quote:Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya
Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.
Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.
Noors uiterlijk
Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.
Toespraak premier
Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.
Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.
Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.
Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.
Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.
Treinstation
Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.
Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.
De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.
Auto
De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.
Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.
Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.
''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.
De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.
Autowrak
In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.
De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.
Ministers
De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.
Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.
Geheim
Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.
Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.
Wraakacties
Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.
Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.
Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.
Islamitische terroristen
Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.
Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.
De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.
De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen
Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.
De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.
Iedereen kan toch een pagina aanmaken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja maar niemand anders kan dat toch faken?edit: Die facebook page
Nostradamus wel, met z'n strakke groene broek.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Want?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Omdat het vijf dagen geleden aangemaakt is...quote:
Ik noem een Johnny Kraaykamp sr.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:14 schreef DrDentz het volgende:
En waarom dan van die standaard artiesten, en geen mensen die zijn boodschap verkondigen, ik noem een Johnny Rebel.
[ afbeelding ]
Maakt het een stuk dubieuzer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Omdat het vijf dagen geleden aangemaakt is...
ja als iemand even vijf dagen terug de tijd in kon rollen wel ja...quote:
Want dan was die account er niet geweest?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja als iemand even vijf dagen terug de tijd in kon rollen wel ja...
Tja....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:17 schreef Mercer het volgende:
Maar er gaan dus geruchten dat deze blogs van hem zijn. Ik heb het nog niet gelezen. Beetje veel ook.![]()
http://chromatism.net/fjordman/fjordmanfiles.htm
Will Holland Survive the 21st Century?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:17 schreef Mercer het volgende:
Maar er gaan dus geruchten dat deze blogs van hem zijn. Ik heb het nog niet gelezen. Beetje veel ook.![]()
http://chromatism.net/fjordman/fjordmanfiles.htm
waarom zou het nep zijn? wie had er toevallig een account in die naam gemaakt 5 dagen geleden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want dan was die account er niet geweest?
Wat?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:24 schreef Stupendous76 het volgende:
Een paar foto's van het eilandje zelf:
[ afbeelding ]
brond: NRC (hebben er ook veel informatie over)
[ afbeelding ]
bron: Wereldomroep
[ afbeelding ]
brond: Powned
Dit zou een foto zijn met slachtoffers (de geblurde vlekken)
[ afbeelding ]
brond: 1-vandaag
quote:Explosieven gevonden op Noors eilandje
vr 22 jul 2011, 23:58
OSLO - Op het Noorse eiland, Utoya, dat vrijdagmiddag het toneel was van een bloedige schietpartij bij een politieke bijeenkomt, zijn niet-ontplofte explosieven gevonden. Dat heeft de politie vrijdagavond laat gemeld.
Politiechef Sveining Sponheim zei ook te verwachten dat het dodental door de schietpartij verder zal oplopen. Tot dusver zijn rond de tien doden geteld. Het is door de chaos die op het eilandje is ontstaan erg lastig om het precieze aantal slachtoffers vast te stellen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]je kan straks in dit topic posten:
Dingen die je pas jaaaaaaaaaaaaaaaaaren later begrepen hebt #53
Het is bron, niet brond
Ook ik heb hier mij schuldig aan gemaakt. Waarvoor mijn excuses.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:24 schreef NorthernStar het volgende:
Heb ik gister niks anders dan "Moslims" en "Islam" en "Jihad"gehoord blijkt de Noorse Geert Wilders de dader te zijn.
Ja maar ik was ook al iets dergelijks op youtube tegengekomen. Daar hadden ze de titel van een oudere video achteraf veranderd in "oslo bomb attack". Zodat het leek op voorkennis. Ik weet niet of een dergelijke actie ook op facebook of twitter is uit te halen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
waarom zou het nep zijn? wie had er toevallig een account in die naam gemaakt 5 dagen geleden?
quote:
Ja technisch gezien wel... Dat zou wel heel ziek zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:29 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja maar ik was ook al iets dergelijks op youtube tegengekomen. Daar hadden ze de titel van een oudere video achteraf veranderd in "oslo bomb attack". Zodat het leek op voorkennis. Ik weet niet of een dergelijke actie ook op facebook of twitter is uit te halen.
Ja joh, en hier bij campzone gaan de nerds de dader nadoen met lasergeweren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:29 schreef DrDentz het volgende:
Dat eilandje, over 10 jaar gaan jongeren er in een nachtelijke kampvuur kring enge verhalen vertellen over de verwarde killer die nog steeds rond schijnt te dwalen nadat hij ontsnapt is uit zijn psychiatrische inrichting. Scary shit daar.
Ja dat rijst wel de vraag wat ze gaan doen met dat eiland... in de hens steken? monument maken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:29 schreef DrDentz het volgende:
Dat eilandje, over 10 jaar gaan jongeren er in een nachtelijke kampvuur kring enge verhalen vertellen over de verwarde killer die nog steeds rond schijnt te dwalen nadat hij ontsnapt is uit zijn psychiatrische inrichting. Scary shit daar.
Die suggestie wordt gewekt. We kunnen hier niet direct al te zeker over zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:24 schreef NorthernStar het volgende:
Heb ik gister niks anders dan "Moslims" en "Islam" en "Jihad"gehoord blijkt de Noorse Geert Wilders de dader te zijn.
dat blijft de vraagquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:30 schreef TLC het volgende:
Maar wat is nu het nut geweest om daar zo dood en verderf te zaaien ?
de actie werd ook opgeëist door islamitische groeperingen... wat kun je dan nog?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die suggestie wordt gewekt. We kunnen hier niet direct al te zeker over zijn.
Ja, onbegrijpelijk. je bent een week nieuws en je gaat verder voor altijd de bak in.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:30 schreef TLC het volgende:
Maar wat is nu het nut geweest om daar zo dood en verderf te zaaien ?
Ergens uit een voorgaand deel van dit topic, weet niet meer welke. Maar als ik google op "fjordman" in nieuws kan ik niets vinden. Het gedachtengoed op die site sluit wel naadloos aan op die van de dader.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:22 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Tja....
Waar heb je deze link vandaan?
Daarvan uitgaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
de actie werd ook opgeëist door islamitische groeperingen... wat kun je dan nog?
Mensen roepen maar wat. Na Fortuyn ook meteen: die moslims hebben het gedaan!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
de actie werd ook opgeëist door islamitische groeperingen... wat kun je dan nog?
Maarja, er stonden wel moslimjongeren bij de cameraploegen te juichen en te lachen en ze gingen voetballen met de bloemenkransen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:35 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Mensen roepen maar wat. Na Fortuyn ook meteen: die moslims hebben het gedaan!
Nee hoor, gewoon een boerenhollander.
Altijd moslims de schuld geven.
Je bedoelt ''allochtone jongeren'' aangezien je aan huidskleur niet kunt zien welke religie iemand aanhangtquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja, er stonden wel moslimjongeren bij de cameraploegen te juichen en te lachen en ze gingen voetballen met de bloemenkransen.
Gut oh gut zeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je bedoelt ''allochtone jongeren'' aangezien je aan huidskleur niet kunt zien welke religie iemand aanhangt
Ik denk vooral het laatste, i.i.g. door de media (wat de veiligheidsdiensten doen weet niemand...)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:29 schreef Sigma22 het volgende:
[..]
Ook ik heb hier mij schuldig aan gemaakt. Waarvoor mijn excuses.
Zegt wel iets over de reputatie van islam overigens maar dat is iets voor een ander topic.
Is de nadruk op islamitisch terrorisme, van zowel regering als media, van de afgelopen 10 jaar de motivatie geweest van deze nazi hond? Of zijn we gewoon te veel bezig geweest met Al Qaida waardoor de rechts-extremisten vrij spel hadden om dit soort aanslagen te plannen?
Maar dan zouden het ook Denen geweest kunnen zijn, dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je bedoelt ''allochtone jongeren'' aangezien je aan huidskleur niet kunt zien welke religie iemand aanhangt
Veel interessantere vraag is of Wilders deze man zijn ideologie ook een verderfelijk gedachtengoed gaat noemen..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:29 schreef Sigma22 het volgende:
[..]
Ook ik heb hier mij schuldig aan gemaakt. Waarvoor mijn excuses.
Zegt wel iets over de reputatie van islam overigens maar dat is iets voor een ander topic.
Is de nadruk op islamitisch terrorisme, van zowel regering als media, van de afgelopen 10 jaar de motivatie geweest van deze nazi hond? Of zijn we gewoon te veel bezig geweest met Al Qaida waardoor de rechts-extremisten vrij spel hadden om dit soort aanslagen te plannen?
Finnen bedoel jequote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan zouden het ook Denen geweest kunnen zijn, dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Niet altijd, maar vaak krijgen ze wel terecht de schuld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:35 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Mensen roepen maar wat. Na Fortuyn ook meteen: die moslims hebben het gedaan!
Nee hoor, gewoon een boerenhollander.
Altijd moslims de schuld geven.
Net wakker? Ga eerst lekker ontbijten, eitje bakken, koffie.... dan kun je weer volgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:39 schreef Drassss het volgende:
Laatste nieuws, 80 doden op het eiland..
Die kransen waren op 4 mei, elke dag een ander feest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja, er stonden wel moslimjongeren bij de cameraploegen te juichen en te lachen en ze gingen voetballen met de bloemenkransen.
Sorryquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:40 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Net wakker? Ga eerst lekker ontbijten, eitje bakken, koffie.... dan kun je weer volgen.
OUD NIEUWS HELAAS
Dat probeert men juist te voorkomen. Het is een blonde halfgod, en op de een of andere manier wordt er extra de nadruk op gelegd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:40 schreef Sigma22 het volgende:
Dit gaat in ieder geval wel gevolgen hebben voor de populariteit en groei van Wilders-achtige politieke stromingen in (noord) Europa.
twitter:
twitter:shunradan twitterde op zaterdag 23-07-2011 om 06:37:30RT @ShunraCat: indeed. That's important. RT @brumlebass: It says that several people claims to be Fjordman. Breivik is one of them. @Shu ... reageer retweet
Wel, de Noorse Henk heb het gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:41 schreef DrDentz het volgende:
Denk niet dat het invloed gaat hebben op Geert's aantal zetels.. wat hebben Henk en Ingrid hiermee te maken..
http://www.rtl.nl/%28/act(...)t-extreem-rechts.xmlquote:Facebook verwijderd om racistische taal
De blonde en 1.90 meter lange Breivik noemde zichzelf volgens de Noorse krant Verdens Gang een nationalist. Hij schreef veel op islamkritische websites en fora. Een Facebook-account zou eerder verwijderd zijn, vanwege racistische boodschappen.
Bruingekleurde Henk & Ingrid zitten nu aan het zwembad in Turkijequote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:41 schreef DrDentz het volgende:
Denk niet dat het invloed gaat hebben op Geert's aantal zetels.. wat hebben Henk en Ingrid hiermee te maken..
Het was islam-kritische fora. Overigens zat een PVV-er voor de verkiezingen stemmen te ronselen op stormfront.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Geert zie ik ook niet op islamitische fora krabbelen
Alsof diverse partijleden dat hier niet doen in diverse subfora.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Het was islam-kritische fora. Overigens zat een PVV-er voor de verkiezingen stemmen te ronselen op stormfront.
Niet meer dan bij een Islam-terrorist. Dan wordt er ook niet gekeken naar de onderdrukking van het Afghaanse volk of de arme situatie van de Palestijnen of zo.... nee, het is dan ook de Islam die de schuld heeft. Nu staat de wind de andere kant op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:41 schreef Specularium het volgende:
Het is een blonde halfgod, en op de een of andere manier wordt er extra de nadruk op gelegd.
Alweer? Waren Apeldoorn en Alphen aan de Rijn niet genoeg de afgelopen paar jaren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:55 schreef Nielsch het volgende:
Het is wachten totdat dit in Nederland ook gaat gebeuren.
Of wordt die wind de andere kant op gezet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet meer dan bij een Islam-terrorist. Dan wordt er ook niet gekeken naar de onderdrukking van het Afghaanse volk of de arme situatie van de Palestijnen of zo.... nee, het is dan ook de Islam die de schuld heeft. Nu staat de wind de andere kant op.
Wat mij betreft wel. Maar er komt een keer een dag dat een gek zijn geweer opent op een groepje PvdA'ers, want die zijn natuurlijk - volgens Wilders - de schuldigen van al onze moslimellende.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Alweer? Waren Apeldoorn en Alphen aan de Rijn niet genoeg de afgelopen paar jaren?
Wilders is een gevolg van een maatschappij die het niet meer weet. Kort gezegd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:55 schreef Nielsch het volgende:
Het is wachten totdat dit in Nederland ook gaat gebeuren. Dan wast Wilders zijn handen natuurlijk in onschuld, maar achter de schermen zal hij lachen, heel goed wetende dat hij met zijn gedemoniseer dan de aanstichter van dit alles is.
mooi gezegdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wilders is een gevolg van een maatschappij die het niet meer weet. Kort gezegd.
Je kunt hem niet verantwoordelijk houden voor die maatschappij. Die was er al.
Dat lijkt me ook logisch. Voor lange tijd werd er gespeculeerd dat het toch moslim terrorisme was, en dan ben je een stuk voorzichtiger, aangezien in het verleden wel vaker is voorgekomen dat aanslagen in meerdere landen plaatsvonden, of wellicht met slechts korte tijd ertussen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:56 schreef Specularium het volgende:
Alle veiligheidsdiensten in Europa staan op rood. Zeggen ze alleen niet.
Vraag me af of dat dan achteraf wordt afgeschoven op zijn sociaal-economische achterstand.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Maar er komt een keer een dag dat een gek zijn geweer opent op een groepje PvdA'ers, want die zijn natuurlijk - volgens Wilders - de schuldigen van al onze moslimellende.
Iets over een lont en een kruitvat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wilders is een gevolg van een maatschappij die het niet meer weet. Kort gezegd.
Je kunt hem niet verantwoordelijk houden voor die maatschappij. Die was er al.
Ze spreken al over meer dan 100, vriend....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:00 schreef Gulmez het volgende:
foktop 30 doden hoe kan je zo veel neerschieten
Misschien moet jij eerst maar even je ochtend koffie drinkenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:00 schreef Gulmez het volgende:
foktop 30 doden hoe kan je zo veel neerschieten
arkadas ik heb geen hekel aan nederlanders maar wel van die mietjes die alles op internet posten in in real gebogen hoofd langs een groepje turken looptquote:
tnxquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Misschien moet jij eerst maar even je ochtend koffie drinken
Eigenlijk ziek dat dit in Afghanistan, Irak bijna elke dag gebeurd.........................quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Misschien moet jij eerst maar even je ochtend koffie drinken
Dat ze daar iedere dag koffie drinken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:02 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Eigenlijk ziek dat dit in Afghanistan, Irak bijna elke dag gebeurd.........................
Ik snap prima waar hun bestaansrecht vandaan komt. Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:59 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
mooi gezegd
desa;lniettemin ben ik tegen alles waar wilders voor staat
Komt omdat ze denken dat het marokkanen zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:02 schreef Gulmez het volgende:
[..]
arkadas ik heb geen hekel aan nederlanders maar wel van die mietjes die alles op internet posten in in real gebogen hoofd langs een groepje turken loopt
Of omdat ze Sammy spelen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Komt omdat ze denken dat het marokkanen zijn.
Gevangeniseiland van maken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar serieus, wat gaan ze nu doen met dat eiland?
Wat je al eerder zei, gedenkplaats.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar serieus, wat gaan ze nu doen met dat eiland?
Best relaxed leven die gedetineerden daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:07 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gevangeniseiland van maken?
Geen grap: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y
Was pas geleden een docu over op tv hier.
En toch een heel laag recidive cijfer. Maar goed, hier willen we HARD straffen, want dat werkt beterquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Best relaxed leven die gedetineerden daar.
Ja zeker relaxed. Heb er laatst documentaire van gezien erover.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Best relaxed leven die gedetineerden daar.
Wat jij zegt iddquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En toch een heel laag recidive cijfer. Maar goed, hier willen we HARD straffen, want dat werkt beter
Behalve dat we geen ministerie van olie hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Een aanval op het Min van olie zou ook nog van een radicale groene gek kunnen komen, groen-rechts zoals in de Nederlandse film Vox Populi
Je kan in ieder geval geen nachtmerrie krijgen als je gaat slapen, pas als je wakker word en de tv aanzet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen![]()
benieuwd wat er allemaal bekend is als ik wakker word
Niet eng dromen gaan hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen![]()
benieuwd wat er allemaal bekend is als ik wakker word
Ga ik kijken!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:11 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Ja zeker relaxed. Heb er laatst documentaire van gezien erover.
http://www.documentairenet.nl/review/holland-doc-bast%C3%B8y/
Juist, RIP Ramsesquote:
Interessant, moet hem wel zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:15 schreef Klaudias het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fjordman <- er gaan op Twitter geruchten dat hij dezelfde persoon is?
Dat is een van die dingen waar rechtse politici altijd de fout ingaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En toch een heel laag recidive cijfer. Maar goed, hier willen we HARD straffen, want dat werkt beter
Zou goed mogelijk zijn ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:15 schreef Klaudias het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fjordman <- er gaan op Twitter geruchten dat hij dezelfde persoon is?
Ja terechte :' )quote:
Als dat echt zou zijn, dan zou men hem ook niet extreem rechts moeten noemen in de media. De man denkt praktisch hetzelfde als Wilders en die noemen we ook niet extreem rechts (althans de media niet, ik wel)quote:
Je vind 100 doden niet extreem genoeg?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als dat echt zou zijn, dan zou men hem ook niet extreem rechts moeten noemen in de media. De man denkt praktisch hetzelfde als Wilders en die noemen we ook niet extreem rechts (althans de media niet, ik wel)
Denk dat hij geen bullets meer overhad (vooral als je 80 mensen killt)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Dan is natuurlijk de vraag hoe de arrestatie is gegaan, het wapen blokkeerde bv en hij kon geen zelfmoord plegen? of is hij besprongen door noeste jonge politieke knullen die hem daar hielden tot de politie aan is gekomen?
Ik durf te wedden dat een kind van 6 met stemrecht er eerder openlijk voor uit komt dat het PVV stemt dan al die mensen die het nu stiekem doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Een kind van 6 snapt nog dat de ideeën van Wilders en andere Europese moslimhaatpartijen uitlopen op geweld.
Was het maar waar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:32 schreef Mishu het volgende:
100 doden? Waar halen jullie dat nou weer vandaan? Volgens mij staat de teller gewoon nog op 10 hoor.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat een kind van 6 met stemrecht er eerder openlijk voor uit komt dat het PVV stemt dan al die mensen die het nu stiekem doen.
Meer dan 80.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:32 schreef Mishu het volgende:
100 doden? Waar halen jullie dat nou weer vandaan? Volgens mij staat de teller gewoon nog op 10 hoor.
At least 80 people died when a gunman opened fire at a Norwegian island youth camp, police say, hours after a deadly bomb attack in Oslo. - BBCquote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:32 schreef Mishu het volgende:
Slechte planner dan wat dat betreft, of dat was gewoon het plan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:26 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Denk dat hij geen bullets meer overhad (vooral als je 80 mensen killt)
Dus toen stond hij alleen op dat eiland, zonder kogels en kwam de police.
Lijkentelling is er nog niet officieel geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:36 schreef Stringer het volgende:
Zo'n beetje de grootste solo schietpartij ooit onderhand?
Klopt, maar het is wel een redelijke aanname inmiddels.. (zowel het soloschieten als het aantal)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkentelling is er nog niet officieel geweest.
En of het solo was valt ook nog te betwijfelen ook al gaat men er wel van uit.
Streampje of gewoon journaal?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:43 schreef Boze_Appel het volgende:
08:00 is een nieuwe persconferentie van de politie, dan zal het dodenaantal wel bijgesteld worden.
Ja, van horen zeggen, iedereen is in shock.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:41 schreef Stringer het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een redelijke aanname inmiddels.. (zowel het soloschieten als het aantal)
Het zet in ieder geval weer een nieuwe standaard in massamoord-land. Fijn voor toekomstige Tristan´s en Karst T-tjes.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, van horen zeggen, iedereen is in shock.
Overmorgen blijkt het ineens een Duitser te zijn.
Geen idee of het gestrreamed wordt. Het is een persconferentie daar, maar daar zal ongetwjfeld een zwik camera's staan.quote:
Misschien horen we nog wat zijn (zieke) gedachtegang was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
80 doden? Jezus man.
En wat de neuk wil die kneus met dit bereiken? Wat bereik je voor je recht-extremistische ideetjes door een ministerie op te blazen en 80 kinderen neer te leggen?
Mensen die dit doen zijn al dusdanig verziekt dat ze geen trigger nodig hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:50 schreef Stringer het volgende:
[..]
Het zet in ieder geval weer een nieuwe standaard in massamoord-land. Fijn voor toekomstige Tristan´s en Karst T-tjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn gok:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
80 doden? Jezus man.
En wat de neuk wil die kneus met dit bereiken? Wat bereik je voor je recht-extremistische ideetjes door een ministerie op te blazen en 80 kinderen neer te leggen?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:03 schreef Stringer het volgende:
Het lijkt me aardig mogelijk dat dit komt uit extreem-rechtse/ultra nationalistische hoek: Iets of iemand die ernstige wrok heeft tegen de Arbeiderpartiet en haar beleid, maar vooral tegen de grondbeginselen. Daarom zal ook het jongereneiland belaagd zijn; het is traditie dat uit deze jongerenpartij de toekomstige leiders van Noorwegen voortvloeien.
Ik snap er echt geen kont van. Als hij nou een moskee had opgeblazen of zo, dan kan ik er nog iets van begrijpen (zijn beredenering). Maar 80 kinderen? Hij snapt toch dat dit alleen maar afschuw zal opleveren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Misschien horen we nog wat zijn (zieke) gedachtegang was.
quote:Noorwegen is diep geschokt door de aanslagen in en bij Oslo, die gisteren aan zeker 87 mensen het leven hebben gekost.
Koning Harald van Noorwegen spreekt van een onvoorstelbare tragedie en heeft opgeroepen tot saamhorigheid. Een Noorse politiechef had het over een gebeurtenis "van catastrofale omvang".
Tal van commentatoren wijdden in eerste instantie uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn. De Noorse premier Jens Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat "de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn".
Medeleven
Ook veel leiders van landen en internationale organisaties hebben hun afschuw uitgesproken over het geweld, onder wie de Amerikaanse president Obama, de Duitse bondskanselier Obama en de Deense secretaris-generaal van de NAVO Rasmussen. Obama heeft ook hulp aangeboden bij het onderzoek naar de dader en zijn motieven.
Koningin Beatrix bracht de Noorse koning gisteravond al per telefoon haar medeleven over. Premier Rutte liet weten dat uit het geweld in Oslo een volstrekt gebrek aan eerbied voor mensenlevens spreekt.
Hint: mensen die 80 kinderen neerschieten denken niet logisch na.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen kont van. Als hij nou een moskee had opgeblazen of zo, dan kan ik er nog iets van begrijpen (zijn beredenering). Maar 80 kinderen? Hij snapt toch dat dit alleen maar afschuw zal opleveren?
Noorse PvdA-jongeren afknallen, want anders straks nog meer multi-culti. Anti-islam.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
80 doden? Jezus man.
En wat de neuk wil die kneus met dit bereiken?
Momentum. De tegenstellingen verscherpen. De angst aanjagen. De volgende grote Europese oorlog een stapje dichterbij brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
80 doden? Jezus man.
Dit verhaal zoals het nu wordt gepresenteerd klopt volgens mij ook van geen kant.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen kont van. Als hij nou een moskee had opgeblazen of zo, dan kan ik er nog iets van begrijpen (zijn beredenering). Maar 80 kinderen? Hij snapt toch dat dit alleen maar afschuw zal opleveren?
Hagar & Inge's belangen behartigenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Noorse PvdA-jongeren afknallen, want anders straks nog meer multi-culti. Anti-islam.
Partij Voor Vikingen idee.
Een moskee is te begrijpen? Ben jij wel helemaal lekker?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is logischer, in de lijn der verwachting. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Een moskee is te begrijpen? Ben jij wel helemaal lekker?
Ah ja. Zou kunnen inderdaad. Al zal dit zijn zaak allesbehalve helpen. Buiten dat natuurlijk dat niemand misschien meer van die partij durft te zijn, maar daar zal tegenover staan dat niemand meer openlijk zijn ideeën zal durven aanhangen.quote:
Zo bedoelt ie het niet denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik vind een aanval op de Noorse PvdA ook wel in de lijn der verwachtingen eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is logischer, in de lijn der verwachting. Dat soort dingen.
Naja...het is maar hoe je het leest. Een gebouw opblazen is nog te volgen een massamoord niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In een gebouw zitten toch mensen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Naja...het is maar hoe je het leest. Een gebouw opblazen is nog te volgen een massamoord niet.
Er staat 'zijn beredenering' achter, simpele. Ja dat kan ik begrijpen als hij rechts-extremist en anti-islam is, dan ligt dat in de lijn der verwachtingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
BBC1 gaat bij na over niets anders, tot nu toe.quote:
In een moskee zitten toch ook veel kinderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er staat 'zijn beredenering' achter, simpele. Ja dat kan ik begrijpen als hij rechts-extremist en anti-islam is, dan ligt dat in de lijn der verwachtingen.
Het neermaaien van 80 kinderen van een PvdA-achtige partij niet.
Goede journalistquote:I saw many dead people," said 15-year old Elise, whose father, Vidar Myhre, didn't want her to disclose her last name.
Tussen de 14-18 volgens mij. Zijn jongeren/pubers, geen kinderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:11 schreef roelofjan het volgende:
Godsamme zeg, 80 dode kinderen. Verschrikkelijk.
Dit. Een gek in Nederland zou zich door de totale waanzin van de PVV zo langzamerhand ook gelegitimeerd kunnen voelen PvdA'ers dood te schieten. Hoe vaak hoor je wel niet van die Wilderadepten zeggen dat er een burgeroorlog komt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Noorse PvdA-jongeren afknallen, want anders straks nog meer multi-culti. Anti-islam.
Partij Voor Vikingen idee.
Extra zelfs? Keihard.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om negen uur een extra journaal op 1
Och de Palestijnen hebben ook schoolbussen en discotheken vol kinderen opgeblazen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Wat een drama, en wat een zieke geest. Palestijnen die aanslagen plegen, kan ik nog begrijpen, ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen. Maar dit is gewoon te gek voor woorden. Wie heeft nou als doel onschuldige kinderen? Je bereikt er niets mee, behalve afschuw.
Wat heeft hij nou bereikt? Hij heeft de toekomstige Wouter Bossen afgeknald, dus niet alleen onschuldige kinderen, maar ook omdat ze onschuldige mensen worden, waar je het toevallig niet mee eens bent. Echt onbegrijpelijk.
80 doden op het eiland.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:14 schreef Zolcon het volgende:
Dan word je wakker met het bericht van 80 doden (Sky meldt nu zelfs 87 doden)...
Wat een enorm drama moet dat geweest zijn....
Er staat inderdaad een hele minuut journaal geplandquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Extra zelfs? Keihard.
Net als gisteren om 19:20, die ene minuut dat ze even vertelden dat niemand iets wist.
Ruwe schatting idd. Tot zover, straks komt de rest er nog bij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:16 schreef maartena het volgende:
[..]
80 doden op het eiland.
De 7 doden bij de bomaanslag stonden al vast.
=87.
Hij speelde WoW las ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:08 schreef Enchanter het volgende:
Wat een ramp zeg.
Als nou ook nog blijkt dat hij computerspelletjes speelde en geïnspireerd is geraak door Modern warfare , dan kan je helemaal lachen
Onzin. Als zo iets hier zou gebeuren is dat per direct het eind van de PVV en het salonfähig zijn van die ideeën. Dat zal ook in Noorwegen gaan gebeuren nu, niemand wil nog iets met bepaalde partijen te maken hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Noorse PvdA he. Wilders knijpt zich al in z'n handjes dat dit hier ook gaat gebeuren.
Ze hadden het in de persconferentie aan het begin over minimaal 80.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ruwe schatting idd. Tot zover, straks komt de rest er nog bij.
Daar hebben ze de dader niet meegerekend he?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hadden het in de persconferentie aan het begin over minimaal 80.
Op BBC news wordt hij uitgezonden, en vertaalt in het engels. Je Engels is wat beter?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:18 schreef Specularium het volgende:
Ik zit die persconferentie nog steeds te luisteren maar mijn Noors wordt er niet beter op.
Er zitten wel dat soort sentimenten achter denk ik ...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Yes, Geenstijl heeft het gedaan.
Het is ineens Engels geworden op die Noorse stream.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op BBC news wordt hij uitgezonden, en vertaalt in het engels. Je Engels is wat beter?
Ja, dat denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Er zitten wel dat soort sentimenten achter denk ik ...
En dat sprak hij verdomd goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is ineens Engels geworden op die Noorse stream.
It's a hard knock life.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:24 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben blij dat hij nog leeft en dat er dus de mogelijkheid is om antwoorden te krijgen.
Verschrikkelijk dat er een partij zo aangevallen wordt. Dit zijn precies de daden die de radicale islamisten ook kunnen plegen.
Vreselijk dat er zoiets kan gebeuren.
'The Sun' kopt vandaag het volgendequote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:23 schreef DuTank het volgende:
En gelijk werd er gesuggereerd dat het Al-Qaida was hekk media
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:25 schreef Zolcon het volgende:
[..]
'The Sun' kopt vandaag het volgende
[ afbeelding ]
En moet je je voorstellen wat News of the World zou hebben gekoptquote:
Ik zat echt te wachten, totdat ie bij Tour du Jour stijf van die fiets af zou vallenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:26 schreef Specularium het volgende:
Ruudje van BB op Ned 1. Stuk relevanter natuurlijk.
ik wil het niet eens wetenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:27 schreef Zolcon het volgende:
[..]
En moet je je voorstellen wat News of the World zou hebben gekopt
Die las ik gister ook al. Die foto van die vrouw met een snee in dr hoofd maar die verder niks heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:25 schreef Zolcon het volgende:
[..]
'The Sun' kopt vandaag het volgende
[ afbeelding ]
Ik had hem binnen een kwartier met een hartaanval over zijn stuur verwacht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik zat echt te wachten, totdat ie bij Tour du Jour stijf van die fiets af zou vallen
De dader moet erg helder geweest zijn en het was geen zelfmoordactie. Het ging hem echt om zijn 'boodschap'quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:24 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben blij dat hij nog leeft en dat er dus de mogelijkheid is om antwoorden te krijgen.
...
Wat denk je van die reclame erboven, wtf manquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die las ik gister ook al. Die foto van die vrouw met een snee in dr hoofd maar die verder niks heeft.
Lekker dramatiseren, terwijl dat nergens voor nodig is.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:26 schreef Specularium het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:26 schreef Specularium het volgende:
Dat vind ik niet verbazend, mijn inziens moet het voor alle sprekers van een germaanse taal relatief eenvoudig zijn om een andere germaanse taal goed te leren spreken; er zijn veel overeenkomsten.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Nou, de kogels kwamen in ieder geval van rechts.
Gezien de motieven en feiten die nu bekend zijn lijkt het in mijn ogen wel erg op een individuele actie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:28 schreef timmmmm het volgende:
Het is niet uitgesloten dat er meer mensen bij betrokken waren
Idd. Dit is niet zeker en de bodycount ook nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:28 schreef timmmmm het volgende:
Het is niet uitgesloten dat er meer mensen bij betrokken waren
Uiteindelijk word je van die wetenschap ook niet veel vrolijker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Nou, de kogels kwamen in ieder geval van rechts.
Nee, kan het nu weer over moslims gaan? Gister ging het ook al offtopic.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh nee, de kogels komen van links. De massamoorden komen van rechts.
Zijn reactie is helemaal niet offtopic. Gaat gewoon over het (mogelijke) motief hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, kan het nu weer over moslims gaan? Gister ging het ook al offtopic.
En dat moet flink wat gewogen hebben. Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat één dader zoveel munitie met zich mee kan dragen dat hij meer dan 80 mensen kan doden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:32 schreef lindquist het volgende:
De dader moet echt een flinke hoeveelheid wapens en munitie bij zich hebben gehad zeg.![]()
Hij schijnt ook een zak bij zich te hebben gehad waar dat allemaal in zat, behoorlijk ziek.
Het groeiende nationalisme in Noorwegen kapot maken? Dat zou als je naar zijn daden kijkt een logisch doel zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar ik snap er ook niets van, van wat hij hiermee denkt te bereiken.
Deze blonde god zou ook een bekeerling kunnen zijn. Past in de nieuwe tactiek van Al-Qaida.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:37 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Zijn reactie is helemaal niet offtopic. Gaat gewoon over het (mogelijke) motief hoor.
Denk het niet ...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze blonde god zou ook een bekeerling kunnen zijn. Past in de nieuwe tactiek van Al-Qaida.
Dat zal vanaf nu ook anders worden. Net zoals er nu een deurbeleid is bij kinderdagverblijven waar je tot voor kort overal gewoon naar binnen kon lopen. Het zijn gouden tijden voor de beveiligingsbedrijven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:36 schreef Zolcon het volgende:
-Explosieven op het eiland kan hij eerder hebben geplaatst. Aangezien de beveiliging bij zulke bijeenkomsten nihil is. Ik ben een paar keer naar PvdA bijeenkomsten geweest en daar is geen echte beveiliging, dat zal daar hetzelfde zijn.
Zonder aluminiumfolie kan ik hier voor een heel eind in meegaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het groeiende nationalisme in Noorwegen kapot maken? Dat zou als je naar zijn daden kijkt een logisch doel zijn.
Ik sta best open voor zo'n mogelijkheid. Eenzame gekken zijn ideaal voor dit soort false flags.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:37 schreef apple_pie het volgende:
[..]
En dat moet flink wat gewogen hebben. Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat één dader zoveel munitie met zich mee kan dragen dat hij meer dan 80 mensen kan doden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of moslims hebben er gewoon geen fuck mee te maken dit keer. Zeg niet dat het lievertjes zijn (de extremisten dan), maar het is bizar om te zien hoe men zich nu ook weer in allerlei bochten wringt om toch even de moslims erbij te kunnen halen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:41 schreef Mutant01 het volgende:
Of het socialisme zien als een kwaad, dat heult met de moslims.
Het kan wel een motief zijn voor de dader, we zijn nu gewoon weer hard aan het speculeren natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of moslims hebben er gewoon geen fuck mee te maken dit keer. Zeg niet dat het lievertjes zijn (de extremisten dan), maar het is bizar om te zien hoe men zich nu ook weer in allerlei bochten wringt om toch even de moslims erbij te kunnen halen.
Het kan, maar idd dit is veels te veel speculeren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het kan wel een motief zijn voor de dader, we zijn nu gewoon weer hard aan het speculeren natuurlijk.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:41 schreef MrVanBraun het volgende:
OK mensen, dit is een heel ziek filmpje wat ik net heb gevonden, dus hij gaat in de spoiler:Ja, die staat ook op de Telegraaf-site.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
Dit. Moslims hebben er totaal niks mee te maken. De mensen die dat zeggen, zijn gehersenspoeld door de media.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of moslims hebben er gewoon geen fuck mee te maken dit keer. Zeg niet dat het lievertjes zijn (de extremisten dan), maar het is bizar om te zien hoe men zich nu ook weer in allerlei bochten wringt om toch even de moslims erbij te kunnen halen.
Haat jegens moslims waarschijnlijk wel, maar misschien is dat te vroeg om te zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dit. Moslims hebben er totaal niks mee te maken. De mensen die dat zeggen, zijn gehersenspoeld door de media.
Die extreemrechtse-weblogs gaan vrij ver soms. En dan heb ik het niet over wilders-rechts maar ultra conservatief rechtsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:44 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dit. Moslims hebben er totaal niks mee te maken. De mensen die dat zeggen, zijn gehersenspoeld door de media.
Whoehoe een jager in Noorwegen en ook nog met een boerderijquote:
Weet je wat 100 patronen van zo'n kaliber wegen? Dat is niet een kwestie van even twee magazijntjes in je zak stoppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo eentje is prima geschikt daarvoor
wapen weegt 7,1 kilo en heeft volgens mij een magazijn van 100 kogels. Dus neem twee extra magazijntjes mee en je hebt genoeg.
In Noorwegen jaagt bijna iedereenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef Zolcon het volgende:
Dat hij van jagen houdt is natuurlijk wel weer kenmerkend voor dit soort types.
Teveel van dit soort bloedbaden worden gepleegd door mensen die geobsedeerd zijn door wapens.
Ach ik geloof niet zo in conspiracy-theorieen maar dat het nationalisme in Noorwegen hiermee in 1 klap in de verboden-hoek zit mag duidelijk zijn. Als het echt een rechts-extremist/extreme-nationalist is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het groeiende nationalisme in Noorwegen kapot maken? Dat zou als je naar zijn daden kijkt een logisch doel zijn.
Ik sta best open voor zo'n mogelijkheid. Eenzame gekken zijn ideaal voor dit soort false flags.
Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:45 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Die extreemrechtse-weblogs gaan vrij ver soms. En dan heb ik het niet over wilders-rechts maar ultra conservatief rechts
Lijkt me eerder een extreem-rechts iemand in de zin van conservatief rechts (zoals in Amerika) dan een zogenaamde neo-nazi.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Haat jegens moslims waarschijnlijk wel, maar misschien is dat te vroeg om te zeggen.
Ja dat snap ik. Vraag me wel af of ze daar volautomatische wapens voor gebruiken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:48 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
In Noorwegen jaagt bijna iedereennormaalste zaak vd wereld daar
Hij had nog meer wapens dus nog meer munitie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Weet je wat 100 patronen van zo'n kaliber wegen? Dat is niet een kwestie van even twee magazijntjes in je zak stoppen.
Nee, niet zozeer vreemd, maar tegenwoordig weet je nooit of dit een echte screengrab is of dat een of andere kneus het in elkaar geflansd heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Whoehoe een jager in Noorwegen en ook nog met een boerderij
Die zijn er in Nederland ook. Lijkt mij niet zo vreemd, toch?
En toch zit er wel enige logica in. Zo'n schietpartij is simpelweg niet echt mogelijk als de dader nooit eerder heeft geschoten. Zeker als je met automatische wapens gaat schieten. Hier moet dus iets van training vooraf zijn gegaan.... Ik heb dus zo'n idee dat het eigenlijk juist vreemd zou zijn als de schutter bij dit soort gevallen zich juist niet bezig hield met een schietsport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef Zolcon het volgende:
Teveel van dit soort bloedbaden worden gepleegd door mensen die geobsedeerd zijn door wapens.
Ik wacht nog op de theorie die de schuld legt bij Job Cohen en Femke Halsema. (met veel theedrink-comments)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het kan, maar idd dit is veels te veel speculeren.
GeenStijl-rechts en PVV-volgers-rechts is vrij onschuldig dat het bestaat uit het uitschelden en kankeren op alles dat links is om even een slechte dag op het werk of hun zinloze leven wat waarde te geven.quote:
Dit dus. Ik gaf ook alleen maar een suggestie waarmee ik aantoonde dat je nogal snel een wapen hebt, waarmee je niet eens veel voor bij hoeft te hebben om 80 mensen mee te kunnen poppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij had nog meer wapens dus nog meer munitie.
Misschien had hij wel een sporttas.
tellenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
Op CNN spreken ze ook over 80 doden, hoe komen ze aan die cijfers?
Ik had vannacht het idee dat als ie solo was hij heel systematisch te werk moest zijn gegaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En toch zit er wel enige logica in. Zo'n schietpartij is simpelweg niet echt mogelijk als de dader nooit eerder heeft geschoten. Zeker als je met automatische wapens gaat schieten. Hier moet dus iets van training vooraf zijn gegaan.... Ik heb dus zo'n idee dat het eigenlijk juist vreemd zou zijn als de schutter bij dit soort gevallen zich juist niet bezig hield met een schietsport.
Tellen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:41 schreef MrVanBraun het volgende:
OK mensen, dit is een heel ziek filmpje wat ik net heb gevonden, dus hij gaat in de spoiler:Wat een ongelofelijke teringleier, die vent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smerig stuk vreten wat per direct de doodstraf verdient. Jammer dat hij dat niet zal krijgen, want dat is niet 'beschaafd'.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-enz enz enz dode socialistische jongeren op het eiland tellenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
Van wat ik hoorde op tv een sniper geweer met een verrekijker er op. Typische jachtgeweer lijkt mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Vraag me wel af of ze daar volautomatische wapens voor gebruiken.
Maar het geobsedeerde met wapens zie je vaak terug bij daders van zulke schietpartijen. Hier zal dat ook zo kunnen zijn
De link naar Wilders is al diverse malen gemaakt, ik weet niet waar je het op aanstuurt met je kinderlijke gezeik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik wacht nog op de theorie die de schuld legt bij Job Cohen en Femke Halsema. (met veel theedrink-comments)
Als ze dan nog tekeningen van wapens in zijn appartement vinden en nepwapens o.i.d aan de muur dan klopt het allemaal met het stereotypequote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Van wat ik hoorde op tv een sniper geweer met een verrekijker er op. Typische jachtgeweer lijkt mij.
Hij was volgens het rapport helemaal geen social media figuur.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het ook opvallend dat Tristan geen bekende Fok!ker was.
Van de noorse pers-co.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:51 schreef Mutant01 het volgende:
dat was AP, zie jij die nog ergens dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het ook opvallend dat Tristan geen bekende Fok!ker was.
Omdat hij jaagt moet hij geobsedeerd zijn door wapens? En zeker in een land als Noorwegen zijn er veel jagers en schutters die zeer geïnteresseerd zijn in wapens, dat maakt ze niet 'dit soort types'.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef Zolcon het volgende:
Is die niet gewoon gebanned danquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef DuTank het volgende:
[..]
dat was AP, zie jij die nog ergens dan?
Hij was schizofreen toch. Dus die kon moeilijk de sociale media voor al zijn alter-ego's bijhoudenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij was volgens het rapport helemaal geen social media figuur.
Zelfs geen hyves.
M'n laatste quote: 1 ding en dat is nu doodstraf invoeren voor hemquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke teringleier, die vent.
Smerig stuk vreten wat per direct de doodstraf verdient. Jammer dat hij dat niet zal krijgen, want dat is niet 'beschaafd'.
Want zo iemand komt niet alsnog aan wapens, als hij zo iets van plan is om te doen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef Wilskracht het volgende:
Wapens verbieden zal wel een te makkelijke oplossing zijn.
Maar wel de enige juiste.
nee?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is die niet gewoon gebanned dan
quote:Vreselijke aanslag in Oslo, zoveel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest. PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk.
quote:«One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests».
Ja, want gelukkig houden moordenaars zich altijd aan de wet en gebruiken dus nooit illegale wapens...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:54 schreef Wilskracht het volgende:
Wapens verbieden zal wel een te makkelijke oplossing zijn.
Maar wel de enige juiste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |