abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100548837
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:

[..]

Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
Alfa met een bmw blok :P

Is al eens eerder geflikt met een oude volvo waar ze een blok van een bmw M5 in hebben geflikkerd.
Zoek maar op youtube ernaar :P
pi_100549148
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:28 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Alfa met een bmw blok :P

Is al eens eerder geflikt met een oude volvo waar ze een blok van een bmw M5 in hebben geflikkerd.
Zoek maar op youtube ernaar :P
Ik zou gelijk ff het onderstel meenEmen en vooral ook het volledige electroliek :s)
  Spellchecker maandag 15 augustus 2011 @ 03:34:33 #103
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100746911
Als het goed is blijven die hybriderijders alsnog relatief goedkoop uit, want zuinig. Toch?
Tevens -purist.
pi_100749266
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 03:34 schreef NoBody122 het volgende:
Als het goed is blijven die hybriderijders alsnog relatief goedkoop uit, want zuinig. Toch?
Maar wel zwaar. Iemand met een Aygo is beter af.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:29:25 #105
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_100778616
Die 3 cilinder slowmotion koffiemolens zouden verboten moeten worden.

VAG zou een voorbeeld moeten nemen aan de 1.3 Multijet of de 1.6 HDI-e dat zijn tenminste wel fatsoenlijke motoren.

Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden :')
pi_100778669
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Die 3 cilinder slowmotion koffiemolens zouden verboten moeten worden.

VAG zou een voorbeeld moeten nemen aan de 1.3 Multijet of de 1.6 HDI-e dat zijn tenminste wel fatsoenlijke motoren.

Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden :')
Goed voor de omzet. Als dit buiten de garantietermijn viel that is :@
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:14:59 #107
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_100795568
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden :')
De 1.4 TSI heeft inderdaad wat betrouwbaarheidsproblemen, maar wellicht heeft het ook wat met rijstijl te maken? Wellicht dat de gemiddelde leaserijder dat niet zo nauw neemt. Maar het is me wat te gemakkelijk om dan direct VAG af te serveren wat kwaliteit betreft. Zeker de TDI-motoren zijn al jaren van topkwaliteit.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:23:05 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_100795621
Wij hebben ook een Polo Bluemotion en profiteren dus van wegenbelastingvrij rijden. Maar goed, bij aanschaf hebben we er niet op gerekend dat dat voor altijd zou zijn. Maar ook wanneer de wegenbelasting weer terug zou komen (2014 dus) blijft de Polo Bluemotion een heel voordelige auto om te rijden, met ons rijgedrag. Dus tja, het leek ons een logische keuze.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:45:41 #109
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100799877
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:

[..]

Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren
Ben je helemaal van de zotte geworden? :')
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren. Je bedoelt elektronica.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:49:12 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100799985
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ben je helemaal van de zotte geworden? :')
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren.
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.

Volkswagen heeft nog langere tijd vastgehouden aan pompverstuivers maar zijn ook overstag gegaan. Dus volgens mij is er met die motoren niet zoveel mis, maar zijn de klachten bij Alfa ergens anders te vinden idd.

overigens heb ik zelf een Punto gehad, en daar was motorisch niks mis mee, maar voor de rest...electronische problemen te over, tot ik 'm een keer heb terug gegeven aan de wagenparkbeheerder en heb gezegd 'ik rij er niet meer in tot het opgelost is, dus geef me maar een andere auto zolang'.

Maar motorisch deed dat ding het prima.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:52:28 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_100800091
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.

Volkswagen heeft nog langere tijd vastgehouden aan pompverstuivers maar zijn ook overstag gegaan. Dus volgens mij is er met die motoren niet zoveel mis, maar zijn de klachten bij Alfa ergens anders te vinden idd.

overigens heb ik zelf een Punto gehad, en daar was motorisch niks mis mee, maar voor de rest...electronische problemen te over, tot ik 'm een keer heb terug gegeven aan de wagenparkbeheerder en heb gezegd 'ik rij er niet meer in tot het opgelost is, dus geef me maar een andere auto zolang'.

Maar motorisch deed dat ding het prima.
Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.
Motorisch een geweldige auto (wel dorstig trouwens :P ) electrisch was het een drama, de ene error naar de andere. De meest wazige storingen heb ik met dat ding meegemaakt.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:02:48 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100800440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.
Motorisch een geweldige auto (wel dorstig trouwens :P ) electrisch was het een drama, de ene error naar de andere. De meest wazige storingen heb ik met dat ding meegemaakt.
Na die 'oude' punto heb ik inderdaad ook nog een Grande Punto gehad. Daar heb ik eigenlijk wat minder gedoe mee gehad. Die oude meldde om de haverklap dat een lamp kapot was, en als je dan ging kijken dan was er niks aan de hand. Controlelampjes die aan gingen, meerdere tegelijkertijd, een automatische versnellingsbak die, als je 'm terug zette van de achteruit naar de 1, gewoon stil bleef staan, etc etc.

Wat dat betreft was de Grande Punto een verademing.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:05:31 #113
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100800534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.
Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.

Voorheen maakte Alfa zelf prachtige V6en en viercylinders (die laatste nog altijd), zeer gretig van karakter en behoorlijk stootvast, waarbij als enige nadeel een ietwat bovengemiddeld verbruik valt op te tekenen. Maar absoluut niet beroerd, bijna iedere autoliefhebber houdt van een Alfa V6.

Op dit moment zit er in een benzine Giulietta of MiTo Multi-Air techniek, wederom Fiat dus, en dat is echt een fraai staaltje modern turbo-downsizen. Een 1.4 in een Giulietta zet 170 pk op de weg, met 250 nm aan koppel en heeft een fabrieksopgave van 5,8 l/100km in verbruik. Niet bepaald inefficiënt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:24:15 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100801236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:05 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.

Voorheen maakte Alfa zelf prachtige V6en en viercylinders (die laatste nog altijd), zeer gretig van karakter en behoorlijk stootvast, waarbij als enige nadeel een ietwat bovengemiddeld verbruik valt op te tekenen. Maar absoluut niet beroerd, bijna iedere autoliefhebber houdt van een Alfa V6.

Op dit moment zit er in een benzine Giulietta of MiTo Multi-Air techniek, wederom Fiat dus, en dat is echt een fraai staaltje modern turbo-downsizen. Een 1.4 in een Giulietta zet 170 pk op de weg, met 250 nm aan koppel en heeft een fabrieksopgave van 5,8 l/100km in verbruik. Niet bepaald inefficiënt.
Dat heb ik nooit zo gesnapt. Ik bedoel, 170pk, stoer, klinkt tof, veel vermogen, gaaf. Maar, ik rij een 1.6 TDI met 105pk maar dus óók die 250Nm koppel. Terwijl ik 65pk minder heb, terwijl dat voor mijn gevoel toch gelinkt is met elkaar (maar ik ben technisch qua auto's een nitwit dus ik kan het mis hebben :P )
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:27:14 #115
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100801356
Diesels werken wat dat betreft totaal anders dan benzinemotoren en hebben in de regel veel meer koppel, maar het fijne weet ik er ook niet van. 250 Nm is voor een benzineauto niet weinig.

Ik bedoelde dus trouwens niet zozeer het aantal pk's, maar eerder dat en dan afgezet tegen de cylinderinhoud en het verbruik. Dat is best netjes aangezien het koppel ook nog wat voorstelt. Het is niet zo'n stereotype kleine turbomotor die veel pk's heeft maar wel als een gek toeren moet maken om ze te vinden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100817095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ben je helemaal van de zotte geworden? :')
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren. Je bedoelt elektronica.
Diesels van Alfa zijn goed. Benzine zijn ze nogal gevoelig :Y
Kijk voor de grap maar eens op een Alfa forum hoeveel benzine blokken vast lopen.

De elektronica is naar mijn idee de laatste jaren juist beter geworden.
pi_100817576
De 1.7 turbo is best een fijn blok.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')