Want er is ergens brand ofzo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waar zijn overigens de mods wanneer ze nodig zijn.
Verstandige moeder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vind je dat dat gelukt is? Een hoop 'naieve' mensen hebben zo'n goedkope auto gekocht, en die worden daar nu voor 'gestraft'. Als die mensen van tevoren hadden bedacht dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is, dan hadden ze die auto wellicht niet gekocht en hadden ze ook nu niet hard geschreeuwd.
Laat ik mijn moeder als voorbeeld nemen. Toen mijn vader nog leefde, was die hele regeling er nog niet zo lang. Mijn ouders hebben daar altijd twijfels bij gehad, want, zo zei mijn moeder 'wat als die regeling wordt afgeschaft?'.
Ze zijn wel naar de Polo gaan kijken, omdat de auto die ze toen hadden 1 op 9 deed, en dat was niet echt zuinig. Die auto was ook redelijk groot. Daarnaast was mijn vader ernstig ziek, hij zou komen te overlijden (al wisten we toen nog niet wanneer dat zou zijn) en dan was hun auto te groot voor mijn moeder alleen vond ze, en dat 1 op 9 was ook niet alles.
Dus, er kwam een kleinere auto. De hele regeling was op zich interessant, maar geen garantie. Dus, was de redenering van mijn moeder, als die regeling weg valt, zit je met een diesel te kijken die per maand een stuk duurder is dan de benzine auto die ze hadden. Dus dat ging 'm niet worden.
Ze heeft na het overlijden van mijn vader hun auto verkocht, en ze heeft een Toyota Yaris terug gekocht, waar ze 3 jaar de belasting voor betaald kreeg (lees: ze kreeg het belastingbedrag x 36 maanden korting op de aanschafprijs van de auto). De Yaris is groot genoeg voor haar, rijdt een stuk zuiniger en ze heeft geen shit nu die regeling dus niet meer door gaat.
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.
Ja, die moeten fors meer gaan betalen, dat klopt, maar daar hadden ze van tevoren over na moeten denken. Mijn moeder heeft aan de verkoper bij Volkswagen gewoon gevraagd hoe het zat met die regeling. De reactie was enigzins twijfelend, en voor mijn moeder meer dan reden genoeg om die auto niet te nemen (al vind ze em wel heel erg mooi).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.
Begrijp me niet verkeerd, mensen zijn zelfstandige wezens en verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een flinke tegenvaller zal zijn. Nu zal iemand met een Suzuki Alto of een ander boodschappenblik die paar euro wegenbelasting wel kunnen missen, maar mensen die een belastingvrije diesel hebben gaan echt wel fors meer betalen.
Tuurlijk gaan autofabrikanten er mee te koop lopen. En gelijk hebben ze. Zij zien korte termijn winst.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft nooit duidelijk gemaakt hoe tijdelijk het zou zijn, waardoor het ook wel weer begrijpelijk is dat mensen zich rijk hebben zitten rekenen. Daarnaast hebben autofabrikanten flink lopen adverteren met de MRB- en BPM- vrijstelling, en ik vraag me af hoe duidelijk het bij de verkoop is geweest dat dit allemaal tijdelijke maatregelen zijn. Daarnaast denk ik dat mensen amper stil zullen hebben gestaan bij de keldering van de inruilwaarde indien de regeling weer zou worden teruggedraaid.
Begrijp me niet verkeerd, mensen zijn zelfstandige wezens en verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een flinke tegenvaller zal zijn. Nu zal iemand met een Suzuki Alto of een ander boodschappenblik die paar euro wegenbelasting wel kunnen missen, maar mensen die een belastingvrije diesel hebben gaan echt wel fors meer betalen.
Ja inderdaad. Ik heb het dan ook niet van een vreemde. Maar het is nog steeds geen rocket science. Het is een volkomen logische redenering. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat andere mensen niet diezelfde redenering hebben gehad. Ik bedoel, als dat niet bij je opkomt als je voor zo'n auto gaat kijken, dan...ja...quote:
Ja, vanuit de fabrikant gezien wel natuurlijk. Natuurlijk pushen die dit soort dingen. Het is gunstig voor hun bedrijfsresultaat, dus die zullen daar inderdaad mee te koop lopen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan autofabrikanten er mee te koop lopen. En gelijk hebben ze. Zij zien korte termijn winst.
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, vanuit de fabrikant gezien wel natuurlijk. Natuurlijk pushen die dit soort dingen. Het is gunstig voor hun bedrijfsresultaat, dus die zullen daar inderdaad mee te koop lopen.
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handel
Ik zeg gunstig voor hun bedrijfsresultaat, en jij zegt 'en ook lucratief'. Wat dacht jij dan dat ik bedoelde?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ook lucratief. Die polo bluemotion is, zonder een cent bpm, 16k ofzo? Een deel van de bpm vrijstelling steekt dealer / fabrikant gewoon in eigen zak natuurlijk. Lucratieve handel
En dit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.
De Polo Bluemotion 1.2 TDI is vanaf 16.290 euro. De goedkoopste benzine variant, en dus geen Bluemotion, is idd 10.990 euro. maar verder niet vergelijkbaar, want deze heeft geen BPM/MRB vrijstelling en ook geen 14 procent bijtelling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
16k? De verkoopprijs is gewoon 10.990 euro momenteel (maar das alleen op de voorraadmodellen en geldt volgens mij ook nog eens alleen voor de 1.2 3-pitter,). Maar als je de 'normale' prijs neemt dan is het volgens mij vanaf 12.490 euro ofzo.
Jij hebt helemaal gelijk, ik keek inderdaad naar de benzine versie terwijl we het hier overduidelijk hadden over de diesel uitvoering. Behoorlijk stom van me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
De Polo Bluemotion 1.2 TDI is vanaf 16.290 euro. De goedkoopste benzine variant, en dus geen Bluemotion, is idd 10.990 euro. maar verder niet vergelijkbaar, want deze heeft geen BPM/MRB vrijstelling en ook geen 14 procent bijtelling.
Tot 2016 is dit:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Uit het stukje tekst dat je hebt gequoot maak ik op dat dat voor de BPM geldt, niet voor de MRB.
Wat daarna gebeurd, dis vanaf 2016 is nu nog helemaal niet van bekend, ook niet met betrekking tot de BPM.quote:Tot en met 31 december 2015 zijn auto's met een uitstoot lager dan 51 g/km ook vrijgesteld van BPM, MRB en fiscale bijtelling.
Wat alleen maar duidelijker maakt hoe groot het verschil in inruilwaarde zal zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk, ik keek inderdaad naar de benzine versie terwijl we het hier overduidelijk hadden over de diesel uitvoering. Behoorlijk stom van me.
Geen idee of dat normaal is. Als ik even voor mijn auto kijk in mijn basisuitvoering, dan zie ik op de volgende link: http://www.volkswagen.nl/(...)rtline_D0Lnl,00.htmlquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat alleen maar duidelijker maakt hoe groot het verschil in inruilwaarde zal zijn.
Normaal gesproken kent de aanschafprijs van een bepaald model geen verschil van ruim 5.000 euro tussen de benzine- en de dieselvariant. Ik vermoed dat de prijs van de BlueMotion kunstmatig hoog is gehouden vanwege de overige financiele voordelen, maar van dit prijsverschil merkt de consument tijdens het inruilen waarschijnlijk helemaal niets meer. Troost is wel, dat diezelfde consument verhoudingsgewijs goedkoop heeft gereden.
Dit zijn auto's die twee keer zo duur zijn dan de instapmodellen van de Polo. Het verschil tussen benzine en diesel is altijd flink, maar geen 50% lijkt me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee of dat normaal is. Als ik even voor mijn auto kijk in mijn basisuitvoering, dan zie ik op de volgende link: http://www.volkswagen.nl/(...)rtline_D0Lnl,00.html
dat de prijzen voor de instappers redelijk uit elkaar liggen.
de 1.2 TSI moet 24.490 kosten en de 1.6 tdi kost 29.590. Dat is 5.100 euro verschil.
Kijk ik bijvoorbeeld bij Ford naar de Mondeo, en dan de instappers, dan zie ik dat je daar een 1.6 Ambiente kunt scoren voor 24.995 euro, maar kijk ik naar de goedkoopste diesel, dan zie ik dat die 29.795 moet kosten.
Dat is een verschil van 4800 euro. Dat verschil is dus 300 euro kleiner, maar op dat bedrag boeit dat natuurlijk niet zoveel. Dus volgens mij is dat niet specifiek volkswagen, maar is het prijsverschil tussen benzine en dieseluitvoeringen van een auto gewoon toch behoorlijk fors.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Economie is mijn ding dus kom maar op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe het in elkaar zit.
De instap polo, zonder korting, is qua benzine 12.960, de instap diesel bluemotion is er vanaf 16.640. Dat is nog geen 4000 euro.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit zijn auto's die twee keer zo duur zijn dan de instapmodellen van de Polo. Het verschil tussen benzine en diesel is altijd flink, maar geen 50% lijkt me.
Hmm, ik meen me te herinneren dat de prijsverschillen voor het 'milieuvriendelijke dieseltijdperk' tussen benzinemotoren en 'gewone' dieselmotoren kleiner waren, maar dan zal ik mij wel vergissen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De instap polo, zonder korting, is qua benzine 12.960, de instap diesel bluemotion is er vanaf 16.640. Dat is nog geen 4000 euro.
Ik mag een 207 wel verglijken met een polo denk ik. En daarvan kost de instapbezine 13.635 en de diesel kost 19.180. Dat is een verschil van bijna 5000 euro.
De kosten van die Bluemotion diesel zijn dus gewoon normaal. Dat nu het verschil door de korting zo groot is, staat hier natuurlijk helemaal los van.
En op de benzinepolo zit wel bpm dacht ik?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, ik meen me te herinneren dat de prijsverschillen voor het 'milieuvriendelijke dieseltijdperk' tussen benzinemotoren en 'gewone' dieselmotoren kleiner waren, maar dan zal ik mij wel vergissen.
Maar zoals ik al eerder aangaf, mag er best onderscheid gemaakt worden in auto's voor dagelijks gebruik en hobby-auto's.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:52 schreef Catch_me het volgende:
Nu nog al die zogenaamde oldtimers weer de wegenbelasting in. Wie in een eeuwenoud stinkhok rijdt en dus gebruikt maakt van de openbare weg moet gewoon, net zoals de rest, betalen.
Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:09 schreef Catch_me het volgende:
De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting en deze te verwerken in de benzineprijs. Betalen naar wat je gebruikt, de dagelijkse woon-werkverkeer rijder, de hobbyist en de toerist dragen zo allen hun steentje bij.
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.
[..]
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.
O ik zou de laatste zijn die dat erg zou vinden gezien mijn jaarlijkse kilometrage maar ik vind dat we al meer dan genoeg betalen voor autorijden. We betalen naast een forse wegenbelasting namelijk ook bijna het meest ter WERELD voor de brandstof.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.
waar blijft BaraCuda?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
Powlow blauwebeweging rijders compenseren mooi voor de slurpers die ik rijd als ik mij niet op de tweewieler voortbeweeg![]()
De ecohokken gaan het sowieso verliezen van de youngtimers, daar het belastingvoordeel voor die truttenschuddertjes gaat wegvallen, en die zogenaamde 'milieu liefhebbers' uit de kast gaan komen als de belastingontduikers die ze eigenlijk natuurlijk gewoon zijn, en en masse een belastingvrije youngtimer gaan rijden, omdat daar binnen afzienbare tijd weer een verse voorraad van komt, daar ze die regeling weer gaan terugbrengen als alles meezit en de onze Haagsche dievenbende een klein beetje ruggengraat heeft.
My 2 ¤centjes.
Uhuquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi, ecoschurkje![]()
![]()
Doettie het nog goed?
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere auto's om te rijden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nog, kan het nooit heel overdreven veel zijn voor zo'n licht autootje; storm -> glas water enzo
Fixed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere goedkopere auto's om te rijden.
edit: Als je veel km's maakt.
Als ik elke week naar Italië moest zou ik ook een grote auto kopen voor comfort.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fixed.
Voor veel km's zou ik altijd gaan voor een wat grotere auto ivbm comfort![]()
Kleine auto -> korte wielbasis -> snellere en kortere veerbewegingen -> minder comfortabel
Ik rijd liever naar Italië in een dikke MB of BMW als in een ecobarreltje, dan zet ik de cc wel wat lager
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Dubbele aanschafprijs, goedkope plastic interieur?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:40 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieur![]()
We hebben het over Subaru toch?
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.
[ afbeelding ]
M'n auto is al 17 jaar in dezelfde staat gebleven, heb hem vorige week van top tot teen schoongemaakt, ook op alle plekken waar je normaal nooit komt (ben 3 uur bezig geweest), en geen spoortje roest.
We kijken wel over 17 jaar bij die Polo's. Eigenlijk is mijn auto nog beter voor het milieu dan die nieuwe klik-klak polo's die na 10 jaar richting sloop gaan. Dit hok zal 30 jaar meegaan.
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ik heb nog nooit van m'n leven gezegd dat ie mooi is. Zal nooit gebeuren ook. Maarja, dat ding rijdt zo heerlijk, dat geluid, die snelheid die je niet verwacht van zo'n lomp ding, de 4wd, de wegligging door z'n perfecte symmetriequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goed
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.
Lol.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |