abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100501658
Fk weet zelf niet eens waar hij in rijd :')
pi_100501702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Ja helemaal fair is het niet maar zo werkt het met belastingen.

Blijft een polo een toffere auto dan een prius though dus daar kunnen polo rijders zich mee troosten ^O^
pi_100501713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat laat niet onverlet dat dit voor veel mensen -die juist vanuit hun portemonnee dachten- een flinke financiele domper zal zijn.
Zoals ik al zei, het is altijd een tijdelijke regeling geweest. Het einde zat er dus altijd aan te komen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100501732
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Fk weet zelf niet eens waar hij in rijd :')
Leer spellen en ga ontopic of verdwijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:35:15 #30
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100501740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, maar dat geldt voor elke auto waar dit een voordeel voor was. Aan de andere kant, als je toch per se heel goedkoop wil autorijden kun je wellicht ook gewoon een kleinere auto kopen, een aygo of een c1 ofzo.
Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.
Ik ben absoluut tegen belastingvrije auto's hoor, oldtimers die als hobby-object gereden worden daargelaten.
pi_100501777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.
Ik ben absoluut tegen belastingvrije auto's hoor, oldtimers die als hobby-object gereden worden daargelaten.
Er moet gewoon geen enkele uitzondering zijn.
pi_100501806
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is altijd een tijdelijke regeling geweest. Het einde zat er dus altijd aan te komen.
Beter zouden ze een regeling toepassen die van te voren volledig duidelijk is en langzaam wordt afgebouwd ipv geen belasting naar het volle pond van dag 1 naar dag 2. Dit soort systemen versoort de markt best wel.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:37:05 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100501821
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je bent een trolmaatje van scorpie en je weet het. :{w
Je gaat niet inhoudelijk in op de vraag die je stelt en je weet het, dus misschien moet je wat meer naar jezelf kijken ipv naar anderen :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100501855
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Beter zouden ze een regeling toepassen die van te voren volledig duidelijk is en langzaam wordt afgebouwd ipv geen belasting naar het volle pond van dag 1 naar dag 2. Dit soort systemen versoort de markt best wel.
Lees dan man :') Van te voren was duidelijk dat de regeling tijdelijk was en dat het zou eindigen. Mensen die erover zeuren hebben zich niet goed ingelezen en moeten derhalve niet zeuren.

Waar zijn overigens de mods wanneer ze nodig zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:39:21 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100501897
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik geef in mijn eerste post ook aan dat dit niet alleen voor de BlueMotion opgaat, maar voor alle nieuwe belastingvrije auto's. Toch zijn die mensen wel flink genaaid, gezien ze ten eerste flink mogen gaan betalen en ten tweede een lagere inruilprijs kunnen verwachten.
Ik ben absoluut tegen belastingvrije auto's hoor, oldtimers die als hobby-object gereden worden daargelaten.
Ja, daar hadden ze rekening mee kunnen houden natuurlijk. Aannemen dat deze regeling voor altijd blijft bestaan is naïef. Maar dan nog kun je wel nadenken over welke auto je koopt. Je koopt een auto vanwege de lage kosten, maar wil dan wel in een relatief dure auto rijden nog steeds. Als je dan echt goedkoop wil rijden moet je geen auto kopen met als basisprijs rond de 11.000 euro (en die dan eventueel ook nog eens gaan aankleden met opties).
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:39:59 #36
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100501917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er moet gewoon geen enkele uitzondering zijn.
Mwah, ik vind dat als iemand een paar honderd kilometers per jaar in een opgepoetste oldtimer wil maken, daar echt niet iedere maand volledige wegenbelasting voor hoeft te betalen. Een aangepast tarief is misschien een optie (max. ¤100,- per jaar ofzo), maar het zou zonde zijn als al die mooie auto's uit het straatbeeld zouden verdwijnen. En dan heb ik het dus niet over afgetrapte geïmporteerde Volvo's of Mercedessen, maar over de auto's die zichtbaar gekoesterd worden.
pi_100501958
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Lees dan man :') Van te voren was duidelijk dat de regeling tijdelijk was en dat het zou eindigen. Mensen die erover zeuren hebben zich niet goed ingelezen en moeten derhalve niet zeuren.

Waar zijn overigens de mods wanneer ze nodig zijn.
Blijft overeind dat zoals dit instrument van de overheid zoals het nu gebruikt wordt de markt behoorlijk verstoort en onzeker maakt.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:42:57 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100502019
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Blijft overeind dat zoals dit instrument van de overheid zoals het nu gebruikt wordt de markt behoorlijk verstoort en onzeker maakt.
Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100502219
Whahaha, TS heeft een puch
Huh?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:48:52 #40
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100502228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.
Het lullige is natuurlijk dat er nooit een expliciete einddatum is genoemd; er is onlangs pas besloten dat de regeling vanaf 2014 niet meer zal gelden.
pi_100502245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Alleen maar voor mensen die naïef zijn en alles geloven. Diezelfde mensen zouden ook een te dure hypotheek nemen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. Het zijn een beetje hetzelfde soort naïeve mensen die op dat soort dingen af komen.
Nee. Je laat je gevoelens spreken, maar op fly over niveau verstoort dit de markt.

Bovag:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lling-wegenbelasting
“Het huidige beleid met zijn belastingvoordelen voor schone en zuinige auto’s moet opnieuw worden bekeken, zeker nu al meer dan 30 procent van de nieuwverkoop hiervan profiteert. Er komt daardoor minder geld in de schatkist en ook voor de branche en voor autoconsumenten zitten er bezwaren aan het huidige beleid. Met name de marktverstoringen die optreden door de grote bpm- en mrb-kortingen en vrijstellingen bij het halen van lage co2-uitstootgrenzen zijn verstorend voor de concurrentie tussen de verschillende merken en hebben ook een negatieve invloed op de prijzen van gebruikte auto’s. Daarbij moet de overheid zijn belofte nakomen richting de automobilist en bestaande gevallen dus ontzien. Wat BOVAG en RAI Vereniging betreft wordt de MRB-vrijstelling daarom pas in 2014 afgeschaft. Ook moet er opnieuw worden gekeken naar de belastingen op brandstoffen, zeker nu er nieuwe technieken en brandstoffen op de markt komen. Niet de technieken, maar de energie- en milieuprestaties moeten leidend zijn voor de hoogte van de belastingen. BOVAG en RAI kunnen zich wel vinden in tijdelijke stimulering van nieuwe technieken om marktintroductie te helpen en te versnellen. Daarnaast kunnen de bijtellingcategorieën fijnmaziger worden vormgegeven zodat ook daar eerlijker stimulansen van uitgaan om te kiezen voor (zeer) zuinige auto’s”.
pi_100502268
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het lullige is natuurlijk dat er nooit een expliciete einddatum is genoemd; er is onlangs pas besloten dat de regeling vanaf 2014 niet meer zal gelden.
De regeling blijft gewoon gelden, alleen de uitstoot moet nog minder zijn. :)
quote:
Huidige wetgeving t/m 30 juni 2012

Benzineauto vrijgesteld van BPM en mrb (wegenbelasting) bij CO2- uitstoot lager dan 111 g/km.
Dieselauto vrijgesteld van BPM en mrb (wegenbelasting) bij CO2- uitstoot lager dan 96 g/km.
Wetgeving vanaf 1 juli 2012

Wegenbelasting (MRB) vrijstelling blijft tot en met 31 december 2013 van kracht voor diesel- en benzineauto's met een maximale uitstoot van 95 / 110 g/km.
Tot en met 31 december 2015 zijn auto's met een uitstoot lager dan 51 g/km ook vrijgesteld van BPM, MRB en fiscale bijtelling. Denk dus aan de elektrische auto's en bijvoorbeeld de Opel Ampera.
De bijtelling van een lease-auto blijft gelden gedurende de hele looptijd van het leasecontract, ook al worden de normen tussendoor aangescherpt. Dit is dus interessant voor de leaserijders met bakken in de 14- of 20 procentsklasse.

Geleidelijke aanpassing CO2 grenzen
De CO2 grenzen voor BPM vrijstelling worden verlaagd waardoor steeds minder auto's onder deze regeling zullen vallen. De maximale uitstoot van CO2 om in aanmerking te komen voor BPM vrijstelling (en 14% bijtelling) zijn/worden voor diesel / benzine:

Nu: 95 / 110 g/km
vanaf 1 juli 2012: 91 / 102 g/km
vanaf 2013: 88 / 95 g/km
vanaf 2014: 86 / 89 g/km
vanaf 2015: 83 g/km voor diesel en benzine
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:55:55 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100502482
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nee. Je laat je gevoelens spreken, maar op fly over niveau verstoort dit de markt.

Bovag:
http://www.autoblog.nl/ar(...)lling-wegenbelasting
“Het huidige beleid met zijn belastingvoordelen voor schone en zuinige auto’s moet opnieuw worden bekeken, zeker nu al meer dan 30 procent van de nieuwverkoop hiervan profiteert. Er komt daardoor minder geld in de schatkist en ook voor de branche en voor autoconsumenten zitten er bezwaren aan het huidige beleid. Met name de marktverstoringen die optreden door de grote bpm- en mrb-kortingen en vrijstellingen bij het halen van lage co2-uitstootgrenzen zijn verstorend voor de concurrentie tussen de verschillende merken en hebben ook een negatieve invloed op de prijzen van gebruikte auto’s. Daarbij moet de overheid zijn belofte nakomen richting de automobilist en bestaande gevallen dus ontzien. Wat BOVAG en RAI Vereniging betreft wordt de MRB-vrijstelling daarom pas in 2014 afgeschaft. Ook moet er opnieuw worden gekeken naar de belastingen op brandstoffen, zeker nu er nieuwe technieken en brandstoffen op de markt komen. Niet de technieken, maar de energie- en milieuprestaties moeten leidend zijn voor de hoogte van de belastingen. BOVAG en RAI kunnen zich wel vinden in tijdelijke stimulering van nieuwe technieken om marktintroductie te helpen en te versnellen. Daarnaast kunnen de bijtellingcategorieën fijnmaziger worden vormgegeven zodat ook daar eerlijker stimulansen van uitgaan om te kiezen voor (zeer) zuinige auto’s”.
Alsof de particuliere consument daar naar kijkt. Het enige wat die ziet is dat de door hem aangeschafte auto *ineens* (wat dus helemaal niet ineens is) duurder wordt. Die kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Zijn auto, die goedkoop was, wordt nu ineens weer duurder, en hij gaat op zn achterste poten staan. Dat hij dit al lang aan had kunnen zien komen is natuurlijk niet belangrijk. Nee, gewoon direct hard schreeuwen en roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:56:33 #44
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100502508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De regeling blijft gewoon gelden, alleen de uitstoot moet nog minder zijn. :)

[..]

Uit het stukje tekst dat je hebt gequoot maak ik op dat dat voor de BPM geldt, niet voor de MRB.
pi_100502591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Alsof de particuliere consument daar naar kijkt. Het enige wat die ziet is dat de door hem aangeschafte auto *ineens* (wat dus helemaal niet ineens is) duurder wordt. Die kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Zijn auto, die goedkoop was, wordt nu ineens weer duurder, en hij gaat op zn achterste poten staan. Dat hij dit al lang aan had kunnen zien komen is natuurlijk niet belangrijk. Nee, gewoon direct hard schreeuwen en roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Het is ook geen echt doordacht model nog. Het was oa bedoeld om de nederlandse autoverkopen uit het slob te trekken en dat is wel gelukt. Lange termijn visie wordt nu aan gewerkt
pi_100502597
De overheid verstoort de markt altijd :') wat is je punt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100502739
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De overheid verstoort de markt altijd :') wat is je punt.
Korte termijn politiek verstoort de markt op een lastige manier en is kostbaar en lastig in te schatten voor de marktpartijen. Punt is dat er meer beleid moet komen en minder waan-van-de-dag maatregelen.
pi_100502779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Korte termijn politiek verstoort de markt op een lastige manier en is kostbaar en lastig in te schatten voor de marktpartijen. Punt is dat er meer beleid moet komen en minder waan-van-de-dag maatregelen.
Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100502899
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, elk overheidsingrijpen in een markt die rust op vraag en aanbod is verstoring en dus verwerpelijk. De overheid maakte met dit punt echter duidelijk dat het tijdelijk zou zijn.
Ja. En door onduidelijkheid te houden over hoe en wat en hoelang vreet het steeds meer aan de markt. Altijd verwerpelijk is kort door de bocht. Btw en wegenbelasting zijn namelijk net zo goed instrumenten van de overheid die invloed hebben op de markt, maar een overheid kost nu eenmaal geld en dat zal betaald moeten worden.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:07:16 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100502913
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het is ook geen echt doordacht model nog. Het was oa bedoeld om de nederlandse autoverkopen uit het slob te trekken en dat is wel gelukt. Lange termijn visie wordt nu aan gewerkt
Vind je dat dat gelukt is? Een hoop 'naieve' mensen hebben zo'n goedkope auto gekocht, en die worden daar nu voor 'gestraft'. Als die mensen van tevoren hadden bedacht dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is, dan hadden ze die auto wellicht niet gekocht en hadden ze ook nu niet hard geschreeuwd.

Laat ik mijn moeder als voorbeeld nemen. Toen mijn vader nog leefde, was die hele regeling er nog niet zo lang. Mijn ouders hebben daar altijd twijfels bij gehad, want, zo zei mijn moeder 'wat als die regeling wordt afgeschaft?'.

Ze zijn wel naar de Polo gaan kijken, omdat de auto die ze toen hadden 1 op 9 deed, en dat was niet echt zuinig. Die auto was ook redelijk groot. Daarnaast was mijn vader ernstig ziek, hij zou komen te overlijden (al wisten we toen nog niet wanneer dat zou zijn) en dan was hun auto te groot voor mijn moeder alleen vond ze, en dat 1 op 9 was ook niet alles.

Dus, er kwam een kleinere auto. De hele regeling was op zich interessant, maar geen garantie. Dus, was de redenering van mijn moeder, als die regeling weg valt, zit je met een diesel te kijken die per maand een stuk duurder is dan de benzine auto die ze hadden. Dus dat ging 'm niet worden.

Ze heeft na het overlijden van mijn vader hun auto verkocht, en ze heeft een Toyota Yaris terug gekocht, waar ze 3 jaar de belasting voor betaald kreeg (lees: ze kreeg het belastingbedrag x 36 maanden korting op de aanschafprijs van de auto). De Yaris is groot genoeg voor haar, rijdt een stuk zuiniger en ze heeft geen shit nu die regeling dus niet meer door gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')