abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100175974
In zijn manifest las ik dat hij als hoofdwapen een Ruger Mini 14 ging gebruiken.

Waar hij mee op deze foto staat:

Met daarnaast een pistool en een jachtgeweer.
✯✯✯
  zondag 31 juli 2011 @ 23:19:31 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100176086
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk :

[ afbeelding ]

De Ruger mini 14.
5,5 mm, das erg klein kaliber voor hollowpoint
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100176338
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:17 schreef mapampa het volgende:
In zijn manifest las ik dat hij als hoofdwapen een Ruger Mini 14 ging gebruiken.

Waar hij mee op deze foto staat:

[ afbeelding ]

Met daarnaast een pistool en een jachtgeweer.
Dat lijkt me stug, die gebruikte the A-Team ook en daar raak je geen pepernoot mee.
  zondag 31 juli 2011 @ 23:30:27 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_100176681
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
I haven’t actually bothered to test the following method, since I have access to hollow point
ammo for my Ruger Mini-14.
Uit zijn manifest, lijkt me dat hij die munitie dan ook heeft gebruikt.
pi_100203636
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn wel te vinden, zijn alleen redelijk zeldzaam omdat het een militair kaliber is en HPs voor militair gebruik verboden zijn.

Dat de media weer met die nonsensterm dum-dum kwamen was wel weer tenenkrommend; wat weten journalisten eigenlijk bizar weinig van waar ze over schrijven,,,
pi_100205894
quote:
Noorse terrorist haat Madonna en Angelina Jolie

Hij hekelt hen omdat ze het vermengen van rassen verheerlijken.

http://www.nieuws.nl/653655
pi_100205915
Links is er voor De Ander. En voor Anders... -O-

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-08-2011 10:22:06 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:36:55 #108
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100206499
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, die gebruikte the A-Team ook en daar raak je geen pepernoot mee.
... een pepernoot lijkt me moeilijk te raken :D

quote:
Rot toch een end op :')
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:41:36 #109
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100206690
De herdenking in Noorwegen was slechts een 1 minuut itempje ver achterin het 20 uur journaal...
Lack of common cents
pi_100206911
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
De herdenking in Noorwegen was slechts een 1 minuut itempje ver achterin het 20 uur journaal...
Dat is onze huidige snelle maatschappij. Verbaast me nog dat het 2/3 dagen hot geweest is. Ondertussen Schnee von gestern. Ruim een week en 52 topics is ook best veel voor een nieuwsitem, had dat ook niet verwacht.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:16:53 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100208455
quote:

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-08-2011 10:21:48 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_100208852
quote:
:')

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-08-2011 10:21:47 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:46:43 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100209889
quote:

Ik had je tot vandaag toch een heel stuk intelligenter ingeschat. Maar aangezien iedereen wel eens een blond momentje heeft, is het je vergeven. :D

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-08-2011 10:22:01 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100212154
Heb inmiddels een groot deel van zijn manifest gelezen (het grootste deel van het ideologische verhaal overgeslagen, ging mij vooral om zijn voorbereiding en "dagboek"). Zeer interessant leesvoer. Ik krijg het beeld van een hoogbegaafde en bijna oneindig gemotiveerde man, die ziekelijk systematisch te werk gaat.

Ik heb niet alle kleine nieuwsberichtjes gevolgd, dus excuses als zaken al breed bekend zijn, maar voor de liefhebber enkele feiten die ik opvallend vond:

- Hij noemt twee voorbeelden om er voor te zorgen dat je langere tijd alleen kunt werken zonder inmenging van vrienden en bekenden: zeg dat je verslaafd bent aan World of Warcraft en dat je een jaar lang hardcore wilt spelen, of zeg dat je homo bent en tijd nodig hebt voor jezelf. Bij korte bezoeken zeg je dat je naar een homo-erotische massagesalon gaat. Zijn bedoeling hiermee is tegen een bekende iets schaamtevols toe te geven, in de hoop dat ze het daardoor niet doorvertellen.

- Hij ging naar Praag met de gedachte makkelijk aan een wapen te komen. Na enkele mislukte pogingen schrijft hij dat de stad een stuk makker en veiliger is dan hij dacht. Hij overweegt vervolgens nog enkele andere manieren totdat hij besluit legaal een wapenvergunning aan te vragen. Zijn wapens past hij aan met losse onderdelen die hij op E-bay koopt.

- Om zichzelf te motiveren trakteert hij zichzelf regelmatig op een luxe driegangenmenu. Vaak is dit een chinees restaurant in wat hij noemt de "southern town"

- Op een dag wordt hij wakker met een smsje dat de eigenares van zijn gehuurde farm binnen twee uur iets op komt halen. Op dat moment ligt de hele farm vol met materialen om bommen mee te maken. Hij besluit om zijn pistool bij de hand te houden om haar te executeren en vervolgens te vluchten. Hij weet haar echter over te halen om twee dagen later te komen.

- Hij was meer dan 5 dagen bezig om alle kunstmestkorrels te vermalen. Deze hadden namelijk een beschermende laag.

- Op een gegeven moment moet hij werken met puur aluminium. Hij wordt doodsbang als hij de bijsluiter leest. Aluminium kan ontploffen als het in contact komt met onder meer metaal en zuurstof en als er wrijving onstaat. Op dat moment calculeert hij dat hij mogelijk komt te overlijden, maar helaas gebeurt en niets, zelfs niet als hij het in een stalen betonmolen gaat mengen.

- Hij is er van overtuigd dat hij door alle giftige dampen die hij heeft ingeademd kanker zal oplopen.

- Hij geeft aan dat het primaire doel van een gevangen tempelier moet zijn om te ontsnappen. Daarnaast moet de tempelier voor zijn aanslag ergens een koffer begraven waarmee hij na zijn ontsnapping opnieuw een aanslag kan plegen. Hij adviseert dan losse aanslagen te plegen. Niet op prominente en bekende politici, maar de laag hieronder, in verband met slechte beveiliging.

- Hij geeft aan dat een tempelier altijd cyankali bij zich moet dragen en zichzelf moet doden als hij merkt dat de missie mislukt. Als de missie lukt moet hij zich overgeven. Hieruit blijkt dus dat zijn missie "geslaagd" was.
pi_100212507
Pas op dat je niet alles gelooft wat Breivik heeft geschreven. Hij wil zich namelijk beter voordoen dan hij is, om zo zijn manifest meer kracht bij te zetten. Grootheidswaan.
pi_100212756
- Breivik had een hekel aan metal

- Hij liet zijn buren op de farm zijn land oogsten voor dierenvoeder. Hij liet ze juist dichtbij komen om geen argwaan te wekken. Hij raadt aan om zo vriendelijk mogelijk tegen je buren te doen.

- Hij gaf meer dan 300.000 euro uit aan zijn aanslag, inclusief de gehele voorbereiding.

- Om snel geld te verdienen geeft hij in zijn dagboek aan gouderts te zoeken door rotsen te laten ontploffen. De andere optie is als private beschermer te werken in een conflict zone. Dit is een van zijn laatste beschrijvingen en is, zo lijkt mij, een metafoor voor zijn aanslag. Leek me op zich een interessante invalshoek die ik nog niet in de media heb gehoord (kan aan mij liggen).

- In zijn manifest omschrijft hij allerlei onderscheidingen voor tempeliers (die hij hoogstwaarschijnlijk zelf heeft verzonnen). Opvallend is dat hij op een van zijn zelfgemaakte foto's al enkele insignes draagt die hij enkel door het plegen van een aanslag zou mogen dragen.

- Voor de foto's heeft hij make-up gebruikt. Hij geeft aan dat het inderdaad "gay" lijkt, maar dat het helpt om goed op de foto te staan.

- De reden dat hij aan bodybuilding deed was om zijn pantser te kunnen dragen, dat inclusief wapens meer dan 45 kilo woog. Hij gebruikte hiervoor winstrol.

- Het is aannemelijk dat hij tijdens zijn aanslag een mix van ephedrine en caffeine heeft genomen (bijvoorbeeld Red Bull). De werking is ongeveer twee uur, dus hij heeft deze net voor of na de bomaanslag ingenomen.

- Een compleet pantser verkopen is verboden, dus kocht hij alle onderdelen los en zette hem zelf in elkaar. De meeste onderdelen kocht hij op E-bay

- Opvallend is dat Breivik de Islam prijst om haar methoden om mensen gemotiveerd te houden, zoals vijf keer per dag bidden of ramadan. Hij geeft ook aan geen hekel aan de islam te hebben, hij is enkel tegen inmening van culturen. Hij ziet Al Qaeda deels als zijn gelijke. Zij vechten voor hun land, hij voor de zijne.

- Breivik schrijft zichzelf te motiveren met "self-propaganda".

- Hij adviseert om of een aanslag te plegen op marxisten, zoals hij zelf gedaan heeft. Of op moslims. De gedachte achter de laatste groep is hen zo boos te maken dat ze gewelddadig in opstand komen. Dat is volgens Breivik nodig om de autochtone Westerse bevolking kwaad genoeg te maken over hun geweld, en zijn extreme plannen door te voeren.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:44:12 #117
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100212811
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:32 schreef Endorcoven het volgende:

- Om zichzelf te motiveren trakteert hij zichzelf regelmatig op een luxe driegangenmenu. Vaak is dit een chinees restaurant in wat hij noemt de "southern town"
Zijn farm ligt aan de rivier tussen de plaatsen Rena en Asta. Met de southern town bedoelde hij Asta.
Lack of common cents
pi_100212861
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:38 schreef Kikvors het volgende:
Pas op dat je niet alles gelooft wat Breivik heeft geschreven. Hij wil zich namelijk beter voordoen dan hij is, om zo zijn manifest meer kracht bij te zetten. Grootheidswaan.
Mocht dit aan mij gericht zijn: uiteraard. Hij is een megalomane psychotische grootheids- en godsdienstwaanzinnige. Weliswaar met kraakheldere logica, maar met hele harteloze uitkomsten.

Hij ziet de wereld haast als een computerspelletje. Dan kun je ook zonder enig berouw een "lastige groep" uitmoorden. gelukkig kennen bijna alle mensen nog enigszins de waarde van een leven of levens.

Ik beschrijf puur wat hij schrijft, meer niet.
pi_100212939
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is live op tv te zien geweest, moeten ze dan ook nog eens 10 minuten er op door gaan in het journaal? Het leven gaat door, er is ook ander belangrijk nieuws.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:49:43 #120
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100213120
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:32 schreef Endorcoven het volgende:
- Op een gegeven moment moet hij werken met puur aluminium. Hij wordt doodsbang als hij de bijsluiter leest. Aluminium kan ontploffen als het in contact komt met onder meer metaal en zuurstof en als er wrijving onstaat. Op dat moment calculeert hij dat hij mogelijk komt te overlijden, maar helaas gebeurt en niets, zelfs niet als hij het in een stalen betonmolen gaat mengen.
Ja, en hij had zijn glock constant vlak bij zich dat mocht er zich een explosie voordoen en hij zou dat zwaar gewond overleven, kon hij er op die manier alsnog een einde aan maken.
Lack of common cents
pi_100213132
Puik werk Endorcoven ^O^ Dank daarvoor.

Ben zelf, vanuit mijn achtergrond, juist wel erg geinteresseerd in zijn ideologische verhaal. Ik hoop daar tzt nog een analyse van te schrijven, maar nu geen tijd voor helaas.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:50:36 #122
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100213174
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is live op tv te zien geweest, moeten ze dan ook nog eens 10 minuten er op door gaan in het journaal? Het leven gaat door, er is ook ander belangrijk nieuws.
Nouja, perhaps maar ik had iets meer verwacht toch wel.
Lack of common cents
pi_100213329
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:44 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Mocht dit aan mij gericht zijn: uiteraard. Hij is een megalomane psychotische grootheids- en godsdienstwaanzinnige. Weliswaar met kraakheldere logica, maar met hele harteloze uitkomsten.

Ja de logica is inderdaad kraakhelder, wat ik tot nu gelezen heb in ieder geval. En daarin schuilt ook mijn kritiek. Het is te logisch en te zwart-wit en hij gaat zeer selectief om met feiten. Dat maakt zijn logica eigenlijk zeer simplistisch en verraadt zijn gebrek aan analytisch vermogen imo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2011 22:55:49 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:59:45 #124
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100213665
Dit vind ik weer zo typisch: nu krijg je dit soort verhalen, de politie de zwarte piet toespelen en bijna de schuld geven ofzo:

Police ignored neighbors’ concerns over Breivik

Nevertheless, two local farmers found something suspicious in Breivik’s behavior. One of them, who had closer relations with Breivik due to a contract to get hay from Breivik’s premises, wondered why the latter never invited him into the house and always made sure he’d shut the doors tight. Breivik also showed the man the manifesto. Some time after reading the “absurd” work, the farmer saw Breivik had put opaque glass into the windows of the two houses at the farm. The farmer called the police, who disregarded the claim saying this was Breivik’s private property.

bron
Lack of common cents
pi_100213872
- De foto's heeft hij zelf gemaakt met een camera van 80 euro. Hij vond het te gevaarlijk om dit bij een professionele fotograaf te doen.

- Breivik heeft een lading pure nicotine uit China gekocht. Zijn bedoeling was om de kogels te vullen met twee druppels nicotine, waardoor gewonden ook zouden sterven.

- Hij was doodsbang dat het pakje opengemaakt zou worden en een douanebeambte zou sterven.

- Op een dag ziet hij twee politieauto's als hij naar zijn farm gaat. Daar aangekomen ziet hij dat de deur openstaat en gaat uit van een inval. Er blijkt echter niemand te zijn en hij bedenkt dat de wind de deur moet hebben open geblazen.

- Zijn youtubefilmpje heeft hij gemaakt met onder meer photoshop. Hij overwoog om een Aziaat te benaderen om het mooier te maken, maar besloot dat dit te veel druk op zijn budget zou leggen.

- Hij verwachtte dat hij na zijn aanslag in de media beschuldigd zou worden van pedophilie, homoseksueel, incestueus, psycho, ADHD, dief, niet opgeleid, inteelt, maniak, gek en monster.

- Hij had verschillende koffers maar liefst drie meter diep begraven in afgelegen gebieden, om zo nooit in het bezit te zijn van al het bewijsmateriaal tegelijk. Een hiervan lag in een moerassig gedeelte met heel veel muggen. Hij zag er enorm tegenop om die koffer weer op te graven.

- Toen hij de kunstmest wilde vergruizen probeerde hij dat eerst met gewichten. Dit ging te langzaam. Vervolgens besloot hij blenders aan te schaffen. Hij reed naar de stad en kocht er 12 verschillende. Hierna testte hij welke de beste was, reed terug en kocht er hier nog eens 5 van.

- Voor iedere stap in het maken van een bom las hij minstens tientallen instructies op het internet, en voegde de meest voorkomende bij elkaar.

- In zijn laatste weken voor de aanslag keek hij veel naar de televisieserie "The Shield"

- Ergens in zijn manifest geeft hij aan voor het eerst sinds lange tijd weer te bidden. Opvallend is dat hij aan god "uitlegt" waarom de aanslag nodig is. Iets dat zijn grootsheidswaanzin duidelijk laat zien.

- Op een gegeven moment moet hij het levensgevaarlijke aluminium uitpakken. Omdat hij vermoed mogelijk te sterven houdt hij een glock bij de hand om zichzelf te executeren mocht hij de mogelijke explosie overleven.

- Breivik beschrijft hoe hij het contact met zijn vrienden bewust heeft verbroken. Toch vraagt hij zich af of het waard is om zijn vriendschappen op te geven. Hij redeneert dat het geen nut heeft jezelf "op te offeren" voor mensen die niet van je houden.
pi_100214227
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:49 schreef Thomas B. het volgende:
Puik werk Endorcoven ^O^ Dank daarvoor.

Ben zelf, vanuit mijn achtergrond, juist wel erg geinteresseerd in zijn ideologische verhaal. Ik hoop daar tzt nog een analyse van te schrijven, maar nu geen tijd voor helaas.
Ik kom zelf absoluut niet uit de hoek van de psycho-analyses, maar ik denk dat het volgende op hem van toepassing is:

- De aanslagen pleegde hij deels om de toekomstige sociaal-democraten (in zijn ogen marxisten) grotendeels uit te moorden en om angst te kweken om nog voor die partij uit te komen.
- De aanslagen heeft hij echter voornamelijk zo spectaculair mogelijk uitgevoerd om maximale aandacht te vragen voor zijn manifest, zijn "meesterwerk". Op zich een gelukt doel want ik heb het grotendeels gelezen en velen met mij denk ik.
- Hij probeert een geheime beweging te schetsen om zo mensen te inspireren, hen een doel te geven en het gevoel te geven dat ze lid zijn van een belangrijke geheime orde. Ik krijg echter sterk de indruk dat hij alleen opereert en hierover vooral uit zijn nek lult. De beschrijvingen van rangen en medailles is simpelweg komisch te noemen.
- Hij is iemand die niet in individuen denkt maar in culturen. Doden zijn in zijn ogen niet erg, het gaar er om welke cultuur overwint, in dit geval een homogene patriotische blanke cultuur.
- Belangrijk is dat hij, ondanks dat hij ze als de bezetter ziet, niet per se iets tegen moslims of islam heeft. Hij is vooral boos op de "verraders" die hij in 3 categorieen indeelt. Dit verklaart ook deels zijn doel. Zij bieden de ruimte, en hij neemt het moslims niet kwalijk dat ze die nemen.
- Hij denkt en werkt systematisch en calculerend, tot het ziekelijke, en vertrouwt er ook op dat (bijna) alles via een systeem en analyse opgelost kan worden.
- Hij walgt van zijn leefomgeving en zijn realiteit en verzint er dus een als tempelier en kruisvaarder, inclusief geheime contacten, overleggen, rangen, plannen enz.

Maar er komt binnenkort ongetwijfeld een heel uitgebreid professioneel psychologisch rapport dat het beter beschrijft. Desondanks zou het me niet verbazen als daar ongeveer in staat wat ik hier boven beschrijf.
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:23:38 #127
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100214803

bron / ook foto's uit zijn jeugd
Lack of common cents
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:26:11 #128
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100214938
quote:
17s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]

bron / ook foto's uit zijn jeugd
bizar die jeugdfoto's :o

en top werk Endorcoven ^O^
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100214962
Toffe analyse, scheelt mij een hoop leeswerk
Anonimity is a bliss
pi_100215155
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:12 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Ik kom zelf absoluut niet uit de hoek van de psycho-analyses, maar ik denk dat het volgende op hem van toepassing is:

- De aanslagen pleegde hij deels om de toekomstige sociaal-democraten (in zijn ogen marxisten) grotendeels uit te moorden en om angst te kweken om nog voor die partij uit te komen.
- De aanslagen heeft hij echter voornamelijk zo spectaculair mogelijk uitgevoerd om maximale aandacht te vragen voor zijn manifest, zijn "meesterwerk". Op zich een gelukt doel want ik heb het grotendeels gelezen en velen met mij denk ik.
- Hij probeert een geheime beweging te schetsen om zo mensen te inspireren, hen een doel te geven en het gevoel te geven dat ze lid zijn van een belangrijke geheime orde. Ik krijg echter sterk de indruk dat hij alleen opereert en hierover vooral uit zijn nek lult. De beschrijvingen van rangen en medailles is simpelweg komisch te noemen.
- Hij is iemand die niet in individuen denkt maar in culturen. Doden zijn in zijn ogen niet erg, het gaar er om welke cultuur overwint, in dit geval een homogene patriotische blanke cultuur.
- Belangrijk is dat hij, ondanks dat hij ze als de bezetter ziet, niet per se iets tegen moslims of islam heeft. Hij is vooral boos op de "verraders" die hij in 3 categorieen indeelt. Dit verklaart ook deels zijn doel. Zij bieden de ruimte, en hij neemt het moslims niet kwalijk dat ze die nemen.
- Hij denkt en werkt systematisch en calculerend, tot het ziekelijke, en vertrouwt er ook op dat (bijna) alles via een systeem en analyse opgelost kan worden.
- Hij walgt van zijn leefomgeving en zijn realiteit en verzint er dus een als tempelier en kruisvaarder, inclusief geheime contacten, overleggen, rangen, plannen enz.

Maar er komt binnenkort ongetwijfeld een heel uitgebreid professioneel psychologisch rapport dat het beter beschrijft. Desondanks zou het me niet verbazen als daar ongeveer in staat wat ik hier boven beschrijf.
Ik wil het meer benaderen vanuit een politicologisch perspectief. Hoe verhouden zijn politieke ideeen zich tot andere conservatie en rechtse stromingen? Maar uiteraard zit daar ook een sterk psychologisch element in. Ben idd erg benieuwd naar andere rapporten gebaseerd op zijn manifest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2011 23:30:52 ]
pi_100215355
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:30 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik wil het meer benaderen vanuit een politicologisch perspectief. Hoe verhouden zijn politieke ideeen zich tot andere conservatie en rechtse stromingen? Maar uiteraard zit daar ook een sterk psychologisch element in. Ben idd erg benieuwd naar andere rapporten gebaseerd op zijn manifest.
In dat geval wil ik je adviseren om het laatste hoofdstuk te lezen. Hierin omschrijft hij hoe de "tempeliers" staan tegenover verschillende stromingen en groeperingen. Die weet ik helaas even niet meer precies uit mijn hoofd.

Overigens heeft hij het volste begrip voor iedereen die hem nu haat. Hij gelooft echter wel dat de meeste autochtone Europeanen het met zijn denkbeelden eens zijn, alleen niet met zijn middelen.

Hij gelooft echter dat hij hiermee een hoger doel dient, en neemt het onbegrip op de koop toe. Hij gaat er vanuit dat wij over enkele tientallen jaren begrijpen waarom hij de aanslagen pleegde.

Dat is dus een opvallend gegeven, begrip voor andere culturen. Overigens niet voor "linkse" en multiculturele denkwijzen, maar wel voor alle nationalisten, of die nu wel of niet van zijn nationaliteit of cultuur zijn. Ondanks dat blijven andere culturen vijanden die je buiten de deur moet houden.
pi_100215478
# herstel: hij is sterk gekant tegen nationalisme gezien dit grenzen binnen dezelfde cultuur vormt. Waar nationalisme staat moet patriottisme staan.

Het exacte verschil tussen patriottisme en nationalisme is mij overigens onduidelijk, maar dit is een duidelijke scheidslijn die Breivik hanteert.
pi_100215841
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:12 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Ik heb lang niet alles gelezen, geen beginnen aan, maar door wat ik wel las kan ik zeggen dat je veel gelijk hebt. Zo dacht ik ook al.
Op een puntje na:
Hij heeft wel veel persé tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten. Dat is zijn drijfveer, daar draait zijn ideologie om.
Maar dan komt het rare .. dat hij in het manifest en in de praktijk met de terreur vooral gefixeerd raakt op 'links' . Het lijkt wel alsof hij al zijn vreemdelingenhaat op monoculturalisten mm 'links' richt.
Of, de analyse moet toch anders liggen en is zijn haat en angst naar islamieten een vlag voor iets anders bijv een specifiek trauma richting links allereerst ?
pi_100216647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb lang niet alles gelezen, geen beginnen aan, maar door wat ik wel las kan ik zeggen dat je veel gelijk hebt. Zo dacht ik ook al.
Op een puntje na:
Hij heeft wel veel persé tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten. Dat is zijn drijfveer, daar draait zijn ideologie om.
Maar dan komt het rare .. dat hij in het manifest en in de praktijk met de terreur vooral gefixeerd raakt op 'links' . Het lijkt wel alsof hij al zijn vreemdelingenhaat op monoculturalisten mm 'links' richt.
Of, de analyse moet toch anders liggen en is zijn haat en angst naar islamieten een vlag voor iets anders bijv een specifiek trauma richting links allereerst ?
Er zijn vele mogelijkheden, maar ben het toch met je oneens dat hij heel erg gekant is tegen islamieten. Hij toont zelfs respect voor hun cultuur en bewondert met name hun motivatie en gedrevenheid. Ook hier gaat het hem niet om de individuen, maar om de methodiek.

Ik durf zelfs te stellen dat hij niet eens per se een hekel aan bepaalde mensen heeft, maar hen meer ziet als onderdeel van een ideologie. Zijn ideaal is een monoculturele samenleving, en is het eens met iedereen die dit ook nastreeft (zoals bijvoorbeeld Al Qaeda, dus moslims).

Zijn grote probleem heeft hij met sociaal democraten, of marxisten, omdat zij de islam ruimte hebben gegeven om onze cultuur over te nemen in zijn ogen. Hij beschouwt het als vanzelfsprekend dat moslims vervolgens deze ruimte nemen. Er woedt immers een oorlog volgens Breivik.

Mensenlevens lijkt hij hierbij niet interessant te vinden. Zo is hij immers bereid zijn eigen leven te geven voor zijn ideologie of hiervoor levenslang te gaan zitten. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat hij, mits hij zijn ideologie blijft volgen, bij een eventuele ontsnapping niet een safe-haven zoekt, maar opnieuw zoveel mogelijk aanslagen wil plegen met de dood of gevangenschap als gevolg.

Yep, de gast is redelijk ziek.
pi_100218007
Maar dat hoor je toch vaker uit extreem-rechtse hoek in heel Europa. Dat ze niets tegen moslims persoonlijk hebben maar dat ze vinden dat iedereen moet leven in zijn eigen land.

Maar tegelijkertijd roepen ze gorilla naar de eerste beste Midden-Oosterling die ze zien en zijn ze voorstander van geweld vaak tegen deze mensen.

Ik heb het nu niet over Brevik, die was sowieso voorstander van geweld, maar over echt Europees extreem extreem rechts.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100222118
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik had je tot vandaag toch een heel stuk intelligenter ingeschat. Maar aangezien iedereen wel eens een blond momentje heeft, is het je vergeven. :D
Kom dan met tegenargumenten?

Maar nee, daar is links een ster in. Zet tegenstanders met wie je het in debatten verliest (Melkerts zure linkse gezichtje toen ie door Fortuyn helemaal (terecht) met de grond gelijk gemaakt werd) gewoon weg als "racisten", "debielen" of liever "nazi's".

Het lijkje van Anne Frank opwarmen om de frustratie over je eigen denkbeelden te maskeren. Je moet maar durven....

Links heeft de grote fout gemaakt zich niet tegen islamisering (een uiterst anti-linkse ideologie) te wapenen.

Daar plukt rechts en "rechts" nu de vruchten van.

In jouw veilige suburbje in Californie zie je de dingen anders dan Henk en Ingrid in Ondiep. En daar gaat de linkse Elite de fout in.

Ontken het maar lekker hard, leer er maar lekker niks van, kruip in je schulp, doe aangiftes (zielepoot Dibi), maak anderen lekker uit voor nazi en fascist, maar kijk dan (helaas!!!!) niet gek op dat een niet zo vredelievende geflipte anti-islam gast doordraait en linksen neer gaat maaien.

Je hebt het probleem mede helpen creeeren door islamkritiek in extreem-rechtse hoek te drukken.

Daar krijg je Andersjes van.

Nogmaals: helaas.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

† In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 06:17:40 #137
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100222459
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 04:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Links heeft de grote fout gemaakt zich niet tegen islamisering (een uiterst anti-linkse ideologie) te wapenen.

Neh het gaat de meesten helemaal net om islam, het gaat om bût'nlanders. Henkt of Ingred weten niet eens of de zwarte buurman islam, hindoe of nog heel iets anders aanhangt.

Wilders en de anti-islam/pro-israel club maakt daar gewoon handig ge(mis)bruik van.
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 07:24:33 #138
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100222635
Sterker Wilders is de grootste zegen voor de pro-multi etnische samenleving.

Stel dat je iemand had gehad die zich niet als een klein kind of gekke henkie zou gedragen maar een intelligent debat zou voeren.

Stel dat je iemand had gehad die niet steeds over islam zou ouwehoeren maar de werkelijke problemen van massa-immigratie aan de orde zou stellen.

Wilders fungeert een bliksemafleider die geen enkele zoden aan de dijk zal zetten.

Maar then again, Wilders zit er ook niet om Nederlandse belangen te verdedigen. Het zal hem een rotzorg zijn als we als Nederlanders uiteindelijk in de minderheid zijn. Zolang we allemaal maar anti-islam zijn.
pi_100222646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 06:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Neh het gaat de meesten helemaal net om islam, het gaat om bût'nlanders. Henkt of Ingred weten niet eens of de zwarte buurman islam, hindoe of nog heel iets anders aanhangt.
Hoe weet je dit allemaal, heb jij speciale gaven dat je weet wat Henk en Ingrid denken?
Opvallend hoeveel gedachtenlezers en psychologen zich op Fok! vertoeven.

En als je toch zoveel weet van wat anderen denken zul je vast verklappen wat Koos en Mien en niet te vergeten wat Mohammed en Fatima denken.
quote:
Wilders en de anti-islam/pro-israel club maakt daar gewoon handig ge(mis)bruik van.
Gebruik wel maar misbruik niet.
pi_100222673
Nog zo'n tenenkrommend reactie. Je slachtoffergedachten als feiten neerzetten.

quote:
Maar then again, Wilders zit er ook niet om Nederlandse belangen te verdedigen. Het zal hem een rotzorg zijn als we als Nederlanders uiteindelijk in de minderheid zijn. Zolang we allemaal maar anti-islam zijn.
En wie is "we", je fantasievriendje?
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 07:42:34 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100222742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nog zo'n tenenkrommend reactie. Je slachtoffergedachten als feiten neerzetten.

[..]

En wie is "we", je fantasievriendje?
We zijn de autochtone nederlanders. Je mag dommertje spelen en net doen alsof het allemaal over islam gaat maar de werkelijke problemen komen voort uit het groot aantal migranten, waarvan het niks uitmaakt of ze nu uit Marokko, de Antillen, de Kongo of Somalië komen of in wat voor sprookje ze geloven.

Door het focussen op Islam is daar geen oog voor. En dat hij zich als een onbeschofte boer opstelt leidt het het debat nog meer af. Zoals gezegd, hij verprutst tijd zodat de multi-etnische samenleving straks een voldongen feit zal zijn.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 07:52:03 #142
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100222799
quote:

[..]

Kom dan met tegenargumenten?
Tegenargumenten zijn zinloos, daar je ze op voorhand al afschiet:

quote:
Ontken het maar lekker hard, leer er maar lekker niks van, kruip in je schulp, doe aangiftes (zielepoot Dibi), maak anderen lekker uit voor nazi en fascist, maar kijk dan (helaas!!!!) niet gek op dat een niet zo vredelievende geflipte anti-islam gast doordraait en linksen neer gaat maaien.
Je houdt er een smerige manier van discussiëren op na, El_Matador. Maar daar hadden ze je in een ander - inmiddels gesloten - topic ook al op gewezen. Wie is nu eigenlijk degene die niet wil leren, vraag ik me dan af?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100223087
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:52 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Tegenargumenten zijn zinloos, daar je ze op voorhand al afschiet:

[..]

Je houdt er een smerige manier van discussiëren op na, El_Matador. Maar daar hadden ze je in een ander - inmiddels gesloten - topic ook al op gewezen. Wie is nu eigenlijk degene die niet wil leren, vraag ik me dan af?
"Wilders de nieuwe Mussolini, en Che Guevara was een held."

Wie discussieert er nou smerig? :')

En wederom niets inhoudelijks. Opvallend.

pi_100223147
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je draaft door :{w , waardoor het punt dat je wilt maken wegvalt.

Waar wordt in deze discussie er gesproken over Mussolini en Che Guevara? Ik ben in deze reeks die uitspraken nog niet tegengekomen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:53:51 #145
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100223349
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen idee. Ik niet, want ik heb dat niet gezegd. Daarbij had ik al duidelijk gemaakt dat inhoudelijk reageren zinloos is, daar je gegronde tegenargumenten op voorhand al ridiculiseert. Waarom reageer jij daar niet op, El_Matador, en geef je de voorkeur aan woorden in de mond leggen en domweg hypocriet gedrag?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100223526
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:53 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Geen idee. Ik niet, want ik heb dat niet gezegd. Daarbij had ik al duidelijk gemaakt dat inhoudelijk reageren zinloos is, daar je gegronde tegenargumenten op voorhand al ridiculiseert. Waarom reageer jij daar niet op, El_Matador, en geef je de voorkeur aan woorden in de mond leggen en domweg hypocriet gedrag?
Je opmerkingen zijn exact die linkse troefkaart.

Wie ridiculiseert er nou?? Jij wil niet met mij in discussie omdat je tegenargumenten zinloos vindt. Zoals gewoonlijk, links heeft nog nooit een inhoudelijk weerwoord tegen de islamcritici gehad. Gewoon lekker aan nazisme linken dan wel op andere wijze ridiculiseren, dat is een beproefd concept.

pi_100224130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:24 schreef NorthernStar het volgende:

Wilders fungeert een bliksemafleider die geen enkele zoden aan de dijk zal zetten.
Je bedoelt dat hij daarom zoveel stemmen trekt?

Misschien volgende keer eerst nadenken voordat je wat schrijft...
pi_100224171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:24 schreef NorthernStar het volgende:

Wilders zit er voor Israël. Als je dat nog niet doorhebt inmiddels hoeven we misschien verder niet al te veel naar je te luisteren, ofwel?
pi_100224214
quote:

maar kijk dan (helaas!!!!) niet gek op dat een niet zo vredelievende geflipte anti-islam gast doordraait en linksen neer gaat maaien.

Je hebt het probleem mede helpen creeeren door islamkritiek in extreem-rechtse hoek te drukken.

Daar krijg je Andersjes van.

Nogmaals: helaas.
Wat een treurige reactie zeg.

Iedereen die een ander doodt gaat over een grens.

Massaslachtingen als die van Anders... die zijn daar héél ver overeen.

Maar meneertje gaat dat een beetje goedpraten. Doet alsof zulks normaal zou zijn.... om vier uur 's nachts.

Wat een waanzin.
pi_100224411
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Iedereen die een ander doodt gaat over een grens.

Massaslachtingen als die van Anders... die zijn daar héél ver overeen.

Maar meneertje gaat dat een beetje goedpraten. Doet alsof zulks normaal zou zijn.... om vier uur 's nachts.

Wat een waanzin.
Anders lees je eerst WAT iemand schrijft, lasterventje? :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')