quote:Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya
Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.
Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.
Noors uiterlijk
Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.
Toespraak premier
Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.
Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.
Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.
Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.
Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.
Treinstation
Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.
Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.
De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.
Auto
De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.
Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.
Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.
''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.
De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.
Autowrak
In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.
De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.
Ministers
De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.
Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.
Geheim
Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.
Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.
Wraakacties
Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.
Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.
Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.
Islamitische terroristen
Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.
Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.
De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.
De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen
Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.
De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.
Dat doen ze ook, niet uit vrolijkheid maar om onrust te sussen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat ze alles publiceren wat er aan materiaal is.
Nou jawel hoor, diegene die de boel op moeten gaan ruimen en oplossen.quote:Dat is vrij ongebruikelijk op de avond van zo'n gebeurtenis. Vrijwel niemand anders dan de dader heeft daar op dat moment wat te zoeken.
Dat kan toch kloppen ?quote:Hoewel het idd een momentopname is, lijkt er ook op geen enkele manier hulp te worden geboden aan wie dan ook.
Ik leg je alleen uit waarom vrijwel iedereen vermoed dat het de dader betreft. Van jouw argumenten dat het een SWAT oid zou zijn, ben ik iig niet onder de indruk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
wil je graag dat dit het geval is ofzo?
er zijn twee knoppen onder het beeld, klik op de rechterquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:07 schreef LB06 het volgende:
Wat is er met de BBC-stream gebeurd? Iemand een andere link? http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
"Recorded"quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nogmaals, een tweede BBC stream doet het wel
Klopt, maar de persco op de andere stream is afgelopenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nogmaals, een tweede BBC stream doet het wel
ja en op die beelden, het begin er van zelfs, zie je SWAT het eiland op rennenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef hemsa het volgende:
Zo te zien is de foto waar de dader mogelijk op staat een still uit deze beelden : @0:57.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef Mercer het volgende:
Waar is die foto van die "blonde man" die in het centrum gezien zou zijn en ook op het eiland?? Werd net genoemd op de BBC, maar ik was net te laat om de foto te zien.
Wil jij het vertalen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:07 schreef c0nd0r het volgende:
BBC stream lijkt afgelopen.
Noorse politie persco over paar minuten http://www.vgtv.no/#!id=42341
ja was die niet gewoon klaar?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:09 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Klopt, maar de persco op de andere stream is afgelopen
Misschien is die foto dan toch een SWAT figuur, en niet de dader?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef hemsa het volgende:
Zo te zien is de foto waar de dader mogelijk op staat een still uit deze beelden : @0:57.
Hoe je het noemt is op zich irrelevant. Het gaat erom wat de intentie was achter de aanslag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
Gatverdamme, wat is CNN kut zeg.
Hun manier van speculeren is gewoon zo ranzig. Nu weer echt claimen dat het onmogelijk een nazi of rechts-extremist kan zijn. Wel kan het iemand zijn die gestoord is en een rechtse achtergrond heeft.
Ja en de waarschijnlijke dader heeft geen helm of enige gezichtsbedekking op en staat er alleen. Aangezien de noorse anti terreur "Beredskapstroppen" allemaal te zien zijn met helmen etc. kun je toch met aardige zekerheid zeggen dat dit de dader is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja en op die beelden, het begin er van zelfs, zie je SWAT het eiland op rennen
Ben jij zon neuroot dan die zich aan een zender stoort en er dan toch naar blijft kijken?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
Hun manier van speculeren is gewoon zo ranzig. Nu weer echt claimen dat het onmogelijk een nazi of rechts-extremist kan zijn. Wel kan het iemand zijn die gestoord is en een rechtse achtergrond heeft.
Mjah, CNN is al lang niet meer wat het ooit was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
Niet dat ik fan ben van het gespeculeer.. maar vergeet niet dat de dader ook een politie uniform had!quote:
ze zijn idd sensatiebelust.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, heb hem net uitgezet. Nu weer de BBC op stream.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ben jij zon neuroot dan die zich aan een zender stoort en er dan toch naar blijft kijken?
BBC en AL Jazeera (zeker voor midden oosten) zijn vele malen beter inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, CNN is al lang niet meer wat het ooit was.
O dat verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Niet dat ik fan ben van het gespeculeer.. maar vergeet niet dat de dader ook een politie uniform had!
Dr lopen er in het filmpje veel van rond.. Nogal makkelijk scoren met een screenshot en zeggen dat dat de mogelijke dader is...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Niet dat ik fan ben van het gespeculeer.. maar vergeet niet dat de dader ook een politie uniform had!
Indien de internetverbinding in het hotel het toelaat (ik gok dat de helft van de gasten Noors zijn en dus ook flink bandbreedte gebruiken...) zal ik zoveel mogelijk posten hier, spreek vloeiend Noors.quote:
Tnx!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien de internetverbinding in het hotel het toelaat (ik gok dat de helft van de gasten Noors zijn en dus ook flink bandbreedte gebruiken...) zal ik zoveel mogelijk posten hier, spreek vloeiend Noors.
SWAT loopt, zoals gezegd, over het algemeen met helmen e.d. opquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dr lopen er in het filmpje veel van rond.. Nogal makkelijk scoren met een screenshot en zeggen dat dat de mogelijke dader is...
kijk dat filmpje dan mop. Waar het still uit komt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:14 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
SWAT loopt, zoals gezegd, over het algemeen met helmen e.d. op
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien de internetverbinding in het hotel het toelaat (ik gok dat de helft van de gasten Noors zijn en dus ook flink bandbreedte gebruiken...) zal ik zoveel mogelijk posten hier, spreek vloeiend Noors.
logisch toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Evertjan het volgende:
over drie weken praten we hier toch niet meer over en is het uit de journaal bloks verdwenen
Dus mogen we er nu niet over praten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Evertjan het volgende:
over drie weken praten we hier toch niet meer over en is het uit de journaal bloks verdwenen
Als je beschoten wordt is dat zeker wel een omschijving van een politie man hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Hij droeg geen politie uniform, maar een shirt, met het politie logo er op.
Niet te enthousiast, 3 dagen hooguit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Evertjan het volgende:
Net als de Tour de France, Mart.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Evertjan het volgende:
Wat is er? Wil je met hem uit?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Die jongen in dat water met z'n handen omhoog
Naja goed zoals gezegd, ik hou niet van het gespeculeer dus ik kan het filmpje kijken maar de kans is net zo groot dat het de dader is, als een SWAT als een geestverschijning.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kijk dat filmpje dan mop. Waar het still uit komt.
Als je wilt doen heel graag. Snap het als het niet gaat maar als het lukt zou het tof zijn. Ik volg het beeld steeds mee en zit voornamelijk tegen een gulp aan te kijken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
tuurlijk wel maar ik zie een hoop users zich hier helemaal druk maken om dingen waar ze over 3 a 4 weken niet meer bij stil staan. Dus je kan je energie en tijd beter in andere dingen stekenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dus mogen we er nu niet over praten?
Preciesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
tuurlijk wel maar ik zie een hoop users zich hier helemaal druk maken om dingen waar ze over 3 a 4 weken niet meer bij stil staan. Dus je kan je energie en tijd beter in andere dingen steken
net als jij dus nuquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
tuurlijk wel maar ik zie een hoop users zich hier helemaal druk maken om dingen waar ze over 3 a 4 weken niet meer bij stil staan. Dus je kan je energie en tijd beter in andere dingen steken
Dader was verkleed als Noorse agent.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:12 schreef RemcoW23 het volgende:
De gevraagde foto::
[ afbeelding ]
Lijkt me eerder SWAT ofzo..
Doe dat en haal je handjes lekekr van het toetsenbordquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben nu ook lekker 3FM aan het luisteren
ja maar het is dus niet een tegenargument voor mijn statement dat hij er hetzelfde uitziet als de rennende SWAT mannetjesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Als je beschoten wordt is d
at zeker wel een omschijving van een politie man hoor.
Je wil niet speculeren dus kijk je niet naar het feitelijke materiaal? tuurlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Naja goed zoals gezegd, ik hou niet van het gespeculeer dus ik kan het filmpje kijken maar de kans is net zo groot dat het de dader is, als een SWAT als een geestverschijning.
Gewoon afwachten op de feiten! Mop!
Meer dan genoeg ook. Het was toch niet direct in de buurt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Niet te enthousiast, 3 dagen hooguit.
Blijf dan lekker weg hier... Het stelt mij gerust dat er nog zoveel mensen zich zorgen maken over gebeurtenissen als dit en niet hun schouders ophalen en in hun neus peuteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Beweer ik het tegendeel dan ???quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja maar het is dus niet een tegenargument voor mijn statement dat hij er hetzelfde uitziet als de rennende SWAT mannetjes
[..]
Dat is nog 1 miljoen miljard keer zo nutteloos als dit topic lezen!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben nu ook lekker 3FM aan het luisteren
neequote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:19 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Beweer ik het tegendeel dan ???
Wielrenners doen de Tour de France volgend jaar weer, kunnen ze hun tijd en energie op dit moment beter in andere dingen steken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Sorry maar ga je hier nou echt ruzie over zoeken?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja maar het is dus niet een tegenargument voor mijn statement dat hij er hetzelfde uitziet als de rennende SWAT mannetjes
[..]
Je wil niet speculeren dus kijk je niet naar het feitelijke materiaal? tuurlijk
Yep, ik hoop niet dat er een tijd komt dat we dit nieuws normaal gaan vinden. (net zoals de hongersnood in afrika bijv.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Blijf dan lekker weg hier... Het stelt mij gerust dat er nog zoveel mensen zich zorgen maken over gebeurtenissen als dit en niet hun schouders ophalen en in hun neus peuteren.
http://www.vgtv.no/#!id=42341quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:17 schreef Fogel het volgende:
Connection failed op VG-TV, maar heb nu een radio stream van NRK P1 aanstaan, gok dat het persbericht daar ook komt.
kijk dan dat filmpje! Dat materiaal is er inderdaad!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:20 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Sorry maar ga je hier nou echt ruzie over zoeken?
En jij hebt feitelijk materiaal want je ziet poppetjes die kant op rennen? Materiaal wat wel een uur later geschoten kan zijn?
Kom op.. Ik wil dit gewoon volgen en geen oordelen vellen over wat dan ook tot ik het bevestigd hoor worden.
Aannames zijn fataal, assumption is the mother over all fuck-ups en dat soort dingen?
Goed, gewoon terug naar het nieuws
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door yvonne op 22-07-2011 23:27:41 ]
Connection failed, gvd. Heb NRK P1 aanstaan, maar daar is de persconferentie voorlopig nog niet te horen.quote:
Hou eens op zegquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kijk dan dat filmpje! Dat materiaal is er inderdaad!
ja nu heb ik het gedaan hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spookstad
[ Bericht 15% gewijzigd door yvonne op 22-07-2011 23:25:50 ]
preciesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:22 schreef Leandra het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de pers daar al met een helicopter hing voor het swat-team er was, en ik ga er ook niet vanuit dat de politie/swat nu al zelf beelden van het eiland van voor de arrestatie in de media brengt, en zeker geen beelden waarop iemand voor z'n leven smeekt.
Zie ik dat goed? is dat alleen nog maar de romp van een persoon?quote:
Zeiden ze tijdens die eerdere persco ook reeds..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:22 schreef yvonne het volgende:
Ik verstond iets van: geen motief ( nog) bekend
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:23 schreef eight het volgende:
[..]
Zie ik dat goed? is dat alleen nog maar de romp van een persoon?
Een stuk mens iddquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:23 schreef eight het volgende:
[..]
Wel als hij niet weet of het de dader is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk ook niet dat een agent zo een jongen benaderd. Maar goed.
Geef maar aan op welke seconde jij deze still ziet, tot die tijd is het geen feit dat dat filmpje en die foto van dezelfde tijd zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kijk dan dat filmpje! Dat materiaal is er inderdaad!
ik heb ook het idee dat dat kledingstuk er niet voor niets overheen is gelegd, maar ik wilde er niette lang naar kijkenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:23 schreef eight het volgende:
[..]
Niet?? Heb je je bril wel op??quote:
Beelden komen sneller dan je denkt als het echt nodig is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:22 schreef Leandra het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de pers daar al met een helicopter hing voor het swat-team er was, en ik ga er ook niet vanuit dat de politie/swat nu al zelf beelden van het eiland van voor de arrestatie in de media brengt, en zeker geen beelden waarop iemand voor z'n leven smeekt.
Dan doen ze dat doorgaans nooit in hun eentje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wel als hij niet weet of het de dader is.
En dan is dit nog maar het begin van foto's/beeldenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt alsof er een bloemenstalletje kapot is gevlogen.
Vreemde foto.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:22 schreef Leandra het volgende:
quote:
quote:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:24:20Norwegian Police: Undetonated explosives found on Utoya Island reageer retweet
Utøya killer confirmed as Ethnic Norwegian by Oslo police chief just now. Suspect is talking to police and talking willingly.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
Nu op de webradio: explosieven door de politie gevonden op het eiland. Men verwacht dat het aantal bevestigde doden omhoog gaat.
Etnisch Noorse Noor, 32 jaar oud.
Godver.quote:
goh, een Noorse Noor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
Nu op de webradio: explosieven door de politie gevonden op het eiland. Men verwacht dat het aantal bevestigde doden omhoog gaat.
Thanx!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
Damn, had dus nog veel erger kunnen aflopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Darklight het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:24:20Norwegian Police: Undetonated explosives found on Utoya Island reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:24 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Geef maar aan op welke seconde jij deze still ziet, tot die tijd is het geen feit dat dat filmpje en die foto van dezelfde tijd zijn.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef hemsa het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat die vrouw daar zo normaal langs loopt? Lijkt mij dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Godver.
Dat is een romp. Doe die dingen onder een spoiler.
Wanneer heeft ie dat gedaan dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Darklight het volgende:
Ipv een genaturaliseerde Noorquote:
Zijn de straffen in Noorwegen een beetje normaal of loopt die kerel over 10 jaar weer op straat net zoals hier gebeurt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Utøya killer confirmed as Ethnic Norwegian by Oslo police chief just now. Suspect is talking to police and talking willingly.
Fijn dat je vertaaltquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:26 schreef Fogel het volgende:
7 doden bevestigd, 9-10 zwaargewonden in het centrum.
10 doden bevestigd op het eiland, 4 geindentificeerd. Ze verwachten velen meer dood.
Ze verwachten dat het inderdaad 1 persoon is die achter beide dingen zit
Bedankt voor het vertalen en hoop dat je het blijft doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
Wel goed dat ze dat specificerenquote:
Nederland hoort bij de landen met de hoogste strafmaat in Europa.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef eight het volgende:
[..]
Zijn de straffen in Noorwegen een beetje normaal of loopt die kerel over 10 jaar weer op straat net zoals hier gebeurt?
Meer een Noorse Timothy McVeigh, lijkt me.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef MrVanBraun het volgende:
Ben benieuwd die de dader(s) zijn....
Misschien is het wel zo'n Noorse Tristan van der Vlis of zoals van die high school shootings.
Shockquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die vrouw daar zo normaal langs loopt? Lijkt mij dan.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer een Noorse Timothy McVeigh, lijkt me.
Klopt, meer in die richting!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer een Noorse Timothy McVeigh, lijkt me.
Denk eerder een anarchistisch ingesteld persoon. Duidelijk tegen de overheid en zij die ambities hebben in die richting (de jeugd op dat eiland).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef MrVanBraun het volgende:
Misschien is het wel zo'n Noorse Tristan van der Vlis of zoals van die high school shootings.
Nee, deze aanslag is gericht op de regering en zijn beleid, niet op de gehele maatschappij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef MrVanBraun het volgende:
Dat lijkt me sterk, behalve kennis heb je ook nog eens het materiaal nodig om zo n bom te maken en die moet hij ergens vandaan hebben gekregen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:26 schreef Fogel het volgende:
Ze verwachten dat het inderdaad 1 persoon is die achter beide dingen zit
Zat ik me ook af te vragenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Wanneer heeft ie dat gedaan dan?
...alsof je zo iemand met wat geestelijke zorg weer op de rit krijgt. Gekken hou je altijd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:26 schreef Xiance het volgende:
en we organiseren weer een stille toch en de wereld gaat weer verder...
dat er een dieper maatschappelijk probleem is daar wil niemand blijkbaar bij stil staan
en onze regeering bvezuinigt weer fijn op de geestelijke zorg in t land..
krijgen we nog meer alphen's
Er is een bomaanslag geweest in Oslo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens ben er weer. Kan iemand bijpraten? Dank alvast. Ja.²
Voor zoiets zit je in Nederland gewoon levenslang vast hoor, zijn mensen voor (veel en veel) minder tot levenslang veroordeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef eight het volgende:
[..]
Zijn de straffen in Noorwegen een beetje normaal of loopt die kerel over 10 jaar weer op straat net zoals hier gebeurt?
Precies, sommige mensen zijn gewoon te gestoord. Soms heb je mazzel dat ze zich alleen maar zelf vermoorden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
...alsof je zo iemand met wat geestelijke zorg weer op de rit krijgt.
En ja levenslang is levenslang in Nederland, voor we dat weer krijgenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor zoiets zit je in Nederland gewoon levenslang vast hoor, zijn mensen voor minder tot levenslang veroordeeld.
De wentelwieken van een Noors overheidsgebouw zijn opgeblazen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Jah, dat jij nou zo'n hooligan bent en dit soort debiele taferelen gewend bent maakt het nog niet normaal. Sorry. Ik vind dat schokkend.quote:
Je wil de schietpartij 30 keer live zien?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
BBC doet alleen nog maar herhalingen
Precies. Het is op dit moment grote hektiek en chaos. Niemand kan wat zinnigs zeggen buiten de flarden feiten en speculatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef Fogel het volgende:
Tactische en technische onderzoeken worden nu gedaan. Veel getuigen, velen worden momenteel gehoord, de rest in de loop van de nacht.
dat zeg ik niet.. maar je kan er wel "minder gekke" mensen mee helpen.. mensen die nu wellicht wel die kant op gedreven worden..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
...alsof je zo iemand met wat geestelijke zorg weer op de rit krijgt. Gekken hou je altijd.
Dat heb je van een Nederlandse bron nietwaar?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:28 schreef Klaudias het volgende:
Nederland hoort bij de landen met de hoogste strafmaat in Europa.
Wow.quote:
Kan erger worden gezien zijn naam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dat jij nou zo'n hooligan bent en dit soort debiele taferelen gewend bent maakt het nog niet normaal. Sorry. Ik vind dat schokkend.
Nee.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:31 schreef eight het volgende:
[..]
Dat heb je van een Nederlandse bron nietwaar?
Ik kan er blijkbaar goed tegen. Als je dit schokkend vind prima, maar ik kan er niet helemaal bij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dat jij nou zo'n hooligan bent en dit soort debiele taferelen gewend bent maakt het nog niet normaal. Sorry. Ik vind dat schokkend.
Mensen die denken dat je dit kunt voorkomen door meer geld in geestelijke zorg te stoppenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:31 schreef Xiance het volgende:
[..]
dat zeg ik niet.. maar je kan er wel "minder gekke" mensen mee helpen.. mensen die nu wellicht wel die kant op gedreven worden..
ook deze jongen was ooit bij zn volle verstand blijkbaar..
die schiet partij is nul keer live geweestquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je wil de schietpartij 30 keer live zien?
Via je schotelkanalen is het een stuk beter te volgen dan via dit topic.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze lezen FOK!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:33 schreef snellehenk het volgende:
RTL4 denkt ook dat het die man bij het water is
Als het echt 1 persoon is geweest dan is het echt een koelbloedige psychopaat. Als je een bomaanslag kunt plegen, dan bijna een uur gaat reizen om vervolgens de tweede aanslag te plegen dan ben je echt een koude kikker. Mensen die geen psychopaat zijn waren in hun 'high' doorgegaan met spree killing en/of hadden de hand aan zichzelf geslagen. Nu is een bomaanslag wellicht minder persoonlijk dan een shooting, maar dan nog..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
...alsof je zo iemand met wat geestelijke zorg weer op de rit krijgt.
wie zegt dat hij niet bij zijn volle verstand is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:31 schreef Xiance het volgende:
[..]
dat zeg ik niet.. maar je kan er wel "minder gekke" mensen mee helpen.. mensen die nu wellicht wel die kant op gedreven worden..
ook deze jongen was ooit bij zn volle verstand blijkbaar..
Jezus, wat die allemaal wel niet denken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:33 schreef snellehenk het volgende:
Wat doe jij op het viva-forum?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:22 schreef Bayswater het volgende:
Het Vivaforum spreekt pas over de echte structurele problemen des leven.
http://forum.viva.nl/foru(...)t_messages/120593/25
laten we aan deze dames eens een voorbeeld nemen
Ja, de geschiedenis leert ons dat de 3 J's een enorme hit hadden met 'vliegen, vliegen, vliegen in een flatgebouw' en Jan Smit scoorde enorm met 'schiet een kale door z'n kop op een parkeerplaats bij een ra-ra-radiostation'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wachten op de eerste popie jopie havenzanger die een levenslied in de vorm van een medley gaat baseren op deze trieste happening. Zielig eigenlijk.²
Overdrijven is ook een kunst. Het is niet zo dat je een foto ziet van Mart Smeets die aan het zwemmen is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Godver.
Dat is een romp. Doe die dingen onder een spoiler.
Of je kijkt gewoon even het hele filmpje. 0:23.quote:
Nederland is wel een van de weinige landen waar levenslang ook echt dat is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:31 schreef eight het volgende:
[..]
Dat heb je van een Nederlandse bron nietwaar?
Dat jij nog geen ban hebtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wachten op de eerste popie jopie havenzanger die een levenslied in de vorm van een medley gaat baseren op deze trieste happening. Zielig eigenlijk.²
Heeft RTL4 er zon BREKENDe uitzending aan gewijd met slap gelul en rekkende herhalingen? Die zijn heel goed in sensatie overdrijven en uitmelken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:33 schreef snellehenk het volgende:
*zucht* ik zeg ook niet dat je dit soort gevallen kan helpen, en ik heb ook NERGENS gezegt dat iemand hem had kunnen helpen..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:33 schreef LB06 het volgende:
[..]
Als het echt 1 persoon is geweest dan is het echt een koelbloedige psychopaat. Als je een bomaanslag kunt plegen, dan bijna een uur gaat reizen om vervolgens de tweede aanslag te plegen dan ben je echt een koude kikker. Mensen die geen psychopaat zijn waren in hun 'high' doorgegaan met spree killing en/of hadden de hand aan zichzelf geslagen. Nu is een bomaanslag wellicht minder persoonlijk dan een shooting, maar dan nog..
Als je dit ziet vraag je je toch af vanaf waar die geschoten heeftquote:
Nogmaals; ik beweer niet dat jij gelijk hebt of ik zeg dat ik daar iemand zie smeken om zijn leven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon even het hele filmpje. 0:23.
Of niet, geloof maar lekker dat je precies daar ziet dat iemand om genade smeekt, als dat je lekkerder laat slapen. Zieke geest.
OT ik vraag me af of de dader ze iets gaat vertellen of gewoon stil houdt
Altijdquote:
Ik zeg nergens dat ik gelijk heb, maar ik kom wel met dingen aan om mijn mening bij te staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:35 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Nogmaals; ik beweer niet dat jij gelijk hebt of ik zeg dat ik daar iemand zie smeken om zijn leven.
Ik geef alleen aan dat jij het net zo min kunt weten als ik of wie dan ook. Maar als je dat niet kunt accepteren prima..
Naar alle waarsch. is hij er voorlangs gelopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Als je dit ziet vraag je je toch af vanaf waar die geschoten heeft
En het maakt mij geen flikker uit waar jij wel niet bij kunt en hoe stoer je bent.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik kan er blijkbaar goed tegen. Als je dit schokkend vind prima, maar ik kan er niet helemaal bij.
Ja, ik heb er eigenlijk rustig over kunnen nadenken. Maar verder dan aannames kom ik eigenlijk ook niet. Het zou zomaar iemand kunnen zijn die tot de Volkert-achtigen hoort.quote:
Niet om een discussie te starten maar sinds wanneer is dat?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Nederland is wel een van de weinige landen waar levenslang ook echt dat is.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, de geschiedenis leert ons dat de 3 J's een enorme hit hadden met 'vliegen, vliegen, vliegen in een flatgebouw' en Jan Smit scoorde enorm met 'schiet een kale door z'n kop op een parkeerplaats bij een ra-ra-radiostation'
quote:
Of het in dit geval ook een soort Tristan is weten we nog niet, maar ik ben het met je eens dat we in de huidige maatschappij steeds vaker met zulk soort acties te maken zullen krijgen. Veel mensen kunnen simpelweg niet meekomen en vallen overal buiten de boot. Dat gecombineerd met een hersenkronkel zorgt voor zulke acties.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:26 schreef Xiance het volgende:
en we organiseren weer een stille toch en de wereld gaat weer verder...
dat er een dieper maatschappelijk probleem is daar wil niemand blijkbaar bij stil staan
en onze regeering bvezuinigt weer fijn op de geestelijke zorg in t land..
krijgen we nog meer alphen's
Sinds we de doodstraf hebben afgeschaft, meer dan een eeuw geleden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
Niet om een discussie te starten maar sinds wanneer is dat?
Er lijkt niet veel ruimte te zijn daar... En wat deden al die mensen op die klif? Wat eng moet dat geweest zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Naar alle waarsch. is hij er voorlangs gelopen.
Precies, bij goed gedrag ben je na 6 jaar de gevangenis uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
Tweemaal een verwijzing naar een still die niet klopt, dat is inderdaad feitelijk!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik gelijk heb, maar ik kom wel met dingen aan om mijn mening bij te staan.
Jawel, makkelijk, met zijn handen op zijn rug.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]..
Maar ff OT : toch wel bommen dus op het eiland :/. Maar hij kan dit toch niet alleen gedaan hebben :/
Er zijn inderdaad explosieven gevonden op het eiland aldus de persconferentie zojuist.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]..
Maar ff OT : toch wel bommen dus op het eiland :/. Maar hij kan dit toch niet alleen gedaan hebben :/
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En Zanger Rinus met: "Ik eet bami tijdens de tsunami".
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:35:22MIRROR FRONT PAGE: Terror Island #skypapers http://twitpic.com/5u6mpn reageer retweet
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:36:03THE SUN FRONT PAGE: Norway's 9/11 #skypapers http://twitpic.com/5u6n2l reageer retweet
iemand die het snaptquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Blobje het volgende:
[..]
Of het in dit geval ook een soort Tristan is weten we nog niet, maar ik ben het met je eens dat we in de huidige maatschappij steeds vaker met zulk soort acties te maken zullen krijgen. Veel mensen kunnen simpelweg niet meekomen en vallen overal buiten de boot. Dat gecombineerd met een hersenkronkel zorgt voor zulke acties.
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Precies, bij goed gedrag ben je na 6 jaar de gevangenis uit.
Buiten dat, het persoon heeft ook familie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef Staal het volgende:
[..]
En het maakt mij geen flikker uit waar jij wel niet bij kunt en hoe stoer je bent.
Ik vind het naar, daar liggen de resten van een mens dat vanmorgen nog een ontbijtje nam in zijn of haar dagelijkse routine. En voor wat? Ik kijk daar niet graag naar.
Dank je. Sorry voor de spelfouten, ging nogal snel...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:38 schreef RemcoW23 het volgende:
Bedankt Fogel, even in uitgeschreven in 1 post:
De hoofdverdachte, en tevens de enige verdachte op dit moment, betreft een 32-jarige etnisch Noorse Noor. Vermoedelijk is hij verantwoordelijk voor zowel de bomaanslag als de schietpartij op het eiland. De politie wil niet zeggen of het een bekende van de politie is. De verdachte spreekt.
Noorwegen heeft de grenzen (uit Noorwegen) afgesloten, zo ook het gebied bij het plaats delict. Tactische en technische onderzoeken worden nu gedaan. Er zijn bommen op het eiland gevonden die niet zijn ontploft. Ook zijn er veel getuigen, velen worden momenteel gehoord, de rest in de loop van de nacht. Noorwegen kan internationale steun krijgen, maar zegt zelf over genoeg capaciteiten te beschikken.
De statistieken:
7 doden bevestigd, 9-10 zwaargewonden in het centrum.
10 doden bevestigd op het eiland, 4 geindentificeerd.
Ze verwachten velen meer dood.
Dat was zo ongeveer de persco, met dank aan Fogel voor vertaling.
Dat is jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef Staal het volgende:
[..]
En het maakt mij geen flikker uit waar jij wel niet bij kunt en hoe stoer je bent.
Ik vind het naar, daar liggen de resten van een mens dat vanmorgen nog een ontbijtje nam in zijn of haar dagelijkse routine. En voor wat? Ik kijk daar niet graag naar.
Euh. Nee. Niet als je een moord hebt gepleegd. Zeker niet als je 30 kinderen kapotmaait.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, makkelijk, met zijn handen op zijn rug.
Altijd alquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
subtielquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:38 schreef Darklight het volgende:
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:35:22MIRROR FRONT PAGE: Terror Island #skypapers http://twitpic.com/5u6mpn reageer retweet
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 23:36:03THE SUN FRONT PAGE: Norway's 9/11 #skypapers http://twitpic.com/5u6n2l reageer retweet
Of je draagt gewoon even wat nuttigs bij aan dit topic, of je gaat jezelf maar even vermaken met het idee dat je dit heerlijke beeld op een foto gezien hebt. En ik bedoelde dit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Tweemaal een verwijzing naar een still die niet klopt, dat is inderdaad feitelijk!
[ afbeelding ]
En ik zag ergens dat hij met een scoped rifle op het eiland is gekomen en dat lijkt hij in zijn hand te hebben, maar die hebben SWATs vast ook..
Goed ik hou hiermee op, wil niet vijandelijk zijn of wat dan ook, of speculeren dus. Wil dit gewoon volgen
Boeit niet, dat hoort er bijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dank je. Sorry voor de spelfouten, ging nogal snel...
Niet bij levenslang. Vrijkomen kan alleen per koninklijk besluit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Je bent wel terug van lang weggeweest en je loopt nog te trollen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik heb er eigenlijk rustig over kunnen nadenken. Maar verder dan aannames kom ik eigenlijk ook niet. Het zou zomaar iemand kunnen zijn die tot de Volkert-achtigen hoort.
Daarom hoopte ik inmiddels wat meer concrete dingen te horen hier.²
Straffen in Noorwegen zijn vrij mild. De gevangenissen worden gezien als de meest humane ter wereld, volgens sommigen is het geeneens een straf om in Noorwegen in een gevangenis te zitten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Euh. Nee. Niet als je een moord hebt gepleegd. Zeker niet als je 30 kinderen kapotmaait.
Dat is niet hetzelfde. Sorry.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Of je draagt gewoon even wat nuttigs bij aan dit topic, of je gaat jezelf maar even vermaken met het idee dat je dit heerlijke beeld op een foto gezien hebt. En ik bedoelde dit.
[ afbeelding ]
Nou,quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:35 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Nogmaals; ik beweer niet dat jij gelijk hebt of ik zeg dat ik daar iemand zie smeken om zijn leven.
Ik geef alleen aan dat jij het net zo min kunt weten als ik of wie dan ook. Maar als je dat niet kunt accepteren prima..
7/22quote:
Terdege, terdege. Ik heb nu een aantal posts voorbij zien gaan én gelezen. Gevoelsmatig zeg ik dat we het niet meer in de Islamitische hoek hoeven te zoeken daar het hier steeds minder wordt genoemd. Toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je bent wel terug van lang weggeweest en je loopt nog te trollen.²
We hadden het over levenslang toch? Reken maar niet dat Mohammed B. bijvoorbeeld ooit nog vrijkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Net als Volkert, krijg 18 jaar en is in 2014 na 12 jaar al vrij.
Ik dacht dat het over nederland ging.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Straffen in Noorwegen zijn vrij mild. De gevangenissen worden gezien als de meest humane ter wereld, volgens sommigen is het geeneens een straf om in Noorwegen in een gevangenis te zitten.
quote:
Volkert komt volgend jaar al mogelijk vrij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nederland is streng in verhouding. Google maar eens wat fotos en nieuws over de gevangenis in Halden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over nederland ging.
Geert Wilders.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Volkert komt volgend jaar al mogelijk vrij.
Net zo laat als hier ja..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar goed, het is al laat in Noorwegen... toch? Dus er zal vandaag wel niet veel meer komen
net zo laat als hierquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Maar goed, het is al laat in Noorwegen... toch? Dus er zal vandaag wel niet veel meer komen
Het is alweer bijna ochtend in Noorwegen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
net zo laat als hierquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou hier is het 16:44 dus voor mij geldt dat niet.quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef Meganog500 het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet bij levenslang. Vrijkomen kan alleen per koninklijk besluit.
Talpaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geert Wilders.
Is hij tenminste ook even genoemd hier.
In Oslo is het alweer bijna woensdag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het is alweer bijna ochtend in Noorwegen.
Je gedachtengang is wat apart.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Terdege, terdege. Ik heb nu een aantal posts voorbij zien gaan én gelezen. Gevoelsmatig zeg ik dat we het niet meer in de Islamitische hoek hoeven te zoeken daar het hier steeds minder wordt genoemd. Toch?²
Een beetje dom stoer doen op internet en zeggen dat ze zoveel gewend zijn zoals lieden als jij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie.
Gelukkig zijn er mensen die nog wel wat doen als ze dit zien.
18 jaar is geen levenslang he??quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoeveel tijdsverschil er is tussen jouw woonplaats en Ned.?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nou hier is het 16:44 dus voor mij geldt dat niet.
Ja we kunnen niet weten dat je niet in NL zit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nou hier is het 16:44 dus voor mij geldt dat niet.
geestelijk minder stabiel wordt minder toerekeningsvatbaar geacht en komt daardoor niet in aanmerking voor levenslangquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Kap es, ga lekker pm-enquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie.
Gelukkig zijn er mensen die nog wel wat doen als ze dit zien.
En dat is 20 jaar hier in NLquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
geestelijk minder stabiel wordt minder toerekeningsvatbaar geacht en komt daardoor niet in aanmerking voor levenslang
Mohammed B is wel volledig toerekeningsvatbaar en kreeg levenslang
Overdrijven is ook een vak. Jij zit ook alleen maar in dit topic omdat je nieuwsgeil bent. Net als de rest. Dan moet je ook niet miepen als je es een wat schokkender foto tegenkomt dan je verwacht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Een beetje dom stoer doen op internet en zeggen dat ze zoveel gewend zijn zoals lieden als jij.
Wat als het je moeder was? Wat ik je niet toewens trouwens. Maar val mij niet aan omdat ik er van schrik. Wie denk je wel niet dat je bent zeg, afgestompte zombie.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We hadden het over levenslang toch? Reken maar niet dat Mohammed B. bijvoorbeeld ooit nog vrijkomt.
quote:Berkelse huisarts die in 1952 zijn vrouw door vergiftiging om het leven bracht. Hij werd hiervoor in 1954 tot levenslang veroordeeld. Vergiftigde in de gevangenis zijn mede-levenslanggestrafte Arie Lodder, en kreeg hiervoor in 1961 opnieuw een veroordeling tot levenslang. Opdam kreeg gratie in 1975. Hij overleed in 1983.
quote:Werd in maart 1969 veroordeeld voor het plegen van drie roofmoorden, maar werd verdacht van meerdere moorden. In 1986 werd de levenslange straf omgezet naar 28,5 jaar en wegens goed gedrag met een derde verminderd, waardoor hij vrij kwam. Overleed in 1998.
En desondanks blijf ik nieuwsgierig naar de zgn. next steps van het Westen. Zullen ze water bij de wijn doen en hun buitenlandpolitiek tweaken of houden ze het bij het oude? Ik ben benieuwd.quote:
Ik snap wat je bedoeld, maar ik zie nog steeds een mens, maar dan gestorven. Het doet mij niets, mijn reflex is hulp bieden als het nog kan. Maar ik begrijp je wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Een beetje dom stoer doen op internet en zeggen dat ze zoveel gewend zijn zoals lieden als jij.
Wat als het je moeder was? Wat ik je niet toewens trouwens. Maar val mij niet aan omdat ik er van schrik. Wie denk je wel niet dat je bent zeg, afgestompte zombie.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
In Oslo is het alweer bijna woensdag.
Wat ik begrepen heb was dat hij mensen voor zich uit dreef.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Taurus het volgende:
Ik ben best benieuwd wat er precies op dat eiland gebeurde. Wat doen al die mensen bij de kust, en waarom liggen dáár doden of gewonden? Ik neem aan dat mensen niet bij de kust van dat eilandje waren toen die dader om zich heen begon te schieten, in het midden van dat eiland was de 'bijeenkomst' zie ik op foto's op facebook. Dat mensen naar de kust rennen om weg te zwemmen begrijp ik nog enigszins, maar dat daar ook gewonden en/of doden liggen snap ik niet.
Ik denk dat we een RFID chip krijgen allemaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En desondanks blijf ik nieuwsgierig naar de zgn. next steps van het Westen. Zullen ze water bij de wijn doen en hun buitenlandpolitiek tweaken of houden ze het bij het oude? Ik ben benieuwd.²
Ja, ik dacht alleen om de één of andere reden dat noorwegen later was. My bad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoeveel tijdsverschil er is tussen jouw woonplaats en Ned.?
Hij heeft alleen een klappertjespistool in de keuken liggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Bayswater het volgende:
Johan Olav Koss zie ik nu, het zal wel vriezen dus.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb was dat hij mensen voor zich uit dreef.
Levenslang = levenslang in NLquote:
Omdat ze daar neergeschoten zijn. Niet duidelijk of dit de dader is, maar het zou kunnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Taurus het volgende:
Ik ben best benieuwd wat er precies op dat eiland gebeurde. Wat doen al die mensen bij de kust, en waarom liggen dáár doden of gewonden? Ik neem aan dat mensen niet bij de kust van dat eilandje waren toen die dader om zich heen begon te schieten, in het midden van dat eiland was de 'bijeenkomst' zie ik op foto's op facebook. Dat mensen naar de kust rennen om weg te zwemmen begrijp ik nog enigszins, maar dat daar ook gewonden en/of doden liggen snap ik niet.
Onze planeet is door 1 man gemaakt, dus waarom kan dit niet door 1 man gedaan zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:46 schreef THEFXR het volgende:
ik geloof niet,dat dit het werk van 1 man is!
Levenslang is levenslang voor zover ik ook weet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:46 schreef Taurus het volgende:
[..]Levenslang is volgens mij gewoon levenslang.
Kom even met recente voorbeelden aanzetten danquote:
Wat het zegt. Dat hij mensen voor zich uitdreef. Met een geweer oid. Wat anders kun je je daarbij voorstellen?quote:
Ik ga een end met je mee, zeker. Alleen is dit voer voor een ander discours.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik denk dat we een RFID chip krijgen allemaal.²
Nee, levenslang is zoals de naam doet vermoeden levenslang, 20 jaar is 20 jaar, de hoogst mogelijke straf onder levenslang.quote:
Dus hij heeft niet eens alleen lukraak om zich heen geschoten, ben benieuwd hoelang het heeft geduurd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb was dat hij mensen voor zich uit dreef.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:46 schreef THEFXR het volgende:
ik geloof niet,dat dit het werk van 1 man is!
Nee hoor. In 2014 komt hij vrij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Levenslang is levenslang voor zover ik ook weet.
Die Volkert heeft dacht ik naast zijn jaren straf ook TBS en die komt echt niet zomaar even vrij.
We komen er wel achter.:{quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga een end met je mee, zeker. Alleen is dit voer voor een ander discours.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |