Tja, geen crash = geen nieuws, toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was overigens erg rustig hier in de ochtend!
[..]
Waar staat dat voor?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:25 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Vanavond komt PPT in actie..
Mark my words.
Mijn gok....quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja duh, ze cirkelen al sinds middernacht NL tijd tussen de -2% en -3%. Dus wat gebeurt er opeens om 15.00?
Was al een tijdje bekend hè.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef Burnie88 het volgende:
OESO zegt ook dat groei wereldeconomie afneemt, dat werkt ook niet mee. Volgens mij heeft dat een beetje voor de daling gezorgd na de plus vanmorgen.
Dat lul je nu al 5 maand en heb nog nooit een fatsoenlijke onderbouwing gelezen? Daarnaast is in deze tijden koersdoelen voorspellen gewoon impossible. Alles hangt af van 't sentiment.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:44 schreef Radiopiet het volgende:
Er zijn gewoon teveel nieuwe mensen op dit forum.. De S&P gaat binnen een maand naar de 1300 volgens mij.
Dat geeft al aan dat er lucht is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:45 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat lul je nu al 5 maand en heb nog nooit een fatsoenlijke onderbouwing gelezen? Daarnaast is in deze tijden koersdoelen voorspellen gewoon impossible. Alles hangt af van 't sentiment.
Is er nog een verband tussen die twee dingen of vind je het gewoon leuk om te zeggen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:44 schreef Radiopiet het volgende:
Er zijn gewoon teveel nieuwe mensen op dit forum.. De S&P gaat binnen een maand naar de 1300 volgens mij.
Je werkt voor een broker?quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:35 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat als we 280 raken er paniek ontstaat![]()
![]()
![]()
Trouwens, onze klanten doen het lekker
Crisisquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:00 schreef Psy-freak het volgende:
Wat zou er gebeuren als we onder de 280 gaan?
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:05 schreef Psy-freak het volgende:
Wat als de amerikanen slecht openen om 15:30? Dan gaat de AEX ook reageren toch?
Stomme vraag eigenlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Crisismoeten we vandaag en morgen afwachten.
Ligt eraan hoe slecht, als ze slechter openen dan de futures doen vermoeden, dan zal de aex wel reageren.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Wij hebben een effectenbeurs.
Er is geen specifieke gebeurtenis dan, gevolgen van de huidige gebeurtenissen zijn op de lange termijn natuurlijk niet goed voor de economiequote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?Als hij onder de 280 komt?
Dan moeten we vrezen voor een crisis denk ik. Maar er zijn betere beurskenners dan mij. zoals LXIVquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een n00b wat dit betreft, maar wat gebeurt er dan precies?Als hij onder de 280 komt?
Ik denk dat de users vanaf topic 1 het daar toch wel stellig mee eens zullen zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er nog een verband tussen die twee dingen of vind je het gewoon leuk om te zeggen?
Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Het ligt eraan welke aandelen je hebt en wanneer je het geinvesteerde geldbedrag weer nodig hebt voor je persoonlijke uitgaven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:20 schreef HaroldRoger het volgende:
Zal ik al mijn aandelen maar verkopen en genoegen nemen met 4k verlies, of toch wachten op betere tijden?
Als je het geld niet direct nodig hebt, zou ik zeker niet verkopen nu...quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:20 schreef HaroldRoger het volgende:
Zal ik al mijn aandelen maar verkopen en genoegen nemen met 4k verlies, of toch wachten op betere tijden?
Vice versa lijkt me. Hoe meer (nieuwe) users, hoe lager de koersen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat de users vanaf topic 1 het daar toch wel stellig mee eens zullen zijn
Niet nodig, maar ik vroeg mij dit ook af na 2008 toen de aex indonderde. De beste keus van mijn leven gemaakt door ze te verkopen. 2k verlies slechtsquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Het ligt eraan welke aandelen je hebt en wanneer je het geinvesteerde geldbedrag weer nodig hebt voor je persoonlijke uitgaven.
Met andere woorden, jij vindt het nu wel een goed instapmomentquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het geld niet direct nodig hebt, zou ik zeker niet verkopen nu...
Niet verkopen != wel instappenquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij vindt het nu wel een goed instapmoment
Vraag me af hoe het hard het gaat met de topics als we ooit weer in de buurt van 700 komen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Vice versa lijkt me. Hoe meer (nieuwe) users, hoe lager de koersen.
Dan denkt iedereen er over na in te stappen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef bascross het volgende:
[..]
Vraag me af hoe het hard het gaat met de topics als we ooit weer in de buurt van 700 komen.
Rond de 500-600 (afhankelijk van winstontwikkeling) gaan we de magische grens in van de p/e-schiller op 10. Nog een +/- 50% ervanaf en we zijn dus koopwaardig, maar gezien de omvang van de aankomende crisis lijkt het me waarschijnlijk dat een p/e-schiller van (fors) lager de 10 bereikt zal worden op de bodem. Het verleden heeft de volgende rendementen gegeven op instapmomenten bij een p/e-schiller van 10:quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:57 schreef Sloggi het volgende:
Dan denkt iedereen er over na in te stappen.
Ben ik het niet mee eens. Je gevoel / idee over de beurs is wat mij betreft hetzelfde bij uitstappen en verkopen. In beide gevallen verwacht je namelijk een daling..........en vice versa met instappen en niet verkopen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef RvLaak het volgende:
Niet verkopen != wel instappen
Maw: gewoon stilzitten als je geschoren wordt.
Dit is gewoon gepland en alles loopt volgens plan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik lees net in de Wikipedia dat de ECB 10 miljard euro in kas heeft.Daar kunnen Spanje en Italie precies een maand mee rond komen.
Ik kan je nu al vertellen dat het kopen van Spaanse en Italiaanse Staatsobligaties een verhaaltje bodemloze put is. Uitstel van executie. Over een half jaartje valt Italie of Spanje alsnog en dan pas stapt Duitsland uit de Euro, en neemt het de sterkere landen als Nederland, Oostenrijk, Luxembourg, Finland mee.
Hoe is het toch mogelijk dat wanker-landjes als Slovenie, Estland, Cyprus, Slowakije vrolijk tot de euro zijn toegelaten.![]()
Je vergeet dat de ECB gedekt word door de ESCB. Die hebben een hoop eigen vermogen en herwaarderingsrekeningen. Daarbij kan de ECB monetaire acties dekken middels de NPV. Daarmee kunnen monetaire acties van (tientallen) triljoenen gedekt worden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik lees net in de Wikipedia dat de ECB 10 miljard euro in kas heeft.Daar kunnen Spanje en Italie precies een maand mee rond komen.
Een centrale bank heeft toch geen eigen vermogen? Die drukken toch alleen maar geld om het bij aflossing weer te laten verdwijnen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kan je nu al vertellen dat het kopen van Spaanse en Italiaanse Staatsobligaties een verhaaltje bodemloze put is. Uitstel van executie. Over een half jaartje valt Italie of Spanje alsnog en dan pas stapt Duitsland uit de Euro, en neemt het de sterkere landen als Nederland, Oostenrijk, Luxembourg, Finland mee.
Hoe is het toch mogelijk dat wanker-landjes als Slovenie, Estland, Cyprus, Slowakije vrolijk tot de euro zijn toegelaten.![]()
Ik kan ook zwaaien met garanties van Scheringaquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:43 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Je vergeet dat de ECB gedekt word door de ESCB. Die hebben een hoop eigen vermogen en herwaarderingsrekeningen. Daarbij kan de ECB monetaire acties dekken middels de NPV. Daarmee kunnen monetaire acties van (tientallen) triljoenen gedekt worden.
En daarnaast zijn er nog de garanties van de overheden, maar dat is weer een ander verhaal.
Wat er ook vandaag gebeurt, de 200 zullen we niet zien. Later wellicht, maar vandaag zeker niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nah er hangt een vangnet op 200. Trust me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |