Altijd bij crisis.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:38 schreef SemperSenseo het volgende:
Zowee, gaat deze topic sneller dan normaal?
Evenals Arcelor .. hebben afgelopen 3 beursdagen beiden telkens onderaan gestaan.quote:
Mwah, 1+1=2 .. als S&P aangeeft dat ze 4 miljard bezuinigingen willen en USA komt met 2 miljard dan verliezen ze al hun geloofwaardigheid willen ze die triple-A status aanhouden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:55 schreef eleusis het volgende:
Nou ja crash crash, vrijdag is er ook al flink verloren. De theorie van voorkennis over de ratingverandering lijkt me best aannemelijk.
Ik heb al een tijdje geen nieuwe youtube-filmpjes gezien op internet van Willem Middelkoop; heb je daar een bron van? Het lijkt wel of hij zich schuil houdt en niet meer de media opzoekt..., stilte voor de storm?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:53 schreef Burnie88 het volgende:
Willem Middelkoop zei het al gisteravond: als men een crash verwacht komt die niet. En zo geschiedde het. We zullen vast nog wel wat meer verliezen vandaag maar die -6% gebeurt echt niet.
Tijdens de vorige crash was hij presentator bij RTL Z en deed allerlei media optredens. Nu heeft hij z'n eigen bedrijf te runnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:28 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje geen nieuwe youtube-filmpjes gezien op internet van Willem Middelkoop; heb je daar een bron van? Het lijkt wel of hij zich schuil houdt en niet meer de media opzoekt..., stilte voor de storm?
Galapagos is wel druk werknemers aan het werven en aan het uitbreiden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:29 schreef Lemans24 het volgende:
Kan ik Galapagos nog serieus nemen? Vandaag weer -12,7%, het aandeel is in een vrij val geraakt.
Positief puntje: Ik kan officieel niet meer kwijt raken dan ik al gedaan heb, er is meer dan 50% af!
Ben wel benieuwd waar de AEX eindigt.
Oil Prices: Brent-WTI Spread Above $22 And Here To Stayquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:32 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Nog meer mensen die zich verbazen over de enorme spread tussen de WTI en Brent grafieken van de olie? Tot +/- een jaar geleden was dit toch eigenlijk 1:1? Iemand een verklaring?
Ik heb ook het idee dat hij naar zijn mening wel voldoende de boodschap heeft verkondigd en met z'n eigen bedrijf hoog en droog de figuurlijke terp opzoekt en de klap afwacht..quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Tijdens de vorige crash was hij presentator bij RTL Z en deed allerlei media optredens. Nu heeft hij z'n eigen bedrijf te runnen.
Toen runde hij ook zijn eigen bedrijf hoor. Presentator was gewoon gratis zendtijd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Tijdens de vorige crash was hij presentator bij RTL Z en deed allerlei media optredens. Nu heeft hij z'n eigen bedrijf te runnen.
Was een goede deal inderdaad. Laat Middelkoop maar schuiven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Toen runde hij ook zijn eigen bedrijf hoor. Presentator was gewoon gratis zendtijd.
Naja, je hoort natuurlijk ook wel wat argumenten voor het gegeven dat ze het rapport voor transparantie eventueel online hadden moeten zetten. En vergeet niet dat China zelf ook geen triple A rating heeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:24 schreef Sokz het volgende:
Mwah, 1+1=2 .. als S&P aangeeft dat ze 4 miljard bezuinigingen willen en USA komt met 2 miljard dan verliezen ze al hun geloofwaardigheid willen ze die triple-A status aanhouden.
Nah, op vrijdag deed hij altijd het 'gewone' beurscommentaar. Hij werd daarbij niet geacht om tegen het systeem in het algemeen te ranten, hoewel er wel eens een sneer tussendoor kwam. Hij zat toen braaf te vertellen dat ING een procentje was gestegen vanwege de kwartaalcijfers, niet omdat het een door en door verrot bedrijf is. Dat was vziw gewoon zijn baan, waarschijnlijk wel als freelancer, dus in die zin had hij al een bedrijf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Toen runde hij ook zijn eigen bedrijf hoor. Presentator was gewoon gratis zendtijd.
Maar China heeft ook geen World reserve currency (nog niet)quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was overigens erg rustig hier in de ochtend!
[..]
Naja, je hoort natuurlijk ook wel wat argumenten voor het gegeven dat ze het rapport voor transparantie eventueel online hadden moeten zetten. En vergeet niet dat China zelf ook geen triple A rating heeft.
Hij heeft toch Amsterdam Gold verkocht? Valt mij op dat hij telkens in de voorhoede van allerlei hypes zit. Tegen de tijd dat iedereen er in springt gaat hij er al weer uit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Nah, op vrijdag deed hij altijd het 'gewone' beurscommentaar. Hij werd daarbij niet geacht om tegen het systeem in het algemeen te ranten, hoewel er wel eens een sneer tussendoor kwam. Hij zat toen braaf te vertellen dat ING een procentje was gestegen vanwege de kwartaalcijfers, niet omdat het een door en door verrot bedrijf is. Dat was vziw gewoon zijn baan, waarschijnlijk wel als freelancer, dus in die zin had hij al een bedrijf.
Amsterdam Gold is hij echter gestart na het verlaten van de media schijnwerpers. Ik kan me nog herinneren dat hij dat aankondigde en een belangenconflict wilde voorkomen.
Is nu in handen van Value8quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hij heeft toch Amsterdam Gold verkocht? Valt mij op dat hij telkens in de voorhoede van allerlei hypes zit. Tegen de tijd dat iedereen er in springt gaat hij er al weer uit.
Hij is eruit gestapt inderdaad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hij heeft toch Amsterdam Gold verkocht? Valt mij op dat hij telkens in de voorhoede van allerlei hypes zit. Tegen de tijd dat iedereen er in springt gaat hij er al weer uit.
Ik sprak hem een jaartje geleden en toen raadde hij zilver aan om te kopen. Wat dat betreft had hij een voorspellende blik.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Is nu in handen van Value8
Overigens zit hij via zijn investeringsfonds Discovery Fund een investeringsfonds dat zich richt op de goudsector
ow, gaan ze daarvoor de beurs een half uur eerder open doen dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:00 schreef Drugshond het volgende:
Let op 15:00, De yanks gaan dan handelen naar beste eer en geweten.
Rond de 15,5 euro stond Shell toenquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:16 schreef JimmyJames het volgende:
Wat was het dieptepunt voor het aandeel Shell eigenlijk in maart 2009?
Deze dingen leveren nog best wat op namelijk:
http://www.iex.nl/Optie-K(...)e-dec-2012-1600.aspx
Futures staan daar ook rond de -3 %quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow, gaan ze daarvoor de beurs een half uur eerder open doen dan?
Heb heb even opgezocht, de vijf jaar low is: 15.270.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:17 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Rond de 15,5 euro stond Shell toen
Ja duh, ze cirkelen al sinds middernacht NL tijd tussen de -2% en -3%. Dus wat gebeurt er opeens om 15.00?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Futures staan daar ook rond de -3 %
Die zou ik best wel willen schrijven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:16 schreef JimmyJames het volgende:
Wat was het dieptepunt voor het aandeel Shell eigenlijk in maart 2009?
Deze dingen leveren nog best wat op namelijk:
http://www.iex.nl/Optie-K(...)e-dec-2012-1600.aspx
Hij kan nog best wel oplopen denk ik. Shell staat in verhouding tot de AEX erg hoog nu. Dus als olie goed klapt..quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:25 schreef Sokz het volgende:
Die zou ik best wel willen schrijven.Eens kijken ..
Tja, geen crash = geen nieuws, toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was overigens erg rustig hier in de ochtend!
[..]
Waar staat dat voor?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:25 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Vanavond komt PPT in actie..
Mark my words.
Mijn gok....quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja duh, ze cirkelen al sinds middernacht NL tijd tussen de -2% en -3%. Dus wat gebeurt er opeens om 15.00?
Was al een tijdje bekend hè.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef Burnie88 het volgende:
OESO zegt ook dat groei wereldeconomie afneemt, dat werkt ook niet mee. Volgens mij heeft dat een beetje voor de daling gezorgd na de plus vanmorgen.
Dat lul je nu al 5 maand en heb nog nooit een fatsoenlijke onderbouwing gelezen? Daarnaast is in deze tijden koersdoelen voorspellen gewoon impossible. Alles hangt af van 't sentiment.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:44 schreef Radiopiet het volgende:
Er zijn gewoon teveel nieuwe mensen op dit forum.. De S&P gaat binnen een maand naar de 1300 volgens mij.
Dat geeft al aan dat er lucht is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:45 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat lul je nu al 5 maand en heb nog nooit een fatsoenlijke onderbouwing gelezen? Daarnaast is in deze tijden koersdoelen voorspellen gewoon impossible. Alles hangt af van 't sentiment.
Is er nog een verband tussen die twee dingen of vind je het gewoon leuk om te zeggen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:44 schreef Radiopiet het volgende:
Er zijn gewoon teveel nieuwe mensen op dit forum.. De S&P gaat binnen een maand naar de 1300 volgens mij.
Je werkt voor een broker?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:35 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat als we 280 raken er paniek ontstaat![]()
![]()
![]()
Trouwens, onze klanten doen het lekker
Crisisquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:00 schreef Psy-freak het volgende:
Wat zou er gebeuren als we onder de 280 gaan?
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:05 schreef Psy-freak het volgende:
Wat als de amerikanen slecht openen om 15:30? Dan gaat de AEX ook reageren toch?
Stomme vraag eigenlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Crisismoeten we vandaag en morgen afwachten.
Ligt eraan hoe slecht, als ze slechter openen dan de futures doen vermoeden, dan zal de aex wel reageren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.
Er is geen specifieke gebeurtenis dan, gevolgen van de huidige gebeurtenissen zijn op de lange termijn natuurlijk niet goed voor de economiequote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?Als hij onder de 280 komt?
Dan moeten we vrezen voor een crisis denk ik. Maar er zijn betere beurskenners dan mij. zoals LXIVquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?Als hij onder de 280 komt?
Ik denk dat de users vanaf topic 1 het daar toch wel stellig mee eens zullen zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er nog een verband tussen die twee dingen of vind je het gewoon leuk om te zeggen?
Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Het ligt eraan welke aandelen je hebt en wanneer je het geinvesteerde geldbedrag weer nodig hebt voor je persoonlijke uitgaven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:20 schreef HaroldRoger het volgende:
Zal ik al mijn aandelen maar verkopen en genoegen nemen met 4k verlies, of toch wachten op betere tijden?
Als je het geld niet direct nodig hebt, zou ik zeker niet verkopen nu...quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:20 schreef HaroldRoger het volgende:
Zal ik al mijn aandelen maar verkopen en genoegen nemen met 4k verlies, of toch wachten op betere tijden?
Vice versa lijkt me. Hoe meer (nieuwe) users, hoe lager de koersen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat de users vanaf topic 1 het daar toch wel stellig mee eens zullen zijn
Niet nodig, maar ik vroeg mij dit ook af na 2008 toen de aex indonderde. De beste keus van mijn leven gemaakt door ze te verkopen. 2k verlies slechtsquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Het ligt eraan welke aandelen je hebt en wanneer je het geinvesteerde geldbedrag weer nodig hebt voor je persoonlijke uitgaven.
Met andere woorden, jij vindt het nu wel een goed instapmomentquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het geld niet direct nodig hebt, zou ik zeker niet verkopen nu...
Niet verkopen != wel instappenquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij vindt het nu wel een goed instapmoment
Vraag me af hoe het hard het gaat met de topics als we ooit weer in de buurt van 700 komen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Vice versa lijkt me. Hoe meer (nieuwe) users, hoe lager de koersen.
Dan denkt iedereen er over na in te stappen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef bascross het volgende:
[..]
Vraag me af hoe het hard het gaat met de topics als we ooit weer in de buurt van 700 komen.
Rond de 500-600 (afhankelijk van winstontwikkeling) gaan we de magische grens in van de p/e-schiller op 10. Nog een +/- 50% ervanaf en we zijn dus koopwaardig, maar gezien de omvang van de aankomende crisis lijkt het me waarschijnlijk dat een p/e-schiller van (fors) lager de 10 bereikt zal worden op de bodem. Het verleden heeft de volgende rendementen gegeven op instapmomenten bij een p/e-schiller van 10:quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:57 schreef Sloggi het volgende:
Dan denkt iedereen er over na in te stappen.
Ben ik het niet mee eens. Je gevoel / idee over de beurs is wat mij betreft hetzelfde bij uitstappen en verkopen. In beide gevallen verwacht je namelijk een daling..........en vice versa met instappen en niet verkopen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef RvLaak het volgende:
Niet verkopen != wel instappen
Maw: gewoon stilzitten als je geschoren wordt.
Dit is gewoon gepland en alles loopt volgens plan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik lees net in de Wikipedia dat de ECB 10 miljard euro in kas heeft.Daar kunnen Spanje en Italie precies een maand mee rond komen.
Ik kan je nu al vertellen dat het kopen van Spaanse en Italiaanse Staatsobligaties een verhaaltje bodemloze put is. Uitstel van executie. Over een half jaartje valt Italie of Spanje alsnog en dan pas stapt Duitsland uit de Euro, en neemt het de sterkere landen als Nederland, Oostenrijk, Luxembourg, Finland mee.
Hoe is het toch mogelijk dat wanker-landjes als Slovenie, Estland, Cyprus, Slowakije vrolijk tot de euro zijn toegelaten.![]()
Je vergeet dat de ECB gedekt word door de ESCB. Die hebben een hoop eigen vermogen en herwaarderingsrekeningen. Daarbij kan de ECB monetaire acties dekken middels de NPV. Daarmee kunnen monetaire acties van (tientallen) triljoenen gedekt worden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik lees net in de Wikipedia dat de ECB 10 miljard euro in kas heeft.Daar kunnen Spanje en Italie precies een maand mee rond komen.
Een centrale bank heeft toch geen eigen vermogen? Die drukken toch alleen maar geld om het bij aflossing weer te laten verdwijnen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kan je nu al vertellen dat het kopen van Spaanse en Italiaanse Staatsobligaties een verhaaltje bodemloze put is. Uitstel van executie. Over een half jaartje valt Italie of Spanje alsnog en dan pas stapt Duitsland uit de Euro, en neemt het de sterkere landen als Nederland, Oostenrijk, Luxembourg, Finland mee.
Hoe is het toch mogelijk dat wanker-landjes als Slovenie, Estland, Cyprus, Slowakije vrolijk tot de euro zijn toegelaten.![]()
Ik kan ook zwaaien met garanties van Scheringaquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:43 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Je vergeet dat de ECB gedekt word door de ESCB. Die hebben een hoop eigen vermogen en herwaarderingsrekeningen. Daarbij kan de ECB monetaire acties dekken middels de NPV. Daarmee kunnen monetaire acties van (tientallen) triljoenen gedekt worden.
En daarnaast zijn er nog de garanties van de overheden, maar dat is weer een ander verhaal.
Wat er ook vandaag gebeurt, de 200 zullen we niet zien. Later wellicht, maar vandaag zeker niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nah er hangt een vangnet op 200. Trust me
Nee i know. Morgen ook niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat er ook vandaag gebeurt, de 200 zullen we niet zien. Later wellicht, maar vandaag zeker niet.
Hoelang gaan we nog aanmodderen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nah er hangt een vangnet op 200. Trust me
Eerlijk gezegd zie ik het niet eens deze week gebeuren, maar je weet nooit wat er nog in het vat zitquote:
-3% noem jij "aanmodderen"? Pré 2008 was dat een extreme daling op de beurs...quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hoelang gaan we nog aanmodderen?
Dingen kosten tijd. Dit zijn wat springbewegingen. Niet al te boeiend overall gezien, wel grappig om te kijken maar niet zo relevant voor het spel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hoelang gaan we nog aanmodderen?
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
-3% noem jij "aanmodderen"? Pré 2008 was dat een extreme daling op de beurs...
Ik bedoel dat we al zo lang bezig zijn met redden, dat moet een keer ophouden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dingen kosten tijd. Dit zijn wat springbewegingen. Niet al te boeiend overall gezien, wel grappig om te kijken maar niet zo relevant voor het spel.
Geen RTLZ gezien vandaag?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel dat we al zo lang bezig zijn met redden, dat moet een keer ophouden.
Jawel, wat dan?quote:
Dit is pas het beginquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel dat we al zo lang bezig zijn met redden, dat moet een keer ophouden.
Analyse van Durk (quote:
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dit is pas het beginhet wordt pas spannend als de rekening betaald gaat worden.
Dat heb ik maar half gezien/niet opgeslagen dan. Kun je het summier uitleggen wat hij zei alsjeblieft?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Analyse van Durk (, what's in a name) was vrij duidelijk over het hele toekomstperspectief vwb het redden door overheden
In het kort:quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
[..]
Dat heb ik maar half gezien/niet opgeslagen dan. Kun je het summier uitleggen wat hij zei alsjeblieft?
flawedquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:00 schreef Drugshond het volgende:
Let op 15:00, De yanks gaan dan handelen naar beste eer en geweten.
flawedquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef raptorix het volgende:
ING, over paar minuutjes voor nog geen 6 euro in de koopjesbak!
En dan? Runaway inflation?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In het kort:
Het geld is op, overheden kunnen domweg niets meer doen. Laat staan als/zodra de dubbele dip een realiteit is/wordt.
Hij wilde geen voorspellingen doen, as usual. Maar en essentie komt het er op neer dat de economie helemaal niets van de overheid kan verwachten.quote:
Bedankt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In het kort:
Het geld is op, overheden kunnen domweg niets meer doen. Laat staan als/zodra de dubbele dip een realiteit is/wordt.
ECB wel, maar we hebben een aantal wild-cards in Europa... Ome Berlus, om er maar één te noemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:20 schreef Sloggi het volgende:
De VS zie ik het wel doen. De ECB lijkt inderdaad een stuk voorzichtiger te zijn.
bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)an_ons__.html?p=13,1quote:S&P: hecht niet te veel waarde aan ons
NEW YORK (AFN) - Financiële markten hechten te veel waarde aan het belang van kredietbeoordelaars. Dat heeft Standard & Poor's (S&P) maandag gezegd, nadat grote beroering was ontstaan op de wereldwijde effectenmarkten door een lagere waardering voor de Verenigde Staten van het ratingbureau.
,Iedereen lijkt net te ontdekken dat wij bestaan, maar wij beoordelen bedrijven en landen al decennia'', aldus Carol Sirou van S&P, een van 's werelds grootste kredietbeoordelaars. S&P verlaagde vrijdag de kredietwaardigheidsstatus van de VS met 'e'en stap naar AA-plus
oort van "wij van WC Eend, bestaan al een tijdje hoor... Niet in de winkel gezien?"quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)an_ons__.html?p=13,1
wat een raar bericht
ex dividend....quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:29 schreef fedsingularity het volgende:
Zeker Delta LLoyd...
[ afbeelding ]
De meeste handelaren hier zullen zeggen dat "de beurs de voorspeller is" van de 'reële economie'.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef De_Nuance het volgende:
De vraag is of wij de burger hier nog wat gaan merken voor mij. Dat hele beursgedoe boeit me niet verder.
Maar toch.. vanaf de high van 20 is er een beste chunk vanaf.quote:
ow ja, ik heb ook wel eens Aegon gehad voor ergens in de 20 in the good ol' daysquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Maar toch.. vanaf de high van 20 is er een beste chunk vanaf.
En in A'dam zijn ze daar blij mee ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Vandergeld het volgende:
Dow nog wel zo een 60 punten boven de low van vrijdag
komt op mij over dat het toch allemaal aardig mee blijft te vallen en het al meer dan ingeprijsd zatquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef RvLaak het volgende:
Hoe is trouwens die vlucht @ Dollar & US Bonds te verklaren? Komt op mij over als "koop US, anders winnen de terroristen"-retoriek van 2001/2
Je uitspraak is terecht als er een correlatie is tussen jouw gevoel en wat er daarna daadwerkelijk gebeurt. Als jij met bewijsbare en significante nauwkeurigheid een neerwaartse beursbeweging kunt aanvoelen dan moet je inderdaad verkopen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waarom zou je blijven zitten als je een daling verwacht? Dan kan je beter verkopen en op een lager punt terugkopen, dan ze op "houden" te zetten.
Ingeprijsd is 1, maar deze waardes zijn belachelijk:quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
komt op mij over dat het toch allemaal aardig mee blijft te vallen en het al meer dan ingeprijsd zat
Dus de aandelen dalen omdat beleggers het idee hebben dat het op korte en midellange termijn niet goed zal gaan met de reëele economie?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De meeste handelaren hier zullen zeggen dat "de beurs de voorspeller is" van de 'reële economie'.
Redelijk normale reactie AEX toch, US klimt wat omhoog, aex gaat daarin mee?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:35 schreef RvLaak het volgende:
Wow... Gaat de AEX nou zo opgelucht zijn over DJ dat we nog in de plus gaan eindigen ook?
Wellicht hebben ze een, vriendelijk doch dwingend, verzoekje gehad van de overheid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)an_ons__.html?p=13,1
wat een raar bericht
Yepquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dus de aandelen dalen omdat beleggers het idee hebben dat het op korte en midellange termijn niet goed zal gaan met de reëele economie?
Maar tegelijkterijd kunnen snel dalende beurzen de trigger zijn voor een grote crisis.
Dus opzich kan een crisis ook een Self fullfiling prophecy zijn?
Normaal wel, maar nu ging de AEX omhoog op een opening van -2,x DJ & -3,3 Nasdaq. Heb ik nog niet eerder gezienquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Redelijk normale reactie AEX toch, US klimt wat omhoog, aex gaat daarin mee?
Jup, en de pers werkt hier goed aan mee. Nu.nl kopte vandaag al om 9 uur met zwarte maandag...quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dus de aandelen dalen omdat beleggers het idee hebben dat het op korte en midellange termijn niet goed zal gaan met de reëele economie?
Maar tegelijkterijd kunnen snel dalende beurzen de trigger zijn voor een grote crisis.
ja doei, eerst was het vannacht de opening in Japan, toen was het de opening in europa, toen was het 15.00 en nu ishet 15.45. Die crash wordt steeds maar opgeschoven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Drassss het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de balletjes pas na 15.45 echt gaan rollen
Vroeg ik me net ook af... Naar mijn idee is de opening puur een resultaat van de voorbeurs handel & de reacties daar op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Drassss het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de balletjes pas na 15.45 echt gaan rollen
US indices zijn vrijdagavond ook wel iets hoger gesloten dan slot Europa om half 6quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Yep
[..]
Normaal wel, maar nu ging de AEX omhoog op een opening van -2,x DJ & -3,3 Nasdaq. Heb ik nog niet eerder gezien
Wees blij. Toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja doei, eerst was het vannacht de opening in Japan, toen was het de opening in europa, toen was het 15.00 en nu ishet 15.45. Die crash wordt steeds maar opgeschoven.
is het tussen 1530 en 1545 nep handel dan? Een beetje droogvrijen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vroeg ik me net ook af... Naar mijn idee is de opening puur een resultaat van de voorbeurs handel & de reacties daar op.
Correct me if I'm wrong
Klopt, maar daar hadden de europese tot 15:30 voor om op te reageren. Het is onzinnig om die reactie pas bij opening WS uit te voeren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:40 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
US indices zijn vrijdagavond ook wel iets hoger gesloten dan slot Europa om half 6
Was wel wat ik me afvroeg, jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is het tussen 1530 en 1545 nep handel dan? Een beetje droogvrijen?
*geeft Dino een stressballetje*quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is het tussen 1530 en 1545 nep handel dan? Een beetje droogvrijen?
Laat ik het zo zeggen. Ik volg het nu al een jaartje of 5/6 en normaal gesproken begint het pas rond 15.45 echt te lopen. Vanuit dat tijdstip wordt als eerste een kant gekozenquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vroeg ik me net ook af... Naar mijn idee is de opening puur een resultaat van de voorbeurs handel & de reacties daar op.
Correct me if I'm wrong
Ik niet hoor... Ik kom hier geregeld, sinds voor de kredietcrisisquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
*geeft Dino een stressballetje*
Over een weekje zijn ze weer weg hoor
En zie WS dalenquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef De_Nuance het volgende:
Nou het is ook alweer 15:45 soort van
Ja, bedrijven maken immers minder winst als we in een recessie raken en/of de overheid kan minder besteden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Op zich zou een beurskoers een slotconclusie moeten zijn van de economische analyse door de markt deelnemers. Maar je hebt gelijk dat dalende beurzen tot een negatief sentiment in het bedrijfsleven kunnen leiden en dat er vervolgens alvast voorraad orders worden afgezegd en mensen ontslagen. Om te concluderen dat een beurscrash geheel en al verantwoordelijk zou zijn voor een economische crisis dat gaat mij echter te ver. Dit lijkt mij ook onmogelijk om te bewijzen. Er zijn natuurlijk ook nog andere economische krachten dan alleen de beurshandel in het spel.quote:Maar tegelijkterijd kunnen snel dalende beurzen de trigger zijn voor een grote crisis.
Binck en Alex doen aan betere (iig meer) marketing. En op Lynx kun je niet in obligaties beleggen, zover ik weet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:53 schreef erniee het volgende:
Via welke brooker beleggen de beleggers onder ons? Las net toevallig nog in een (wat oudere) beleggers belangen, dat Lynx toch wel een van de betere is qua kosten en service. Hoewel ik toch mensen veelal hoor praten over binck & alex..
"vroeger" was dat ook een fors verlies/winst...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef fedsingularity het volgende:
Een tijdje terug noemden ze een half procentje verlies 'fors'... idiote zender.
Je weet niet meer wat je straks moet gaan kopen als het weer rustiger gaat worden.quote:
Viel mij ook op, Mittal lijkt juist alles qua bedrijf goed voor elkaar te hebben. Van de mijnen t/m de fabrieken hebben ze alles in eigen handen, niet echt vastbaar voor invloeden van buitenaf.quote:
zerohedge I presume......quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef fedsingularity het volgende:
S&P To About Commence Cutting Corporates
Those who were hoping only government and government-related entities are about to be skewered by S&P, we have some unpleasant news: according to Reuters Insider: "Announcements should be expected this morning about effects to corporations from S&P’s downgrade of U.S. credit rating, David Beers, head of S&P’s sovereign ratings." This means financials, the corporate group most at risk to the US downgrade, are about to be shellacked. And, as we pointed out previously, a 2 notch downgrade in Morgan Stanley will result in a $1.4 billion margin call. We haven't done the math on the other TBTFs but something tells us Bank of America is in the same boat (and isn't it ironic if AIG also ends up seeing a collateral spring as a result of the US downgrade). Are we about to see the first (of many) truly unexpected consequence of the US downgrade? Stay tuned.
Nu nog een paar bankdowngrades?
in ieder geval nooit Mittal of iets wat daaraan geassocieerd kan wordenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:08 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Je weet niet meer wat je straks moet gaan kopen als het weer rustiger gaat worden.![]()
Zoveel keuze nu
Is het waarschijnlijk dat S&P downgrades aankondigt terwijl de beurzen open zijn?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef fedsingularity het volgende:
S&P To About Commence Cutting Corporates
Those who were hoping only government and government-related entities are about to be skewered by S&P, we have some unpleasant news: according to Reuters Insider: "Announcements should be expected this morning about effects to corporations from S&P’s downgrade of U.S. credit rating, David Beers, head of S&P’s sovereign ratings." This means financials, the corporate group most at risk to the US downgrade, are about to be shellacked. And, as we pointed out previously, a 2 notch downgrade in Morgan Stanley will result in a $1.4 billion margin call. We haven't done the math on the other TBTFs but something tells us Bank of America is in the same boat (and isn't it ironic if AIG also ends up seeing a collateral spring as a result of the US downgrade). Are we about to see the first (of many) truly unexpected consequence of the US downgrade? Stay tuned.
Nu nog een paar bankdowngrades?
Of coursequote:
de vraag is eerder of S&P downgrades gaat aankondigen terwijl ze weet dat andere rating agencies pertinent niet zullen volgen....quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is het waarschijnlijk dat S&P downgrades aankondigt terwijl de beurzen open zijn?
ndx?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Of course![]()
De ndx heeft trouwens alweer een lagere bodem, het moet vanaf hier echt op gaan veren anders staan we weer een pak lager zo.
Nou, misschien zijn ze alle kritiek mbt hun onafhankelijkheid zo zat dat ze daadwerkelijk correcte ratings gaan generenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de vraag is eerder of S&P downgrades gaat aankondigen terwijl ze weet dat andere rating agencies pertinent niet zullen volgen....
nou ja, zeg maar uit claimbestendigheidsoogpunt is het wel handiger om niet te veel uit te pas te lopenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, misschien zijn ze alle kritiek mbt hun onafhankelijkheid zo zat dat ze daadwerkelijk correcte ratings gaan generen
/wakker wordt
De nasdaq composite staat ook lager als de bodem van vrijdagquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Da's wat anders dan de "normale" nasdaq? Die staat nl niet op een day-low
Zijn ze US based dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, zeg maar uit claimbestendigheidsoogpunt is het wel handiger om niet te veel uit te pas te lopen
Wellicht, maar die opende wel op -3,3%. Momenteel -2,95%quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
De nasdaq composite staat ook lager als de bodem van vrijdag
Zeker wel, een non-US-based bedrijf klaag je moeilijker aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, maar dat maakt in wezen niet uit.
zeg maar in lijn met de zomer van dit jaar. Worden ze nog lyrisch daar bijna den commercieel?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef RvLaak het volgende:
Net @ RTLZ: "Geen Zwarte Maandag, maar wel Donkergrijs"
Hoewel de boel weer wat verder inzakt & de AEX een nieuwe day-low heeft gevonden
geloof me, dat maakt niet zo veel meer uit hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeker wel, een non-US-based bedrijf klaag je moeilijker aan.
wellicht dit het lont?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef fedsingularity het volgende:
Daar gaan we weer.
[ afbeelding ]
Weet ik niet. Iedereen zegt altijd dat de beurs voor een groot gedeelte aan elkaar hangt met psychologie. Dat denk ik ook.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geloof me, dat maakt niet zo veel meer uit hoor.
En hiermee spreek je jezelf tegenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wellicht dit het lont?
http://finance.yahoo.com/(...)&pos=1&asset=&ccode=
Zou leuk zijn als ze S&P aanklaagden voor verkeerde ratings van die producten
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
een goed jurist is schrizofreen....
Enkel op een groeiende economie, denk ik. En dat gaat voorlopig nog niet gebeuren...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Anno2012 het volgende:
En de vraag, op welke berichten gaat de markt weer vertrouwen krijgen?
Strengere bezuinigingen?
Doet me denken aanquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:27 schreef PierreBetfair het volgende:
(T)here we go(t)here we go
(t)here we go
Welk pensioen? Had jij nog enige illusie dat je ooit een pensioen zou ontvangen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef PierreBetfair het volgende:
En we zwaaien met zn allen naar ons pensioen.............. en we zwaaien met zn allen naar ons pensioen
![]()
Zwaaien naar onze baantjes is denk ik beter op zijn plek.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef PierreBetfair het volgende:
En we zwaaien met zn allen naar ons pensioen.............. en we zwaaien met zn allen naar ons pensioen
![]()
kom ik ff goed weg: ik heb geen pensioen en geen baan. Maar ik zwaai naar jullie allen vanuit mijn hangmatquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zwaaien naar onze baantjes is denk ik beter op zijn plek.
http://www.businessinside(...)ws-of-the-day-2011-8quote:S&P Downgrades Fannie And Freddie, As Stocks Tumble To Their Lows Of The Day
Read more: http://www.businessinside(...)2011-8#ixzz1URpZyek6
zo de juquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:27 schreef PierreBetfair het volgende:
There we gothere we go
there we go
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zwaaien naar onze baantjes is denk ik beter op zijn plek.
Toch wel vervelend dat je via je CAO min of meer verplicht bent om via een pensioenfonds te beleggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef PierreBetfair het volgende:
![]()
Steeds minderquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:30 schreef RvLaak het volgende:
Welk pensioen? Had jij nog enige illusie dat je ooit een pensioen zou ontvangen?
Ik neem ff aan dat je geen babyboomer bent
"Min of meer verplicht?" Ik weet niet waar jij werkt, maar ik was gewoon verplicht hoor...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch wel vervelend dat je via je CAO min of meer verplicht bent om via een pensioenfonds te beleggen.
Je mag wel bijsparen , maar jullie moeten voor mij sparen hequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch wel vervelend dat je via je CAO min of meer verplicht bent om via een pensioenfonds te beleggen.
Ja, dat bedoel ik dus. Doordat er allemaal regels worden opgelegd, zijn we afhankelijk wat de beurs doet en hoe de pensioenfondsen ermee omgaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef RvLaak het volgende:
@ de oudgedienden... Hoe lang is het >-3% daling nu geleden?
[..]
"Min of meer verplicht?" Ik weet niet waar jij werkt, maar ik was gewoon verplicht hoor...
Iets met japan 3 maand terug?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef RvLaak het volgende:
@ de oudgedienden... Hoe lang is het >-3% daling nu geleden?
[..]
"Min of meer verplicht?" Ik weet niet waar jij werkt, maar ik was gewoon verplicht hoor...
En die mogen in minder & minder dingen beleggen... Sowieso moet alles AAA-rating hebben...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Doordat er allemaal regels worden opgelegd, zijn we afhankelijk wat de beurs doet en hoe de pensioenfondsen ermee omgaan.
Csco nog 10 cent tot de 2009 lowquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zo, nog een ruime 80 punten te gaan tot de 200. Het goede nieuws is dat we er in dit tempo in anderhalve week zijn
Wat ga je studeren?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]het beginnen van een nieuwe studie
![]()
![]()
![]()
Ik lach jullie allemaal uit
Ik vind het toch wel bedenkelijk dat onze welvaart en financiële zekerheid zo afhankelijk is van het psychologische casinospel van de beurs. Eigenlijk is er dan iets fundamenteels fout in ons economisch systeem.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet ik niet. Iedereen zegt altijd dat de beurs voor een groot gedeelte aan elkaar hangt met psychologie. Dat denk ik ook.
Het aanklagen, en daarmee verantwoordelijk stellen, van S&P zou nog wel eens een heel groot psychologisch effect kunnen hebben.
Vergeleken met februari toen we op 370 stonden, zijn er nu in elk geval al 85 punten eraf. We zijn al over de helft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zo, nog een ruime 80 punten te gaan tot de 200. Het goede nieuws is dat we er in dit tempo in anderhalve week zijn
370...... die goede oude tijd.... we worden al oud....quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vergeleken met februari toen we op 370 stonden, zijn er nu in elk geval al 85 punten eraf. We zijn al over de helft.
Transocéan nog ¤5 tot crisis low & bp-ramp low.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:34 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Csco nog 10 cent tot de 2009 low
een apparaat of 't aandeel?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef fedsingularity het volgende:
Morgen een tom tom kopen voor een knaak?
Ik ga mijn tweede jaar Toegepaste Psychologie in over 3 wekenquote:
En dat roep ik al jarenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:34 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel bedenkelijk dat onze welvaart en financiële zekerheid zo afhankelijk is van het psychologische casinospel van de beurs. Eigenlijk is er dan iets fundamenteels fout in ons economisch systeem.
Tja, da's een probleem wat opgelost dient te worden. Misschien als er een nieuwe rating bedrijven opstaan in Europa & Azië... Zou iets op kunnen lossen.quote:Verder vind ik het ronduit zorgelijk dat een ratingbureau als S&P zo'n enorm de hele financiële handel kan beïnvloeden. Een totaal politiek beïnvloedbaar ratingbureau die ondoorzichtige en subjectieve conclusies trekt. Zeg nou zelf, ze kwamen er gewoon niet meer onderuit om de VS te downgraden naar AA+, maar als het niet een Amerikaans bedrijf was geweest of een ander land, dan was het al lang gedowngraded en veel meer
Air France staat al op de 2009 low als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:34 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Csco nog 10 cent tot de 2009 low
Da's dan ook een kutbedrijf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Air France staat al op de 2009 low als ik mij niet vergis.
Hopelijk is dat inclusief les in Nederlandsquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Sokz het volgende:
Ik lag jullie allemaal nog harder uit want ik heb nog minstens 4 jaar te gaan voordat ik de arbeidsmarkt op moet.
We kunnen voorlopig nog een flinke tijd wachten voor we richting de 350 koersen denk ik...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
370...... die goede oude tijd.... we worden al oud....
4 jaar geldverdienen,of 4 jaar schulden opbouwen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Sokz het volgende:
Ik lag jullie allemaal nog harder uit want ik heb nog minstens 4 jaar te gaan voordat ik de arbeidsmarkt op moet.
En moet dus nog 4 jaar leven van de steeds minder wordende studiefinancieringquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Sokz het volgende:
Nope, wel inclusief college 'hoe wordt ik mierenneuker'.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hopelijk is dat inclusief les in Nederlands![]()
lagge. gelukkig volg je nog school hoop ik?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Sokz het volgende:
ouch, hoewel AA+ nog te hoog is imo...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef eleusis het volgende:
S&P cuts Fannie Mae, Freddie Mac Sr issue rating to AA+ from AAA http://bit.ly/qTtAoP
Mwhuah, kan van 't beleggen 'leven.' (leven is een groot woord voor een student)quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En moet dus nog 4 jaar leven van de steeds minder wordende studiefinanciering
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Sokz het volgende:
[..]
Nope, wel inclusief college 'hoe wordt ik mierenneuker'.
Nice, je hoeft dus niets bij te lenen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:40 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mwhuah, kan van 't beleggen 'leven.' (leven is een groot woord voor een student)
Nog maar 'ns het plaatje van de AEX over de afgelopen 20 jaar met de 'goeie tijden':quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
370...... die goede oude tijd.... we worden al oud....
"Goede" oude tijd. Toto elke ochtend hoeveel punten we vandaag gingen verliezen..en hoeveel panische klanten gingen bellen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nog ff & we kunnen naar de 11k zwaaien... Lang geleden
Noodzakelijk? Nee. Profiteren van 1,5% rente? Maybe.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nice, je hoeft dus niets bij te lenen?
Dot-com bubblequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nog maar 'ns het plaatje van de AEX over de afgelopen 20 jaar met de 'goeie tijden':
[ afbeelding ]
Heeft de beurs echt ooit 695 gepiekt?
Yep, heb ik "live" meegemaaktquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nog maar 'ns het plaatje van de AEX over de afgelopen 20 jaar met de 'goeie tijden':
[ afbeelding ]
Ik herinner me nog een paar topics van AEX die enkel volstonden met mensen die nieuwe lows posttenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
"Goede" oude tijd. Toto elke ochtend hoeveel punten we vandaag gingen verliezen..en hoeveel panische klanten gingen bellen.
703 toch, intraday?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je de dalen in een trendkanaal tekent, dan kan het volgende dal ergens op 150 liggen..quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets, maar dat zie je niet op zo'n lange grafiekquote:
Die heb ik eerder gehoordquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:42 schreef the85mc het volgende:
[..]
Als je de dalen in een trendkanaal tekent, dan kan het volgende dal ergens op 150 liggen..
Ze moesten van de ondergang gered worden door de overheid. Het lijkt me dat je dan geen AA+ kan hebben, laat staan AAAquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ouch, hoewel AA+ nog te hoog is imo...
CCC is toch junk status?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze moesten van de ondergang gered worden door de overheid. Het lijkt me dat je dan geen AA+ kan hebben, laat staan AAA.
Fannie Mae, Freddie Mac is net zulke junk als Big Mac en Griekenland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ouch, hoewel AA+ nog te hoog is imo...
Mag officieel niet... Maaruh,,,,quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Sokz het volgende:
[..]
Noodzakelijk? Nee. Profiteren van 1,5% rente? Maybe.
fast learnerquote:
Aan het eind van je studie lockt hij op de rate van dat moment hequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Sokz het volgende:
Noodzakelijk? Nee. Profiteren van 1,5% rente? Maybe.
Wij hadden een terugtel grafiek tot de dekkingsgraad. En dan keken we elkaar aan en imiteerden we het hoofd beleggingen "maar we kunnen ook short!!!!".quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
"Goede" oude tijd. Toto elke ochtend hoeveel punten we vandaag gingen verliezen..en hoeveel panische klanten gingen bellen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Freddie Mac is net zulke junk als Big Mac
Heeft SeLang toendertijd niet een klein fortuin bij elkaar verdient met shorts?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wij hadden een terugtel grafiek tot de dekkingsgraad. En dan keken we elkaar aan en imiteerden we het hoofd beleggingen "maar we kunnen ook short!!!!".
Was de meest verhelderende periode van mijn carriere die tijd. Heb geleeerd dat het niet erg is om iets niet te weten want zelfs de meeste gereputeerde proffesionals hebben 90% van de tijd geen idee
ja zat een tijdje geleden in de trein mezelf idd af te vragen of ik niet maximaal kan lenen en het direct naar een spaarrekening stort met bijvoorbeeld 2,75 rente (bank of scotland bijvoorbeeld).quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mag officieel niet... Maaruh,,,,Laat ik het zo zeggen, ik heb een spaarrekening die elke maand geld ontvangt van DUO
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mag officieel niet... Maaruh,,,,Laat ik het zo zeggen, ik heb een spaarrekening die elke maand geld ontvangt van DUO
Ik zou het in Nederland houden ivm het omvallen van de bank, maar ja... Zo'n soort constructie moet je aan denkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef erniee het volgende:
[..]
ja zat een tijdje geleden in de trein mezelf idd af te vragen of ik niet maximaal kan lenen en het direct naar een spaarrekening stort met bijvoorbeeld 2,75 rente (bank of scotland bijvoorbeeld).
Daarom, voor mij was het ook een zeer leerzame periode en heeft het een andere kijk op dit hele wereldje gegeven. Ik beleg voortaan ook niet meerquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wij hadden een terugtel grafiek tot de dekkingsgraad. En dan keken we elkaar aan en imiteerden we het hoofd beleggingen "maar we kunnen ook short!!!!".
Was de meest verhelderende periode van mijn carriere die tijd. Heb geleeerd dat het niet erg is om iets niet te weten want zelfs de meeste gereputeerde proffesionals hebben 90% van de tijd geen idee
bank of scotland valt zal dacht ik 85.000 pond gedekt worden.. denk niet dat ik zoveel kan bijlenen bij DUOquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zou het in Nederland houden ivm het omvallen van de bank, maar ja... Zo'n soort constructie moet je aan denken
Klopt, ik heb het dan ook niet over de dekking, maar over de ellende waar je door moet om je geld terug te krijgen. En trust me, ik spreek helaas uit ervaringquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef erniee het volgende:
[..]
bank of scotland valt zal dacht ik 85.000 pond gedekt worden.. denk niet dat ik zoveel kan bijlenen bij DUO
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Was de camping rally. Eigenlijk nu weer, maar dan wat duurderquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een paar topics van AEX die enkel volstonden met mensen die nieuwe lows posttenErg leuk
quote:
Nah, vind werken te leuk. & bij geen vermogen, heb ik een reden om te werkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:50 schreef Sokz het volgende:
[..]
Straks op shiller niveau's nog een keer alles erin gooien en dan met pensioen voordat je uberhaupt begonnen bent.
Onmogelijkquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en we vliegen weer omhoog..... zou het lukken groen de dag uit?
Omhoog vliegen???quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en we vliegen weer omhoog..... zou het lukken groen de dag uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |