abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:14:06 #151
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100224967
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je opmerkingen zijn exact die linkse troefkaart.

Wie ridiculiseert er nou?? Jij wil niet met mij in discussie omdat je tegenargumenten zinloos vindt. Zoals gewoonlijk, links heeft nog nooit een inhoudelijk weerwoord tegen de islamcritici gehad. Gewoon lekker aan nazisme linken dan wel op andere wijze ridiculiseren, dat is een beproefd concept.
Jij ridiculiseert en je verandert me echt niet van mening door er allerlei anti-links geschreeuw en ongefundeerde aannames er met de haren bij te slepen. Nog even los van het feit dat je mijn woorden verdraait (je laat handig de reden achterwege waarom ik niet met jou in discussie wil) en je mij woorden in de mond legt (dat citaat over Wilders, Mussolini en Che Guevara is niet van mij afkomstig en ik heb ook nog nooit iemand uitgemaakt voor nazi). Zo moeilijk is het echter niet; het enige wat je hoeft te doen is uitleggen waarom ik dit niet moet opvatten als een poging op voorhand tegenargumenten te ridiculiseren:

quote:
Ontken het maar lekker hard, leer er maar lekker niks van, kruip in je schulp, doe aangiftes (zielepoot Dibi), maak anderen lekker uit voor nazi en fascist, maar kijk dan (helaas!!!!) niet gek op dat een niet zo vredelievende geflipte anti-islam gast doordraait en linksen neer gaat maaien.
Ga je gang zou ik zeggen.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100225139
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders lees je eerst WAT iemand schrijft, lasterventje? :')
Jij bent een fan van Breivik kennelijk. Hoe moeilijk is het ? Ook geen seconde aandacht meer waard trouwens.
pi_100225434
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders lees je eerst WAT iemand schrijft, lasterventje? :')
Heb ik gedaan, meneer terrorismesteuner.

Jij stelt dat anderen 'het probleem' [aanslagen door Breivik] mede zouden hebben gecreëerd (door retoriek).

Dus stel je dat het normaal, of een logische reactie, is om geweld te gebruiken in zo'n geval.

:')
pi_100225440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:21 schreef DoveKwal het volgende:

Ook geen seconde aandacht meer waard trouwens.
Goed punt, dank.
pi_100225632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:21 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Jij bent een fan van Breivik kennelijk. Hoe moeilijk is het ? Ook geen seconde aandacht meer waard trouwens.
Trolletje doet naam eer aan. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100225681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:33 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, meneer terrorismesteuner.

Jij stelt dat anderen 'het probleem' [aanslagen door Breivik] mede zouden hebben gecreëerd (door retoriek).

Dus stel je dat het normaal, of een logische reactie, is om geweld te gebruiken in zo'n geval.

:')
Leesvaardigheid, basisschool. :W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_100226083
Wat een lelijke discussie hier. Met al dat ge :') en ge :W . Zitten hier nu serieus rechts en links tegen elkaar te schelden?
pi_100226109
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:14 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Jij ridiculiseert en je verandert me echt niet van mening door er allerlei anti-links geschreeuw en ongefundeerde aannames er met de haren bij te slepen. Nog even los van het feit dat je mijn woorden verdraait (je laat handig de reden achterwege waarom ik niet met jou in discussie wil) en je mij woorden in de mond legt (dat citaat over Wilders, Mussolini en Che Guevara is niet van mij afkomstig en ik heb ook nog nooit iemand uitgemaakt voor nazi). Zo moeilijk is het echter niet; het enige wat je hoeft te doen is uitleggen waarom ik dit niet moet opvatten als een poging op voorhand tegenargumenten te ridiculiseren:

[..]

Ga je gang zou ik zeggen.
Het is geen ridiculisatie, het probleem is dat links niets van hun fouten leert. Sterker, ze geven het zelfs toe in hun uitspraken: "we moeten het nog beter uitleggen". Links-elitair. Wij weten hoe het zit en Henk en Ingrid zijn gore racisten die "vluchten naar extreem-rechts". :')

Anders (en zijn geflipte maatjes in Europa) zijn gemaakt door links. Als links in de jaren 90 reeds het al dan niet fictieve verhaal van Mohamed Rasoel ter harte had genomen, dan was die hele linkse vereenzelviging met juist een zeer on/anti-linkse ideologie nooit ontstaan...

pi_100226122
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leesvaardigheid, basisschool. :W
Nouja, daar komt het wel op neer. "Dan krijg je Andersjes" suggereert dat dat een voor de hand liggend gevolg is van 'islamkritiek in de extreem rechtse hoek drukken' (hoe is me compleet onduidelijk overigens). Het is namelijk geen 'Islamkritiek', kritiek is een veel te mild woord voor uitspraken als 'terug naar eigen land' en 'geen moskeeen meer', dat is wel degelijk extreem rechts. Islamkritiek heeft links juist, beschaafd en dus met (voor PVV-aanhangers) minder bevredigend langdurig beleid.
pi_100226267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:02 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, daar komt het wel op neer. "Dan krijg je Andersjes" suggereert dat dat een gevolg is
Dat is wel gebleken, niet?

Als links islamkritiek net zo hard gesteund zou hebben, zeker als ze hun eigen principes van gelijkwaardigheid van man en vrouw, zorg voor milieu en andere progressieve verworvenheden trouw zouden blijven, dan was die hele nazificering van islamkritiek nergens voor nodig geweest.

Ik begrijp dat links het er nog steeds moeilijk mee heeft dat een vrijgevochten, zelfbewuste, intelligente vrijzinnige vrouw als Ayaan Hirsi Ali zich niet liet ringeloren door het linkse gepamper van de PvdA.

Allochtoonse vrouwen horen afhankelijk, zielig en hoofddoekdragend te zijn.

niet een beetje op eigen houtje integreren en die hele multikul-industrie overbodig maken.

Dat steekt en vervolgens werd ze voor die linkse bekrompen denkertjes "de hoer van rechts".

Er is niets rechts aan islamkritiek. Rechts-conservatisme staat zelf veel dichter bij de meeste islamitische principes dan links ooit zal halen...

pi_100226343
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

U bent een Breivik zonder ballen meneer. Met een toetsenbord als een geweer dat losse flodders afvuurt. Ga weg.
pi_100226394
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen ridiculisatie, het probleem is dat links niets van hun fouten leert. Sterker, ze geven het zelfs toe in hun uitspraken: "we moeten het nog beter uitleggen". Links-elitair. Wij weten hoe het zit en Henk en Ingrid zijn gore racisten die "vluchten naar extreem-rechts". :')
:N Zo wordt in linkse hoek dus al niet gepraat. Henk en Ingrid snappen het niet, dat is iets anders dan 'gore racisten die vluchten naar extreem-rechts', dat is meer jouw taal, zo te zien. Dus moet het inderdaad nog beter uitgelegd, dat extreme maatregelen waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten op lange termijn.
quote:
Anders (en zijn geflipte maatjes in Europa) zijn gemaakt door links. Als links in de jaren 90 reeds het al dan niet fictieve verhaal van Mohamed Rasoel ter harte had genomen, dan was die hele linkse vereenzelviging met juist een zeer on/anti-linkse ideologie nooit ontstaan...
Of Anders (en zijn geflipte maatjes in Europa) zijn gemaakt door rechts. Gevoed door het idee dat de Islam de wereld overneemt en dat religie het gaat winnen in een westerse maatschappij. Gevoed door het idee dat dat een vooruitzicht is om te vrezen. Het vingerwijzen kan beiden kanten op. Ik doe overigens niet aan vingerwijzen, saai, genuanceerd en links als ik ben, maar zet het nu even tegenover jouw stelling die wat mij betreft daardoor in het niet valt.
pi_100226430
Dat er op rechts naast gedegen islamkritiek (zie daarom het woordje "inhoudelijke islamcritici in mijn topic") ook onvervalste xenofobie meespeelt, is zonder meer waar.

Maar links gooit die 2 zaken op 1 hoop.

Alsof je een xenofoob bent als je niqaabs geen prettige verschijning op straat vindt.

We vinden het ook niet prettig een vrouw als slaaf van een man te zien (behalve met wat pr0n). Waarom links zo slap optreedt tegen die totale ontwaarding van vrouwen, is een compleet raadsel.

Mantel der liefde en iedereen (dus ook de inhoudelijke critici) die zich ertegen verzetten, dat zijn racisten, "minderwaardige mensen" en andere kwalificaties die duidelijk maken dat links geen enkel idee meer heeft.

Wilders is het grote gevaar en dat moet gestopt worden. Verder maakt het allemaal niets uit.

Je ziet dan ook dat die clown alleen maar groter wordt door de belachelijke aanpak van hem door links. De enige die Wilders juist wist aan te pakken is Rutte geweest: "ja, koest maar jongen, lul maar lekker wat je wil lullen"...

Links heeft werkelijk niets geleerd van Fortuyn.

Oh ja, 1 dingetje:

harder optreden tegen lastige immigranten scoort. Vandaar de oproep van de partijstrateeg van de PvdA. Niet het wetenschappelijk bureau (dus er is niet over nagedacht zeg maar), nee, de STRATEEG.

Dan weet je dat er echt veranderingen komen op links. :')

pi_100226526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

:N Zo wordt in linkse hoek dus al niet gepraat. Henk en Ingrid snappen het niet, dat is iets anders dan 'gore racisten die vluchten naar extreem-rechts', dat is meer jouw taal, zo te zien. Dus moet het inderdaad nog beter uitgelegd, dat extreme maatregelen waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten op lange termijn.
Waarom "snappen" Henk en INgrid het niet?

Wat valt er verdomme niet te snappen aan een wijk die in 20 jaar verandert van een leuke volksbuurt in een buurt vol tuig (geen islamisering) en volledig beheerst door lieden met achterlijke ideeen?

Henk en Ingrid snappen het juist prima. En dat snapt Wilders dus juist weer.

Extreme maatregelen "waarschijnlijk" geen zoden aan de dijk zetten?

Dat waarschijnlijk verzin je er zelf bij, maar wat zijn extreme maatregelen?

quote:
Of Anders (en zijn geflipte maatjes in Europa) zijn gemaakt door rechts. Gevoed door het idee dat de Islam de wereld overneemt en dat religie het gaat winnen in een westerse maatschappij. Gevoed door het idee dat dat een vooruitzicht is om te vrezen. Het vingerwijzen kan beiden kanten op. Ik doe overigens niet aan vingerwijzen, saai, genuanceerd en links als ik ben, maar zet het nu even tegenover jouw stelling die wat mij betreft daardoor in het niet valt.
Er is slechts een klein gedeelte van rechts zo extreem als Wilders. Maar waarschuwingen voor echte islamisering zijn natuurlijk terecht als de zo zorgvuldig (met name door links!) opgebouwde samenleving zich dreigt te hoereren aan principes die leuk zijn in zandbaklanden, maar op de school van Tom en Brigitte toch echt niets te zoeken hebben.

pi_100226612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:42 schreef NorthernStar het volgende:
We zijn de autochtone nederlanders. Je mag dommertje spelen en net doen alsof het allemaal over islam gaat maar de werkelijke problemen komen voort uit het groot aantal migranten, waarvan het niks uitmaakt of ze nu uit Marokko, de Antillen, de Kongo of Somalië komen of in wat voor sprookje ze geloven.

Door het focussen op Islam is daar geen oog voor. En dat hij zich als een onbeschofte boer opstelt leidt het het debat nog meer af. Zoals gezegd, hij verprutst tijd zodat de multi-etnische samenleving straks een voldongen feit zal zijn.
Immigratie, de asielzoekers industrie, de zieligheids industrie i.h.a. zijn idd een nog groter probleem dan de islamisering (dat is een afgeleid probleem). Politici praten veel te veel, er moet eindelijk iets gebeuren. Ik denk dat Wilders straks rechts ingehaald gaat worden door een partij die echt verandering wil, dan zal iedereen weer zeggen: ja Wilders was zo'n aardige man, net zo als nu zelfs uit linkse hoek over Fortuyn wordt gesproken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_100226696
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als links islamkritiek net zo hard gesteund zou hebben, zeker als ze hun eigen principes van gelijkwaardigheid van man en vrouw, zorg voor milieu en andere progressieve verworvenheden trouw zouden blijven, dan was die hele nazificering van islamkritiek nergens voor nodig geweest.
Maar die 'islamkritiek' ging te ver, aldus links. En terecht, wat mij betreft. Nogmaals: het is geen kritiek meer, het is zwart maken. Links is al die verworvenheden trouw gebleven maar heeft ook oog voor cultuurverschillen. Het is op zich te begrijpen dat rechts daar meer moeite mee heeft omdat het uberhaupt niet zo'n voorstander lijkt te zijn van cultuurverschillen, ook niet als die niet per se in strijd zijn met de Nederlandse wet, maar dat is ook het cruciale verschil. 'Als links islambashen net zo hard gesteund zou hebben' is dus een beetje raar om te stellen, natuurlijk was dat niet gebeurd/gebeurt dat nog steeds niet.
quote:
Ik begrijp dat links het er nog steeds moeilijk mee heeft dat een vrijgevochten, zelfbewuste, intelligente vrijzinnige vrouw als Ayaan Hirsi Ali zich niet liet ringeloren door het linkse gepamper van de PvdA.

Allochtoonse vrouwen horen afhankelijk, zielig en hoofddoekdragend te zijn.
Absoluut niet, maar het hoort wel een vrije keuze te zijn als zij zich daar prettig bij voelen en het gevoel hebben dat ze uiting geven aan hun godsdienst. Het is gewoon niet zo zwart-wit (niet óf hoofddoek en zielig en afhankelijk, óf geen hoofddoek). Het is wat saai en dus onaantrekkelijk om steeds alles te nuanceren, maar dat zou wel moeten om iedereen in waarde te laten. Je moet onderscheid maken en niet generaliseren. En aangezien de PVV dat een stuk minder doet klinkt dat ook een stuk aantrekkelijker, eindelijk, duidelijke standpunten en een partij die 'wel de dingen eens duidelijk zegt'. De oplossingen zijn echter niet zo aantrekkelijk.
quote:
niet een beetje op eigen houtje integreren en die hele multikul-industrie overbodig maken.

Dat steekt en vervolgens werd ze voor die linkse bekrompen denkertjes "de hoer van rechts".
Weer dat taalgebruik, ik heb dat linksachtigen niet horen roepen hoor. Wat is dat toch met rechts en krachttaal? (serieuze vraag) Of is het dan pas duidelijk, vind jij?
quote:
Er is niets rechts aan islamkritiek. Rechts-conservatisme staat zelf veel dichter bij de meeste islamitische principes dan links ooit zal halen...
Klopt, en ik zeg het nog maar een keer: er is niets rechts aan islamkritiek want rechts uit geen islamkritiek, rechts maakt islam zwart (en de aanhangers van dat geloof erbij). Links heeft islamkritiek, maar met minder bevredigende en directe oplossingen. Het gaat er bij links juist om dat die gelijkwaardige behandeling voorop staat, alleen denk jij dan aan man en vrouw bij de islam en ik aan andersdenkenden (islamieten) versus atheisten of christenen. Om maar wat te noemen.

Rechts en links zijn zo kwaad nog niet, ze leggen slechts net een andere nadruk en hebben net een andere voorkeur. Daarom zijn coalities van links én rechts ook zo fijn O+ Maar ja, nog even wachten blijkbaar.
pi_100226800
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

Wat valt er verdomme niet te snappen aan een wijk die in 20 jaar verandert van een leuke volksbuurt in een buurt vol tuig (geen islamisering) en volledig beheerst door lieden met achterlijke ideeen?

20 jaar geleden was het ook al een volksbuurt met tuig en 40 jaar geleden ook. Die romantisering van leuke volksbuurten is misplaatst, de sociale onderklasse heeft altijd al bestaan en klit altijd samen. Vroeger waren ze vooral blank en stemden PvdA, ondertussen hebben ze zich gedeeltelijk opgewerkt (een auto voor iedereen! :') ....ik hoor het Den Uyl nog roepen). Tegenwoordig zijn ze vooral niet-blank.

De PvdA blijft dezelfde groep mensen steunen, maar is ten onder gegaan aan het eigen succes....de arbeidersemancipatie is voltooid en de arbeider van destijds wil niet dat de PvdA zich inzet voor de groep waar ze vroeger zelf toe behoorden, omdat het niet-blanken zijn. (de bekende Partij van de Allochtonen kreet)

Een enorme recessie zou een zegen zijn voor de PvdA. Dat hele islamiseringsgelul is politiek correct gejammer over iets wat nauwelijks plaats vindt. Gewoon een hekel aan niet-blank. Prima, maar zeg dat dan gewoon.
  Admin dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:34:28 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100226977
Deze kan wel dicht zeker?
Het gaat totaal niet meer over Oslo...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_100226985
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:14 schreef El_Matador het volgende:
Dat er op rechts naast gedegen islamkritiek (zie daarom het woordje "inhoudelijke islamcritici in mijn topic") ook onvervalste xenofobie meespeelt, is zonder meer waar.

Maar links gooit die 2 zaken op 1 hoop.

Alsof je een xenofoob bent als je niqaabs geen prettige verschijning op straat vindt.

We vinden het ook niet prettig een vrouw als slaaf van een man te zien (behalve met wat pr0n). Waarom links zo slap optreedt tegen die totale ontwaarding van vrouwen, is een compleet raadsel.
Omdat het geen totale ontwaarding van vrouwen is. Hou met die vrouwen een gesprek op straat en je zult zien dat dat net zo goed goedgebekte vrouwen (kunnen) zijn, die hier zelf voor kiezen. Dat is echt een handjevol die - naar ik vermoed - niet meer te zien zullen zijn over enkele decennia (niet door Wilders, maar door afname religieuze aanhang). Er zijn wellicht óók vrouwen die zo'n ding dragen en onderdrukt worden, maar daar moet dus onderscheid worden gemaakt. Het is niet zo makkelijk als 'verbied dat ding maar', sterker nog, dat roept allerlei andere terechte vragen op over wat dan wel mag en wat dan niet.
quote:
Mantel der liefde en iedereen (dus ook de inhoudelijke critici) die zich ertegen verzetten, dat zijn racisten, "minderwaardige mensen" en andere kwalificaties die duidelijk maken dat links geen enkel idee meer heeft.
Links heeft wel een idee: mantel der liefde (zoals jij het noemt). Waarom is dat 'geen idee'? Vind jij de sfeer er gezelliger op worden naarmate Wilders meer en meer gekke uitspraken doet? Denk je dat dat de gemoedelijkheid in dit land bevordert, even eerlijk? Het is het idealisme versus het realisme, en zo zou het ook moeten zijn. Een balans hiertussen.
Overigens herken ik me niet in dat 'racisten' en 'minderwaardige mensen', maar jij zult je linkse kennissen wel hebben die zich zo uitdrukken.
quote:
Wilders is het grote gevaar en dat moet gestopt worden. Verder maakt het allemaal niets uit.
Verder maakt het ook uit natuurlijk. Wilders is niet het enige onderwerp op de linkse agenda. Wilders kan wel een gevaar zijn, maar het hoeft niet gestopt te worden. Dat heeft links volgens mij ook niet voor ogen, maar er wordt wel benadrukt hoe riskant de uitspraken van Wilders zijn over één bepaalde groep. Risico's zijn onder anderen dat je extremisme voedt. Maar ja, pappen en nathouden van links kan ook extremisme voeden. Zo duidelijk is die bron niet, volgens mij.
quote:
Je ziet dan ook dat die clown alleen maar groter wordt door de belachelijke aanpak van hem door links. De enige die Wilders juist wist aan te pakken is Rutte geweest: "ja, koest maar jongen, lul maar lekker wat je wil lullen"...
Dat is waar, links zou veel harder moeten optreden tegen Wilders. Eindelijk eens stelling durven nemen tegenover hem. Hij wordt alleen maar groter omdat hij meer en meer duidelijke (maar belachelijke) uitspraken doet over mensen. De enige die iets te bieden heeft, qua spanning en qua oplossing voor frustratie, is Wilders.
quote:
Dat was ook niet nodig, denk ik.
quote:
Oh ja, 1 dingetje:

harder optreden tegen lastige immigranten scoort. Vandaar de oproep van de partijstrateeg van de PvdA. Niet het wetenschappelijk bureau (dus er is niet over nagedacht zeg maar), nee, de STRATEEG.

Dan weet je dat er echt veranderingen komen op links. :')
pi_100227052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar die 'islamkritiek' ging te ver, aldus links. En terecht, wat mij betreft. Nogmaals: het is geen kritiek meer, het is zwart maken. Links is al die verworvenheden trouw gebleven maar heeft ook oog voor cultuurverschillen. Het is op zich te begrijpen dat rechts daar meer moeite mee heeft omdat het uberhaupt niet zo'n voorstander lijkt te zijn van cultuurverschillen, ook niet als die niet per se in strijd zijn met de Nederlandse wet, maar dat is ook het cruciale verschil. 'Als links islambashen net zo hard gesteund zou hebben' is dus een beetje raar om te stellen, natuurlijk was dat niet gebeurd/gebeurt dat nog steeds niet.

Ah, links ziet in de moslim, de zieligerd, de gekwetste partij, de te knuffelen stemmers, de onderdrukten. Dat terwijl de meeste van hun denkbeelden (en met name bij de oudere generaties) haaks op linkse principes staan.

Links heeft GEEN islamkritiek, dat is nu net het probleem. Van juist een partij als bijvoorbeeld D66, die secularisering en met name homorechten hoog in het vaandel heeft staan, verwacht je dat ze keihard optreden tegen islamitisch tuig dat lesbiennes wegpest en de maniertjes waarop islamitische ideetjes Europa binnentreden (gelukkig nog op kleine schaal).

quote:
Absoluut niet, maar het hoort wel een vrije keuze te zijn als zij zich daar prettig bij voelen en het gevoel hebben dat ze uiting geven aan hun godsdienst. Het is gewoon niet zo zwart-wit (niet óf hoofddoek en zielig en afhankelijk, óf geen hoofddoek). Het is wat saai en dus onaantrekkelijk om steeds alles te nuanceren, maar dat zou wel moeten om iedereen in waarde te laten. Je moet onderscheid maken en niet generaliseren. En aangezien de PVV dat een stuk minder doet klinkt dat ook een stuk aantrekkelijker, eindelijk, duidelijke standpunten en een partij die 'wel de dingen eens duidelijk zegt'. De oplossingen zijn echter niet zo aantrekkelijk.
De PVV is A) niet de enige en B) vooral een extreme reactie op de moord op Fortuyn. Als links es naar Fortuyn geluisterd had (de beste man was ex-links EN niet dom), dan was die hele hetze tegen islamcritici niet nodig geweest.

quote:
Weer dat taalgebruik, ik heb dat linksachtigen niet horen roepen hoor. Wat is dat toch met rechts en krachttaal? (serieuze vraag) Of is het dan pas duidelijk, vind jij?
Anne Frank wordt anders warm opgediend in linkse kringen. Je moet wat als je geen argumenten hebt. :')

Het valt allemaal nogal mee. "Krachttaal". Ohhoh. Erg zeg. Er zou wel es een zieltje gekwetst kunnen worden... :')

quote:
Klopt, en ik zeg het nog maar een keer: er is niets rechts aan islamkritiek want rechts uit geen islamkritiek, rechts maakt islam zwart (en de aanhangers van dat geloof erbij). Links heeft islamkritiek, maar met minder bevredigende en directe oplossingen. Het gaat er bij links juist om dat die gelijkwaardige behandeling voorop staat, alleen denk jij dan aan man en vrouw bij de islam en ik aan andersdenkenden (islamieten) versus atheisten of christenen. Om maar wat te noemen.
De islam maakt zichzelf zwart, dus dat is niet zo moeilijk.

Zo maf met dat knullige knip-en-plak-filmpje van die Geblondeerde Idioot, Fitna dus.

Op wie moet links nou echt boos zijn, op die rare Geert die wat dingen door elkaar gooit, of op de moslims die verdomme al die terreur goedpraten (aanzienlijke groep) dan wel plegen (klein groepje).

quote:
Rechts en links zijn zo kwaad nog niet, ze leggen slechts net een andere nadruk en hebben net een andere voorkeur. Daarom zijn coalities van links én rechts ook zo fijn O+ Maar ja, nog even wachten blijkbaar.
Ik zou het liefst een seculiere coalitie zien. De beste partijen daarvoor zijn VVD-D66-GroenLinks (al zit die laatste partij zelf nogal vast aan die tenenkrommend domme idioot Rabbae "verbied het boek van Rushdie" en andere moslimse minkukels)...

Dibi was altijd nog wel een aardig jong menneke.

Met zijn gejank over "doodsbedreigingen" heeft ie bewezen net zo'n zielig mannetje te zijn als Geertje W.

Faal dus. Andermaal. Vooral niets leren. :')

pi_100227150
quote:
Dat is waar, links zou veel harder moeten optreden tegen Wilders. Eindelijk eens stelling durven nemen tegenover hem. Hij wordt alleen maar groter omdat hij meer en meer duidelijke (maar belachelijke) uitspraken doet over mensen. De enige die iets te bieden heeft, qua spanning en qua oplossing voor frustratie, is Wilders.
Je zegt "dat is waar". En voegt eraan toe dat men nog "harder moet optreden". Kaltstellen? Hoe zie je het voor je? Harder optreden tegen een medeparlementarier?

Je moet Wilders juist gewoon laten lullen. Dat heeft Rutte erg goed gezien.

En wat jij belachelijk vindt, vindt een ander niet belachelijk. Waarom zou iemand geen "belachelijke" uitspraken mogen doen? :o

pi_100227151
quote:
Breivik hoopt op begrip Japanse psychiater

De man achter de dodelijke aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik, wil door een Japanse psychiater worden onderzocht. Dat heeft zijn advocaat Geir Lippestad dinsdag gezegd tegen het Noorse dagblad Dagens Naeringsliv.

Volgens Lippestad heeft het verzoek van zijn cliënt te maken met eergevoel. „Hij denkt dat een Japanner hem beter zal begrijpen dan een Europeaan.” Justitie heeft twee Noorse psychiaters aangesteld om Breivik te onderzoeken.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
pi_100227164
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
Zeker nog wel, de aanleidingen en achtergronden. Zoveel nieuws komt er niet bij en het is een interessante discussie.

pi_100227203
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "snappen" Henk en INgrid het niet?

Henk en Ingrid snappen het juist prima. En dat snapt Wilders dus juist weer.

Extreme maatregelen "waarschijnlijk" geen zoden aan de dijk zetten?

Dat waarschijnlijk verzin je er zelf bij, maar wat zijn extreme maatregelen?
Rustig maar. Extreme maatregelen vind ik mensen het land uitzetten, koran verbieden en dat soort zaken. Ik denk dat dat aankondigen averechts werkt.

Verder denk ik dat het wel meevalt met die vreselijke buurten (ik ken Overvecht en zuilen in Utrecht). Ik denk althans niet dat het iets nieuws is, waar nu overduidelijk de islam de oorzaak van is. Sowieso niet de islam, rellen is geen islamitisch 'iets', maar Wilders haalt altijd de hangjongeren en islam door elkaar. Het enige wat daar tegen helpt is meer toezicht en achter de voordeur bij die ouders checken wat daar aan de hand is. Maar dat laatste wordt als te slap gezien door rechts omdat het gewoon niet lekker bekt. Het land uit is veel bevredigender als je iedere dag hangmarokkanen tegenkomt.

Die klacht van Henk en Ingrid zomaar aannemen is niet het meest logische wat je kunt doen hoor, een zondebok hebben in een maatschappij (en dan het liefst een bevolkingsgroep) is van alle tijden en is echt riskant. Zonder de Marokkanen in dit land vormt zich een nieuwe onderlaag waar we dan weer last van hebben.
quote:
Er is slechts een klein gedeelte van rechts zo extreem als Wilders. Maar waarschuwingen voor echte islamisering zijn natuurlijk terecht als de zo zorgvuldig (met name door links!) opgebouwde samenleving zich dreigt te hoereren aan principes die leuk zijn in zandbaklanden, maar op de school van Tom en Brigitte toch echt niets te zoeken hebben.
Welke principes? Hoofddoek dragen? Ik denk niet dat we dan kunnen spreken van islamisering, evenals het toestaan van de Koran dat niet zal opleveren.
pi_100227218
quote:

Dat was ook niet nodig, denk ik.
_O-

Dus wel. Daar ga je (in algemene zin) nu (keer op keer!) de fout in.

Fortuyn was een directe gemengd links-rechtse reactie op de slappe houding van met name links (maar ook VVD-rechts) op islamitische waardeverspreiding in de jaren 80 en 90.

pi_100227220
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
Inderdaad. Dat politieke gelul de hele tijd.
pi_100227241
quote:
'Breivik belde zelf politie'

De Noorse aanslagpleger Anders Behring Breivik heeft naar eigen zeggen zelf de politie gebeld tijdens zijn schietpartij op het Noorse eiland Utoya. Dat heeft zijn advocaat maandag verklaard op de Noorse openbare televisie.

"Tijdens zijn laatste verhoor, op vrijdag, heeft hij gezegd zelf de politie te hebben gebeld op het eiland", aldus advocaat Geir Lippestad. "Ik weet niet of dat ook waar is."

Volgens getuigen van de schietpartij zou Breivik in de weer zijn geweest met een gsm of walkie-talkie. De Noorse politie heeft vooralsnog geweigerd commentaar te geven op die getuigenissen.

Alle mobiele telefoons, camera's en computers op Utoya zijn inmiddels in beslaggenomen door de autoriteiten om zo de route van de terrorist te kunnen reconstrueren.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
pi_100227267
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:42 schreef Disorder het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat politieke gelul de hele tijd.
Het is een politieke massamoord. Moeilijk om de politiek dan buiten beschouwing te laten.
pi_100227271
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je zegt "dat is waar". En voegt eraan toe dat men nog "harder moet optreden". Kaltstellen? Hoe zie je het voor je? Harder optreden tegen een medeparlementarier?

Je moet Wilders juist gewoon laten lullen. Dat heeft Rutte erg goed gezien.

En wat jij belachelijk vindt, vindt een ander niet belachelijk. Waarom zou iemand geen "belachelijke" uitspraken mogen doen? :o
Ja, waarom zou iemand dat niet mogen doen? Zie je mij dat zeggen? Mag ik het belachelijk vinden? Ja dat mag ik.

Met harder optreden bedoel ik ook 'laten lullen', iets terugzeggen mag ook, maar dan meer met de nadruk op waar Wilders nu mee bezig is (de gebeten hond spelen en huilen). Daar mag wel iets op worden teruggezegd. Links is nu namelijk ook stil, maar dan een soort 'wat moeten we nu doen..-stilte', vind ik. Geen sterke stilte. Geen hard optreden, dus.
pi_100227389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is een politieke massamoord. Moeilijk om de politiek dan buiten beschouwing te laten.
En daar is al een apart topic voor.
pi_100227696
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

En daar is al een apart topic voor.
Ik ben blij dat bij een volgende aanslag door extremisten ook een apart topic over de politieke aanleiding geopend gaat worden , zodat we het niet over de achtergrond of motivatie van de dader(s) hoeven te hebben.
pi_100228894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dan ga je in dit topic posten:

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse #6
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:48:23 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100229012
of in POL

geen zin om het halve topic weer te verwijderen maar vanaf nu graag weer over de aanslagen zelf hier zonder politiek gezeur en liefst zonder Wilders

edit: als de goede man zich wil registreren mag Wilders trouwens best in dit topic meepraten, ik raad hem aan een abonnement te nemen en goed de gebruikersvoorwaarden te lezen want we zijn heel streng
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100229108
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dan ga je in dit topic posten:

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse #6
Been there done that, maar je moet bijna schizofreen zijn om dat vol te kunnen houden. Je mag het nieuwsbericht dat Breivik alle sociaaldemocraten dood wil hier wel posten, maar je mag er niks over zeggen, dat moet in een ander topic.

Tijdelijk een Noorwegen subforum had beter gewerkt, want er zijn zoveel facetten aan deze zaak, dat het onmogelijk is om dat in 1 of 2 topics overzichtelijk te bespreken en zeker als er zo'n kunstmatige scheiding wordt aangebracht.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:53:41 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100229159
die discussie is dan weer meer iets voor

Feedback

denk ik
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:21:56 #186
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100234154
-

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat zelf bellen zou wel verklaren waarom ze zijn naam al wisten; iets wat volgens Team Aluhoedje er op wees dat 'omgwtfbbq!! het is van binnenuit!! opzet!!'

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat hij een Japanse psychiater wil verbaast me. Maar zijn redenatie nog meer... Sowieso, zou een moslim (zonder verder weer een discussie over hun goed of kwaad te starten) niet logischerwijs meer over eergevoel snappen?

[ Bericht 19% gewijzigd door sp3c op 02-08-2011 23:00:27 ]
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100234365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:

Dat hij een Japanse psychiater wil verbaast me. Maar zijn redenatie nog meer... Sowieso, zou een moslim (zonder verder weer een discussie over hun goed of kwaad te starten) niet logischerwijs meer over eergevoel snappen?
Ik vind het wel logisch klinken vanuit zijn standpunt. Eergevoel in onze westerse samenleving bestaat nauwelijks en al zeker niet op het niveau wat hij bedoelt. Dan kom je al snel in het Oosten uit en dan zou je idd ook iemand uit een moslimland kunnen nemen, maar Japan is een westers land en die combinatie doet het beter als een psychiater uit (pak em beet) Oman.

Zijn eergevoel is dan wel Oosters, maar zijn westerse levensstijl niet en die combinatie sluit wel aardig aan bij Japan.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:29:41 #188
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100234501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vind het wel logisch klinken vanuit zijn standpunt. Eergevoel in onze westerse samenleving bestaat nauwelijks en al zeker niet op het niveau wat hij bedoelt. Dan kom je al snel in het Oosten uit en dan zou je idd ook iemand uit een moslimland kunnen nemen, maar Japan is een westers land en die combinatie doet het beter als een psychiater uit (pak em beet) Oman.

Zijn eergevoel is dan wel Oosters, maar zijn westerse levensstijl niet en die combinatie sluit wel aardig aan bij Japan.
Ja okee daar heb je gelijk in. Maar Japanners streven dat eergevoel op een volstrekt andere manier na; veel meer intern en binnen de familie en gebaseerd op schaamte en verwijt. Breivik's manier van de eer redden is een manier die we toch meer in het Midden-Oosten zien...
Ik denk dat een Japanner juist meer onbegrip zou tonen...
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100234779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ja okee daar heb je gelijk in. Maar Japanners streven dat eergevoel op een volstrekt andere manier na; veel meer intern en binnen de familie en gebaseerd op schaamte en verwijt. Breivik's manier van de eer redden is een manier die we toch meer in het Midden-Oosten zien...
Ik denk dat een Japanner juist meer onbegrip zou tonen...
Zou heel goed kunnen....daarvoor weet ik echt veel te weinig van over de Japanse eercultuur....en Breivik mss ook wel. ;)

Uiteindelijk is het toch het meest interessante (wmb) om zoveel mogelijk uit hem te krijgen. Nou snap ik dat men geen eisen van hem inwilligt, maar ik hoop dat er een moment komt waar men daar doorheen gaat prikken, want het zal me verder een rotzorg zijn of hij in een rode sweater of een tempelierspakje verschijnt, dat is allemaal uiterlijke vertoning.

Zelfde bij die psychiaters. Afgezien van het mogelijke taalprobleem zou het wel eens tegen hem kunnen gaan werken om idd een Japanse psychiater toegewezen te krijgen. Zou hij vooraf dat al bedacht hebben?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:17:33 #190
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100236359
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen....daarvoor weet ik echt veel te weinig van over de Japanse eercultuur....en Breivik mss ook wel. ;)

Uiteindelijk is het toch het meest interessante (wmb) om zoveel mogelijk uit hem te krijgen. Nou snap ik dat men geen eisen van hem inwilligt, maar ik hoop dat er een moment komt waar men daar doorheen gaat prikken, want het zal me verder een rotzorg zijn of hij in een rode sweater of een tempelierspakje verschijnt, dat is allemaal uiterlijke vertoning.

Zelfde bij die psychiaters. Afgezien van het mogelijke taalprobleem zou het wel eens tegen hem kunnen gaan werken om idd een Japanse psychiater toegewezen te krijgen. Zou hij vooraf dat al bedacht hebben?
Ik denk dat meneer snel wanhopig gaat worden als ze zijn eisen niet inwilligen. Hij wil sowieso té graag zijn verhaal kwijt. Dus ik ga er van uit dat het uiteindelijk wel komt
Live from Chicago
pi_100249809
Het demoniseren gaat dus gewoon door! 8)7
pi_100250956
-verkeerde topic-

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2011 22:39:02 ]
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:00:38 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100251999
aantal berichten verwijderd

ik herhaal
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:48 schreef sp3c het volgende:
of in POL

geen zin om het halve topic weer te verwijderen maar vanaf nu graag weer over de aanslagen zelf hier zonder politiek gezeur en liefst zonder Wilders

edit: als de goede man zich wil registreren mag Wilders trouwens best in dit topic meepraten, ik raad hem aan een abonnement te nemen en goed de gebruikersvoorwaarden te lezen want we zijn heel streng
pi_100255826
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:32 schreef Endorcoven het volgende:
Heb inmiddels een groot deel van zijn manifest gelezen (het grootste deel van het ideologische verhaal overgeslagen, ging mij vooral om zijn voorbereiding en "dagboek"). Zeer interessant leesvoer. Ik krijg het beeld van een hoogbegaafde en bijna oneindig gemotiveerde man, die ziekelijk systematisch te werk gaat.

Ik heb niet alle kleine nieuwsberichtjes gevolgd, dus excuses als zaken al breed bekend zijn, maar voor de liefhebber enkele feiten die ik opvallend vond:

- Hij noemt twee voorbeelden om er voor te zorgen dat je langere tijd alleen kunt werken zonder inmenging van vrienden en bekenden: zeg dat je verslaafd bent aan World of Warcraft en dat je een jaar lang hardcore wilt spelen, of zeg dat je homo bent en tijd nodig hebt voor jezelf. Bij korte bezoeken zeg je dat je naar een homo-erotische massagesalon gaat. Zijn bedoeling hiermee is tegen een bekende iets schaamtevols toe te geven, in de hoop dat ze het daardoor niet doorvertellen.

- Hij ging naar Praag met de gedachte makkelijk aan een wapen te komen. Na enkele mislukte pogingen schrijft hij dat de stad een stuk makker en veiliger is dan hij dacht. Hij overweegt vervolgens nog enkele andere manieren totdat hij besluit legaal een wapenvergunning aan te vragen. Zijn wapens past hij aan met losse onderdelen die hij op E-bay koopt.

- Om zichzelf te motiveren trakteert hij zichzelf regelmatig op een luxe driegangenmenu. Vaak is dit een chinees restaurant in wat hij noemt de "southern town"

- Op een dag wordt hij wakker met een smsje dat de eigenares van zijn gehuurde farm binnen twee uur iets op komt halen. Op dat moment ligt de hele farm vol met materialen om bommen mee te maken. Hij besluit om zijn pistool bij de hand te houden om haar te executeren en vervolgens te vluchten. Hij weet haar echter over te halen om twee dagen later te komen.

- Hij was meer dan 5 dagen bezig om alle kunstmestkorrels te vermalen. Deze hadden namelijk een beschermende laag.

- Op een gegeven moment moet hij werken met puur aluminium. Hij wordt doodsbang als hij de bijsluiter leest. Aluminium kan ontploffen als het in contact komt met onder meer metaal en zuurstof en als er wrijving onstaat. Op dat moment calculeert hij dat hij mogelijk komt te overlijden, maar helaas gebeurt en niets, zelfs niet als hij het in een stalen betonmolen gaat mengen.

- Hij is er van overtuigd dat hij door alle giftige dampen die hij heeft ingeademd kanker zal oplopen.

- Hij geeft aan dat het primaire doel van een gevangen tempelier moet zijn om te ontsnappen. Daarnaast moet de tempelier voor zijn aanslag ergens een koffer begraven waarmee hij na zijn ontsnapping opnieuw een aanslag kan plegen. Hij adviseert dan losse aanslagen te plegen. Niet op prominente en bekende politici, maar de laag hieronder, in verband met slechte beveiliging.

- Hij geeft aan dat een tempelier altijd cyankali bij zich moet dragen en zichzelf moet doden als hij merkt dat de missie mislukt. Als de missie lukt moet hij zich overgeven. Hieruit blijkt dus dat zijn missie "geslaagd" was.
Heb ook een groot deel inmiddels gelezen, ontzagwekkend allemaal. Ook hoe hij weken/maandenlang bezig is geweest met Facebook contacten verzamelen, puur om ze dat manifest toe te sturen.

quote:
17s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]

bron / ook foto's uit zijn jeugd
quote:
During the 90-minute shooting spree, he was listening to Lord of the Rings music Lux Aeterna, by Clint Mansell, at maximum volume to 'suppress fear'.

Creepy.

[ Bericht 7% gewijzigd door Panzermaus op 03-08-2011 00:42:30 ]
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 15:40:30 #195
8781 crew  Frutsel
pi_100273632
quote:
Details telefoontje Breivik
OSLO - De details over het telefoontje van Anders Behring Breivik aan de politie worden duidelijk.

‘Breivik. Commandant. Georganiseerd in de anticommunistische verzetsbeweging tegen de islamisering. Operatie uitgevoerd en wil zich aan Delta overgeven.’ Noorse media melden dat Breivik met deze woorden de politie op de hoogte heeft gebracht van zijn bloedige aanslagen.

De oproep duurde volgens de krant Verdens Gang amper drie seconden. Na de melding verbrak de 32-jarige Breivik de verbinding. De politie probeerde hem daarna tevergeefs terug te bellen. Even later werd Breivik gearresteerd.

Volgens een politiewoordvoerder in Oslo is er inderdaad een oproep binnengekomen van de mobiel van Breivik. Hij kon echter niet bevestigen dat het Breivik zelf was die aan de lijn hing. Ook de inhoud van het gesprek kon niet bevestigd worden.

De gsm van Breivik is nog steeds spoorloos
pi_100274024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:40 schreef Frutsel het volgende:

Operatie uitgevoerd en wil zich aan Delta overgeven

Er waren toch nog honderden kids op dat eiland die het overleefd hebben? Waarom was de operatie voor hem dan al uitgevoerd?
pi_100274628
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er waren toch nog honderden kids op dat eiland die het overleefd hebben? Waarom was de operatie voor hem dan al uitgevoerd?
Inderdaad krom, bereidt hij zich helemaal voor op shootouts met SWATs en 'system protectors', om 'te sterven als een martelaar' en traint hij zich helemaal de pleures in om tientallen kilo's aan bepantsering te dragen, maandenlang erover doen om die set uberhaupt bij elkaar te sprokkelen voor honderden euro's... En dan geeft hij zich over zonder ook maar 1x beschoten te zijn.

Misschien zat hij er mentaal toch doorheen, of wist hij heel goed dat arrestatie onvermijdbaar was en wilde hij zich gewoon overgeven, voor zijn ego en de eer van een Tempelier? 'Ze hebben me niet gepakt, ik heb mezelf overgegeven.'

Ik denk dat hij zich ervan wilde verzekeren dat hij in leven bleef, voor zijn grootheidswaanzin, inspiratie voor anderen, aandacht voor zijn 'ideologie' krijgen, achter de gevolgen van zijn acties komen, etc. In dat laatste is hij erg geinteresseerd volgens de Noorse politie.
pi_100276138
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:01 schreef Panzermaus het volgende:
Misschien zat hij er mentaal toch doorheen, of wist hij heel goed dat arrestatie onvermijdbaar was en wilde hij zich gewoon overgeven, voor zijn ego en de eer van een Tempelier? 'Ze hebben me niet gepakt, ik heb mezelf overgegeven.'
"Ik ben klaar" moet hij gezegd hebben tegen de politie,
dat lijkt mij wel een juiste samenvatting als je ongestoord 1.5 uur hebt kunnen schieten.
Bovendien zal de munitie wel op geweest zijn.
quote:
Ik denk dat hij zich ervan wilde verzekeren dat hij in leven bleef, voor zijn grootheidswaanzin, inspiratie voor anderen, aandacht voor zijn 'ideologie' krijgen, achter de gevolgen van zijn acties komen, etc. In dat laatste is hij erg geinteresseerd volgens de Noorse politie.
Dat ook natuurlijk en hij had zelf in het manifest geschreven dat bij een succesvolle actie hij zou willen blijven leven. Ik denk ook dat hij de paraatheid van de politie heeft overschat.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_100276558
Ik denk dat de politieke drijfveer van Breivik gigantisch wordt overdreven. Ook door hemzelf. Ik denk dat hij wel degelijk boos is op de al dan niet gaande Islamisering van Noorwegen, maar dat het daar niet echt om gaat.

Waar gaat het dan wel over? Ik denk dat politiek voor hem slechts een middel was om eindelijk zelf in de spotlights te kunnen staan. We hebben het hier over een loner, een eenzame teruggetrokken man die eigenlijk nog een jongen is. Iemand die niet goed de weg wist bij vrouwen. Iemand die zichzelf heeft laten opereren om meer aandacht van dames te krijgen. Ik denk dat we het uiteindelijk in die hoek moeten zoeken. Zijn minderwaardige gevoel. Zijn verdrietige bestaan. Ik heb ook niet alle antwoorden, maar dat hele politieke gedoe is volgens mij niet waar het eigenlijk echt om ging.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:30:25 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100278418
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 03-08-2011 19:32:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')