Ik moest vanmiddag meteen denken aan de Oklahoma City bombing.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar extreem rechts zijn vaak behoorlijk kleine bewegingen, die goed te identificeren zijn en ook door de politie in de gaten worden gehouden. Moslims zijn ook redelijk duidelijk te identificeren, als een groep althans, maar wie daar binnen, ook omdat het relatief grote groepen zijn, echt overgaan tot bepaalde acties die ook nog eens vaak vanuit het buitenland worden gecoördineerd dat is een stuk onduidelijker en vergt ook meer kwaliteit. Kleine landen kunnen wel eens meer een doelwit worden. Als ik tijdens de spits in het Nederlandse OV zit voel ik me niet erg veilig, het is zo makkelijk om in Nederland een aanslag te plegen lijkt me, de veiligheid in andere landen kennen we hier toch een stuk minder op het gebied van beveiliging.
Misschien een wraakactie op linksjes dus?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, de schietpartij vond dus ergens tussen anderhalf en twee uur na de bomaanslag plaats.
Goeie. Was ik bijna vergeten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Eens zien of Nieuwsuur nog wat te melden heeft.
Ben niet de enigste die zich niet veilig voelt in het OV.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar extreem rechts zijn vaak behoorlijk kleine bewegingen, die goed te identificeren zijn en ook door de politie in de gaten worden gehouden. Moslims zijn ook redelijk duidelijk te identificeren, als een groep althans, maar wie daar binnen, ook omdat het relatief grote groepen zijn, echt overgaan tot bepaalde acties die ook nog eens vaak vanuit het buitenland worden gecoördineerd dat is een stuk onduidelijker en vergt ook meer kwaliteit. Kleine landen kunnen wel eens meer een doelwit worden. Als ik tijdens de spits in het Nederlandse OV zit voel ik me niet erg veilig, het is zo makkelijk om in Nederland een aanslag te plegen lijkt me, de veiligheid in andere landen kennen we hier toch een stuk minder op het gebied van beveiliging.
Inderdaad, het is nog nooit voorgekomen dat terroristen met een moslim achtergrond gewelddaige acties uitvoeren die vooral als doel hebben zo veel mogelijk omschuldige niet-moslim burgers om het leven te brengen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Reageer daar toch niet op. Moslims, de Islam, hebben hier niks mee te maken tot het tegendeel bewezen is.
Serieus? Dat is echt waanzin.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ben niet de enigste die zich niet veilig voelt in het OV.
Ik kan nergens een melding vinden over de schietpartij van voor 5 uur.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, de schietpartij vond dus ergens tussen anderhalf en twee uur na de bomaanslag plaats.
Dat bericht is al weer ingetrokken. De volkskrant (en alle andere media) baseren zich op de NYtimes, die het weer van een of andere vage website heeft (Jihadica ofzo).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:59 schreef Joker89 het volgende:
De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami, vrij vertaald als Helpers van de Wereldwijde Jihad, hebben een bericht uit laten gaan waarin zij de aanslagen opeisen, zo zegt Will McCants. McCant is analist bij het instituut CNA, dat zich richt op het onderzoek naar terrorisme.
Volgens het bericht, en verwijzend naar de bomaanslag in Stockholm in december 2010, moet de wereld rekening houden met meer aanslagen. 'Wat jullie hier zien, is slechts het begin. Er komt nog meer' is de boodschap. De claim is nog niet bevestigd.
Volgens de Volkskrant althans.
Tja, dan kun je je altijd en overal wel onveilig voelen. Er kan ook elk moment een meteoriet van 2 meter doorsnee door het dak van je huis vallen, daar wel eens aan gedacht. Gtaboy107?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Serieus? Dat is echt waanzin.
http://www.nrk.no/video/h(...)ya/0220D2DD31115696/quote:Aerial video shows police boats landing on Utøya, youths running to safety - NRK TV
Snel. Een hele berg jongeren met GSMs. En Noren zijn wereldkampioen in SMS sturen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik kan nergens een melding vinden over de schietpartij van voor 5 uur.
Bom ontplofte net voor 15.30.
Het is dus goed te doen om in die anderhalf uur van oslo naar het eiland te reizen.
(Maar hoe snel komt het nieuws van een schietpartij op een afgelegen eiland naar buiten?)
Ben je hier om mee te praten over de aanslag of alleen om te schreeuwen dat moslims niets gedaan hebben?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat bericht is al weer ingetrokken. De volkskrant (en alle andere media) baseren zich op de NYtimes, die het weer van een of andere vage website heeft (Jihadica ofzo).
Binnen een half uur denk ik. Binnen 5 minuten bekend bij de politie via de telefoon, dan nog de route naar de pers.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik kan nergens een melding vinden over de schietpartij van voor 5 uur.
Bom ontplofte net voor 15.30.
Het is dus goed te doen om in die anderhalf uur van oslo naar het eiland te reizen.
(Maar hoe snel komt het nieuws van een schietpartij op een afgelegen eiland naar buiten?)
Die figuren zijn doodsbang in een treintje, maar fietsen op zaterdagnacht zonder licht op op een provinciale weg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Serieus? Dat is echt waanzin.
Ik ga nooit in de nacht naar buiten, ga toch niet uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:01 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Die figuren zijn doodsbang in een treintje, maar fietsen op zaterdagnacht zonder licht op op een provinciaalse weg.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Maar de bomaanslag was op een rustig moment (vrijdagmiddag) op een plek waar weinig publiek komt. Dit komt niet overeen met NY, Londen en Madrid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Onzin, alleen maar een aankondiging.:')quote:
Omdat hij daar gewoond heeft misschien.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:02 schreef fratsman het volgende:
Waarom nou weer huistuinenkeuken-journalist Jaap van Deurzen?
kutprogrammaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onzin, alleen maar een aankondiging.:')
Nee, helemaal niet! Je snapt het gewoon niet. Zodra dit gepleegd is door iemand die Islam aanhangt -wat ik zeer onwaarschijnlijk acht-, is het natuurlijk niet namens Moslims gepleegd. Het heeft simpelweg niets met Moslims in z'n algemeenheid te maken! Moslim-terreur bestaat dan ook niet! Je kunt een hele geloofsstroming niet besmetten met het werk van een individu of extremistische entiteit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is dus ook speculatie van jou.
ik voel me volkomen veilig in het OV en ik reis voornamelijk alleen met het ov in groningen/drenthe en ik denk niet dat alqaida stadslijn 4 in assen opblaast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef Joker89 het volgende:
[..]
In boerenlullendorpen niet nee.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:03 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik voel me volkomen veilig in het OV en ik reis voornamelijk alleen met het ov in groningen/drenthe en ik denk niet dat alqaida stadslijn 4 in assen opblaast.
Ben je hier om mij lastig te vallen of om mee te praten over de aanslag?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:01 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ben je hier om mee te praten over de aanslag of alleen om te schreeuwen dat moslims niets gedaan hebben?
In de tussentijd kan je heel makkelijk van Oslo naar dat eiland.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:03 schreef JamFlava het volgende:
1 man.. zou wel knap zijn dan, op twee locaties toeslaan.
Idealen vallen niet te verbieden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:55 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd om extreemrechts te verbieden, weg met de vrijheid van meningsuiting.
Ook kreeg hij dreigementen van fundamentalistische Islamitische bewegingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
De premier is niet alleen niet heel populair bij dat soort lui, vele Noren zijn hem liever ook kwijt.
AP = avgiftspartiet (belastingpartij)
Ik reis vaak in Amsterdam, en van Eindhoven naar Amsterdam, behoorlijk druk af en toe.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:03 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik voel me volkomen veilig in het OV en ik reis voornamelijk alleen met het ov in groningen/drenthe en ik denk niet dat alqaida stadslijn 4 in assen opblaast.
Jij kent de omgeving?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
In de tussentijd kan je heel makkelijk van Oslo naar dat eiland.
Ik zit niet steeds te janken over moslims. Jij hebt het nergens anders over.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je hier om mij lastig te vallen of om mee te praten over de aanslag?
Ik denk dat ik morgen wel een heel naar gevoel krijg als ik op Hoog Catharijne een politieagent zie. Je weet nooit meer zeker of het een echte agent betreft. Wellicht is het een spree killer oid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:03 schreef lindquist het volgende:
Volgens de Noorse journalist Ketil B. Stensrud zou de schutter op Utøya via een bootje van de organisator van het zomerkamp, de Arbeiderspartij, naar het eiland gevaren zijn. Vermomd als politieman beweerde hij een routinecontrole te willen uitvoeren. twitter.com
Nu.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |