Ja, ik bedoel dat niet sarcastisch.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
In de tussentijd kan je heel makkelijk van Oslo naar dat eiland.
Zucht... lees je nog eens in voor je weer zon uitspraak doet die nergens op slaat. Blijf dan maar weg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:01 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ben je hier om mee te praten over de aanslag of alleen om te schreeuwen dat moslims niets gedaan hebben?
Ik reageer inderdaad op andere mensen die het daarover hebben. Dat is het doel van een forum. Discussieren. Ga nou maar lekker slapen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:05 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ik zit niet steeds te janken over moslims. Jij hebt het nergens anders over.
quote:Suspected perpetrator(s) Al Qaeda, Islamic Movement of Uzbekistan, Jaish-e-Mohammed, Al Shabaab, Pakistani Taliban, Libya, AQIM[5]
Zegt het begrip tijd je iets? Ik was vanmiddag nog in Brabant en nu in Zuid-Holland ;-)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:03 schreef JamFlava het volgende:
1 man.. zou wel knap zijn dan, op twee locaties toeslaan.
We kennen je standpunt wel met dat kleine vlaggetje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer inderdaad op andere mensen die het daarover hebben. Dat is het doel van een forum. Discussieren. Ga nou maar lekker slapen.
Op het eilandje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Wat ik even gemist heb, waar is de (vermoedelijke) dader eigenlijk opgepakt?
En dat is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
We kennen je standpunt wel met dat kleine vlaggetje.
Ja want alle politie agenten zijn nu ook eng.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:05 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen wel een heel naar gevoel krijg als ik op Hoog Catharijne een politieagent zie. Je weet nooit meer zeker of het een echte agent betreft. Wellicht is het een spree killer oid.
Nee echt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zegt het begrip tijd je iets? Ik was vanmiddag nog in Brabant en nu in Zuid-Holland ;-)
op het eiland dacht ik. Gewond/Neergeschoten volgens mijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Hij zou gewond zijn geraakt op het eiland.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Dat was wraak voor het drama met die sekte dat precies op die datum was gebeurd. Inderdaad, overeenkomsten, en nogmaals je kan het nooit uitsluiten tot je het zeker weet. Maar dat betekent niet dat het meer waarschijnlijk is. Zo´n aanval als in Alphen aan de Rijn, dat was duidelijk dat dat waarschijnlijk niet van Islamitische fundamentalisten was, maar dit nee. Maar het is wachten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moest vanmiddag meteen denken aan de Oklahoma City bombing.
Het is gewoon goed gepland.. dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zegt het begrip tijd je iets? Ik was vanmiddag nog in Brabant en nu in Zuid-Holland ;-)
Alle clowns ookquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja want alle politie agenten zijn nu ook eng.
geld ook voor jou, opzouten met dat persoonlijke geneuzel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
We kennen je standpunt wel met dat kleine vlaggetje.
Idd. Zul je zien dat het mensen op ideeen heeft gebracht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja want alle politie agenten zijn nu ook eng.
Mag niet van het VN gedrag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat ze de dader zijn hele leven lang mogen martelen.
En jij kan het weten want ???? Oh shit....... Geen onderbouwing.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef Chooselife het volgende:
Haha, dit is niet het werk van 1 man. Wat een giller.
Nee, het wordt nog wel meer geloof me maar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef Phraze het volgende:
Zojuist het youtube filmpje bekeken die op de frontpage is geplaatst.
Wat mij opvalt is dat het filmpje blijft staan op '305 keren bekeken'.
Kan je dit als optie aangeven op youtube?
Het staat er anders nog steeds.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat bericht is al weer ingetrokken. De volkskrant (en alle andere media) baseren zich op de NYtimes, die het weer van een of andere vage website heeft (Jihadica ofzo).
Het is hier nu alleen maar persoonlijk hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geld ook voor jou, opzouten met dat persoonlijke geneuzel.
Trouwens, wat ook opvallend is, de schutter is gearresteerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:54 schreef roelofjan het volgende:
In eerste instantie dacht ik aan een georganiseerde groep islamisten, maar kan nog steeds het werk geweest zijn van 1 gestoorde gek.
De schutter op het eiland is mogelijk gespot in Oslo:
[..]
http://translate.google.c(...)2Foslo%2F17417887%2F
De schietpartij vond voor zover ik weer minstens 90 minuten plaats na de bomaanslag, de noorse minister van buitenlandse zaken had het net over 2 uur.
Het is 30 minuten rijden + de tijd voor de boottocht.
http://maps.google.com/ma(...)me&mrsp=1&sz=13&z=10
aanslag lijkt gericht op de noorse arbeiderspartij (kantoor van de minister president van de arbeiders partij + jeugdkamp van de arbeiderspartij)
Islamisten blazen het liefst gewoon zoveel mogelijk burgers op.
Is dit allemaal het werk van een gestoorde Noor?
quote:2100:
Acting Police Chief Sveinung Sponheim in Oslo says the shooter had also been spotted in the capital prior to the explosions.
2056:
The foreign minister has also confirmed that the man arrested following the shooting on the island is Caucasian.
Ik heb mijn weekendje Texel toch maar geannuleerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef MaLo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.
Pff ik vind het echt een moeilijk te bevatten gebeurtenis... Zoals anderen al eerder schreven, je zult maar op dat eiland zijn geweest of een kind op dat eiland hebben. Wat een horrorscenario.
Net als Mohammed B zeker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Trouwens, wat ook opvallend is, de schutter is gearresteerd.
moslimterroristen laten zich niet arresteren, die willen een martelaarsdood sterven. Die hebben geen zin om levenslang in een noorse cel te zitten.
Rechts extremisten willen niet zo graag dood geloof ik.
Inderdaad, zal wel zo'n kaalkop zijn geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Trouwens, wat ook opvallend is, de schutter is gearresteerd.
moslimterroristen laten zich niet arresteren, die willen een martelaarsdood sterven. Die hebben geen zin om levenslang in een noorse cel te zitten.
Rechts extremisten willen niet zo graag dood geloof ik.
En dan anderen ervan betichten dat ze speculeren...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef Chooselife het volgende:
Haha, dit is niet het werk van 1 man. Wat een giller.
Beet je een Hollywoodfilm idee idd...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef MaLo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.
Pff ik vind het echt een moeilijk te bevatten gebeurtenis... Zoals anderen al eerder schreven, je zult maar op dat eiland zijn geweest of een kind op dat eiland hebben. Wat een horrorscenario.
Goeie film. WTF momenten, alles.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik moet dan altijd weer aan deze film, Arlington Road denken... *ril*
Dat is hem dus juist. Het filmpje is inmiddels sowieso wel vaker bekeken, maar hij blijft op hetzelfde aantal staan....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Nee, het wordt nog wel meer geloof me maar.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ongelooflijk waar een politiek denkbeeld toe kan leiden, zoals een poster voor mij al zei zou het afschaffen van het rechtse gedachtegoed een goede stap in de juiste richting zijn. Vreselijk dit.
Je kunt je uitdrukken in termen van waarschijnlijkheid. Dat is het enige wat ik doe.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
En jij kan het weten want ???? Oh shit....... Geen onderbouwing.
Een soort Noorse Tristan, 't zal de tijdgeest wel zijn.quote:
Vrije markt denken moet afgeschaft worden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ongelooflijk waar een politiek denkbeeld toe kan leiden, zoals een poster voor mij al zei zou het afschaffen van het rechtse gedachtegoed een goede stap in de juiste richting zijn. Vreselijk dit.
Nee, ik probeer de gemiddelde moslim buiten deze discussie te houden!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dan anderen ervan betichten dat ze speculeren...
Nu doe je precies hetzelfde.
Gelukkig leeft hij nog. Hopelijk krijgen de betrokkenen antwoorden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een soort Noorse Tristan, 't zal de tijdgeest wel zijn.
Nog nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord, en de belangrijkheid daarvan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Net of het hier over de gemiddelde moslim gaat. Doe toch niet zo maf.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee, ik probeer de gemiddelde moslim buiten deze discussie te houden!
Dat zeker. Onwaarschijnlijk: ja, onmogelijk: nee. Ik zou het denk ik ook wel kunnen. Niet de daad bedoel ik dan... maar logistiek. Kwestie van tot haast dwangmatig geordend zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:07 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Het is gewoon goed gepland.. dat bedoel ik.
Voor één persoon, eerst een bom en vervolgens een schietpartij.
Je geeft nog steeds geen argumenten. Kennis kan je zelf opdoen. Bom maken ook. Een autoritje naar een eiland maken ook. Meerdere wapens verzamelen kan je ook alleen. Je kunt daarmee helemaal niets uitsluiten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt je uitdrukken in termen van waarschijnlijkheid. Dat is het enige wat ik doe.
Als je kijkt naar de omvang van de explosies, de plekken waar het geplaatst is en de benodigde kennis, logistiek en materieel kun je één ding uitsluiten: Dat het door één individu is gepleegd.
Speculaas dus. Daar zit niemand op te wachten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt je uitdrukken in termen van waarschijnlijkheid. Dat is het enige wat ik doe.
Behalve als diegene slimmer is dan jij.quote:Als je kijkt naar de omvang van de explosies, de plekken waar het geplaatst is en de benodigde kennis, logistiek en materieel kun je één ding uitsluiten: Dat het door één individu is gepleegd.
Man, moorden heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Nog nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord, en de belangrijkheid daarvan?
Die zijn er alweer een paar keer bijgesleept in de discussie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Net of het hier over de gemiddelde moslim gaat. Doe toch niet zo maf.
Net alsof de leus van rechts het vermoorden van mensen is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Man, moorden heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken!
Wederom pure speculatie. Niks meer, niks minder.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de omvang van de explosies, de plekken waar het geplaatst is en de benodigde kennis, logistiek en materieel kun je één ding uitsluiten: Dat het door één individu is gepleegd.
Toch lijkt het daar wel op.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
Maar als het dus een iemand is dan moet hij dus in zijn eentje een grote bom in elkaar gezet hebben? En daarna gevlucht en met meerdere wapens ( waar die dus ook op een of andere manier is aangekomen ) op een eiland om zich heen gaan schieten...
raar allemaal.
Nee, moslimterroristen zijn erbij gesleept. Niet de gemiddelde moslim. Je moet je tenen wat bijknippen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die zijn er alweer een paar keer bijgesleept in de discussie.
Doorgaans wordt een hond niet verward met een Noorse houthakker met blond haar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het kunnen moslims zijn, rechtsextremisten, dwergen, Zweden, Amerikanen, honden. Het kan er één geweest zijn, of dertig, of een hele flash mob. Nog meer waarover we kunnen speculeren?
Met andere woorden: De kans is oneindig maar groter dat er (omvangrijke) hulp is geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
Maar als het dus een iemand is dan moet hij dus in zijn eentje een grote bom in elkaar gezet hebben? En daarna gevlucht en met meerdere wapens ( waar die dus ook op een of andere manier is aangekomen ) op een eiland om zich heen gaan schieten...
raar allemaal.
Vrijwel al die lone wolves hadden grootste plannen en wisten allemaal aan genoeg zooi te komen. En bij deze dwaas is z'n grootste plan ook nog eens gelukt. Wel fijn dat hij nog leeft. Nu is hij overgeleverd aan de rechtstaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
raar allemaal.
Het waren twee honden op elkaars schouders met een pruik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:14 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Doorgaans wordt een hond niet verward met een Noorse houthakker met blond haar.
thanks, lang geleden eens gezien en grotendeels vergeten dus toch maar weer even dl.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:09 schreef BrandX het volgende:
ik moet dan altijd weer aan deze film, Arlington Road denken... *ril*
Niet zo moeilijk. Gewoon veel ehm ingredienten mixen, in de auto zetten, timer erop. Tijd genoeg om te komen waar je wilt zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
raar allemaal.
Wat is er moeilijk aan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
raar allemaal.
een flinke bom is te maken met spullen die vrij verkrijgbaar zijn denk aan kunstmest en olie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
raar allemaal.
Een gedachtengoed afschaffen, hoe wil je dat doen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat soort types ga ik liever face-to-face discussie mee aan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En als je daarop reageert als moslim zijnde dan "kent hij je standpunt wel".
Wel duidelijk politiek gemotiveerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Maar de bomaanslag was op een rustig moment (vrijdagmiddag) op een plek waar weinig publiek komt. Dit komt niet overeen met NY, Londen en Madrid.
Zoals ze zelf willen natuurlijk, iedereen opsluiten met een andere mening!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een gedachtengoed afschaffen, hoe wil je dat doen?
deze bom maakte schade in gebied van 1 km groot? Dat kun je toch niet zomaar maken?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:15 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een flinke bom is te maken met spullen die vrij verkrijgbaar zijn denk aan kunstmest en olie.
Je zou goud waard zijn in bijv. Oost-Afrika.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb de Nijl voor je gehuild. Alsjeblieft.
In de binnenlanden van Noorwegen kun je dat waarschijnlijk rustig allemaal in elkaar knutselen..... en dan naar Oslo rijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef SoldMayor het volgende:
raar allemaal.
In het communisme werd niemand opgesloten in strafkampen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals ze zelf willen natuurlijk, iedereen opsluiten met een andere mening!
In het communisme?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In het communisme werd niemand opgesloten in strafkampen.
Mijn tranen zijn zout, daar hebben ze niets aan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je zou goud waard zijn in bijv. Oost-Afrika.
Ik weet niet waar het communisme ligt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In het communisme werd niemand opgesloten in strafkampen.
Zeker wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef eight het volgende:
[..]
deze bom maakte schade in gebied van 1 km groot? Dat kun je toch niet zomaar maken?
Een halfuurtje buiten Oslo heb je al alle rust van de wereld om alles voor te bereiden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef maartena het volgende:
[..]
In de binnenlanden van Noorwegen kun je dat waarschijnlijk rustig allemaal in elkaar knutselen..... en dan naar Oslo rijden.
Jawel. Een bom maken is veel makkelijker dan je denkt. Je moet alleen slim zorgen dat je de materialen niet allemaal in één keer aanschaft, dat valt op.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef eight het volgende:
[..]
deze bom maakte schade in gebied van 1 km groot? Dat kun je toch niet zomaar maken?
Alsof je dat allemaal gewoon in de winkel kan kopenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan?
Benodigdheden:
machinegeweer(uzi oid)
bestelbus
auto
politiepak
tijdbom.
Klaar.
Met een beetje planning en tijd kan je dat echt wel regelen hoor.
Als je dat al niet beheerst.. Daar gaat je geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh, oh, grammatica. GOED PUNT!
Ik wil graag 40.000 brandmelders...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jawel. Een bom maken is veel makkelijker dan je denkt. Je moet alleen slim zorgen dat je de materialen niet allemaal in één keer aanschaft, dat valt op.
In Oostenrijk kun je ook heel makkelijk aan lawinepijlen/bommen komen, wellicht is dat in een bergachtig land ook vrij makkelijk? Koop er 400 van, kruit eruit, in 1 bom zetten, en je hebt een flinke bom.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef eight het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |