Alfa met een bmw blokquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren, begrijp het ook niet. Misschien moet ik een Alfa kopen en Turquaz eens vragen een swap voor me te doen.
Ik zou gelijk ff het onderstel meenEmen en vooral ook het volledige electroliekquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Alfa met een bmw blok
Is al eens eerder geflikt met een oude volvo waar ze een blok van een bmw M5 in hebben geflikkerd.
Zoek maar op youtube ernaar
Maar wel zwaar. Iemand met een Aygo is beter af.quote:Op maandag 15 augustus 2011 03:34 schreef NoBody122 het volgende:
Als het goed is blijven die hybriderijders alsnog relatief goedkoop uit, want zuinig. Toch?
Goed voor de omzet. Als dit buiten de garantietermijn viel that isquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Die 3 cilinder slowmotion koffiemolens zouden verboten moeten worden.
VAG zou een voorbeeld moeten nemen aan de 1.3 Multijet of de 1.6 HDI-e dat zijn tenminste wel fatsoenlijke motoren.
Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden
De 1.4 TSI heeft inderdaad wat betrouwbaarheidsproblemen, maar wellicht heeft het ook wat met rijstijl te maken? Wellicht dat de gemiddelde leaserijder dat niet zo nauw neemt. Maar het is me wat te gemakkelijk om dan direct VAG af te serveren wat kwaliteit betreft. Zeker de TDI-motoren zijn al jaren van topkwaliteit.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Sowieso is de kwaliteit van VAG ver te zoeken. Een collega heeft twee weken terug zijn 1.4TSI na 60.000km compleet stuk gereden. Het hele blok dient gereviseerd te worden
Ben je helemaal van de zotte geworden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja Alfa Romeo's zijn prachtige auto's met beroerde motoren
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben je helemaal van de zotte geworden?
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren.
Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.
Volkswagen heeft nog langere tijd vastgehouden aan pompverstuivers maar zijn ook overstag gegaan. Dus volgens mij is er met die motoren niet zoveel mis, maar zijn de klachten bij Alfa ergens anders te vinden idd.
overigens heb ik zelf een Punto gehad, en daar was motorisch niks mis mee, maar voor de rest...electronische problemen te over, tot ik 'm een keer heb terug gegeven aan de wagenparkbeheerder en heb gezegd 'ik rij er niet meer in tot het opgelost is, dus geef me maar een andere auto zolang'.
Maar motorisch deed dat ding het prima.
Na die 'oude' punto heb ik inderdaad ook nog een Grande Punto gehad. Daar heb ik eigenlijk wat minder gedoe mee gehad. Die oude meldde om de haverklap dat een lamp kapot was, en als je dan ging kijken dan was er niks aan de hand. Controlelampjes die aan gingen, meerdere tegelijkertijd, een automatische versnellingsbak die, als je 'm terug zette van de achteruit naar de 1, gewoon stil bleef staan, etc etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad dezelde ervaringen. Ik had een Fiat Grande Punto sport 1.9JTD multijet.
Motorisch een geweldige auto (wel dorstig trouwens) electrisch was het een drama, de ene error naar de andere. De meest wazige storingen heb ik met dat ding meegemaakt.
Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij doet Alfa samen met Fiat, en volgens mij is Fiat zelfs met de Commonrail dieselmotoren gekomen, die nu door veel andere merken ook gebruikt wordt en volgens mij gewoon de nieuwe standaard is.
Dat heb ik nooit zo gesnapt. Ik bedoel, 170pk, stoer, klinkt tof, veel vermogen, gaaf. Maar, ik rij een 1.6 TDI met 105pk maar dus óók die 250Nm koppel. Terwijl ik 65pk minder heb, terwijl dat voor mijn gevoel toch gelinkt is met elkaar (maar ik ben technisch qua auto's een nitwit dus ik kan het mis hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt ja, de Multi-Jet (of eigenlijk JTD) motoren waren technisch best wel een revolutie te noemen.
Voorheen maakte Alfa zelf prachtige V6en en viercylinders (die laatste nog altijd), zeer gretig van karakter en behoorlijk stootvast, waarbij als enige nadeel een ietwat bovengemiddeld verbruik valt op te tekenen. Maar absoluut niet beroerd, bijna iedere autoliefhebber houdt van een Alfa V6.
Op dit moment zit er in een benzine Giulietta of MiTo Multi-Air techniek, wederom Fiat dus, en dat is echt een fraai staaltje modern turbo-downsizen. Een 1.4 in een Giulietta zet 170 pk op de weg, met 250 nm aan koppel en heeft een fabrieksopgave van 5,8 l/100km in verbruik. Niet bepaald inefficiënt.
Diesels van Alfa zijn goed. Benzine zijn ze nogal gevoeligquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben je helemaal van de zotte geworden?
Als er nou juist iets is waar Alfa's niet om bekend staan zijn het wel slechte motoren. Je bedoelt elektronica.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |