Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:09 schreef Catch_me het volgende:
De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting en deze te verwerken in de benzineprijs. Betalen naar wat je gebruikt, de dagelijkse woon-werkverkeer rijder, de hobbyist en de toerist dragen zo allen hun steentje bij.
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leergeld, nooit de overheid vertrouwen. Ik zou sowieso nooit een diesel hebben gekocht met het idee dat deze belastingvrij zou blijven. Dat is net als dat je gelooft dat roodkapje echt bestaan heeft. En wat inderdaad al gezegd is: je raakt zo'n hok aan de straatstenen niet meer kwijt. Niet veel mensen wil een kleine diesel prive rijden als er wegenbelasting over betaald moet worden.
[..]
Beetje onverkoopbaar ivm de al enorm hoge benzineprijzen t.o.v. ons omringende landen waar ze ook nog eens nauwelijks of geen wegenbelasting betalen.
O ik zou de laatste zijn die dat erg zou vinden gezien mijn jaarlijkse kilometrage maar ik vind dat we al meer dan genoeg betalen voor autorijden. We betalen naast een forse wegenbelasting namelijk ook bijna het meest ter WERELD voor de brandstof.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het zou wel eerlijker zijn, zeker gezien het toegenomen aantal buitenlandse kentekens in grote steden.
waar blijft BaraCuda?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
Powlow blauwebeweging rijders compenseren mooi voor de slurpers die ik rijd als ik mij niet op de tweewieler voortbeweeg![]()
De ecohokken gaan het sowieso verliezen van de youngtimers, daar het belastingvoordeel voor die truttenschuddertjes gaat wegvallen, en die zogenaamde 'milieu liefhebbers' uit de kast gaan komen als de belastingontduikers die ze eigenlijk natuurlijk gewoon zijn, en en masse een belastingvrije youngtimer gaan rijden, omdat daar binnen afzienbare tijd weer een verse voorraad van komt, daar ze die regeling weer gaan terugbrengen als alles meezit en de onze Haagsche dievenbende een klein beetje ruggengraat heeft.
My 2 Īcentjes.
Uhuquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi, ecoschurkje![]()
![]()
Doettie het nog goed?
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere auto's om te rijden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nog, kan het nooit heel overdreven veel zijn voor zo'n licht autootje; storm -> glas water enzo
Fixed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Al zetten ze het op 200 euro per 3 maanden. Dan nog is het denk ik 1 van de betere goedkopere auto's om te rijden.
edit: Als je veel km's maakt.
Als ik elke week naar Italië moest zou ik ook een grote auto kopen voor comfort.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fixed.
Voor veel km's zou ik altijd gaan voor een wat grotere auto ivbm comfort![]()
Kleine auto -> korte wielbasis -> snellere en kortere veerbewegingen -> minder comfortabel
Ik rijd liever naar Italië in een dikke MB of BMW als in een ecobarreltje, dan zet ik de cc wel wat lager
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Dubbele aanschafprijs, goedkope plastic interieur?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:40 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dubbele aanschafprijs en zelfde goedkope plastic interieur![]()
We hebben het over Subaru toch?
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef Grielen het volgende:
Polo bluemotion rijders![]()
Kijken vol afgunst als ze mijn 1250 kg zware, 2 liter, 4wd, 280gr co2/km, 1 op 10 slurpend scheurend hok met dubbele snelheid, met dubbel zo weinig trillingen, met dubbel zoveel comfort hun truttenschudder zien inhalen op de A6
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja die invulling geef jij er aan. Als ik zo'n Subaru voorbij zie rijden lach ik eigenlijk alleen maar een beetje meewarig.
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt dan ook geen Polo.
[ afbeelding ]
M'n auto is al 17 jaar in dezelfde staat gebleven, heb hem vorige week van top tot teen schoongemaakt, ook op alle plekken waar je normaal nooit komt (ben 3 uur bezig geweest), en geen spoortje roest.
We kijken wel over 17 jaar bij die Polo's. Eigenlijk is mijn auto nog beter voor het milieu dan die nieuwe klik-klak polo's die na 10 jaar richting sloop gaan. Dit hok zal 30 jaar meegaan.
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ik heb nog nooit van m'n leven gezegd dat ie mooi is. Zal nooit gebeuren ook. Maarja, dat ding rijdt zo heerlijk, dat geluid, die snelheid die je niet verwacht van zo'n lomp ding, de 4wd, de wegligging door z'n perfecte symmetriequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Subaru moet je van houden. Dat doen alleen de eigenaren. Leluke grafbakken.
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het geluid van een soepbaaroe maakt alles goed
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ze hebben leuke motoren maar waarom zo'n lelijke buitenkant. Begrijp het niet.
Lol.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |