werkt het met belastingen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Zoals ik al zei, het is altijd een tijdelijke regeling geweest. Het einde zat er dus altijd aan te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Leer spellen en ga ontopic of verdwijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Fk weet zelf niet eens waar hij in rijd
Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar dat geldt voor elke auto waar dit een voordeel voor was. Aan de andere kant, als je toch per se heel goedkoop wil autorijden kun je wellicht ook gewoon een kleinere auto kopen, een aygo of een c1 ofzo.
Er moet gewoon geen enkele uitzondering zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.
Ik ben absoluut tegen belastingvrije auto's hoor, oldtimers die als hobby-object gereden worden daargelaten.
Beter zouden ze een regeling toepassen die van te voren volledig duidelijk is en langzaam wordt afgebouwd ipv geen belasting naar het volle pond van dag 1 naar dag 2. Dit soort systemen versoort de markt best wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is altijd een tijdelijke regeling geweest. Het einde zat er dus altijd aan te komen.
Je gaat niet inhoudelijk in op de vraag die je stelt en je weet het, dus misschien moet je wat meer naar jezelf kijken ipv naar anderenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je bent een trolmaatje van scorpie en je weet het.
Lees dan manquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Beter zouden ze een regeling toepassen die van te voren volledig duidelijk is en langzaam wordt afgebouwd ipv geen belasting naar het volle pond van dag 1 naar dag 2. Dit soort systemen versoort de markt best wel.
Ja, daar hadden ze rekening mee kunnen houden natuurlijk. Aannemen dat deze regeling voor altijd blijft bestaan is naïef. Maar dan nog kun je wel nadenken over welke auto je koopt. Je koopt een auto vanwege de lage kosten, maar wil dan wel in een relatief dure auto rijden nog steeds. Als je dan echt goedkoop wil rijden moet je geen auto kopen met als basisprijs rond de 11.000 euro (en die dan eventueel ook nog eens gaan aankleden met opties).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.
Ik ben absoluut tegen belastingvrije auto's hoor, oldtimers die als hobby-object gereden worden daargelaten.
Mwah, ik vind dat als iemand een paar honderd kilometers per jaar in een opgepoetste oldtimer wil maken, daar echt niet iedere maand volledige wegenbelasting voor hoeft te betalen. Een aangepast tarief is misschien een optie (max. ¤100,- per jaar ofzo), maar het zou zonde zijn als al die mooie auto's uit het straatbeeld zouden verdwijnen. En dan heb ik het dus niet over afgetrapte geïmporteerde Volvo's of Mercedessen, maar over de auto's die zichtbaar gekoesterd worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er moet gewoon geen enkele uitzondering zijn.
Blijft overeind dat zoals dit instrument van de overheid zoals het nu gebruikt wordt de markt behoorlijk verstoort en onzeker maakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Lees dan manVan te voren was duidelijk dat de regeling tijdelijk was en dat het zou eindigen. Mensen die erover zeuren hebben zich niet goed ingelezen en moeten derhalve niet zeuren.
Waar zijn overigens de mods wanneer ze nodig zijn.
Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Blijft overeind dat zoals dit instrument van de overheid zoals het nu gebruikt wordt de markt behoorlijk verstoort en onzeker maakt.
Het lullige is natuurlijk dat er nooit een expliciete einddatum is genoemd; er is onlangs pas besloten dat de regeling vanaf 2014 niet meer zal gelden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.
Nee. Je laat je gevoelens spreken, maar op fly over niveau verstoort dit de markt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.
De regeling blijft gewoon gelden, alleen de uitstoot moet nog minder zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het lullige is natuurlijk dat er nooit een expliciete einddatum is genoemd; er is onlangs pas besloten dat de regeling vanaf 2014 niet meer zal gelden.
quote:Huidige wetgeving t/m 30 juni 2012
Benzineauto vrijgesteld van BPM en mrb (wegenbelasting) bij CO2- uitstoot lager dan 111 g/km.
Dieselauto vrijgesteld van BPM en mrb (wegenbelasting) bij CO2- uitstoot lager dan 96 g/km.
Wetgeving vanaf 1 juli 2012
Wegenbelasting (MRB) vrijstelling blijft tot en met 31 december 2013 van kracht voor diesel- en benzineauto's met een maximale uitstoot van 95 / 110 g/km.
Tot en met 31 december 2015 zijn auto's met een uitstoot lager dan 51 g/km ook vrijgesteld van BPM, MRB en fiscale bijtelling. Denk dus aan de elektrische auto's en bijvoorbeeld de Opel Ampera.
De bijtelling van een lease-auto blijft gelden gedurende de hele looptijd van het leasecontract, ook al worden de normen tussendoor aangescherpt. Dit is dus interessant voor de leaserijders met bakken in de 14- of 20 procentsklasse.
Geleidelijke aanpassing CO2 grenzen
De CO2 grenzen voor BPM vrijstelling worden verlaagd waardoor steeds minder auto's onder deze regeling zullen vallen. De maximale uitstoot van CO2 om in aanmerking te komen voor BPM vrijstelling (en 14% bijtelling) zijn/worden voor diesel / benzine:
Nu: 95 / 110 g/km
vanaf 1 juli 2012: 91 / 102 g/km
vanaf 2013: 88 / 95 g/km
vanaf 2014: 86 / 89 g/km
vanaf 2015: 83 g/km voor diesel en benzine
Alsof de particuliere consument daar naar kijkt. Het enige wat die ziet is dat de door hem aangeschafte auto *ineens* (wat dus helemaal niet ineens is) duurder wordt. Die kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Zijn auto, die goedkoop was, wordt nu ineens weer duurder, en hij gaat op zn achterste poten staan. Dat hij dit al lang aan had kunnen zien komen is natuurlijk niet belangrijk. Nee, gewoon direct hard schreeuwen en roepen dat het allemaal oneerlijk is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nee. Je laat je gevoelens spreken, maar op fly over niveau verstoort dit de markt.
Bovag:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lling-wegenbelasting
“Het huidige beleid met zijn belastingvoordelen voor schone en zuinige auto’s moet opnieuw worden bekeken, zeker nu al meer dan 30 procent van de nieuwverkoop hiervan profiteert. Er komt daardoor minder geld in de schatkist en ook voor de branche en voor autoconsumenten zitten er bezwaren aan het huidige beleid. Met name de marktverstoringen die optreden door de grote bpm- en mrb-kortingen en vrijstellingen bij het halen van lage co2-uitstootgrenzen zijn verstorend voor de concurrentie tussen de verschillende merken en hebben ook een negatieve invloed op de prijzen van gebruikte auto’s. Daarbij moet de overheid zijn belofte nakomen richting de automobilist en bestaande gevallen dus ontzien. Wat BOVAG en RAI Vereniging betreft wordt de MRB-vrijstelling daarom pas in 2014 afgeschaft. Ook moet er opnieuw worden gekeken naar de belastingen op brandstoffen, zeker nu er nieuwe technieken en brandstoffen op de markt komen. Niet de technieken, maar de energie- en milieuprestaties moeten leidend zijn voor de hoogte van de belastingen. BOVAG en RAI kunnen zich wel vinden in tijdelijke stimulering van nieuwe technieken om marktintroductie te helpen en te versnellen. Daarnaast kunnen de bijtellingcategorieën fijnmaziger worden vormgegeven zodat ook daar eerlijker stimulansen van uitgaan om te kiezen voor (zeer) zuinige auto’s”.
Uit het stukje tekst dat je hebt gequoot maak ik op dat dat voor de BPM geldt, niet voor de MRB.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De regeling blijft gewoon gelden, alleen de uitstoot moet nog minder zijn.
[..]
Het is ook geen echt doordacht model nog. Het was oa bedoeld om de nederlandse autoverkopen uit het slob te trekken en dat is wel gelukt. Lange termijn visie wordt nu aan gewerktquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alsof de particuliere consument daar naar kijkt. Het enige wat die ziet is dat de door hem aangeschafte auto *ineens* (wat dus helemaal niet ineens is) duurder wordt. Die kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Zijn auto, die goedkoop was, wordt nu ineens weer duurder, en hij gaat op zn achterste poten staan. Dat hij dit al lang aan had kunnen zien komen is natuurlijk niet belangrijk. Nee, gewoon direct hard schreeuwen en roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Korte termijn politiek verstoort de markt op een lastige manier en is kostbaar en lastig in te schatten voor de marktpartijen. Punt is dat er meer beleid moet komen en minder waan-van-de-dag maatregelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De overheid verstoort de markt altijdwat is je punt.
Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Korte termijn politiek verstoort de markt op een lastige manier en is kostbaar en lastig in te schatten voor de marktpartijen. Punt is dat er meer beleid moet komen en minder waan-van-de-dag maatregelen.
Ja. En door onduidelijkheid te houden over hoe en wat en hoelang vreet het steeds meer aan de markt. Altijd verwerpelijk is kort door de bocht. Btw en wegenbelasting zijn namelijk net zo goed instrumenten van de overheid die invloed hebben op de markt, maar een overheid kost nu eenmaal geld en dat zal betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.
Vind je dat dat gelukt is? Een hoop 'naieve' mensen hebben zo'n goedkope auto gekocht, en die worden daar nu voor 'gestraft'. Als die mensen van tevoren hadden bedacht dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is, dan hadden ze die auto wellicht niet gekocht en hadden ze ook nu niet hard geschreeuwd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het is ook geen echt doordacht model nog. Het was oa bedoeld om de nederlandse autoverkopen uit het slob te trekken en dat is wel gelukt. Lange termijn visie wordt nu aan gewerkt
Want er is ergens brand ofzo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waar zijn overigens de mods wanneer ze nodig zijn.
Verstandige moeder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vind je dat dat gelukt is? Een hoop 'naieve' mensen hebben zo'n goedkope auto gekocht, en die worden daar nu voor 'gestraft'. Als die mensen van tevoren hadden bedacht dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is, dan hadden ze die auto wellicht niet gekocht en hadden ze ook nu niet hard geschreeuwd.
Laat ik mijn moeder als voorbeeld nemen. Toen mijn vader nog leefde, was die hele regeling er nog niet zo lang. Mijn ouders hebben daar altijd twijfels bij gehad, want, zo zei mijn moeder 'wat als die regeling wordt afgeschaft?'.
Ze zijn wel naar de Polo gaan kijken, omdat de auto die ze toen hadden 1 op 9 deed, en dat was niet echt zuinig. Die auto was ook redelijk groot. Daarnaast was mijn vader ernstig ziek, hij zou komen te overlijden (al wisten we toen nog niet wanneer dat zou zijn) en dan was hun auto te groot voor mijn moeder alleen vond ze, en dat 1 op 9 was ook niet alles.
Dus, er kwam een kleinere auto. De hele regeling was op zich interessant, maar geen garantie. Dus, was de redenering van mijn moeder, als die regeling weg valt, zit je met een diesel te kijken die per maand een stuk duurder is dan de benzine auto die ze hadden. Dus dat ging 'm niet worden.
Ze heeft na het overlijden van mijn vader hun auto verkocht, en ze heeft een Toyota Yaris terug gekocht, waar ze 3 jaar de belasting voor betaald kreeg (lees: ze kreeg het belastingbedrag x 36 maanden korting op de aanschafprijs van de auto). De Yaris is groot genoeg voor haar, rijdt een stuk zuiniger en ze heeft geen shit nu die regeling dus niet meer door gaat.
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.
Ja, die moeten fors meer gaan betalen, dat klopt, maar daar hadden ze van tevoren over na moeten denken. Mijn moeder heeft aan de verkoper bij Volkswagen gewoon gevraagd hoe het zat met die regeling. De reactie was enigzins twijfelend, en voor mijn moeder meer dan reden genoeg om die auto niet te nemen (al vind ze em wel heel erg mooi).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.
Begrijp me niet verkeerd, mensen zijn zelfstandige wezens en verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een flinke tegenvaller zal zijn. Nu zal iemand met een Suzuki Alto of een ander boodschappenblik die paar euro wegenbelasting wel kunnen missen, maar mensen die een belastingvrije diesel hebben gaan echt wel fors meer betalen.
Tuurlijk gaan autofabrikanten er mee te koop lopen. En gelijk hebben ze. Zij zien korte termijn winst.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.
Begrijp me niet verkeerd, mensen zijn zelfstandige wezens en verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een flinke tegenvaller zal zijn. Nu zal iemand met een Suzuki Alto of een ander boodschappenblik die paar euro wegenbelasting wel kunnen missen, maar mensen die een belastingvrije diesel hebben gaan echt wel fors meer betalen.
Ja inderdaad. Ik heb het dan ook niet van een vreemde. Maar het is nog steeds geen rocket science. Het is een volkomen logische redenering. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat andere mensen niet diezelfde redenering hebben gehad. Ik bedoel, als dat niet bij je opkomt als je voor zo'n auto gaat kijken, dan...ja...quote:
Ja, vanuit de fabrikant gezien wel natuurlijk. Natuurlijk pushen die dit soort dingen. Het is gunstig voor hun bedrijfsresultaat, dus die zullen daar inderdaad mee te koop lopen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan autofabrikanten er mee te koop lopen. En gelijk hebben ze. Zij zien korte termijn winst.
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, vanuit de fabrikant gezien wel natuurlijk. Natuurlijk pushen die dit soort dingen. Het is gunstig voor hun bedrijfsresultaat, dus die zullen daar inderdaad mee te koop lopen.
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handel
Ik zeg gunstig voor hun bedrijfsresultaat, en jij zegt 'en ook lucratief'. Wat dacht jij dan dat ik bedoelde?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handel
En dit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.
De Polo Bluemotion 1.2 TDI is vanaf 16.290 euro. De goedkoopste benzine variant, en dus geen Bluemotion, is idd 10.990 euro. maar verder niet vergelijkbaar, want deze heeft geen BPM/MRB vrijstelling en ook geen 14 procent bijtelling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
16k? De verkoopprijs is gewoon 10.990 euro momenteel (maar das alleen op de voorraadmodellen en geldt volgens mij ook nog eens alleen voor de 1.2 3-pitter,). Maar als je de 'normale' prijs neemt dan is het volgens mij vanaf 12.490 euro ofzo.
Jij hebt helemaal gelijk, ik keek inderdaad naar de benzine versie terwijl we het hier overduidelijk hadden over de diesel uitvoering. Behoorlijk stom van me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
De Polo Bluemotion 1.2 TDI is vanaf 16.290 euro. De goedkoopste benzine variant, en dus geen Bluemotion, is idd 10.990 euro. maar verder niet vergelijkbaar, want deze heeft geen BPM/MRB vrijstelling en ook geen 14 procent bijtelling.
Tot 2016 is dit:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Uit het stukje tekst dat je hebt gequoot maak ik op dat dat voor de BPM geldt, niet voor de MRB.
Wat daarna gebeurd, dis vanaf 2016 is nu nog helemaal niet van bekend, ook niet met betrekking tot de BPM.quote:Tot en met 31 december 2015 zijn auto's met een uitstoot lager dan 51 g/km ook vrijgesteld van BPM, MRB en fiscale bijtelling.
Wat alleen maar duidelijker maakt hoe groot het verschil in inruilwaarde zal zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk, ik keek inderdaad naar de benzine versie terwijl we het hier overduidelijk hadden over de diesel uitvoering. Behoorlijk stom van me.
Geen idee of dat normaal is. Als ik even voor mijn auto kijk in mijn basisuitvoering, dan zie ik op de volgende link: http://www.volkswagen.nl/(...)rtline_D0Lnl,00.htmlquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat alleen maar duidelijker maakt hoe groot het verschil in inruilwaarde zal zijn.
Normaal gesproken kent de aanschafprijs van een bepaald model geen verschil van ruim 5.000 euro tussen de benzine- en de dieselvariant. Ik vermoed dat de prijs van de BlueMotion kunstmatig hoog is gehouden vanwege de overige financiele voordelen, maar van dit prijsverschil merkt de consument tijdens het inruilen waarschijnlijk helemaal niets meer. Troost is wel, dat diezelfde consument verhoudingsgewijs goedkoop heeft gereden.
Dit zijn auto's die twee keer zo duur zijn dan de instapmodellen van de Polo. Het verschil tussen benzine en diesel is altijd flink, maar geen 50% lijkt me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee of dat normaal is. Als ik even voor mijn auto kijk in mijn basisuitvoering, dan zie ik op de volgende link: http://www.volkswagen.nl/(...)rtline_D0Lnl,00.html
dat de prijzen voor de instappers redelijk uit elkaar liggen.
de 1.2 TSI moet 24.490 kosten en de 1.6 tdi kost 29.590. Dat is 5.100 euro verschil.
Kijk ik bijvoorbeeld bij Ford naar de Mondeo, en dan de instappers, dan zie ik dat je daar een 1.6 Ambiente kunt scoren voor 24.995 euro, maar kijk ik naar de goedkoopste diesel, dan zie ik dat die 29.795 moet kosten.
Dat is een verschil van 4800 euro. Dat verschil is dus 300 euro kleiner, maar op dat bedrag boeit dat natuurlijk niet zoveel. Dus volgens mij is dat niet specifiek volkswagen, maar is het prijsverschil tussen benzine en dieseluitvoeringen van een auto gewoon toch behoorlijk fors.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Economie is mijn ding dus kom maar op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.
De instap polo, zonder korting, is qua benzine 12.960, de instap diesel bluemotion is er vanaf 16.640. Dat is nog geen 4000 euro.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit zijn auto's die twee keer zo duur zijn dan de instapmodellen van de Polo. Het verschil tussen benzine en diesel is altijd flink, maar geen 50% lijkt me.
Hmm, ik meen me te herinneren dat de prijsverschillen voor het 'milieuvriendelijke dieseltijdperk' tussen benzinemotoren en 'gewone' dieselmotoren kleiner waren, maar dan zal ik mij wel vergissen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De instap polo, zonder korting, is qua benzine 12.960, de instap diesel bluemotion is er vanaf 16.640. Dat is nog geen 4000 euro.
Ik mag een 207 wel verglijken met een polo denk ik. En daarvan kost de instapbezine 13.635 en de diesel kost 19.180. Dat is een verschil van bijna 5000 euro.
De kosten van die Bluemotion diesel zijn dus gewoon normaal. Dat nu het verschil door de korting zo groot is, staat hier natuurlijk helemaal los van.
En op de benzinepolo zit wel bpm dacht ik?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, ik meen me te herinneren dat de prijsverschillen voor het 'milieuvriendelijke dieseltijdperk' tussen benzinemotoren en 'gewone' dieselmotoren kleiner waren, maar dan zal ik mij wel vergissen.
Maar zoals ik al eerder aangaf, mag er best onderscheid gemaakt worden in auto's voor dagelijks gebruik en hobby-auto's.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:52 schreef Catch_me het volgende:
Nu nog al die zogenaamde oldtimers weer de wegenbelasting in. Wie in een eeuwenoud stinkhok rijdt en dus gebruikt maakt van de openbare weg moet gewoon, net zoals de rest, betalen.
Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:09 schreef Catch_me het volgende:
De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting en deze te verwerken in de benzineprijs. Betalen naar wat je gebruikt, de dagelijkse woon-werkverkeer rijder, de hobbyist en de toerist dragen zo allen hun steentje bij.
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.
[..]
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.
O ik zou de laatste zijn die dat erg zou vinden gezien mijn jaarlijkse kilometrage maar ik vind dat we al meer dan genoeg betalen voor autorijden. We betalen naast een forse wegenbelasting namelijk ook bijna het meest ter WERELD voor de brandstof.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.
waar blijft BaraCuda?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
Powlow blauwebeweging rijders compenseren mooi voor de slurpers die ik rijd als ik mij niet op de tweewieler voortbeweeg![]()
De ecohokken gaan het sowieso verliezen van de youngtimers, daar het belastingvoordeel voor die truttenschuddertjes gaat wegvallen, en die zogenaamde 'milieu liefhebbers' uit de kast gaan komen als de belastingontduikers die ze eigenlijk natuurlijk gewoon zijn, en en masse een belastingvrije youngtimer gaan rijden, omdat daar binnen afzienbare tijd weer een verse voorraad van komt, daar ze die regeling weer gaan terugbrengen als alles meezit en de onze Haagsche dievenbende een klein beetje ruggengraat heeft.
My 2 ¤centjes.
Uhuquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi, ecoschurkje![]()
![]()
Doettie het nog goed?
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere auto's om te rijden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nog, kan het nooit heel overdreven veel zijn voor zo'n licht autootje; storm -> glas water enzo
Fixed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere goedkopere auto's om te rijden.
edit: Als je veel km's maakt.
Als ik elke week naar Italië moest zou ik ook een grote auto kopen voor comfort.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fixed.
Voor veel km's zou ik altijd gaan voor een wat grotere auto ivbm comfort![]()
Kleine auto -> korte wielbasis -> snellere en kortere veerbewegingen -> minder comfortabel
Ik rijd liever naar Italië in een dikke MB of BMW als in een ecobarreltje, dan zet ik de cc wel wat lager
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Dubbele aanschafprijs, goedkope plastic interieur?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:40 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieur![]()
We hebben het over Subaru toch?
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.
[ afbeelding ]
M'n auto is al 17 jaar in dezelfde staat gebleven, heb hem vorige week van top tot teen schoongemaakt, ook op alle plekken waar je normaal nooit komt (ben 3 uur bezig geweest), en geen spoortje roest.
We kijken wel over 17 jaar bij die Polo's. Eigenlijk is mijn auto nog beter voor het milieu dan die nieuwe klik-klak polo's die na 10 jaar richting sloop gaan. Dit hok zal 30 jaar meegaan.
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ik heb nog nooit van m'n leven gezegd dat ie mooi is. Zal nooit gebeuren ook. Maarja, dat ding rijdt zo heerlijk, dat geluid, die snelheid die je niet verwacht van zo'n lomp ding, de 4wd, de wegligging door z'n perfecte symmetriequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goed
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.
Lol.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
Alfa met een bmw blokquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
Ik zou gelijk ff het onderstel meenEmen en vooral ook het volledige electroliekquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Alfa met een bmw blok
Is al eens eerder geflikt met een oude volvo waar ze een blok van een bmw M5 in hebben geflikkerd.
Zoek maar op youtube ernaar
Maar wel zwaar. Iemand met een Aygo is beter af.quote:Op maandag 15 augustus 2011 03:34 schreef NoBody122 het volgende:
Als het goed is blijven die hybriderijders alsnog relatief goedkoop uit, want zuinig. Toch?
Goed voor de omzet. Als dit buiten de garantietermijn viel that isquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Die 3 cilinder slowmotion koffiemolens zouden verboten moeten worden.
VAG zou een voorbeeld moeten nemen aan de 1.3 Multijet of de 1.6 HDI-e dat zijn tenminste wel fatsoenlijke motoren.
Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden
De 1.4 TSI heeft inderdaad wat betrouwbaarheidsproblemen, maar wellicht heeft het ook wat met rijstijl te maken? Wellicht dat de gemiddelde leaserijder dat niet zo nauw neemt. Maar het is me wat te gemakkelijk om dan direct VAG af te serveren wat kwaliteit betreft. Zeker de TDI-motoren zijn al jaren van topkwaliteit.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden
Ben je helemaal van de zotte geworden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben je helemaal van de zotte geworden?
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren.
Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.
Volkswagen heeft nog langere tijd vastgehouden aan pompverstuivers maar zijn ook overstag gegaan. Dus volgens mij is er met die motoren niet zoveel mis, maar zijn de klachten bij Alfa ergens anders te vinden idd.
overigens heb ik zelf een Punto gehad, en daar was motorisch niks mis mee, maar voor de rest...electronische problemen te over, tot ik 'm een keer heb terug gegeven aan de wagenparkbeheerder en heb gezegd 'ik rij er niet meer in tot het opgelost is, dus geef me maar een andere auto zolang'.
Maar motorisch deed dat ding het prima.
Na die 'oude' punto heb ik inderdaad ook nog een Grande Punto gehad. Daar heb ik eigenlijk wat minder gedoe mee gehad. Die oude meldde om de haverklap dat een lamp kapot was, en als je dan ging kijken dan was er niks aan de hand. Controlelampjes die aan gingen, meerdere tegelijkertijd, een automatische versnellingsbak die, als je 'm terug zette van de achteruit naar de 1, gewoon stil bleef staan, etc etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.
Motorisch een geweldige auto (wel dorstig trouwens) electrisch was het een drama, de ene error naar de andere. De meest wazige storingen heb ik met dat ding meegemaakt.
Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.
Dat heb ik nooit zo gesnapt. Ik bedoel, 170pk, stoer, klinkt tof, veel vermogen, gaaf. Maar, ik rij een 1.6 TDI met 105pk maar dus óók die 250Nm koppel. Terwijl ik 65pk minder heb, terwijl dat voor mijn gevoel toch gelinkt is met elkaar (maar ik ben technisch qua auto's een nitwit dus ik kan het mis hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.
Voorheen maakte Alfa zelf prachtige V6en en viercylinders (die laatste nog altijd), zeer gretig van karakter en behoorlijk stootvast, waarbij als enige nadeel een ietwat bovengemiddeld verbruik valt op te tekenen. Maar absoluut niet beroerd, bijna iedere autoliefhebber houdt van een Alfa V6.
Op dit moment zit er in een benzine Giulietta of MiTo Multi-Air techniek, wederom Fiat dus, en dat is echt een fraai staaltje modern turbo-downsizen. Een 1.4 in een Giulietta zet 170 pk op de weg, met 250 nm aan koppel en heeft een fabrieksopgave van 5,8 l/100km in verbruik. Niet bepaald inefficiënt.
Diesels van Alfa zijn goed. Benzine zijn ze nogal gevoeligquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben je helemaal van de zotte geworden?
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren. Je bedoelt elektronica.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |